HR-konsult/PA-konsult

Sök bland 53 lediga jobb som HR-konsult/PA-konsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

HR-partner till Utbildningskontoret

Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Vi kommer att utöka HR-stödet till Utbildningskontoret och söker därför nu en HR-partner med erfarenhet av skola och kommunal verksamhet. Du kommer att tillsammans med professionella kollegor få arbeta i en dynamisk arbetsmiljö där du får ta ansvar och göra skillnad i människors vardag. Vi erbjuder dig en omväxlande roll där du tillsammans med sju HR-kollegor arbetar brett inom hela HR-området samtidigt som du har ett fördjupat ansvar för något av våra specialistområden tillsammans med kollega. För den här tjänsten är specialistområdet rehabilitering aktuellt. Du kommer att få möjlighet att göra skillnad och ha påverkansmöjligheter.  I rollen som HR-partner arbetar du både operativt och strategiskt med att stötta förvaltningens chefer inom hela HR-området, för den här tjänsten har du ett kontaktmannaskap för rektorerna inom grundskoleavdelningen. Du kommer att ingå i ett HR-team där ni är tre HR-partners som tillsammans stöttar alla chefer och rektorer inom Utbildningskontoret. Utöver detta kommer du också att tillsammans med kollegor delta i strategiskt utvecklingsarbete inom hela HR-området samt utforma och genomföra utbildningsinsatser. Vi söker dig som har en universitets-/högskoleutbildning inom det HR-relaterade området eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig alternativt flerårig erfarenhet av att ha arbetat i en liknande HR-roll. Du är van att arbeta med fackliga parter och har erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete och att ge konsultativt HR-stöd till rektorer inom utbildningsverksamhet. Du har även en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och har dessutom en pedagogisk förmåga att förmedla information till olika målgrupper. Det är meriterande om du har arbetat i en liknande roll inom kommunal verksamhet eller större organisation. Som person är du självgående, initiativtagande och tar ansvar för att driva dina arbetsuppgifter framåt. Du har en god förmåga att i ditt uppdrag bygga, utveckla och bibehålla ett gott samarbete och professionella relationer. Du har ett lösningsorienterat arbetssätt och ser till hela verksamhetens bästa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Värmdö kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Från Slussen pendlar du enkelt med buss som tar cirka 30 minuter till vårt moderna kommunhus. Vi sitter i ljusa lokaler med öppet landskap med tillämpning av flexkontor beläget centralt i Gustavsberg. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i kommunhuset i Gustavsberg med möjlighet till visst distansarbete.  Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Resurskoordinator sökes till storbolag

Som resurskoordinator erbjuds du en varierande roll med koordinering, avtalshantering och administration kring externa anställningar. I rollen på detta storbolag kommer du tillhöra ett internationellt team och blir således en central funktion för både interna avdelningar och externa samarbetspartners. OM TJÄNSTEN Som resurskoordinator kommer du ha en central roll i vår kunds arbete med externa anställningar av konsulter vilket är en viktig del av deras resurstillsättning. Rollen innebär många kontaktytor då flertalet olika intressenter är inblandade som exempelvis chefer, direktörer, inköp, HR, revision, leverantörer etc. Arbetet innebär att samordna, stötta och koordinera genom hela den externa anställningsprocessen. Den här rollen är en del av rekryteringsteamet inom HR-avdelningen. Du förväntas samarbeta och arbeta nära med en ytterligare kollega i samma roll, samtidigt som ni rapporterar till er chef och även följa upp med andra kollegor i Europa. Som person är du trygg, tillsammans med din erfarenhet, att agera ensam kontaktperson och ansvarig för flera parallella processer och gentemot flera intressenter. Vi ser gärna att du är serviceorienterad, strukturerad och kommunikativ med ett tydligt processtänk. För att trivas i rollen är du samarbetsvillig, ansvarstagande och van att jobba mot skarpa deadlines. Vi ser fram emot din ansökan, vänligen skicka in ditt CV på engelska. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Styra, förklara och informera om företagets processer och ansvara för resurstillsättning till beställande chefer angående externa anställningar * Säkerställa att alla enskilda externa leverantörer uppfyller de juridiska aspekter och krav som företaget ställer utifrån extern resurstillsättning * Agera internt som kontaktperson för beställande chefer vid tillsättning av externa resurser. Men även agerar som kontaktperson för leverantörer och konsultfirmor i nära samverkan med inköp * Rapportera månadsvis kring externa resurser * Administrera inkommande förfrågningar och interagera med respektive beställande chef avseende anställningsprocedurer och förväntningar om process, eventuella åtgärder och leveranstid * Ansvara för kontakt med leverantörer kring föredragna konsulter hos respektive leverantör samt förlängningar och förändring * Vidare kommer du att delta i internationella projektteam och ha regelbundna möten med gränsöverskridande team VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad kandidat inom relevant område (HR, arbetsrätt eller motsvarande) - Har minst 2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ansvar. Du har tidigare vana av att hantera kontrakt och avtal i kombination med koordinering och administration. - Har erfarenhet av enklare upphandlingar, förhandling och avrop i HR/rekryteringsrelaterade frågor - Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då du förväntas kommunicera obehindrat i båda språken i samtliga arbetsuppgifter För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Kvalitetsmedveten - Resultatinriktad Blir du högaktuell i denna rekryteringsprocess kommer du behöva genomgå och klara en säkerhetsprövning, en bakgrundskontroll och ett drogtest. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
HR-konsult

Beskrivning Arbetar du inom HR-branschen och letar efter spännande och nya utmaningar? Vi söker nu en HR-konsult till vårat team! Som HR-konsult hos oss får du möjlighet att arbeta inom samtliga HR-områden: arbetsmiljö, rehabilitering, kompetensförsörjning, lag- och avtalsfrågor, fackliga förhandlingar, interna utbildningar för organisationens chefer. Du får arbeta strategiskt och operativt inom samtliga områden och ut mot organisationens fem förvaltningar. HR-enheten är i Ljusdals kommun är en central funktion och är placerad under Kommunstyrelseförvaltningen. Hos oss ges du möjlighet att arbeta inom en organisation som står i förändring, chans att bredda din kunskap, utvecklas samt bidra. Tillsammans ska vi stärka- och utveckla stödet till våra chefer i Ljusdals kommun.  Arbetsuppgifter Rollen som HR-konsult i Ljusdals kommun innebär en omväxlande och bred generalistroll inom personalområdet, där du ges möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt. Det kommer också finns möjlighet att fördjupa sig inom exempelvis arbetsmiljöområdet, rehabilitering eller kompetensförsörjning. Detta utifrån erfarenhet samt eget intresse.  Som HR-konsult i hos oss så företräder du Ljusdals kommun som arbetsgivarpart och samarbetar nära med dina kollegor. Du kommer utifrån ett konsultativt förhållningssätt ge våra chefer stöd i HR-relaterade frågor. I arbetet har du många samverkanspartners såväl internt i organisationen, fackliga parter, företagshälsovården etc. Arbetsområdet är mycket brett och innefattar bland annat arbetsmiljö, rehabilitering, löneöversyn, rekrytering, kompetensförsörjning, tolkning av lagar och avtal, individärenden, förhandlingar samt att självständigt hålla interna utbildningar inom HR-området för att stärka kommunens chefer. På HR använder vi oss av en HR-support dit cheferna i första hand vänder sig för att få råd och stöd i HR-frågorna. HR-supporten bemannas av HR-konsulterna utifrån ett rullande schema. Kvalifikationer Du är examinerad personalvetare eller har likvärdig utbildning. Meriterande är om du har erfarenhet av kvalificerat HR-arbete i närtid samt erfarenhet av HR-arbete inom kommunala sektorn. Som person är du är driven, utvecklingsinriktad, initiativrik och slutför alltid dina uppdrag. Du värdesätter god service, har ett gott bemötande och tycker om att samarbeta och agerar alltid professionellt. För att passa i rollen behöver du vara självgående och arbeta självständigt, ta ansvar och ha förmågan att vara flexibel och kunna anpassa dig efter situationens omständigheter.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att klara av uppdraget behöver du även goda kunskaper i Officepaketet. Även god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Körkort är meriterande. Övrigt Ljusdals kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi arbetar aktivt för att skapa en jämställd arbetsplats. Vi erbjuder flextidsavtal, möjlighet till semesterväxling, friskvårdsbidrag samt viss del möjlighet till hemarbete. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde 2024-09-02 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.  Intervjuerna planeras att genomföras V.24 (11/6, 13/6). Men löpande urval kan komma att ske under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan!     I Ljusdals kommun tror vi att det finns ett liv för alla. Ljusdals kommun är belägen i den nordvästra delen av det vackra Hälsingland. De största orterna i kommunen är Ljusdal, Järvsö och Färila. Vi har nära till fritiden, till varandra och till en enkel vardag. Redan bosatta, hemvändare och många som tagit steget och flyttat till vår kommun vittnar om livskvalitet, mer tid att njuta och vara den du är. I Ljusdals kommun har 1700 medarbetare Sveriges viktigaste jobb när vi servar våra 19 000 invånare.  Är du den som vill berika oss med dina kunskaper, ditt engagemang och din personlighet?

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Praktikant på HR med inriktning mot rekrytering

Om oss  Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vi tror att möten i ögonhöjd skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Vi är en innovativ organisation som vuxit mycket det senaste året och som i dagsläget har ca 250 månadsanställda medarbetare. Vi är ett HR-team på fyra personer som stöttar chefer på ett 30-tal olika verksamheter runt om i Göteborg.    Nu söker vi dig som vill göra en rolig och meningsfull praktik hos oss på HR-avdelningen med inriktning mot rekrytering.    Arbetsuppgifter Hos oss på HR introduceras du i rekryteringsprocessens alla steg. Du kommer också få en inblick i det övriga HR-arbetet på Räddningsmissionen. Vi kommer att ge dig en introduktion i HR-yrket i det stora hela och även låta dig stötta upp och bidra i våra aktuella HR-processer. Vi vill ständigt utvecklas och vara uppdaterade och ser därför gärna att du som praktikant vill bidra med dina färska kunskaper från utbildningen.  Du kommer inkluderas och vara en del av oss i HR-teamet och få en god inblick i rekryteringsspecialistens arbete med bland annat rekrytering och introduktionsaktiviteter för nya medarbetare.  Du har • en pågående utbildning inom HR där praktik ingår i utbildningen. • goda kunskaper i svenska    För att trivas hos oss tror vi att du är strukturerad, nyfiken och glad person som känner dig trygg med Räddningsmissionens värdegrund. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att du ska få det stöd du behöver i ditt lärande tror vi att du är en närvarande, aktivt deltagande, initiativrik person som ständigt vill lära dig. Samtidigt kommer vi ta stor hänsyn till dina praktikmål för att säkerställa att du uppnår syftet med din praktik.      Bra att veta Geografisk placering: Centrala Göteborg Tidsperiod: Hösten 2024 Omfattning: 80-100% För oss är det viktigt att du trivs och är därför anpassningsbara med både tidsperiod och omfattning för din praktik, även om vi önskar att du är minst 10 veckor sammanhängande hos oss.  Lön: Då vi förutsätter att din praktik sker inom ramarna för din utbildning utgår ingen lön eller annan ersättning.   Vid frågor är du välkommen att kontakta:  Emma Nilsson, Rekryteringsspecialist Räddningsmissionen [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!  Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet. Hos oss är du omgiven av mer än 240 engagerade medarbetare. Tillsammans strävar vi mot en gemensam vision: Ett värdigt liv för alla! I våra verksamheter finns också volontärer som genom sina olika kompetenser och personligheter bidrar med mervärden. Utöver medarbetare, volontärer och de 33 kristna församlingar i Göteborg med omnejd som är våra huvudmän, har vi även flera starka företagssamarbeten. Tillsammans gör vi skillnad! www.raddningsmissionen.se

15 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
HR specialist

Arbetsbeskrivning Är du en analytisk tänkare med erfarenhet av kompetenskartläggning och arbetskraftsplanering? Vill du vara med och forma framtiden för talanger och spela en central roll i vår kunds organisationsutveckling? Då kan du vara den vi söker för rollen som konsult inom kompetenskartläggning och arbetskraftsplanering hos vår kund i Göteborg. Som specialist kommer du att ha en avgörande roll i att utforma talangstrategier. Din expertis kommer att vara central i att identifiera och överbryggar kompetensgap, för att säkerställa att kunden har rätt färdigheter för att blomstra framåt. Detta uppdrag ger dig en unik möjlighet att göra ett bestående avtryck i en internationell organisation. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Så ifall du lockas av beskrivningen ovan, sök redan idag! Ansvarsområden Kompetenskartläggning:Samarbeta med avdelningschefer och HR för att bedöma befintliga kompetenser inom vår personal. Utveckla ett omfattande inventarium av färdigheter, som fångar talanger och expertis hos våra anställda. Analysera kompetensgap och rekommendera riktade utbildningsprogram. Ge handfasta insikter för att förbättra vår talangpool. Arbetskraftsplanering:Prognostisera framtida personalbehov baserat på tillväxtprognoser och strategiska mål. Genomföra analys av utbud och efterfrågan för att identifiera potentiella gap. Utveckla arbetskraftsplaner som adresserar rekrytering, bibehållande och efterträdarplanering. Rådgöra om strategier för talangutveckling. Gap-analys:Utföra grundlig gap-analys, jämföra nuvarande kompetenser med framtida krav. Föreslå strategier för att överbrygga gap, inklusive kompetenshöjning, omkvalificering och extern rekrytering. Övervaka framsteg och justera planer vid behov. Kvalifikationer Kandidatexamen inom personalvetenskap, företagsekonomi eller närliggande områden (magisterexamen är meriterande). Bevisad erfarenhet inom kompetenskartläggning, arbetskraftsplanering eller talanghantering. Starka analytiska färdigheter och kompetens i dataanalysverktyg. Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor. Certifiering inom arbetskraftsplanering eller relaterade områden är ett plus. Erfarenhet Core HR Arbetsanalys Kompetensbedömning Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

15 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
INTRESSEANMÄLAN – HR, rekrytering & lön

Om tjänsten Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom HR, rekrytering eller lön i Skåne? Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom HR, rekrytering eller lön får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i. Vanligt förekommande tjänster: – HR-specialist/generalist – HR-konsult/chef – HR-koordinator – HR-administratör – Rekryterare – Lönespecialist Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil. Välkommen med din ansökan! Om verksamheten Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

15 maj 2024
Sista ansökan:
15 juli 2024
HR-konsult med handlingskraft till Hultsfred!

Som medarbetare hos oss är du nyfiken på att lära nytt, stolt att dela det du kan med dina kollegor och bidra till att göra det bästa för varje kommuninvånare. Hos oss har alla en individuell utvecklingsplan och vår unika Kompetensfond gör ditt livslånga lärande möjligt. Här får du växa och utvecklas! HR-teamet arbetar för att Hultsfreds kommun ska vara en attraktiv arbetsgivare. Vi jobbar med stort hjärta och engagemang för kärnverksamheten med kommuninvånarnas bästa i fokus. ARBETSUPPGIFTER Vi arbetar i en gemensam riktning med övergripande och strategiska områden men har även olika uppdrag på förvaltningsnivå. HR-avdelningen består av fyra HR-konsulter och två HR-strateger som leds av HR-chef. I ditt uppdrag kommer du att arbeta som HR-konsult och stötta Barn- och utbildningsförvaltningens rektorer och förvaltningsledning. Att arbeta som HR-konsult hos oss innebär ett roligt, utmanande och inspirerande arbete. Arbetet är varierande där du hanterar frågor i såväl arbetsrätt, lön och rehabilitering som arbetsmiljö, rekrytering och kompetensförsörjning. Du visar på handlingskraft och driver på ett självständigt sätt HR- arbetet på förvaltningen framåt. Du har förmågan att balansera mellan att ge operativt stöd till verksamheten samtidigt som du jobbar proaktivt och strategiskt för att skapa förutsättningar för effektiva team. I rollen som HR-konsult hos oss förväntas du vara mån om att skapa goda relationer som ger möjlighet till samverkan, såväl i förvaltningen som i hela organisationen. Som stödfunktion visar du ett genuint intresse för verksamheterna och tycker att det är viktigt att bilda dig en helhetsförståelse för att kunna bidra till verksamheternas måluppfyllelse. KVALIFIKATIONER I HR-teamet finns ett gott samarbete och stort engagemang samt kompletterande kompetenser och intressen inom HR- området. Vi arbetar utifrån att bli lite bättre varje dag och ser till att vi har roligt ihop! För att du ska passa in i vår arbetsgrupp och i rollen som HR-konsult ser vi att du: • Har examen inom HR/personalvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren kan bedöma som likvärdig. • Har förmåga att skapa goda relationer och brinner för att ge ett bra operativt stöd till verksamhetens ledare och medarbetare. • Är van vid att arbeta i digitala miljöer och med digitala verktyg. Meriterande är om du också har kunskap och kompetens om digitaliseringens möjligheter för HR-processer. • Har förmåga att självständigt hantera data och göra analyser. Dessutom har du kunskaper i excel och behärskar dess grundläggande funktioner. Vi hoppas att du tycker tjänsten som HR-konsult hos oss känns lockande och att du tillsammans med oss vill vara med och skapa Sveriges bästa HR. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Ett hållbart arbetsliv med plats för hela livet! Som medarbetare hos oss erbjuds du ett hållbart arbetsliv med plats för hela livet! Du har därför förmåner som exempelvis ger dig möjlighet till flexibel arbetstid, fler semesterdagar genom semesterväxling och ett generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr. Dessutom har du möjlighet till visst arbete på distans utifrån verksamhetens behov. Du har även möjlighet till förkortad arbetstid tills ditt barn är 12 år, föräldrapenningtillägg under din föräldraledighet, pensionsförmåner och försäkringar. Du syns och hörs i Hultsfred! Besök gärna vår webb www.jobbaihultsfred.se Vill du veta mer om oss som arbetsgivare, ha mer information om hur du söker våra eller hur du som har skyddad identitet ska göra för att skicka in en ansökan? Läs mer på www.jobbaihultsfred.se/sa-har-soker-du-jobb-hos-oss/ Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Hultsfreds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Interim HR specialist till kund i Göteborg

Om uppdraget och dig vi söker För vår kund söker vi nu en HR specialist inom kompetenskartläggning och arbetskraftsplanering. Uppdraget är på heltid, startar i mitten av maj och pågår till mitten av november. Kunden har sin verksamhet i Göteborg och uppdraget kräver att du är på plats. Vår kund är ett techbolag som verkar inom transportindustrin. Beskrivning av uppdraget: Uppdraget fokuserar på kompetenskartläggning och arbetskraftsplanering och du kommer att bli en avgörande roll i att forma organisationens talangstrategi. Din expertis kommer att vägleda HR och ledning i att analysera och överbrygga kompetensgap, skapa och implementera strategi och metod, för att säkerställa att de har rätt kompetenser för sin framtida tillväxt. Uppdragets ansvarsområden: Kompetenskartläggning Samarbeta med avdelningschefer och HR för att bedöma befintliga kompetenser inom organisationen och fånga upp medarbetares talanger och expertis Analysera kompetensgap och rekommendera riktade utbildningsprogram Arbetskraftsplanering Analysera framtida behov av arbetskraft baserat på tillväxtprognoser och strategiska mål Genomföra analys av utbud och efterfrågan för att identifiera potentiella gap. Utveckla strategier som adresserar rekrytering, behållning och successionsplanering Ge råd om strategier för talangutveckling Gap-analys Genomföra noggrann gap-analys och jämföra nuvarande kompetenser med framtida krav Föreslå strategier för att överbrygga gap, inklusive kompetensutveckling, omskolning och extern rekrytering Följa upp framsteg och justera planer vid behov Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & FinanceConsultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance.Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & FinanceProfessionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
2 HR-konsulter

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev. Om arbetsplatsen På Skol-och fritidsförvaltningens HR-avdelning är vi 15 medarbetare. Tillsammans har vi bred och djup yrkeskompetens som gör att vi med hög kvalitet ger HR-stöd till våra verksamheter. Vår avdelning kännetecknas av vi delar med oss och samarbetar i olika konstellationer. Med våra olika kompetenser och styrkor kompletterar vi varandra och når bästa möjliga slutresultat. En i gänget går vidare till nya utmaningar och under hösten har vi en pensionsavgång. Vi söker därför en eller två nya medarbetare som vill jobba i HR-partnerteamet. Arbetsuppgifter Trivs du i en omväxlande roll där du får möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt med att driva förvaltningens HR-processer framåt? I din roll som HR-konsult är du kontaktperson till några av våra verksamheter där du stöttar cheferna brett i HR-frågor så som arbetsrätt, kompetensförsörjning, rehabilitering, arbetsmiljöarbete, lönebildning och arbetstidsfrågor. Våra verksamheter finns inom för-, grund- och gymnasieskola samt fritidsverksamhet. Du har en konsultativ roll och har kontakt med cheferna individuellt efter behov och deltar på chefsmöten inom det område du är HR-kontaktperson för. Hos oss arbetar du självständigt och tar stort ansvar, samtidigt som du har ett nära samarbete med dina kollegor. Varje vecka har vi gemensamma avdelnings- och teammöten då vi uppdaterar varandra om vad som är på gång, delar med oss av information som vi behöver ha koll på och har möjlighet att stötta varandra i de svårare frågorna. Vi tycker att vi är bra på att finnas tillgängliga för varandra när vi behöver hjälp i det dagliga arbetet – stort som smått – vi hjälps åt – vi lär av varandra. I din roll kommer du också att arbeta med strategiska frågor, både inom förvaltningen och i stadsgemensamma nätverk. I denna tjänst kommer du att ha fokus på att utveckla det strategiska arbetet inom arbetsmiljö alternativt lönebildning. Som medarbetare hos oss blir du en del av HR Helsingborg med ett stort nätverk med HR-kollegor i staden och gemensamma kompetensutvecklingsinsatser inom ramen för vår HR-akademi där vi rustar oss för framtiden. Vårt kontor finns på Maria Park i norra delen av Helsingborg men du rör dig mycket i våra olika verksamheter som är utspridda i staden. Det finns goda möjligheter till hydbrid/flexibelt arbete för att underlätta att skapa balans mellan arbete och fritid. Som anställd inom Helsingborgs stad har du ett generöst friskvårdsbidrag på 3 000 kronor per år, flextidsavtal, möjlighet att byta semesterdagstillägg mot extra semesterdagar, samt flera andra förmåner som du kan läsa mer om på vårt intranät. Kvalifikationer Du har ett stort engagemang i att ge stöd till verksamheten och att arbetet präglas av god kvalitet och professionalitet. Du är lyhörd för behoven och stimuleras av att ta dig an såväl mindre som större frågor och utmaningar inom HR. Arbetet innebär mycket frihet under ansvar och kräver att du är självgående, strukturerad och driver arbetet framåt. Din utbildningsbakgrund är högskoleexamen inom HR inklusive arbetsrätt eller utbildning som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet som HR-generalist, gärna inom offentlig verksamhet. Vi möter många människor i vårt arbete och befinner oss i olika sammanhang. Det är viktigt att du kan anpassa ditt bemötande till olika situationer och personer samt kan skapa goda trovärdiga och yrkesmässiga relationer. För att trivas och göra ett bra jobb är du nyfiken, kan prioritera mellan olika uppgifter och anpassa din insats till olika förutsättningar. Har du därtill humor och strävar efter att själv känna och medverka till att andra känner glädje både på och i jobbet - välkommen till oss! Övrig information Sista ansökningsdag:  2024-05-28 Anställningsform: Månadsanställning tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Efter sommarsemesterperioden på den ena tjänsten. I oktober-november på den andra. Varaktighet: Tillsvidare Antal tjänster: 2 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

14 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Affärsinriktad konsultchef till ManpowerGroup Karlskrona

Trivs du som bäst när du får utveckla andra och hitta nya affärer? Söker du en ny roll där du får ansvara för personal, bearbeta marknaden och är ansvarig över HR-processen? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi en konsultchef till ManpowerGroup i Karlskrona. Vill du vara med på Manpowers resa? Välkommen med din ansökan! tart: Vid överenskommelse Uppdragslängd: Tillsvidare Ort: Karlskrona Om tjänsten: Som konsultchef hos Manpower och Jefferson Wells har du personalansvar över ett antal kunniga och motiverade konsulter vilket innebär ansvar över anställning, onboarding, utveckling och uppföljning. Du kommer också att säkerställa att vi hjälper våra kunder att utvecklas genom att tillsätta och rekrytera rätt kompetens. Vidare kommer du att ha frihet under ansvar för att nå dina uppsatta mål, ansvara över budget samt ha mycket kundkontakt och kunddialoger. Andra affärsområden du kommer ha som konsultchef är att identifiera utmaningar hos kunders verksamhet och bistå med lösningar, ha ansvar över hela uppdragsprocesser från start till slut och aktivt bygga ett kandidatnätverk med relevanta kandidater för verksamhet samt hålla dig uppdaterad kring trender i din lokala marknad. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av försäljning Kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift Har fullständiga gymnasiebetyg B-körkort är ett krav Som person: Det vi värderar högst är rätt inställning. Vi söker dig som brinner för att nätverka, knyta nya kontakter och möta kunderna i deras vardag. Vidare är du självgående, målinriktad och vill driva samt utveckla dina processer. Du kommer även få ta mycket eget ansvar över såväl konsulter som över din affär. Hos oss blir du del av ett engagerat gäng som är måna om varandra, våra medarbetare, kunder och kandidater. Vi hjälper och stöttar varandra, samtidigt som vi har kul ihop! Om Manpower Manpower AB är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och friskvårdsbidrag. Manpower AB värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Besök gärna Manpowers konton på Linkedin och Facebook eller gå till https://www.manpower.se/sv för att få reda på mer om oss och vårt arbete. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta [email protected]

13 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024