Förvaltningsassistent

Sök bland 9 lediga jobb som Förvaltningsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Förvaltningsassistent till Uppsalahems Västra Distrikt (Vikariat)

Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Ditt uppdrag hos oss Som förvaltningsassistent ingår du i ett förvaltningsteam som ansvarar för att på affärsmässig grund och med hög kompetens förvalta en del av Uppsalahems fastigheter. Tillsammans med kollegorna i förvaltningsteamet och på distriktet hanterar du administrativa och ekonomiska arbetsuppgifter, samt allt som berör hyresgästen från besiktning och uthyrning till övriga löpande ärenden under hyrescykeln. Du arbetar även förebyggande med trygghetsfrågor och har en bra kommunikation med våra hyresgäster. Exempel på arbetsuppgifter: Uthyrning av bostäder, garage och P-platser samt förråd Administrera uppsägningar, utföra lägenhetsbesiktningar Enklare störningar Fakturahantering Svara på våra hyresgästers frågor kring sitt boende Övrig kontorsadministration Vem är du? Vi söker dig som har: en högskoleförberedande gymnasieutbildning goda kunskaper i samtliga delar i Officepaketet och har en nyfikenhet och ett intresse för att utvecklas i den digitala miljön. goda kunskaper i såväl svenska som engelska B-körkort Har du arbetat i en liknande roll tidigare eller har du en eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning, ekonomi, juridik eller kommunikation ser vi det som meriterande. Vi ser gärna att du är enkommunikativ, positiv och lösningsorienteradperson som drivs att skapa nya relationer. Du söker ett sammanhang där du får utmana dig själv och bidra till att skapa en kultur där fortsatt utveckling är vägen framåt. Då tempot är högt och du jobbar med flera uppgifter samtidigt ser vi att du har sinne för ordning, är strukturerad och snabbt kan växla mellan arbetsuppgifter. Vi på Uppsalahem Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se. Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder. Om anställningen Omfattning:HeltidArbetstider:Vardagar08.00 - 17.00Anställningsform:Vikariat ca ett årStart:preliminärt1:a augustiPlacering: Cykelfabriken Nyfiken? Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Västras Fastighetschef, Björn Eriksson, [email protected]. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-06-14. Vi ser fram emot att höra från dig!

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Förvaltningsassistent

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Socialförvaltningens administrativa enhet är ett stöd till förvaltningens olika verksamheter. Enheten ansvarar för ekonomiska uppgifter, handläggning, inköp med mera. Vi ansvarar också för diarieföring och arkivering samt bemanning av förvaltningens besöksreception. Vi söker nu en kollega för en tillsvidareanställning. Du kommer att arbeta som förvaltningsassistent med placering på Kyrkogatan. Under ansökningstiden tillämpar vi löpande intervjuer så skicka gärna in din ansökan redan idag. Arbetsuppgifter Som förvaltningsasistent kommer du huvudsakligen att arbeta med handläggning av sjuklöner för personlig assistans, daglig bokföring av socialförvaltningens in- och utbetalningar, månadsavstämning, registratur med mera. Utöver detta svarar förvaltningsassistenten för beräkning och beslut av egenavgifter för placeringar. Du har i din arbetsroll kontakter med interna och externa parter kontinuerligt. Kvalifikationer Du som söker ska ha en genomförd gymnasieutbildning med inriktning mot administration eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt datavana som är relevant för befattningen är ett krav. Det är viktigt tt du har lätt för att lära dig nya verksamhetssystem eller att du har kunskaper om våra verksamhetssystem som Lifecare och Visma med flera. Du bör ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Har du erfarenhet av administrativt arbete, kunskaper om lagar och föreskrifter inom arbetsområdet ser vi det som meriterande. Körkort är önskvärt men inget krav. Färdigheter och förmågor Eftersom arbetet innebär mycket eget arbete förväntas du kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt där du med din erfarenhet kan omsätta dina kunskaper till ett praktiskt arbete. Du har lätt för att arbeta tillsammans med andra människor och har förmåga att på ett bra sätt anpassa dig till förändringar vad gäller arbetsuppgifter i olika situationer. Som person bör du vara lugn och kontrollerad samt kunna hantera situationer där stress och press kan uppkomma. Att du är serviceinriktad och har lösningsfokus i ditt arbete är a och o.   Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Förvaltningsassistent till fastighetsenheten

Vill du arbeta kundnära och operativt med fastighetsfrågor? Välkommen till oss på fastighetsenheten! Vi på Fastighetsenheten, en del av Teknik- och fastighetsförvaltningen i Västerås, erbjuder nu en spännande möjlighet för dig som är tekniskt kunnig och har en passion för fastighetsförvaltning och kundvård. Vår enhet ansvarar för förvaltningen av stadens fastigheter som omfattar drygt 900 000 kvadratmeter, och vi strävar alltid efter att anpassa lokalerna efter våra hyresgästers behov. Som förvaltningsassistent blir du en viktig del i vårt team som arbetar nära våra hyresgäster för att säkerställa att våra fastigheter är väl underhållna och funktionella. Läs gärna mer om oss och vår förvaltning på: www.vasteras.se/teknikochfastighetsforvaltningen ARBETSUPPGIFTER I rollen som förvaltningsassistent kommer du att vara det första ansiktet utåt mot våra hyresgäster. Du bistår med att utföra enklare fastighetsunderhåll, såsom mindre reparationer och justeringar i de lokaler som våra hyresgäster nyttjar. Du kommer även att hantera IT-relaterade uppgifter och serviceförfrågningar, samt agera som en länk mellan hyresgästerna och fastighetsförvaltaren som är ansvarig för stadshuset. Din roll kräver att du kan agera snabbt, ta beslut inom dina ramar och vara lätt tillgänglig för våra hyresgäster. Du bör ha god förmåga att effektivt koordinera och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt, eftersom du representerar Fastighetsenheten utåt i flera avseenden och är en central kontaktpunkt för våra hyresgäster. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen bör du ha en gymnasial utbildning och goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är viktigt att du besitter erfarenhet och kunskap inom tekniska områden som är relevanta för tjänsten. Du bör vara van vid att arbeta med IT-system och ha god fysisk förmåga för att kunna hantera praktiska arbetsuppgifter. Att kunna ta initiativ, strukturera upp dina arbetsuppgifter på egen hand, samt att ha förmågan att snabbt anpassa dig till förändrade omständigheter är viktiga egenskaper. Du behöver vara flexibel och ha förmågan att vara rörlig för att hantera olika arbetsuppgifter. Din kommunikativa förmåga och din serviceanda är avgörande, inte bara för att effektivt bygga och underhålla relationer med både kollegor och hyresgäster, utan också för att kunna leverera god kundservice kontinuerligt. Denna roll innebär en stor variation av arbetsuppgifter, vilket kräver att du kan hantera flera uppgifter samtidigt och behålla en helhetsöverblick. Din förmåga att organisera och proaktivt driva ditt arbete framåt spelar en central roll i vår verksamhet. Detta säkerställer att du alltid är tillgänglig för våra hyresgästers behov. Dessutom bidrar det till att verksamheten löper smidigt och effektivt. ÖVRIGT Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här: https://www.vasteras.se/jobbochkarriär I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

12 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Kontorsassistent Rosenqvist Fastigheter - Sommarvikariat

OmRosenqvist Fastigheter Rosenqvist Fastigheter - en dynamisk och engagerad aktör att växa med. Vi äger, utvecklar och förvaltar mark och verksamhetslokaler, med det starkt växande Stockholm/Mälardalen som huvudsakligt verksamhetsområde. Nu söker vi efter en semestervikarie till vår kontorsassistent Om rollen Vikariatet sträcker sig mellan juni till augusti dvs 3 månader. Irollen som vikarierande kontorsassistent kommer du att vara behjälplig kring förvaltningen av våra fastigheter.Vilket innebär bl.a.uthyrningsprocessen av kommersiella ytor, serva och vårda kontorshotellet inom koncernen och uppdatera information till våra hyresgäster i våra nyproduktionsprojekt och i befintliga förvaltningsfastigheter. Du kommer att vara den direkta kontakten med våra befintliga hyresgäster för att lyssna in och ständigt se hur vi kan göra saker bättre och underlätta för dem. Du kommeratt assistera administrativt i hela uthyrningsprocessen, från vakans till uthyrd lokal. Arbetsuppgifter i huvudsak; Ta emot besökare Utföra ärenden Hålla snyggt och rent i kontorets lokaler Ansvara för enklare inköp till kontoret, administrera beställningar, posthantering Bokning av mötesrum Bistå vid kund- och marknadsaktiviteter Uppdatering av sociala medier och hemsida Hantering av Pondus Pro (Fastighetssystem) Vem är du? Vi tror på hållbara anställningar och för att passa in i rollen som vikarie hos oss såser vi att du är en positiv ochsjälvgående person som är nyfiken och villlära dig nya saker. Vi ser att du kan hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt och förstår värdet av att vi vill attvåra hyresgäster och besökare skall vara nöjda med oss. Att du har arbetat medfastigheter tidigare är inte kravutan vi lägger stor vikt vid din personlighet och viljan att lära dig nya saker. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett måste likväl som utvecklad datorvana av program som excel och word. Att du är van med att uppdatera sociala medier är för oss en självklarhet, våra övriga system lär du dig på plats. B-körkort är ett måste.Ansökan Känner du igen i ovan beskrivning och tror att detta är ett jobb och ett företag du kan utvecklas inom så tveka inte att söka. Vid frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Mona Wågberg på Vi Rekryterar. nu som också är en av våra hyresgäster. Mona når du på 073 9500773 eller via mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan via knappen nedan, ansökningar via mail hanteras ej.

10 maj 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024
Förvaltningsadministratör

Alla behöver en bra och trivsam plats att bo på. Som medarbetare på LKF får du vara med och utveckla bostadsmarknaden i Lund, en uppgift som är både utmanande och mycket givande. Det är tack vare våra medarbetares engagemang, starka team och arbetsglädje som gör att vi kan förverkliga vår vision "Fler och bättre hem”. Idag bor över 20 000 Lundabo hos oss – ca 40 % av alla hyresrätter i Lunds kommun. En siffra som ger oss stort ansvar, men också massa spännande möjligheter. Drivs du av att få göra skillnad? Varje dag?  Vill du vara med och utveckla Lund till en ännu mer attraktiv plats att bo, arbeta och leva på? Då passar du troligtvis in hos oss. LKF söker nu en Förvaltningsadministratör som vill bidra till att utveckla och bevara goda kundrelationer till LKFs kunder samt medverka i arbetet att skapa starka team och arbetsglädje på arbetsplatsen för våra medarbetare. Beskrivning av huvudarbetsuppgifter: • Att vara ett administrativt stöd inom förvaltningen • Att sprida information inom och utom förvaltningen med fokus på de medarbetare som arbetar närmast kund • Att vara redaktör för förvaltningens sidor på medarbetarportal och hemsida • Att vara ett stöd till våra kundförvaltare i nära kundkommunikation • För analyser av data från vårt CRM- och arbetsordersystem för att öka kvaliteten på information och kommunikation ut till våra kunder • De administrativa uppgifterna kring uppsägningar hyresförsummelser • Hantera administrationen kring parkeringstillstånd och vara LKFs kontaktperson mot LKP samt lägga upp och registrera nya områden samt hantering av befintliga områden gällande externa betallösningar parkering Vem är du? För att trivas i denna roll ser vi att du har en utbildning inom fastighetsförvaltning och/eller kommunikation/information. Som person är du en god kommunikatör och har erfarenhet av relationsskapande arbete med mycket kundkontakt. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang, älskar att skapa kontakter och underhålla relationer. Du är van vid att ta fram presentationsmaterial, skriva texter, att utreda/granska texter samt att sammanfatta texter. Du är strukturerad, har god analyseringsförmåga och planerar ditt arbete i förväg. Att organisera, prioritera, sätta upp och hålla deadlines samt effektivt driva dina aktiviteter ser vi som en självklarhet hos dig. Du är pålitlig, skapar tillit och trygghet. Möter andra med respekt och vinner deras förtroende genom att vara ärlig och håller vad du lovar. Du är nyfiken, prestigelös och agerar med omtanke om människor, hus och miljö. Alla människors lika värde är en självklar utgångspunkt. Du tycker om att underlätta och göra livet enklare för andra. Du har goda kunskaper i Office-paketet. Vi erbjuder: Lunds Kommuns Fastigheter AB (LKF) är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag med 270 anställda. Vi lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta. Vi äger och förvaltar drygt 12 000 hyreslägenheter. Utöver bostäder äger vi flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum. LKF strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos LKF är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom LKF en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av värdeorden Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande. De ligger till grund för vårt dagliga arbete och mötet med vardagen. Beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och LKF försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i livet. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos LKF. LKF är en Great Place To Work certifierad arbetsplats – 9 av 10 av våra medarbetare tycker att LKF är en mycket bra arbetsplats. Vi har dessutom nyligen utsetts som en av Sveriges bästa arbetsplatser. Det är vi mycket stolta över. Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt då vi är övertygade om att detta skapar värden i våra olika samarbeten både internt och externt. Vi vet att samverkan, tillit och tillgänglighet är viktiga framgångsfaktorer för LKF. Vi ser vikten av det personliga mötet, samarbete, förståelse för varandras uppdrag och att träffas regelbundet på något av våra 5 kontor i Lund. Ansökan Du är välkommen med din ansökan. Vi kommer att göra ett löpande urval samt intervjuer under ansökningsperioden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Sista ansökningsdag är 2024-05-24.  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse. Kontaktperson Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta biträdande förvaltningschef Linda Domini via mail [email protected] Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

8 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Fastighetsadministratör

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Saabs fastighetsavdelning, Group Property, har till uppgift att tillgodose Saabs nuvarande och framtida behov av ändamålsenliga lokaler. Group Property deltar i processen att anskaffa, vidmakthålla och avveckla lokaler, vilket kan innebära allt från att hyra, köpa eller bygga eller när så krävs avyttra, säga upp eller riva. Group Property består av en fastighetsägande del och en del med operativt ansvar för fastighetsbeståndet i Sverige som internationellt. I din roll som Fastighetsadministratör på vår avdelning, kommer du att utgöra ett administrativt stöd till lokala fastighetsförvaltare, avdelningschef och andra sammanhållande funktioner inom avdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: * Kontraktsadminstration, registrering av avtal, index och förlängningar/avslut. * Administrera och hantera interna förhyrningar och tillträdesbehörigheter. * Bereda, analysera och uppdatera underlag och data från fastighetssystemet och energirapportering. * Hantera och planera diverse ärenden som kommer in till Property via olika kanaler. * Aktivt delta i att utveckla och förbättra rutiner och processer gällande fastighetssystem såväl som övrigt inom Property. * Ansvara för uppdatering av SAABs globala adressregister. Property genomgår en expansiv fas och ställs inför allt fler krav, vilket innebär att nya arbetsuppgifter tillkommer löpande för avdelningen. Din profil För denna tjänst söker vi dig som är en positiv kundorienterad person, med stort eget driv och initiativförmåga. Du är välorganiserad samt har lätt för att samarbeta och kommunicera.Du räds inte för förändring, att lära dig nya saker eller möjligheten att vara med att sätta nya processer. Då en stor del av arbetsuppgifterna sker i vårt fastighetssystem, har du lätt för att sätta dig in i och jobba i nya system. Meriterande erfarenheter: * Jobbat inom fastighetsområdet * Kontraktshantering * Ha verkat sammanhållande och drivande av uppgifter från start till mål Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad blir du en del av Group Property är idag organiserat i tre sektioner, och består av totalt ca 25 medarbetare fördelade över landet. Då Group Property är en, till medarbetarantal, liten organisation arbetar vi ofta över avdelningsgränserna och stödjer varandra. Du kommer organisatoriskt tillhöra ett nybildat team, Portfolio & Strategy, bestående av åtta medarbetare. Gruppen utgör en central funktion som stöttar resterande avdelning med framförallt säkerhet, strategier, fastighetssystem, verksamhetsutveckling, kontrakt och administration. Större delen av avdelningen är lokaliserad i Linköping. Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Förvaltningskoordinator med uthyrningsansvar till Markaryd

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Är du en driven person som har tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen? Har du dessutom siktet inställt på att komma till en arbetsplats med engagerade kollegor? Då kan du vara den vi söker till rollen som förvaltningskoordinator i Markaryd. Sök redan idag, urval sker löpande! Om tjänsten Det här är jobbet för dig som gillar att skapa relationer, hitta lösningar och skapa resultat. Arbetet är mycket varierande då du dels ansvarar för uthyrningen, men även stöttar förvaltarna och deltar i det bosociala arbetet för att öka hyresgästernas trivsel och trygghet. Du kommer ha daglig kontakt med hyresgäster och arbeta aktivt med att bistå med stöd och administrativ hjälp på kontoret. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Arbeta med annonsering av lediga lägenheter Förbesiktningar Boka in och genomföra visningar Hjälpa till med in- och utlämning av samtliga nycklar/passagebrickor samt upprätthålla nyckelregister Kontakt med befintliga hyresgäster och leverantörer Ta emot och hantera synpunkter från hyresgäster Vara behjälplig vid bosociala - och marknadsaktiviteter Bemanna områdeskontoret vid gällande öppettider Bistå teamet med administrativa uppgifter Representera och vara ansiktet utåt för Victoriahem Tillsammans med övriga i teamet bidra till att utveckla det bosociala arbetet i bostadsområdet Din profil Vi söker dig med eftergymnasial utbildning, alternativt minst gymnasieutbildning i kombination med yrkeserfarenhet inom fastighetsmarknaden. Du har tidigare erfarenhet av försäljning, kundtjänst eller likvärdigt. För att trivas i rollen behöver du vara samarbetsorienterad och bra på att bygga relationer med såväl kollegor som hyresgäster. Du är resultatorienterad och arbetar på ett strukturerat sätt för uppnå mål och goda resultat.Vi ser att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Du behöver ha goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav för denna tjänst. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling och ser gärna att du vill vara med och utvecklas som individ tillsammans med oss som bolag. Övrig information Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid med 6 månaders provanställning Placering: Markaryd Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi tillämpar löpande urval så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta Områdeschef Tobias Göransson på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Uppsalahem söker studentmedarbetare till förvaltningen

Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Ditt uppdrag hos oss Nu söker vi två studentmedarbetare till vårt Östra och Södra Distrikt som vill arbeta under terminerna och sommaren hos oss! Som studentmedarbetare blir du en del av ett förvaltningsteam. Tillsammans med kollegorna i teamet och på distriktet hanterar du administrativa och ekonomiska arbetsuppgifter, samt allt som berör hyresgästen från besiktning och uthyrning till övriga löpande ärenden under hyrescykeln. Du arbetar även förebyggande med trygghetsfrågor och har en bra kommunikation med våra hyresgäster. Vad är en studentmedarbetare? Som studentmedarbetare studerar du på universitet eller högskola samtidigt som du utför ett kvalificerat arbete hos oss. Du erbjuds en flexibel tjänst med upp till 15h arbete per vecka. Anställningen är anpassad för att du ska kunna kombinera heltidsstudier med ditt arbete på Uppsalahem. Du arbetar med samma uppgifter som vår ordinarie personal men med en viss anpassning till den begränsade arbetstiden. Vem är du? Vi söker vi dig som: - studerar på universitetet eller högskola - har B-körkort - har goda kunskaper i svenska och engelska Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet. Vi på Uppsalahem Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se (http://www.uppsalahem.se/). Om anställningen Omfattning: Upp till 15 timmar i veckan. Anställningsform: Du kommer kontrakteras för en termin i taget med möjlighet att arbeta på sommaren Start: Enligt överenskommelse Placering: Södra Distriktet eller Östra Distriktet Nyfiken? Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Förvaltningschef på Östra, Fredrik Martinsson, [email protected] eller Förvaltningschef på Södra, Therese Berg, [email protected]. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-03-23. Vi ser fram emot att höra från dig!

23 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Kommersiell förvaltningskoordinator till Malmö

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt kommersiella fastighetsbestånd består av ca 2500 lokaler/förråd och är geografiskt placerat i hela vårt bestånd från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Nu söker vi en kommersiell förvaltningskoordinator till våra fastighetsbestånd i södra Sverige; region Malmö och region Göteborg. Du kommer utgå från vårt kontor i Malmö, Västra hamnen. Resor inom tjänsten i södra Sverige kommer att förekomma och du kommer även stötta övriga regioner administrativt. Uppdraget är på heltid och tidsbegränsat till 6 månader, med chans till förlängning. Om tjänsten Som kommersiell förvaltningskoordinator kommer ditt primära fokus ligga på att inventera våra kommersiella lokaler.. För att kunna axla den här rollen på rätt sätt och trivas med arbetsuppgifterna behöver du som person vara strukturerad, noggrann och uthållig. Ordning och reda är en självklar del i ditt arbete och din förmåga att arbeta fokuserat och se detaljer är helt avgörande i den här tjänsten. Exempel på arbetsuppgifter: - Ansvara för inventering av Victoriahems kommersiella lokaler - Dokumentation och säkerställande av nuvarande inlagd information i systemen - Bistå dina kollegor på vår kommersiella uthyrningsavdelning med administrativa uppgifter Din bakgrund Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom kommersiell fastighetsförvaltning alternativt annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Det är meriterande om du har arbetat med kommersiell uthyrning alternativt haft andra administrativa uppgifter inom fastighetsbranschen. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Officepaketet, mycket goda kunskaper i Excel samt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav för tjänsten. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Malmö. Resor inom tjänsten förekommer - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår kommersiella uthyrningschef Susanna Collén på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

22 januari 2024
Sista ansökan:
10 juli 2024