Inköpsledare

Sök bland 14 lediga jobb som Inköpsledare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektledare inköp

Om tjänstenVi söker nu en projektledare inom inköp till ett produktbolag inom försvarsindustrin. Bolaget har som uppdrag att skydda människor och samhällen och bidrar därmed till samhällets trygghet.I rollen som projektledare kommer du att arbeta för att optimera inköp- och logistikprocessen för olika projekt som ryms inom arbetsområdet framdrivning och verkanssystem. Projektledarenarbetar i nära samarbete med inköp, produktion samt utveckling med syfte att proaktivt förhindra störningar i leveranskedjan. Din förmåga att hantera många bollar i luften och kunna värdera utifrån prioriteringsordning kommer att utmanas i denna tjänst. Du är van vid att arbeta medoch kunna hantera flera kontaktytor samtidigt och trivs i dessa situationer.Du kommer verka i en teknisk miljö där ditt intresse för teknik såsom mekanik och elektronik kommer till nytta. Dina primära ansvarsområden som projektledare inom inköp består av att: Identifiera och hantera risker inom logistik och inköp utifrån projekten Koordinera, leda och följa upp inköpsaktiviteter kopplat till projekten Rapportera och dokumentera prognoser och avvikelser i leveranskedjan Skapa och upprätthålla goda relationer såvälinternt som externt Din kompetensDu arbetar idag ien liknande roll idag inom inköpsprojektledning, alternativt haren gedigen bakgrund som strategisk inköpare med en ambition och egenskaper som passar för en projektledarroll. Högskole- samt civilingenjörer inom exempelvis industriell ekonomi med inriktning mot logistik är även det av relevans.För att trivas i rollen tror vi att du är framåtlutad, lösningsorienterad och stresstålig. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra professioner. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd.Befattningar som har krav på säkerhetsklassificering kan i förekommande fall medföra krav påmedborgarskap. Övrigt Lön: Fast månadslönOmfattning:Heltid, tillsvidareStart: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstidPlaceringsort:Karlskoga, med möjlighet till viss distansarbete Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om ossProcruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda tillÅrets Rekryteringsföretag ochÅrets Raket inom Rekrytering. Läs mer om utmärkelsernahär.

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Social Impact Specialist

Är du insatt i arbetet med ansvarsfulla inköp och redo att göra skillnad i en ambitiös industrikoncern? Bli en del av hållbarhetsteamet på Höganäs AB, världsledare inom metallpulver, för att driva positiv förändring och säkerställa efterlevnad i en global leveranskedja. Du kommer att implementera best-practice, förbättra processer och bygga funktionella nätverk för att Höganäs ska lyckas som föregångare för socialt ansvarsfulla och etiska affärer. Om tjänsten Höganäs har en global leverantörskedja som är exponerad för flera risker i samband med gruvdrift, mineraler och industriell produktion – och arbetar därför aktivt med ”Responsible Sourcing” för att hantera både social och miljömässig påverkan. Som Social Impact Specialist kommer det att vara ditt huvudansvar att leda och vidareutveckla detta arbete, samt stötta inköpsorganisationen i att utvärdera och granska leverantörer ur ett hållbarhetsperspektiv. Dessutom kommer du att delta i arbetet med hållbarhetsrapportering med fokus på sociala KPIer. Du kommer att vara en nyckelresurs för att utveckla best-practice för social impact och ansvar över hela värdekedjan och säkerställa att policyer och direktiv är både relevanta och effektivt implementerade i hela organisationen. Huvudsakliga ansvarsområden kommer att omfatta: • Leda arbetet med ansvarsfulla inköp och utveckla processer för att förbättra sociala förhållanden, samarbeta med lokala leverantörer, hantera risker i leverantörskedjan och säkerställa efterlevnad av relevanta regelverk och internationella ramverk. • Etablera ett nätverk av lokala representanter från inköpsorganisationen för att dela med sig av best-practice, höja kompetensen samt samordna revisioner, platsbesök och leverantörsdialoger. • Stötta inköpsorganisationen med leverantörsbedömningar och revisioner ur ett hållbarhetsperspektiv. • Arbeta i nära samarbete med Corporate Legal och vår Compliance-funktion för att säkerställa efterlevnad av våra policyer kring mänskliga rättigheter, antikorruption och etiska affärsmetoder. • Bidra till insamlingen av ESG-data och rapporteringsprocesser utifrån standarder för hållbarhetsrapportering och säkerställa korrekta sociala KPIer, bidra till den externa granskningsprocessen och övervaka sociala effekter och hållbarhetsprestandan i leverantörskedjan. Hjälp också till att förbereda organisationen på de nya CSDDD-reglerna. • Säkerställa att Höganäs AB arbetar proaktivt och utifrån aktuell information i frågor som rör social hållbarhet och agera som talesperson för att representera dessa frågor både internt och externt. • Initiera och delta i hållbarhetsprojekt i hela leverantörskedjan, internt eller externt, för att driva på utvecklingen och bidra till att Höganäs hållbarhetsmål uppnås. Du kommer att rapportera direkt till VP Group Sustainability och ha ett nära samarbete med resten av hållbarhetsteamet. Du kommer också att arbeta med den globala inköpsorganisationen, Corporate Legal och andra intressenter både internt och externt för att implementera ansvarsfulla metoder, samt samarbeta med lokala representanter på alla produktionsanläggningar (Europa, Asien, Nordamerika och Sydamerika). Denna tjänst är placerad på Höganäs huvudkontor i staden Höganäs i Skåne, med närhet både till storstaden Helsingborg och på pendlingsavstånd från Malmö, Lund eller andra delar av den växande Östersundsregionen. Resor inom landet och internationellt kan förekomma (ca 15-30 dagar per år). Din profil Kvalifikationer som krävs: • Relevant universitetsexamen (B.Sc. och/eller M.Sc.) inom hållbarhet, samhällsvetenskap, juridik eller motsvarande. • Erfarenhet av att arbeta i roller relaterade till social hållbarhet, ansvarsfulla leverantörskedjor, inköp eller supply chain management. • Professionell språknivå på både svenska och engelska, muntligt och skriftligt. Meriter: • Gedigen internationell arbetslivserfarenhet, gärna med anknytning till produktion eller tillverkning. • Utmärkt förståelse för internationella mänskliga rättigheter, arbetstagares rättigheter och relevanta ramverk som ILO, FN:s Global Compact, UNGPs. • Erfarenhet av att planera eller genomföra revisioner och utvärderingar inom tillverkningsindustrin. • Erfarenhet av policyarbete eller verksamhetsstyrning. • God och aktuell förståelse för praxis och ramverk för Responsible Sourcing, t.ex. Sedex-plattformen och SMETA-audits eller motsvarande, och de nya europeiska bestämmelserna om hållbarhetsrapportering och due diligence (ESRS/CSDDD). Personliga egenskaper: • Exceptionell förmåga att kommunicera och samarbeta för att få kontakt med människor i hela värdekedjan, bygga professionella nätverk och hantera intern och extern kommunikation. • Självgående och målinriktad, van att leverera resultat utan att bli detaljstyrd. • Utmärkt omdöme, integritet och hög etisk standard för att vara en förebild för ansvarsfullt agerande. Att jobba på Höganäs För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald. Vårt mål är att erbjuda en bra och meningsfull arbetsplats, där du utvecklas och når din fulla potential. Vi har en tydlig ledningsfilosofi, och precis som oss tror du också på att det är genom öppenhet och samarbete som vi utvecklas – både som individ och företag. Vi ser varje medarbetare, oavsett position, som en ledare när vi tar oss an de utmaningar som världen, och vi, står inför. Höganäs ambition är att leda omställningen för att bättre möta morgondagens behov och bli kunders förstahandsval som global leverantör av hållbara metallpulver – följ med oss på vår resa mot hållbar förändring och netto noll klimatutsläpp. Mer om Höganäs Höganäs är världsledande på marknaden för metallpulver med en årlig kapacitet på 500 000 ton. Höganäs vision är att inspirera industrin att göra mer med mindre och ambitionen är att vara det ledande valet för hållbara metallpulver. I nära samarbete med sina kunder utvecklar Höganäs morgondagens lösningar för fordonskomponenter, elmotorer, ytbeläggning, och additiv tillverkning. Höganäs har 16 produktionsanläggningar över hela världen och 2 400 anställda. Omsättningen under 2022 var 12,256 miljarder kronor. Höganäs grundades 1797 och ägs av Lindéngruppen och Wallenbergägda FAM Intresserad? Vi tillämpar löpande rekrytering och sista ansökningsdag är den 29 maj.

13 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
R-39096 Service Project Procurement Buyer

Job Description Siemens Gamesa is part of Siemens Energy, a global leader in energy technology with a rich legacy of innovation spanning over 150 years. Together, we are committed to making sustainable, reliable, and affordable energy a reality by pushing the boundaries of what is possible. As a leading player in the wind industry and manufacturer of wind turbines, we are passionate about driving the energy transition and providing innovative solutions that meet the growing energy demand of the global community. At Siemens Gamesa, we are constantly seeking talented individuals to join our team and support our focus on energy transformation. Find out how you can make a difference at Siemens Gamesa: Working with us. We are looking for a Buyer to join our Siemens Gamesa Renewable Energy Service NEME Project Procurement organization developing sourcing strategies for subcontracted services (e.g. cranes, preventive & corrective maintenance, blade repair, large correctives, oil changes, etc…) for the projects located in Sweden. How to contribute to our vision As a part of our team, you will be offering support in: · Lead the outsourcing of services for the windfarms in the assigned countries on behalf of Siemens Gamesa Renewable Energy Service Business Unit. · Collaborate with the Regional Service Operations on the definition and implementation of the commodity strategy. · Support the commodity manager on the strategy setup using the feedback from regional cross functions and markets. · Implement Commodity strategies to ensure long-term, cost-efficient supply of service. · Monitor the markets to create a basis for deciding the optimum sourcing strategy and cooperation with the best suppliers including supplier qualification and development. · Provide purchasing assistance to support/design cost reduction activities with cross-function. Implement and report savings according to company targets. · Comply with the Siemens Gamesa Renewable Energy Procurement Policy and procedures in terms of reporting, issuance of documents and usage of the company IT tools. · Prepare and conduct tenders with global & regional negotiations for medium to high Purchasing Volumes to obtain highest feasible savings. · Lead awarding processes and issuance of contracts. · Plan, monitor and report on relevant KPI to contribute to the success of the business and make results transparent. · Drive supplier claims · Implements Commodity strategies to ensure long-term, cost-efficient supply of materials. · Contributes to implementation and ensure usage of globally defined methods, processes and systems to ensure high process efficiency and process compliance (e.g. compliant Purchase-to-Pay (P2P) process, Procurement guidelines, IT systems). · Prepares and conducts negotiations to obtain highest feasible savings. · Generates documents and implements savings to contribute to the success of the business and make results transparent. · Executes Supplier Management processes (e.g. qualification, selection, evaluation, development, classification). · Ensures a close cooperation with Internal Customers (requisitioners) to ensure customer care and early involvement. · Provides supplier information to the project and conducts project-specific supplier evaluations (project evaluations). What you need to make a difference Passion for renewable energy and a sense for the importance to lead the change. We are also looking for… · The successful candidate will have a university degree in engineering, economics, business administration or equivalent and several years of experience in Procurement activities or wind market. · Fluent in English language. · Strong verbal and written communication skills. · Ability to work as part of a team and as an individual. · Understanding of Microsoft Office, especially Excel and PowerPoint. · Understanding of Cloud Storage (SharePoint, One Drive). · Usage of Ariba platform will be a plus. · It is required to speak and understand Swedish / Finnish languages In return of your commitment we offer you… Become a part of our mission for sustainability: Clean energy for generations to come. We are a global team of diverse colleagues who share a passion for renewable energy and have a culture of trust and empowerment to make our own ideas a reality. We focus on personal and professional development to grow internally within our organization. Siemens Gamesa offers a wide variety of benefits such as flexible working hours as well as home-office possibility for many colleagues, employer-funded pension, attractive remuneration package (fixed/variable) and local benefits such employee discounts and much more. Empowering our people https://www.siemensgamesa.com/sustainability/employees How do you imagine the future? https://youtu.be/12Sm678tjuY Our global team is on the front line of tackling the climate crisis, reducing carbon emissions – the greatest challenge we face.

9 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Inköpare smycken & accessoarer

Om A Retro Tale A Retro Tale är ett unikt och etablerat företag inom luxury vintage och second hand-accessoarer, specialiserat på att erbjuda produkter från några av världens mest exklusiva och välkända modemärken, såsom Chanel, Louis Vuitton, Bottega Veneta, Balenciaga och Gucci. Företaget, grundat 2017 i Stockholm, äger 100% av de listade produkterna, vilket möjliggör effektiv prissättning, snabba leveranser och en överlägsen kundupplevelse. A Retro Tale har vuxit till att bli den ledande onlineaktören inom begagnade lyxvaror i Norden och siktar nu på att bli störst i Europa inom sitt segment. För att uppnå detta planerar bolaget att fortsätta sin kraftiga tillväxt och expandera inom DTC och retail-kanaler samt implementera flera digitala lösningar. Om tjänsten Som Inköpare på A Retro Tale kommer du ansvara för att köpa in exklusiva smycken & accessoarer ifrån Chanel, Hermés, Cartier med flera via olika inköpskanaler runt om i världen. Ditt mål är att hitta bästa möjliga produkt och pris som senare ska gå att sälja vidare via vår webbshop. I och med att olika modeller kan variera avsevärt i pris är det viktigt att du är analytisk och datadriven i dina beslut. Utöver sourcing, förhandling och inköp kommer du också överse lagervärden och ta beslut baserat på produkters efterfrågan och utbud. Hittills har en av grundarna skött majoriteten av inköpen och du kommer självklart arbetat nära honom för att bygga och utveckla en inköpsorganisation. Du kommer att leda ytterligare en inköpare men teamet förväntas växa längre fram. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Ansvar för sourcing och exklusiva smycken och accessoarer världen över Leda och bygga ett team av kvalificerade inköpare Utveckla egna inköpskanaler och strategier för att på bästa sätt skanna av marknadens utbud  Använda data som utgångspunkt för inköpsstrategier, fraktalternativ och kvantitet Ansvara för övergripande optimering av processer, arbetssätt och inköp Eget ansvar för strategiskt & operativt inköp, löpande leverantörsutveckling med fokus på kvalitet, leveransprecision och kostnadseffektivisering  Optimera inventory management för minimering av kapitalbindning Sätta och utvärdera KPIer kopplat till inköpsaktiviteter i linje med bolagets övergripande mål Dagligt arbete i excel och relevanta system A Retro Tale är inne i en stark tillväxtfas och rätt kandidat trivs med att själv få arbeta hands on med inköp och optimera processer. Din bakgrund I denna roll ser vi att rätt kandidat är en affärsorienterad och analytisk inköpare med ledarambitioner och stort intresse för smycken/accessoarer inom luxury-segmentet. Den optimala kandidaten har arbetat med liknande roll tidigare och har god vana av att köpa in exklusiva produkter. Samtidigt är det absolut viktigaste att du har ett stort intresse för smycken/accessoarer, ett affärssinne och mycket entusiasm. Rätt kandidat kommer få möjlighet att dagligen arbeta lyxiga smycken & accessoarer på ett Svenskt tillväxtbolag med internationella ambitioner. Vi tror att rätt kandidat har: Erfarenhet av operativt och strategiskt inköp av smycken/accessoarer Erfarenhet av att sourca och förhandla produkter med goda resultat En vilja att självständigt arbeta med inköp, analys och utvärdering Förståelse för konsekvenserna av lagervärden, transport och ledtider God analytisk förmåga och erfarenhet av att ta datadrivna beslut Flytande svenska och engelska i tal och skrift Erfarenhet av snabbrörliga entreprenörsmiljöer är meriterande  Erfarenhet av inköp mot ehandel är meriterande Erfarenhet av ledande roll är meriterande Stort intresse för smycken & accessoarer är meriterande A Retro Tale erbjuder Som en del av A Retro Tale får du möjlighet att sätta din egen prägel och ta fullt ansvar i en unik och spännande tillväxtresa. Vintage-trenden accelererar globalt och det här är en chans att hoppa på vid helt rätt tidpunkt. Bolaget har storskaliga planer och fick tidigare i år nya starka investerare ibland annat H&M. Du kan bli en bidragande faktor i att vi växer de närmsta åren. Förutom att ha möjlighet att vara delaktig i etableringen av en inköpsavdelning från grunden kommer du att erbjudas betydande utvecklingsmöjligheter. Placering & start Tjänsten är placerad på kontoret i Stockholm och tillträde är enligt överenskommelse. Kontakt & ansökan Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Henric Salla på [email protected] Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.

1 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Category Manager - IT

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At H2 Green Steel, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel.So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us H2 Green Steel is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with engineering & sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Category Manager - IT Join us in building a world-class procurement capability that aligns with our vision for market interaction, partnerships, supplier relationships, and societal impact. We're expanding our procurement team with a Category Manager IT. In this role you will drive strategic and tactical procurement initiatives within the IT domain. Collaborate across disciplines to source optimal IT solutions, manage supplier relationships, and implement cutting-edge technology. Responsibilities: Collaborate across disciplines (technology, engineering, operations, logistics, and finance) to secure optimal IT solutions, considering fit, price, quality, and sustainability to meet H2GS's objectives. Develop strategies, source suppliers, and lead negotiations for IT solutions, cloud services, software and hardware, including vendor negotiations. Manage supplier relationships. Implement top-tier processes and technology for strategic and day-to-day IT Evaluate business value, risk, and performance using data-driven insights. Qualifications: Master's degree in IT, Business, Finance, Supply Chain, Procurement, or related field. 8+ years' procurement experience within relevant IT categories, preferably in Heavy Industry or large scale digital platforms. Experience managing complex global categories within IT procurement Exceptional influencing, negotiation, and market familiarity. Excellent interpersonal and communication skills at various organizational levels. Self-motivated, detail-oriented, and adaptable to changing environments. Proven project management skills and ability to set priorities. Fluent in English. What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, H2 Green Steel offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that H2 Green Steel’s growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

28 april 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Strategisk inköpare

Vill du ta det breda helhetsansvaret och vara med och forma framtidens hållbara leverantörssamarbeten? Välkommen till Sveriges största vägmärkesproducent och branschledande leverantör av trafiksäkerhetslösningar,där vi tillsammans strävar mot att vara bäst och driva innovation inom vårt område framåt! Blinkfyrar söker en kunnig strategisk Inköpare som brinner för utveckling av inköpsprocessen. I rollen kommer du att ansvara för att säkerställa effektiva och hållbara leverantörs-samarbeten, med fokus på hållbarhet och totalkostnader i leveranskedjan. Du arbetar nära operativa inköpare, planerareochsamarbetar med produkt-, sälj-, och produktionsavdelningarna.Tjänsten är en tillsvidaretjänst, du rapporterar till affärsområdeschefen och utgår från huvudkontoret i Lund, Staffanstorp tillsammans med ca 60 glada kollegor. Arbetsuppgifter: - Utvärdering och kvalitetssäkring av leverantörer och produkter- Riskbedömning av leverantörsbasen och omvärldsbevakning- Hantering av leveransproblem- Teckna avtal och genomföra upphandlingar- Uppdatera affärssystem med gällande prislistor och annan relevant information Vem är du? Vi söker dig som är nyfiken, energisk och har ett genuint intresse för teknik och innovation. Du är noggrann, analytisk och har förmågan att driva förändring. Prestigelös och med viljan att skapa en positiv arbetsmiljö är du en person som trivs med att ha kul på jobbet. Du har: - Erfarenhet inom strategiskt inköp och upphandlingar, helst inom tillverkande industri- Teknisk eller ekonomisk utbildning- Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel- Erfarenhet av affärssystem som Navision eller Pyramid- Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vi erbjuder På Blinkfyrar är vi ca 60 passionerade medarbetare som erbjuder moderna lösningar för effektiva och säkra trafikflöden, för dig som är på väg. Du kommer att få helhetsansvaret för den strategiska upphandlingen och att brett ansvar för att självständigt utveckla din roll. Du bli en del av en organisation där samarbete och utveckling står i fokus. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där din potential och ambition kommer att tas tillvara på. Resor inom Sverige och delar av Europa kan förekomma några gånger om året. Blinkfyrar Sveriges största vägmärkesproducent och branschledande leverantör av trafiksäkerhetslösningar samt parkeringsvägledning och kommersiell LED. Blinkfyrar är den del av Söderbergföretagen. Läs gärna mer: https://www.blinkfyrar.se/ https://www.soderbergforetagen.se/sv/affarsomraden/ https://www.facebook.com/blinkfyrar https://www.linkedin.com/company/blinkfyrar/ Ansök Ansök via länken senast den 20 maj 2024. Om du har frågor kontakta gärna vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070–6021911 [email protected]

23 april 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Category Account Manager | Saab | Stockholm

Är du en driven, relationsbyggande och analytisk inköpare med flera års erfarenhet av strategisk inköp? Då kan du vara vår nästa Category Account Manager för att stärka den växande inköpsorganisation hos Saab i Stockholm. Varmt välkommen med din ansökan reda idag till oss på Jefferson Wells och Saab i Stockholm! Ort: Järfälla Uppdragsstart: Så snart som möjligt Uppdrag: Konsultuppdrag med möjlighet till anställning direkt hos Saab Arbetsbeskrivning Som Category Account Manager hos Saab kommer du att ha en central roll i inköpsgruppen "Metalworking Parts". Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: * Utveckla en långsiktig strategi för kategorin för att stödja Saabs långsiktiga mål * Analysera trender i värdekedjan och bidra med affärsinsikter för kategorin * Samarbeta och utbyta bästa praxis med andra Category Managers inom olika affärsområden * Rapportera KPI:er för kategorin internt och delta i utvecklingen av KPI:er * Delta som inköpsrepresentant i produktutveckling och andra projekt/processer för att säkerställa att inköp och leverantörsaspekter beaktas noggrant * Genomföra riskbedömningar och åtgärder på kategorinivå för att förhindra affärsstörningar och säkra verksamhetsprestanda Är det dig vi söker? För att passa för denna roll tror vi att du har följande egenskaper och erfarenheter: * Flera års erfarenhet av strategiskt inköp eller liknande roll inom en tekniskt driven organisation * Utmärkta kommunikationsfärdigheter både skriftligt och muntligt * Strukturerat arbetssätt med förmåga att se både detaljer och helheten * Erfarenhet av teamledning och förmåga att samarbeta över olika delar av företagets leverantörskedja * Affärsmässighet och förmåga att agera som ambassadör för Saab Vad du kommer bli en del av Saab är ett ledande företag inom försvar och säkerhet med en bestående mission att hjälpa nationer att hålla sina människor och samhälle trygga. Med 18 000 talangfulla medarbetare driver Saab ständigt gränserna för teknologi för att skapa en säkrare, mer hållbar och rättvis värld. Affärsområdet Surveillance erbjuder världsledande sensorteknologi inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och sjöbaserade radar, elektronisk krigföring, C4I-lösningar, flygsystem och cybersäkerhet. Verksamheten bedrivs i Sverige, USA, Storbritannien, Australien, Tyskland, Sydafrika, Förenade Arabemiraten, Danmark och Finland. Du kommer att vara en del av ett inköpsteam som är engagerat i förbättringar och att hitta ytterligare värde för Saab. Du kommer att vara en central figur inom organisationen och arbeta nära affärsenheter, produktutveckling, produktion och externa parter Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Category Account Manager | Saab | Göteborg

Är du en driven, relationsbyggande och analytisk inköpare med flera års erfarenhet av strategisk inköp? Då kan du vara vår nästa Category Account Manager för att stärka den växande inköpsorganisation hos Saab i Göteborg. Varmt välkommen med din ansökan reda idag till oss på Jefferson Wells och Saab i Göteborg! Ort: Göteborg Uppdragsstart: Så snart som möjligt Uppdrag: Konsultuppdrag med möjlighet till anställning direkt hos Saab Arbetsbeskrivning Som Category Account Manager hos Saab kommer du att ha en central roll i inköpsgruppen "Metalworking Parts". Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: * Utveckla en långsiktig strategi för kategorin för att stödja Saabs långsiktiga mål * Analysera trender i värdekedjan och bidra med affärsinsikter för kategorin * Samarbeta och utbyta bästa praxis med andra Category Managers inom olika affärsområden * Rapportera KPI:er för kategorin internt och delta i utvecklingen av KPI:er * Delta som inköpsrepresentant i produktutveckling och andra projekt/processer för att säkerställa att inköp och leverantörsaspekter beaktas noggrant * Genomföra riskbedömningar och åtgärder på kategorinivå för att förhindra affärsstörningar och säkra verksamhetsprestanda Är det dig vi söker? För att passa för denna roll tror vi att du har följande egenskaper och erfarenheter: * Flera års erfarenhet av strategiskt inköp eller liknande roll inom en tekniskt driven organisation * Utmärkta kommunikationsfärdigheter både skriftligt och muntligt * Strukturerat arbetssätt med förmåga att se både detaljer och helheten * Erfarenhet av teamledning och förmåga att samarbeta över olika delar av företagets leverantörskedja * Affärsmässighet och förmåga att agera som ambassadör för Saab Vad du kommer bli en del av Saab är ett ledande företag inom försvar och säkerhet med en bestående mission att hjälpa nationer att hålla sina människor och samhälle trygga. Med 18 000 talangfulla medarbetare driver Saab ständigt gränserna för teknologi för att skapa en säkrare, mer hållbar och rättvis värld. Affärsområdet Surveillance erbjuder världsledande sensorteknologi inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och sjöbaserade radar, elektronisk krigföring, C4I-lösningar, flygsystem och cybersäkerhet. Verksamheten bedrivs i Sverige, USA, Storbritannien, Australien, Tyskland, Sydafrika, Förenade Arabemiraten, Danmark och Finland. Du kommer att vara en del av ett inköpsteam som är engagerat i förbättringar och att hitta ytterligare värde för Saab. Du kommer att vara en central figur inom organisationen och arbeta nära affärsenheter, produktutveckling, produktion och externa parter Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Inköpsledare till Manta Systems i Linköping

Har du erfarenhet av inköp och upphandling i en internationell kontext? Gillar du att kunna påverka, driva och utveckla såväl dig själv som organisationen? Välkommen till Manta Systems! Vi är ett nystartat växande företag med verksamhet i Linköping och Stockholm. I dagsläget har vi cirka 20 anställda. Manta Systems är ett teknikföretag som utvecklar en plattform för operationer på havsbottnen. I hjärtat av systemet finns intelligenta autonoma undervattensfarkoster. Innovativ teknologiutveckling av autonoma system står i centrum för verksamhetens uppdrag. För mer information besök gärna den första versionen av vår webb OM TJÄNSTEN Som inköpsledare hos Manta Systems kommer du arbeta med hela upphandlings- och inköpsprocessen. Du kommer spela en avgörande roll för att säkerställa företagets innovationsresa. Ansvaret innefattar tillgänglighet och inköp av komponenter för företagets teknologiska utveckling och tillverkning. Du kommer även få möjlighet att bygga upp en växande organisation tillsammans med dina engagerade kollegor. Du erbjuds - En spännande resa där du har möjlighet att vara med att bygga upp processer och en välfungerade organisation. - Spännande tekniska utmaningar inom undervattenkonstruktion. - Ett företag som är en del av PXGEO, en stark koncern som erbjuder goda utvecklingsmöjligheter nationellt och internationellt. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Leda upphandlings- och inköpsprocesser från start till mål * Leverantörsnära relationer, förhandling och riskanalys * Utvärdera leverantörer för att matcha företagets tillväxtresa * Samarbete och kommunikation med övrig organisation * Sätta strategier och processer för att växa inköpsorganisationen * Leda implementeringen av ett inköps- och lagerhanteringssystem VI SÖKER DIG SOM - Arbetslivserfarenhet inom inköp eller upphandling - Examen i teknik, ekonomi eller liknande utbildningsområde alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet Tjänsten är placerad i Linköping på vårt kontor på IMA One. Hybridarbete är till viss del möjligt. Resor i tjänsten förekommer, både nationellt och internationellt. Gillar du att arbeta när mycket är okänt och du får finna vägen mot målet? Trivs du när beslut och förändringar sker i snabb takt? Vi tror att dina personliga egenskaper är minst lika viktiga som innehållet i ditt CV. Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! För att lyckas i rollen ser vi gärna att du följande personliga egenskaper: - Självgående - Problemlösande - Resultatinriktad - Kommunikativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

17 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Projektledare inköp - Linköping

PrimeComp är det mångsidiga konsultbolaget inom teknik och ekonomi. Med vår unika kombination av erfarenhet och expertis erbjuder vi en rad varierande tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Arbetsbeskrivning: Är du en driven och engagerad projektledare inom inköpochsom nu skulle vilja ta nästa steg i din karriär? Då är det kanske just dig vi söker! Vi på PrimeComp söker just nu en projektledare till vår konsultverksamhet för uppdrag hos en av våra kunderi Linköping.Dukommer att ingå i ett härligt team där du kommer spela en central roll i olika sälj- och leveransprojekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: Ansvara för att drivatvärfunktionella team med fokus på effektivitet och kostnadsbesparingar. Ansvar för inköpsaktiviteter för att optimera nyttan i försäljnings- och leveransprojekt. Förhandla med leverantörer och säkerställa uppfyllelse av projektspecifika krav. Säkerställa att kundens inköpsstrategi, arbetssätt och inköpspolicy tillämpas med korrekthet. Utveckla och implementera inköpsstrategier baserade på tekniska och kommersiella analyser. Kontinuerlig samverkan med interna gränssnitt för affärsinformation och framtida projekt. Delta i offertprocesser, kalkyler och resursplanering för framtida behov. Kompetens: För att vara framgångsrik i rollen som projektledare i detta uppdragbör du ha följande kompetenser: Eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik, alternativtannan liknande relevant utbildning. Mer än 6 års erfarenhet av att arbeta i rollen som projektledare inom inköpsområdet ien dynamisk och tekniskt avancerad miljö. Du har tidigare hanterat stora komplexa projekt med hög kvalitet. Erfarenhet av att stötta snabbrörliga tekniska utvecklingsprocesser. Besitter en omfattande och djupgående förståelse för inköpsprocessen och dess strategier. Mycket godakunskaper i det svenska och engelska språket - både i tal och skrift. Vi ser också att du har ett starkt tekniskt intresse. Personliga egenskaper: Initiativtagande och driven men höga ambitioner att uppnå goda resultat. God förmåga att kommunicera och arbeta tillsammans med andra. Du är strukturerad, noggrann och och trivs att arbeta i ett högt tempo. Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas. Förmåga att skapa förtroende mot kollegor och kunder. Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar i rollen som konsult.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024