Originalare/Final Art

Sök bland 3 lediga jobb som Originalare/Final Art och börja ditt nya yrkesliv idag!

Originalare

Vill du jobba med layout, grafisk produktion och webbshop? Då kanske du är vår nya briljanta stjärna! Vi på Printeliten söker just nu en originalare/grafisk formgivare. Du är kreativ, effektiv och serviceinriktad. I tryckeribranschen händer det saker hela tiden och ingen dag är den andra lik och därför behöver du tycka om att ha många bollar i luften samtidigt. Tjänsten består i huvudsak av: • Ordermottagning • Layouta och producera original till tryck och exponering. Både smått, som visitkort, broschyrer och affischer, och stort, som skyltar, rollups och bildekor. • Ha ansvar för och uppdatera vår hemsida och webbshop samt ta hand om beställningar som kommer in i via vår webbshop. • Planera, producera och publicera inlägg i våra sociala medier. Vem vi söker • Du behöver ha mycket goda kunskaper i Adobe Creative Suite, främst InDesign, Illustrator och Photoshop • Du behöver vara kreativ och ha ett öga för grafisk design • Eftergymnasial utbildning i grafisk design eller liknande är en merit men inget krav, du kan vara självlärd och ha ett stort intresse • Du har erfarenhet av webbdesign, gärna wordpress. • Du är van vid sociala medier • Tycker om att ha eget ansvar och ta eget initiativ vad gäller dina arbetsuppgifter samt stresstålig • Är serviceinriktad och tycker om att ha kundkontakt Tjänsten är en heltidstjänst i Falun och dina ordinarie arbetstider är vardagar 8-17. Skicka din ansökan med CV, personligt brev och ev. portfolio till [email protected] Urval och rekrytering sker löpande men sista ansökningsdag är 10 juni. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig.

13 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Originalare, grafisk designer motorcykeldekaler m.m

Är du en erfaren och skicklig originalare och grafisk designer som brinner för att skapa visuellt imponerande och högkvalitativa designlösningar? Då kan du vara den vi söker till vårt team på Ride All Day AB! Vi är ett framstående företag inom motorcykelgrafik och dekaler, beläget på Ringön i Göteborg. Våra premiumprodukter når motorcykelentusiaster i över 40 länder. Din framtida roll: Som en del av vårt kompetenta team kommer du att arbeta dagligen med produktion och assistera vårt designteam. Ditt huvudsakliga fokus kommer att vara design och framtagning av dekalkit och grafik för motorcyklar och kommunikation där ditt fokus primärt kommer vara att konvertera och modifiera befintlig design så förkunskap om specfika modeller är ej nödvändigt mer än din noggranhet att förstå objekt och placeringar. Vi välkomnar dock kreativ input och vi är en arbetsplats där vi uppskattar att gemensamt utveckla både varumärken och upplägg. Du kommer att arbeta nära med vår marknadsföring och produktutveckling för att säkerställa att våra grafiska lösningar inte bara möter, utan överträffar kundförväntningarna. Vem är du? Erfarenhet: Du har gedigen erfarenhet och ett starkt portfolio som demonstrerar din färdighet inom grafisk design, speciellt inom Adobe Illustrator som du kan flytande. Erfarenhet av Photoshop är högt meriterat, och kunskaper inom 3D-design, e-handel eller fotografi ses som starka meriter. Du har tidigare erfarenhet eller utbildning av tryckerimiljö, vet vad som krävs för ett bra original och kan applicera denna kunskap på olika produkter. Kompetens: Du är kreativ, tekniskt kunnig och har en god förståelse för visuell kommunikation och varumärkesidentitet. Teamspelare: Du är van vid att arbeta i team och kan smidigt samarbeta och kommunicera med andra teammedlemmar samt hantera flera projekt samtidigt. Vad erbjuder vi? En kreativ och utmanande arbetsmiljö där dina idéer och ditt hantverk uppskattas och får stor synlighet. Möjlighet att arbeta med ett starkt varumärke som är välkänt internationellt. En dynamisk arbetsplats med dedikerade kollegor och en passion för motorcykelkulturen. Om du känner att din bakgrund, dina färdigheter och din passion för design stämmer överens med vad vi söker, tveka inte att skicka in din ansökan med CV och portfolio. Vi ser fram emot att höra från dig och möjligen välkomna dig till vårt dynamiska team! Tjänsten är tänkt som tillsvidare på plats där vi tillämpar sedvanlig provanställning men i vissa undantagsfall är vi öppna för deltid eller i vissa fall projekt/frilans. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
operativ originalare

Advant söker operativ originalare Welcome to A happy team! Vi ska bli Sveriges mest uppskattade byrå både internt av medarbetare och externt av våra kunder. Nu söker vi efter dig som vill vara med på denna resa. Vi söker dig som: Har några års erfarenhet av att arbeta med original och har ett gott öga för form och färg Har ett brinnande intresse för yrket och en stark vilja av att lära dig mer Är van att jobba med både tryckproduktioner (exempelvis rapporter, broschyrer, foldrar och mässmaterial) och digitala medier (exempelvis Powerpoint, Word, banners, nyhetsbrev och material till sociala medier) Är noggrann och kvalitetsmedveten och har ett öga för detaljer Är operativ, snabb och självgående Älskar kundkontakt och brinner för att hjälpa kunden Tar ansvar för din egen planering och dina uppdrags budgetar Kompetenskrav: Du har minst tre års erfarenhet av rollen som originalare/formgivare. Du har grafisk utbildning i grunden alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har vana av att arbeta med både offentliga organisationer och privata företag. Du arbetar snabbt och obehindrat inom Adobe Creative Suite, främst InDesign. Du har arbetat med omfattande dokument såsom större rapporter och böcker i InDesign. Tidigare erfarenhet av arbete på byrå eller som konsult alternativt motsvarande erfarenhet. I din roll som originalare kommer du att: Arbeta med layout, originalframställning och bildhantering inom både print och digitala medier Tillgänglighetsanpassa framtaget material Utföra enklare illustrationer och enkla till avancerade tabeller och figurer Ha kontinuerlig kundkontakt och ansvara för att dina tidsplaner och offerter hålls Se till att kunders grafiska profil efterföljs. Meriterande Kunskap inom tillgänglighet i dokument (framförallt PDF) Du kan även göra enklare till mer avancerade illustrationer. Att jobba på Advant Advant är Värmlands största kommunikationsbyrå med 35 medarbetare. Hos oss får du vara med och utveckla ett redan framgångsrikt och nyfiket företag till att bli ännu bättre. Vi garanterar att du kommer växa i din yrkesroll. Dina arbetskompisar är prestigelösa och drivna människor som sitter i en kreativ miljö i centrala Karlstad. Hos oss får du jobba med spännande kunder och uppdrag som gör skillnad. Vår vision är att vara Sveriges mest uppskattade byrå för kunder men även medarbetare. Det innebär bland annat att du har egen utvecklingsplan, täta avstämningar med närmaste chef och möjlighet att påverka din vardag och utveckling. Vad får du hos oss på Advant? Hos oss får du tillgång till bland annat: Varvet– Vi sitter i en nyrenoverad båtsvarvslokal där charmen från det gamla kombineras med det moderna. Vi har gångavstånd in till centrum och bara några meter bort finns Vänern. Måndagsfrukost och Learning lunch – Vi har gemensam frukost varje måndag på vårt kontor. Ibland bjuder vi även in till luncher där vi delar med oss av våra insikter och lärdomar från projekt eller nya trender. Flexibelt arbete– Hos Advant har du möjlighet att påverka dina arbetstider i stor utsträckning och du har kontroll över vilka dagar du jobbar hemma eller på kontoret. Trygghet– Alla fastanställda på Advant har tillgång till privat sjukvårdsförsäkring om olyckan skulle vara framme. Du har även tjänstepensionsavsättning via SEB och självklart täcks du av TFA och TGL. Kompetensutveckling– Som fastanställd ges du möjlighet att utvecklas inom ett eller flera utvalda områden utöver den vardagliga utvecklingen. Utvecklingsplanen spikas i början av året och du har stor möjlighet att vara med och påverka din egen plan. Bonus – Alla fastanställda på Advant har en del i företagets gemensamhetsbonussystem där du vid utfall har flera valmöjligheter i hur den ska plockas ut. Friskvård på ditt sätt– vi erbjuder friskvårdsbidrag vilket ger dig stor frihet att träna eller utöva friskvård inom det du tycker är bäst för dig. Barometer– På våra barometrar som regelbundet hålls mellan dig och din närmaste chef diskuterar vi mående, stress, aktuella ämnen och framtid. Den individuella utvecklingsplanen följs upp och det ges utrymme att lyfta övriga funderingar. Umgänge och kickoffer– En av de saker som ligger till grund för Advants framgång är den familjära stämningen och våra fantastiska medarbetare. Vi har återkommande happenings och kickoffer där vi umgås och skrattar ihop. Övrigt Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. Tjänsten är tillsvidareanställning med provanställning i 6 månader. Urval och intervjuer kommer att ske löpande från och med 2024-04-15, så vi ser fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt. Vi ser gärna att du kan starta hos oss omgående.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 juni 2024