Larmoperatör

Sök bland 10 lediga jobb som Larmoperatör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Larmoperatör till Larmcentralen

Ref: 20240979 Vi är ett team på cirka 50 engagerade medarbetare som nu letar efter en ny kollega som vill bli en del av vårt samhällsviktiga arbete i larmrummet. Vi erbjuder dig: • Ett meningsfullt arbete där du direkt påverkar Malmöbornas välbefinnande. • Engagerade kollegor som trivs på jobbet, är kompetenta och strävar efter att utvecklas. • En gedigen och betald introduktion samt utbildning när du börjar hos oss. Varmt välkommen till Malmö stads Larmcentral – här gör vi skillnad tillsammans! Arbetsuppgifter I rollen som larmoperatör är du en nyckelperson som hanterar och förmedlar olika typer av inkommande larm. Du möter personer som behöver stöd eller är i nöd, samlar in viktig information och ser till att den når rätt mottagare. Vi är igång dygnet runt, alla dagar i veckan, året om. I larmrummet kommer du att ha en varierande arbetsdag där du bland annat tar emot och hanterar trygghetslarm från närmare 8000 Malmöbor, övervakar kameror samt behandlar inbrottslarm, personlarm och nödsändare. Dessutom kommer du att ge support till både medarbetare och brukare i IT-frågor. Dina huvudsakliga arbetsredskap är dator och telefon/headset, och du kommer att arbeta i ett gemensamt larmmottagningsrum. Arbetstiden kommer att omfatta dagtid, kvällar och helger. Det är ett varierande schema som kräver flexibilitet, men som också ger dig möjlighet att göra skillnad i människors liv när de behöver det som mest. Kvalifikationer  Vi söker dig som: • Har en gymnasieexamen. • Har minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet. • Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Meriterande om du också har: • En relevant yrkesutbildning, till exempel inom vård och omsorg eller kundtjänst. • Arbetslivserfarenhet från arbete på larmcentral eller callcenter. • Arbetslivserfarenhet inom vården. • Kunskap i andra språk. Personliga egenskaper:  Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt arbete på ett sätt som passar dig bäst. Med din egen drivkraft tar du dig framåt och når dina mål. Även i stressiga situationer förblir du lugn, stabil och kontrollerad. Du behåller ett realistiskt perspektiv och fokuserar på det som verkligen är viktigt. Du har en förmåga att sätta dig in i andra människors perspektiv och situationer utan att ta över deras känslor. När du talar är det klart, välformulerat och engagerat. Du är lika bra på att lyssna som att prata och anpassar dig alltid efter situationen. Du gör välavvägda prioriteringar och tar hänsyn till komplex information. Dina beslut är välgrundade och ditt agerande visar på god omdömesförmåga. Om arbetsplatsen Vi i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare, provanställning upp till 6 månader kan tillämpas vid prövobehov Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse, utbildningsstart preliminärt i början av september 2024. Vi kommer att göra löpande urval och genomföra intervjuer under ansökningstiden, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Eftersom larmcentralen är säkerhetsklassad kommer du att få genomgå tester och en intervju med en säkerhetskonsult om du går vidare i processen. Utdrag ur belastningsregistret kommer att beställas av larmcentralen. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Malmö stad är sedan 2015 finskt förvaltningsområde. Det innebär att kommunen ska informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda äldreomsorg helt eller till väsentlig del på finska samt främja det finska språket och finsk kultur. Det innebär också en rättighet att använda finska i kontakten med oss i kommunen. Eftersom Malmö stad är finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan tala finska. Varmt välkommen med din ansökan! / Tervetuloa hakemuksesi kanssa!  Läs mer om finskt förvaltningsområde här: Finskt förvaltningsområde - Malmö stad (malmo.se)

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Larmoperatör

Försvarsmaktens Larmcentral (FMLC) genomför larmövervakning för av Försvarsmaktens särskilt prioriterade objekt och materiel.  Huvudsakliga arbetsuppgifter Tjänsten som larmoperatör vid FMLC omfattar övervakning av larmade objekt. Du kommer att ta emot och förmedla inkommande larm enligt fastställda rutiner och samverka med berörda parter vid larm och insats. Tjänsten innebär även administrering av in/utpasseringar vid övervakade objekt samt andra förekommande uppgifter vid larmcentralen. Tjänsten som larmoperatör innebär tjänstgöring dygnet runt. Om verksamheten FMTIS Driftenheten (DriftE) genomför teknisk bevakning, driftövervakning samt underhåll och fjärravhjälpande åtgärder inom Försvarsmaktens (FM) strategiska nät. DriftE fördelar och prioriterar uppgifter till FMTIS Genomförandeenheter (GE) avseende drifts-, utbyggnads- samt underhållsuppgifter på ledningsstödssystem. Kvalifikationer • 3-årig gymnasieutbildning • God datorvana • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift • B-körkort (manuell) Meriterande • Genomförd värnplikt och/eller GMU • Tidigare tjänstgöring vid något av FM insatsförband • Tidigare erfarenhet från liknande tjänst i Försvarsmakten • Erfarenhet från skiftarbete (dag och natt) • Tidigare erfarenhet från arbeten inom säkerhets- eller bevakningstjänst • Tidigare erfarenhet från arbeten med kundkontakter Personliga egenskaper Vi söker dig som har en hög personlig integritet och ett högt säkerhetstänkande. Du är noggrann, lösningsfokuserad och tycker om att arbeta i en positiv anda. Du är serviceinriktad med förmåga till att växla mellan hög och låg arbetsbelastning. Du har en god social kompetens med förmåga att både arbeta självständigt såväl som i grupp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Befattningsnivå: Civil anställning Arbetsort: Håbo Tjänsten innebär skiftarbete (tvåskift) fördelat på dag- och nattpass under årets alla dagar. Tjänsten kan innebära tjänstgöring på annan ort (tjänsteresa) i mindre omfattning. Ex. enhetsgemensamma utbildningsdagar mm. Tillsvidareanställning (sex månaders provanställning tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd i Försvarsmakten). Tillträde tidigast i september. Intervjuer kan komma att genomföras löpande under rekryteringsprocessen. Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta Stf AvdC Jacqueline Wellner, för upplysningar angående anställningsvillkor kontakta HR-generalist Victor Wihlborg, båda nås via växeln 019-39 35 00. Fackliga kontaktpersoner vid FMTIS är: SACO: Pär Lohman OFR/O: Anna Tuulik OFR/S: Martin Sparr SEKO: Matz Felix (nås via växeln på 019-39 35 00) Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-05-20. Ansökan ska innehålla ditt CV samt ansökningsbrev där det på ett tydligt och motiverande sätt framgår varför du är rätt kandidat för tjänsten. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

30 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Larmoperatör natt

Räddningstjänsten Skaraborg är ett kommunalförbund som består av kommunerna Skövde, Lidköping, Mariestad, Vara, Tibro, Töreboda, Hjo, Karlborg, Essunga, Grästorp och Gullspång. Området har ca 190 000 invånare och en yta av ca 5 700 Km². Som medarbetare hos oss är du en viktig del i att nå vårt mål som är att skapa säkerhet, trygghet och omtanke för de som bor och vistas i vårt område. Räddningstjänsten Skaraborg har bland annat uppdraget att bemanna vad som kallas Trygghetscentralen för kommunerna Lidköping, Vara, Grästorp och Essunga. Trygghetscentralen ligger geografiskt placerad i Lidköping och målsättningen är att alltid ge kunderna/brukarna hög kvalitét, optimal service, empati och ett trevligt bemötande - alla tider på dygnet - i alla situationer. Räddningstjänsten Skaraborg är nu i etableringsfasen av ytterligare en Trygghetscentral som kommer placeras geografiskt i Mariestad. Vi söker nu larmoperatörer med placering i Mariestad. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill jobba som larmoperatör nattetid på Trygghetscentralen i Mariestad. I Trygghetscentralens arbetsuppgifter ingår inledningsvis att ta emot trygghetslarm och hantera ärenden via telefon, göra en bedömning, vidta åtgärder utifrån riktlinjer och rutiner samt dokumentera ärendet. Vartefter verksamheten utökas kan det tillkomma andra typer av larm och uppdrag att hantera. Tjänsten omfattar även visst administrativt arbete kring larmen. Arbetstiderna är nattetid och innefattar helgtjänstgöring. KVALIFIKATIONER Du är utbildad undersköterska som vill arbeta med IT-baserade administrativa system och har god datorvana samt är tekniskt intresserad. Som person ska du ha stor empati för andra människor och känna stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du ska trivas med att ge andra service, vara lyhörd för dina kunder samt vara bekväm med att arbeta med människor via telefon och olika larmsystem. Noggrannhet och stresstålighet är viktiga egenskaper för att kunna arbeta i Trygghetscentralen. Arbetet kräver att du kan fatta beslut på egen hand. Erfarenhet av arbete inom hemtjänst är meriterande men inget krav. ÖVRIGT Vi arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

23 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Larmoperatör dagtid

Räddningstjänsten Skaraborg är ett kommunalförbund som består av kommunerna Skövde, Lidköping, Mariestad, Vara, Tibro, Töreboda, Hjo, Karlborg, Essunga, Grästorp och Gullspång. Området har ca 190 000 invånare och en yta av ca 5 700 Km². Som medarbetare hos oss är du en viktig del i att nå vårt mål som är att skapa säkerhet, trygghet och omtanke för de som bor och vistas i vårt område. Räddningstjänsten Skaraborg har bland annat uppdraget att bemanna vad som kallas Trygghetscentralen för kommunerna Lidköping, Vara, Grästorp och Essunga. Trygghetscentralen ligger geografiskt placerad i Lidköping och målsättningen är att alltid ge kunderna/brukarna hög kvalitét, optimal service, empati och ett trevligt bemötande - alla tider på dygnet - i alla situationer. Räddningstjänsten Skaraborg är nu i etableringsfasen av ytterligare en Trygghetscentral som kommer placeras geografiskt i Mariestad. Vi söker nu larmoperatörer med placering i Mariestad. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill jobba som larmoperatör dagtid på Trygghetscentralen i Mariestad. I Trygghetscentralens arbetsuppgifter ingår inledningsvis att ta emot trygghetslarm och hantera ärenden via telefon, göra en bedömning, vidta åtgärder utifrån riktlinjer och rutiner samt dokumentera ärendet. Vartefter verksamheten utökas kan det tillkomma andra typer av larm och uppdrag att hantera. Tjänsten omfattar även visst administrativt arbete kring larmen samt installation av trygghetslarm, digitala lås och annan teknik i brukarnas hem. Arbetstiderna är tvåskift dagtid och innefattar helgtjänstgöring. KVALIFIKATIONER Du är utbildad undersköterska som vill arbeta med IT-baserade administrativa system och har god datorvana samt är tekniskt intresserad. Som person ska du ha stor empati för andra människor och känna stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du ska trivas med att ge andra service, vara lyhörd för dina kunder samt vara bekväm med att arbeta med människor via telefon och olika larmsystem. Noggrannhet och stresstålighet är viktiga egenskaper för att kunna arbeta i Trygghetscentralen. Arbetet kräver att du kan fatta beslut på egen hand. Då arbetsuppgifterna även kan komma att omfatta installationer av trygghetslarm och annan teknik i brukarnas hem krävs B-körkort för tjänsten. Erfarenhet av arbete inom hemtjänst är meriterande men inget krav. ÖVRIGT Vi arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

23 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Vi söker fler larmoperatör till vår larmcentral i Malmö

Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance verksamhet är ISO-certifierad enligt ISO9001:2015, certifierad enligt SSF136 (certifierat larmcentral) samt SSF1063 (certifierat bevakningsföretag). OM DIG Vi förutsätter att du har hög moral med stor känsla för service och en genuin vilja att leverera det kunden förväntar sig. Vidare tror vi att du är flexibel, stresstålig och tar dig an problemlösning med en nyfiken och positiv attityd. Du gillar utmaningar och trivs med att ha ett omväxlande arbete med många bollar i luften. Det är även meriterande om du talar flera språk. Grundkrav för att ansökan skall behandlas är: Behärskar det svenska språket i tal och skrift med goda kunskaper i engelska, då språken används dagligen i ditt arbete Har möjlighet att arbeta 12 timmars pass under både dag och natt Väldigt god datorvana Ostraffad Ordnad privatekonomi Plus i kanten: Tidigare erfarenhet av serviceyrke, gärna med telefonvana Tidigare arbetat i skift Tidigare erfarenhet från säkerhetsbranschen OM TJÄNSTEN Larmcentralen innebär arbete på dygnets alla timmar vid årets alla dagar. Att arbeta i en larmcentral är att utgöra en del av verksamhetens nav. Du hör till våra absolut viktigaste medarbetare. Du kommer att ta emot och hantera larmsignaler, video, felanmälningar, telefonsamtal och radioanrop. Det är i regel du som får eller tar den första kontakten med kunder, väktare, polis och andra myndigheter. Du arbetar med att ta emot och förmedla såväl larmhändelser som felanmälningar åt våra kunder. I ditt arbete kommer du att komma i kontakt med en stor skara människor via telefon. Till din hjälp har du datorprogram som hjälper dig att hantera bland annat larmhändelser, telefonsamtal, kameraövervakning etc i det löpande arbetet.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Vi söker fler larmoperatör till vår larmcentral i Malmö - Heltid

Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance verksamhet är ISO-certifierad enligt ISO9001:2015, certifierad enligt SSF136 (certifierat larmcentral) samt SSF1063 (certifierat bevakningsföretag). OM DIG Vi förutsätter att du har hög moral med stor känsla för service och en genuin vilja att leverera det kunden förväntar sig. Vidare tror vi att du är flexibel, stresstålig och tar dig an problemlösning med en nyfiken och positiv attityd. Du gillar utmaningar och trivs med att ha ett omväxlande arbete med många bollar i luften. Det är även meriterande om du talar flera språk. Grundkrav för att ansökan skall behandlas är: Behärskar det svenska språket i tal och skrift med goda kunskaper i engelska, då språken används dagligen i ditt arbete Har möjlighet att arbeta 12 timmars pass under både dag och natt Väldigt god datorvana Ostraffad Ordnad privatekonomi Plus i kanten: Tidigare erfarenhet av serviceyrke, gärna med telefonvana Tidigare arbetat i skift Tidigare erfarenhet från säkerhetsbranschen OM TJÄNSTEN Larmcentralen innebär arbete på dygnets alla timmar vid årets alla dagar. Att arbeta i en larmcentral är att utgöra en del av verksamhetens nav. Du hör till våra absolut viktigaste medarbetare. Du kommer att ta emot och hantera larmsignaler, video, felanmälningar, telefonsamtal och radioanrop. Det är i regel du som får eller tar den första kontakten med kunder, väktare, polis och andra myndigheter. Du arbetar med att ta emot och förmedla såväl larmhändelser som felanmälningar åt våra kunder. I ditt arbete kommer du att komma i kontakt med en stor skara människor via telefon. Till din hjälp har du datorprogram som hjälper dig att hantera bland annat larmhändelser, telefonsamtal, kameraövervakning etc i det löpande arbetet.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Jobba i en certifierad larmcentral - Behovsanställning

Din arbetsplats blir Safe Solutions nybyggda och toppmoderna larmcentral i Malmö där vi, bakom skottsäkra fönster, utför kamerabevakning. Vi är bemannade dygnets alla timmar varje dag hela året. Dina arbetsuppgifter blir att övervaka områden, oavsett väder- och ljusförhållanden samt hantera inkommande larm som ska förmedlas till polis och kunder via angivna larminstruktioner. Kameran är en värmekamera som reagerar på värme och rörelse, därmed fungerar den oavsett om det är totalt mörker, snöstorm eller dimma. Kameran går att styra för att kunna följa förövarna och därmed leda polisen till rätt plats. Vi söker en tekniskt intresserad och säkerhetsmedveten person som arbetar enligt schema och som även kan hoppa in med kort varsel när det behövs. Du kommer kunna ha många bollar i luften samt behålla lugnet i stressa situationer. Kvalikationer; Svensk Medborgare Ostraffad och kan lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister Mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både muntligt och skriftligt Vana att arbeta med dator som främsta arbetsverktyg Vill du göra skillnaden så är detta arbetsplatsen för dig!

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Larmoperatör Natt

Lövestad Larmcentral är ett av Länsstyrelsen i Skånes län auktoriserat bevakningsföretag. Vi är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015 och SSF 136:5 och miljöcertifierade enligt SS-EN ISO 14001:2015. Kvalifikationer: Några av dina starkaste egenskaper är att du är socialt kompetent och genuint intresserad av att hjälpa andra människor, ansvarstagande, noggrann och bekväm med att jobba med dator och telefon som dina arbetsredskap. Du är vår röst mot omvärlden. Det är därför viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift. Om du har erfarenhet från kundtjänst så är det meriterande. Men absolut viktigast är att du är av rätta virket och tycker att arbetsbeskrivningen ser intressant ut. Om vi tror på dig lär vi dig resten. Vi söker dig som är ostraffad och har ordnad ekonomi. En förutsättning för anställning är att du klarar länsstyrelsens kontroll för anställning i auktoriserat bevakningsföretag. Arbetsuppgifter: Larmcentralen är vår verksamhets hjärta vilket ställer höga krav på service och bemötande. Du och dina kollegor hör till våra absolut viktigaste medarbetare. Du kommer att ta emot och hantera larm, kameraverifieringar, felanmälningar och hantera telefonpassning åt externa kunder. Oavsett ärende så är det du som operatör som är första kontakten, det är därför av yttersta vikt att du kan prioritera efter behov och ta snabba beslut. Du följer en instruktion och förmedlar ärendet till rätt part. Verksamheten i larmcentralen bedrivs dygnet runt – året runt, detta medför att arbetet innefattar helg och skiftarbete. Vi kommer att internutbilda dig, naturligtvis under betald arbetstid. Du kommer sedan att få arbeta självständigt, men alltid med stöd av, och i nära samarbete med, ett antal kollegor med samma arbetsuppgifter som du har. Du kommer att komma i kontakt med alla typer av människor i olika situationer. Arbetet är krävande, men också varierande, lärorikt och spännande. Tjänsten kräver att du kan hantera stressiga situationer och trivs med att arbeta i grupp.

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Larmoperatör

Din nya utmaning Larmcentralen på Verisure är kärnan i vår verksamhet och du som larmoperatör har en viktig och avgörande roll hos oss. På larmcentralen jobbar cirka 100 stolta larmoperatörer. När larmet löser ut är din största prioritet att skapa trygghet för våra kunder och du förväntas agera genom att analysera larmsignaler och ha kontakt med kunden. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser såsom polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet är en ansvarsfull uppgift i händelsernas centrum där du på riktigt gör skillnad i människors liv. Att ta emot inkommande samtal för att svara på frågor och supportera kunder är också dagliga inslag i rollen. Det är viktigt att du dessutom har god samarbetsförmåga då du kommer jobba i nära samarbete med dina kollegor. Vad erbjuder vi? Du blir en del av ett team i en stimulerande miljö med härliga kollegor som brinner för sin uppgift och har kul på jobbet. Tillsammans med kundtjänst är larmcentralen en av de största operativa avdelningarna i vår organisation. Vi erbjuder kollektivavtal och friskvårdsförmåner och en generös lönestege med snabb löneutveckling. Utöver grundlön finns möjlighet till provision. Tjänsten är en tillsvidareanställning och du kommer vara placerat i trevliga lokaler på Verisure Säkerhetscenter i Linköping. För att du ska få rätt förutsättningar för rollen inleds anställningen med en obligatorisk larmoperatörsutbildning. Vi har planerade utbildningstarter både i juni och september. Eftersom vår larmcentral har öppet dygnet runt har du som larmoperatör en dygnsgående tjänst. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du är empatisk, lyhörd och trygg som person, och har förmågan att vid en stressad situation som t.ex. inbrott, brand och hot förmedla trygghet och förtroende till våra kunder. Viktiga egenskaper ser vi är god datorvana, analytisk och förmåga att behålla lugnet. Du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra samtidigt som du kan utföra ditt arbete på ett självständigt sätt. Att du har en hög servicekänsla ser vi som en självklarhet då nöjda kunder är vårt främsta mål. Då vi jobbar med service är det meriterande om du har erfarenhet från tidigare serviceyrken. Har du dessutom teknisk erfarenhet eller ett tekniskt intresse är även det meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Grundkrav för anställning är att du fyllt 18 år, har fullt färgseende och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Innan eventuell anställning genomförs en bakgrundkontroll via Länsstyrelsen som innebär b.la kontroll i belastningsregistret. Skicka din ansökan med CV där du berättar varför du söker till oss och vad du tror du kan bidra med. Vi kallar till intervjuer och tillsätter tjänsterna löpande så vänta inte med din ansökan. För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Susanne Lundell [email protected] alt Christoffer Nilsson, [email protected] Om oss Verisure är en ledande leverantör av professionellt övervakade larm. Vi har 5 miljoner kunder i 17 länder i Europa och Latinamerika, 26 000 anställda och med över 35 års insikt, erfarenhet och innovation är vi på Verisure kända för våra produkter och tjänster. Som anställd på Verisure är du en del i ett branschledande och nytänkande företag med stark framåtanda där vi drivs av att göra skillnad på riktigt. I Linköping har vi vårt huvudkontor och säkerhetscenter där bland annat vår larmcentral, kundservice och säljorganisation finns. Runt om i landet har vi larmtekniker och säljare som dagligen träffar våra drygt 500.000 kunder som vi har i Sverige.

15 april 2024
Sista ansökan:
6 juli 2024
SOS-operatör

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Din vardag som SOS-operatör En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Norrköping där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst. Vi erbjuder dig - Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor - Engagerade och stöttande ledare och kollegor - Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum - Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, Ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Det är meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande. Vi tror att du - Har minst tre års dokumenterad arbetslivserfarenhet - Talar och skriver både svenska och engelska obehindrat - Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system - Har hög simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider. Detta då det är en kravställning, eftersom SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Tjänsten är med start 24 september Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2024-04-07 Har du frågor? Kontakta rekryterande chefer Peter Ljungström eller Tobias Myhre SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024