Marknadskommunikatör

Sök bland 37 lediga jobb som Marknadskommunikatör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Marknadskommunikatör till Sterisol

Marknadskommunikatör till Sterisol! Nu söker vi en ny kollega som vill vara med och stärka Sterisol som varumärke och arbeta med vår marknadskommunikation. Vi erbjuder dig en spännande tjänst och ett omväxlande, självständigt arbete i ett utvecklingsinriktat företag. Vi har korta beslutsvägar och tjänsten ger en unik möjlighet för dig att kunna påverka i din roll. Välkommen till oss! Din roll Sterisol är ett kunskapsbolag som tillverkar unika hudvårdsprodukter. Produkterna ligger rätt i tiden med miljö och hållbarhet i fokus. Nu söker vi en Marknadskommunikatör som vill vara en del av vår resa! På Sterisol kommer du att ansvara för vår externa kommunikation och ser till att information kommer ut till våra kunder och på vår hemsida, Facebook, LinkedIn m.m. Du kommer huvudsakligen att jobba med texter, både digitalt och i print, som exempelvis informationsbrev, annonser, kampanjer och inlägg i sociala medier. I rollen kommer du att ha ett tätt samarbete med vår externa marknadsföringsbyrå och arbeta nära kollegor inom sortimentsutveckling och försäljning. Du arbetar nära verksamheten och skapar dig en förståelse för våra olika affärsområden och stöttar dem i olika kommunikationsärenden. Du blir den kreativa kraften bakom vårt marknadsmaterial, som integrerar text, grafisk design och medier för att stärka kopplingen till vårt varumärke. Du är delaktig i aktiviteter som mässor och skulle även kunna få använda din kreativa ådra och fotografera för att skapa innehåll. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Om dig Vi ser att du är en kreativ, ansvarstagande och driven person med öga för detaljer. Du har antingen en utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller grafisk design, och kanske några års erfarenhet av en liknande roll. Du är kommunikativ, självständig och strukturerad samt har lätt för att samarbeta. Ett tekniskt intresse och kunskaper i Adobe-program som Photoshop och Indesign är nödvändigt. Du behöver även vara flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift, och det är meriterande om du har erfarenhet av att skapa och publicera innehåll för digitala kanaler som Facebook, Instagram och webbplatser. Erfarenhet av foto och filmredigering är också meriterande. Är du personen som kan ta Sterisol till nästa nivå med din kompetens och kreativitet? Tveka inte att kontakta oss för mer information om rollen och för att starta din resa på Sterisol! Om Sterisol Nu erbjuds en fantastisk möjlighet att få vara med och utveckla ett etablerat varumärke till nästa nivå. Som Marknadskommunikatör på Sterisol får du en central roll där du har möjlighet att påverka. Välkommen med din ansökan! Sterisols produkter och system bygger på en unik svensk förpackningsinnovation, som har gjort det möjligt att erbjuda hudvårdsprodukter utan konserveringsmedel och andra tillsatser. Produkterna säljs B2B och marknadsförs i 25 länder över hela världen via distributörer samt med egna säljkårer i Sverige och Finland. Företaget omsätter runt 110 MSEK och har 43 anställda. Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mia Neander på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Sterisol. Sista ansökningsdag är den 23 juni 2024.Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

16 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Creator Success Specialist - Short Form Content

About Wehype At Wehype, our mission is to empower creators and games to collaborate seamlessly and grow together. We achieve this by providing a platform that connects creators and games from all over the world through a rich product experience that supports various activations, including paid sponsorships, creator codes, and giveaways. About the role: We're looking for an Creator Success Specialistwho thrives in a multicultural, high-energy environment and is passionate about video games and influencer marketing. You will be working closely with our commercial team and will have Matilda Winbergas your manager. We're looking for candidates who are well-organized, detail-oriented, clear communicators and quick learners. Join our team and help shape the future of gaming influencer marketing!Location: Uppsala/Stockholm What you will do Work closely with a Campaign Lead to deliver Influencer Marketing Campaigns Being our expert on Short-Form content Source Creators for upcoming campaigns Help Creators succeed in their campaigns Establish and maintain creator communication and planning Plan and validate content for the campaigns. Negotiate rates and commissions with creators. Use our technology to effectively manage the campaigns - including overseeing invitation and onboarding of influencers, handling logistics, and monitoring sponsored content. Who you are You have extensive knowledge of Short-Form content on Social Media You are a lifelong gamerand feel at home on Twitch and YouTube You are a savvy communicator Are very proficient in English - both verbally and written You are a doer Experience in digital marketing, advertising, and/or social media You have outstanding project management skills and nerves of steel, with a problem-solving mindset Perks & benefits Learn as part of a collaborative team and develop your career in a fast-growing company. Premium work gear to get the job done Breakfast every day at the Office Gaming stations at work Wellness grant to cover your gym/yoga/massage costs

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
E-commerce Marketing Specialist - Full-Time Position

About us: Swedish Nutra is Europe’s leading collagen and supplement manufacturer based in Malmö. Our brands include Swedish Nutra and Swedish Collagen, which are sold throughout Amazon Europe and Amazon United States. We’re looking for a passionate and dynamic individual to join our team to scale our Amazon project to new heights. About the role: We're seeking a talented E-commerce Marketing Specialist to join our team full-time and manage our Amazon storefronts in Europe and America. The ideal candidate will have a strong background and a proven track record of driving sales and increasing product visibility in an E-commerce platform. This is a 100% on-site job. Key Responsibilities: Develop and implement effective Amazon marketing strategies to drive sales and maximize ROI. Create and optimize product listings, ensuring high-quality images, compelling product descriptions, and accurate keyword placement. Conduct competitive analysis to identify opportunities for growth and areas for improvement. Coordinate with the production team to manage FBA shipments and ensure timely replenishment of stock. Monitor and analyze key performance metrics, providing regular reports and actionable insights to improve sales. Collaborate with internal and external teams, including the production team, customer service, and Amazon agency, to ensure a cohesive and effective marketing approach. A big plus if you can manage and optimize Amazon PPC campaigns, including Sponsored Products, Sponsored Brands, and Sponsored Display ads. Required Skills and Qualifications: Minimum of 3 years of experience in E-commerce marketing and advertising. Strong knowledge of Amazon Seller Central and/or Vendor Central platforms. Excellent analytical skills with the ability to interpret data and make data-driven decisions. Exceptional written and verbal communication skills. Proficiency in using Amazon advertising and analytics tools, such as Amazon Advertising Console, Helium 10, Jungle Scout, or similar. Detail-oriented, with strong organizational and project management skills. Ability to work independently and collaboratively in a fast-paced environment. What we offer: Competitive salary Opportunities to develop responsibilities and grow within the company An international and dynamic team Friday Fika How to apply: Send your resume and a brief cover letter outlining your relevant experience to [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
INTRESSEANMÄLAN – Marknadsföring & kommunikation

Om tjänsten Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom marknadsföring eller kommunikation i Skåne? Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom marknadsföring eller kommunikation får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i. Vanligt förekommande tjänster: – Marknadskoordiantor – Marknadsassistent – Kommunikatör Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil. Välkommen med din ansökan! Om verksamheten Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

15 maj 2024
Sista ansökan:
15 juli 2024
Kommunikatör till statlig myndighet i Karlskrona!

Om tjänsten Vill du vara en del av ett statligt bolag i Karlskrona och driva kommunikationen framåt? Då kan rollen som Kommunikatör vara något för dig! Plats: Karlskrona Startdatum: 1 augusti 2024 Slutdatum: Året ut 2024 med möjlighet till förlängning Omfattning: 100% Arbetstider: Måndag till fredag kontorstider med möjlighet att arbeta hemifrån någon dag i veckan. Mer om tjänsten: Vi söker en engagerad och erfaren kommunikatör med spetskompetens inom digitala kanaler. I rollen kommer du att ha huvudansvaret för att skapa och distribuera innehåll i digitala kommunikationskanaler, med särskild fördjupning inom områden som film, webbpublicering, sociala medier eller möte- och konferensproduktioner. Du kommer att arbeta med hela kommunikationsprocessen, från analys och planering till produktion och uppföljning. Samarbetet med andra myndigheter och kollegor är en central del av rollen. Vem är du? För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla följande krav: * Högskoleutbildning inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning, tillsammans med minst tre års arbetslivserfarenhet som kommunikatör, eller gymnasieutbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet inom området. * Erfarenhet av att arbeta inom digitala kanaler, med fokus på webb. * Mycket god förmåga att skapa innehåll i digitala kommunikationskanaler. * Förmåga att analysera och lösa problem, samt göra avvägningar och prioriteringar. * Talar och skriver flytande svenska * God samarbetsförmåga och förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du behöver även ha en referens som kan styrka upp din arbetserfarenhet (inom de senaste två åren) redo vid eventuellt intervjutillfälle. Varmt välkommen in med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Marknadskommunikatör inriktning webb

Card Group producerar och distribuerar ett unikt sortiment av gratulationskort och presentprodukter som säljs i butiker över hela världen. Företaget grundades 1997 och har sedan dess haft en otrolig expansionsresa. Företaget är idag Sveriges största franchiseexportföretag med Master Franchise kontor i över 40 länder världen över. Med en hög internationell närvaro och en stark lokal förankring har Card Group lyckats hitta ett sätt att arbeta som gör dem unika i sitt slag. För att kunna fortsätta denna utveckling söker vi nu en Marknadskommunikatör. Card Group expanderar och i en föränderlig värld behöver vi också öka vårt fokus på digitala kanaler. Är du en kommunikatör med det lilla extra och brinner för digitala kanaler och sociala medier – då är det dig vi söker! Vi söker en ambitiös kommunikatör som vill vara med och utveckla bolagets digitala kommunikation. Tjänsten innebär många spännande och varierande arbetsuppgifter. Då vår arena är global söker vi dig som: - Uttrycker dig mycket väl i skrift, både i svenska och engelska och du har lätt för att skriva både säljande och informativa texter. - Har ett genuint intresse för sociala medier och andra digitala kanaler. - Har goda kunskaper i grafiska program såsom t.ex Photoshop och Indesign. - Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. - Du har utbildning inom exempelvis medie-kommunikation/digitala medier eller annan relevant utbildning. Som person är du initiativtagande, kreativ, strukturerad, analytisk och noggrann. Det är till fördel om du har kunskaper i fotografering och Google Analytics. Din kreativa sida är framträdande och du har en fallenhet för design, färg och form och kan genom text och bild skapa budskap och förmedla det på ett säljande sätt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av: - Ansvara för uppdatering och innehåll av produkter, texter, bilder och banners på våra webbplatser såväl interna inom gruppen som externa så att de är så kompletta, informativa och säljande som möjligt. - Säkerställa att nya produkter har rätt och säljande produktinformation och bilder. - Utföra dagligt kommunikationsarbete såsom att skriva texter, ta fram bilder etc för placering på sociala medier och våra webbplatser. - Arbeta med aktiviteter på sociala medier såsom Facebook, Instagram, You tube etc. Du kommer att ha en viktig roll där du kommer att arbeta självständigt men i nära samarbete med övriga avdelningar t.ex. vår egen in-house - design studio men också externa kontakter med nätverk, byråer etc.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Projektledare/Sales Project Manager View 360

Sales Project Manager - View360 International Description We are looking for a sales project manager for View360 who is fluent in either English, German, Spanish, French or Italian in speech and writing. Do you feel that you want to change your environment to a more inspiring and exciting workplace? Then you are warmly welcome to apply to our wonderful team. About us View360 is an international workplace with a lot of joy, good cohesion and where digital development is at the center. We are Europe's leading producer of virtual tours on Google. We offer our customers a digital experience of their business based on needs and conditions. We have very high ambitions and goals with our projects, but the most important thing is that we treat each other and our customers as really good friends. Areas of responsibility ● B2B sales. ● Budget responsibility. ● Project management of photography opportunities in selected international cities. ● Digital meetings. ● Telephone meetings. We are looking for a determined and passionate colleague who is driven by sales. We believe also that you are confident in yourself and have a well-developed business interest as well as good negotiation and communication skills. You enjoy customer meetings and can easily establish long-term relationships. To be successful in this role you need to be comfortable in a growing entrepreneurial organization with high ambitions. You also need to have a strong desire to develop the business together with your colleagues. Finally, you need to be fluent in either spoken and written English, German, Spanish, French, Italian, Turkish, Serbocratic, Polish or Swedish. If you have worked in sales before, it is of course good, but absolutely not necessary. It is above all your drive and your personality that are most important for your success. Do you want to know more about the service? Please send an application & CV to [email protected] preferably with a picture. We look forward to hearing from you! // The team at View360

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Content Manager till Fortum

Om företaget Vill du vara med och bidra till utvecklingen av Fortums strategiska position i Sverige? Allt genom en långsiktig och genomtänkt närvaro på relevanta plattformar. Du kommer vara med och skapa intresseväckande och relevant innehåll där kommunikation, varumärke och påverkan integreras. Du kommer aktivt bidra till diskussionerna i våra kanaler med målet att förmedla den kunskap som våra många experter besitter. För att lyckas med det måste du vilja lära dig energifrågorna på djupet. Din roll Tjänsten är ett konsultuppdrag på 12 månader med start så fort som möjligt.Din roll ingår i det senare teamet vilket ansvarar för samordningen och arbetet med landspecifika strategiska positioner samt bidrar med strategiskt och operativt stöd till affärsområdena. Du kommer även att samarbeta på koncernnivå kring innehåll, övergripande kampanjer och varumärkeskoncept. Huvudsakliga arbetsuppgifter Under perioder delta i strategiska projekt inom andra affärsområden eller på koncernnivå. Stödja och bidra till utvecklingen av Fortums strategiska position i Sverige genom en uthållig närvaro i olika kanaler, i nära samarbete med affärsområdena. Bidra till att anpassa och genomföra Fortums integrerade påverkans- och kommunikationsplan för den svenska marknaden med fokus på de digitala kanalerna. Skapa innehåll för olika kanaler, från poster i sociala medier till bloggposter och rörligt material. Bevaka och bidra aktivt till diskussionerna i Fortums sociala media-kanaler. Ge strategiskt och operativt stöd till affärsområdena inom kommunikation, inklusive hjälp med att förutse, hantera och minimera kriser samt träna talespersoner att producera innehåll för sociala medier. Din profil Har minst tre års erfarenhet av arbete med kommunikation, meriterande är från energisektorn eller annan verksamhet som utgör en aktiv del av samhällsdebatten. Är en mycket god skribent med en förmåga att skriva engagerande och tillgängligt om komplexa frågor. Har en god förståelse och förmåga att utnyttja aktuell debatt för att skapa relevant innehåll. Har mycket god kunskap om digitala kanaler och innehållsstrategier för olika målgrupper. Talar och skriver svenska flytande samt har mycket goda kunskaper engelska. Har en relevant akademisk examen eller tillgodosett dig motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Varför arbeta på Fortum Är du redo för ditt livs största utmaning? För att kunna driva på övergången till en renare värld måste vi omforma energisystemet. En öppen kultur är nyckeln till att nå våra mål. Med ömsesidigt förtroende, en tro på människors förmåga och genom att se till att alla mår bra kan vi nå ännu bättre resultat. Flexibilitet är det nya normala och vårt hybrida arbetssätt tillämpas när det är möjligt. För dig innebär ett arbete på Fortum spännande möjligheter att utveckla din expertis och skapa en meningsfull karriär – och vi kommer stötta dig på den resan. Vi tror att mångfald och inkludering inspirerar oss alla att vara innovativa och växa tillsammans. Därför strävar vi efter att bygga team där alla känner sig inkluderade och behandlas lika. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocesssamarbetar Fortum med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46704629320.Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 oktober 2024
Global Graduate in Digital Marketing

Do you want to kick-start your global career? Being a Digital Global Graduate in BAT is an outstanding opportunity! BAT is evolving at pace – truly like no other organisation. To achieve the ambition, we have set for ourselves, we are looking for colleagues who are ready to live our ethos every day. Come be a part of this journey! BAT SWEDEN IS LOOKING FOR A DIGITAL GLOBAL GRADUATE IN MARKETING ROLE POSITIONING AND OBJECTIVES Begin an outstanding career with a bright future! At BAT, we give you a phenomenal start to your career by placing you in an environment that nurtures learning, teamwork, and well-being in a leading global company that’s redefining at a rapid pace with more than 200 brands in over 200 markets. As a Graduate, you’ll play an important part in our long-held ambition to transform the industry and become one of BAT’s future talents! The Global Graduate programme is our accelerated 18-month international development program that combines a real job from day one with structured development through extraordinary trainings sought at strengthening your commercial acuity and leadership skills. WHAT CAN YOU EXPECT? 18-months rotational programme across Nordics Fast-paced international career in Digital Marketing Get a better understanding of business Work on exciting and innovative strategic projects and get exposure to the Leadership team Cross-functional & cross-country collaboration and project management Unparalleled development opportunities through a varied training program aimed at strengthening your leadership and commercial skills 2-week intense F2F training in our London Headquarters with your graduate peers from other end markets called Global Grad Academy Support from coaches and mentors throughout the programme Access to a global network of Graduates What our current Digital Global Graduate says about the programme: “The Digital Global Graduate program has been a 360° experience. I got to be involved in every different area of digital marketing allowing me to improve my digital skills but also my business skills thanks to the different rotations.” -Marta Lamothe, former Digital Global Graduate ESSENTIAL EXPERIENCE, SKILLS AND KNOWLEDGE You hold a master’s degree in Business, Marketing, Digital Marketing or related fields and you would like to kick-start your career Have a deep interest in business management and the FMCG industry, and you have ideally gained hands-on working experience besides your studies. Are results-oriented and motivated by achieving results, as well as analytically sharp, intuitive and a creative problem solver with an open mind set. In projects, you take ownership and you are equally motivated by working independently and in teams. Have excellent communication skills and you are structured. You encourage and empower your colleagues. Thrive in an ambitious and international working environment that ensures a steep learning curve and personal development. Are proficient in English and/or one of the Nordic languages (Norwegian/Danish/Finnish/Swedish) WE ARE BAT At BAT we are committed to our Purpose of creating A Better Tomorrow. This is what drives our people and our passion for innovation. See what is possible for you at BAT. Global Top Employer with 53,000 BAT people across more than 180 markets Brands sold in over 200 markets, made in 44 factories in 42 countries Newly established Tech Hubs building world-class capabilities for innovation in 4 strategic locations Diversity leader in the Financial Times and International Women’s Day Best Practice winner Seal Award winner – one of 50 most sustainable companies BELONGING, ACHIEVING, TOGETHER Collaboration, diversity and teamwork underpin everything we do here at BAT. We know that collaborating with colleagues from different backgrounds is what makes us stronger and best prepared to meet our business goals. Come bring your difference! ARE YOU UP FOR THE CHALLENGE TO PROVE YOUR POTENTIAL? Hurry up and send us your application as soon as possible! We will run our Global Graduate Assessment Center on 30th May 2024 in our Malmö office from 9.00-13.00. Expected start date: Summer 2024 or upon graduation. If you have any questions don't hesitate to reach out to HR Business Partner Ida Svendsen on [email protected]. If you experience any technical difficulties when applying, please contact: [email protected]

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Marketing Coordinator

Sedan några år tillbaka har konsultbolaget Sopra Steria växlat upp sin marknadsföring och storsatsat på marknadsavdelningen. Med plan att bli landet bästa inhousebyrå efterfrågas nu dig som vill bli en del av ett snabbfotat, kreativt team där ingen dag är den andra lik. Sopra Steria är på en spännande tillväxtresa och på god väg i sitt varumärkesbyggande. Flera år i rad har bolaget blivit utsett till en av Sveriges bästa arbetsgivare, Karriärföretag och hyllats för sitt traineeprogram. Sopra Steria har ett fantastiskt nyrenoverat kontor mitt i centrala Stockholm men tror på hybridarbete och att du som medarbetare ska arbeta från där du trivs allra bäst. Senast prisades teamet i Magnet Awards 2024 för serien Det digitala undret: https://www.youtube.com/@Detdigitalaundret Om teamet: Som Marketing Coordinator blir du en del av ett engagerat och drivet team på fem personer som idag består av: en Marketing Director, en Digital Marketing Specialist, en PR-manager, en filmproducent och en grafisk formgivare som alla jobbar tillsammans mot samma mål - att vi ska bli Sveriges bästa inhouseteam. Det här ska vara vår allas drömarbetsplats där vi tillsammans ska göra Sopra Steria till ett välkänt varumärke för potentiellt nya rekryter, kunder och att våra nuvarande medarbetare ska vara riktigt stolta över att jobba här. I vårt team finns inga vassa armbågar, utan här hjälps vi åt i det stora och det lilla – högt och lågt. Vi har väldigt roligt tillsammans och tror på att det är genom att gemensamt arbete, mycket skratt och ett jäklar anamma som vi fixar eventuella utmaningar och det dagliga höga tempot. Om rollen: I rollen som Marketing Coordinator blir du en nyckelperson i teamet, du ser till att skapa innehåll till sociala medier (Instagram, LinkedIn och YouTube) i dialog med vår grafiska designer och filmskapare. Du har örat mot rälsen och kommer gärna med förslag på kreativa kampanjer och innehåll för att stärka varumärket. Du är även strukturerad och van att hantera events - dessa producerar vi på egen hand både internt och externt. Den här rollen innebär att man besitter ett stort driv, är strukturerad och kreativ. Några av dina ansvarsområden blir: • Ansvara för publicering på sociala medier • Ta fram kreativa kampanjer/idéer för att nå ut med Sopra Sterias varumärke • Producera innehåll till sociala medier i samarbete med filmskapare och grafisk designer • Koordinera och genomföra interna och externa event • Stötta upp med text vid behov • Stötta Digital Marketing Specialist med digital annonsering När du kliver på Sopra Steria tåget blir du en del av en resa. Vi är ett växande bolag med stora ambitioner, vår kultur är inkluderande och varm, vilket bevisats igenom att vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2024 av Great Place to Work. Avslutningsvis tillhör vi en global koncern och är ledande i Europa inom digitalisering. I världen är vi 60 000 medarbetare, vara 600 av oss finns här i Sverige där vi har kontor i Östersund, Stockholm, Göteborg och Malmö. Låter det som ett drömjobb för dig? Hör av dig så tar vi en kaffe! Therese Eriksson, Marketing Director [email protected] +46 733 26 54 34

13 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024