Marknadskommunikatör till Swevet - Sjöbo

Om tjänsten Som Marknadskommunikatör med inriktning på PIM har du en central roll i att säkerställa att Swevet kommunicerar på rätt sätt gentemot sina olika målgrupper. Du ansvarar och arbetar även i deras Product Information Management-system, PIM, för att säkerställa att det innehåller rätt information, och att korrekt material kommer till leverantör. Du kommer vara företagets superuser samt driva utvecklingen med att förbättra PIM-datamodellen. Du säkerställer att Swevet skriver och uttrycker sig digitalt och analogt enligt företagets brandingmanual. Du arbetar medSEO-optimering, inklusive analys av sökordsstrategi, webbplatsstruktur och konkurrensanalyser. Tillsammans med dina kollegor i marknadsteamet arbetar du för att utveckla engagerande copy och marknadsföringsmaterial för att driva försäljning och förbättra kundresan. Din insats är avgörande för att säkerställa en effektiv och engagerande kundupplevelse. Arbetsuppgifter I rollen som Marknadskommunikatör hos Swevet är dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Superuser för Optimizely PIM, du harfull förståelse för Optimizely PIM, säkerställer kontinuerlig förbättring av datamodellen Förespråka kvalitetsproduktdata i PIM som säkerställer att alla definierade fält som presenteras på webbplatsen, på alla språk, är korrekta och fullständiga Optimera produktattribut per kategori, definiera dem för att driva försäljning och förbättra kundresan Tillsammans med dina kollegor i marknadsteamet kommer du även: Optimera kundupplevelsen genom att engagera kommunikation till Swevets kunder Analysera sökordsstrategi och sökordspositioner genom noggrann analys för att identifiera trafik- och konverteringsgenererande söktermer och justera strategin Optimera metadata och webbplatsstruktur för att förbättra klickfrekvens och sökmotorrankning, inklusive att identifiera förbättringsområden och implementera förändringar Genomför sökmotorsanalys påkonkurrenter för att anpassa och förbättra SEO-strategin Proaktivt arbeta för attförstå målgruppen och utveckla engagerande content Redigera och korrekturläsa marknadsföringsmaterial i enlighet med varumärkets riktlinjer och målgruppens behov Arbetstider:Måndag till Fredag kl. 08:00 - 17:00. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med sedvanlig provanställning om sex månader. Start för tjänsten: Omgående ellerenligt överenskommelse. Adress till arbetsplats:Forskaregatan 1D, 275 37 Sjöbo Om Swevet Swevet är Sveriges enda fullsortimentsgrossist inom djurhälsa och gör allt för att underlätta och stödja dig som arbetar med och lever nära djuren. Swevet erbjuder ett gediget kunnande, ett lättillgängligt stöd, en hög servicenivå och ett brett och prisvärt sortiment inom läkemedel, förbrukning och sjukvårdsutrustning. Swevet delar er passion för djurens välmående – allt för friskare djur! I slutet av 2022 fick Swevet nya ägare i MWI Animal Health (en del av AmerisourceBergen-familjen) som är en ledande global distributionsverksamhet för djurhälsa, med etablerade nätverk över Storbritannien och USA. Stora möjligheter för rätt person Hos Swevet finns goda möjligheter till både personlig utveckling och att ta steg i karriären! Oavsett om du vill växa in i en annan roll eller specialisera dig mot ett mer specifikt område. Möjligheterna är många och storaför den som är driven och engagerad.Som medarbetare hos Swevet blir du en del av ett företag med stark tillväxt och får jobba i ett sammansvetsat team med höga ambitioner. Krav och egenskaperKrav Erfarenhet av SEO-arbete och sökordsanalys Starka skrivfärdigheter med förmåga att följa varumärkesriktlinjer Flytande svenska i tal och skrift Flytande engelska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av produktdatahantering i PIM-system Förståelse av norska och/eller danska Egenskaper Analytiskt tänkande och problemlösningsförmåga Förståelse för e-handelsmiljön och digital marknadsföring Stark fokus på kvalitet och noggrannhet Öga för detaljer Stor vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. Lön och förmåner Lön:Enligt överenskommelse,kollektivavtal med Unionen Förmåner: Tjänstepension Friskvårdsbidrag Lunchförmåner &frukost Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg är referenstagning sker digitalt med hjälp av Refensa. På slutkandidater kommer en juridisk bakgrundskontroll genomföras som du godkänner genom ansökan. Efter detta tar Swevet själva över processen. Hemsida: www.marketpeople.se

24 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Content Manager

Som content manager hanterar du hela produktionsprocessen, från idéstadie till uppföljning. Framförallt arbetar du med att ta fram sponsrat innehåll, native, tillsammans med annonsörer som vill synas på Hemnet. Som content manager präglas varje dag av mycket eget ansvar, kreativ höjd och tydliga målsättningar. Stort fokus för rollen ligger på att ta fram skarpa idéer och producera kommersiellt innehåll. Tillsammans med dina kollegor omvandlar du dessa idéer till kampanjer som hjälper varje kund att nå ut på ett effektivt sätt till Hemnets besökare. I rollen ingår det även att producera redaktionellt innehåll med syftet att inspirera och hjälpa Hemnets besökare att bli experter på bostadsmarknaden. Som content manager på Hemnet kommer du: Producera kommersiella och redaktionella artiklar för en sajt med drygt 4060 miljoner besök varje månad. Hantera publiceringar och optimera trafik av innehåll i Hemnets kanaler (Hemnet.se, Facebook och nyhetsbrev till konsumenter). Säkerställa att Hemnets redaktionella innehåll är i linje med företagets mål och strategi. Agera säljstöd till Hemnets säljare i frågor som rör native. Analysera och göra uppföljningar av native-kampanjer. Ha regelbunden kontakt med kunder. Vem är du? Vi vill addera teamet med dig som har erfarenhet av journalistik, copy eller dig som har jobbat på contentbyrå eller produktionsbyrå. Vi letar efter dig som tycker om att skriva texter som lockar till läsning och skapar engagemang. Du är duktig på att ta fram kreativa vinklar, innehållskoncept och ideér som ger Hemnets artiklar det där lilla extra. Vi hoppas du tycker det låter kul att samarbeta med kunder och hela tiden utveckla samarbetet med kunderna – stora som små. Därför är det ett extra plus om du tidigare producerat innehåll i samarbete med extern kund. Teamet och Hemnet: Som content manager kommer du att jobba i ett litet och tajt team. Du kommer tillhöra Hemnets säljorganisation och därmed jobba nära Hemnets säljare, men även nära andra delar av organisationen som t.ex. vårt kommunikationsteam. Hemnet är ett stort varumärke men ett ganska litet företag på cirka 150 personer som brinner för att hjälpa människor att hitta sin drömbostad. Vi jobbar i små team och arbetar aktivt med att utbyta erfarenheter och kunskap. Här är det självklart att komma med nya idéer, ifrågasätta, samarbeta och ha roligt varje dag. Personlig utveckling och viljan att testa nya arbetssätt är något vi uppmuntrar, då målet är att dessa lärdomar och erfarenheter kan hjälpa oss att tillsammans bli ännu bättre. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

23 maj 2024
Sista ansökan:
9 november 2024
Junior Launch Lead

About the Role: Husqvarna is seeking a motivated and detail-oriented Junior Launch Lead to join us. The Junior Launch Lead plays a critical role in ensuring our products make a significant, consumer-oriented, and timely impact across all our markets. Working closely with the Senior Launch Lead, you will be a key point of contact for project management, driving the success of our launch processes. Key Responsibilities: Integrated Launch Plan: Assist in creating and following up on an integrated Go-To-Market (GTM) plan across various departments for identified product launches. Stakeholder Collaboration: Work with stakeholders from CSU, marketing, strategy, CMI, sales, logistics, R&D, and after sales to plan and execute projects. Launch Preparations: Support the preparation and timing of launches across functions, ensuring clear requirements, deliverables, deadlines, delivery gates, KPIs, and tracking are met. Project Meetings: Prepare for regular project and checkpoint meetings, ensuring continuous delivery and drive of the GTM process. Launch Results: Follow up on the results of launches, compiling inputs and learnings for future launches. Message Alignment: Ensure all stakeholders adhere to the aligned message platform and hierarchy for product/service launches. Sell-In Projects: Assist in the delivery of sell-in projects, including Horizon and sell-in presentation delivery. Sample & Data Coordination: Secure coordination of samples and data. Problem Solving: Proactively identify and help solve potential blockers to a customer-focused launch, such as late product delivery or campaign start dates. Knowledge Sharing: Leverage and share the cross-functional team’s knowledge to secure successful launches. Competitive Tracking: Deliver competitive tracking at the point of launch and share insights with the business. Project Support: Support the Senior Launch Lead in completing all project deliverables. Required Qualifications and Skills: University degree in Marketing or similar. 3-5 years' experience from a marketing role Strong project management skills with attention to detail Excellent communication and collaboration abilities. Proficiency in coordinating cross-functional teams. Comfortable working in a technical environment Ability to manage multiple tasks and deadlines efficiently. Analytical mindset with the capability to track and report on KPIs. Problem-solving skills to proactively address potential blockers. Knowledge of marketing, sales, logistics, and product development processes is a plus. Experience in a product launch or go-to-market (GTM) environment is a plus Fluent in Swedish and English Location: Husqvarna site in Huskvarna. The application  Can you envision yourself being part of this? If so, apply as soon as possible, we are going through the applications continuously. Due to GDPR we do not accept applications via mail.  For more information about the position please contact hiring manager Jenny Fisher-Toivo, [email protected] For more information about the recruitment process please contact Sebastian Glaas, Talent Acquisition Partner. [email protected] Husqvarna Group is the world’s largest producer of outdoor power products including robotic lawn mowers, garden tractors, chainsaws and trimmers. The Group is also the European leader in consumer watering products and one of the world leaders in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold via dealers and retailers to both consumers and professional users in more than 100 countries. The head office is located in Stockholm, Sweden, and the share is listed on NASDAQ OMX Stockholm Exchange.

23 maj 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Junior Social Media Specialist & Content Creator

Jobfind söker kreativ Junior Social Media Specialist & Content Creator! Vår vision är att vara en ledande aktör som erbjuder tjänster till människor för att stödja, stärka och motivera dem att komma ut i arbete eller studier. Som en del av Angus Knight Group är Jobfind i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu medarbetare som har kompetens, drivkraft och nyfikenhet att möta framtiden tillsammans med oss! Din profil Vi söker dig som är självgående, driven och engagerad. Du är positiv och prestigelös med god självkännedom om vilka förutsättningar du själv behöver för att må bra och lyckas i ditt arbete. Du utmanas av att testa olika vägar och metoder, och du trivs såväl med att arbeta självständigt som att vara en del av ett team. • Besitter relevant utbildning inom media och kommunikation och/eller för tjänsten annan relevant arbetslivserfarenhet • Har förmåga att anpassa budskap och tonalitet efter målgrupp, kanal och forum • Är en storyteller som kan skriva, filma och skapa innehåll som engagerar och lyfter fram Jobfind Sveriges arbete • Har stark kommunikativ förmåga och är skicklig på att anpassa budskap till olika plattformar • Har erfarenhet av att analysera data och driva aktiviteter mot strategiska beslut för att optimera våra sociala medier Rollen som Junior Social Media Specialist & Content Creator Vi söker dig som är utbildad/studerar inom media med erfarenhet av att skapa innehåll till LinkedIn, Meta (Instagram och Facebook) samt Tiktok. Du kommer att främst arbeta under kontorstid men vi ser gärna att du är flexibel i både arbetstider och arbetsplats - stor del av arbetet kommer innebära att åka runt till våra kontor och skapa innehåll på plats. Innehållet kommer främst vara i videoformat så vi ser gärna att du har erfarenhet av videoskapande. Tillsammans med övriga på marknadsavdelning och kollegor inom Angus Knight Group, kommer du ansvara för att skapa innehåll på Jobfinds sociala medier, för att öka vår synlighet och stärka vårt varumärke. Du kommer att ha stor frihet i att skapa innehåll som efterfrågas inom ramarna av företagets grafiska utseende och profil. Vi ser gärna att du har förmågan att analysera och rapportera resultat från våra sociala medier och innehållsstrategier för att kontinuerligt förbättra vår närvaro och räckvidd. Är DU den vi söker? Inkom med din ansökan snarast möjligt då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vi erbjuder ett flexibelt och stimulerande arbete i en nytänkande organisation där både tempot och taket är högt. Du kommer ha möjlighet att agera självständigt i ditt resultatskapande. Vi tillämpar kollektivavtal. Anställningens omfattning: Deltid Tillträde: Omgående Plats: Hybrid Varmt välkommen med din ansökan!

23 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Marknadskommunikatör

W5 Solutions är en nordisk försvarskoncern som levererar nyskapande system och lösningar till försvar och myndigheter världen över. Vi utvecklar högteknologiska lösningar inom strömförsörjning, mobil infrastruktur, integration och träningssystem med ytterligare supportfunktioner såsom utbildning, reparation och underhåll inom försvarssektorn.W5 Solutions hjälper de som skyddar oss genom att förbereda myndigheter såsom försvaret, polis, räddningstjänst, kustbevakning och civil säkerhet för verkliga situationer genom att tillhandahålla högteknologiska system och lösningar. Om du, liksom vi, motiveras av att jobba för en tryggare morgondag där allas lika värde är en förutsättning – kom och jobba med oss!I W5 Solutions koncernen ingår 7 dotterbolag - W5 Solutions Production, Omnifinity, MR Targets, W5 Finland, ArcQor, Kongsberg Target Systems samt Box Modul. Vårt huvudkontor ligger i Nacka Strand och du hittar oss även i Älmhult, Växjö, Solna, Junsele, Piteå samt Kongsberg i Norge och Nurmijärvi iFinland.Om Tjänsten I rollen som marknadskommunikatör kommer du genom marknadsföring och kommunikation, stötta affären, stärka varumärket och bidra till att vi når vår vision och följer vår marknadsplan och strategi. Du genomför olika marknadsförings- och kommunikationsinsatser på både strategisk och operativ nivå. Tjänsten innebär att du jobbar med beteendepåverkande insatser, utveckling och förbättring av koncernens kommunikation både internt och externt. Du formar övertygande och målgruppsanpassat innehåll i olika medier. Du stöttar och arbetar nära dina kollegor i hela organisationen där du möter deras marknadsbehov genom att uppdatera hemsidor och skapa marknadsmaterial i form av säljpresentationer, produktdatablad, annonser med mera. Vem är du Vi söker en person med ett starkt intresse för digital kommunikation i en bred roll inom marknadsföring. I denna mångsidiga roll kommer du att kombinera din digitala kompetens med intresset för att skapa övertygande och effektiv copy. Du trivs med utmaningen att omvandla teknisk information till säljande och lockande kommunikation, vilket kommer att vara nyckeln för att ta vår försäljning till nästa nivå. Du har även en god erfarenhet av planering, genomförande och uppföljning av eventmarknadsföring. Dina projektledaregenskaper och förmåga att samarbeta är en viktig tillgång. Egenskaper & kvalifikationer Som person är du engagerad, strukturerad och självgående. På W5 Solutions hjälper vi varandra och har en öppen och ärlig dialog, vi når våra mål tillsammans. Vi verkar i en föränderlig miljö där prestigelöshet och initiativtagande är viktiga grundpelare. Du har en akademisk utbildning inom marknadsföring och/eller marknadskommunikation samt ca 5–10 års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring och kommunikation på strategisk och operativ nivå. Vidare har du nedan erfarenhet: Stark skriftlig och verbal kommunikationsförmåga Digitala kunskaper inom SEO och SEM Erfarenhet av att arbeta mot KPI:er och löpande utvärdering av marknadsförings- och kommunikationsinsatser med Google Analytics Erfarenheter av hantering, planering och innehållsproduktion på sociala medieplattformar, framför allt LinkedIn Goda kunskaper i Adobe CC, Office 365, Teams/Zoom Erfarenhet från börsnoterade, medelstora till stora företag i kraftig tillväxt är meriterande. Förmåner vi erbjuder Goda utvecklingsmöjligheter Flexibla arbetstider Generöst friskvårdsbidrag Årliga sammankomster där hela W5 Solutions träffas och har team building Ta chansen att växa tillsammans med oss och möjligheten till att vara med och göra skillnad på riktigt - att hjälpa dem som skyddar oss för en tryggare morgondag! För att läsa mer om vad vi erbjuder dig besök vår karriärsida. Vänta inte – sök nu!

23 maj 2024
Sista ansökan:
7 november 2024
Product Communicator

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Who we are and what we do: At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster. We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives. Real change means challenging the status quo – our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity. What you will do and why: At Viedoc we are continuously growing and we want our clients to excel while using our platform, maximizing the value they can get out of our product. That means that we are looking for another Product Communicator to join the team. We are looking for a person that would help us develop our business, introducing new ideas and energy. This means you: Maintain and write new content for the product documentation: such as user guides, specification, and marketing material. Work closely with our System Development and Support teams: discuss labelling and human factors (accessibility and user interface issues) and help formulate user training. Become an expert in specific parts of the system – able to synthesize complex and abstract topics into easy-to-understand instructions.   As a professional, we would like you to have: Minimum of 2 years of relevant work experience and/or relevant university education. Excellent written and verbal communication skills in English   As a person, we would like you to be: A flexible, responsible, team-player who likes to have a central role, supporting both colleagues and customers. A structured, organized, and self-driven professional who motivates themselves and others   We would even appreciate it if you have: Experience in software development: agile processes and workflows. Knowledge of clinical trials. Experience with building reusable document structures. Industry eClinical, Software, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health Interested? If you want to join our awesome team, apply for the job! Do you want to know more? Feel free to reach out to the team member responsible for this role below.

22 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Erfaren Marknadsassistenten sökes

Om oss 3D Prima har sedan starten, 2014, växt till att vara en av Europas största återförsäljare och distributörer av 3D skrivare och tillhörande material. 3D Prima säljer produkter under eget varumärke, men har även ett brett sortiment från de mest välkända och populära tillverkarna på marknaden. Huvudkontoret ligger i Malmö med dotterbolag i Tyskland och Storbritannien. Vi är idag ca. 25 anställda på Malmökontoret och har en stabil tillväxt på runt 35% per år. Vi omsätter cirka 350 miljoner kronor med mycket god lönsamhet. Marknadsassistent hos 3D Prima Är du en driven, erfaren och professionell person som älskar att jobba med marknadsföring? 3D Prima söker en engagerad marknadsassistent för att förstärka vårt team och hjälpa till att driva våra marknadsföringsinitiativ till nya höjder. Vill du utveckla dina kunskaper tillsammans med oss så kan detta vara inkörsporten till din nya karriär! Som person är du noggrann, strukturerad, stresstålig samt har respekt för tidsramar. Du är ung, hungrig och kreativ, tar gärna egna initiativ och är bekväm med att vara drivande i olika projekt. Du har ett teknikintresse som gör att du tycker det är spännande att arbeta med de produkter som vi säljer. Du måste ha en viss flexibilitet för arbetstoppar och säsongsvariationer samt kunna hoppa in där det behövs. Arbetsplatsen består av ett sammansvetsat gäng, så god samarbetsförmåga såväl inom gruppen som externt är en viktig egenskap. I ditt dagliga arbete kommer du ha stöd av olika grenar inom företaget och vi har även en art director som kommer kunna bistå dig med hjälp med det grafiska. Vårt kontor ligger i Malmö, så vi ser gärna att du bor inom pendelavstånd. Ansvar och Arbetsuppgifter: Marknadsplanering: Planera, utveckla och genomföra effektiva marknadskampanjer för att driva försäljning i våra webshoppar. Koordinera marknadsföring: Fungera som ett stöd mot leverantörer och återförsäljare, och tillsammans planera marknadsföringsaktiviteter. Evenemangskoordinering: Ansvara för planering och genomförande av mässor och evenemang. Offert- och Fakturahantering: Hantera offerter och fakturor för marknadsföringsaktiviteter. Digital Marknadsföring: Driva och övervaka digitala marknadsföringsaktiviteter, inklusive sociala medier och e-postkampanjer, samt SEO, Google Ads, Facebook Ads och YouTube. Grafisk profil: Du kommer att ansvara för vår grafiska profil vilket innefattar trycksaker och hur vi uppfattas som varumärke, både online och fysiskt. Förhandlingsvana: Förhandla avtal och samarbeten med leverantörer, influensers och samarbetspartners. Du ska även kunna förhandla fram marknadsföringsstöd från våra leverantörer. Analys och Rapportering: Utvärdera marknadsresultat och presentera rapporter för att optimera marknadsföringsstrategier. Kvalifikationer: Arbetslivserfarenhet: 2-5 års erfarenhet av arbete inom marknadsföring eller relaterat område, gärna inom e-handel. Teknisk kunskap: Erfarenhet av att hantera officepaketet och generell datorvana. Erfarenhet av grafisk bearbetning ses som meriterande men inget krav. Förhandlingsvana: Starka förhandlings- och kommunikationsfärdigheter. Kreativitet: Förmåga att tänka kreativt och implementera innovativa marknadsstrategier. Samarbetsförmåga: Förmåga att samarbeta effektivt med interna och externa parter. Språk: Flytande engelska och svenska. Fler språk ses som meriterande men är inget krav. Utbildning: Relevant utbildning inom försäljning och/eller marknadsföring Vi erbjuder: - Trevlig kontorsmiljö - Kollektivavtal - Friskvårdsbidrag - Stora utvecklingsmöjligheter Vi tillämpar individuell lönesättning baserat på erfarenhetsnivå och lämplighet. Kollektivavtal finns. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Jobbtyp: Heltid, Tillsvidare Lön: 30 000,00kr - 35 000,00kr per månad Andra ersättningstyper: Ob-tillägg Övertidsersättning Restidsersättning Arbetstider: Måndag till fredag Förmåner: Friskvårdsbidrag Parkeringsplats

22 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Content & Social Media Manager

Är du en kreativ och driven person med passion för sociala medier och content marketing? Vill du vara en del av ett dynamiskt team hos ett växande modeföretag? Då är denna tjänst något för dig! Om oss: John Henric är ett ledande svenskt modevarumärke som erbjuder stilrena och högkvalitativa kläder och accessoarer för män. Med fokus på design, kvalitet och kundnöjdhet har vi snabbt expanderat både nationellt och internationellt. Vårt huvudkontor är beläget i Hyllie, Malmö, där vi arbetar i en inspirerande miljö med ett starkt team. Om rollen: Som Content & Social Media Manager hos John Henric kommer du att vara ansvarig för att utveckla och implementera vår innehållsstrategi över olika digitala kanaler. Du kommer att skapa engagerande och visuellt tilltalande innehåll som speglar vårt varumärke och engagerar vår målgrupp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: Utveckla och genomföra kreativa sociala mediekampanjer. Skapa, planera och publicera innehåll på våra sociala medieplattformar, inklusive Instagram, Facebook, TikTok och LinkedIn. Hantera och optimera vår närvaro på sociala medier för att öka engagemang och följarskara. Analysera och rapportera resultat från våra sociala medier och innehållsstrategier för att kontinuerligt förbättra vår närvaro och räckvidd. Samarbeta med marknadsförings- och designteamet för att säkerställa en enhetlig och engagerande varumärkesupplevelse. Arbeta med influencers och koordinera PR-utskick för att öka vår synlighet och stärka vårt varumärke. Kvalifikationer: Erfarenhet av att arbeta med sociala medier och content marketing, gärna inom mode eller liknande bransch. Stark förmåga att skriva och skapa engagerande och visuellt tilltalande innehåll. Erfarenhet av att använda sociala medieverktyg och plattformar som Facebook Business Manager, Instagram Insights, och liknande. Förmåga att analysera data och dra insikter för att optimera innehåll och kampanjer. Erfarenhet av att arbeta med influencers och hantera PR-utskick. Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor. Kreativ och självgående med förmåga att hantera flera projekt samtidigt. Vad vi erbjuder: En inspirerande arbetsmiljö i ett växande modeföretag. Möjlighet att påverka och forma vår digitala närvaro. Ett engagerat och kreativt team. Konkurrenskraftig lön och förmåner. Placering: Hyllie, MalmöArbetstid: HeltidStartdatum: Enligt överenskommelse John Henric är en arbetsgivare som värdesätter mångfald och inkludering. Vi välkomnar alla ansökningar och ser fram emot att hitta vår nästa stjärna inom sociala medier och content marketing!

21 maj 2024
Sista ansökan:
7 november 2024
Kommunikatör - samhällsomvandlingen

I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Skellefteå befinner sig just nu i en stor samhällsomvandling där staden utvecklas i rekordfart. Vi bygger bostäder, skolor och fritidsanläggningar. Nya företag etablerar sig och många fler människor flyttar hit för att leva och bo. Framgångsrik och snabb utveckling ställer höga krav där vi behöver möta Skelleftebornas förväntningar på effektiv och tydlig kommunikation. Vi söker därför dig som har ett brett samhällsintresse och vill jobba i Europas mest expansiva region med att skapa god kommunikation med invånarna och andra intressenter. Organisatoriskt kommer du tillhöra kommunens centrala informationsenhet, som utgör ett kommunikationsstöd för alla kommunens verksamheter, i både externa och interna frågor. I Skellefteå kommun gör du verklig skillnad för alla som bor och verkar här. Välkommen att bli en av oss! ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör med fokus på samhällsomvandlingsfrågor har du en nyckelroll i Skellefteås utveckling. Du kommer ingå i ett team av kommunikatörer som jobbar med olika områden kopplat till samhällsomvandlingen. En del i uppdraget är att ingå som kommunikatör i projektgruppen för Norrbotniabanan och att jobba med kommunikation kring tillhörande infrastrukturfrågor och byggandet av banan. Uppdraget kommer också att innefatta kommunikation om byggandet av flera resecentrum, trafik- och mark och exploateringsfrågor samt förändrade resvanor. Du utgör ett tryggt, operativt kommunikationsstöd till kommunens verksamheter. Du är van att planera och utvärdera kommunikationsinsatser som en del av strategiska kommunikationsplaner och att jobba med att marknadsföra aktiviteter. Du bearbetar, producerar budskap och texter och tar fram informationsmaterial. Vi tror att du ligger i framkant med digital kommunikation och sociala medier och testar med nyfikenhet nya metoder och lösningar. Du samarbetar med projektledare och kollegor inom verksamheten och ansvarar för att planera och projektleda kommunikationsinsatser från verksamhetsplan till genomförande, tillsammans med ditt team och våra upphandlade byråer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom marknadsförings- och/eller kommunikationsområdet eller har motsvarande erfarenhet. Du är en skicklig och kreativ skribent som har öga för innehåll som väcker intresse. Du är trygg i och kommunicerar väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du har god erfarenhet av att projektleda inom kommunikationsområdet. Vi ser att du har erfarenhet av att ha arbetat med kommunikationsinsatser i digitala och sociala kanaler. Du är van att ge råd och stöd i kommunikationsfrågor. Vi ser att du är van att samarbeta, är utåtriktad och har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Vi söker dig som är driven och kreativ, som motiveras av att ta komplexa uppdrag i mål och som vill bidra med nya perspektiv på kommunikation. Du är en självgående lagspelare, som ser helheter och arbetar taktiskt. För rollen krävs att du har en strategisk höjd. Du har god förmåga att strukturera ditt arbete och de processer du arbetar i. Du är trygg samtidigt som du trivs med att jobba nära kollegor mot gemensamma mål. Du förstår vikten av kontinuerlig omvärldsbevakning för att vara i framkant och kunna testa kreativa lösningar. ÖVRIGT Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Ängelholms nästa marketing wizard

Vill du vara med och driva internationellt präglad kommunikation och marknadsföring med fötterna stadigt förankrade i den Skånska myllan? Ängelholm behöver sin egen marketing wizard, och det kan vara du! Vi söker en driven och kreativ marknadsförare med passion för innehållsskapande, digital marknadsföring, design och varumärkesbyggande. Protosell, med huvudkontor i Ängelholm, servar flera av världens största tech-bolag, inhemska scaleups och industriledare med lead- och demand generation kampanjer inom B2B-segmentet. Företaget firar i år 25 år, och har navigerat robust igenom tider av pandemi, geopolitisk turbulens och lågkonjunktur. Bolagen i företagsgruppen står nu inför en upprampning av marknadspositionering och erbjudanden till våra kunder, och söker därför vår nästa superstjärna, som kan göra varumärkena rättvisa. Nu söker vi dig som kan ta ett helhetsgrepp kring våra varumärkes- och kommunikationsstrategier och fortlöpande arbeta med de paketeringar inom digital marknadsföring som vi erbjuder marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera: Som marknadsansvarig för Protosell kommer du att omvandla varumärkeslöfte till kommunikation i de för ändamålet bästa metoderna och kanalerna. Du kommer också ansvara för att leda och genomföra digitala marknadsföringsinsatser för våra kunder, där du navigerar mellan webb, organisk och betald media samt direktkommunikation. Dig som vi söker är en kreativ doer, en idéspruta som älskar action och resultat. Din roll kommer att kräva att du håller dig uppdaterad kring branschutvecklingen och kan omvandla strikt affärsinformation till engagerande storytelling. Du kommer vara djupt involverad i genomförandet av flera högprofilerade och strategiskt viktiga kommunikationsaktiviteter för företaget. Du är flytande på både svenska och engelska och känner dig trygg att kommunicera på både en lättsam och affärsmässig nivå. Även om det inte är ett krav att kunna allt, bör du ha insyn och kunskap inom följande områden: Varumärkesarbete och kommunikation Grafisk design, tonalitet och copy Analytisk förmåga och passion för konvertering och synlighet (Google Ads, Analytics och SEO etc) Erfarenhet av CRM, e-postmarknadsföring & marketing automation Webb (WordPress, Elementor osv) Erfarenhet av att skapa visuellt tilltalande material (Canva, PowerPoint, Word, Adobe – Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere Pro etc) Kampanjer på SoMe-plattformar (LinkedIn, TikTok, Instagram & Facebook) Persona- och content kreation, projektledning och inbound marketing. Tjänsten vi erbjuder dig kommer att vara på heltid eller deltid (beroende på dina preferenser och färdigheter) och lönen kommer att fastställas enligt överenskommelse. Tjänsten tillträds så snart vi båda är redo! Vi tror att du som söker befinner dig i Skåne, men är du rätt person kan du lika gärna vara på Costa Rica. Är du redo att följa med på ett äventyr som sträcker sig långt bortom Skåne?

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024