Ekonomikonsult

Sök bland 12 lediga jobb som Ekonomikonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vill du utbilda i ekonomi?

Vill du vara med och bidra till Sveriges framtid och tillväxt? Vill du vara med och utveckla vuxna i utbildning? Vill du dela med dig av den kunskap du samlat på dig under ditt yrkesliv? Tycker du om att föreläsa? Om du har svarat ja på alla frågor är det självklart att du ska utbilda med oss på Ackebrink! Ackebrink AB är ett kunskapsföretag som hjälper yrkeshögskoleanordnare med att hitta duktiga yrkeskompetenta och branscherfarna utbildare till sina kurser och utbildningar. Läs mer om oss på ackebrink.se. Vi erbjuder dig möjligheten att utbilda morgondagens kollegor inom just din bransch. Utbildningsuppdrag via oss innebär att du jobbar ute hos Yrkeshögskoleanordnare . Det är en fantastisk dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Du jobbar direkt med vuxna motiverade studerande som läser olika yrkeshögskoleutbildningar på olika orter runt om i Sverige. Vi tror du är egen företagare som vid sidan av dina övriga uppdrag vill utbilda blivande yrkeskollegor eller att du har en lucka i ditt yrkesliv och därför äntligen kan ta chansen att få utbilda andra. Vi söker dig som brinner för att kunskapsöverföra till andra och som trivs i en utbildande roll. Du är prestigelös som person men vågar sätta ner foten där det behövs. Du gillar att befinna dig i sociala sammanhang och handleda både grupper och individer och locka fram det bästa hos båda. Du behöver inte ha utbildat förut men älska att förmedla kunskap och brinna för att utbilda blivande branschkollegor! Vi söker någon som vill utbilda yrkeshögskolestuderande i affärsekonomi och andra ekonomikurser kommande läsår 2024/25. Man undervisar cirka 3 dagar i veckan. Det är platsundervisning. Vill du veta mer om faktiskt kursinnehåll ta kontakt med oss. Vi tar endast emot ansökan via mail! Utbildarintroduktion Alla våra utbildare genomgår innan kursstart en lärarintroduktion, där vi går igenom vad som förväntas av dig som utbildare. Vi hjälper dig även med att planera din första kurs och ditt kursmaterial. Vi ger dig även tips, råd och stöd på vägen. Ackebrink har funnits i mer än 15 år och år 2013 och 2014 blev vi utnämnda till ett Gasellföretag. Idag levererar vi upp mot 250 kurser per år och våra kunder finns idag från Luleå i norr till Malmö i söder. Vi levererar utbildningskonsulter inom allt från projektledning och ekonomi till sprängteknik, VA-teknik och matematik med mycket mera. Om du nu inte har just den här kompetensen men är grym på något annat, skicka gärna in en ansökan till oss eller registrera dig via vår hemsida så kontaktar vi dig - ackebrink.se/kontakta-mig

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Vill du utbilda i ekonomi?

Vill du vara med och bidra till Sveriges framtid och tillväxt? Vill du vara med och utveckla vuxna i utbildning? Vill du dela med dig av den kunskap du samlat på dig under ditt yrkesliv? Tycker du om att föreläsa? Om du har svarat ja på alla frågor är det självklart att du ska utbilda med oss på Ackebrink! Ackebrink AB är ett kunskapsföretag som hjälper yrkeshögskoleanordnare med att hitta duktiga yrkeskompetenta och branscherfarna utbildare till sina kurser och utbildningar. Läs mer om oss på ackebrink.se. Vi erbjuder dig möjligheten att utbilda morgondagens kollegor inom just din bransch. Utbildningsuppdrag via oss innebär att du jobbar ute hos Yrkeshögskoleanordnare . Det är en fantastisk dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Du jobbar direkt med vuxna motiverade studerande som läser olika yrkeshögskoleutbildningar på olika orter runt om i Sverige. Vi tror du är egen företagare som vid sidan av dina övriga uppdrag vill utbilda blivande yrkeskollegor eller att du har en lucka i ditt yrkesliv och därför äntligen kan ta chansen att få utbilda andra. Vi söker dig som brinner för att kunskapsöverföra till andra och som trivs i en utbildande roll. Du är prestigelös som person men vågar sätta ner foten där det behövs. Du gillar att befinna dig i sociala sammanhang och handleda både grupper och individer och locka fram det bästa hos båda. Du behöver inte ha utbildat förut men älska att förmedla kunskap och brinna för att utbilda blivande branschkollegor! Vi söker någon som vill utbilda yrkeshögskolestuderande i affärsekonomi och andra ekonomirelaterade kurser kommande läsår 2024/25. Man undervisar cirka 3 dagar i veckan. Det är platsundervisning. Kursen ger studerande kunskap om ekonomisk terminologi, de verktyg, metoder och modeller de behöver för att kunna läsa, förstå och granska ekonomiska handlingar, lösa ekonomiska problem samt förstå sambandet mellan redovisning och beskattning. Vill du veta mer om faktiskt kursinnehåll ta kontakt med oss. Vi tar endast emot ansökan via mail! Utbildarintroduktion Alla våra utbildare genomgår innan kursstart en lärarintroduktion, där vi går igenom vad som förväntas av dig som utbildare. Vi hjälper dig även med att planera din första kurs och ditt kursmaterial. Vi ger dig även tips, råd och stöd på vägen. Ackebrink har funnits i mer än 15 år och år 2013 och 2014 blev vi utnämnda till ett Gasellföretag. Idag levererar vi upp mot 250 kurser per år och våra kunder finns idag från Luleå i norr till Malmö i söder. Vi levererar utbildningskonsulter inom allt från projektledning och ekonomi till sprängteknik, VA-teknik och matematik med mycket mera. Om du nu inte har just den här kompetensen men är grym på något annat, skicka gärna in en ansökan till oss eller registrera dig via vår hemsida så kontaktar vi dig - ackebrink.se/kontakta-mig

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Ekonom inom leverantörsreskontra till Ving!

Vill du arbeta som ekonom i ett kompetent team inom leverantörsreskontra med hela världen som kontaktyta? Då kan du vara den vi söker! Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Ving är en del av den nordiska koncernen Nordic Leisure Travel Group och Financial Services är en del av Finance. För Vings räkning söker vi nu en erfaren ekonom till ett av deras team inom leverantörsreskontra med primärt fokus på deras reguljärpaketerade resor. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att koncernens leverantörsreskontra hanteras effektivt och korrekt. Arbetet innebär att ta emot, bearbeta, registrera och betala leverantörsfakturor från samarbetspartners runt om i hela världen. Arbetet innefattar också uppföljning, bokföring, utredningsarbete och bokslut. Rollen har även ett starkt fokus på service gentemot kollegor och samarbetspartners, men också på nära samarbete inom det nordiska teamet i det dagliga arbetet såväl som i det kontinuerliga förbättringsarbetet. Arbetet innehåller både löpande arbete, projektarbete och ad hoc-uppgifter i en miljö som präglas av snabba förändringar och högt tempo. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och arbetar på uppdrag hos Ving. Vi söker dig som kan börja omgående där uppdraget initialt sträcker sig sex månader men där målet är en överrekrytering direkt till Ving. Du erbjuds - En spännande och utvecklande miljö där du får möjlighet till en långsiktig karriär hos Ving - En omväxlande vardag tillsammans med härliga kollegor - En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig under ditt uppdrag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * ta emot, bearbeta, registrera och betala leverantörsfakturor från samarbetspartners runt om i hela världen * Uppföljning, bokföring, utredningsarbete och bokslut VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna akdemisk - Har minst ett par års erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra med stora transaktionsflöden - Har god teoretisk förståelse för redovisning och ekonomiprocesser - Är en van användare av Excel samt övriga verktyg inom Microsoft 365 - Har en god förmåga att kunna kommunucera på engelska i tal och skrift samt kunna förstå de skandinaviska språken i tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet av MidOffice, Microsoft Dynamics NAV och Exflow - Erfarenhet av och intresse för digitalisering och automatisering - Erfarenhet av Microsoft Power Automate För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Vi söker dig som ser prestigelöst samarbete inom och utanför teamet som både en självklarhet och en framgångsfaktor. Du har både vilja och förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar och du lär dig ofta och gärna nya saker. Du förstår värdet av noggrannhet och att etablera och dokumentera goda rutiner. Du kan självständigt ta initiativ till och driva förbättringar i nära samarbete med ditt egen och andra team. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vill du veta mer om Ving? Klicka här!

13 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Ekonom inom kundreskontra till Ving!

Är du ekonom med erfarenhet av kundreskontra? För Vings räkning söker vi dig med flerårig erfarenhet, som drivs av förbättringar och som vill vara en del av ett nordiskt team i den bästa av branscher! OM TJÄNSTEN Ving är en del av den nordiska koncernen Nordic Leisure Travel Group och Financial Services är en del av Finance. För Vings räkning söker vi nu en ekonom till deras kundreskontrafunktion där du kommer ingå i ett nordiskt team med brett ansvar för kundfakturering, inbetalningar, återbetalningar samt administration av bankuppgifter. Inledningsvis kommer ditt fokus främst att vara administration av bankuppgifter, utbetalning av reklamationer och utlägg samt bokföring och kontoavstämningar. Därefter kommer du steg för steg att få ta dig an övriga arbetsuppgifter inom teamet, samtidigt som du också lär upp dina kollegor. Du kommer ingå i ett team på sju personer och du rapporterar till chefen för kund- och leverantörsreskontra. Rollen har även ett starkt fokus på service gentemot kollegor och samarbetspartners, men också på nära samarbete inom det nordiska teamet i det dagliga arbetet såväl som i det kontinuerliga förbättringsarbetet. Arbetet innehåller både löpande arbete, projektarbete och ad hoc-uppgifter i en miljö som präglas av snabba förändringar och högt tempo. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och arbetar på uppdrag hos Ving. Vi söker dig som kan börja omgående där uppdraget initialt sträcker sig sex månader men där målet är en överrekrytering direkt till Ving. Du erbjuds - En spännande och utvecklande miljö där du får möjlighet till en långsiktig karriär hos Ving - En omväxlande vardag tillsammans med härliga kollegor - En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig under ditt uppdrag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Kundfakturering * Utbetalning av reklamationer och utlägg * Bokföring och kontoavstämningar * Administration av bankuppgifter VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi - Har flerårig erfarenhet i närtid av arbete inom kundreskontra - Har god teoretisk förståelse för redovisning och ekonomiprocesser - Är en van användare av Excel samt övriga verktyg inom Microsoft 365 - God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift samt kunna förstå de skandinaviska språken i tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV - Erfarenhet av och intresse för system, digitalisering och automatisering - Erfarenhet av Microsoft Power Automate För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Vi söker dig som ser prestigelöst samarbete inom och utanför teamet som både en självklarhet och en framgångsfaktor. Du har både vilja och förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar och du lär dig ofta och gärna nya saker. Du förstår värdet av noggrannhet och att etablera och dokumentera goda rutiner. Du kan självständigt ta initiativ till och driva förbättringar i nära samarbete med ditt egen och andra team. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vill du veta mer om Ving? Klicka här!

13 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Vill du utbilda i ekonomi?

Vill du vara med och bidra till Sveriges framtid och tillväxt? Vill du vara med och utveckla vuxna i utbildning? Vill du dela med dig av den kunskap du samlat på dig under ditt yrkesliv? Tycker du om att föreläsa? Om du har svarat ja på alla frågor är det självklart att du ska utbilda med oss på Ackebrink! Ackebrink AB är ett kunskapsföretag som hjälper yrkeshögskoleanordnare med att hitta duktiga yrkeskompetenta och branscherfarna utbildare till sina kurser och utbildningar. Läs mer om oss på ackebrink.se. Vi erbjuder dig möjligheten att utbilda morgondagens kollegor inom just din bransch. Utbildningsuppdrag via oss innebär att du jobbar ute hos Yrkeshögskoleanordnare . Det är en fantastisk dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Du jobbar direkt med vuxna motiverade studerande som läser olika yrkeshögskoleutbildningar på olika orter runt om i Sverige. Vi tror du är egen företagare som vid sidan av dina övriga uppdrag vill utbilda blivande yrkeskollegor eller att du har en lucka i ditt yrkesliv och därför äntligen kan ta chansen att få utbilda andra. Vi söker dig som brinner för att kunskapsöverföra till andra och som trivs i en utbildande roll. Du är prestigelös som person men vågar sätta ner foten där det behövs. Du gillar att befinna dig i sociala sammanhang och handleda både grupper och individer och locka fram det bästa hos båda. Du behöver inte ha utbildat förut men älska att förmedla kunskap och brinna för att utbilda blivande branschkollegor! Vi söker någon som vill utbilda morgondagens blivande paralegals i ekonomi kommande läsår 2024/25. Man undervisar cirka 3 dagar i veckan. Det är platsundervisning. Kursen ger studerande kunskap om ekonomisk terminologi, de verktyg, metoder och modeller de behöver för att kunna läsa, förstå och granska ekonomiska handlingar, lösa ekonomiska problem samt förstå sambandet mellan redovisning och beskattning. Vill du veta mer om faktiskt kursinnehåll ta kontakt med oss. Vi tar endast emot ansökan via mail! Utbildarintroduktion Alla våra utbildare genomgår innan kursstart en lärarintroduktion, där vi går igenom vad som förväntas av dig som utbildare. Vi hjälper dig även med att planera din första kurs och ditt kursmaterial. Vi ger dig även tips, råd och stöd på vägen. Ackebrink har funnits i mer än 15 år och år 2013 och 2014 blev vi utnämnda till ett Gasellföretag. Idag levererar vi upp mot 250 kurser per år och våra kunder finns idag från Luleå i norr till Malmö i söder. Vi levererar utbildningskonsulter inom allt från projektledning och ekonomi till sprängteknik, VA-teknik och matematik med mycket mera. Om du nu inte har just den här kompetensen men är grym på något annat, skicka gärna in en ansökan till oss eller registrera dig via vår hemsida så kontaktar vi dig - ackebrink.se/kontakta-mig

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Administratör med ekonomikunskaper till Uppsala universitet.

Nu söker vi för ett konsultuppdrag en administratör med ekonomiassistent till Uppsala universitet. Omfattning: Heltid 100% Start: Så snart som möjligt Längd: 5-6 månader Om tjänsten Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund i Uppsala. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Arbetsuppgifterna: - Upprätta ekonomiska rapporter - Analysera ekonomiska rapporter som vi får in från tredje part. - Redovisning - Betala ut uppehållsbidrag till studenter samt försäkringsfrågor och mycket kommunikation. - Sammanställa redovisningar från våra samarbetspartner som ISP sedan redovisar till vår bidragsgivare. Vem är du? För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier: - Ekonomisk gymnasiekompetens - Tidigare erfarenhet av motsvarande arbete som ovan. - Erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra. - Mycket god svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande är: - Tidigare erfarenhet av att jobbat inom myndighet - Kunskaper i ekonomisystemet Raindance Viktiga egenskaper: - Stresstålig - Kunna hålla många bollar i luften samtidigt - Kunna omprioritera snabbt utan att det känns jobbigt - Flexibel Om verksamheten Skulle du passa för detta uppdrag? Då söker du via länken i annonsen. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Välkommen! Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på länken i annonsen. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden går ut.

10 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Projektekonom till globalt teknikföretag i Göteborg

SJR har förmånen att hjälpa vår kund med deras nästa Projektekonom. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start under maj/början av juni och pågår inledningsvis 6 månader, därefter finns goda möjligheter till förlängning på uppdraget. Vår kund arbetar hybrid där du förväntas arbeta på plats på kontoret i Gårda, Göteborg 3 dagar i veckan och resterande tid hemifrån om så önskas. Om tjänsten Som projektekonom arbetar du nära verksamheten inom ett eller flera affärsområden och sektorer samt har många beröringspunkter och samarbeten med kollegor. Du kommer att ingå i ett större team projektekonomer och rapporterar till gruppchefen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter: -Arbete med hela ekonomiska projektflödet, från uppstart till avslut av avtal/uppdrag. -Fakturering, inklusive hantering av kreditfakturor. -Hantera underkonsulters tidrapportering och fakturor. -Administrera prislistor. -Hantera leverantörsfakturor för vidarefakturering. -Bokföringsordrar kopplade till projektredovisning. -Support/stöd till organisationen vid projektrelaterade frågeställningar. -Excelrapportering och filhantering. Lämplig bakgrund Du har en relevant ekonomiutbildning med erfarenhet inom ekonomiadministration. Du har god förståelse inom redovisning. Du är van att arbeta strukturerat, självständigt, har en god administrativ förmåga och goda systemkunskaper. Erfarenheter med projektredovisning i Visma PX är meriterande. Det är också meriterande att ha erfarenhet av att vara ett stöd/support till kollegor i operativ verksamhet. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vidare är du positiv, gillar att ha många bollar i luften och du bidrar gärna med mycket energi. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Acqusition Manager, Frida Dalevik, på 0702–071131. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Student inom Ekonomi/affärsjuridik till internationellt bolag i Fnspång

För kunds räkning söker vi en student inom ekonomi/affärsjuridikprogrammet, helst i år 2 eller 3, för ett heltidsarbete på kundens Trade Finance avdelning från mitten av juni till och med augusti. Du kommer att börja med deltid för upplärning från maj månad. Det finns även möjlighet att fortsätta arbeta cirka en dag i veckan från hösten. Arbetsuppgifter: Administrativa uppgifter såsom beställningar, arkivering och hantering av förfall av bankgarantier. Påminnelsehantering. Bokslutsarbete inklusive beräkningar, sammanställningar och utförande av kontroller. Beroende på erfarenhet och intresse kan andra uppgifter tillkomma. Krav: Flytande i både engelska och svenska i tal och skrift. Goda kunskaper i Excel. Personliga egenskaper inkluderar självständighet, noggrannhet, ödmjukhet, ansvarstagande och förmåga att kommunicera med både interna och externa parter. Förmåga att fungera som en lagspelare inom gruppen. Fortsatt intresserad av rollen? Vad kul! Då får du mer än gärna ansöka med ett CV så hör vi av oss för ett eventuellt nästa steg i processen. Den här rekryteringsprocessen administreras av Job Solution Consulting, och kunden har begärt att alla frågor angående tjänsten hanteras av Job Solution Consulting. Om du blir antagen till den här rollen kommer du att agera som konsult via Job Solution Consulting. Under tiden som konsult hos oss är du ansluten till kollektivavtal med mera. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på [email protected].

7 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Ekonom för uppdrag med omgående start till kund i Varberg

Är du en driven, ambitiös och strukturerad person med erfarenhet inom arbete med löpande ekonomi, redovisning och/ eller fakturahantering och är intresserad av nya möjligheter? Då är det dig vi söker! Om företaget Just nu letar vi efter en ekonom för anställning till vår uthyrningsverksamhet. Det innebär att du blir anställd av oss på Effektiv och arbetar som konsult hos våra kunder i Varberg. Vad erbjuder rollen? I dagsläget letar vi efter en erfaren ekonom med erfarenhet från kund- och leverantörsreskontra, ihop med löpande bokföring. Du kommer arbeta heltid med möjlighet till flex och distansarbete ett par dagar i veckan. Uppdraget är tänkt att starta i mitten/ slutet av maj med varaktighet till september. För rätt person finns möjlighet till förlängning enligt överenskommelse. Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven, samarbetsvillig, strukturerad och ordningsam person som värdesätter nära samarbeten och en öppen dialog. Vidare tror vi också att du: - Har erfarenhet av arbete med likande arbetsuppgifter sedan tidigare och med en god förståelse av ekonomiflödet. - Har en relevant utbildning inom ämnet för ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. - Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift, ihop med att ha kunskaper i engelska. - Har en god system- och datorvana. Vi tror även vi att du alltid strävar efter att leverera en god kvalitet, har en hög servicekänsla och en nyfiken inställning som gör att du snabbt kan sätta dig in i nya uppgifter. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jessica Andersson på [email protected] / 0735-127257. Sökord Ekonom, ekonomiassistent, ekonomi, kundreskontra, leverantörsreskontra, bokslut, rapportering, Effektiv, Varberg

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Interim Head of Finance & Administration till global humanitär organisation

Vill du jobba för en organisation som gör gott i världen tillsammans med duktiga och professionella kollegor? Då har du kommit rätt! Var? StockholmNär? OmgåendeAnställningsform?Konsultuppdrag via Delta Consulting Om vår kund Vår kund är en global humanitär organisation som arbetar för att hjälpa människor från kris, katastrof och konflikter. De söker nu en erfaren Head of Finance & Administration för ett interimsuppdrag.Här erbjuds du en spännande och utvecklande arbetsplats med många flexiblaoch öppnakollegor som tillsammans vill utveckla organisationen och arbetsprocesserna tillsammans med dig. Om Rollen: I detta uppdrag kommer du att ha båda fötterna i Finance och Business genom att leda och hantera organisationens ekonomiverksamhet. Du kommer arbeta med styrning och uppföljning i en varierad roll. Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna består bland annat av budgetarbete och budgetuppföljning, bokslutsarbete, rapportering både inom Sverige och globalt samtanalyser och controlling, lönsamhetsberäkningar, affärsmodeller och business-case. Du kommer även ha personalansvar över en redovisningsekonom som sköter det löpande arbetet. Vem är du? Vi söker dig som ständigt vill utvecklas och även bidra till att din omgivning utvecklas.Du vill komma med nya idéer och är inte rädd för att testa dina idéer för att uppnå bättre resultat.Du tycker om att ta stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete och behandlar din omgivning i egenskap av en äkta ledare: med respekt, lyhördhet och ödmjukhet. Du uppskattar att ta itu med långsiktiga, komplicerade och svåra frågor samtidigt som du förstår att de små frågorna också väger tungt. Krav: Lång erfarenhet från liknande roller med operativt arbete inom controlling och redovisning Erfarenhet från sådant arbete inomideell sektor Uppskattar en social roll med internationella kontaktytor Låter det intressant?Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] eller 072-221 94 19.Välkommen med din ansökan! Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser. Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim. Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

25 april 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024