Processansvarig, ITIL

Sök bland 28 lediga jobb som Processansvarig, ITIL och börja ditt nya yrkesliv idag!

Change Manager till Driftenheten Arboga

Är du intresserad av att leda och driva arbetet med hur man arbetar med IT-förändringar inom en driftorganisation? Är du van att ta egna initiativ och är tydlig i din kommunikation med andra? Då kan du vara den vi söker! Vi söker nu en Change Manager till vår Produktionsavdelning i Arboga. Produktionsavdelningen ingår i Driftenheten och ansvarar för att produktionsplanera och följa upp det IT/Tele-stöd som levereras både centralt och lokalt inom Försvarsmakten. Produktionsavdelningen ansvarar också för att ta fram, beskriva och följa upp våra IT- och Tele-processer, planera införanden av större förändringar samt sammanhåller införande av förändringar i våra IT-system. Vi kan erbjuda utvecklande och intressanta arbetsuppgifter och kompetensutveckling både internt och externt. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och erbjuder flexibel arbetstid och möjlighet att träna på arbetstid tre timmar i veckan.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Change Manager ansvar du för vår Changeprocess vilken syftar till att godkänna, bereda, planera och leda produktionssättning av mjuk- och hårdvara för att minimera störningar i IT- infrastrukturen. Du ansvarar för mottagning, beredning och uppföljning av förändringsärenden och planerade avbrott i IT-driftmiljön. Uppgiften innebär ett nära samarbete med våra utförarorganisationer samt med uppdragsgivare. Samverkan är nyckeln till en fungerande process. Du ingår i ett team som tillsammans med vår Releasefunktion sammanhåller införandet av förändringar i våra IT-driftmiljöer. Som Change Manager ansvarar du även för produktionsplanering, produktionsledning samt uppföljning inom egen process och arbetar tillsammans med övriga managers inom avdelningen för att kontinuerligt utveckla processer, arbetssätt och stödsystem.   Önskvärda kvalifikationer: • Högskoleutbildning inom inriktning IT eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. • Erfarenhet av IT-relaterade arbetsuppgifter, gärna inom en större driftorganisation • God erfarenhet av administrativt arbete och förmåga att organisera och strukturera eget arbetet • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift • B körkort Meriterande • Erfarenhet av processorienterat arbetssätt • Erfarenhet av arbete med IT-förändringar inom Change-/Releaseprocess • Erfarenhet av projektledning eller projektarbete • Utbilning/certifiering inom ITIL Personliga egenskaper Du tycker om att ge service och att finna lösningar på problem, du är driven och van att ta egna initiativ. Att bemöta människor på ett bra sätt är en självklarhet för dig, du arbetar strukturerat och har god vana att upprätthålla dokumentation. Du är utåtriktad, positiv och har en god samarbetsförmåga. Du har även en mycket god förmåga att arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Tillsvidareanställning heltid, inleds med 6 månaders provanställning Tillträde enligt överenskommelse Arbetsorten är Arboga Välkommen med din ansökan senast 2024-06-19. Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta: Sektionschef Jesper Flodman Tel: 0589-40400 (vxl). Fackliga företrädare OFR/O Johan Nestvall Boo SACO Agnetha Landquist OFR/S Martin Sparr SEKO Matz Felix Samtliga nås via växeln på 019-39 35 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

15 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Vill du omforma och digitalisera byggbranschen?

Drivs du av smarta lösningar? Vill du vara med att effektivisera arbetssätt genom digitalisering och ny teknik? Kan du få även den mest motsträviga medarbetaren att säga wow till ett digitaliseringsinitiativ? Har du dessutom ett nätverk i byggbranschen och trivs i en kundorienterad roll? Drivs du av digitalisering och vill vara med på resan att omforma byggbranschen tillsammans med oss? - Då spelar utbildning och tidigare erfarenheter mindre roll. Vi söker dig som vill vara en del av vårt nystartade bolag Buildable som är en del av Qflow gruppen. Alla fördelar av att arbeta på ett litet bolag, med nätverksfördelarna av att jobba på ett storbolag. Buildable erbjuder produkter och tjänster inom digitalisering och IT-support för ett effektivt och hållbart samhällsbyggande. Vi erbjuder innovativa ledningssystem, projektytor och konsulttjänster inom VDC, digitalisering, BIM etc. Vi söker dig som vill förändra och digitalisera byggbranschen från insidan. I denna roll kommer du att utgöra kärnan i vårt team kring våra affärsområden BIM, digitalisering och VDC (Virtual Design & Construction). VDC och digitala arbetssätt är en central del i vår strategi för att modernisera och effektivisera byggprocesser. Hos oss verkar du för att förbättra våra kunders design, planering och genomförande av kundprojekt. Arbetet innefattar stöd i projektering, utveckling av digitala arbetssätt i projekten och support utifrån din specialistkunskap i projektetens alla skeden, från skiss till bygghandling och in i förvaltning. Vi erbjuder ett komplett erbjudande av Digitaliserings-tjänster för att säkerställa smidig integration mellan olika discipliner. Vi tar även med utveckling av skräddarsydda BIM- och digitaliseringsstrategier för beställare, entreprenörer och förvaltare. Vi ser att du kommer med en branscherfarenhet inom bygg och trivs i en kundorienterad roll. Du är affärsdriven och har lätt att skapa och utveckla relationer. Hos oss får du förutsättningar att forma och utveckla din roll och växa i takt med att bolaget expanderar. Som en del av koncernen Qflow Group finns även möjlighet att delta i gruppens delägarskapsprogram samt goda förutsättningar till kompetensutveckling.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
ITIL Specialist/Process Specialist

Vi söker en Process Specialist till vår kunds Operational Support Management team som består av 8 personer. Som process specialist tar du ägarskap för processerna genom att säkerställa att de är väl dokumenterade. Du driver det kontinuerliga förbättringsarbetet av processerna och förankring av dessa i kundens IT organisation. Du utbildar dina kollegor i processerna och du följer operativt upp att de efterlevs. Som medlem i teamet behöver du ha hög samarbetsförmåga men samtidigt kunna jobba självständigt då du driver ditt eget arbete framåt. Exempel på arbetsuppgifter Process/Procedur Utveckla och förbättra Skapa utbildningsmaterial samt utbilda Uppföljning av procedurefterlevnad Skapa rapporter/dashboards Leveransuppföljning Ärendeanalyser och trender Eskaleringar Major Incident Management I rollen ingår beredskap Efterfrågade erfarenheter: För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet inom följande områden: Kunskap och erfarenhet av IT Service management processer (tex. incidenter, problem och change mm) Generell IT kunskap Bra kommunikationsförmåga både i tal o skrift Generell koordineringsförmåga Drivande och förbättringsbenägen Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Teamspelare Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av: att arbeta i ITSM verktyg såsom ServiceNow. Agilt arbetsätt Teamledning Vi ser gärna att du har någon av följande certifieringar:  ITIL v4 Låter detta som en intressant roll? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring och andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning/vikariat tillämpar vi kollektivavtal.

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Incident Manager

Om jobbet Northcon söker en Incident Manager till kund i Eskilstuna. Har du relevant utbildning och några års erfarenhet från rollen som Incident Manager eller liknande? Då tycker vi du ska skicka in din ansökan till oss redan idag! Vanliga arbetsuppgifter Ta ansvar och driva incidenter från start till mål Koordinera och driva aktiviteter samtinformera ochinvolvera berörda funktioner Ansvara för processer och rutiner inom ansvarsområde Ta fram nya och utveckla befintliga processer i incident hantering Analysera information om incidenter och vidta åtgärder för att lösa återkommande problem Kvalifikationer Har en akademisk utbildning med inriktning mot IT Har erfarenhet av arbete som Incident Manager Har kunskaper och arbetat med ITIL ramverk Kunskaper inom PM3 Du är driven, ansvarstagande och kommunikativ Talar och skriver engelska och svenska obehindrat Varför ska du välja Northcon På Northcon tillvaratar vi och värdesätter kompetens, erfarenheter och olikheter. Vi tror att du kan bidra med det som gör just dig unik, din kompetens, dina erfarenheter och din förmåga att se saker ur ett nytt perspektiv.AnsökanUrval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du några frågor är du välkommen att mejla oss eller använda vår chatt så svarar inom kort. Välkommen med din ansökan!Vi väljer att inte ta emot några samtal från säljare och rekryterare i denna process.

11 maj 2024
Sista ansökan:
28 oktober 2024
AI-specialist

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro HighFive Innovationsarena ägs av Halmstads kommun och vårt uppdrag är att utveckla näringslivet i kommunen och Halland och verka för ett gott företagsklimat. HighFive finns till för de som vill starta eller utveckla ett företag i Halland. Vi erbjuder bland annat kvalificerad affärsutveckling i vår inkubatorprocess, mötesplats och en projektarena där vi driver flera utvecklingsprojekt i samarbete med Högskolan i Halmstad och andra aktörer inom det halländska innovationsstödsystemet. Att bidra till samhällsutveckling, hållbarhet och jämställdhet är en viktig del av HighFive. I Halmstad har vi ett förhållningssätt som präglas av mod och nytänk och vi arbetar tillsammans för att göra skillnad för invånare, besökare och företagare genom bra service. HighFive finns lokalt, verkar regionalt, har ett nationellt ansvar och ett globalt perspektiv. ARBETSUPPGIFTER I rollen som AI-specialist förväntas du bidra med din expertis inom AI i våra olika innovationsprocesser, särskilt för företag i Halland. Ditt mål är att accelerera tillämpningen av AI i olika organisationer genom att förstå teknikens potential och kunna analysera data. Du kommer att fungera som den tekniska länken mellan andra experter eller forskare och vårt team samt företagen vi samarbetar med. Vi strävar efter att vägleda företag genom att hjälpa dem att förstå deras behov och att säkerställa att de får rätt kompetens för att ta projekten vidare. Vi är det första steget mot att öka deras förståelse för AI och säkerställa att de insikter och resultat vi uppnår i våra projekt kan kommuniceras effektivt till dem som kommer att arbeta vidare med dem. De övergripande ansvarsområdena för rollen inkluderar: Bidra med AI-expertis i teamet: Samarbeta med andra teammedlemmar och tillföra specialistkunskaper inom området för att stödja teamets arbete och mål. Utveckla nya projekt och idéer: Skapa och formulera nya projekt och idéer baserat på identifierade behov från företag och partners. Dataanalys och modellering: Genomföra analysarbete och modellering av data för att utveckla och utvärdera AI-lösningar och förslag. Omvärldsbevakning: Hålla sig kontinuerligt uppdaterad med de senaste trenderna, forskningen och utvecklingen inom AI och relaterade områden för att säkerställa att organisationen är på framkant med teknologin. Applikationsförståelse: Förstå hur AI-applikationer kan appliceras och användas i verkliga situationer för att effektivt möta behoven hos företag och partners. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med gedigen erfarenhet och expertis inom AI, vilket innefattar exempelvis en doktorsexamen inom antingen Data Science eller Computer Science eller motsvarande kunskapsnivå inom teknik, filosofi eller annat relevant område bedömt som likvärdigt av arbetsgivaren. Vi ser att du har minst fyra års praktisk erfarenhet inom AI, med arbete antingen inom näringslivet eller akademin, då gärna i samarbete med företag och partners. En bred förståelse för olika tillämpningar av AI-teknik är nödvändig, tillsammans med goda språkkunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har deltagit i designorienterade kurser eller liknande och har erfarenhet av att arbeta med Python och GitHub. Erfarenhet av projektledning är också en fördel. Om du har en koppling mellan ditt doktorandarbete och din yrkeserfarenhet, kommer även detta att ses som meriterande. Forskningsbakgrund inom maskininlärning och AI är också meriterande, liksom erfarenhet av entreprenörskap utöver akademiskt arbete. Att ha arbetat med gränssnitt och ett designperspektiv samt tillämpning av Deep Learning med artificiella nätverk är också meriterande. Du har en stark problemlösningsförmåga som innebär att du kan analysera situationer noggrant för att identifiera logiska lösningar och förutse potentiella problem. Genom att prioritera utifrån övergripande strategier utvecklar du effektiva och genomförbara lösningar och kan snabbt anpassa dig till nya utmaningar baserat på din erfarenhet och kunskap. Vidare är du skicklig på att förutse potentiella hinder och utveckla alternativa lösningar. Genom att integrera kort- och långsiktiga mål med helhetsbilden kan du hålla fokus på att uppnå önskade resultat och samordna resurser på ett effektivt sätt. Du har förmågan att förmedla information klart och tydligt, både muntligt och skriftligt, och är lyhörd för andras perspektiv och synpunkter. Genom att ge konstruktiv feedback och hantera frågor och problem direkt och öppet bidrar du till att skapa en positiv och produktiv kommunikationskultur. Slutligen är din kundfokus och servicementalitet avgörande för att uppnå och överträffa kundförväntningar. Du prioriterar kundnöjdhet och visar ett genuint intresse för att förstå och tillgodose företagens behov. Genom att vara tillgänglig, hjälpsam och proaktiv i att lösa företagens problem skapar du långsiktiga relationer och framgångsrika AI-lösningar. ÖVRIGT Information om tester: Som ett steg i rekryteringsprocessen använder vi oss av tester i urvalet vilket gör det möjligt för oss att säkerställa en fördomsfri och rättvis process. Om du går vidare kommer du att få ett e-postmeddelande med tester att genomföra. Har du redan genomfört dessa tester kan du återanvända ditt resultat.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Managementkonsult inom IT

Vill du vara med och bygga upp ett nytt affärsområde? Är du vår nästa Managementkonsult med ett stort intresse för kravhantering och bryggan mellan verksamhet och IT? I den här rollen har du möjlighet att påverka. På Softhouse brinner vi för att genom vår expertis och kompetens bidra till den svenska digitaliseringsstrategin och att utmana traditionella affärsmodeller. Vi vill nu stärka teamet med dig som vill vara med och forma affärsområdet för Digital transformation och samtidigt erbjuda våra kunder bästa möjliga progress i deras mjukvaruutveckling. Om Softhouse och rollenPå Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Stockholm hittar du oss i en trevlig takvåning på Tegnérgatan. Här blir du snabbt en del av ett team med stark gemenskap och en kultur med högt till tak. Vi har en stor variation av uppdrag och arbetar branschoberoende.Som managementkonsult på Softhouse stöttar du våra kunder i deras affärs, strategi- och processarbete. Rollen är verksamhetsnära och innebär arbetsuppgifter som exempelvis kravinsamling, behovsanalys, att driva workshops, presentera lösningsförslag och vägleda kunden genom beslut.Vem är du?Vi söker dig som är kommunikativ, lyhörd och driven med en förståelse för affärs- och kundnytta. För att lyckas i rollen ser vi att du: Har 5-7 års erfarenhet i en liknande roll, du är relativt tidigt i din karriär och har ett starkt driv att fortsätta utvecklas. Har god vana av strukturerad kravinsamling och behovsanalys, samt att driva workshops på området. Är van att hjälpa kunden prioritera krav och arbeta med backlog förfarande. Känner dig bekväm med IT-projektledning, både agil- och vattenfallsmetodik. Har god vana att arbeta nära både interna och externa stakeholders. Uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska. Det är meriterande om du har: Erfarenhet av förändringsledning och organisationsutveckling Har vana av affärsanalys där du analyserar företagsprocesser, data och system för att förstå hur verksamheten fungerar och var det finns utrymme för förbättringar. Du identifierar möjligheter till effektivisering och optimering av företagets arbetsflöden. Har kunskap inom analytiska system och informationslager, samt process- och informationsmodellering (ej kontroller) Självklart känner du även igen dig i våra värdeord: team, enkelhet, mod och passion. Vad erbjuder vi? Ett stabilt och välmående bolag där du och din work-life balance är i fokus. En mix av spännande inhouseprojekt och teamleveranser tillsammans med dina Softhouse-kollegor och externa uppdrag. Skräddarsydd utvecklingsplan och aktiv kunskapsdelning med andra Softhouse-kollegor. Förmåner som 30 dagars semester, tjänstepension, föräldralön, 5000 kr/år i friskvårdsbidrag, rekryteringsbonus m.m. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.Vi ser fram emot att lära känna dig!

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Service Manager - Operations Solutions (Sweden)

Are you an experienced IT professional ready to make a significant impact? We're seeking a dynamic Service Manager to lead our IT application services at Outokumpu´s site in Avesta. This is your chance to drive operational excellence, enhance user experiences, and shape the future of IT solutions in the steel industry. As a Service Manager, you'll be the driving force behind operational efficiency and development, serving as the ambassador for our IT solutions. Join our collaborative team and unlock your potential in identifying and delivering solutions that ensure Outokumpu’s business performance. Main responsibilities: General IT Service Management in application services for Avesta production site. Service performance, user experience and budget compliance, including service performance monitoring/reporting, budgeting and financial forecasting. Actively seek for further efficiencies, drive modernization, harmonization/rationalization and suggest improvement activities. Ensure required security and data protection activities within services and solutions including lifecycle management of service components. Maintain consistency of the service documentation, structure and Configuration Management Database (CMDB). Communicate and cooperate proactively with internal and external IT teams, business counterparts and other stakeholders. Ensure IT Process compliance. Participate in group wide IT projects and working method improvement as a team member of Outokumpu Group IT. Key requirements: Several years of experience in IT Service Management. An applicable academic degree or qualification in technology. Experience in ServiceNow is seen beneficial. IT and ITIL knowledge in theory and practice. Experience of managing suppliers and off shore services in multivendor environment. Able to understand the “big picture”, able to prioritize and focus on essentials to execute. Ability to build trusted relationships within the business. Good interpersonal, communication and presentation skills and experience in working with multinational teams. Excellent communication skills in Swedish and English, both written and spoken. Why Join Us? Global Impact: Be part of a company shaping the future of sustainable steel production, impacting industries worldwide. Career Growth: Realize your dream career in an environment that values high performance and personal fulfillment. Supportive Culture: Enjoy a supportive and inclusive culture where your contributions are recognized and respected. Sustainable Work: Contribute to meaningful and sustainable work that will leave a positive legacy for generations to come. We promote diversity, equity, and inclusion in Outokumpu. We make every effort to ensure all employees feel welcome and that they are equally heard and have equal opportunities. Location: Avesta, Sweden (possibility for hybrid work). Some travelling to other sites in Sweden as well abroad is also expected. Application Deadline: Submit your application and CV before the 2nd of June 2024 via our website. Contact information: Head of Operation Solutions Sweden, Daniel Fridén, [email protected] Talent Acquisition Partner, Julia Enström, [email protected] Patrik Sundell (Unionen), 073-0496322, [email protected] Ledarna: Patrik Norberg (Ledarna), 070 0881206, [email protected] -- Outokumpu is the global leader in stainless steel. We aim to be the best value creator in stainless steel through customer orientation and efficiency. The foundation of our business is our ability to tailor stainless steel into any form and for almost any purpose. Stainless steel is sustainable, durable and designed to last forever. Our customers use it to create civilization’s basic structures and its most famous landmarks as well as products for households and various industries. Outokumpu employs 9,000 professionals in more than 30 countries, with headquarters in Helsinki, Finland and shares listed in Nasdaq Helsinki. www.outokumpu.com

7 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Kvalitetsansvarig vid Must

Vill du ha ett meningsfullt arbete och bidra till ett säkrare Sverige i en osäker värld? Det förändrade omvärldsläget medför att vårt försvar behöver förstärkas och den ökade underrättelseverksamheten mot Sverige och Försvarsmakten är omfattande. Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) bedriver försvarsunderrättelseverksamhet och militär underrättelse- och säkerhetstjänst till stöd för svensk utrikes-, försvars- och säkerhetspolitik samt i övrigt för kartläggning av yttre hot mot Sverige.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Som kvalitetsansvarig inom Service Delivery leder och utvecklar du interaktion och tjänstegränssnitt mellan IT-leverantörer och användare vid Must. Med fokus på Service Management arbetar du med kontinuerlig och verksamhetsdriven förbättring inom Must samt i gränsytor inom myndigheten. I uppdraget ingår att fånga in/omhänderta behov samt sätta dem i perspektiv mot gällande inriktning och därmed bidra till ett sammanhållet erbjudande av nuvarande och kommande tjänster. Uppdraget omfattar hantering av löpande ärenden, vidareutveckling av ärendehantering, interna projekt, deltagande i arbetsgrupper och processutvecklingsarbete samt genomförande av externa möten och seminarier.   Kvalifikationer • Relevant akademisk examen eller motsvarande, alternativt vad arbetsgivaren bedömer som en motsvarande erfarenhet • Vana av att verka i större verksamheter med processer där kunder och service står i fokus • God erfarenhet av processarbete med dokumenterad erfarenhet, som kan visas upp på begäran • Dokumenterad erfarenhet av projektledning som kan visas upp på begäran • Erfarenhet av kravställningsarbete, för exempelvis ärendehantering, samt agila metoder • Områdesansvarig, t.ex. som förvaltningsledare eller motsvarande, som inkluderar arbete med ITIL4 • God förmåga att utrycka dig på ett tydligt och välformulerat sätt i tal och skrift.   Meriterande • Erfarenhet av stabs- och beredningsarbete från statlig myndighet • Erfarenhet av att såväl etablera som vidareutveckla och förvalta servicetjänster • Erfarenhet från arbete med/vid olika beredskapsnivåer, gärna inom totalförsvaret • Kunskap om Försvarsmaktens verksamhet • B-körkort   Personliga egenskaper Vi söker dig som vill vara med att leda utvecklingen av Service Delivery vid Must. Med ett kundorienterat angreppssätt i kombination med analytisk förmåga, hög integritet och personlig mognad leder du det löpande arbetet med leveransen av tjänster till användarna. Du arbetar strukturerat med förmåga att hantera parallella ärenden samtidigt. Du uttrycker dig tydligt och pedagogiskt. Du är en god lagspelare som utvecklar samarbete inom grupper och mellan verksamheter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ovan ställda kvalifikationer ska på begäran kunna verifieras genom intyg, referenser samt arbets- eller urvalstester. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).   Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med en provanställning om sex månader Befattningsbenämning: Kvalitetsansvarig Arbetsort: Stockholm   Frågor om befattningen och rekryteringsprocessen kan skickas till [email protected] Skriv "Kvalitetsansvarig" i ämnesraden   Fackliga företrädare Fackliga representanter är Anders Markow för SACO, Roger Ericsson för OFR/O, Katarina Kruse för SEKO samt Maria Ekelund för OFR/S, vilka nås via 08-788 75 00. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-05-17. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Du ansöker via jobb.forsvarsmakten.se Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) är en del av Försvarsmaktens högkvarter i Stockholm. Vi ger regeringen och Försvarsmakten kvalificerade beslutsunderlag om omvärldsutvecklingen och hot mot Sveriges och Försvarsmaktens säkerhet. Vår vision är ”Ett säkrare Sverige i en osäker värld”. Must är en kunskapsorganisation och erbjuder både spännande och för Sverige angelägna arbetsuppgifter. Här arbetar både officerare och civila experter inom olika områden, t ex statsvetenskap, IT, ekonomi, teknik, matematik och HR. En stor del av Must verksamhet omfattas av sekretess och vi ber dig därför att inte berätta att du sökt jobb hos Must för andra personer än dina närmaste. Läs gärna mer om Must och vår verksamhet här Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Solutions Engineer

Contracts are the heart of any business. While the world is undergoing huge digital transformation, contracts are still stuck in the dark ages. Oneflow believes that there’s a better way to work with contracts. One free from friction that flows seamlessly with experience so delightful, it feels like magic. Oneflow develops an end-to-end SaaS platform for digital contract automation. While the contract automation market is competitive, it’s underserved and our ambition is for Oneflow contracts to become accessible to everyone, the default way of working with contracts. Are you passionate about technical problem-solving and making a real impact on customer success? Oneflow is looking for a Solutions Engineer to join our dynamic team! Apply now and unleash your technical expertise with Oneflow! The team As a member of the Solutions engineering team at Oneflow, you will partner with the sales team and serve as a valuable resource in facilitating solutions for integrations, APIs and our SaaS application for prospects and customers. This will include interfacing with a variety of stakeholders and systems such as HRM, CRM and ERP systems. Collaboration and coordination with colleagues from Sales, Customer Success, Developers, and Partner Managers will be essential to your success. What you’ll do You’ll work closely with the sales team to understand customer challenges to provide functional and technical solutions. Deliver compelling presentations, demos, and proofs-of-concept (POCs) to prospects and customers, effectively showcasing how our solutions address their unique requirements. Act as a trusted advisor to prospects and customers, providing insights and recommending best practices on how our SaaS platform can optimize their business processes. Assist with technical support in RFPs/RFIs. Collaborate with product and engineering teams, providing valuable insights and feedback about product features, integrations, and priorities. Skills and Requirements A dynamic presenter with excellent communication and story-telling skills. Being comfortable in both a technical and business context. Customer facing skills to effectively communicate our vision to a wide variety of technical and executive audiences. Understanding and insight in SaaS applications. Proficient technical competence in integrations and REST APIs. A true team player with a curious mindset and always willing to share knowledge. Strong planning and task prioritization skills. Fluent in business English both written and spoken. Knowledge in Dutch or other Nordic language is a plus. Previous experience in a pre-sales role in a SaaS company. Join us and become part of a team that is dedicated to improving contract processes and driving technical wins in the sales process! How we work We want our employees to feel a strong sense of ownership, to feel like what they do really matters, and to be involved in all steps of product development, from feature planning to release. Our team and culture are built on this principle of inclusion and responsibility, which we see as crucial in building a great product. We strive for a truly agile development environment that promotes getting things done, rather than focusing too much on processes and enterprise tools. This means we typically work in short iterations, regularly going from conceptual discussions to shipped product features in a few weeks. We believe early and honest feedback is the best feedback, both internally and from our customers. Come work with us We value gender equality and diversity in organization, so we strive for a team that reflects the diversity in today's society. At Oneflow we currently have 33 nationalities, with offices in 7 countries, and are proud of an extremely diverse workplace. Our recruitment is based on competence. Our recruitment process starts with Aleksandra from the People & Culture team. After her interview, you will complete a personality and logic test set by our partner Alva Labs, and then complete an assignment which will showcase a sample of your work before the final interview. Visit our website for more information about our product and Oneflow. Visit our blog for more information about our culture and future colleagues. 💜

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
IT Process Specialist till PostNord TPL Ljungby

PostNord TPL AB är den marknadsledande tredjepartslogistikaktören i Sverige och i Norden. Vi är lokaliserad i Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby i Sverige, Köge i Danmark, samt Åbo, Helsingfors och Lahti i Finland. Vi erbjuder innovativa och kostnadseffektiva logistik-lösningar som sträcker sig från producent till konsument. Våra kunder är alltifrån det lilla e-handelsföretaget till den stora globala aktören. Oavsett kundens storlek och förutsättningar är vår drivkraft att alltid leverera en logistiklösning som ökar kundens konkurrenskraft och möjliggör ökad tillväxt Bli en del av vårt team Vi söker två IT Process Specialister, varav en av tjänsterna innefattar Teamlead för en del av IT-teamet vid rätt profil. Är DU den vi söker? Teamet består av ca 10 personer som arbetar med att stödja vår verksamhet. Vi arbetar med att utveckla och förvalta våra IT-system för att stärka företagets konkurrenskraft på både kort och lång sikt. Våra kunder är viktiga, vilket innebär att vi har hög kundfokus.   Om rollen Rollen innebär att supportera verksamheten i våra lagerhanteringssystem och kringliggande system. Du kommer att driva och beställa utveckling av våra system i stor utsträckning, både internt och externt. Du är delaktig i att ta fram utbildningsmaterial för aktuella uppsättningar samt utbildar dina kollegor i systemen och dokumenterar våra processer inom IT. Du kommer vara delprojektledare och/eller vara en resurs i större kundprojekt inom IT. I dessa kundprojekt säkerställer du leverans från interna och externa resurser inom projektets ramar samt arbetar med planering, tester och kvalitetssäkrar våra system. En av tjänsterna innefattar även Teamlead, vilket innebär ledning för en del av IT-teamet där du tar hand om daglig planering samt kort- och långsiktig resursallokering. Om dig Vi söker dig som är driven med bred kunskap och erfarenhet inom lagerhantering och logistik. Du är lösningsorienterad och driver förändringar/förbättringar självständigt med kundens behov i fokus. Du är strukturerad, analytisk, logisk samtidigt som du är engagerad och självgående med vilja och förmåga att ta ansvar. För Teamlead tjänsten behöver du vara lyhörd och bra på att kommunicera internt och externt med bra förmåga att bygga relationer. Erfarenhet och kompetens - Tidigare erfarenhet och kunskap av lagerhanteringssystem. - Ingående förståelse för integration mellan system. - Kunskap gällande ”Delivery Management”. Tex. nShift eller Unifaun. - Du har erfarenhet inom logistikbranschen eller liknande, minst ett år. - Du har goda språkkunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift. Har du arbetat med Dynamics 365 Supply Chain eller Astro ser vi detta som meriterande. Har du tidigare erfarenhet av en ledande roll är det meriterande för Teamlead tjänsten. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och erfarenhet. Vi erbjuder dig PostNord TPL erbjuder dig arbete i en dynamisk och förändringsorienterad miljö på en av Sveriges största arbetsplatser. Vi har goda tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNordPlus och det finns bra utvecklingsmöjligheter. Vi gör vardagen enklare Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Ansök Du ansöker genom att klicka på ”Ansök” nedan i annonsen. Sista ansökningsdag är 2024-05-31. Urval sker löpande och tillsättning av tjänst kan ske innan sista ansökningsdag. Har du någon fråga eller fundering om tjänsterna är du välkommen att kontakta Tobias Hultbäck mailto:[email protected] alt. Sofia Dahl på mailto:[email protected] Observera dock att ansökningar ej mottages via e-post. För fackliga kontaktpersoner, se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt Vi ser fram emot din ansökan och att höra från dig!

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024