Distributionschef, logistik och transporter

Sök bland 9 lediga jobb som Distributionschef, logistik och transporter och börja ditt nya yrkesliv idag!

Distrubutionschef till Schenker AB i Umeå

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan! DB Schenker distrikt Norr söker en Distrubutionschef. Du kommer att vara placerad på Umeås huvudkontor tillsammans med övriga ledningsgruppen men jobba mot Umeå, Skellefteå och Luleå som utgör distrikt Norr. Detta är utmaningen för dig som drivs av att skapa bästa möjliga kvalitet på flöden till och från terminal. * Säkerställa tillämpningen av beslutade aktiviteter, rutiner och processer i enlighet med Schenker Land för att uppnå marknadens bästa hämtnings- och distributionskvalitet * Genomför du kvalitetsmätningar och rapporterar kvaliteten på utförandet av Schenker Lands tjänster * Samarbete och täta kontakter med åkerier och transportörer är en förutsättning för att lyckas och du åker till exempel med chaufförer för att se och diskutera vilka förändringar som kan göras för att säkra kvaliteten i hela kedjan * Planering av distributions- och inhämtningskapacitet kommer också att ligga i funktionen. * Du ingår i distriktets ledningsgrupp och rapporterar till Branch Manager * Tjänsten innebär i nuläget inget direkt personalansvar men det kan bli aktuellt i framtiden, dock leder du andra verksamheter genom din målstyrning * Du arbetar med framåtriktad planering för att säkerställa distributions- och inhämtningskapacitet och du koordinerar eventuell förlastning inom verksamhetsområdet tillsammans med åkerier och terminal * Eftergymnasial utbildning samt goda kunskaper inom ekonomi och MS Office * Erfarenhet av kvalitets- och förbättringsarbete, gärna LEAN * Krav på erfarenhet från transport-, åkeri och logistikbranschen * Ledarskapserfarenhet är meriterande * Som person är du positiv, ser möjligheter och bidrar till ett gott samarbetsklimat * Du har lätt för att knyta kontakter och bygga affärsrelationer såväl med kunder och åkerier som internt inom organisationen * Du uttrycker dig väl på svenska, både skriftligt och muntligt, samt behärskar engelska, vårt koncernspråk, i tal och skrift Information och ansökan Arbetsort är Umeå och tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning med start enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2024-05-23. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. För ytterligare information vänligen kontakta Branch Manager Lars Konradsson [email protected]. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater. Välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Distributionschef

Företagspresentation Är du redo att ta en central roll i en spännande förändringsresa inom logistikbranschen? Point logistik söker nu en distributionschef som med engagemang och kunskap vill bidra till vår fortsatta utveckling. Vi står inför spännande utmaningar och möjligheter där din roll blir avgörande för att säkerställa en effektiv och framgångsrik distribution. Vi på Point logistik är experter på last-mile-distribution med kontor i Borås–Sjuhärad, Växjö–Kronoberg, Kalmar, Karlskrona–Blekinge samt Kristianstad–Östra Skåne. I vårt distributionsnät erbjuder vi företag tjänster för leverans av paket, post, tidningar och tidskrifter. Tillsammans med Early Bird, ett bolag som ägs av Sveriges största mediehus, når vi fram med leveranser hem till människor i hela landet. Vi vill vara de lokala hjältarna som hjälper e-handlare och förenklar vardagen för de många människorna. Vi är också den lokala partnern som hjälper andra att lyckas och kan vår omgivning. Vår vision är att ge människor en bättre start på dagen. Det är också en vision som spinner vidare på vår ägare mediekoncernen Gota Media AB:s ambition om att vara med och skapa ett bättre samhälle. En dag börjar bra när brevlådan fylls med förväntningar, överraskningar, viktiga försändelser i form av tidningar, post och paket. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som distributionschef kommer du spela en viktig roll i styrningen och utvecklingen av vår verksamhet inom distribution. Du kommer ansvara för att effektivt leda, planera och organisera distributionen över Point logistik. Arbetsuppgifterna sträcker sig från personalhantering och verksamhetsoptimering till att säkerställa en god arbetsmiljön. Arbetet innefattar också att driva förändringsarbete med fokus på strategisk planering och utveckling av verksamheten på lång sikt. I din roll får du möjligheten att vara med och påverka, utveckla och leda arbetet framåt i en miljö där ditt arbete gör skillnad. Utöver detta inkluderar rollen ansvarsområden som:· Coacha och stödja underställda chefer.· Ansvara för att distributionen styrs mot uppsatta mål.· Delaktig i ledningsgruppens arbete, där du bidrar till att sätta strategiska mål och applicerar dessa för egen verksamhet.· Sköta facklig samverkan.· Kontakt både internt såväl externt för informationsutbyte. Arbetet är förlagt till dagtid men nattarbete kan förekomma för att samordna med våra nattarbetande chefer. Placeringsort för denna tjänst kan vara vid något av våra belägna kontor i Borås, Kalmar, Karlskrona eller Kristianstad. Din profil Vi söker dig som har en naturlig fallenhet för ledarskap och som trivs med att coacha, utveckla och leda andra mot gemensamma mål. Som person är du tydlig i din kommunikation och trivs av att ha kontaktytor, både internt och externt. Du har en förmåga att självständigt planera, prioritera och strukturera ditt arbete. Ditt arbetssätt präglas av en affärsmässighet med ett fokus på helheten. Du tar tydlig ställning i ditt ledarskap och synliggör samt påverkar andra på ett positivt sätt. Vidare har du en förmåga att hantera komplexa problem och situationer självständigt och effektivt. Du är dessutom en person som skickligt hanterar oväntade händelser med ett bevarat lugn och fokus. Vi lägger stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen som distributionschef behöver du ha:· Högskoleutbildning· Tidigare chefserfarenhet alternativ varit i ledande position med personalansvar· Erfarenhet av arbete med förändringsledning· God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift· B-körkort Förutom dessa skallkrav finns det meriterande erfarenheter och kunskaper som vi värdesätter. Vi ser det som fördelaktigt om du har en utbildning inom logistik. Det är också meriterande om du har tidigare distributionserfarenhet. Har du dessutom kunskaper inom arbetsrätt ser vi också det som önskvärt. Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Marie Johansson och nås på 0700-91 14 03 eller på [email protected] Hacker och nås på 0704-10 63 93 eller på [email protected] Väl mött! Unik Resurs Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Distributionschef Brev, Ängelholm BE

Är du en engagerad ledare med kommunikativ förmåga och stort kundfokus? Trivs du i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö? Då kan detta vara en tjänst för dig! Vi söker en distributionschef till Ängelholm BE. Du & vi & jobbet I rollen som distributionschef kommer du att rapportera till platschef Helsingborg och du är en viktig del av HUB Helsingborgs ledningsteam där platschef och övriga distributionschefer ingår. Du kommer ansvara för en grupp härliga brevbärare. Tillsammans skapar vi en god leveranskultur och god arbetsmiljö som gör att vi når våra mål.                           Vad du kommer att göra Som distributionschef har du delat resultat-, process- och personalansvar med övriga chefer i teamet. Du har kvalitets- och arbetsmiljöansvar där du med ett kommunikativt och synligt ledarskap utvecklar verksamheten och skapar samsyn kring vision och värderingar. Genom att involvera medarbetarna med ett coachande ledarskap säkerställer du att arbetsplatsen blir effektiv och stimulerande. Du levererar värde genom att förstå och agera utifrån kundbehov, göra prioriteringar och ta ansvar för helheten. Exempel på ansvarsområden: - Planera och leda den löpande verksamheten inom ansvarsområdet. - Se till att förbättringar identifieras, dokumenteras och omhändertas. - Arbeta med transformation för att anpassa verksamheten till ändrat tjänsteutbud, nya system och arbetssätt. - Etablera och vidareutveckla relationer till relevanta aktörer i omvärlden.   Vem du är - Taktisk och kvalitetsmedveten: Du är processinriktad och bra på att prioritera i förändring. - Företagsam och prestigelös: Du får förändring att hända och är lätt att kommunicera med. - Engagerad: Du skapar samsyn, bygger goda och hållbara relationer och involverar medarbetare kring vision och värderingar. - Resultatorienterad: Du ser till helheten såväl som till den operativa verksamheten. - Affärsmässig: Du har affären i fokus och drivs av verksamhetsutveckling. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vad du tar med dig  - Gymnasieexamen, meriterande med relevant akademisk eller eftergymnasial utbildning. - Flerårig dokumenterad erfarenhet som chef och ledare, gärna från att leda i förändring. - Erfarenhet från logistikbranschen eller liknande. - Erfarenhet av projektledning. - God administrativ förmåga, systemvana och kunskaper i Office-paketet. - Svenska och engelska flytande i både tal och skrift. - B-körkort. Välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande så kom med din ansökan så snart som möjligt. Om du undrar något över tjänsten, mejla [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Distributionschef Brev egen enhet, Tibro

Från var som helst till vem som helst. Och tvärtom. PostNord är Sveriges och Nordens mest anlitade leverans- och logistikpartner för privatpersoner och företag. Vi har tre lika viktiga affärsområden i organisationen: brev, paket och logistik. Nu söker vi en driven distributionschef för affärsområde brev. Du, vi och jobbet Som distributionschef, på egen enhet, är du den förlängda armen ut i den operativa verksamheten. Det är både en administrativ och verksamhetsnära tjänst och du samarbetar med chefskollegor på annan ort. Vi söker dig som på ett prestigelöst sätt vill leda och motivera ditt team, och vara med och bidra till en innovationskultur.  Den här tjänsten är för dig som är resultatinriktad, och vill vara en del av ett framgångsrikt team. Som person är du kommunikativ, tydlig, och duktig på att coacha. Du har en förmåga att identifiera förbättringar och utveckla verksamheten. Du har förståelse för vilka krav och förväntningar våra kunder har på oss och vår verksamhet. Din placering kommer vara på BBK Tibro, och du rapporterar till platschef i Skövde. Vad du kommer att göra - Arbeta med transformation för att anpassa verksamheten till ändrat tjänsteutbud, nya system och arbetssätt - Utveckla verksamheten genom ett synligt, tydligt och kommunikativt ledarskap - Se till att förbättringar identifieras, dokumenteras och omhändertas - Planera och leda den löpande verksamheten inom ansvarsområdet - Etablera och vidareutveckla relationer till relevanta aktörer i omvärlden Vem du är - Taktisk och kvalitetsmedveten: Du är processinriktad och bra på att prioritera i förändring - Företagsam och prestigelös: Du får förändring att hända och är lätt att kommunicera med - Engagerad: Du skapar samsyn, bygger goda och hållbara relationer och involverar medarbetare kring vision och värderingar - Resultatorienterad: Du ser till helheten såväl som till den operativa verksamheten - Affärsmässig: Du har affären i fokus och drivs av verksamhetsutveckling - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper Vad du tar med dig - Gymnasieexamen - Akademisk utbildning inom logistik är meriterande. - Flerårig dokumenterad erfarenhet som chef och ledare, gärna från att leda i förändring - Erfarenhet från logistikbranschen eller liknande - God administrativ förmåga, systemvana och kunskaper i Office-paketet - Svenska och engelska flytande i både tal och skrift - B-körkort Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Du ska må bra – på, före och efter jobbet   Vi är ett modernt företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och andra personalförmåner genom Personalstiftelsen PostNord Plus. Hos oss finns goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal. Vad väntar du på? Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande så ansök så snart som möjligt. Om du undrar något över tjänsten, maila [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

26 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Distributionschef Brev – på hubb, Uddevalla

Från var som helst till vem som helst. Och tvärtom. PostNord är Sveriges och Nordens mest anlitade leverans- och logistikpartner för privatpersoner och företag. Vi har tre lika viktiga affärsområden i organisationen: brev, paket och logistik. Nu söker vi en driven distributionschef för affärsområde brev med utgångspunkt i norra Bohuslän. Du, vi och jobbet Som Distributionschef, på hubb är du den förlängda armen ut i den operativa verksamheten. Det är både en administrativ och verksamhetsnära tjänst. Du ingår i ledningsgruppen i enheten och samarbetar med chefskollegor. Vi söker dig som på ett prestigelöst sätt vill leda och motivera ditt team, och vara med och bidra i vår kulturtransformation.  Den här tjänsten är för dig som är resultatinriktad, och vill vara en del av ett framgångsrikt team. Som person är du kommunikativ, tydlig och duktig på att coacha. Du har förståelse för vilka krav och förväntningar våra kunder har på oss och vår verksamhet. Din placering kommer vara på Hubb Uddevalla, där du även har möjlighet att arbeta utifrån våra depåer i ex. Strömstad, Tanum eller Kungshamn. Du rapporterar till Platschef. Vad du kommer att göra - Arbeta med transformation för att anpassa verksamheten till ändrat tjänsteutbud, nya system och arbetssätt - Utveckla verksamheten genom ett synligt, tydligt och kommunikativt ledarskap - Se till att förbättringar identifieras, dokumenteras och omhändertas - Planera och leda den löpande verksamheten inom ansvarsområdet - Etablera och vidareutveckla relationer till relevanta aktörer i omvärlden Vem du är - Taktisk och kvalitetsmedveten: Du är processinriktad och bra på att prioritera i förändring - Företagsam och prestigelös: Du får förändring att hända och är lätt att kommunicera med - Engagerad: Du skapar samsyn, bygger goda och hållbara relationer och involverar medarbetare kring vision och värderingar - Resultatorienterad: Du ser till helheten såväl som till den operativa verksamheten - Affärsmässig: Du har affären i fokus och drivs av verksamhetsutveckling - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper Vad du tar med dig - Gymnasieexamen samt relevant eftergymnasial utbildning inom logistik/ledarskap - Akademisk utbildning är meriterande - Flerårig dokumenterad erfarenhet som chef och ledare, gärna från att leda i förändring - Erfarenhet från logistikbranschen eller liknande - God administrativ förmåga, systemvana och kunskaper i Office-paketet - Svenska och engelska flytande i både tal och skrift - B-körkort   Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Du ska må bra – på, före och efter jobbet Vi är ett modernt företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och andra personalförmåner genom Personalstiftelsen PostNord Plus. Hos oss finns goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal.   Vad väntar du på? Vi gör ett urval av kandidater löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan. Undrar du något över tjänsten? Mejla till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

25 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Affärsområdeschef med positiv energi till renhållningen

Hos oss på Uddevalla Energi är det viktigt med en arbetsmiljö med mycket glädje och engagemang som ger oss energi att prestera vårt bästa. Varje medarbetares delaktighet är en värdefull framgångsfaktor. Genom att utvecklas som medarbetare utvecklar vi också vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för en hållbar stad och vi söker ständigt nya vägar att förenkla livet för våra kunder. Din energi är framtiden. Affärsområde renhållning erbjuder avfalls- och återvinningslösningar för invånare och verksamheter i Uddevalla kommun, där vi strävar efter att utföra våra uppdrag så effektivt och resurssmart som möjligt. Vi motiveras av tanken att erbjuda cirkulerande materiallösningar och fossilfria energilösningar. Tillsammans med uddevallaborna skapar vi helt enkelt morgondagens hållbara samhälle. Uddevalla kommun har ca 57 000 invånare som samtliga på ett eller annat sätt berörs av renhållningens tjänster. Det gör renhållningen till en samhällsviktig verksamhet. I renhållningens uppdrag ingår att samla in hushållens avfall inkl. slam, återvinningstjänster mot företag samt drift av två återvinningscentraler (ÅVC) och mobil ÅVC. Vi har ca 16 000 hämtplatser där vi ger service till våra kunder varje dag året runt. Renhållningen säkerställer att avfallet samlas in på ett säkert, hållbart och kostnadseffektivt sätt. Vi planerar långsiktigt och utvecklas i takt med omvärlden för att vara attraktiva för våra kunder. Renhållningen är en betydelsefull del i ett större kretslopp av energiflöden, där vi ser varje insamlad resurs som en möjlighet till hållbar utveckling. Dina viktigaste arbetsuppgifter Genom ditt ledarskap tillför du positiv energi, skapar engagemang, stolthet och arbetsglädje Få affärsområdets verksamhet, renhållningen, att utvecklas för att möta framtida behov. Fokus är att effektivisera affären och verksamheten genom att identifiera, initiera och driva förbättringsarbete. Ansvara för hela affären där kunden är central. Ansvara för budget och investeringar för affären på både kort och lång sikt. Föreslå taxor och planera för framtidens investeringar och behov. Ansvara för att miljötillstånd, trafiktillstånd och andra lagstyrda tillstånd efterlevs. Hantera komplexa frågeställningar inom omvärld, ekonomi, teknik, marknad och medarbetare. Delta i branschorganisationens nätverk och i arbetsgrupper för omvärlds- och branschbevakning. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen, där du aktivt bidrar till företagets gemensamma utveckling. Till din hjälp finns kompetentensområden som stöd inom marknad, HR, IT och ekonomi. Vi söker dig med flera års kvalificerad ledarerfarenhet från liknande nivå av chefstjänst vilket innefattar ledarskap på såväl operativ som strategisk nivå. Du är en kommunikativ, lyhörd och tydlig ledare som har förmåga att långsiktigt motivera och engagera medarbetarna. För att lyckas i rollen är du strukturerad och klarar av att planera och prioritera verksamhetens behov, även när det svänger snabbt. Du är kundfokuserad och har dokumenterad förmåga att utveckla såväl affären som intern effektivitet. Du trivs i en värderingsstyrd verksamhet där professionell, engagerad, resurssmart och inkluderande är ledord. För dig är det en självklarhet att komma till jobbet med engagemang och framåtanda. För att trivas i rollen har du en vilja att utvecklas och är flexibel samt lösningsinriktad. Du har en hög drivkraft och är förändringsbenägen då du kommer spela en viktig roll i verksamhetsutvecklingen. Hos oss erbjuds du ett brett ansvar i ett engagerat energibolag som drivs av viljan att vara i framkant. Det är ett jobb där du påverkar uddevallabornas vardag varje dag och bidrar till Uddevallas utveckling. Vi erbjuder dig en spännande framtid i ett bolag som satsar på miljön och sätter kunderna i främsta rummet. En arbetsplats och ett företag som är mycket omtyckt av både medarbetare och kunder vilket syns inte minst i våra regelbundna kund- och medarbetarundersökningar. Hos oss tar vi vara på varje medarbetares energi. Kvalifikationer Relevant högskoleutbildning eller annan erfarenhet som av oss bedöms kvalificerande Erfarenhet som framgångsrik ledare gärna inom liknande verksamhet (ex. transport, renhållning, logistik etc) Information om företaget hittar du på vår hemsida www.uddevallaenergi.se.I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Solum Search. För en konfidentiell kontakt, frågor om rekryteringsprocess, kravprofil och önskade kompetenser för rollen är du varmt välkommen att kontakta Solum Search; Ylva Dahl, mobil 0730–263834 alt e-post [email protected] Patrik Moberg, mobil 0709–161961 alt e-post [email protected] Facklig representant Vision, Cecilia Selander 0522-58 07 32. Tillträdesdag: Snarast efter överenskommelse. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan senast 2024-04-19. Uddevalla Energi är uddevallabornas eget energibolag. Det betyder att vi kan lägga all energi på sånt som gynnar invånarna, staden och vår miljö. Vi kallar det positiv energi, och med den kan vi förändra världen men vi börjar här. Våra affärsområden är elnät, elhandel, energilösningar, fiber, fjärrvärme, renhållning och pellets. Uddevalla Energi omsätter cirka 700 miljoner kronor och har 180 anställda. Verksamheten har funnits sedan 1857.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Distributionschef Brev – på hubb, Värnamo

Från var som helst till vem som helst. Och tvärtom. PostNord är Sveriges och Nordens mest anlitade leverans- och logistikpartner för privatpersoner och företag. Vi har tre lika viktiga affärsområden i organisationen: brev, paket och logistik. Nu söker vi en driven distributionschef för affärsområde brev. Du, vi och jobbet Som Distributionschef, på hubb är du den förlängda armen ut i den operativa verksamheten. Det är både en administrativ och verksamhetsnära tjänst där du ingår i ledningsgruppen i enheten och samarbetar med chefskollegor. Vi söker dig som på ett prestigelöst sätt vill leda och motivera ditt team, och vara med och bidra i vår kulturtransformation.  Den här tjänsten är för dig som är resultatinriktad, och vill vara en del av ett framgångsrikt team. Som person är du kommunikativ, tydlig och duktig på att coacha. Du har förståelse för vilka krav och förväntningar våra kunder har på oss och vår verksamhet. Din placering kommer vara på PostNord Värnamo, och du rapporterar till Platschef. Vad du kommer att göra - Arbeta med transformation för att anpassa verksamheten till ändrat tjänsteutbud, nya system och arbetssätt - Utveckla verksamheten genom ett synligt, tydligt och kommunikativt ledarskap - Se till att förbättringar identifieras, dokumenteras och omhändertas - Planera och leda den löpande verksamheten inom ansvarsområdet - Etablera och vidareutveckla relationer till relevanta aktörer i omvärlden   Vem du är - Taktisk och kvalitetsmedveten: Du är processinriktad och bra på att prioritera i förändring - Företagsam och prestigelös: Du får förändring att hända och är lätt att kommunicera med - Engagerad: Du skapar samsyn, bygger goda och hållbara relationer och involverar medarbetare kring vision och värderingar - Resultatorienterad: Du ser till helheten såväl som till den operativa verksamheten - Affärsmässig: Du har affären i fokus och drivs av verksamhetsutveckling - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper Vad du tar med dig - Gymnasieexamen men det är meriterande om du har akademisk utbildning inom till exempel logistik/ekonomi/teknik eller ledarskap - Flerårig dokumenterad erfarenhet som chef och ledare, gärna från att leda i förändring - Erfarenhet från logistikbranschen eller liknande - God administrativ förmåga, systemvana och kunskaper i Office-paketet - Svenska och engelska flytande i både tal och skrift - B-körkort Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag. Att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Du ska må bra Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. Vi erbjuder en flexibel hybridarbetsplats. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal. Vad väntar du på? Vi gör ett urval av kandidater löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan. Undrar du något över tjänsten? Mejla till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Obligatorisk box på botten av alla jobbannonser Kategori: Specialist Omfattning: Heltid Placering: Värnamo, Jönköpings län För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

2 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Distributionschef Brev – på hubb, Växjö

Från var som helst till vem som helst. Och tvärtom. PostNord är Sveriges och Nordens mest anlitade leverans- och logistikpartner för privatpersoner och företag. Vi har tre lika viktiga affärsområden i organisationen: brev, paket och logistik. Nu söker vi en driven distributionschef för affärsområde brev. Du, vi och jobbet Som Distributionschef på hubb, är du den förlängda armen ut i den operativa verksamheten. Det är både en administrativ och verksamhetsnära tjänst där du ingår i ledningsgruppen i enheten och samarbetar med chefskollegor. Vi söker dig som på ett prestigelöst sätt vill leda och motivera ditt team, och vara med och bidra i vår kulturtransformation.  Den här tjänsten är för dig som är resultatinriktad, och vill vara en del av ett framgångsrikt team. Som person är du kommunikativ, tydlig och duktig på att coacha. Du har förståelse för vilka krav och förväntningar våra kunder har på oss och vår verksamhet. Din placering kommer vara på PostNord Växjö, och du rapporterar till Platschef. Vad du kommer att göra - Arbeta med transformation för att anpassa verksamheten till ändrat tjänsteutbud, nya system och arbetssätt - Utveckla verksamheten genom ett synligt, tydligt och kommunikativt ledarskap - Se till att förbättringar identifieras, dokumenteras och omhändertas - Planera och leda den löpande verksamheten inom ansvarsområdet - Etablera och vidareutveckla relationer till relevanta aktörer i omvärlden Vem du är - Taktisk och kvalitetsmedveten: Du är processinriktad och bra på att prioritera i förändring - Företagsam och prestigelös: Du får förändring att hända och är lätt att kommunicera med - Engagerad: Du skapar samsyn, bygger goda och hållbara relationer och involverar medarbetare kring vision och värderingar - Resultatorienterad: Du ser till helheten såväl som till den operativa verksamheten - Affärsmässig: Du har affären i fokus och drivs av verksamhetsutveckling - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper Vad du tar med dig - Gymnasieexamen men det är meriterande om du har akademisk utbildning inom till exempel logistik/ekonomi/teknik eller ledarskap - Flerårig dokumenterad erfarenhet som chef och ledare, gärna från att leda i förändring - Erfarenhet från logistikbranschen eller liknande - God administrativ förmåga, systemvana och kunskaper i Office-paketet - Svenska och engelska flytande i både tal och skrift - B-körkort Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag. Att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Du ska må bra Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. Vi erbjuder en flexibel hybridarbetsplats. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan Vi gör ett urval av kandidater löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan. Undrar du något över tjänsten? Mejla till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Obligatorisk box på botten av alla jobbannonser Kategori: Specialist Omfattning: Heltid Placering: Växjö, Kronobergs För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

2 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Supply Chain Director

Textile waste is a growing global challenge. Syre’s mission is to decarbonize and dewaste textiles, starting with the world's biggest fiber, polyester. By implementing true textile-to-textile recycling at hyperscale, we want to drive the transition from a linear to a circular value chain by putting textile waste to use, over and over again. Syre is now looking for an experienced and strategic Supply Chain Director. As a pivotal member of the team, you will be responsible for developing and executing a global supply chain strategy that ensures efficiency, resilience, and alignment with Syre's overall business objectives. The idea is for you to develop and implement a global supply chain program while building and eventually leading cross-functional teams to provide day-to-day supply chain management, optimize processes, and drive continuous improvement initiatives to enhance the performance of our global supply chain. If all this and the idea of making a real impact makes you excited, then keep on reading below. Key tasks and responsibilities - Develop and implement a comprehensive global supply chain and logistics strategy aligned with the organization's business goals - Collaborate with senior leadership to define supply chain objectives and key performance indicators - Build and maintain strong relationships with global suppliers, ensuring a reliable and cost-effective supply of materials and components - Optimize inventory levels across global locations to balance cost and service levels - Oversee Sales & Operations planning, order management and working capital - Oversee global logistics operations, including transportation, warehousing, and distribution, onsite and offsite - Identify and mitigate supply chain risks, including geopolitical, regulatory, and market risks We would prefer if you have - A BS in Supply Chain Management, Business, or other related field - Extensive proven experience in senior supply chain leadership roles, preferably in a global context - experience in global logistics is a plus - Demonstrated success in optimizing supply chain processes and driving strategic initiatives - Strong analytical and problem-solving skills, with the ability to analyze complex data sets and make informed decisions - Are fluent in English both orally and in writing (professional English required) You will be reporting into the COO and preferably be located in Stockholm, Sweden or North Carolina, USA. Syre is an international company with a Swedish soul. We are a growing team of scalemakers - dedicated optimists and pioneers, together on a quest to drive the great textile shift. At Syre, we always appreciate it if you would be described as purpose-driven, action-oriented, innovative, change navigator and team player. Our team members are offered an international environment of innovation and speed, and we embrace diversity in all forms. Together we are here to build an impact company with green transition at its core - for our customers, partners, investors, and most of all, for our planet. Are you the one we’re looking for? Apply with confidence - we look forward to hearing from you (in English)!

25 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024