Projekteringssamordnare

Vi söker en projekteringssamordnaretill uppdrag i Stockholmsregionen. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och arbetsområde Kluster Infrastruktur airside & Mark stöttar förstudier och driver genomförandeprojekt med fokus på investeringar och underhållsåtgärder av markanläggningar så som rullbana och taxibana på Arlanda Airports och Bromma Airports samt regionala flygplatser. Produktion utförts till största del under sommarhalvåret och en bit in på hösten medan projektering och inköpsarbeten sker i stort sett året runt. Klustret Övriga anläggningar stöttar i tidiga skeden och driver sedan genomförande med fokus på byggnad/teknik utanför terminal. I rollen som projekteringssamordnare stöttar du projekt inom klustrena med att kontinuerligt uppdatera ritningar och modeller från start i projektering till driftöverlämning. Du upprättar och säkerställer en god kvalitet gällande förvaltningsinformation. Du är med i uppstart och löpande under projektering för att säkerställa rätt underlag och projekteringskrav/förutsättningar fram till avslut i form av DÖL.För ARN & BMA har övergripande organisationer skapats för att stötta projekt inom samma område för att säkra långsiktighet i konsultuppdrag, kontinuitet och förenkla vid tidiga skeden och projektgenomförande. Syftet med uppdraget är att stötta projekteringsledare med handling och datasamordning samt att säkerställa att det projekterade underlaget möter byggherrekrav och krav från fastighetsinformation, att insamlingen av underlag efter projektering och produktion ska generera att modellfiler läggs upp och inarbetas inom fastighetsinformation och att det skapas uppdaterade förvaltningsmodeller. Inom uppdraget ingår även att hålla i interna driftöverlämningar (i första hand DÖL). Rollen ansvarar för kontinuerligt dialog med avdelning för fastighetsinformation. Krav (OBS, obligatoriska) Genomfört uppgifter med mycket hög kvalitet, nivån uppnås normalt tidigast efter minst 7 års arbete inom aktuell disciplin/roll.Konsulten ska ha utfört ett flertal liknande uppdrag kopplade till det efterfrågade objektetMinst 7 års erfarenhet från anläggningsbranschen, varav minst 4 år som projekteringssamordnare eller motsvarande. Ingenjör (Civilingenjör, Högskoleingenjör eller Anläggningsingenjör YH-utbildning), alternativt förvärvat den kunskapen genom tidigare yrkeserfarenhet. Dokumenterat erfarenhet av datasamordning och dokumenthantering Erfarenhet/kunskap av programvaran Auto-CAD Kännedom om den juridik som berör projektens olika faser (projektering och produktion), dvs erfarenhet och kunskap av ritningar GH, BH, FU och RH. Kunskap och erfarenhet av projektering, inventeringar inför projektering samt de olika stegen med granskning och revidering. Erfarenhet av att ha arbetat med EASA-regelverket, EASA CS-ADR-DSN Issue 6 Rollen innebär många kontakter med interna och externa aktörer därav lägger vi stor vikt vid att du trivs med detta. Arbetet sker i bitvis högt tempo och det krävs att du kan planera ditt arbete och balansera mellan olika projekt som ingår i klustret. Meriterande Meriterande med erfarenhet/vana av Sharepoint-baserade dokumenthanteringssystem Fördjupande utbildning inom mätnoggranhet Arbetat med flygplats relaterad byggprocess Tidigare arbete med 3D-modellering AMA Anläggning 20 & MER Anläggning 20 ABK09, ABT06 & AB04 Erfarenhet inom mätteknik Tidigare erfarenhet av CAD manual och DÖL Process Tidigare erfarenhet av att ha arbetat på flygplats Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

27 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Arbetsledare inom Anläggningsbetong

Om kunden: För vår kund Från Stan Byggnads AB, en betongspecialist som har varit verksam sedan 2002, söker vi nu en projektingenjör. Från Stan Byggnads AB har genom åren samlat på sig omfattande erfarenhet och kompetens inom betongarbeten. Deras framgång bygger på starkt engagemang för kvalitet, pålitlighet och deras skickliga personal. Om rollen: Som projektingenjör hos Från Stan Byggnads AB kommer du att spela en avgörande roll i deras projekt. Ditt huvudsakliga ansvar blir att sköta KMA-arbetet (kvalitet, miljö och arbetsmiljö) och säkerställa att alla aspekter av projekten följer gällande standarder och riktlinjer. Du kommer att hantera ekonomi och prognoser samt arbeta med verktyg som Excell, Next, Bluebeam och 3D-modeller. Din roll innebär även att identifiera och lösa problem som uppstår under projektets gång, vilket är avgörande för att projektet ska kunna genomföras framgångsrikt. Ansvarsområden: · Ansvara för KMA-arbetet i projektet. · Hantera ekonomi, prognoser och erfarenhetsåterföring. · Arbeta med verktyg som Excell, Next, Bluebeam och 3D-modeller. · Samarbeta med projektledare och arbetsledare för att säkerställa framgångsrika projekt. · Delta i planerings- och uppföljningsmöten för att säkerställa projektets kvalitet och effektivitet. Kvalifikationer: · Minst tre års erfarenhet från byggbranschen, gärna inom anläggning. · Utbildning inom ekonomi eller byggteknik. · Erfarenhet av att arbeta självständigt och driva egna projekt. · Körkort är ett krav. · Flytande svenska och engelska i tal och skrift. · Betongkompetens klass 1 är meriterande men inget krav. Vi erbjuder: · En stimulerande arbetsmiljö med fokus på utveckling och lärande. · Attraktiva anställningsvillkor och förmåner. · Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget. Om oss: Nordiska Bemanningsgruppen är specialiserade på bemanning inom lager, logistik och kontor. Vårt mål är att noggrant matcha rätt kompetens med rätt position. Vi strävar efter att hjälpa människor att hitta jobb där de trivs och ges möjlighet att utvecklas till sin fulla potential. Som konsult hos oss finns det obegränsade möjligheter att växa och utvecklas! Vi sköter rekryteringen för Från Stan Byggnads AB och ser fram emot att hjälpa dig att hitta din nästa utmaning.

27 maj 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Biträdande projekteringsledare

Vi söker biträdande projekteringsledaretill Trafikmyndighet i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Myndigheten är den som har det övergripande ansvaret för att alla som bor i, eller besöker, regionen ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar vi för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor. Inom Sverigeförhandlingen har avtalats om utbyggnad av Roslagsbanan till city. Projektet finansieras av staten, Stockholms stad, Täby kommun, Vallentuna kommun, Österåkers kommun samt Region Stockholm. Sverigeförhandlingen bygger på en princip om att staten med regioner och kommuner gemensamt finansierar infrastrukturutbyggnad mot att berörda kommuner tillser att nya bostäder och infrastruktur för cykeltrafik byggs. Roslagsbanan till city omfattar en ny järnvägssträcka om cirka fyra kilometer i tunnel från Universitet till T-Centralen via Odenplan. Sträckan Universitetet – Östra station tas ur bruk och Östra station läggs ner. Arbetet sker i samverkan med Österåkers kommun, Vallentuna kommun, Täby kommun, Stockholms stad samt Trafikverket.Uppdrag biträdande projekteringsledare bygg och installation innebär att i beställarens projektorganisation bistå i att driva projekteringen fram till färdiga systemhandlingar så att utbyggnaden kan planeras och byggas enligt myndighetens och Transportstyrelsens krav.Arbetsuppgifter Bistå i att leda arbetet med framtagande av systemhandling samt övriga erforderliga bygg- och installationsrelaterade utredningar. Bistå i att leda och styra projektörer inom bygg och installation, bland annat genom att säkerställa att ATR:er upprättas och följs. Tillse att framtagen kravbild omhändertas av projekteringen och att krav uppfylls och verifieras. Bistå i att samordna projekteringen gentemot andra projekteringsorganisationer och delar av projektet. Säkerställa att byggbarheten beaktas och samordnas. Granska leveranser. Bistå i att planera och styra projekteringen gentemot den övergripande tidplanen. Tillse att lagkrav, arbetsmiljö- och miljökrav uppfylls i projekteringen. Bistå i samordningen av projektets stödfunktioner inom ramen för projekteringen. Förankra progress med den tekniska förvaltningsorganisationen inom projektets givna ramar. Granska och värdera befintliga styrande och stödjande dokument avseende utformning av installationer för tunnlar och stationer under mark. Delta i teknikrelaterade, projektrelaterade och vid behov myndighetsrelaterade möten. Upprätta informations- och beslutsunderlag i form av utredningar och presentationer. Bistå i rapportering av status och framdrift löpande till ledningen för att möjliggöra en integrerad projektledning. Krav (OBS, obligatoriska) Minst 5 års erfarenhet som biträdande projekteringsledare eller projekteringsledare i fastighetsprojekt, minst 5st färdigställda projekt skall redovisas med referens. Erfarenhet som biträdande projekteringsledare eller projekteringsledare i fastighetprojekt. Ett Projekt som skall vara över 500mnkr. Minst 1 st projekt med erfarenhet i rollen Projektledare/ Projekteringsledare/byggledare alt som biträdande i rollerna inom anläggningsprojekt. Fastighetsrelaterade grundläggningar såsom garage under mark, sponter, tillfartsvägar mm kan godkännas som referens. Högskoleutbildning inom bygg. Kraven uppfylls också om erfarenhet överstiger 10år som projekteringsledare. Meriterande Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat som Projektledare inom installation. Minst 3 projekt som överstiger 250Mkr.Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat som Projektledare inom bygg. Erfarenhet från 1 projekt som överstigande 1mdrkr.Minst 3 års erfarenhet av arbete för offentlig beställare Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

27 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Serviceingenjör till Schneider

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Schneider. Om företaget: Schneider Electric är ett väletablerat företag med anställda från Luleå i norr till Lund i söder. Nationellt arbetar dem sammansvetsat hand i hand med sina lokala kontor som präglas av mångfald, engagemang och närvaro. Schneider Electrics syfte är att effektivisera och skapa det mesta ur våra energiresurser på ett hållbart sätt, samtidigt som dem kombinerar energi och digital teknik till en tillgång som passar bra i vårt alltmer digitaliserade samhälle. Schneider Electrics driver digital transformation genom att integrera världsledande process- och energiteknik för att förverkliga sina kunders fulla potential. Deras erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos dem är det viktigt att man trivs och känner motivation att gå till jobbet. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och många intressanta utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifter: I den här rollen felsöker och genomför du energianalyser och optimeringar. Du arbetar nära kunder för att utveckla och implementera de bästa lösningarna. Du ansvarar för programmering och driftsättning av fastighetsautomation, där datorn är ditt främsta arbetsverktyg. En viktig del av arbetet är att testköra system för att säkerställa att de fungerar enligt kundens krav och önskemål. •Felsöka samt genomföra energianalyser och optimeringar •Nära samarbete med kunder för att utveckla och implementera den bästa lösningen •Programmering och driftsättning av fastighetsautomation •Använda datorn som främsta arbetsverktyg parallellt med besök hos kunder •Testköra system för att säkerställa funktion enligt kundens krav och önskemål Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Arbetslivserfarenhet inom Styr och Fastighetsautomation • Meriterande med erfarenhet inom El och VVS • God datavana samt goda kunskaper i Officepaketet • Körkort-B • Obehindrad svenska och engelska, både tal och skrift I rollen som Serviceingenjör hos Schneider har du ett stort tekniskt intresse med förmåga att planera och arbeta självgående. För att trivas i denna roll behöver du ha en god kommunikationsförmåga och uppskatta samarbete med både kollegor och samarbetspartner. Utöver det ser vi att du kan verka självgående, ta eget ansvar och vill utvecklas inom området och företaget. Rollen ställer krav på problemlösningsförmåga och en god känsla för kvalitet och professionalism. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet! Övrig information: Start: Omgående Plats: Lund / Helsingborg Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

24 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Projektingenjör till Investering i Umeå

Har du eller tar du inom kort examen från en högskole- eller civilingenjörsutbildning och vill bidra till att förbättra Sveriges framtida infrastruktur? Trafikverket, Sveriges ledande beställare av infrastruktur söker dig som har talang för koordinering, gillar att jobba administrativt och är intresserad av att arbeta med styrning av investeringsprojekt på väg. Läs mer och sök tjänsten, vi ser fram emot att höra från dig! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Trafikverkets räkning dig som vill utvecklas i en roll som projektingenjör där du stöttar projektledare i komplexa väg - och järnvägsprojekt. Du blir en del av Investering som ansvarar för upphandling, genomförande och uppföljning av huvuddelen av Trafikverkets större ombyggnadsåtgärder och nyinvesteringar. Du erbjuds * Ett skräddarsytt utbildningsprogram som har tagits fram i samråd med Trafikverket. Du kommer bland annat ta del av kunskap inom projektledning, självledarskap och entreprenadjuridik * Förutom utbildningen kommer du även få löpande coaching för att ge dig bästa stöd att utvecklas såväl professionellt som personligt * En unik start på karriären och möjlighet att utvecklas både på ett personligt och professionellt plan ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Biträda projektledarna i alla förekommande projektledaruppgifter i form av genomförande och dokumentation * Vara insatt i kontraktsinnehållet för konsultuppdrag och entreprenader * Biträda projektledarna med projektuppföljning avseende tid, kostnad, kvalitet, säkerhet, arbetsmiljö och miljö, samt prognostisering av slutkostnader VI SÖKER DIG SOM * Har en teknisk högskoleutbildning om minst 180 hp alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som relevant för uppdraget * Har stort driv samt vilja och förmågan att axla eget ansvar med en orädd attityd gentemot nya arbetsuppgifter * Har mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet * Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift * Innehar B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet från projektledning samt från bygg- och anläggningsbranschen, men detta är inget krav. För att lyckas i rollen ser vi att du har följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Självgående - Serviceinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Trafikverket erbjuder en modern arbetsplats med spännande utmaningar där du gör nytta för hela samhället! Investering ansvarar för upphandling, genomförande och uppföljning av huvuddelen av Trafikverkets större ombyggnadsåtgärder och nyinvesteringar.

24 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Projektledare måleri sökes till Sekond i Trollhättan

Om företaget Vi på Sekond är elektriker och hantverkare som erbjuder kloka lösningar för allt som kopplas till moderna och trygga elsystem och bekväma hem. Hos oss hittar du utvalda kvalitetsprodukter som effektiviserar energiförsörjningen och bidrar till ett bättre klimat – inne, ute och i världen. Vi kan också hjälpa dig med hantverksservice i form av målningsarbeten och solskydd. Vi finns med dig hela vägen – från projektering och planering till installation, service och underhåll. Välkommen till oss! Tjänstebeskrivning Har du erfarenhet av projektledning eller har arbetat i flera år som målare och är redo att ta nästa steg i din karriär? Vi letar efter en engagerad Projektledare måleri som vill vara med och leda spännande måleriprojekt hos Sekond i Trollhättan. Här får du möjligheten att vara en del av ett dedikerat team och bidra till framgångsrika projekt. Ansök idag och ta chansen att utvecklas i en stimulerande arbetsmiljö! I rollen som Projektledare måleri kommer du att ansvara för att leda och driva olika måleriprojekt. Du kommer att ha hand om den dagliga planeringen av företagets medarbetare, du kommer ha kundkontakt, planera för framtida jobb och även uppskatta tid och material för nuvarande jobb. Du ansvarar också för offertarbete för både små och stora projekt. Du kommer att arbeta såväl strategiskt som operativt. Rollen innebär även att löpande delta i att driva förbättringsprojekt för att utveckla företaget både internt och externt. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som projektledare eller som har flera års erfarenhet som målare. Du bör ha en gedigen kunskap inom måleri, samt vara väl insatt i gällande regelverk och standarder. En relevant utbildning inom måleri är ett krav eftersom du också kommer att arbeta ute i fält. Som projektledare behöver du ha goda ledaregenskaper och kunna driva projekt framåt med resultat i fokus. Som person är du ordningsam och strukturerad då du ansvarar för att projekten genomförs på ett korrekt sätt. Du uppskattar att arbeta nära kunderna och kan kommunicera med många olika typer av människor. Då arbetet innebär att hålla i flera projekt parallellt ser vi att du har förmågan att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Andrej Lovric tel 070-785 84 12. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan!

23 maj 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Junior projektingenjör till Tyréns

Vill du bidra till att förbättra Sveriges framtida infrastruktur? Här har du chansen! Vi söker nu juniora projektingenjörer åt Tyréns räkning. Vi arbetar med löpande urval, så skicka din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger de hållbara samhällen. I rollen som projektingenjör kommer du stötta projektledare i komplexa infrastrukturprojekt. Som projektingenjör har du en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter där du kommer att få lära dig om anläggningsbranschen och därför krävs ingen tidigare arbetslivserfarenhet för att komma in i tjänsten. Du erbjuds - En roll på en arbetsplats med mycket kompetens in-house, där du får lära dig väldigt mycket av erfarna kollegor - En roll med mycket frihet under ansvar på ett bolag som bryr sig om sina medarbetare - En dedikerad konsultchef som stöttar dig i din utveckling ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Möten, samtal och mailkontakt kopplat till projektet * Dokumentation och protokollskrivning VI SÖKER DIG SOM - Har flytande kunskaper i Svenska i tal och skrift - Har eftergymnasial utbildning inom t.ex. väg och vatten, projektledning, företagsjuridik, samhällsplanering eller ekonomi. Behöver inte vara ett helt program, kan räcka med kurser. - B-körkort - Ett genuint intresse för teknik och infrastruktur Det är meriterande om du har - Arbetslivserfarenhet som projektledare eller projektingenjör inom infrastruktur Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självutvecklande - Nätverkande - Innovativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Du kan läsa mer om Tyréns här

22 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Junior markprojektör Uppsala

Junior markprojektör Placering: Uppsala Vill du också tänka nytt, framåt och göra skillnad på riktigt? På Bjerking tror vi på kraften i att vara smarta tillsammans. Som medarbetare hos oss äger du framtiden till din egen utveckling, men också en del av företaget. Är du vår nya omtänkare inom mark och gata? Om tjänsten I din roll som markprojektör kommer du dagligen arbeta i Autocad och Novapoint/Civil 3D. Du kommer rita upp väglinjer, vägsektioner och profiler, samt ta fram detaljritningar på gator samt tillgänglighetsanpassning av ytor. Vi utför även masshantering och höjdsättning, samt tar fram mängder för kalkyl. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som mark- och gatuprojektör · Höjdsättning · Sektionsritningar · Dimensionering av överbyggnader · Vägutformning · Masshantering Dina kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom samhällsbyggnad, väg och vatten eller motsvarande och som har jobbat en kortare period som markprojektör. Ett krav är att du har jobbat i AutoCad och Novapoint alt Civil3D under tidigare anställning. Det är meriterande om du också har erfarenhet av anläggningskonstruktion, t ex stödmurar. Som person är du omtänksam, anpassningsbar, driven, kommunikativ, lagspelare och noggrann. Du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift. Vårt erbjudande Vi erbjuder dig en inkluderande arbetsplats med vänskaplig känsla och trygghet i ett företag med god lönsamhet och hållbarhet i fokus. Vi vill främja ett hållbart arbetsliv genom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, massage på kontoret och sjukvårdsförsäkring. Hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas i spännande uppdrag. Kontaktperson i denna rekrytering är Kerstin Lindgren 010-2118381, [email protected] Vi undanber oss vänligt men bestämt alla kontakter från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande varför vi gärna vill att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 4 juni 2024.

21 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Projektledare till Vattenfall Services!

Har du ett intresse för att driva och planera projekt och vill ta nästa steg i karriären? I rollen som projektledare hos Vattenfall arbetar du nämligen med att driva projekt från start till mål. Det är en bred och varierande roll där du får vara med och bidra till framtidens elnät. Låter det som något för dig? Ansök redan idag - vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Nu har du som har drivet möjligheten att bli en del av Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet. Vattenfall Services företagskultur präglas av säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp. På Vattenfall kommer du få möjlighet att arbeta i ett kompetenstekniskt team och passa in om du är resultatinriktad, initiativtagande och serviceinriktad . Arbetet sker kundinriktat i en mål- och projektorienterad organisation. Som projektledare kommer du att arbeta i en bred roll där du driver projekt i varierad omfattning vad gäller storlek och omfattning i tid. Du arbetar i tät dialog med beredare, projektstöd samt våra tekniker ute i fält. Främst arbetar teamet mot Ellevio, med felavhjälpning, nyanslutningar, underhåll och projekt inom spänningsintervallet 0,4-20 kV. Du kommer att utgå från något av Vattenfall Services kontor i Bollnäs, Hudiksvall eller Ljusdal, men tjänsteresor i Gävleborg och Dalarna förekommer. I rollen kommer du att: - Självgående ansvara för genomförande av projekt i enlighet med Vattenfall Services mål och riktlinjer - Leda och ansvara för projekt under hela projektprocessen från planering och inköp, till driftsättning och överlämning - Följa upp och säkerställa leverans i enlighet med fastställda kvalitets-, miljö-, ekonomi- och tidsramar - Vara Vattenfall Services representant på byggmöten och i förhandlingar - Säkerställa att regelverk och krav efterlevs - Ansvara för att tekniker och underentreprenörer i projekten har en säker arbetsmiljö VI SÖKER DIG SOM - Har en utbildning inom teknik eller ekonomi på högskolenivå, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Har B-körkort - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då det krävs i kommunikation och dokumentation Det är meriterande om du har - Erfarenhet från en liknande roll, förslagsvis inom bygg-, energi- eller entreprenadbranschen - Kunskaper inom entreprenadjuridik - ESA, EBR, BAS P/U. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Resultatinriktad - Innovativ - Serviceinriktad För att lyckas i rollen ser vi att du kan driva dina projekt framåt på ett självständigt och strukturerat sätt. Du har god samarbetsförmåga med alla involverade i projektet, är serviceinriktad och har ett affärsmässigt tänk för att både kunna se de ekonomiska bitarna, men också upprätthålla kundnöjdhet. Övrigt: Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Vattenfall här.

21 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
BIM- och informationssamordnare till Sweco!

Vill du arbeta med att utveckla smarta och hållbara städer och samhällen? Har du tidigare erfarenhet inom BIM-/informationssamordning? Ta då chansen och sök denna spännande tjänst till Sweco. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN På Swecos division Digital Services får du jobba i digital framkant och de lägger stor vikt vid lärande och utveckling. Bland dina framtida kollegor finner du BIM-experter, digitaliseringsledare, data- och informationssamordnare, geodataexperter, GIS-experter, FME-experter och systemutvecklare samt andra IT experter. Att ha kul tillsammans på jobbet och lära av varandra är viktigt för gruppen du kommer tillhöra, liksom att ha bra balans mellan arbete och fritid. Sweco är måna om att du ska kunna lägga upp dina dagar flexibelt och få vardagen att gå ihop. Du kommer tillhöra en grupp om sex medarbetare som alla är experter inom sitt område samt en gruppchef. Varför konsult på Sweco? Att vara konsult är omväxlande och spännande. I varje uppdrag får man lära sig något nytt, vare sig det är en ny verksamhet, ny teknik eller lära känna nya människor. Tack vare den stora variationen i de uppdrag som finns på Sweco finns det goda möjligheter att själv välja väg för sin karriär, och t.ex. välja att jobba med en ny teknik, ramverk eller programmeringsspråk, utan att behöva byta jobb för det. Konsultrollen på Sweco är fri och vi värdesätter att du naturligt engagerar dig i kundens verksamhet, tar ansvar för kundens utmaningar och med nyfikenhet och Swecos samlade kompetens i ryggen levererar värde i varje uppdrag. Hos dem kan ditt entreprenörskap utvecklas och du får mer än gärna träffa din drömkund för att förverkliga ditt drömprojekt. Rollen som BIM- och informationssamordnare Du uppskattar konsultarbetet och relationen med kunder där du värderar att utveckla och bibehålla kundrelationer samt skapa och sälja in uppdrag. Du utvecklar digitala lösningar till kunder inom varierande och spännande verksamheter i både privat och offentlig sektor. Vidare kommer du arbeta i bygg- och infrastrukturprojekt eller åt fastighetsförvaltare. Du kan jobba med allt från att designa och automatisera processer och IT-stöd för projektstyrning till CAD-/BIM-samordning och dokumenthantering. Du kan även jobba med egenframtagna tjänstelösningar mot kund. Arbetet sker både över och i gränslandet mellan BIM- och informationssamordning, systemutveckling samt GIS och geodata. VI SÖKER DIG SOM - Har relevant utbildning samt minst fyra års arbetslivserfarenhet inom BIM- och informationssamordning - Trivs med kundkontakt - Kan göra dig förstådd i tal och skrift på svenska och engelska - Är tekniskt skicklig och nyfiken på att lära dig ny teknik Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Affärsinriktad - Ansvarstagande - Strukturerad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om Sweco via deras hemsida.

20 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024