HR-chef

Sök bland 43 lediga jobb som HR-chef och börja ditt nya yrkesliv idag!

HR-chef till Kungl. Vetenskapsakademien

Nu söker vi en HR-chef till Kungl. Vetenskapsakademien i Stockholm. Är du en operativ HR-generalist med förmåga att arbeta strategiskt och vill ha en bred och omväxlande roll på en unik arbetsplats? Då hälsar vi dig varmt välkommen med en ansökan till denna tjänst! Om tjänsten Kungl. Vetenskapsakademien är en fristående, oberoende organisation utan vinstdrivande verksamhet. Akademien består av närmare 500 svenska och 175 utländska ledamöter som tillsammans utgör Sveriges främsta expertpanel inom vetenskapen. Akademien är arbetsgivare för personal vid kansliet och för forskare och annan personal som är anställda vid Akademiens olika institut och program. Totalt rör det sig om cirka 100 medarbetare varav 35 anställda vid kansliet som är beläget i vackra byggnader vid Frescati i Stockholm. Som HR-chef är du stöd till ständiga sekreteraren i övergripande HR-frågor. Du stöttar chefer i alla operativa HR-frågor såsom rekrytering, arbetsmiljö, arbetsrätt, lönerevisioner, medarbetarsamtal, förhandlingar med mera. En viktig uppgift kommer vara att gå igenom och uppdatera interna riktlinjer och personalhandbok. I ett inledande skede kommer en av dina viktigaste arbetsuppgifter vara att införa ett nytt kollektivavtal som ska ersätta det befintliga kollektivavtalet. Bland dina arbetsuppgifter ingår även viss administration kring projektanställningar av utländska gästforskare.  Vem är du? Vi söker dig som har akademisk examen inom HR/personalvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har flera års erfarenhet av arbetsuppgifter inom HR och en bred kompetens inom området. Dina kunskaper inom svensk arbetslagstiftning och gällande regelverk är goda och du är väl insatt i hur kollektivavtal fungerar. Det är positivt med arbetserfarenhet från både privat och akademisk sektor. Vi ser gärna att du har ett intresse för internationella relationer. Din förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift är mycket god. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående, serviceinriktad, lyhörd och prestigelös. Du trivs i samarbete med andra och har förmåga att få saker att hända.  Intresserad? Denna rekrytering avser en tillsvidareanställning på heltid. I rekryteringsprocessen samarbetar Kungl. Vetenskapsakademien med 360 Rekrytering & Interim AB. Varmt välkommen med din ansökan på 360rekrytering.se, urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Ulrika Lewander 070-841 92 21. Om Kungl. Vetenskapsakademien Kungl. Vetenskapsakademien grundades 1739 och är en oberoende organisation vars övergripande mål är att främja vetenskaperna och stärka deras inflytande i samhället. Akademien främjar vetenskap av högsta kvalitet genom att stimulera till utveckling och förnyelse av svensk forskning, stärker vetenskapens ställning i samhället genom att uppmärksamma viktiga samhällsfrågor och granska dem ur ett vetenskapligt perspektiv samt medverkar i samarbetet kring globala frågor. Läs mer på kva.se.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Stabschef till Studieförbundet Vuxenskolan

Vill du verka i ett strategiskt chefsuppdrag och ansvara för organisationsutveckling inom ett av Sveriges största studieförbund? Studieförbundet Vuxenskolan står inför en spännande framtid med många möjligheter och söker nu en trygg stabschef till uppdraget att leda och utveckla stabsenheten vid vårt förbundskansli. Enheten består av sex medarbetare och hanterar HR-processer, stöd och utveckling av förtroendevalda samt ansvar för riksförbundets tre kontor i Stockholm, Örebro och Uddevalla. Denna roll är central för en välfungerande och effektiv kansliorganisation samt ett stabilt stöd till övriga verksamheten. Ditt uppdrag: • Ansvara för stabsenhetens verksamhet, kvalitet, personal och budget.  • Leda och utveckla förbundets gemensamma strategier och processer inom HR och säkerställa att dessa stödjer organisationens strategiska mål. • Arbeta nära förbundschefen och säkerställa en effektiv och strategisk verksamhetsplanering samt agera stöd och rådgivare till förbundschefen och förbundsstyrelsen. • Driva och stödja utvecklingen av en inkluderande och delaktig organisationskultur samt bidra till organisatorisk sammanhållning. • Rapportera till förbundschefen och ingå i förbundets ledningsgrupp. Vem är du? Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom HR-området samt chefserfarenhet med påvisbart gott resultat. Du har tidigare lett förändringsarbete kopplat till intern utveckling och vet hur man driver dessa processer framgångsrikt. Vi ser framför oss att du har relevant akademisk utbildning, gärna inom HR-området. Du har ett försprång om du har erfarenhet från ett liknande uppdrag inom civilsamhället.  Du är en ledare som har integritet, tydliga visioner och mål. Du vet hur man utvecklar organisatoriska strukturer och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du analytiskt lagd och kan agera som ett kvalificerat bollplank och stöd vid strategiska frågeställningar. Att kommunicera väl och skapa goda relationer omkring dig är avgörande för att du ska lyckas i rollen. Vi erbjuder: Studieförbundet Vuxenskolan är en verksamhet med mycket hjärta som ger deltagare och medarbetare möjligheter att växa och förverkliga sig själva. Vår värdegrund och vision bidrar till att frigöra människors kraft, engagemang och utveckla sin kreativa förmåga. Du kommer till en verksamhet som värdesätter kvalitet och där det samtidigt finns stora möjligheter att utforma nya arbetssätt. Tjänsten utgår från vårt förbundskansli på Kungsholmen i Stockholm. Välkommen med din ansökan! Du visar ditt intresse via signerarekrytering.se där du bifogar CV och ett motivationsbrev om varför du ska bli Studieförbundet vuxenskolans nya stabschef. Vi tar helst emot din ansökan så snart som möjligt då intervjuer och urval sker löpande, men allra senast den 29 maj. Eventuella frågor besvaras gärna av Signeras konsult Anna Hultkrantz, tel. 073-834 33 20 eller Hanna Palmsten, 076-301 95 57. Övrigt Facklig kontaktperson: Jonas Valdringer (Unionen) jonas.valdringer.sv.se Om SV Studieförbundet Vuxenskolan är ett av Sveriges största studieförbund som genom att öka alla människors inflytande och delaktighet, arbetar för att stärka demokratin. SV vill ge människor möjligheter, därför erbjuder vi en bred verksamhet med mängder av studiecirklar, kurser och kulturarrangemang. SV är en ideell organisation, och vi samarbetar med en mängd organisationer och föreningar. SV är mångfaldens studieförbund, som vill ge alla människor möjlighet att växa. Vi vill bidra till en värld som bygger på hållbar utveckling. Därför är vi en engagerad lokal kraft för föreningsliv, kultur och samhälle i hela Sverige. Vår vision förverkligar vi genom att erbjuda kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, reflektion, bildning och samhällsengagemang. Läs gärna mer på sv.se.

14 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Gruppchef till verksamhetsnära HR och rekrytering

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 415 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 911 000 fondbyten och skickar ut 8 miljoner orange kuvert. Vi har ca 25 miljoner digitala kundkontakter per år. Vi är cirka 1700 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder. Vi gör pensioner enklare! Vill du vara med och fortsätta utveckla HR-arbetet i en samhällsviktig verksamhet? HR-enheten är ett kvalificerat ledningsstöd med ett strategiskt och verksamhetsnära uppdrag att säkra myndighetens arbetsgivarpolitik, kompetensförsörjning och arbetet för att vara en attraktiv arbetsgivare. HR-enheten tillhör avdelning för myndighetsstyrning och stöd och består av totalt ca 20 medarbetare fördelade på två grupper, kompetensakademin samt verksamhetsnära HR. Ditt uppdrag Nu söker vi dig som vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss i rollen som gruppchef för verksamhetsnära HR. Du har personal, verksamhet och budgetansvar för HR partners, HR specialister och rekryterare, totalt ca tio medarbetare. Du rapporterar till HR chefen och tillsammans med gruppchefen för kompetensakademin ingår du i enhetens ledningsgrupp med en viktig roll att fortsätta utveckla vårt gemensamma arbete inom HR enheten. Uppdraget innebär att i nära samarbete med dina medarbetare driva strategiska och operativa frågor med ett verksamhetsnära chefsstöd inom områdena attrahera och rekrytera, arbetsrätt, arbetsmiljö samt lönebildning. Ett viktigt fokus framåt är införandet av ett nytt löne- och HR-system samt digitalisering av våra HR-processer. Vår löne- och personaladministration hanteras av statens servicecenter där ett kommande systembyte bidrar till nya möjligheter att effektivisera och utveckla våra processer. Inom Pensionsmyndigheten arbetar vi med agil styrning av vår IT-utveckling. Vi på HR har nyligen klivit in i det agila arbetssättet där vi utöver våra två grupper inom enheten även arbetar inom tre agila team. Vi erbjuder På Pensionsmyndigheten får du arbeta i en modern verksamhet med stor framåtanda tillsammans med duktiga och kompetenta kollegor i ett viktigt myndighetsuppdrag. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom ledning och styrning, ledarskap och medarbetarskap. Vi värnar om att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar hybridarbetssätt med möjlighet till distansarbete utifrån överenskommelse med närmaste chef. Som statligt anställd har du goda anställningsvillkor och ett förmånspaket med friskvård, flexibel arbetstid, lediga klämdagar samt goda semester- och pensionsvillkor. På HR-enheten blir du en del av ett drivet och engagerat gäng med fokus på leverans och att ha kul på jobbet! Vi sitter i ljusa, trevliga lokaler centralt vid Hornstull på Södermalm i Stockholm. Din profil Vi söker dig som har: - Akademisk utbildning som personalvetare, eller motsvarande akademisk utbildning som vi bedömer relevant för tjänsten. - Flerårig operativ erfarenhet av arbete med verksamhetsnära chefsstöd, rekrytering, arbetsrätt och förhandling, arbetsmiljö- och lönebildningsområdet. - Erfarenhet av att driva utveckling av arbetssätt och processer inom HR-området. - Tidigare chefserfarenhet eller annan motsvarande erfarenhet av att leda andra som vi bedömer relevant för tjänsten. - Erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har: - Arbetat inom statlig myndighet och är bekant med den statliga arbetsgivarpolitiken. - Erfarenhet från införande av lön och/eller HR-system - Erfarenhet av att digitalisera HR-processer. Egenskaper  Som person är du relations- och resultatinriktad med god kommunikativ förmåga. Du bygger förtroende, motiverar och skapar förutsättningar för dina medarbetare. Du leder med involvering och delaktighet och är proaktiv med fokus på att tillsammans med dina medarbetare utveckla och förenkla HR-processerna. Du är analytisk, noggrann och prestigelös, har hög integritet och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du motiveras av att uppmuntra och utveckla ett starkt medarbetarskap. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen. Övrigt  Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde snarast enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm, Hornstull. Arbetet kan delvis innebära resor till våra kontor ute i hela landet. Arbetspsykologiska tester kommer att förekomma i urvalet. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Anställningen kan komma att placeras i säkerhetsklass. Vi arbetar kompetensbaserat och är måna om en inkluderande, rättvis, objektiv och kandidatvänlig process. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan. #LI-HYBRID #VårtJobbBerörAlla Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

13 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Personalchef

Vi på TM juristbyrå AB söker en personalchef för att övervakaa arbetstider och hur arbetet fortskrider och följa upp filer som de anställda tar emot samtidigt som vi förser klienterna med allt nytt på en daglig basis. Det är att föredra att han eller hon ha en examen i ledning eller laderskap med lämplig erfarenhet.

12 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Platsansvarig till Nordic Wellness Linköping

Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 300 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar och har närmare 450 000 medlemmar. Vi fortsätter vår expansion och vårt mål är 350 klubbar fram till 2025. I takt med vår expansion söker vi platsansvarig till Linköping City. Att arbeta som platsansvarig på Nordic Wellness Det är här det händer. Det är till klubben våra medlemmar kommer för att uppleva energi och nå sina mål. Du är mittpunkten i denna upplevelse och jobbar alltid för att den ska bli bättre. Som platsansvarig är du spindeln i nätet med driftansvar för din klubb där ditt ledarskap ligger till grund för att inspirera, engagera och utveckla dina medarbetare. Dina arbetsuppgifter är bland annat: Receptionsarbete: försäljning, service och städ Rekrytering och bemanning för din klubb Administration: löner, schemaläggning och schemaoptimering, fakturor, budget etc. Skapa och hålla i event på din klubb Coacha din personal i sälj och service Ditt fokus och engagemang får dig att möta försäljningsmålen och din kreativitet ger dig idéer på hur klubbens standard på service ska bli den bästa. Du jobbar din största del av tiden i receptionen under klubbens öppettider, vilket också betyder att du behövs på plats minst två kvällar per vecka och minst en helg per månad. Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT. Vad söker vi hos dig? Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet. Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Att jobba på Nordic WellnessTräningsbranschen växer fortfarande och du kommer snabbt att förstå att Nordic Wellness inte är något undantag. Att fler och fler vill börja träna är lika självklart som att fysisk aktivitet är bra för människan. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Bered dig på en utmanande, energirik och ständigt utvecklande tjänst. Tjänsten är på 100% och vi tillämpar 6 månader provanställning. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Platsansvarig till Nordic Wellness Nacka

Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 300 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar och har närmare 450 000 medlemmar. Vi fortsätter vår expansion och vårt mål är 350 klubbar fram till 2025. I takt med vår expansion söker vi platsansvarig till Nacka. Att arbeta som platsansvarig på Nordic Wellness Det är här det händer. Det är till klubben våra medlemmar kommer för att uppleva energi och nå sina mål. Du är mittpunkten i denna upplevelse och jobbar alltid för att den ska bli bättre. Som platsansvarig är du spindeln i nätet med driftansvar för din klubb där ditt ledarskap ligger till grund för att inspirera, engagera och utveckla dina medarbetare. Dina arbetsuppgifter är bland annat: Receptionsarbete: försäljning, service och städ Rekrytering och bemanning för din klubb Administration: löner, schemaläggning och schemaoptimering, fakturor, budget etc. Skapa och hålla i event på din klubb Coacha din personal i sälj och service Ditt fokus och engagemang får dig att möta försäljningsmålen och din kreativitet ger dig idéer på hur klubbens standard på service ska bli den bästa. Du jobbar din största del av tiden i receptionen under klubbens öppettider, vilket också betyder att du behövs på plats minst två kvällar per vecka och minst en helg per månad. Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT. Vad söker vi hos dig? Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet. Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Att jobba på Nordic WellnessTräningsbranschen växer fortfarande och du kommer snabbt att förstå att Nordic Wellness inte är något undantag. Att fler och fler vill börja träna är lika självklart som att fysisk aktivitet är bra för människan. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Bered dig på en utmanande, energirik och ständigt utvecklande tjänst. Tjänsten är på 100% och vi tillämpar 6 månader provanställning. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
HR-chef till vår kund i Stockholm

Dina arbetsuppgifter Vår kund revitaliserar för närvarande sin HR-funktion och förbereder den för framtiden. Detta innebär att skapa nya globala HR-procedurer, integrera toppmoderna HR-teknologier och förädla sina metoder och etablerar en robust kapacitet för Global HR Operations. Vi letar nu efter en Head of Global HR Operations. Denna roll erbjuder en exceptionell möjlighet att forma och påverka framtida leverans av HR-tjänster inom kundens organisation. Som Head of Global HR Operations kommer du och ditt team att spela en avgörande roll i att bygga en robust mekanism för leverans av HR-tjänster, säkerställa effektiva och överlägsna tjänster för alla anställda inom organisationen. Dina ansvarsområden kommer att omfatta att designa, utveckla och leda kundens Global HR Operations, säkerställa anpassning till affärsbehov, förbättra anställdas upplevelser och upprätthålla kostnadseffektivitet. Du rapporterar direkt till Global HR-direktören och blir en del av det globala HR-ledningsteamet, där du kommer att samarbeta nära med HR och affärsintressenter över hela företaget. Denna position är baserad i Stockholm, med möjlighet till jobb på distans, samt vissa resor. Huvudsakliga ansvarsområden: -Designa och Bygga Globala HR Operations -Samarbeta med intressenter för att utveckla roller och ansvar för HR Operations. -Designa och etablera effektiva arbetsmetoder och en organisationsstruktur för det framtida HR Operations-teamet. Strategiskt tilldela resurser för att stödja teamets mål och syften. -HR Operations-ansvar -Ta ansvar för leveransen och prestandan av HR-tjänster som tillhandahålls av HR Operations, säkerställa anpassning till företagets behov, strategiska prioriteringar och regelverk. -Leda designen av HR-tjänstleveransmodellen som riktar sig till anställda och chefer i flera länder, involvera intressenter inom och utanför HR. -Kontinuerligt förbättra administrativa och transaktionella HR-processer globalt genom nya tekniklösningar, AI och processoptimering baserat på data och användarfeedback. -Leda Global HR Operations-teamet, främja en positiv och inkluderande teamkultur. -Hantera Global HR Operations-budgeten för att uppnå eller överträffa affärsmålen. -Aktivt bidra till den globala HR-strategin och prioriteringarna som en del av det globala HR-ledningsteamet. Din profil: Du brinner för HR och trivs i en global miljö. Med en framtidsinriktad inställning och passion för toppmoderna tekniklösningar sätter du höga standarder för vad som är möjligt att uppnå. Du är praktiskt lagd, handlingsorienterad och besitter starka kommunikationsfärdigheter, kapabel att motivera andra till handling. Dessutom: Har betydande erfarenhet av att etablera och leda HR Operations/HR Shared Services i en internationell kontext, med stöd av avancerad HR-teknik. Är en erfaren ledare med en bevisad track record av att leda team över olika regioner i världen. Har framgångsrikt lett HR-projekt från början till slut, inklusive planering, budgetering, genomförande och utvärdering. Visar en bevisad förmåga att leda och hantera organisationsförändringar, inklusive processförbättringar och initiativ Start: 2024-06-01 Slut: 2024-11-30 Omfattning: 100%

8 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Consultant manager sökes till ID North

Kul på jobbet - det är otroligt viktigt! Hos oss får du alltid vara dig själv, chans att växa, utvecklas och bidra till vår gemensamma framgång. En karriär hos oss innebär spännande uppdrag och attraktiva arbetsvillkor. Vår vision är att skapa en säkrare, effektivare och smartare digital värld. Vill du vara med och forma ID North och ha möjligheter att påverka våran resa till framgång? Vi söker nu en erfaren och engagerad konsultchef som kommer vara ansvarig för att leda och utveckla kontoret i Borås. Bli en del av vårt innovativa team och forma en säkrare framtid tillsammans. Ansök nu och gör skillnad! Dina arbetsuppgifter För rollen som konsultchef ser vi gärna att du är resultatinriktad, strukturerad och drivande samt har stor social förmåga med fokus på att skapa goda relationer. Samtidigt har du en positiv inställning och är bekväm med ett utåtriktat arbete med stort kundfokus. I ditt personalansvar ingår att säkerställa dina konsulters beläggning i projekt och uppdrag, kompetens och kompetensutveckling, samt att dessa är i linje med bolagets verksamhetsmål, vision och ambitioner. Dina arbetsuppgifter: Ansvarig för ett projektleverans-team med fullt personalansvar Uppföljning och utveckling av befintliga kundrelationer Leda och vidareutveckla personal Rekrytering Öka lönsamheten i vår leverans Medverka till att utveckla vår verksamhet, processer och rutiner Ansvarig för resursplanering och beläggning för befintliga och nya kunder i linje med din personals kompetensutveckling Medverka och bistå i upphandlingar enligt LOU Din profil I rollen som konsultchef ser vi gärna att du har en universitetsutbildning med relevant utbildning eller motsvarande. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen, vi ser gärna att du är bra på att samarbeta, är kommunikativ och lyhörd. Du har ett eget driv, ser till att arbetet blir gjort och har ett kreativt förhållningssätt till arbetet. Du är mål- och resultatfokuserad, ser möjligheter i stället för hinder och är trygg i dig själv. Övrig information Placeringsort: Borås Start: Enligt överrenskommelse Varaktighet: Heltid ID North har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Linnéa Gren på 0707-98 70 97. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden ID North är din främsta partner för Identitetssäkerhet i Norden. Vi kombinerar teknisk briljans med skräddarsydda lösningar för att optimera och skydda dina digitala identiteter. Med vår expertis får du kontroll över användare och data i vår ständigt uppkopplade värld. Bygg digitalt förtroende och säkra din organisations framtid tillsammans med oss! Identitetssäkerhet har blivit en kritisk fråga i dagens digitala värld, där personlig och känslig information ständigt riskerar att utsättas för attacker. Cyberbrottslingar använder allt mer sofistikerade tekniker för att stjäla personuppgifter, vilket kan resultera i allvarliga ekonomiska förluster, skadat rykte och till och med identitetsstöld. Därför har skyddet av identiteter blivit viktigare än någonsin tidigare. ID North tillhör Allurity AB som är ledande inom cyber security i Europa med en vision att göra världen till en bättre plats. ID North står för, convinced but pragmatic, customer value in everything we do, always learning - always developing - always moving forward! Dessa värdeord staplas upp för att skapa en stark grund för företages kultur det hjälper oss att fatta beslut, forma vårt beteende och leda oss på vår resa mot framgång.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Vice President HR and Internal Communication till Solar, Göteborg

Solar Group är ett ledande sourcing- och serviceföretag i Europa. Vi erbjuder mer än 260 000 olika produkter till våra kunder inom el, vvs, industri, ventilation, klimat- och energilösningar. Våra leveranser är pålitliga, ger möjlighet till teknisk support och ett brett utbud av värdeskapande tjänster. Hållbarhet har blivit en nyckel för oss genom alla segment och när vi aktivt deltar i den gröna omställningen sker förändringar i hela leverantörskedjan. På Solar har vi höga förväntningar på våra anställda, eftersom vi vet att de kan leverera. Naturligtvis räknar vi med att våra medarbetare förväntar sig mycket av oss när det kommer till deras yrkesmässiga och personliga utveckling. Som Solar-anställd är du del av ett företag där handling väger tyngre än ord. Vi är 3 000 anställda i fem länder. I Sverige är vi cirka 550 anställda på våra 35 svenska orter. Vi lär av varandra och samverkar över landsgränserna för att uppnå det gemensamma målet att ge våra kunder en effektivare arbetsdag, till exempel genom att erbjuda digitala lösningar och en attraktiv webbshop. ”Stronger Together” är kärnan i Solars kommersiella affär, men det har lika stor betydelse internt. Vi alla bidrar till att göra skillnad! Mångfald gör oss starkare för att möta samhällets behov och utveckla de lösningar som efterfrågas. Därför är det viktigt för oss att vara lyhörda, inkluderande och attrahera brett utifrån samtliga samhällsgrupper. Som Vice President HR har du ansvar för Solar Sverige AB:s övergripande HR och internkommunikation. Du och ditt team ansvarar för samtliga HR-processer och stöttar chefer och ledning utifrån verksamhetens behov och övergripande mål. Du rapporterar till VD och ingår i dennes ledningsgrupp. I ditt välfungerande och sammansvetsade HR team har du ansvar för sju medarbetare. Rollen är operativ där du har ett nära samarbete med koncernens övriga HR ansvariga där ni tillsammans driver och utvecklar koncernens HR-processer. Ansvarsområden ·      Strategisk kompetensplanering ·      Internkommunikation ·      Chefsstöd ·      Förändringsarbete ·      Rekrytering ·      Prestation och utveckling ·      Medarbetarupplevelse ·      Arbetsmiljö och rehab ·      Kompensation och förmåner inkl fordon ·      Lönerevision ·      Företagshälsa ·      Arbetsrätt ·      Fackliga relationer ·      Företagskultur och medarbetarengagemang ·      Lärande och utveckling Vem är du? Vi söker dig med relevant akademisk examen och många års kvalificerad arbetslivserfarenhet inom HR, troligen i liknande roll och gärna i en säljinriktad organisation. Du har erfarenhet från ledningsgruppsarbete och av att leda utveckling inom kultur och ledarskap samt har en bred erfarenhet inom hela HR-området, gärna från flera olika verksamheter. Du är duktig på att navigera i en matrisorganisation och att arbeta över landsgränserna. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utveckla interna processer och implementering av HR system. Du har också vana av framgångsrikt samarbete med fackliga representanter och är erfaren och kunnig inom arbetsrätten. I din ledarstil är du van att delegera och ge stort ansvar till dina medarbetare. Som person är du proaktiv, pålitlig och kommunikativ och har lätt att få med dig andra. Du skapar trygghet hos dem du möter och inger förtroende genom både din kompetens och ditt sätt att leda, möta människor och driva frågor. För att trivas på Solar har du ett öppet och prestigelöst förhållningssätt, är flexibel samtidigt som du är tydlig med vad du vill. Solars värderingar är Mod, Glöd och SmartFun vilket betyder att du kommer in i en organisation som är resultatinriktad, strävar efter effektivitet med mycket värme och glädje. Varmt välkommen med din ansökan, gärna med cv och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är 26 maj. Har du frågor kring rollen, kontakta Gunilla Thulin 0735-499900, [email protected].

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
HR-CHEF - Liljas Plast Group

Liljas Plast Group består utöver moderbolaget Liljas Plast i Hillerstorp av Polymed Hygienic, Bobe Plast, Polymega och Liljas Plastic Suzhou (Kina). Totalt sett omsätter gruppen ca 400 MKR Samtliga bolag har en hög automatiseringsgrad och våra kunder återfinns bl a inom personlig skyddsutrustning, förpackningsindustrin, fordonsindustrin, telecom och medicinteknik. Liljas Plast Group har en starkt tillväxt och moderbolaget i Hillerstorp med ca 75 medarbetare och är sedan ett par år inflyttade i en helt ny anläggning som omfattar totalt 9000 kvm produktion, lager- och kontorsyta. Läs mer på www.liljasplastgroup.se Med starkt fokus på hållbar affärsutveckling och smarta tekniska lösningar tar vi ständigt nya kliv framåt i vår tillväxt. Vi erbjuder dig en familjär och dynamisk arbetsmiljö i ett professionellt och engagerat team! Vi står inför en pensionsavgång inom HR-området och i samband med det tar vi också nästa steg och söker dig som vill vara med och lyfta verksamheten vidare mot fortsatt utveckling. Personalen är vår viktigaste tillgång! Följ med. Rollen som HR-CHEF omfattar företagsgruppen i Sverige med 130 medarbetare. Du utgår från moderbolaget Liljas Plast AB i Hillerstorp och har en viktig plats i ledningsgruppen med rapportering direkt till VD. Innehållet blir variationsrikt och kan handla om allt från dagliga operativa HR-rutiner till arbete med strategiska projekt som berör hela företagsgruppen. Våra grundläggande värderingar och vår interna kultur formar vårt företagsklimat och håller samman vår organisation. Med dina insatser och tydligt ägarskap av samtliga HR-frågor står vi ännu mer rustade med syfte att lyfta organisationen vidare mot fortsatt framgång och tillväxt. Vi tror att HR blir som mest effektiv när den är verksamhetsnära, du kommer arbeta både mot kollektiv- & tjänstemannasidan. Stort fokus på att sätta HR-aktiviteter i verket som är serviceorienterade och kunskapsbaserade i syfte att bevara och utveckla mänskliga resurser med en hög värdeskapande förmåga. Beroende på din bakgrund, erfarenhet och intressen så finns möjligheter att forma och anpassa innehållet men i stora drag tänker vi oss följande fokusområden i rollen; • Drivande och stödjande i olika HR-frågor mot chefer och företagsgruppen i stort såsom • arbetsrättsliga delar, arbetsmiljö, kompetensutveckling, rekrytering mm • Ansvar för olika aktiviteter kopplat till vårt varumärke som arbetsgivare i syfte att attrahera framtida arbetskraft, utveckla befintlig och trygga kompetens för fortsatt expansion • Uppdatera, anpassa och implementera polycies/processer inom HR-området • Hantera facklig samverkan och förhandlingar • Processägare för lönehantering och tidrapportering tillsammans med extern part • Samordningsansvar för lönebildning och årlig lönerevision inom gruppen • Drivande i olika strategiska samordnande projekt osv. DIN PROFIL Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR med yrkeserfarenhet som gör att du känner dig redo att kliva in i denna roll. Då du kommer driva och forma vår HR-funktion bör du besitta erfarenhet av brett HR-arbete där du jobbat nära chefer och arbetat med de flesta frågor inom området, gärna förändringsledning och organisationsutveckling. Du har god kunskap inom arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor etc. Som person tror vi att du har en förmåga att hantera både strategiska och operativa initiativ. Du är en doer med prestigelös approach och sätter människan i fokus. Resor till bolagen i Lagan resp Vansbro kommer ske kontinuerligt. Varmt välkommen! KONTAKT I denna rekrytering samarbetar Liljas Plast Group med FindMood. Du ansöker till tjänsten på www.findmood.se . Ansvarig rekryterare är Anna Andersson och hör gärna av dig med frågor under processens gång till [email protected] eller 0708-941101. Vi räknar med att påbörja urvalet under vecka 22-23. Hoppas vi hörs! Liljas Plast Group – en drivkraft i småländsk familjeanda.

8 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024