Kredithandläggare

Sök bland 19 lediga jobb som Kredithandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Kreditriskanalytiker

Arbetsbeskrivning Är du vass på kreditanalys och vill arbeta i en organisation som värdesätter ditt driv och din professionalism? Motiveras du av att arbeta i en modern verksamhet som digitaliserar och automatiserar processer? Då har vi den perfekta rollen för dig! Just nu söker vår kund inom bank en kreditriskanalytiker för ett konsultuppdrag på cirka 5-6 månader med chans till överrekrytering om allt känns bra för båda parter. Kunden har sitt kontor centralt i Stockholm. Ansvarsområden Som Kreditriskanalytiker hanterar du uppföljning och analyser av kreditrisken i bankens privat- och företagsprodukter samt kreditförlustprognoser. Tjänsten innefattar även utveckling och förbättring av befintliga kreditriskrapporter och analysmodeller. Du kommer vara en del av teamet som löpande följer upp och rapporterar reserveringar i enlighet med IFRS9. Tjänsten är placerad på Kreditavdelningen där du kommer att arbeta tillsammans med övriga medarbetare i analysteamet. Rollen innebär även nära samarbete med bankens modellanalys-, erbjudande- och riskteam. Kvalifikationer Vi söker dig som är civilekonom eller civilingenjör med arbetslivserfarenhet inom kreditgivning och/eller uppföljning av kreditrisk på bank eller annat finansiellt institut. Du har goda kunskaper i programmering i SQL eller motsvarande programvara samt erfarenhet av dataanalys med stora datamängder. Det är meriterande med erfarenhet av arbete med implementering eller beräkning av kreditförluster under IFRS9. Du är van att använda engelska som arbetsspråk och uttrycker dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. Som person är du analytisk och strukturerad och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Du drivs av självägarskap och är lösningsorienterad. Rollen innebär presentation av analysresultat både skriftligen och muntligen varför det är viktigt att du har god kommunikativ förmåga. Eftersom mycket av arbetet bedrivs tillsammans med övriga kollegor ska du tycka om att arbeta i team samt ha god samarbetsförmåga. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

16 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
AML Handläggare

Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom AML? Marginalen Bank erbjuder dig en unik möjlighet att bli en del av vårt team som AML-Handläggare. Vi letar efter två passionerade individer som brinner för att bekämpa finansiell brottslighet och säkerställa efterlevnad av regelverk. Om rollen: Som AML-Handläggare på Marginalen Bank kommer du att vara en nyckelperson i vårt arbete med att säkerställa att vi uppfyller de högsta standarderna för AML (Anti-Money Laundering). Du kommer att utföra en rad spännande och utmanande uppgifter, inklusive initial analys av larm från transaktionsmonitoreringen och utredning av PEP- och sanktionslistträffar. Krav och erfarenhet: - Minst två års erfarenhet av operativt AML-arbete inom bankverksamhet, särskilt med fokus på transaktionsmonitorering. - Erfarenhet av att hantera både privat- och företagskunder. - Akademisk examen inom ekonomi, juridik eller annan relevant inriktning. - Erfarenhet av arbete med CM1 eller liknande verktyg. - God förmåga att kommunicera på svenska både i tal och skrift. - Utökad kunskap i Excel och erfarenhet av att använda informationstjänster som Infotorg och UC. Varför Marginalen Bank? På Marginalen Bank erbjuder vi inte bara ett jobb, vi erbjuder en möjlighet att utvecklas och växa i din karriär. Vi är stolta över vår dynamiska och inkluderande arbetsmiljö där din röst hörs och dina idéer tas på allvar. Dessutom har du möjlighet att bli erbjuden en fast anställning efter avslutat uppdrag om allt går bra. Arbetsplats och tidslinje: Arbetet sker på plats på vårt Stockholmskontor och pågår under en period av 6 veckor med start så snart som möjligt. Goda chanser till fortsatt anställning vid efter uppdragets slut om allt går bra. Om du är redo att anta utmaningen och ta ditt nästa steg i karriären, skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till Marginalen Bank.

14 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kvalificerat extrajobb inom kredithandläggning till Svea Bank

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker nu dig som studerar på universitet/högskola, och har några år kvar av dina studier, till en stimulerande och kvalificerad tjänst inom kredithandläggning. Här blir du del av ett team som är hjälpsamma och har roligt på jobbet! Vad kommer du att göra? I den här tjänsten tillhör du Sveas affärsområde Payments, som erbjuder finansieringslösningar i både butik och online. Arbetet består av att bedöma krediter och lån, ta emot samtal och besvara mail från både företags- och privatkunder. Samtalen behandlar frågor som rör bland annat fakturor, delbetalningar, påminnelser, returer av varor samt anstånd av betalning. Även scanning, insortering av avtal och andra administrativa uppgifter ingår i arbetet. Vi ser att du kan arbeta framför allt på helger och kvällar. Arbetstiderna som gäller på helgen är kl. 11.00–15.00 och på vardagar ca kl. 16.00–20.00 när ordinarie personal inte är på plats. Schemalagd arbetstid är minst 20-25 h i månaden med möjlighet till extratimmar. Utöver den schemalagda tiden finns i viss mån möjlighet att förlägga arbetstid på andra tider enligt överenskommelse. Vår jourpersonal har även förtur till jobb på heltid under jul- och sommarledigheter. Arbetsuppgifterna utförs på plats på Sveas kontor i Solna. Vi söker dig som: Studerar andra eller tredje universitetsterminen, gärna med ekonomisk inriktning och planerar att fortsätta studera minst 2 år framöver Har ett bra kundbemötande och en serviceinriktad inställning Klarar av att arbeta under ett tidvis högt tempo i stundtals mer intensiva arbetsperioder Vad vi erbjuder dig: En stimulerande och kvalificerad tjänst där du får ta mycket ansvar Flexibla arbetstider som gör att tjänsten går att kombinera väl med studierna En bra merit och möjligheten att få arbeta i ett team med mycket energi Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Ellen Hallengren på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Kvalificerat extrajobb inom kredithandläggning till Svea Bank

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker nu dig som studerar på universitet/högskola, och har några år kvar av dina studier, till en stimulerande och kvalificerad tjänst inom kredithandläggning. Här blir du del av ett team som är hjälpsamma och har roligt på jobbet! Vad kommer du att göra? I den här tjänsten tillhör du Sveas affärsområde Payments, som erbjuder finansieringslösningar i både butik och online. Arbetet består av att bedöma krediter och lån, ta emot samtal och besvara mail från både företags- och privatkunder. Samtalen behandlar frågor som rör bland annat fakturor, delbetalningar, påminnelser, returer av varor samt anstånd av betalning. Även scanning, insortering av avtal och andra administrativa uppgifter ingår i arbetet. Vi ser att du kan arbeta framför allt på helger och kvällar. Arbetstiderna som gäller på helgen är kl. 11.00–15.00 och på vardagar ca kl. 16.00–20.00 när ordinarie personal inte är på plats. Schemalagd arbetstid är minst 20-25 h i månaden med möjlighet till extratimmar. Utöver den schemalagda tiden finns i viss mån möjlighet att förlägga arbetstid på andra tider enligt överenskommelse. Vår jourpersonal har även förtur till jobb på heltid under jul- och sommarledigheter. Arbetsuppgifterna utförs på plats på Sveas kontor i Solna. Vi söker dig som: Studerar andra eller tredje universitetsterminen, gärna med ekonomisk inriktning och planerar att fortsätta studera minst 2 år framöver Har ett bra kundbemötande och en serviceinriktad inställning Klarar av att arbeta under ett tidvis högt tempo i stundtals mer intensiva arbetsperioder Vad vi erbjuder dig: En stimulerande och kvalificerad tjänst där du får ta mycket ansvar Flexibla arbetstider som gör att tjänsten går att kombinera väl med studierna En bra merit och möjligheten att få arbeta i ett team med mycket energi Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Ellen Hallengren på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

9 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Vi söker Lending Officers till Swedbank!

Är du en person som trivs med att arbeta effektivt och kvalitetssäkert, där hög kundnöjdhet är ett stort fokus? Vill du vara med och bidra till att Swedbanks kunder får den bästa upplevelsen när de genomför en av livets största affärer? Då har du kommit rätt! Just nu söker Lending Operations i Stockholm ett antal nya Lending Officers. Välkommen in med din ansökan! Ansök här OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Swedbanks räkning Lending Officers för ett uppdrag som inledningsvis sträcker sig sex månader. Du kommer erbjudas en gedigen onboarding med närvarande teamchefer vars mål är att du ska bli självgående i rollen. Du kommer bli en del av ett stort team som arbetar i öppet landskap. Arbetet utförs på plats på kontoret i Sundbyberg på Landsvägen 40. * För denna tjänst kommer det krävas ett utdrag ur belastningsregistret, vänligen beställ två styck i samband med att du söker tjänsten här! Du erbjuds - Möjlighet att komma in på en av Sveriges storbanker. - Ett meriterande arbete som ger dig inblick i finans-branschen. - Två engagerade konsultchefer som kommer vara med och stötta dig under uppdraget. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera handläggningen och administrationen vid bostadsaffärer och bolåneärenden för privatpersoner. * Ha en central roll i kommunikationen gentemot mäklare och rådgivare. * Arbeta med genomarbetade processer och arbetsinstruktioner samt bidra till ständiga förbättringar då det är en stor del av deras vardag. VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi. - Har tidigare erfarenhet av ett serviceyrke. - Har flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift då rollen kräver detta. - Har goda kunskaper i engelska. För denna tjänst kommer det krävas ett utdrag ur belastningsregistret, vänligen beställ två styck i samband med att du söker tjänsten här! Det är meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet av administrativt arbete. I denna rekryteringsprocess väger de personliga egenskaperna väldigt tungt där vi ser att du har en hög personlig mognad. Vi söker därför dig som är nyfiken och orädd för att prova dig fram. Utöver detta är du noggrann och trivs i en dynamisk miljö där du agerar spindel i nätet. Rollen kräver dessutom att du är serviceinriktad och erbjuder kunderna högklassig service där du representerar Swedbanks varumärke. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

8 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Kredithandläggare & kommunikationsspecialist

Vi söker en kundtjänst- och kommunikationsspecialist! ViaConto Sweden AB, ett ledande konsumentkreditinstitut med tillstånd från Finansinspektionen, expanderar och söker nu en dynamisk individ som kan kombinera kundservice med kommunikationsfärdigheter för att möta våra utmanande kunder. Om oss: ViaConto är ett helägt dotterbolag till VIA SMS Group och erbjuder mikrokrediter till konsumenter med en betoning på kontokrediter upp till 30 000 kr. Vårt företag har snabbt etablerat sig på den svenska marknaden genom moderna tekniska lösningar och förstklassig kundservice. Dina ansvarsområden: - Hantera kreditansökningar och bedöma kreditvärdighet - Professionellt och effektivt kommunicera med kunder via telefon, e-post och chatt - Administrera vårt interna CRM-system - Ge kunderna snabb och korrekt service för att lösa deras behov och frågor Kvalifikationer: - Erfarenhet inom kredithantering eller liknande områden - Grundläggande förståelse för ekonomi och administration - Uttrycka dig enkelt och välformulerat både i skrift och tal, på svenska och engelska - Förmåga att prioritera och fatta välgrundade beslut i ett högt tempo - Pedagogisk och förtroendegivande kommunikationsstil Vi erbjuder marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och en stimulerande arbetsmiljö belägen i centrala Stockholm. Ansökan: Skicka in din ansökan snarast möjligt till [email protected], senast den 30 juni. Vi kommer att hantera ansökningar löpande och kalla till intervjuer. Var vänlig att bifoga ditt CV och ett personligt brev. ViaConto söker en engagerad individ som vill bli en del av vårt positiva och dynamiska team. Kom och väx med oss!

6 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Kvalificerat extrajobb inom kredithandläggning till Svea Bank

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker nu dig som studerar på universitet/högskola, och har några år kvar av dina studier, till en stimulerande och kvalificerad tjänst inom kredithandläggning. Här blir du del av ett team som är hjälpsamma och har roligt på jobbet! Vad kommer du att göra? I den här tjänsten tillhör du Sveas affärsområde Payments, som erbjuder finansieringslösningar i både butik och online. Arbetet består av att bedöma krediter och lån, ta emot samtal och besvara mail från både företags- och privatkunder. Samtalen behandlar frågor som rör bland annat fakturor, delbetalningar, påminnelser, returer av varor samt anstånd av betalning. Även scanning, insortering av avtal och andra administrativa uppgifter ingår i arbetet. Vi ser att du kan arbeta framför allt på helger och kvällar. Arbetstiderna som gäller på helgen är kl. 11.00–15.00 och på vardagar ca kl. 16.00–20.00 när ordinarie personal inte är på plats. Schemalagd arbetstid är minst 20-25 h i månaden med möjlighet till extratimmar. Utöver den schemalagda tiden finns i viss mån möjlighet att förlägga arbetstid på andra tider enligt överenskommelse. Vår jourpersonal har även förtur till jobb på heltid under jul- och sommarledigheter. Arbetsuppgifterna utförs på plats på Sveas kontor i Solna. Vi söker dig som: Studerar andra eller tredje universitetsterminen, gärna med ekonomisk inriktning och planerar att fortsätta studera minst 2 år framöver Har ett bra kundbemötande och en serviceinriktad inställning Klarar av att arbeta under ett tidvis högt tempo i stundtals mer intensiva arbetsperioder Vad vi erbjuder dig: En stimulerande och kvalificerad tjänst där du får ta mycket ansvar Flexibla arbetstider som gör att tjänsten går att kombinera väl med studierna En bra merit och möjligheten att få arbeta i ett team med mycket energi Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Ellen Hallengren på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

4 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Credit Coordinator till konsultuppdrag

Till vår kund i en spännande bransch söker vi en Credit Coordinator – en bred roll med många kontaktytor som passar dig med analytiskt tänk och effektivt arbetssätt. Rollen är ett konsultuppdrag på minst sex månader och vi söker dig som kan börja omgående. Vår kund sitter i trevliga lokaler centralt i Göteborg. Om tjänsten Dina arbetsuppgifter innebär bland annat: - Ta emot och hantera försäkringsbetalningar - Övervaka medlemskonton och se över obetalda fakturor och skulder - Ge snabb respons på både interna och externa förfrågningar - Stötta kreditkontrollavdelningen med diverse administrativa uppgifter - Underlätta och säkerställa att betalningar görs på ett effektivt sätt Lämplig bakgrund Då du rollen innebär daglig kommunikation med kollegor och kunder från olika länder behöver du behärska både svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Du behöver ha ett gott siffersinne och vara trygg i Excel. Det är meriterande om du är van vid att arbeta i internationell miljö. Som person tror vi att du är noggrann, metodisk och analytisk med ett öga för detaljer. Du har lätt för att arbeta tillsammans med andra, har en god kommunikativ förmåga och sätter dig snabbt in i nya rutiner och system. Vidare ser vi att du är självgående och proaktiv i ditt arbete och trivs i en roll där du får förbättra och effektivisera. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 070-471 59 25. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

3 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Kvalificerat extrajobb inom kredithandläggning till Svea Bank

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker nu dig som studerar på universitet/högskola, och har några år kvar av dina studier, till en stimulerande och kvalificerad tjänst inom kredithandläggning. Här blir du del av ett team som är hjälpsamma och har roligt på jobbet! Vad kommer du att göra? I den här tjänsten tillhör du Sveas affärsområde Payments, som erbjuder finansieringslösningar i både butik och online. Arbetet består av att bedöma krediter och lån, ta emot samtal och besvara mail från både företags- och privatkunder. Samtalen behandlar frågor som rör bland annat fakturor, delbetalningar, påminnelser, returer av varor samt anstånd av betalning. Även scanning, insortering av avtal och andra administrativa uppgifter ingår i arbetet. Vi ser att du kan arbeta framför allt på helger och kvällar. Arbetstiderna som gäller på helgen är kl. 11.00–15.00 och på vardagar ca kl. 16.00–20.00 när ordinarie personal inte är på plats. Schemalagd arbetstid är minst 20-25 h i månaden med möjlighet till extratimmar. Utöver den schemalagda tiden finns i viss mån möjlighet att förlägga arbetstid på andra tider enligt överenskommelse. Vår jourpersonal har även förtur till jobb på heltid under jul- och sommarledigheter. Arbetsuppgifterna utförs på plats på Sveas kontor i Solna. Vi söker dig som: Studerar andra eller tredje universitetsterminen, gärna med ekonomisk inriktning och planerar att fortsätta studera minst 2 år framöver Har ett bra kundbemötande och en serviceinriktad inställning Klarar av att arbeta under ett tidvis högt tempo i stundtals mer intensiva arbetsperioder Vad vi erbjuder dig: En stimulerande och kvalificerad tjänst där du får ta mycket ansvar Flexibla arbetstider som gör att tjänsten går att kombinera väl med studierna En bra merit och möjligheten att få arbeta i ett team med mycket energi Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Ellen Hallengren på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Teamleader för kreditavdelningen till svensk bank

Har du mångårig erfarenhet av att arbeta med företagskrediter och är redo för nästa steg i karriären? Är du en naturlig ledare som kan engagera och coacha ett team att nå nästa nivå? Då har vi rollen för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en engagerad Teamleader till vår kund, en svensk bank som genom personlig service erbjuder effektiva och anpassade lösningar inom finansiering, inkasso, reskontra­hantering och betallösningar. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Arenastaden, Solna. Dina arbetsuppgifter I rollen som teamleader kommer du arbetsleda ett team om 4 medarbetare som jobbar som kredithandläggare för företag. Du kommer att arbeta för att utveckla dina medarbetare i one-to-one samtal och säkerställa att det dagliga arbetet fortgår som planerat. Ditt arbete kommer även att innebära att hantera kreditbeslut, uppföljning av utestående krediter, kravhantering, rapportering samt delta och driva projekt för avdelningen. Du kommer att leda ett väldigt kompetent team med väldigt bra sammanhållning och som trivs väldigt bra ihop. Dina egenskaper Vi söker dig som har god förståelse för kreditområdet och antingen har vana att leda eller är redo för nästa kliv i karriären i form av teamledare. Du har ledaregenskaper som behövs för att lyckas i rollen, så som god kommunikation, förmåga att coacha och inspirera medarbetare och att kunna fatta snabba och välgrundade beslut. Viktigt också att kunna planera och organisera arbetet och kunna bygga förtroende både med interna kollegor och externa samarbetspartners och kunder. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Ca 7 års erfarenhet av att arbeta med företagskrediter God förståelse för kreditområdet Har ledaregenskaper som god kommunikation och förmåga att coacha Omfattning och tillträde Heltid, tillsvidare direkt hos kund. Start omgående. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén, du når henne via [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34536 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024