Kravanalytiker

Sök bland 26 lediga jobb som Kravanalytiker och börja ditt nya yrkesliv idag!

Deploja söker en Kravanalytiker / Scrum Master

Vi har nu ett behov hos en kund efter enKravanalytiker / Scrum Masteroch söker därför en ytterligare konsult och kollega med den rätta inställningen och som vill lära sig samt dela med sig av sina kunskaper. Med rätta inställningen vet vi att du skulle lyckas som konsult hos Deploja. Vi tror på att bygga ett bolag av olika personligheter som på olika sätt bidrar. Vi vill ständigt bli bättre och är bara i uppstartsfasen av en spännande resa så vi vill därav bli fler duktiga kollegor! Rollen:Till ett av våra team som ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av några av våra interna system söker vi nu en erfaren kravanalytiker som även har erfarenhet av att ha arbeta som scrum master. Uppdraget innebär att arbeta 50% som kravanalytiker och 50% som scrum master i teamet.Som kravanalytiker ansvarar du för att analysera verksamhetens behov och översätta dessa till systemkrav, samt säkertälla att kraven beskrivs på sådant sätt så att systemutvecklare och testare förstår kraven.Kravanalytikern:Utför kravfångst i nära samarbete med verksamheten, utvecklingsteamet och andra interna/externa beställare när produktkrav och verksamhetsprocesser ska översättas till systemkrav.Planerar och leder workshops för framtagning av krav och kravprocesser.Dokumenterar krav i enlighet med riktlinjer.Ansvarar för att ta fram och upprätthålla kravdokumentation, bl.a. i form av användningsfall och användarberättelser.Dokumenterar för att uppnå spårbarhet när ändringar/utveckling genomförs och ansvarar för att kravdokumentationen hålls uppdaterade.Administrerar, genomför och deltar aktivt i granskningar av kravartefakter.Som scrum master är du med och coachar och hjälper teamet att avlägsna hinder för att genomföra de planerade leveranserna.Scrum master:Coachar och leder teamet enligt agila principerFaciliterar möten och och avlägsnar hinder för leveransteametÄr pedagogisk, kommunikativ och har förmågan att ha ett övergripande perspektiv men kan även fokusera på detaljerBidrar aktivt med kompetensspridning, förbättringsarbete etcÄr delaktig i estimeringsarbetet när teamet bryter ner och estimerar krav För denna roll ser vi gärna att du har:•Minst 8 års arbetslivserfarenhet av arbete som kravanalytiker• Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med produkten Sparx EA• Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med användarberättelser (user stories)• Arbetat som kravanalytiker i minst 2 projekt där man hanterat regulatoriska krav• Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att skriva formella rapporter och utredningar• Minst 5 års arbetslivserfarenhet som Scrum master i ett utvecklingsteam• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att leda distribuerade team• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att ha flera samtidiga roller i ett team• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att ha administrerat i JiraMeriterande:•Arbetslivserfarenhet av arbete på statlig myndighet• Minst 2 års erfarenhet krav eller utveckling i produkten Platina Sista ansökningdatum: 22-05-2024 Vad erbjuder Deploja?Vi sätter individen i centrum av vår verksamhet. För oss är det viktigt att du trivs både på jobbet och på din fritid, eftersom vi tror att din framgång och trivsel går hand i hand. Därför ger vi dig möjligheten till en mer flexibel vardag där du kan bestämma hur mycket du vill arbeta och om du vill göra det hemifrån, hos kund eller på vårt kontor.Vår modell utmanar verkligen IT-konsultbranschen. Deplojaerbjuder sina konsulter större delen av ersättningen, eftersom det trots allt är du som konsult som levererar värde hos kunden och därmed enligt vår mening bör bli kompenserad därefter! Vi erbjuder dig följande, Valet är ditt! Spännande uppdrag hos våra många kunder. Vi fokuserar på långsiktiga uppdrag, vilket ger dig möjlighet att skapa värde för kunden samtidigt som du utvecklas själv. En trygg månadslön – tillsammans bestämmer vi en grundlön baserad på dina uppdrag. Tjänstebil – vi uppmuntrar dig att välja en elbil för en mer hållbar framtid. Tjänstepension och stora möjligheter till löneväxling. Semester - Önskar du mer än 30 dagar semester, kanske 60 dagar? Privat sjukvårdsförsäkring, olycksfallsförsäkring och livförsäkring för ökad trygghet. Kompetensutveckling – du får själv sätta din budget och välja vilka utbildningar du vill delta i. Livskvalitet - Har du kanske svårt att få ihop pusslet i vardagenoch önskar arbeta lite mindre och ändå kunnatjäna lika mycket om inte mer?Låter rollen intressant?Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande!Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om ovanstående jobb beskrivning inte passar dig, tveka inte att skicka in din spontan ansökan ändå om du känner dig redo för ett friare liv som konsultvia länken här.Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Kravanalytiker / Scrum master till vår kund i Sundbyberg

Vår kund bedriver en satsning på att digitalisera och automatisera sina verksamhetsstöd. Det innebär både ny- och vidareutveckling, samt livscykelhantering av befintliga och nya it-stöd för att modernisera och skapa rätt förutsättningar för verksamheten. Till ett av våra team som ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av några av Kronofogdens interna system söker vi nu en erfaren kravanalytiker som även har erfarenhet av att ha arbeta som scrum master. Systemen stödjer olika delar av Kronofogdens verksamhet te x Konkurstillsyn och försäljning. Uppdraget innebär att arbeta 50% som kravanalytiker och 50% som scrum master i teamet. Som kravanalytiker ansvarar du för att analysera verksamhetens behov och översätta dessa till systemkrav, samt säkertälla att kraven beskrivs på sådant sätt så att systemutvecklare och testare förstår kraven. Kravanalytikern: Utför kravfångst i nära samarbete med verksamheten, utvecklingsteamet och andra interna/externa beställare när produktkrav och verksamhetsprocesser ska översättas till systemkrav. Planerar och leder workshops för framtagning av krav och kravprocesser. Dokumenterar krav i enlighet med riktlinjer för Myndighetens utvecklingsverksamhet. Ansvarar för att ta fram och upprätthålla kravdokumentation, bl.a. i form av användningsfall och användarberättelser. Dokumenterar för att uppnå spårbarhet när ändringar/utveckling genomförs och ansvarar för att kravdokumentationen hålls uppdaterade. Administrerar, genomför och deltar aktivt i granskningar av kravartefakter. Som scrum master är du med och coachar och hjälper teamet att avlägsna hinder för att genomföra de planerade leveranserna. Scrum master: Coachar och leder teamet enligt Kronofogdens agila principer Faciliterar möten och och avlägsnar hinder för leveransteamet Är pedagogisk, kommunikativ och har förmågan att ha ett övergripande perspektiv men kan även fokusera på detaljer Bidrar aktivt med kompetensspridning, förbättringsarbete etc Är delaktig i estimeringsarbetet när teamet bryter ner och estimerar krav Skakrav: Minst 8 års arbetslivserfarenhet av arbete som kravanalytiker Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med produkten Sparx EA Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med användarberättelser (user stories) Arbetat som kravanalytiker i minst 2 projekt där man hanterat regulatoriska krav Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att skriva formella rapporter och utredningar Minst 5 års arbetslivserfarenhet som Scrum master i ett utvecklingsteam Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att leda distribuerade team Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att ha flera samtidiga roller i ett team Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att ha administrerat i Jira Börkrav: Arbetslivserfarenhet av arbete på statlig myndighet 100 kr Minst 2 års erfarenhet krav eller utveckling i produkten Platina 100 kr Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

16 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
IT Business Analyst

Join our Group IT team at Coor as an IT Business Analyst and be part of a collaborative environment where teamwork and humbleness are essential. You will work on various projects, in a, supporting the company in diverse assignments. We value an open communication and a supportive environment, where sharing challenges and ideas is encouraged.  In this position you will play an important role in bridging the gap between business needs and IT capabilities. Your responsibilities will include analysing business processes, identifying areas for improvement, and translating business requirements into technical solutions. Key Responsibilities: • Analyse and document business processes to identify inefficiencies and opportunities for improvement. • Facilitate discussions with relevant parties to understand priorities and detailed needs. • Collaborate with stakeholders to gather and document business needs and translate them into IT requirements (functional and non-functional). • Conduct feasibility studies and impact analyses for proposed solutions. • Assist in the implementation and testing of new systems and functionalities. • Support testing activities to ensure business needs are met. • Participate in various projects and liaise with stakeholders in the business, as well as testers and project managers. Requirements: • Bachelor's degree in Computer Science, Information Systems, Business Administration, or related field. • Strong analytical and problem-solving skills. • Excellent communication (English and Swedish) and stakeholder management abilities. • You have a keen interest in the role of IT Business Analyst • Have previous work experience related to the IT or Business Analysis domain, or within the service domain. It is considered a plus if you: • Have experience in IT-related requirements gathering. • Have experience with process mapping. • Have experience in quality assurance (test) related activities. Contact and recruitment process: Apply promptly to join our team, as selection and interviews are ongoing. Ensure the safety of your personal data by applying through our recruitment system in compliance with GDPR. For any inquiries, contact Niclas Jonson, Head of IT Portfolio Manager, at [email protected]. Join our team and contribute to driving innovative IT solutions that enhance business operations and drive growth. Apply now to become our next IT Business Analyst! As part of the recruitment process, a background check will be conducted on the final candidate. Want to know more? Check it out here: https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/ We offer: • A supportive and inclusive work environment fostering work-life balance and a diverse team of skilled colleagues. #hybrid • We strive to have a fun and an inclusive environment that make it a fun-loving experience. Cross functional lunches are common and also important. • Cultivate a team culture where different perspectives drive continuous evolution for both you and Coor. • Access a wealth of knowledge, competence, and experience within Group IT, promoting daily learning and knowledge sharing. • Proactively support your competence and career development, providing opportunities for growth. • A modern workplace combined with a modern leadership. • We believe in Psychological Safety and the true impact of that environment.  • About the Team: The Coor Group IT team comprises over 60 employees, primarily based in our Stockholm HQ and represented across all Nordic countries. With a significant portion of IT operations outsourced, our IT organization consists of highly skilled leaders, project managers, solution and service managers, and specialists. Vist our careepage at www.coor.com/tech.           About Coor Coor is a leading provider of IFM and FM services in the Nordics. We offer all the facility management services required for a company or business to function well and efficiently. Our vision is to create the happiest, healthiest and most prosperous workplace environments in the Nordic region. We strive tirelessly to build the teams and full-service solutions that enable our customers to do what they do best. More than 13,000 people with different backgrounds and experiences work with us. Coor is among the most equal companies in Sweden according to the SHE Index 2023 powered by EY. 2024, Coor was named Sweden's Career Company for the fourth year in a row.

13 maj 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Business Analyst

Är du en person som är engagerad, kommunikativ och på jakt efter nya utmaningar? Brinner du för IT-utveckling och att samarbeta med andra för att hitta den bästa IT-lösningen? Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiskt förändringsarbete och IT. Stark drivkraft samt viljan att samarbeta med andra snarare än att konkurrera är egenskaper som vi på Biner värdesätter högt. Passar detta in på dig? Då är du troligtvis den kollega vi letar efter! Arbetsbeskrivning Rollen som Busniess Analyst passar dig som har lätt för att förstå en komplex verksamhet, är rutinerad i arbetet med att kartlägga process- och informationsflöden samt samla in och strukturera krav. Rollen kräver att du är en lagspelare med mycket kommunikativ och verbal förmåga samt har erfarenhet av att leda och facilitera workshops. Därför ser vi gärna att du är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer. Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär. Du har: Metodkompetens inom systemutveckling och produktutveckling God förmåga att analysera, specificera och förbättra. Mångårig erfarenhet av rollen som Business Analyst Akademisk examen i datavetenskap, civilingenjör, datateknik eller relaterade områden Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är inget krav men meriterande om du är certifierad inom agilt arbetssätt eller har Business Analyst certifiering samt tidigare erfarenhet från konsultrollen. Du har god kommunikativ förmåga, är en person som är prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Dessutom har du positiv inställning, god förmåga att hjälpa till att lösa problem samt förbättra produktivitet. För att vara framgångsrik i rollen har du lätt för att se helheten och ser alltid till att leverera kvalitetssäkra lösningar. Biners erbjudande till dig! På Biner är våra medarbetare vår framgång, idag är vi cirka 45 anställda och har en stark tillväxt. Våra konsulttjänster är eftertraktade och våra medarbetare kombinerar gedigen kompetens inom verksamhet och teknik med ett stort engagemang för sitt arbete. Det vi kan erbjuda dig är möjligheten att utvecklas tillsammans med passionerade, kompetenta och erfarna kollegor. Det är en självklarhet för oss att dela kunskap med varandra och lösa utmaningar tillsammans. Egna initiativ, samarbete och engagemang värdesättes högt och vi satsar på att utveckla vår personal. Du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor och givetvis med branschens mest intressanta kunder. En stark sammanhållning och kultur är viktigt för oss samt att skapa goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation. Ansökan Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic på[email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024
Kravanalytiker

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Kommunledningsförvaltningen har fokus på ledning, samordning, stöd och uppföljning för att kommunkoncernen ska arbeta effektivt med invånarnas bästa i fokus. Förvaltningen leder och samordnar samhällsbyggandet och jobbar för hållbar tillväxt i Halmstads kommun. Tillsammans ansvarar vi också för styrning och utveckling av kommungemensamma frågor som HR, kommunikation, administration och ekonomi. ARBETSUPPGIFTER Är du intresserad av att arbeta med IT och digitalisering och vill vara med och utveckla Halmstad kommuns förvaltningar och bolag? Vi behöver förstärka vår avdelning med en kravanalytiker som kommer att fungera som en bro mellan IT, digitalisering och verksamhet. Låter detta intressant? Då kan du vara vår kommande kravanalytiker! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Identifiera och samla in behov från olika avdelningar inom kommunen för att förstå hur IT och digitalisering kan stödja deras arbete effektivt. •Strukturera och dokumentera insamlade krav på ett tydligt sätt för alla intressenter, inklusive tekniska team och verksamhetsansvariga. Detta inkluderar IT-säkerhetsområdet. •Leda och moderera workshops med målet att framkalla insikter och beslut kring digitalisering och IT-lösningar. •Samarbeta med projektledare och andra teammedlemmar i planering och genomförande av digitaliseringsprojekt. •Underhålla och utveckla kommunikation med intressenter för att säkerställa att kraven är väl förankrade och förstådda. • Kravställning inom ramen för koncerngemensamma tjänster (KGST) exempelvis i IT-leveransen som tjänst men också i andra initiativ. •Följa upp och utvärdera de implementerade digitala lösningarnas effektivitet i förhållande till verksamhetens mål och behov. •Delta i upphandlingsprocesser för IT-system och tjänster, samt övervaka och styr leverantörsprestationer för att säkerställa att leveranser uppfyller kommunens krav och förväntningar. Digitaliseringsenheten är placerad på kommunledningsförvaltningen. Uppdraget är att effektivt leda och samordna den digitala transformationen inom hela kommunkoncernen, enligt plan för digital utveckling fastställd av Kommunfullmäktige. Enhetens arbete omfattar utveckling och genomförande av koncernövergripande digitalisering som stödjer verksamhetsinnovation och förbättrad service till medborgarna. Vi arbetar för att öka samarbetet och kommunikationen mellan olika förvaltningar, bygga en robust digital infrastruktur, samt kontinuerligt följa upp och höja digital kompetens i organisationen. Enheten är också ansvarig för att utveckla digitala lösningar som adresserar invånarnas behov i linje med den pågående digitala omställningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning alternativt utbildning inom området informatik, systemvetenskap, informationssystem eller annan relevant utbildning. Vi tror att du som söker har minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med behovsanalys och enkelt kan sätta dig in i behov som verksamheterna har. Vidare har du erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete och kan arbeta enligt agila metoder som exempelvis Scrum eller designsprint. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med upphandling inom offentlig sektor och som projektledare. Vidare är det meriterande om du är certifierad i ITIL och har erfarenhet av att arbeta med DevOps. God svenska i tal och skrift är ett krav för denna tjänst. Vi söker dig som har god förmåga att se helheter i både helhets- och detaljperspektiv och kan stötta ditt team genom att hitta mönster, skapa struktur och förenkla bilden av en komplex miljö. Du har en stark analytisk förmåga, god kunskap om verksamhetsprocesser och IT, samt förmågan att översätta behov till tekniska lösningar. Du är drivande och utför ditt arbete med stor självständighet och ser det som en självklarhet att dokumentera och dela med dig av dina kunskaper. Din styrka är att du är utåtriktad och har lätt för att bygga relationer och hitta rätt kontaktvägar både lokal och övergripande nivå. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten. Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Information om tester: Som ett steg i rekryteringsprocessen använder vi oss av tester i urvalet vilket gör det möjligt för oss att säkerställa en fördomsfri och rättvis process. Om du går vidare kommer du att få ett e-postmeddelande med tester att genomföra. Har du redan genomfört dessa tester kan du återanvända ditt resultat. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. I denna tjänst utförs en säkerhetsprövning. Varmt välkommen med din ansökan!

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Kravanalytiker

Till enheten för it-utveckling vid Åklagarmyndighetens huvudkontor söker vi nu ytterligare en kravanalytiker som ska vara delaktig i vår digitalisering och vårt förändringsarbete genom att identifiera och analysera verksamhetskrav. På enheten arbetar projektledare, systemutvecklare och jurister i nära samarbete för att skapa de bästa förutsättningarna för våra användare och andra som berörs av våra it-system. Med vår centrala roll i rättskedjan spelar våra system en viktig roll även för övriga aktörer i rättskedjan, ex. domstolar och polis. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består av att driva arbetet med att identifiera behov och krav från verksamheten inför utveckling av myndighetens systemstöd analysera och dokumentera de krav som finns planera detta arbete och hålla i workshops. Arbetet som kravanalytiker är självständigt med mycket egenansvar men alla i arbetsgruppen finns till hands och hjälps åt vid behov. Arbetet bedrivs inom förvaltning av befintliga system eller i projekt vid nyutveckling. Dina kvaliteter och kvalifikationer Vi söker dig som har: högskole- eller universitetsexamen inom systemvetenskap, datavetenskap eller annan it-inriktning. Alternativt utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig flera års erfarenhet av att driva kravarbete och identifiera verksamhetsflöden flera års erfarenhet av att dokumentera krav på ett strukturerat sätt aktuell erfarenhet av att leda krav-workshopar god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift. Som person vill vi att du har lätt för att samarbeta, förmåga att skapa goda arbetsrelationer och har ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning är drivande, självgående, metodisk och analytisk. Det är meriterande om du har relevanta certifieringar inom krav- och verksamhetsanalys erfarenhet av informationsmodellering erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet erfarenhet av arbete med agil metodik. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning i 6 månader. Tester förekommer i rekryteringsprocessen. Vi ser gärna att du inkommer med din ansökan på svenska. Åklagarmyndigheten är en modern arbetsplats som möjliggör distansarbete i hög omfattning, vilket gör att många medarbetare på it-avdelningen till största delen arbetar och träffas virtuellt. Läs mer om hur det är att arbeta på it-avdelningen här . Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss . På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar in din ansökan till oss, samtycker du till detta. Åklagarmyndigheten som arbetsgivare På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi 2 000 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag. Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Ansök redan i dag!

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Business Analyst

Gillar du smarta lösningar och har ett stort intresse för verksamheters behov, utmaningar och möjligheter? Är du en skarp analytiker och en god kommunikatör? Trivs du i agila miljöer med fokus på kvalitet, samarbete och leverans? Då kan du vara den vi söker! För att möta våra kunders ökade efterfrågan på våra tjänster söker vi nu på Sopra Steria nya kollegor med erfarenhet av kravhantering i rollen som Kravanalytiker/Business Analyst till vårt Quality-team. Om rollen Som Kravanalytiker/Business Analyst kommer du att vara den avgörande länken mellan verksamheten och IT/utvecklingsteamet. Du kommer självständigt att leda insamlingen av våra kunders behov och omvandla dem till t.ex. konkreta utvecklingsbara krav. Ditt ansvar kommer att innefatta insamling och uppföljning av både funktionella och icke-funktionella krav. Samarbetet med användare, utvecklare och testare kommer att vara en central del av ditt arbete. Din bakgrund • Relevant högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet • Minst 5 års erfarenhet av systemnära kravarbete • Erfarenhet av att dokumentera krav på olika nivåer • Erfarenhet av att modellera komplexa krav och beroenden • Behärskar kravhanteringsverktyg och tekniker • God förståelse för agila utvecklingsmetodiker och kvalitetsarbete • Goda kunskaper svenska och engelska i såväl tal som skrift Meriterande • Erfarenhet som konsult • Erfarenhet av verksamhetsutveckling • Erfarenhet av systemutveckling Om Quality-teamet på Sopra Steria: Vi är ett starkt och sammansvetsat team på 25 personer, med en mix av juniora och seniora BA/Kravare, testare samt testledare. Tillsammans hjälper vi varandra att lösa utmaningar gällande arbetssätt, verktygsval, strategier och mycket mer. Vi värdesätter att driva och stötta varandra och ser kunskapsdelning som nyckeln till framgång. Tillsammans når vi längre! Varför välja Sopra Steria • Livet är mer än bara jobb. Men jobbet är också en stor del av livet. För oss på Sopra Steria är det viktigt med hållbara medarbetare. Vi tror på frihet under ansvar, för en bra balans mellan jobb och fritid • Fokus på din kompetensutveckling och personlig tillväxt. När individen växer, växer bolaget • Utsedda till Sveriges bästa arbetsplats av Great Place to Work, världens största medarbetarundersökning, där vi fått toppbetyg i kamratskap, arbetsglädje och stolthet! • Växande organisation med många karriärmöjligheter • Europas ledande konsultbolag inom digitalisering med global närvaro. Läs mer om oss här Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan genom att ladda upp ditt CV och/eller LinkedIn profil. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Har du frågor om rollen, kontakta ansvarig rekryterare på: [email protected] Placering: Göteborg (hybrid) Omfattning: heltid

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Business Analyst

Gillar du smarta lösningar och har ett stort intresse för verksamheters behov, utmaningar och möjligheter? Är du en skarp analytiker och en god kommunikatör? Trivs du i agila miljöer med fokus på kvalitet, samarbete och leverans? Då kan du vara den vi söker! För att möta våra kunders ökade efterfrågan på våra tjänster söker vi nu på Sopra Steria nya kollegor med erfarenhet av kravhantering i rollen som Kravanalytiker/Business Analyst till vårt Quality-team. Om rollen Som Kravanalytiker/Business Analyst kommer du att vara den avgörande länken mellan verksamheten och IT/utvecklingsteamet. Du kommer självständigt att leda insamlingen av våra kunders behov och omvandla dem till t.ex. konkreta utvecklingsbara krav. Ditt ansvar kommer att innefatta insamling och uppföljning av både funktionella och icke-funktionella krav. Samarbetet med användare, utvecklare och testare kommer att vara en central del av ditt arbete. Din bakgrund • Relevant högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet • Minst 5 års erfarenhet av systemnära kravarbete • Erfarenhet av att dokumentera krav på olika nivåer • Erfarenhet av att modellera komplexa krav och beroenden • Behärskar kravhanteringsverktyg och tekniker • God förståelse för agila utvecklingsmetodiker och kvalitetsarbete • Goda kunskaper svenska och engelska i såväl tal som skrift Meriterande • Erfarenhet som konsult • Erfarenhet av verksamhetsutveckling • Erfarenhet av systemutveckling Om Quality-teamet på Sopra Steria: Vi är ett starkt och sammansvetsat team på 25 personer, med en mix av juniora och seniora BA/Kravare, testare samt testledare. Tillsammans hjälper vi varandra att lösa utmaningar gällande arbetssätt, verktygsval, strategier och mycket mer. Vi värdesätter att driva och stötta varandra och ser kunskapsdelning som nyckeln till framgång. Tillsammans når vi längre! Varför välja Sopra Steria • Livet är mer än bara jobb. Men jobbet är också en stor del av livet. För oss på Sopra Steria är det viktigt med hållbara medarbetare. Vi tror på frihet under ansvar, för en bra balans mellan jobb och fritid • Fokus på din kompetensutveckling och personlig tillväxt. När individen växer, växer bolaget • Utsedda till Sveriges bästa arbetsplats av Great Place to Work, världens största medarbetarundersökning, där vi fått toppbetyg i kamratskap, arbetsglädje och stolthet! • Växande organisation med många karriärmöjligheter • Europas ledande konsultbolag inom digitalisering med global närvaro. Läs mer om oss här Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan genom att ladda upp ditt CV och/eller LinkedIn profil. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Har du frågor om rollen, kontakta ansvarig rekryterare på: [email protected] Placering: Stockholm (hybrid) Omfattning: heltid

2 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Sogeti letar efter vår nästa Seniora Kravanalytiker! 🌟

Brinner du för att kombinera din tekniska expertis, långa erfarenhet inom IT med att driva effektfull förändring? Sogeti söker en dynamisk Senior Kravanalytiker för att ansluta till vårt team. Om du trivs med skiftande utmaningar och är sugen på att göra skillnad hos våra kunder i exempelvis offentlig sektor, energisektor och bank- och finanssektor vill vi höra från dig! Om Sogeti: Sogeti är ett ledande företag inom teknik och ingenjörstjänster med fokus på att hjälpa kunder att utnyttja teknikens kraft för att driva innovation och påskynda digital transformation. Vår känsla och passion för lika delar spetskompetens, agil metodik och vurmande för kundens verksamhet gör det möjligt för oss att leverera värdedrivna lösningar som möter våra kunders ständiga föränderliga behov. Befattning: Senior kravanalytiker Plats: Solna, Stockholm Ansvar: - Samarbeta med olika intressenter för att samla in och analysera krav, för att säkerställa överensstämmelse med organisationens mål och branschpraxis. - Använda din tekniska kompetens för att bedöma genomförbarheten, prioritera, identifiera risker och föreslå innovativa lösningar. - Leda kravworkshops och underlätta diskussioner för att skapa konsensus bland tvärfunktionella team. - Översätta affärsbehov till detaljerade tekniska specifikationer och User stories, upprätthålla tydlig dokumentation under hela projektets livscykel. - Tillämpa din expertis inom bland annat offentlig-, energi- och och finanssektorerna för att skräddarsy lösningar som hanterar sektorspecifika utmaningar och efterlevnadskrav. - Använda agila metoder, främja iterativ utveckling, ständiga förbättringar och adaptiva planeringsmetoder. Krav: - Kandidatexamen i datavetenskap, systemteknik eller liknande område. Avancerad examen föredras. - 10 års dokumenterad erfarenhet som kravanalytiker, affärsanalytiker eller liknande roll inom någon/några av offentlig sektor, energisektor eller finanssektor. - Stark teknisk bakgrund med kunskaper inom exempelvis mjukvaruutvecklingsmetoder, dataanalys och systemarkitektur. - Visad förmåga att kommunicera komplexa lösningar effektivt till olika målgrupper, inklusive tekniska och icke-tekniska intressenter. - Erfarenhet av agila metoder, inklusive Scrum, Kanban eller Lean, och förtrogenhet med industristandardverktyg som JIRA, Confluence eller liknande. - Innehav av kravanalyscertifieringar såsom exempelvis Certified Business Analysis Professional (CBAP), Certified Professional for Requirements Engineering (CPRE) eller Agile Analysis Certification (IIBA-AAC) är mycket önskvärt. - Utmärkt problemlösningsförmåga och ett strategiskt tänkesätt med en meritlista för att leverera högkvalitativa resultat inom fastställda tidslinjer. - Svensk medborgare, flytande svenska och engelska i tal och skrift Varför börja arbeta i Sogeti? - Möjlighet att arbeta med innovativa projekt som har en påtaglig påverkan på samhället. - Samarbetande och inkluderande arbetsmiljö som värdesätter mångfald och främjar professionell tillväxt. - Konkurrenskraftigt kompensationspaket med goda förmåner. - Löpande utbildnings- och utvecklingsmöjligheter för att utöka dina färdigheter och kunskaper. - Spännande karriärmöjligheter inom en global organisation känd för spetskompetens inom teknik och smidig leverans. Har du funderat på att testa rollen som konsult men stoppats av tanken att det just nu känns osäkert och lite läskigt? Eller är du kanske redan konsult men tycker det är dags att se dig omkring och hitta nya utmaningar? Vi på Sogeti är medvetna om att vi lever i en föränderlig tid men vi ser förändring som något positivt. För Sogeti är varje utmaning en möjlighet och som konsult hos oss kommer du få utveckling genom dessa möjligheter, både inom olika tekniker och olika branscher. I rollen som konsult hos Sogeti får du en stabil och trygg anställning samtidigt som du får möjligghet att testa och utveckla din kompetens i olika uppdrag. Vi tror på en långsiktig och hållbar anställning där vi lägger stor vikt vid både kompetensutveckling och work life balance. Fortfarande lite fundersam? Om du inte uppfyller alla dessa erfarenheter, uppmuntrar vi dig ändå att skicka in din ansökan! Vi värdesätter rätt inställning och en genuin passion för test och kvalitet. Många av våra kunder är myndigheter och vi har därför som krav att man ska ha svenskt medborgarskap samt svenska och engelska i tal och skrift. Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa! Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen. Välkommen in med din ansökan idag, vi behandlar alla ansökningar löpande! Följ med oss och forma framtiden för industrier och samhällen! Vi ser fram emot att välkomna dig ombord på Sogeti. Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation. Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.

2 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Agil teammedlem med inriktning mot Krav/Test

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid! ARBETSUPPGIFTER Vi stärker upp våra utvecklingsteam på IT-avdelningen och vi söker nu två engagerade teammedlemmar med inriktning på agilt krav- och testarbete inom vidmakthållande, vidare- och nyutveckling av våra it-tjänster/komponenter. Du ingår i ett agilt utvecklingsteam där arbetet präglas av samarbete och dialog. Inom utvecklingsteamet tar ni ett stort ansvar och ni hjälper varandra där det finns behov för att tillsammans nå era leveransmål. Du arbetar med och ansvarar för utvecklingsteamets uppdrag och teamets it-tjänster/komponenter avseende vidmakthållande, vidare- och nyutveckling samt säkrar drift- och tillgänglighetsperspektivet. Du deltar med stort engagemang i hela utvecklingsarbetet från inledande kravställning och analys till implementering, test och driftsättning. Tillsammans med teamet har du ett it-tjänste- och it-komponentansvar som innebär att ni tillsammans ska säkra att de är tillgängliga för våra kunder samt i förekommande fall hantera incidenter och problem enligt ITIL. Några av våra framgångsfaktorer är att vi befinner oss i ett ständigt lärande både vad gäller våra arbetssätt och it-tekniker/verktyg för att kunna leverera utifrån våra kunders förväntningar. Vi ser gärna till helheten, vill vara hjälpsamma och tillitsfulla samt prestigelösa gentemot varandra i det dagliga arbetet. Vi ser också gärna möjligheter och är lösningsorienterade i vårt dagliga arbete och åtaganden. Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans. Placeringsort är Sundsvall. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för rollen • Minst fyra års praktisk och aktuell erfarenhet av kravhantering och/eller testarbete inom IT-området • Erfarenhet av arbete vid medelstor eller stor IT-organisation med inriktning på it-förvaltning och utveckling av it-stöd Vi ser det också som meriterande om du har praktiskt erfarenhet av att arbeta: • i agila team och tillämpa agila arbetssätt (exempelvis SAFe, Scrum eller Kanban). • med Beteende Driven utveckling (BDD) • med och i ITIL-processerna • med ett eller flera testverktyg (exempelvis Jira Xray, Gherkin, Selenium, Cypress m.m.) • med tillgänglighet- och UX-arbete i samband med krav- och/eller testarbete (exempelvis WCAG). Som person behöver du ha en god samarbetsförmåga och lyssna, kommunicera och lösa problem på att bra sätt. Du söker gärna möjlighet till utveckling, gillar att lära dig nya saker och är öppen för förändringar. Du tar de initiativ som krävs och har en förmåga att sätta igång de aktiviteter som behövs för att nå resultatet samtidigt som du också snabbt söker lösningar på uppkomna problem. För oss är det viktigt att du uttrycker dig mycket väl på svenska och väl på engelska i tal och skrift. ÖVRIGT Bifoga personligt brev och CV. Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket. På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall. Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

2 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024