Enhetschef, hemtjänst/Områdeschef, hemtjänst

Sök bland 34 lediga jobb som Enhetschef, hemtjänst/Områdeschef, hemtjänst och börja ditt nya yrkesliv idag!

Enhetschef till hemtjänst

Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö.Enhetschef till hemtjänsten Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö. Vill du vara med och leda och utveckla framtidens hemtjänst? Präglas ditt ledarskap av mod, ansvar och fantasi? Då kan det var du! Vi söker nu en enhetschef till verksamhetsområde vård och omsorg i hemmet. I verksamhetsområdet ingår hemtjänst, korttidsplatser, trygghetsplatser och dagverksamhet för personer med demenssjukdom.  Som ledare hos oss arbetar du nära dina medarbetare och är med och påverkar utvecklingen av verksamheten. Vi arbetar ständigt med att förbättra och utveckla för dem vi är till för, tillsammans med engagerade och kunniga medarbetare.  Vimmerby kommun erbjuder dig: • Ett stimulerande och varierat arbete • Introduktion med egen mentor • Flextid • Distansarbete till viss del av arbetstiden • Möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra semesterdagar • Friskvårdsbidrag 1000 kr per år Ditt nya jobb Som enhetschef hos oss har du ett helhetsansvar för din verksamhet gällande personal, ekonomi, kvalitet och utveckling. Du rapporterar till verksamhetschef inom området och ingår i verksamhetens ledningsgrupp tillsammans med andra enhetschefer. Verksamheten du leder styrs av olika lagar samt socialnämndens mål.  Hos oss förväntas du som ledare sträva efter att skapa tillit och att använda hög frekvens av utvecklande ledarskap för att alla dina medarbetare ska känna arbetsglädje, må bra och prestera som bäst. Vi i Vimmerby kommun arbetar aktivt med att stödja och utveckla ledarskapet inom koncernen och har ett eget ledarutvecklingsprogram, ett program alla nya chefer får ta del av. Kravprofil Vi söker dig som har god förmåga att leda och motivera för att effektivt nå uppsatta mål. Dina personliga kompetenser är viktiga som ledare i detta uppdrag och vi ser att du som söker är trygg, stabil och har en god självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv och har förmågan att skilja på det personliga och professionella. Som person är du lyhörd och smidig i dina relationer med andra människor. Du kommunicerar och samarbetar bra med andra och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang och ser värdet i att skapa och underhålla relationer och kontakter. Du är en person som leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du är van vid att samordna grupper och arbetar för att skapa engagemang och delaktighet och blir således en god referenspunkt för andra. Du är självgående och tar ansvar för ditt arbete och driver dina processer vidare. Du håller fokus på mål och resultat när du prioriterar, planerar och agerar i arbetet, men har även förmågan att förbli flexibel och kan förändra din inriktning när målen ändrar sig. Du behåller ditt lugn och har ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker, även i stressade situationer.  Du förväntas ha relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Erfarenhet av att leda och utveckla verksamhet är meriterande. B-körkort är ett krav. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser och intresse för tjänsten. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse Antal tjänster: 1 Ansökan Sista ansökningsdatum: 2024-06-02 Intervjuer planeras till vecka 24. Vi tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem där du bifogar CV och personligt brev. Vimmerby kommun som arbetsgivare Ansvar, mod och fantasi – det är våra värdeord när vi tillsammans arbetar för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 700 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Vi är cirka 1 300 anställda i 170 olika yrkesroller. Vi erbjuder dig en arbetsplats som uppmuntrar till delaktighet och strävar efter en god balans mellan arbete och fritid. Läs mer om Vimmerby kommun som arbetsgivare på vår hemsida; www.vimmerby.se Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. Verksamhetschef nås via kommunens växel 010-356 90 00. Om du önskar kontakt med fackliga representanter kontakta [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!   Kontaktperson Hanna Revelj Westrin 010-356 94 40 Verksamhetschef

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Resultatenhetschef till hemtjänsten och boendestöd äldre

Trivs du med att leda, engagera och skapa delaktighet? Vill du bidra till att vi uppnår en organisation inom ordinärt boende som har tydliga strukturer, en hög kvalitet och ett fantastiskt bemötande? Då kan rollen som vikarieande enhetschef hos oss vara rätt för dig, välkommen med din ansökan! Södertälje ska vara en trygg kommun att åldras i. Allt fler lever längre och antalet äldre blir fler, vilket ställer krav på en fungerande välfärd. Oavsett ålder ska det finnas en framtid att längta till. En av våra viktigaste uppgifter framöver är att fortsätta utveckla äldreomsorgen genom att leda, utveckla och säkerställa god kvalitet av innovativ omsorg och vård. Vi ska också stärka det förebyggande arbetet kring äldre i syfte att minska ofrivillig ensamhet. Ledarskap i Södertälje Som chef i Södertälje kommun skapar du motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare. I ditt ledarskap har du förmågan att omsätta den politiska inriktningen till bra verksamhet med fokus på Södertäljeborna. Du kommunicerar mål och skapar delaktighet i arbetet genom att uppmuntra och tillvarata goda idéer. I ditt ledarskap ger du dina medarbetare ett professionellt stöd och möjligheter till utveckling. Du är en självklar förebild och en god ambassadör för kommunen. Ditt ledarskap utgår från vår värdegrund samt de krav och förväntningar vi ställer på dig som chef och ledare i Södertälje kommun. Uppdraget Som enhetschef har du delegerat ansvar för verksamhet, personal- och arbetsmiljöfrågor samt budget inom ditt kostnadsställe. Du kommer att ingå i en av kontorets ledningsgrupper, där bidrar du till en väl fungerande helhet tillsammans med andra enhetschefer. Stort fokus kommer att ligga på att utveckla kvaliteten genom att samverka, dela goda exempel och kollegialt stödja varandra. Målet är en äldreomsorg med jämn och hög kvalitet i alla våra verksamheter. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag med goda möjligheter att skapa en bra livskvalitet för äldre samt en bra arbetsmiljö för dina medarbetare. Vi erbjuder dig att jobba i en organisation med en stabil värdegrund och en tydlighet om vilka krav och förväntningar vi har på ledarskap i Södertälje kommun. Vem är du? Nu söker vi dig, en tillitsfull ledare som skapar motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare! Du arbetar systematiskt med kvalitetsarbetet och involverar medarbetarna i resultat, analys och förbättringar av metoder och arbetssätt. Din roll innebär möjligheten att påverka framtidens äldreomsorg genom att vara innovativ, inspirera och motivera till förändring. Du förstår behovet av ett nära samarbete med både dina medarbetare och medlemmarna i ledningsgruppen och andra aktörer inom kommunen. Du ser helheter och sammanhang och förstår vikten av att leda och planera verksamhet utifrån rådande ekonomiska förutsättningar. Ditt ledarskap bottnar i förståelse för vad som får medarbetarna att växa och känna engagemang i sitt uppdrag. Krav: -    Erfarenhet av chefsrollen ur ett arbetsgivar- och ledarskapsperspektiv samt erfarenhet av att ha budgetansvar. -    Högskoleutbildning med inriktning mot vård- och omsorg eller hälso- och sjukvård alternativt utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Meriterande: -    Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation. -    Erfatenhet att leda förändringsarbete. -    Erfarenhet av att arbeta i miljö där flera kulturer och förhållningssätt möts. -    Ledarskapsutbildningar som arbetsgivaren bedömer som relevanta för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag, flexibilitet vad gäller arbetstid och arbetsformer samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Vi har även ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som ledare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Som chef hos oss får du ta del av våra utvecklingsinsatser för chefer. Du kommer att utmanas i ditt ledarskap för att växa som ledare, stärka dina förmågor att engagera dina medarbetare, se utmaningar ur nya perspektiv och reflektera över ledarskapsfrågor kopplat till Södertälje kommuns värdegrund. Möjlighet till att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Årsarbetstid, vilket innebär att du i den mån verksamheten tillåter, kan styra din egen arbetstid. Generöst friskvårdsbidrag på upp till 3 000 kronor per år.  Vi satsar på våra chefer och erbjuder kompetensutveckling bl.a. genom vårt mentorsprogram samt möjlighet till kollegial handledning som sker kommunövergripande. Din arbetsplats finns på hemtjänstens lokaler i Järna, enhet Hölö/Vårdinge 50% samt 50% på boendestöd äldre som har sin lokal i centrala Södertälje. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Dedicare söker chef till äldreomsorgen i Västernorrland

Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi behöver dig som är en erfaren enhetschef och som vill arbeta som enhetschef inom äldreomsorgen. Du får trygga anställningsvillkor, goda förmåner och en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du kan fokusera på dem som behöver din hjälp. Vi söker i dagsläget en enhetschef till särskilt boende samt hemtjänst till en kommun i Västernorrland. Starten för uppdraget är snarast och uppdraget sträcker sig över sommaren med möjlighet et till förlängning.  Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som socionomkonsult är det viktigt att du är självständig och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Du är självgående och har förmåga att anpassa dig till nya arbetsmiljöer. Som person är du lyhörd, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig snabbhet och effektivitet liksom goda kunskaper inom det svenska språket, såväl i tal som i skrift. Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som varit verksamt sedan 1996 och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. Som konsult hos Dedicare kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.   Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:   -                           Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning, friskvårdsbidrag är en självklarhet. -                           Du får en lön som är synonym med dina prestationer. -                           Du får personlig och nära kontakt till din chef. -                           Du får möjlighet till utveckling och därtill stöttning av din chef på vägen. -                           Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens.   Vill du bli en av oss? Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.   Vi håller intervjuar löpande. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
Enhetschef inom korttidsverksamhet

En av våra enhetschefer kommer att gå vidare mot nya utmaningar och vi söker nu en ersättare. Vill du vara med att leda och utveckla framtidens vård och omsorg i Borås Stad som enhetschef? Är ditt ledarskap präglat av mod, engagemang och tydlighet? Då söker vi dig! Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 600 medarbetare, varav cirka 80 chefer och ansvarar för en nettobudget på 1,6 miljarder kronor. Inom Borås Stad arbetar vi mot ett tillitsbaserat ledarskap. Tillit är en ledningsfilosofi som innebär att vi väljer att lita på att människor i kärnverksamheten har kunskap, omdöme och vilja att genomföra sitt arbete på ett bra sätt utan detaljstyrning och att organisationens viktigaste uppdrag är att skapa förutsättningar utifrån behoven i mötet mellan medarbetar och medborgare. Området består av tre korttidsenheter, en larm- och nattorganisation som arbetar över hela staden samt förebyggande verksamhet. I den förebyggande verksamheten ingår dagverksamhet för personer med demenssjukdom/ kognitiv svikt, anhörigstöd, demensteam, syn- och hörselkonsulent samt mötesplatser för seniorer och seniorhälsokonsultenter. I området arbetar närmare 260 medarbetare. Verksamheten leds av en verksamhetschef och sju enhetschefer. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med fokus på de vi är till för. Vi vill skapa trygghet och erbjuda en god vård och omsorg samt främja en god arbetsmiljö för våra medarbetare, så att de trivs och känner stolthet över sitt viktiga uppdrag. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang. Enhetschef inom korttidsverksamhet Arbetsuppgifter I rollen som enhetschef för korttidsenheten ansvarar du tillsammans med en chefskollega för verksamhetens kvalitet, personal och ekonomi. Du kommer även att ha ett nära samarbete med chefskollega som ansvara för den legitimerade personalen på enheten. Korttidsvistelse är en biståndsbedömd insats i form av tillfällig vistelse utanför det egna boendet där personen får vård och omsorg dygnet runt. Det är en företrädesvis somatisk inriktning på korttidsenheten som har 44 platser, men har under en period behövt öka upp men ytterligare några platser. Verksamheten kännetecknas av vård- och omsorg som ges personer under en begränsad tid, vilket innebär att det är ett ständigt flöde på nya patienter. Rollen innebär ett nära samarbete med andra professioner för att säkerställa en personcentrad vård och omsorg för att möta upp varje patient/brukare utifrån deras behov. På enheten arbetar det sammanlagt ca 60 personal, fördelat på två enhetschefer. Det är självklart för dig att driva verksamheten mot uppsatta mål på ett strukturerat sätt samt utveckla verksamheten utifrån nya sätt och metoder. För att säkerställa en god och säker vård och omsorg för våra brukare är det viktigt med ett systematiskt kvalitetsarbete, för att säkerställa en god vård och omsorg. Tillsammans med dina medarbetare och skyddsombud utvecklar du arbetssätt och rutiner för att skapa engagemang, trivsel och arbetsglädje i vardagen. Du ingår i ledningsgruppen för verksamheten Förebyggande, korttid, larm- och nattorganisationen, där du tillsammans med övriga chefskollegor bidrar till att driva verksamheten framåt på ett strategiskt plan. Ledningsgruppen träffas regelbundet och ger utrymme till erfarenhetsutbyte. Samarbete och att hjälpas åt och bidra till helheten är viktigt för oss, därför värdesätts en öppen dialog. Som stöd i ditt chefsuppdrag har du nära samarbete med personal- och ekonomiavdelning, och på egna enheten finns administrativt stöd i form av samordnare. Övrig information Facklig företrädare nås via Borås Stads växel Telefon: 033-35 70 00 Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att leda en personalintensiv verksamhet med budget- och medarbetaransvar, gärna inom offentlig verksamhet. Du har en högskoleexamen i socialt arbete, offentlig förvaltning, hälso- och sjukvård eller annan relevant utbildning. Dessutom värdesätter vi om du har erfarenhet av att ha drivit förbättrings- och utvecklingsarbete med fokus på kvalitet och arbetsmiljö. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet. I rollen ser vi ditt ledarskap som nyckel till framgång. Du är nyfiken, driven med ett högt engagemang, som gagnar och utvecklar verksamheten positivt. Vidare är du relationsskapande och förtroendeingivande, där din förmåga att uppmuntra, stödja och utveckla dina medarbetare leder till måluppfyllelse i verksamheten. Genom helhetssyn, driv och vilja skapar du de bästa förutsättningar för dem vi är till för och når framgång i ditt uppdrag. Körkort behövs för tjänsten. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

14 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Verksamhetschef, hemtjänst - Bli en del av oss!

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Till vår verksamhet i Göteborgsområdet söker vi nu en ny stjärna till vårt team. I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp med övriga verksamhetschefer och regionledning där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ditt ledarskap. Du kommer att få både regional och central introduktion, där vi bl.a. kommer att gå igenom vår ledarhandbok utifrån vårt arbetssätt Attendo way. Beskrivning av tjänsten Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. I hemtjänsten arbetar vi efter Lean som förbättrande arbetssätt på segment, region och enhetsnivå. Tillsvidaretjänst 100 % Arbetstid dagtid Tillträdesdatum enligt överenskommelse Körkort är ett krav Vi erbjuder Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen, högskolans sociala omsorgsutbildning eller likvärdig högskoleutbildning. Med likvärdig utbildning avses högskoleutbildning med vård-, omsorgs- eller beteendevetenskaplig inriktning. Utbildning med vård-, omsorgs- eller beteendevetenskaplig inriktning ska innehålla, alternativt ha kompletterats med, minst 15 högskolepoäng inom social juridik eller social omsorg för att vara likvärdig utbildning. Tjänsten kräver att du har minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg, meriterande inom privat omsorg. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande.Personliga egenskaper som efterfrågas: Du är kundfokuserad och drivs av att nå goda resultat. Engagemang och flexibilitet kännetecknar dig och du vill utveckla Attendo i sin helhet. Vill ständigt utveckla verksamheten och lära både dig själv och verksamhetens medarbetare. Du ser positivt på utmaningar och medverkar i förbättringsarbeten. Du utgår från Attendos uppförandekod, uppdrag och värderingar. Du representerar på ett positivt sätt och är stolt över det vi gör. Du har förmågan att lyssna in kunder, beställare, kollegor och närstående. Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team. Uppdraget som verksamhetschef i Attendo I Attendo ges du som verksamhetschef stora möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer under ditt första år som verksamhetschef ha en utsedd mentor, som du har till stöd i din nya roll. Uppdraget ger också möjligheten till att få utökade ansvarsområden där du coachar och inspirerar andra ledare i organisationen. Om Attendo Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Attendos ledord är Omtanke, Engagemang ochKompetens. Vi går igenom ansökningarna löpande. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

13 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Enhetschef till Din kommunala hemtjänst, Ersboda

Är du intresserad av att jobba med ett närvarande ledarskap och skapa förutsättningar för relationen mellan medarbetare och brukare? Vi arbetar med fokus på hög kvalitet där medarbetarna ger det bästa stödet till våra brukare. Att ha ett närvarande ledarskap och arbeta med hållbar arbetsmiljö tror vi är nyckeln för att attrahera och behålla medarbetare. Äldreomsorgens vision är “Tillsammans för ett bättre liv – livet ut”. Målsättningen är de äldre ska kunna bo kvar i sitt hem så länge det är möjligt. Umeå kommuns hemtjänst är Umeås största utförare med längst erfarenhet av personlig omsorg och service. Kommunens hemtjänst ger olika former av stöd, service och omsorg i hemmet. Vi är den enhet som hanterar samtliga omvårdnadsinsatser där våra brukare bor i eget hem inom Umeå kommun. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som enhetschef hos oss har du ansvar för verksamhet, brukare, personal och ekonomi. Ditt huvudsakliga uppdrag är att se till att vi bedriver verksamheter med hög kvalitet där våra medarbetare ger det bästa stödet till våra brukare. Kontakter med kommunens övriga funktioner och externa samarbetspartners är en naturlig del av ditt arbete. Arbetsuppgifterna som enhetschef innebär bland annat att arbeta med: bemanningsplanering och kompetensförsörjning att ge medarbetarna handledning och återkoppling för att omvårdnadsarbetet ska kunna utvecklas att kommunicera värderingar, uppmuntra till dialog och samarbete systematiskt arbetsmiljöarbete rehabilitering och anpassning implementering av nya arbetssätt som exempelvis införande av ny digital teknik På Ersboda hemtjänst leder du en grupp om cirka 30 medarbetare. Du ingår i en ledningsgrupp med 16 andra chefer och gruppen leds av en biträdande verksamhetschef samt verksamhetschef. Övrigt Vikariat heltid, från och med 2024-09-02 till och med 2025-03-01. Vem är du?  Att jobba hos oss innebär att du kan göra skillnad och bidra till att andra människor får en väl fungerande och meningsfull vardag. Vi söker dig som har förmåga att stimulera och motivera medarbetare i det dagliga arbetet. Genom att nyttja resurserna där de behövs som bäst ser du till att vi kan göra skillnad för dem vi är till för. Hos oss är den ena dagen inte den andra lik och det krävs att du är lösningsorienterad och snabbt kan prioritera om utifrån nya förutsättningar. Du är trygg och modig och har en god förmåga att leda och kommunicera i förändring. Vi söker dig som har högskolexamen eller annan relevant utbildning som vi finner lämplig. Vi ser det som positivt om du har tidigare erfarenhet som chef och erfarenhet av äldreomsorg, särskilt erfarenhet från hemtjänsten. Kanske har du också genomgått internt traineeprogram för blivande ledare eller annan chef- eller ledarutbildning. Vi erbjuder dig Ett nära samarbete och stöd från kollegor, chefer och HR Ett chefs- och ledarutvecklingsprogram Kontinuerlig kompetensutveckling Flexibel arbetstid Subventionerad friskvård Läs gärna mer om våra förmåner här. Följ Umeå kommun på Linkedin! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

13 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Enhetschef hemtjänst

LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + GRÖN INDUSTRI + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + DRÖMARBETE + TRYGGHET + MIDNATTSLJUS + SKÄRGÅRD + NÄRHET + LIVSPUSSEL + SPELA ROLL + DU Vill du också spela roll? Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare och är en stad med stor framtidstro. Alla våra yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad, vi skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle och livskvalitet för dagens och morgondagens Luleåbor. Vi erbjuder dig bland annat: • ett framåtsyftande, innovativt och händelserikt uppdrag • kontor nära dina medarbetare, moderna system och arbetsredskap • flexibla arbetstider och viss möjlighet till distansarbete för att underlätta livspusslet • kompetensutveckling genom bland annat introduktionsutbildningar och ledarutvecklingsprogram • ett väl utvecklat stöd inom HR och ekonomi ARBETSUPPGIFTER Du kommer vara enhetschef för en av socialförvaltningens 19 hemtjänstgrupper inom verksamhetsområde vård och omsorg. Du arbetar med ett nära tillitsbaserat ledarskap där du inspirerar och motiverar dina medarbetare till att vara delaktiga i verksamheten samt tar vara på deras engagemang och kompetens. I uppdraget ingår: • ansvar för verksamhet, medarbetare, ekonomi, arbetsmiljö och facklig samverkan • uppföljning och utvärdering av verksamheten • att leda, styra och utveckla verksamheten utifrån gällande avtal, lagar och policys • att nå måluppfyllelse med kvalitet och ekonomi i balans där brukaren hela tiden står i fokus Vi arbetar även med digital teknik som ska bidra till större trygghet, säkerhet och självständighet för äldre som kan bo kvar hemma allt längre. KVALIFIKATIONER För att trivas och vara framgångsrik hos oss behöver du vara en tydlig ledare med god förmåga att organisera och planera ditt arbete. Du behöver även vara flexibel inför att det i den här verksamheten händer saker ofta och snabbt samt vara bekväm med att jobba både självständigt och i samverkan med andra internt och externt. Vi söker dig som • har för uppdraget lämplig akademisk utbildning • har erfarenhet av att jobba som chef eller erfarenhet av arbete inom stöd i hemmet (hemtjänst) • har god digital kompetens • är kommunikativ och har god dokumentationsförmåga Det är meriterande om du har god kunskap om de lagstiftningar som styr vår verksamhet. Som person ska du vara relationsskapande, samarbetsorienterad och stabil. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga kompetenser. Provanställning kan eventuellt tillämpas i denna rekrytering. ÖVRIGT Tillsammans spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vi vill skapa goda förutsättningar för dig och ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vi har många förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra boende i Riksgränsen och Stockholm. Tillsammans jobbar vi för Framtidens Luleå med plats för minst 100 000 Luleåbor. Just nu pågår en omställning och nyetablering av industrin här i norr. Industrierna ställer om till fossilfri produktion och förutsättningarna finns här hos oss. Det innebär stora möjligheter för vår kommun att skapa mer Luleå för fler Luleåbor och öka takten i samhällsutvecklingen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter. Tips! Nyfiken på Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Finspångs kommun söker enhetschef till Hällestadgården för delat ledarskap

Vill du jobba med oss? Är du driven, utvecklingsfokuserad och samtidigt når resultat genom att motivera och leda andra? Vill du ha ett arbete där du kan göra skillnad? Ett arbete som är både utmanande, meningsfullt och där den ena dagen aldrig är den andra lik? Bli vår nya kollega och sök tjänst som en av två enhetschefer på Hällestadgården! Särskilda boenden i Finspång består av 6 enheter. I tätorten finns fyra utav dem och på landsbygden två, varav Hällestadgården är ett. Vi söker nu en enhetschef till Hällestadgården. Som en av två enhetschefer på Hällestadgården kommer du att ha ett nära samarbete och driva verksamheten tillsammans med din närmaste chefskollega, samt enhetschefen för Hällestad hemtjänst, som också utgår från lokalerna. Vad kan vi erbjuda dig? Som chef har du personalansvar, samt ansvar för verksamhetens resultat avseende brukarkvalitet och ekonomi. Ledarskapet i Finspångs kommun kännetecknas av kompetens och tydlighet och som stöd för dig som chef genomförs bland annat chefs- och ledarutvecklingsprogram regelbundet. Dina närmsta kollegor förutom chefskollega på enheten är enhetschefer inom sektorn, ekonom, HR-konsult samt andra sakkunniga handläggare. Du ingår i ledningsgruppen för särskilda boenden och rapporterar till ansvarig verksamhetschef. Sektor vård och omsorg har som vision att erbjuda Sveriges bästa äldreomsorg och som chef får du möjlighet till inflytande och påverkan i organisationen där huvuduppgiften är att driva och utveckla verksamheten. Sektor vård och omsorg har påbörjat en spännande resa i digital transformation samt arbetet med omställningen till nära vård. Som stöd i vårt arbete har vi en förankrad ledningsdeklaration med tre ledstjärnor: ANSVAR: Vi tar initiativ, är engagerade och genomför fattade beslut. Vi är medskapande och tar ansvar för resultatet. SERVICEANDA: Vi har brukaren i fokus. Vi möter varje människa med respekt. UTVECKLING: Vi tänker nytt, omprövar och finner nya lösningar. Vi tar tillvara på kreativitet och samverkan. Vem är du? Vi söker dig som har examen från relevant högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av ledarskap, ekonomi, arbetsrätt samt kunskap inom verksamhetsområdet vård och omsorg. Andra kompetenser och erfarenheter som bidrar till framgång i uppdraget är: - Ett tydligt verksamhets- och brukarfokus - Att vara en kommunikativ och trygg ledare - Förmåga att motivera och inspirera - Tydlig i ditt ledarskap och förmåga att delegera - Erfarenhet att arbeta med utveckling, förbättring och kvalitet. Goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift, är ett krav för tjänsten. Vi vill att du som söker är lyhörd och kan ta tillvara medarbetarnas kompetens och utvecklingsmöjligheter. Du agerar affärsmässigt utifrån en helhetssyn vilket bland annat innebär en ekonomisk medvetenhet i förhållande till den egna verksamheten och i förhållande till hela kommunkoncernen. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Övrig information Efter att ansökningstiden löpt ut kommer urvalet ske under sommaren. Intervjuer planeras till sista veckan i augusti. Tillträde från årsskiftet 2024/2025. Vi driver Finspång framåt! Finspång har ett rikt och varierat utbud av kultur, unika historiska miljöer och mötesplatser. Det är en levande industriort med ett starkt näringsliv med närhet till kringliggande städer. Tillsammans med näringslivet har Finspångs kommun fastslagit en gemensam vision att vi till år 2035 ska ha 30 000 invånare. Finspång utvecklas genom en drivkraft att möta samtiden och framtiden. Därför styrs kommunens verksamheter utifrån FN:s globala mål. Genom att agera lokalt för att påverka globalt vill vi bidra till en hållbar framtid för människor och miljö. Som medarbetare i Finspångs kommun är du vår viktigaste resurs. Du och dina kollegor förbättrar vardagen för andra – varje dag. Här får du möjlighet att göra skillnad, ge service till andra och ta ansvar för Finspångs utveckling. Tillsammans bygger vi stolthet och arbetsglädje på en arbetsplats som präglas av öppenhet och samarbete. Vi har en förmånsportal genom företaget Benify; Fördel Finspång, där alla våra medarbetare får ta del av förmåner, rabatter och andra erbjudanden av många olika slag, exempelvis friskvårdsbidrag. För att ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Finspångs kommun. I Finspångs kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har Finspångs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa till annonsens kontaktperson som kommer att guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

12 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Resultatenhetschef till Hemtjänsten

Södertälje ska vara en trygg kommun att åldras i. Allt fler lever längre och antalet äldre blir fler, vilket ställer krav på en fungerande välfärd. Oavsett ålder ska det finnas en framtid att längta till. En av våra viktigaste uppgifter framöver är att fortsätta utveckla äldreomsorgen genom att leda, utveckla och säkerställa god kvalitet av innovativ omsorg och vård. Inom ordinärt boende är målsättningen att öka den del av arbetstiden som vi tillbringar hos våra brukare samtidigt som medarbetare har goda arbetsvillkor, relevant kompetens och utbildning. Vi ska också stärka det förebyggande arbetet kring äldre i syfte att minska ofrivillig ensamhet. Vi söker Nu söker vi dig, en tillitsfull ledare som skapar motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare! Vi behöver en chef med ett genomtänkt och grundat ledarskap som genomsyras av en hög grad av tillit och förtroende för medarbetarna. I ditt ledarskap har du förmågan att omsätta den politiska inriktningen till bra verksamhet med fokus på Södertäljeborna. Du kommunicerar mål och skapar delaktighet i arbetet genom att uppmuntra och tillvarata goda idéer. Du förstår behovet av ett nära samarbete med både dina medarbetare och medlemmarna i ledningsgruppen och andra aktörer inom kommunen. Du ser helheter och sammanhang och förstår vikten av att leda och planera verksamhet utifrån rådande ekonomiska förutsättningar. Ditt ledarskap bottnar i förståelse för vad som får medarbetarna att växa och känna engagemang i sitt uppdrag. Vi erbjuder dig att jobba i en organisation med en stabil värdegrund och en tydlighet om vilka krav och förväntningar vi har på ledarskap i Södertälje kommun. Uppdraget Som resultatenhetschef i ordinärt boende  kommer du att ansvara för att leda arbetet i ett av våra hemtjänstområden. Du har ansvar för ekonomi, arbetsmiljö och kvalitet. Du kommer ha personalansvar för de undersköterskor och vårdbiträden som arbetar på enheten samt en gruppledare som arbetar administrativt med den dagliga planeringen. Då vi kommer att se över vår organisations struktur är det ännu inte fastställt vilken enhet som kommer att bli aktuell. Du ingår i ordinärt boendes ledningsgrupp som består av en resultatområdeschef, 14 resultatenhetschefer och en verksamhetsutvecklare.   Din profil För att trivas i tjänsten som resultatenhetschef tror vi att du har en god samarbets- och initiativförmåga. Du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation samt ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende. Har förmåga att skapa struktur, ordning och reda. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Krav: -    Högskoleutbildning med inriktning mot vård- och omsorg eller hälso- och sjukvård alternativt utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig -    Erfarenhet av chefsrollen ur ett arbetsgivar- och ledarskapsperspektiv Vi ser gärna att du även har: -    Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation -    Erfarenhet av att leda förändringsarbete -    Erfarenhet av att arbeta i miljö där flera kulturer och förhållningssätt möts -    Ledarskapsutbildningar som arbetsgivaren bedömer som relevanta för tjänsten -    Erfarenhet av att arbeta som chef inom ordinärt boende Vi erbjuder dig  Möjlighet finns att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Årsarbetstid innebär att du i den mån verksamheten tillåter, kan styra din egen arbetstid. Generöst friskvårdsbidrag på upp till 3 000 kronor per år.  Vi satsar på våra chefer och erbjuder kompetensutveckling bl.a. genom vårt mentorsprogram samt möjlighet till kollegial handledning som sker kommunövergripande. Din arbetsplats kommer att vara förlagd på den enhet som du kommer att leda. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

8 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Regionchef till Sektor Entreprenad Nytida Stockholm

Sektor Entreprenad Nytida söker en drivenregionchef som ska ansvara för delar av stor Stockholm. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: • Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära • Förmånsportal med rabatter och erbjudanden • Coachande och stöttande chefer nära dig• Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende • Karriär- och utvecklingsmöjligheter • Kollektivavtal Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollen Som regionchef har du har det övergripande ansvaret för att leda, driva och utveckla de olika verksamheterna med fokus på kvalitet och lönsamhet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du förstår och prioriterar affärsdrivande processer såväl på kort som på lång sikt. Det kommer vara av stor vikt att du tillsammans med staber i Ambea driver sektorns entreprenadupphandlingar med både försvar av befintliga anbud och nya anbud. Du kommer ingå i Nytidas sektorledningsgrupper och rapporterar till sektorchef. Du kommer att vara delaktig i strategisk planering samt driva kvalitativa och ekonomiska resultat. Du ansvarar för goda relationer med beställare och externa aktörer, såväl som goda relationer och samverkan internt inom koncernen. För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med dina medarbetare, kollegor och kommuner. Genom att finnas nära verksamheten,kan du också säkerställa attföretagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet/verksamheter. Aktivt ledarskapFör att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram.Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare.Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskapVi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från entreprenadverksamhet inom LSS/SoL. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klickahär. B-körkort är ett krav för tjänsten. ÖvrigtAnställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställningLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdag: Enligt överenskommelseSista ansökningsdag: 2024-04-30Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta:Jonny Schelin [email protected] kontakt:Vision, Magnus Sällström, [email protected] AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.www.nytida.se

8 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024