Organisationsutvecklare

Sök bland 60 lediga jobb som Organisationsutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Strategisk utvecklare på vuxenutbildningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen Framtidens välfärd är vår stora utmaning. För att klara den har vi på arbetsmarknadsförvaltningen ett mycket viktigt uppdrag: Vi ska göra det möjligt för invånare med ekonomiskt bistånd att bli självförsörjande så snabbt som möjligt, men även bidra till att arbetsgivare hittar rätt kompetens.  Vi möter utmaningen med ett brett utbud av vuxenutbildningar och arbetsmarknadsinsatser – och provar nya sätt att arbeta tillsammans med näringslivet, andra förvaltningar, myndigheter och civilsamhället. För att lyckas måste vi våga, testa nytt och hitta smarta lösningar.  Vi är cirka 400 kollegor på förvaltningen, och vår roll är att ge invånare de rätta verktygen så att de kan ta ansvar för sin egen utveckling och försörjning. Dessutom samordnar vi stadens arbete med migrations- och etableringsfrågor.  På vuxenutbildningen i Helsingborg finns ett brett utbud av yrkesutbildningar och jobbspår. Utbildning är ett viktigt verktyg för att minska utanförskap och öka tryggheten i Helsingborg. Tillsammans med delregionens övriga 10 kommuner som utgör Familjen Helsingborg, utbildar vi i de flesta områden där det finns brist på arbetskraft. Samtidigt arbetar vi med att säkerställa att utbildningsutbudet matchar arbetsgivarnas behov av kompetens och att de är attraktiva för potentiella elever.  Nu rekryterar vi en strategisk utvecklare till vår verksamhet som ska arbeta med kompetensförsörjningsuppdraget genom att bland annat utveckla utbildningar och säkerställa att de matchar behovet på arbetsmarknaden.  Arbetsuppgifter Vi söker en strategisk utvecklare som har god kunskap och erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjningsfrågor kopplat till utbildning. I rollen som strategisk utvecklare kommer du att planera, leda och delta i olika processer som är kopplade till kompetensförsörjning både på lokal, delregional och regional nivå.  Utbildning på olika nivåer (gymnasial yrkesutbildning, Yrkeshögskoleutbildning, uppdragsutbildning) som möter arbetsgivarnas behov av kompetens är avgörande för tillväxten i delregionen men också för att fler från kompetensreserven ska kunna bli en del av den efterfrågande kompetensen. Arbetet omfattar processledning, kompetenskartläggning, analysarbete, matchning, nätverkande (delregionalt, regionalt och nationellt) samt att organisera olika typer av events.  Som strategisk utvecklare med ansvar för samordning och planering av strategisk kompetensförsörjning kommer du att:  • Ansvara för samordningen av strategiska kompetensplaner som är framtagna tillsammans med branschen/arbetsgivare. Kompetensplanerna ska innehålla branschens/arbetsgivarnas behov av kompetens på lång och på kort sikt och visa på utbildningsbehoven inom branschen • Samordna och planera utbildningsbehov på strategisk nivå för att förenkla rekrytering av kompetent arbetskraft för Familjen Helsingborgs tillväxtbranscher. Huvudsakligt fokus är yrkesutbildning inom vuxenutbildning. I arbetet ingår också att kvalitetssäkra samt att operativt utveckla ny utbildning. • Arbeta med strategisk kompetensförsörjning med samarbetspartners som är viktiga i arbetet med frågan, till exempel Familjen Helsingborg, Region Skåne, Sydsvenska Industri- och Handelskammaren och Campus Helsingborg/Lunds universitet.  Du kommer att ingå i ett team som arbetar med kompetensförsörjning på Arbetsmarkandsförvaltningen men som också har ett organiserat samarbete med andra förvaltningar i uppdraget. I din roll kommer du ha tät kontakt med arbetsgivare som vill arbeta tillsammans med Helsingborgs stad i kompetensförsörjningsfrågor.   Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du behöver även ha tidigare erfarenhet av att leda projekt och processer inom området strategisk kompetensförsörjning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att utveckla yrkesutbildning inom vuxenutbildning/komvux och/eller samarbetsprocesser inom skola och arbetsliv från en annan kommun, region eller organisation. Du är intresserad av omvärldsbevakning och frågor kopplat till kompetensförsörjning nationellt, regionalt och delregionalt. För att klara det är här uppdraget är det nödvändigt med en god systemkompetens, likväl en erfarenhet av att söka och sammanställa information och rapportera muntligt såväl skriftligt.  Du behöver också ha förmåga att: • Kommunicera väl på operativ och strategisk nivå • Skapa delaktighet • Ta egna initiativ och vara van att driva processer inom området kompetensförsörjning • Vara bra på att organisera och samordna olika insatser • Vara van vid att arbeta självständigt • Processleda grupper mot uppsatta mål • Ha mycket god analytisk förmåga • Vara mål- och resultatorienterad  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och din förmåga att kunna samspela med både externa och interna samarbetspartners.   Övrig information Sista ansökningsdag:  2 juni 2024 Anställningsform: Tillsvidareanställning  Omfattning: Heltid  Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Managementkonsult Verksamhetsutveckling

Vi fortsätter växa och söker nu ytterligare medarbetare till kontoret i Lund. Söker du en dynamisk arbetsmiljö och vill arbeta med verksamhetsutveckling? Då kan detta jobb vara rätt för dig. Denna gång rekryterar vi en person som har 3-5 års arbetslivserfarenhet efter avslutad examen på universitet eller högskola. Utbildningsmässigt är du civilingenjör, civilekonom eller har en examen i beteendevetenskap inom exempelvis organisation och ledarskap. Din arbetsbakgrund kan variera och du behöver inte vara vass på processer och verksamhetsutveckling, det kan vi göra dig till mästare på. Erfarenhet av någon form av förändringsarbete är dock en fördel. Vi fäster stor vikt vid din personlighet och söker dig som är nyfiken, har driv samt en utpräglad laganda och lätt för att skapa goda relationer. Du är även en analytisk problemlösare med ett effektivt arbetssätt. Hos oss kan du utvecklas och trivas länge Vi har en prestigelös miljö som bland annat innebär att vi delar med av oss av våra kunskaper. Vi kan därför garantera att du kommer att öka din förståelse för komplexa business case och få en bred kompetens inom verksamhetsutveckling – både på strategisk och operativ nivå. Med tiden kanske du vill specialisera dig inom ett eller flera kompetensområden. För varje steg i din karriär får du vägledning och kontinuerligt utformas en utvecklingsplan för att möta dina behov. För att säkerställa att du snabbt ska lära känna oss, vår företagskultur och komma in i jobbet på allra bästa sätt inleds anställningen med genomtänkta program för både preboarding och onboarding; från företagsövergripande information till skräddarsydda aktiviteter. Processutveckling med en tydlig vision – nå hållbar framgång Konsultarbetet är omväxlande och du kommer att ingå i projektteam där du tillsammans med erfarna och utvecklingsdrivna kollegor tar fram värdeskapande processer och därmed bidrar till att öka våra kunders konkurrenskraft. Du kommer att arbeta med ett brett spektrum av kunder och projekt; från att kartlägga och utveckla produktions- och innovationsprocesser för företag inom tillverkningsindustrin till att effektivisera och kundorientera offentlig verksamhet. Trivector LogiQ startade 1996 och är idag ett av Sveriges ledande företag inom processbaserad utveckling och ledning av verksamheter. Vi arbetar både som konsulter och utbildare. I våra uppdrag utgår vi ifrån en gedigen metodbas och driver processutveckling hela vägen från analys och idégenerering till implementerad lösning och realiserad nytta. Många av våra kunder är välkända varumärken med internationell verksamhet, men vi arbetar också för mindre företag och för den offentliga sektorn. Vi har kontor i Lund och Göteborg. Olika åldrar, utbildningar, erfarenheter och personligheter - men ett gäng Våra medarbetare är olika, men ändå lika. Det som förenar oss är framför allt nyfikenhet, ett starkt intresse för att utveckla organisationer och att göra verklig skillnad! Vi trivs här av varierande skäl, men är överens om att bäst av allt är arbetskamraterna. Hos oss är arbete och glädje inte endast två ord utan vi kombinerar dem till ett viktigt begrepp som är utmärkande för oss – arbetsglädje! Vi har bra anställningsvillkor och kontor i centrala lägen som bjuder in till hög trivsel. Materialval med fokus på långsiktighet gör kontoren hållbara både visuellt och materiellt. Vi ser fram emot att höra av dig! Är du intresserad av denna befattning och upplever att du passar in i profilen? Maila då ditt CV till [email protected] senast den 31 maj. Kompletterar du CV´t med några rader om vad du kan bidra med och varför denna befattning lockar dig så kommer vi med glädje att även läsa detta. I denna rekrytering samarbetar vi med Clienta Kompetensförsörjning. Är det något du undrar över redan nu så är du välkommen att kontakta Camilla Hefvelin. Ring henne på telefon 070-211 96 63 eller skicka ett mail till [email protected].

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Verksamhetsutvecklare med erfarenhet av EU-arbete och informationsutbyte

Nu söker vi en verksamhetsutvecklare som timanställd och på deltid i Visby kopplat till verksamhetsteam för arbete med externt informationsutbyte samt EU-relaterade frågor. Arbetsbeskrivning Vi söker dig som har stort intresse för att utveckla tjänster och hjälpa oss nå vår vision. Du kommer att ha rollen som verksamhetsutvecklare i ett verksamhetsteam som arbetar med förmånsoberoende frågor och IT-tjänster. Som verksamhetsutvecklare driver du de områden som du äger framåt och ser till att mesta möjliga värde hela tiden levereras för våra kunder. Det kräver ett tätt samarbete med verksamheten och en vision om hur produkten ska utvecklas. Du sitter i ett utvecklingsteam där du har en central roll då du representerar verksamhetens behov gällande såväl förvaltnings- och utvecklingsaktiviteter. Det innebär att du prioriterar, organiserar och leder förädling av team-backloggen som administreras i Jira. Du hanterar de beroenden som finns till andra team, inom eller utanför ditt egna tåg, för att säkra att de aktiviteter som ditt team åtagit sig. Utbildning och Erfarenhet Vi söker dig som har: - mycket god insikt i, och erfarenhet från, det svenska pensionssystemet - relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - flerårig erfarenhet av arbete med externt informationsutbyte, nationellt och internationell - flerårig erfarenhet av samverkan inom EU-arbetet - god insikt i systemstöd inom aktuellt område - erfarenhet och goda kunskaper av att driva verksamhetsutveckling samt kravhantering - arbetat självständigt med utredningar och analyser Det är meriterande om du har kunskap om internationella pensionssystem. All dokumentation sker på svenska varför det är viktigt att du behärskar svenska språket väl.  Egenskaper  För att trivas hos oss krävs att du är självständig och trygg i dig själv. Du tycker om att driva förändringsarbete och har förmåga att ständigt arbeta med att förbättra verksamheten. En förutsättning för att lyckas med uppdraget är att du har ett konsultativt förhållningssätt och en vilja att ta till dig kunskap och utvecklas tillsammans med dina kollegor. Du är strukturerad och arbetar både mål- och resultatorienterat. Du har god analytisk förmåga, och kan angripa frågor utifrån ett brett perspektiv. Vidare har du har lätt för att samarbeta och kan förankra idéer hos både projektmedlemmar, chefer och medarbetare. Det är viktigt att du har en god förmåga att visualisera och förklara komplexa frågor på ett enkelt och begripligt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen. Vårt erbjudande Ett myndighetsuppdrag som är viktigt på riktigt! En arbetsplats där vi värnar om att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar hybridarbetssätt med möjlighet till distansarbete och på kontoret utifrån en överenskommelse med arbetsgivare. Som statligt anställd har du även goda anställningsvillkor och ett förmånspaket med friskvård, flexibel arbetstid, lediga klämdagar samt goda semester- och pensionsvillkor. Tjänsten är en timanställning på deltid. Placeringsort är Visby. Då myndighetens verksamhet bedrivs på åtta verksamhetskontor, lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm, kommer video- och telefonmöten samt resor förekomma i tjänsten. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Vi jobbar kompetensbaserat i hela processen och är måna om en inkluderande, rättvis, objektiv och kandidatvänlig process. Därför ber vi dig att besvara ett antal urvalsfrågor istället för att be om personligt brev, du ska därför inte bifoga det. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Utvecklingsledare trygghets och brottsförebyggande arbete, Socialförvaltnin

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Vill du genom samverkan med andra bidra till samhällsutveckling? Vi söker en vikarie för uppdraget utvecklingsledare med inriktning mot trygghet och brottsförebyggande arbete till enheten Samhällsutveckling. Du kommer arbeta brett med samhällsutvecklingsfrågor, främst med fokus på trygghet och brottsförebyggande. Du kommer ingå i ett team som arbetar med frågor som folkhälsa, våld i nära, stadsutveckling och internationella frågor samt EU-frågor. Enheten har ett gemensamt samordningsuppdrag och ska i samverkan med andra inom och utom förvaltningen bidra till utvecklingen av stadsområdet Centrum. Hos oss erbjuds du en arbetsplats där vi arbetar tillsammans där samarbete är nyckelord. Du får goda möjligheter att utveckla och utvecklas medan du gör ett viktigt jobb! Välkommen till ett utmanande och roligt uppdrag. Du är en av enhetens utvecklingsledare inom trygghet och brottsförebyggande arbete, och tillsammans med dina kollegor driver du trygghetsfrågorna. Samordning och samverkan är centralt i rollen. Arbetet sker i nära samverkan med övriga kollegor, förvaltningar och bolag inom Göteborgs Stad samt externa aktörer. Ibland kommer du att ansvara för att leda projekt och samverkansprocesser och ibland delta i projekt och processer som leds av andra. Rollen som utvecklingsledare innebär att du är strategisk i tanken, men operativ i handling. Du kommer arbeta med utredning, analys och uppföljning. Arbetet inbegriper också kontinuerligt förändrings- och förbättringsarbete. I arbetsuppgifterna ingår att: - Regelbundet kartlägga stadsområdet och ta fram lägesbilder med fokus på trygghet och brottslighet. Det görs bl.a. genom att samla in, analysera och bearbeta information i form av statistik, utvärderingar och information från dialoger med invånare, medarbetare, lokala föreningar och näringsliv. - Skriva fram olika underlag, remissvar och tjänsteutlåtanden till politiska nämnder och underlag till ledningsgrupper. - Ta fram olika strategiska underlag som t.ex. kartläggningar, kunskapsunderlag, rapporter, utvecklingsplaner. - Konkretisera lagstiftning, budgetmål, planer och program till praktisk handling. - Inom ramen för samordningsmodellen Trygg i Göteborg samverka med andra aktörer för att öka tryggheten och minska brottsligheten för invånarna i stadsområdet, samt ta fram lokala lägesbilder, göra orsaksanalyser och initiera åtgärder tillsammans med andra. - Omvärldsbevaka trygghets- och brottsförebyggande området. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleexamen som socionom, inom socialt arbete, sociologi, kriminologi, statsvetenskap eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med trygghets- och brottsförebyggande frågor på en strategisk nivå. Du behöver även ha dokumenterad erfarenhet av att leda och samordna uppdrag, processer, projekt eller liknade och därutöver erfarenhet av att samverka med andra i trygghets- och brottsförebyggande frågor. Du har stor vana av att genomföra kartläggningar samt skriva remisser, beslutsunderlag, utredningar, rapporter och handlingsplaner. Du har en mycket god språklig förmåga i svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har arbetat i en politisk styrd organisation och har erfarenhet av att arbeta med utvärderings- och uppföljningsarbete på organisations- och samhällsnivå. Det är också meriterande om du har arbetat med tvärsektoriella frågor samt erfarenhet av att förändrings- och utvecklingsarbete. Vi söker dig som ser möjligheter till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog. ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Verksamhetsutvecklare för gemensamma processer inom avdelningen välfärd och

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Är du en utvecklingsorienterad person med en förmåga att samverka och som söker en verksamhetsutvecklarroll med operativt fokus? Då söker vi dig! Socialförvaltningen centrum söker nu en verksamhetsutvecklare för gemensamma processer inom avdelningen välfärd och fritid. Avdelningens uppdrag är att med befolkningsperspektiv tillhandahålla generella, tillgängliga och hälsofrämjande insatser och mötesplatser, samt att bidra till en meningsfull fritid. I stadsområdet möter vi även medborgare från hela staden. Ett stort fokus ligger på barn, unga och familjer. Det familjecentrerade arbetssättet drivs och samordnas inom avdelningen. Avdelningen håller ihop och stödjer samverkan med civilsamhället samt samordnar trygghetsfrågor, folkhälsa, grannskapsarbete och stadsutveckling inom stadsområdet. De lokala behoven är en utgångspunkt samtidigt som hela-staden-perspektivet behöver finnas med i alla uppdrag. Inom avdelningen finns det fem enhetschefer, en avdelningschef och en verksamhetsutvecklare. Du arbetar nära enhetscheferna och verkar i det förlängda arbetet för att avdelningen skall lyckas i sina grunduppdrag. De gemensamma processerna varierar med tiden och verkar över enhetsgränserna i stadsområdet. Som exempel på identifierade processer som vi fokuserar på just nu inom avdelningen är Skolsociala team, Grannskapsarbete och City Perspektivet. Du kommer att initialt ha ett nära samarbete med tre enhetschefer som tillsammans med dig främst kommer fokusera på den gemensamma processen trygghetsfrågor. Som verksamhetutvecklare projektleder du de gemensamma processerna i att allt från att konkretisera processerna till att implementera nya metoder och arbetssätt i verksamheterna och slutligen följa upp resultatet av det nya arbetssättet. Fokus är i det operativa arbetet där du blir en förlängd arm mot enheterna. Du har även en viktig roll i att utveckla och hitta samverkansmöjligheter inom den egna avdelningen. Du har även regelbunden kontakt med respektive ansvariga i verksamheterna. Du kommer även att vara med i ledningsgruppen och kan komma att leda och planera verksamhetsmöten. Ditt uppdrag kommer även att formas allteftersom och utifrån avdelningens behov. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänsten behöver ha en eftergymnasial utbildning inom beteendevetenskap, samhällsvetenskap, folkhälsa eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Du behöver ha dokumenterad erfarenhet av projektledning, administration och att processleda eller metodutveckla olika team och grupper. Utöver detta behöver du även ha kunskap och/eller erfarenhet av stadsområdets verksamheter. För att lyckas med uppdraget behöver du ha erfarenhet av att stötta i att visualisera processer till ett kommunicerbart material. Du behöver ha erfarenhet av att skapa och följa upp processerna mot ett mätbart resultat. Du behöver även vara drivande och ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du behöver ha förmåga att avgöra när du ska ta egna beslut och vilka frågor du behöver stämma av med andra. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du behöver vara flexibel och tycka om utmaningar samt vilja arbeta fram nya strukturer för uppdraget. Du behöver kunna överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Samordnare för räddningstjänst under höjd beredskap

Beskrivning Vill du arbeta med en samhällsviktig roll där du är med och utvecklar förmågan inom räddningstjänsten under höjd beredskap? Samordnare för räddningstjänst under höjd beredskap är en ny tjänst på Räddningstjänsten Dala Mitt och du kommer därför själv ha stora möjligheter att bidra till utformningen av den. Tjänsten är placerad hos Dala Mitt men du kommer verka i hela Dalarnas län och för alla länets räddningstjänster. Arbetsuppgifter Räddningstjänsten Dala Mitt:s uppdrag är förenklat att skydda och rädda människor, egendom och miljö inom våra medlemskommuner. Vi ska även minska sannolikheten för att bränder inträffar samt minska konsekvenserna av de bränder som inträffar. Som samordnare för räddningstjänst under höjd beredskap kommer du vara med och driva utvecklingen och återuppbyggnaden av det civila försvaret och förmågan till räddningsinsats under höjd beredskap. Du kommer att vara ansvarig för frågor som bland annat rör förberedande planering med syfte att säkerställa att länets räddningstjänster har en grundläggande förmåga till räddningstjänst under höjd beredskap. Du kommer att arbeta med utveckling och övergripande planering med fokus på sådana frågor som berör samverkan kring totalförsvaret samt förmågor och projekt kopplat till räddningstjänst under höjd beredskap. Du är en representant i det nationella arbetet med att utveckla förmågan och samverkar tillsammans med andra räddningstjänster, länsstyrelsen, MSB samt vid behov även andra offentliga organisationer, frivilliga och privata aktörer. I tjänsten ingår att medverka vid de utbildningar som MSB tillhandahåller för uppdraget. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant universitets- eller högskoleutbildning eller annan utbildning (SMO eller motsvarande), alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av den kommunala räddningstjänsten. Om du har tidigare erfarenhet från Försvarsmakten eller annan myndighet inom beredskapssektorn med arbetsuppgifter inom säkerhet, beredskapsplanering, krisberedskap eller totalförsvar ser vi som meriterande. Vi söker dig som är van att leda och ta initiativ och har en väl utvecklad förmåga att kunna samordna olika intressenter mot ett gemensamt mål. Rollen kräver att du kan planera och strukturera ditt arbete på egen hand och att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du trivs att nätverka med andra, du tar initiativ till samarbete då arbetet sker i nära samspel med andra räddningstjänster, kollegor och myndigheter. B-körkort är ett krav. Tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass och kräver godkänd säkerhetsprövning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt  Rekryteringsprocessen sker i samarbete med Brandkåren Norra Dalarna. Placeringsort efter överenskommelse. Räddningstjänsten Dala Mitt eftersträvar mångfald och värdesätter de kvalitéer som det tillför verksamheten.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Contract Responsible Support Solution Gripen

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Du kommer att bli en del av den nybildade avdelningen Gripen Program Management inom BU Aviation Services. Vi är ett gäng engagerade medarbetare med olika roller inom Win Business och Execute Business. Vår avdelning är inne i ett spännande skede med anledning av förändrad omvärldssituation och vår kunds ökande behov av operativ förmåga och tillgänglighet, samtidigt som vi ska leverera på redan tagna kontrakt. Du kommer att ha stora möjligheter att påverka och du behöver vara beredd på att leda och verka i förändring - vilket är både kul och utvecklande! Som Kontraktsansvarig har du ansvar för att vår kund ska få leveranserna som är kontrakterade i tid, samt för kontraktets ekonomiska ramar. Detta löser du naturligtvis inte helt själv utan i samverkan med bland annat programledare, kontraktscontroller, utvecklingsprojekt, avdelningschefer och leveransledare. Tillsammans med programledare och linjeorganisation sätter du upp genomförandeform för tillkommande verksamhet. Du kommer även ha ansvar för att driva relaterad merförsäljning. I denna roll kommer du bli en del av kontraktsstrukturen Gripen där övergripande kontraktsägarskap finns inom vårt syster- BU Gripen. Du kommer även att samverka tätt med övriga kontraktsansvarigaa. Du kommer ha kontinuerliga möten, avstämningar och rapporteringar till både kund och kontraktsägare. Din profil Vi söker dig med en blandning av affärsmässig skicklighet och intresse för vår verksamhet. Förutsättning för att lyckas är ett stort engagemang och initiativtagande för att hitta effektiva lösningar och underlätta skapa nya strukturer och rutiner. Du är självsäker och räds inte för att fatta beslut. Du lockas av att arbeta i en roll där du får agera spindeln i nätet och skapa dig ett brett kontaktnät. Med en hög integritet och förmåga att balansera kundkrav, tekniska beslut och övergripande mål, tror vi att du kommer trivas i rollen som Kontraktsansvarig. Utöver ovanstående personliga egenskaper har du * Flerårig relevant erfarenhet inom projektledning, programledning eller teknisk ledning * Ett strukturerat och kommunikativt arbetssätt * Erfarenhet av att skapa och implementera strategier * God ekonomisk förståelse * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift Meriterande om du har: * Bred erfarenhet och kunskap inom flygtekniska operationer * En god förståelse för Maintenance, Support & Training Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
PDP Program Leader

Company Description You see things a little differently. So do we. We believe in discovering and developing the talent in each of us. We invest in your passions and encourage you to grow with them. Come and see things a little differently with us! In Purchasing Development, the assignment goes hand and hand with the IKEA Business idea as we are responsible to produce the ‘wide range of well-designed, functional home furnishing products at prices so low that as many people as possible will be able to afford them’. ​Affordability, accessibility, sustainability, and quality are our main priorities.​ We develop and execute sourcing strategies and meet the Supply markets/industries in 6 different categories. We are a global organization with around 1000 co-workers placed in 27 different locations, close to the suppliers and the market. We are right now looking for a PDP (Purchasing Development Process) Program Leader, who will report to Ewa Rychert, Deputy Purchasing Development Manager. Job Description Why we need this role?­ PDP is so important for our long-term business success! We want to strengthen the Purchasing Development Process to continuously secure the right preconditions for an effective and efficient strategic business planning. Together, we will define the governance structure to enable continuous process improvement, renew relevant materials and tools, strengthen the competence development and PDP application across the organization. And that is where you come in! As the PDP Program Leader, you will be responsible for designing, leading, and organizing purchasing development programs that establish sustainable ways of working across all Category Areas. Your role will involve extending support to the categories in their efforts to develop and execute the purchasing development process, while also contributing substantially to the creation of their strategic business plans, including agreed follow-up steps. In order to continuously improve the program framework, you as the PDP Program Leader will actively seek input from users, reference groups, and external benchmarks. Additionally, engaging with relevant stakeholders to provide insights, expertise, and mentorship will be a crucial aspect of securing continuous improvements on both the process and the program. In this assignment you will also: Be responsible for to anchor the Purchasing Development Process within the End to End Manage Business Planning process leaders. Lead alignment of the PDP program with Supply and Range year cycles Connect with a network of experts who will provide support regarding the methodology, process visualization, terminology on need basis. Collect, capture, review and share good examples and best practices to secure knowledge sharing within the organisation. Be responsible to maintain the process documents and secure that Purchasing Manual and other document are up to date and in accordance with decided process as well as communicating any process changes throughout the organisation. Qualifications As a PDP Program Leader, we see that you have extensive experience in leading business development, both on a strategic and operational level, from several industries. Where you have gained a great understanding of customer’s needs about purchasing and production. As a person you are curious about the outside world and good at identifying needs in strategic business development and translate them into actionable models/tools/inputs to category plans. To shine in this role, we also see that you bring: Expertise in project management and a good understanding of process development – to lead business development in combination with keeping engagement from stakeholders Strong analytical skills – to set right priorities and strategic movements The ability to connect with others – is a great asset in this role and can serve you well in building meaningful relationships To convey complex ideas into an approachable manner – to bring clarity for the many across IKEA Supply Finally, we see that you inspire through leading with our IKEA culture and values in your daily work. Additional information Please note, we have a preferred candidate for this position. If you have any questions about the position, please send in your questions through the Smart Recruiters System. We look forward to receiving your application in English (Resume and Motivational Letter), at the latest by May 25, 2024!

15 maj 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Uppdragsledare

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall. Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Vi söker nu en erfaren uppdragsledare till vårt team som arbetar med arkitektur och information. ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna ingår att leda, planera, genomföra och följa upp projekt och uppdrag som är prioriterade för SPV. I rollen som uppdragsledare arbetar du med både stora och små uppdrag inom hela myndigheten. Du arbetar i team, i nära samarbete med andra kollegor och du tycker om att leda och utveckla andra. Du delar resultat och framsteg i olika forum och stöttar andra projekt och uppdrag för att gemensamt nå framgång. På SPV använder vi projektstyrningsmodellen Pejl, planeringsverktyget Azure DevOps och agila metoder där det passar och vi ser att du har erfarenhet av de här delarna. Du kommer att få introduktion och rätt förutsättningar för att på bästa sätt lyckas i rollen som uppdragsledare på SPV. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med akademisk utbildning inom ett för tjänsten relevant område, eller arbetslivserfarenhet inom ett område som vi bedömer som likvärdigt. Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper engelska, i såväl tal som skrift. Du har erfarenhet av traditionell projektstyrningsmetodik samt av agila metoder med agila arbetsverktyg. Du har också vana av att arbeta i agila planeringsverktyg till exempel Azure DevOps eller Jira-Confluence. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av: • att arbeta coachande och med ett situationsanpassat ledarskap • att arbeta metodiskt och strukturerat • att arbeta i team • att leda och utveckla andra. För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Som person: • tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du strukturerar själv ditt tillvägagångssätt och driver dina processer vidare. • du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektiv nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Du skapar engagemang och delaktighet. • är du utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du skapar kontakter och nätverk samt upprätthåller relationer. • är du flexibel. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser också möjligheterna i förändringar. • har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. • har du en helhetssyn. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 3) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här: https://www.sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av arbetsprov eller personlighetstester som urvalsmetoder. Arbetet kommer att bedrivas på SPV:s kontor i Sundsvall med möjlighet till distansarbete. ÖVRIGT Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger. Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen. Vår verksamhet vilar på den gemensamma statliga värdegrunden. Den är en grundläggande utgångspunkt för oss, oavsett vad vi arbetar med. Demokrati är den överordnade principen i värdegrunden och medborgarna är vår yttersta uppdragsgivare. Övriga principer i den statliga värdegrunden är legalitet, objektivitet, fri åsiktsbildning, respekt samt effektivitet och service. Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se. Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Processutvecklare till Malmö Airport

Swedavia Malmö Airports resa mot ett processorienterat arbetssätt fortsätter och erbjuder nya spännandeutmaningar. För att lyckas med detta behöver vi förstärka vårt engagerade och nytänkande team med enProcessutvecklare som är drivande och skapar engagemang i förbättringsarbetet. Vad innebär rollen? Som Processutvecklare ansvarar du för att förbättra arbetssätt och leda arbetet med att utvecklaverksamhetens processer på Malmö Airport. Målsättningen är att bedriva ett kontinuerligtförbättringsarbete där utveckling av flygplatsens verksamhet sker med utgångspunkti full processorientering. Detta kommer du att göra genom att utbilda processägare, ledare ochmedarbetare i processorienterat arbetssätt. Du är med och faciliterar införandet av nya, förbättrade arbetssätt och processutvecklingsarbeten. Du kommer även att säkerställa att mätning och uppföljning av processerna görs enligt standard och att processdokumentation sker i vårt ledningssystem. Vem är du? Vi ser att du har... erfarenhet av processutveckling goda kunskaper i svenska och engelska För att lyckas i rollen behöver du hagod pedagogisk förmåga och kunna väcka intresse som främjar lärande hosdina mottagare. Som person är du engagerad och tar initiativ till att förbättra och utveckla. Du drivs av nyaidéer och att se dem omsättas i praktiken samt vilka resultat de leder till. Du är analytiskt, detaljorienteradoch lösningsfokuserad. I rollen förekommer arbete i tekniska system och därför är det önskvärt att du är snabblärd med god datorvana. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder en möjlighet att arbeta i ett processteam där dina tankar och idéer om hur detta utvecklas kangöra verklig skillnad. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete som spänner över helaflygplatsens verksamhet.På våra flygplatser möter vi hela världen. Det är en unik arbetsplats med puls och atmosfär. Vi ser attolikheter och mångfald berikar, och ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling som etthållbart företag. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Thomas Olsson,[email protected]. Sista ansökningsdag är den 5:e junioch vi ser fram emot din ansökan! Hur är det att arbeta på Swedavia?Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänsteräven en säkerhetsprövning.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024