Idrottskonsulent

Sök bland 7 lediga jobb som Idrottskonsulent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektledare

RF-SISU Västra Götaland är Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas regionala och lokala organisationsled med främsta uppgift att stödja specialidrottsförbund/medlemsorganisationer regionalt och lokalt. Alla landets idrottsföreningar ska ha tillgång till ett likvärdigt och anpassat stöd oavsett idrott och geografisk hemvist. Vår huvudsakliga uppgift kan sammanfattas i att företräda, leda och stödja samt att bilda och utbilda inom föreningsidrotten. Vi skapar förutsättningar för vårt distrikts idrotter att nå svensk idrotts gemensamma vision. Svensk idrott – världens bästa! Läs mer om oss här: www.rfsisu.se/vastragotaland Vi söker projektledare! Vilka är vi? RF-SISU Västra Götaland är Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas regionala organisation i Västra Götaland. Vårt uppdrag är att stödja, företräda, leda och samordna idrottsrörelsen på regional och lokal nivå. Vi brinner för att utveckla idrotten så att fler ska kunna och vilja idrotta i förening – hela livet. Läs mer om oss här: Västra Götaland (rfsisu.se) Vilka projekt bedriver vi? Vi bedriver utvecklingsprojekt inom flera olika områden, som på olika sätt syftar till att utveckla idrott- och föreningslivet. Tillsammans med andra samhällsaktörer verkar vi för ökad rörelse, inkludering och förbättrad folkhälsa. Läs mer om våra projekt här: Projekt och satsningar - Västra Götaland (rfsisu.se) Nu är vi behov av projektledare inom följande områden: • Inkludering – Street Games Academy – Att använda idrotten som katalysator för att skapa förutsättningar för att fler barn och unga i socioekonomiskt utsatta områden fullföljer sina studier. • Rörelse - Rörelse inom skola och folkhögskola – Skapa förutsättningar för ökad rörelse och förbättrad samverkan mellan skola och föreningsliv. • Parasport – Parasport school - Skapa bättre förutsättningar för idrott för personer med funktionsnedsättning. Vad innebär rollen? Som projektledare ansvarar du för planering och genomförande av ett eller flera utvecklingsprojekt. Rollen innebär också: • Löpande uppföljning av projektets resultat och mål • Leda, fördela och samordna arbetet i projektet • Utveckla goda arbets- och samarbetsformer, såväl internt som externt • Budgetering och löpande ekonomisk uppföljning • Rapportering till styrgrupp, uppdragsgivare och andra relevanta aktörer • Kommunikation och förankringsarbete • Utveckling av koncept, metoder och arbetssätt • Företräda organisationen i olika externa forum Du kommer att tillhöra vår regionala projektorganisation. Rollen kommer att kräva mycket samarbete med andra roller/enheter inom organisationen såsom vår konsulentverksamhet, utbildningsverksamhet samt stöd och service. Arbetet kräver också samverkan med förbund, idrottsföreningar och andra externa organisationer. Du ingår i ett samarbetsorienterat team med stora möjligheter till idé- och erfarenhetsutbyte. Vem söker vi? Vi söker dig som brinner för att skapa förutsättningar för idrott och rörelse i samhället. Vidare värdesätter vi följande hos dig som söker tjänsten: • Har relevant eftergymnasial utbildning • Är strukturerad och har tidigare erfarenhet av projektledning och förändringsledning • Hög samarbetsförmåga och förmåga att engagera människor • Har erfarenhet av att leda medarbetare/team • Har erfarenhet av att verka inom idrottsrörelsen och föreningsliv • Digital kompetens och god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • • Som projektledare hos oss får du ta stort ansvar för arbetet. För att trivas hos oss ska du därmed ha en vilja och förmåga att vara självständig och ha en stark drivkraft att ta dig an uppgifterna på bästa sätt. Gemensamt för oss som arbetar på RF-SISU Västra Götaland är att vi drivs av att göra skillnad på riktigt i samhället. Om tjänsten Tjänsten är ett vikariat på 100% i 12 månader. Start den 15 augusti eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Göteborg, Uddevalla, Skövde eller Borås. Rörlighet inom distriktet kommer att krävas, vilket innebär att du behöver körkort och tillgång till bil. Låter det intressant och spännande? Då ser vi gärna att du skickar in ditt CV tillsammans med ett personligt brev där du motiverar varför du är den vi söker. Ansökan ska vara oss tillhanda senast 26 maj. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Arbetsgivaren kommer från den som erbjuds tjänsten begära in ett utdrag från Belastningsregistret. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg Workbuster. För frågor om tjänsten, kontakta Verksamhetschef Projekt: Lisa Manhof, 0709-26 58 41, [email protected] Ola Jodal, 070-926 58 44, [email protected] Facklig kontaktperson är Robin Svensson, Unionen klubben VG, mobil: 0709–265838, mail: [email protected] Välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Fotbollskonsulent som utvecklar verksamheten

Med 2200 medlemmar får du jobba i en av de största fotbollsföreningarna i Sverige. Vi har 1800 flick- och pojkspelare från 5år till senior som är indelade i över 80 träningsgrupper som leds av 450 ledare. OM SPÅNGA FOTBOLL Spånga Fotboll erbjuder fotbollsglädje, gemenskap och utveckling i en kvalitativ verksamhet under hela fotbollsresan från knatte till senior. Vi ska inspirera till en livslång kärlek till fotboll och föreningen så att barn, ungdomar och vuxna själva kan avgöra vilka ambitioner de har och vilken roll som fotbollen ska få spela i deras liv. Vår seniorverksamhet ska vara en plantskola för egna spelare från närområdet som skapar en konkurrenskraftig seniorverksamhet och där spelarna ges möjligheten att klättra ytterligare i den nationella fotbollen. OM TJÄNSTEN Tillsammans med kollegorna på fotbollskansliet är ni stödet till fotbollsverksamheten. I Spånga Fotboll får du vara med och vidareutveckla Sveriges 7:e största fotbollsklubb där vi är en del av SvFF koncept Kvalitetsklubb för att ständigt ta nästa steg för vår verksamhet och vår organisation. I din roll kommer du att ha fokus på våra yngsta träningsgrupper i spelformerna 3v3 och 5v5. Du jobbar med: Lagsupport där du startar upp lagverksamhet och rekrytera föräldratränare. Du är ledarteamens stöttepelare som hjälper dem i sin fotbollsvardag med frågor de har kring fotbollsverksamheten. Ledarutveckling där du jobbar med rekrytering av ledare, är ett bollplank för ledarteamen och hur de ska bedriva spelarutbildning i linje med Spångamodellen, planerar utbildningar och genomför olika mötesplatser för att utveckla ledarnas kunskaper. Spelarutveckling där du kommer att ta hand om knattefotbollsskolan där barn provar på fotboll för första gången, slussar in spelare i befintliga lag, bygger samverkan mellan lag och jobbar för en trygg fotbollsmiljö där våra värderingar styr. Alla Fotbollskonsulenter har också några ansvarsområden som tex att ansvara för materialbeställningar, övergripande ansvar för våra kiosker och att hantera ansökan för föreningsbidrag. OM DIG Du är en person som tycker om att lösa utmaningar, självgående utföra arbetet och du gillar mixen av administration och praktiskt arbete. Du trivs i en liten arbetsgrupp där man jobbar tight tillsammans för att stötta och utveckla verksamheten och nå föreningens mål. Att stödja och leda andra människor och bidra med insatser som får dem att växa är något som du brinner för. För att kunna coacha och utveckla våra ledare ser vi gärna att du har varit fotbollstränare och förstår vad det innebär att jobba med långsiktigt spelarutbildning. Det är en merit om du har arbetet i en förening med ledarutveckling, spelarutveckling och lagsupport tidigare men inte ett krav. Du har någon form av idrottsutbildning som tex idrottsorganisationsledarlinje, idrottslärarutbildning, idrottspedagogutbildning, sportsmanagement eller liknande. Utöver det vill vi gärna att du har genomgått Svenska Fotbollförbundets tränarutbildning C. Du är också en person som ständigt fortsätter att lära dig och tycker om att bygga på med nya kunskaper. Det är ett extra plus om du är kvinna då vi tycker att det är viktigt att vårt kansli består av både kvinnor och män. OM TJÄNSTEN Tjänsten ingår i vår personalstyrka på sex personer som är det operativa stödet till förenings- och fotbollsverksamheten. Du jobbar heltid med oreglerad arbetstid 40h i veckan. Arbetstiden varierar mellan dagtid, kvällar och helger beroende på hur du planerar arbetet och när verksamheten behöver dig. Vi är självklart en juste arbetsplats och tillhör kollektivavtal Idrott som du kan läsa mer om på Unionens hemsida. Arbetsplatsen är vårt kansli som ligger på gångavstånd från pendeltågsstationen i Spånga. Du kommer också att vara en flitig besökare på de fotbollsplaner som tillhör vårt upptagningsområde. Gläntan BP, Solhems BP, Nälsta BP och Spånga IP är exempel på dem. OM ANSÖKAN Vi kommer att genomföra intervjuer löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Den 21 maj stänger vi ansökningsperioden. Skicka in ditt CV som beskriver vilka erfarenheter och utbildningar du har. Skicka också ett personligt brev där du beskriver vad det är i tjänsten som du brinner för att arbeta med och hur dina kunskaper och erfarenheter kommer att bidra till arbetet hos oss. Ange också ditt löneanspråk. Du skickar din ansökan till vår ordförande Milou Werth på [email protected]. Har du frågor om tjänsten eller ansökan kan du kontakta Milou via e-post eller ringa henne på 0725-20 89 23. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig!

6 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Tävling- och Marknadsassistent till Svenska Cheerleadingförbundet

Tjänstebeskrivning & erbjudande Svenska Cheerleadingförbundet letar efter en entusiastisk och engagerad tävling- och marknadsassistent för att stötta oss i vårt uppdrag att skapa fantastiska upplevelser för alla aktiva Cheerleaders över hela Sverige. Vill du vara med och planera, genomföra och förbättra våra arrangemang och bli en del av Svenska Cheerleadingförbundet tveka inte att söka rollen som tävling- och marknadsassistent! Att arbeta som tävling- och marknadsassistent hos oss innebär att du blir en del av en passionerad och inkluderande gemenskap där ditt arbete kommer att göra verklig skillnad. Du kommer att få möjlighet att utveckla dina färdigheter, skapa minnen för livet och bidra till att forma framtiden för cheerleading i Sverige. Vi på Svenska Cheerleadingförbundet strävar efter att främja sporten och skapa en inkluderande och stöttande miljö för alla våra medlemmar. Vi arrangerar ett brett utbud av tävlingar, från lokala tävlingar till internationella mästerskap för att ge våra cheerleaders möjlighet att glänsa och utvecklas. Som vår tävling- och marknadsassistent kommer du att spela en nyckelroll i genomförandet av våra tävlingar, samt för utvecklingen av vår marknadsavdelning. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera: • Samordna, planera och genomföra av cheerleadingtävlingar och evenemang över hela landet. • Koordinera och hantera administration relaterad till tävlingar som kontakt med arena, registrering av deltagare, kontakta och tillsätta funktionärer, speaker och sjukvård m.m. • Samordna marknadsaktiviteter såsom partner- och destinationssamarbeten. Du kommer att ingå i ett team med stor gemenskap och teamanda. I rollen kommer du att rapportera till Sofie Lewerentz, stabschef. Personprofil Tjänsten passar dig som är strukturerad, ordningsam med hög ansvarskänsla. Det är av stor vikt att du som ansöker har lätt för att arbeta självständigt då du till stor del kommer att arbeta enskilt med att driva dina arbetsuppgifter i mål. Vi söker dig som är resultatorienterad, analytisk och ser förbättringsmöjligheter genom utvärderingar. För att lyckas i rollen som tävling- och marknadsassistent krävs vidare: • Erfarenhet av att planera och genomföra evenemang inom idrott. • Flytande svenska i tal och skrift. • Flexibilitet gällande arbete på kväll och helg. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som tävling- och marknadsassistent. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQ och Svenska Cheerleadingförbundets värdegrund som värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald. Övrigt Start: 1 augusti Omfattning: Heltid Arbetstid: Kontorstider Plats: Stockholm, Göteborg, Malmö eller Köping PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Jannica Skärvinge på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen in med din ansökan! Företagspresentation Cheerleading kom till Sverige i mitten på 80-talet och 1989 arrangerades Sveriges första nationella mästerskap i Cheerleading. Svenska Cheerleadingförbundet (SCF) bildades den 11 juni 1995. Innan dess bedrevs cheerleading som en del av Svenska Amerikanska Fotbollförbundets verksamhet. SCF är medlemmar i RF sedan 26 maj 2019, och i SOK som erkänt förbund sedan 26 april 2022. Cheerleading är en starkt växande sport i Europa och övriga världen. SCF har idag dryga 18 000 utövare i 59 föreningar. SCF är medlem i International Cheer Union (ICU) som är ett internationellt förbund med 119 medlemsländer som verkar för globalt samarbete och utveckling av sporten samt årligen arrangerar VM. På europisk nivå är SCF medlem i European Cheer Union (ECU) som årligen arrangerar EM. SCF har även ett nära samarbete med övriga nordiska länder inom bl a utbildningsinsatser. Vår internationellt gemensamma ambition är att verka för idrottens utveckling och sportens erkännande med OS-deltagande som yttersta mål. Den 31 maj 2013 i Sankt Petersburg antogs ICU som medlem av SportAccord, och 20 juli 2021 gav IOK ett permanent erkännande efter att ha erkänt idrotten cheerleading provisoriskt redan 24 juni 2016.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Tävling- och Marknadsassistent till Svenska Cheerleadingförbundet

Tjänstebeskrivning & erbjudande Svenska Cheerleadingförbundet letar efter en entusiastisk och engagerad tävling- och marknadsassistent för att stötta oss i vårt uppdrag att skapa fantastiska upplevelser för alla aktiva Cheerleaders över hela Sverige. Vill du vara med och planera, genomföra och förbättra våra arrangemang och bli en del av Svenska Cheerleadingförbundet tveka inte att söka rollen som tävling- och marknadsassistent! Att arbeta som tävling- och marknadsassistent hos oss innebär att du blir en del av en passionerad och inkluderande gemenskap där ditt arbete kommer att göra verklig skillnad. Du kommer att få möjlighet att utveckla dina färdigheter, skapa minnen för livet och bidra till att forma framtiden för cheerleading i Sverige. Vi på Svenska Cheerleadingförbundet strävar efter att främja sporten och skapa en inkluderande och stöttande miljö för alla våra medlemmar. Vi arrangerar ett brett utbud av tävlingar, från lokala tävlingar till internationella mästerskap för att ge våra cheerleaders möjlighet att glänsa och utvecklas. Som vår tävling- och marknadsassistent kommer du att spela en nyckelroll i genomförandet av våra tävlingar, samt för utvecklingen av vår marknadsavdelning. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera: • Samordna, planera och genomföra av cheerleadingtävlingar och evenemang över hela landet. • Koordinera och hantera administration relaterad till tävlingar som kontakt med arena, registrering av deltagare, kontakta och tillsätta funktionärer, speaker och sjukvård m.m. • Samordna marknadsaktiviteter såsom partner- och destinationssamarbeten. Du kommer att ingå i ett team med stor gemenskap och teamanda. I rollen kommer du att rapportera till Sofie Lewerentz, stabschef. Personprofil Tjänsten passar dig som är strukturerad, ordningsam med hög ansvarskänsla. Det är av stor vikt att du som ansöker har lätt för att arbeta självständigt då du till stor del kommer att arbeta enskilt med att driva dina arbetsuppgifter i mål. Vi söker dig som är resultatorienterad, analytisk och ser förbättringsmöjligheter genom utvärderingar. För att lyckas i rollen som tävling- och marknadsassistent krävs vidare: • Erfarenhet av att planera och genomföra evenemang inom idrott. • Flytande svenska i tal och skrift. • Flexibilitet gällande arbete på kväll och helg. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som tävling- och marknadsassistent. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQ och Svenska Cheerleadingförbundets värdegrund som värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald. Övrigt Start: 1 augusti Omfattning: Heltid Arbetstid: Kontorstider Plats: Stockholm, Göteborg, Malmö eller Köping PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Jannica Skärvinge på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen in med din ansökan! Företagspresentation Cheerleading kom till Sverige i mitten på 80-talet och 1989 arrangerades Sveriges första nationella mästerskap i Cheerleading. Svenska Cheerleadingförbundet (SCF) bildades den 11 juni 1995. Innan dess bedrevs cheerleading som en del av Svenska Amerikanska Fotbollförbundets verksamhet. SCF är medlemmar i RF sedan 26 maj 2019, och i SOK som erkänt förbund sedan 26 april 2022. Cheerleading är en starkt växande sport i Europa och övriga världen. SCF har idag dryga 18 000 utövare i 59 föreningar. SCF är medlem i International Cheer Union (ICU) som är ett internationellt förbund med 119 medlemsländer som verkar för globalt samarbete och utveckling av sporten samt årligen arrangerar VM. På europisk nivå är SCF medlem i European Cheer Union (ECU) som årligen arrangerar EM. SCF har även ett nära samarbete med övriga nordiska länder inom bl a utbildningsinsatser. Vår internationellt gemensamma ambition är att verka för idrottens utveckling och sportens erkännande med OS-deltagande som yttersta mål. Den 31 maj 2013 i Sankt Petersburg antogs ICU som medlem av SportAccord, och 20 juli 2021 gav IOK ett permanent erkännande efter att ha erkänt idrotten cheerleading provisoriskt redan 24 juni 2016.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Tävling- och Marknadsassistent till Svenska Cheerleadingförbundet

Tjänstebeskrivning & erbjudande Svenska Cheerleadingförbundet letar efter en entusiastisk och engagerad tävling- och marknadsassistent för att stötta oss i vårt uppdrag att skapa fantastiska upplevelser för alla aktiva Cheerleaders över hela Sverige. Vill du vara med och planera, genomföra och förbättra våra arrangemang och bli en del av Svenska Cheerleadingförbundet tveka inte att söka rollen som tävling- och marknadsassistent! Att arbeta som tävling- och marknadsassistent hos oss innebär att du blir en del av en passionerad och inkluderande gemenskap där ditt arbete kommer att göra verklig skillnad. Du kommer att få möjlighet att utveckla dina färdigheter, skapa minnen för livet och bidra till att forma framtiden för cheerleading i Sverige. Vi på Svenska Cheerleadingförbundet strävar efter att främja sporten och skapa en inkluderande och stöttande miljö för alla våra medlemmar. Vi arrangerar ett brett utbud av tävlingar, från lokala tävlingar till internationella mästerskap för att ge våra cheerleaders möjlighet att glänsa och utvecklas. Som vår tävling- och marknadsassistent kommer du att spela en nyckelroll i genomförandet av våra tävlingar, samt för utvecklingen av vår marknadsavdelning. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera: • Samordna, planera och genomföra av cheerleadingtävlingar och evenemang över hela landet. • Koordinera och hantera administration relaterad till tävlingar som kontakt med arena, registrering av deltagare, kontakta och tillsätta funktionärer, speaker och sjukvård m.m. • Samordna marknadsaktiviteter såsom partner- och destinationssamarbeten. Du kommer att ingå i ett team med stor gemenskap och teamanda. I rollen kommer du att rapportera till Sofie Lewerentz, stabschef. Personprofil Tjänsten passar dig som är strukturerad, ordningsam med hög ansvarskänsla. Det är av stor vikt att du som ansöker har lätt för att arbeta självständigt då du till stor del kommer att arbeta enskilt med att driva dina arbetsuppgifter i mål. Vi söker dig som är resultatorienterad, analytisk och ser förbättringsmöjligheter genom utvärderingar. För att lyckas i rollen som tävling- och marknadsassistent krävs vidare: • Erfarenhet av att planera och genomföra evenemang inom idrott. • Flytande svenska i tal och skrift. • Flexibilitet gällande arbete på kväll och helg. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som tävling- och marknadsassistent. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQ och Svenska Cheerleadingförbundets värdegrund som värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald. Övrigt Start: 1 augusti Omfattning: Heltid Arbetstid: Kontorstider Plats: Stockholm, Göteborg, Malmö eller Köping PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Jannica Skärvinge på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen in med din ansökan! Företagspresentation Cheerleading kom till Sverige i mitten på 80-talet och 1989 arrangerades Sveriges första nationella mästerskap i Cheerleading. Svenska Cheerleadingförbundet (SCF) bildades den 11 juni 1995. Innan dess bedrevs cheerleading som en del av Svenska Amerikanska Fotbollförbundets verksamhet. SCF är medlemmar i RF sedan 26 maj 2019, och i SOK som erkänt förbund sedan 26 april 2022. Cheerleading är en starkt växande sport i Europa och övriga världen. SCF har idag dryga 18 000 utövare i 59 föreningar. SCF är medlem i International Cheer Union (ICU) som är ett internationellt förbund med 119 medlemsländer som verkar för globalt samarbete och utveckling av sporten samt årligen arrangerar VM. På europisk nivå är SCF medlem i European Cheer Union (ECU) som årligen arrangerar EM. SCF har även ett nära samarbete med övriga nordiska länder inom bl a utbildningsinsatser. Vår internationellt gemensamma ambition är att verka för idrottens utveckling och sportens erkännande med OS-deltagande som yttersta mål. Den 31 maj 2013 i Sankt Petersburg antogs ICU som medlem av SportAccord, och 20 juli 2021 gav IOK ett permanent erkännande efter att ha erkänt idrotten cheerleading provisoriskt redan 24 juni 2016.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Tävling- och Marknadsassistent till Svenska Cheerleadingförbundet

Tjänstebeskrivning & erbjudande Svenska Cheerleadingförbundet letar efter en entusiastisk och engagerad tävling- och marknadsassistent för att stötta oss i vårt uppdrag att skapa fantastiska upplevelser för alla aktiva Cheerleaders över hela Sverige. Vill du vara med och planera, genomföra och förbättra våra arrangemang och bli en del av Svenska Cheerleadingförbundet tveka inte att söka rollen som tävling- och marknadsassistent! Att arbeta som tävling- och marknadsassistent hos oss innebär att du blir en del av en passionerad och inkluderande gemenskap där ditt arbete kommer att göra verklig skillnad. Du kommer att få möjlighet att utveckla dina färdigheter, skapa minnen för livet och bidra till att forma framtiden för cheerleading i Sverige. Vi på Svenska Cheerleadingförbundet strävar efter att främja sporten och skapa en inkluderande och stöttande miljö för alla våra medlemmar. Vi arrangerar ett brett utbud av tävlingar, från lokala tävlingar till internationella mästerskap för att ge våra cheerleaders möjlighet att glänsa och utvecklas. Som vår tävling- och marknadsassistent kommer du att spela en nyckelroll i genomförandet av våra tävlingar, samt för utvecklingen av vår marknadsavdelning. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera: • Samordna, planera och genomföra av cheerleadingtävlingar och evenemang över hela landet. • Koordinera och hantera administration relaterad till tävlingar som kontakt med arena, registrering av deltagare, kontakta och tillsätta funktionärer, speaker och sjukvård m.m. • Samordna marknadsaktiviteter såsom partner- och destinationssamarbeten. Du kommer att ingå i ett team med stor gemenskap och teamanda. I rollen kommer du att rapportera till Sofie Lewerentz, stabschef. Personprofil Tjänsten passar dig som är strukturerad, ordningsam med hög ansvarskänsla. Det är av stor vikt att du som ansöker har lätt för att arbeta självständigt då du till stor del kommer att arbeta enskilt med att driva dina arbetsuppgifter i mål. Vi söker dig som är resultatorienterad, analytisk och ser förbättringsmöjligheter genom utvärderingar. För att lyckas i rollen som tävling- och marknadsassistent krävs vidare: • Erfarenhet av att planera och genomföra evenemang inom idrott. • Flytande svenska i tal och skrift. • Flexibilitet gällande arbete på kväll och helg. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som tävling- och marknadsassistent. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQ och Svenska Cheerleadingförbundets värdegrund som värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald. Övrigt Start: 1 augusti Omfattning: Heltid Arbetstid: Kontorstider Plats: Stockholm, Göteborg, Malmö eller Köping PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Jannica Skärvinge på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen in med din ansökan! Företagspresentation Cheerleading kom till Sverige i mitten på 80-talet och 1989 arrangerades Sveriges första nationella mästerskap i Cheerleading. Svenska Cheerleadingförbundet (SCF) bildades den 11 juni 1995. Innan dess bedrevs cheerleading som en del av Svenska Amerikanska Fotbollförbundets verksamhet. SCF är medlemmar i RF sedan 26 maj 2019, och i SOK som erkänt förbund sedan 26 april 2022. Cheerleading är en starkt växande sport i Europa och övriga världen. SCF har idag dryga 18 000 utövare i 59 föreningar. SCF är medlem i International Cheer Union (ICU) som är ett internationellt förbund med 119 medlemsländer som verkar för globalt samarbete och utveckling av sporten samt årligen arrangerar VM. På europisk nivå är SCF medlem i European Cheer Union (ECU) som årligen arrangerar EM. SCF har även ett nära samarbete med övriga nordiska länder inom bl a utbildningsinsatser. Vår internationellt gemensamma ambition är att verka för idrottens utveckling och sportens erkännande med OS-deltagande som yttersta mål. Den 31 maj 2013 i Sankt Petersburg antogs ICU som medlem av SportAccord, och 20 juli 2021 gav IOK ett permanent erkännande efter att ha erkänt idrotten cheerleading provisoriskt redan 24 juni 2016.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Distriktskonsulent ridsport

Dalarnas Ridsportförbund är ett av Svenska Ridsportförbundets 19 distrikt. Vår styrelse har det övergripande ansvaret för all verksamhet och under den verkar sektioner för Utbildning, Ungdom och Tävling. Inom distriktet finns 30 föreningar med totalt ca 6000 medlemmar. 21 av våra medlemsföreningar driver ridskola. Distriktet har 2 anställda konsulenter på tillsammans 130 %. P.g.a. en pensionsavgång söker vi nu en ersättare för en av dessa. Arbetet är brett och allsidigt och personalen arbetar självständigt men i nära samverkan med varandra och med distriktets styrelse och sektioner. Våra konsulenter fördelar själva sina arbetsuppgifter och täcker upp för varandra vid behov. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Ansvar för löpande kansliadministration * Stötta distriktets föreningar genom rådgivning och besök * Vara föredragande och sekreterare i distriktets styrelse * Bistå våra sektioner i deras arbete och genomföra av distriktets styrelse och sektioner planerad verksamhet, såsom kurser och föreläsningar, såväl fysiska som digitala. * Självständigt planera, budgetera och genomföra utbildningar och projekt * Samverka med Svenska Ridsportförbundet och upprätthålla vårt goda samarbete med RF-SISU * Sköta externa kontakter med t ex kommuner och myndigheter Våra förväntningar på dig Du har ett stort intresse av hästar och ridsport och en bred erfarenhet av den ideella föreningens villkor och av praktiskt föreningsarbete. Kunskap om ridskolans utbildningsverksamhet är ett plus. Du bör vara förtrogen med idrottsrörelsen och ha erfarenhet av utbildnings- och utvecklingsarbete Du bör ha god organisationsförmåga, ha datorvana och goda kunskaper i Office 365. Idrott Online är ett annat hjälpmedel som vi använder ofta. Vår hemsida ligger hos Consid. (För vår bokföring använder vi Speed Ledger – din tidigare erfarenhet kan styra i vilken utsträckning du kommer att arbeta med administrationen av vår ekonomi) Du uttrycker dig väl i tal och skrift, kan arbeta självständigt och känner dig bekväm med att möta människor i såväl mindre som större sammanhang. Till dina personliga egenskaper hör att du är driftig, diplomatisk och har ett gott tålamod när så behövs. Din tjänst och din arbetsplats Distriktets kansli är idag beläget i Insjön. Planer finns för en flytt till Mockfjärd i början av 2025. En del av ditt arbete kan efter överenskommelse utföras på distans. Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställningstid om 6 månader. Tjänstens omfattning kan diskuteras, dock lägst 50 %. Du kan själv påverka din arbetstids förläggning men arbete såväl kvällstid som helger ingår. Vi tillämpar Unionens kollektivavtal för idrottsorganisationer med vissa mindre avvikelser. Körkort är ett krav och du behöver ha tillgång till bil att mot ersättning använda i tjänsten. Ansökan med meritförteckning, personligt brev och löneanspråk ska vara oss tillhanda senast den 31/5. Tillträde enligt överenskommelse, tidigast 1/9. Ansökan görs via mail till [email protected] Ansökningar behandlas löpande. Såväl intervjuer som tillsättning av tjänsten kan ske före sista ansökningsdag. Upplysningar om tjänsten lämnas av: Eva Bylander, ordförande, 070-656 67 39 Louise Tysklind, distriktskonsulent, 070-716 88 59

15 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024