Projekteringsingenjör, bygg och anläggning

Sök bland 61 lediga jobb som Projekteringsingenjör, bygg och anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektingenjör väg

Som projektingenjör på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Projektingenjör väg Arbetsuppgifter Hos oss får du en unik möjlighet med stort eget ansvar att kunna jobba med såväl mindre investeringsprojekt som med miljardbyggen. Genom våra affärer och i samverkan med andra kan vi, som en ledande beställare, också påverka branschen och utvecklingen. Det gör vi genom att beställa hållbara, innovativa lösningar och smart infrastruktur. Som projektingenjör fungerar du som stöd till projektledare och specialister. Du deltar i olika investeringsprojekt där du ansvarar för bl.a. administration, handläggning och uppföljning i projektets alla skeden. I din roll ingår att vara delaktig i upphandlingar, projekt- och byggmöten samt vara insatt i kontraktsinnehåll för konsultuppdrag och entreprenader. Som projektingenjör arbetar du även med omvärldsbevakning och bedömning av risker och möjligheter i projekten. Du är också en viktig del i att säkerställa att projekten genomförs enligt gällande lagstiftning och bestämmelser. När du har blivit varm i kläderna i rollen som projektingenjör kan du få möjlighet att leda mindre projekt med stöd av en projektledare. Vi delar hela tiden erfarenheter, förbättrar våra arbetssätt och tänker nytt. Allt med ambitionen att utveckla såväl dig som vår verksamhet. Trafikverket är stolt över att nyligen ha blivit utsedda till en av Sveriges tio mest attraktiva arbetsgivare och nominerade till årets employer branding företag 2023. Med andra ord - hos oss trivs man! Vi månar om worklife balance och erbjuder i denna tjänst möjlighet till distansavtal som innebär att du kan arbeta upp till 40% av din arbetstid på distans. Övrig tid är du placerad på vårt kontor i Luleå. Övrig information De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Vänligen hänvisa inte enbart till ditt CV. I denna rekryteringsprocess används webbaserade tester som en del i urvalet. Tester är planerade att skickas ut via mail i slutet av vecka 24. Intervjuer hålls via Skype och är planerade till vecka 26. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: [email protected] i dina e-postkontakter. Kvalifikationer Vem är du? Du är analytisk och motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är bekväm i en administrativ roll där det ställs krav på egenskaper så som struktur och effektivitet. Då du kommer ingå i många olika samarbeten behöver du vara samarbetsorienterad och kommunikativ i ditt förhållningssätt. Vi söker dig som har: universitets eller högskoleexamen med inriktning mot teknik eller ekonomi, alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig minst 1 års aktuell arbetslivserfarenhet av att arbeta i projekt inom bygg och anläggningsbranschen har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har körkort för personbil Det är meriterande om du har: erfarenhet av arbete med riskanalyser relevant erfarenhet av arbete med prognos- och ekonomihantering samt tidsplanering relevant erfarenhet av att ha arbetat med klimat och hållbarhetsanalyser Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Construction & Facilities Lead - Retail

Job Description Sales is a global function within the H&M brand with the mission of growing and engaging our customer base, as well as growing and developing our sales channels. By holding the responsibility for our regions and bringing together expertise from both business and digital & tech perspectives, Sales plays a key role in delivering on our brand plan - to elevate H&M through product, experience, and brand providing aspirational fashion at an unbeatable price. The mission of the Retail Unit at Sales is to grow and transform the portfolio by building exceptional store experiences – securing high productivity, financial resilience, and a strong brand. This is done through holistic retail strategies, fueled by tech innovation, and enabled through our global network of teams and partners. As a Construction & Facilities (C&F) Lead within Retail your main responsibility is to develop and support the Retail Unit organization, Regions, and Brands to strategically grow our business and generate long-term qualitative results within set KPI´s; built upon the five dimensions: cost, time, quality, compliance, and sustainability. You work with understanding what challenges and opportunities exist to ensure we adapt and develop the organization and way of working to avoid unnecessary risks and capture potential. Main responsibilities: Support and Develop Support the overall Retail unit agenda within the construction and facilities scope of responsibilities by delivering on KPIs and results and by driving actions to improve customer experience in collaboration with all relevant stakeholders within Sales. Support Regions and Brands in regards of potential challenges and opportunities within the construction and facilities scope, including investment handling for construction projects and facility management services, resource planning, project & facility management processes and ways of working. Strategy, Goal Setting and Quality Participating to set global targets, support Regions and Brand to set ambitious short- and long-term goals and strategies. Be part of audits to secure smart business decisions in compliance with guidelines, policies, and processes. Business Cases, Budget, and Sign Offs Support in review of business cases for project signing and annual budget preparations in close collaboration with Region/Brand. Net investment and running cost follow up towards Regions/Brands. Guidelines, Standards and Tools Update and develop construction and facilities documents, guidelines, and tools, capture best practices from Markets/Regions/Brands and share within the global C&F community. Develop a sustainability mindset develop the circular build environment, actively staying up to date with the latest development and innovations within physical retail fit-out and maintenance. Qualifications What you need to be successful: 5+ years’ experience from Facility Management, Construction and/or Real Estate, preferably within the retail industry. Degree in Construction, Civil Engineering, Architecture or Business Administration. Experience from working in an international environment with several stakeholders and seniority levels. Understanding of technical installations such as HVAC, fire safety systems, electrical installations etc. Knowledge in MS Office, more specifically Outlook, Excel, PowerPoint, Power BI, and MS Teams. Ability to travel when required. Fluent communication in English (both written and spoken). Good to have: Proficiency in Spanish and/or Portuguese. Additional information This is a permanent role, based in Stockholm, Sweden and reporting to Head of C&F Regional & Brand Support. If you feel your experience, skills and ambitions are right for this role, please apply by sending your CV latest by May 26th 2024. Due to data policies, we only accept applications through career page. If you have any questions about the role or the process, please contact responsible recruiter Hilde Derler at [email protected] . Benefits We offer all our employees at H&M Group attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a staff discount card, usable on all our H&M Group brands in stores and online. Brands covered by the discount are H&M (Beauty and Move included), COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET, Afound. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here. In addition to our global benefits, all our local markets offer different competitive perks and benefits. Please note that they may differ between employment type and countries. Inclusion & Diversity H&M Brand is a part of H&M Group. At H&M Group, we’re determined to create and maintain inclusive, diverse and equitable workplaces throughout our organisation. Our teams should consist of a variety of people that share and combine their knowledge, experience and ideas. Having a diverse workforce leads to a positive impact on how we address challenges, on what we perceive possible and on how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world. Hence all diversity dimensions are taken into consideration in our recruitment process. We strive to have a fair and equal process and therefore kindly ask you not to attach a cover letter in your application as they often contain information that easily can trigger unintentional biases. Company Description H&M is a fashion brand that offers the latest styles and inspiration, from fashion pieces and unique designer collaborations to affordable wardrobe essentials. Our business idea is fashion & quality at the best price in a sustainable way. Learn more about H&M Here.

16 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Projektör inom fiber - Halmstad

Till vår kund söker vi nu en erfaren projektör inom fiberutbyggnad. Om tjänsten Tjänsten som projektör kan innebära projektering och planering av vilka förläggningssträckor som är mest fördelaktiga i ett geografiskt förutbestämt område. Som projektör är du med och dimensionerar hur mycket fiber som behövs i området och projekterar utefter nätägarens byggnationssätt och standarder. Du noterar och sammanställer markägare och myndigheter som behöver kontaktas i samband med byggnationen. Under byggnationens gång ansvarar du för att uppdatera dokumentationen vid avvikelser och förändringar inför slutdokumentation. Du kommer även ha kontakt med både underentreprenörer, tekniker, beställare, projektledare och slutkunder. Arbetet är på heltid, dagtid. Tillträde efter överenskommelse. Kollektivavtal finns. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: Projektering i fält Kartritning via internt datorsystem Nära kontakt med organisationen och samtliga inblandade i projekten Mängdning av material Om dig Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba som projektör inom telekom eller elbranschen. Du har god datavana och erfarenhet från att arbeta i kartsystem och/eller ritprogram. Du har ett eget driv, god initiativförmåga och är självständig då du förväntas ta ett stort eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du har lätt för att samarbeta och gott öga för detaljer. Körkort B. Ansökan Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Vid ansökan var god ange referens: Projektör - Halmstad Om oss Boost är ett rekrytering & bemanningsföretag inom installationsbranschen. Med 14 års erfarenhet från branschen har vi de bästa möjligheterna för dig som arbetssökande att hitta nästa utmaning inom installationsbranschen. Vi på Boost Technical Power tror på mångfald och jobbar alltid med fördomsfri rekrytering, schyssta anställningsvillkor och är självklart kollektivanslutna. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Dokumentationskonsult/dokumenteringsingenjör

Vi söker Dokumentationskonsult/dokumenteringsingenjörtill en myndighet inom elkraft. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Enheten Projektdokumentation ansvarar för all teknisk dokumentation i pågående stations-, lednings och kabelprojekt. Ansvaret för den tekniska anläggningsdokumentationen innefattar beställning, mottagande och granskning av dokumentation från leverantör samt inläsning i dokumenthanteringssystem. Teknisk dokumentation inkluderar manualer, ritningar och data knutna till myndighetens anläggningar och utgör underlag för förvaltning och drift av dessa. Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till myndigheten i det löpande arbete som utförs av myndigheten. Arbetsuppgifter Konsulten kommer att ansvara för hantering av teknisk dokumentation i anläggningsprojekt. Till anläggningsprojekt, räknas mindre och större ny- ombyggnationer av nätstationer, ledningar och kabel. Konsulten genomför arbetsuppgifterna i projektorganisationen. Själva hanteringen av teknisk dokumentation innebär bl.a.: deltagande i framtagandet av förfrågningsunderlag säkerställande att dokumentationskrav uppfylls av entreprenör/projektör koordinering av dokumentationsleveranser (internt/externt) utföra ritningsteknisk granskning läsa in granskad och godkänd dokumentation i myndighetens digitala system Placering Myndighetens lokaler i Sundbyberg, Göteborg eller Sundsvall. Beslutas i samråd med beställaren. Krav (OBS, obligatoriska) Flytande svenska i tal och skrift. Högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp inom teknik.Minst 7 års arbetslivserfarenhet av arbetsuppgifter som motsvarar dokumentationscontroller / dokumentationsansvarig (eng. document controller) i anläggningsprojekt. Erfarenheten ska vara aktuell och uppnådd under de senaste 12 åren.Minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete med konfigurationsledning (eng. configuration management).Minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete med minst en av de vanligen förekommande digitala arkivmiljöerna, såsom exempelvis IFS eller SAP. Meriterande Minst 2 års erfarenhet av arbete inom energimarknaden som motsvarar dokumentationscontroller / dokumentationsansvarig (eng. document controller).Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att samarbeta med olika interna och externa kontaktytor som beställare, entreprenörer och myndigheter. Redogör för referensuppdrag som styrker att kravet uppfylls. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Projekledare sökes till välkänt bolag i Skellefteå!

Fart, fläkt och ventilation - detta är grundstenar hos vår samarbetspartner och vi söker nu en skicklig projektledare till Skellefteå som delar den passionen. Vi avslutar ansökningsprocessen när vi hittat den perfekta kandidaten, så tveka inte att skicka in din ansökan direkt! OM TJÄNSTEN Vår samarbetspartner är en ledande totalleverantör inom installation och service av tekniska system för fastigheter. De har verksamhet i flera europeiska länder och chanserna att utvecklas i rollen är stora. I tjänsten som projektledare kommer du att vara ansvarig för att leda och driva projekt från start till mål. Du kommer att samarbeta med olika intressenter och team för att säkerställa att projektet genomförs enligt kraven och inom angivna tidsramar och budgetar. Din förmåga att kommunicera tydligt och effektivt kommer att vara avgörande för att upprätthålla starka relationer med både interna och externa parter. För att lyckas i rollen som projektledare ser vi att du som söker tjänsten inte kommer som direkt nyexaminerad projektledare utan har några års erfarenhet inom projektledning alternativt projektering. Som person behöver du vara väldigt nätverkande och kommunikativ samt drivas av resultat och lönsamhet. Du erbjuds - En möjlighet att utvecklas inom ett ledande och expanderande bolag - Avancera i din karriär och roll som projektledare - En dedikerad konsultchef som ser till ditt välmående och din utveckling inom karriären. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Academic Work och arbetar ute på uppdrag hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantering av dokumentation samt inköp, resursplanering och kvalitets- och arbetsmiljöarbete * Återkoppla de erfarenheter ni har fått i utfört projekt till övriga projektdeltagare och kollegor * Redovisa regelbundet framdrift och finansiell status på projekt jämfört med plan * Utveckla och bevara kundrelationer VI SÖKER DIG SOM - Har goda erfarenheter av arbete inom projektledning alternativt projektering, gärna inom liknande arbetsområde - Har mycket goda kunskaper i båda svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken förekommer i det dagliga arbetet - Innehar B-körkort Det är meriterande om du har - Relevant utbildning kopplat till tjänsten - Tidigare arbetat inom ventilation - Bor eller har anknytning till Skellefteå För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Nätverkande - Affärsinriktad - Resultatinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Senior Projektingenjör till uppdrag i Stockholm sökes!

Senior Projektingenjör till uppdrag i Stockholm sökes! Vi söker nu en erfaren och kvalificerad senior projektingenjör för ett omfattande och viktigt uppdrag i Stockholm. Om uppdraget Arbetet kommer att inkludera: - Projektering och projektledning inom stora infrastrukturprojekt. - Utveckling av Work Breakdown Structure-projekt och deltagande i ledningsstödsarbete för stora åtgärdsprojekt. - Ekonomi, uppföljning och administration inom bygg- och entreprenadverksamhet. - Leda och driva förändringsarbete inom bygg- och entreprenadverksamhet. Kvalifikationer och krav - Högskoleingenjör eller motsvarande utbildning. - Minst tio års erfarenhet av arbete med ekonomi, uppföljning och administration inom bygg- eller entreprenadverksamhet som projektingenjör eller controller. - Erfarenhet av att ha genomfört minst ett uppdrag där du lett och drivit förändringsarbete inom bygg- eller entreprenadverksamhet. - Dokumenterad erfarenhet av kunskapsöverföring inom arbetsområdet. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. - B-körkort. - Erfarenhet av att arbeta med Trafikverkets system och processer är meriterande. Ansökan Är du intresserad av att vara med och forma framtidens infrastruktur? Skicka in ditt CV och referenser via angivna mejladressen. Välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Är du en riktigt grym projektledare? Se hit!

Fart, fläkt och ventilation - detta är grundstenar hos vår kund och vi söker nu en skicklig projektledare som delar den passionen. Vi avslutar ansökningsprocessen när vi hittat den perfekta kandidaten, så tveka inte att skicka in din ansökan direkt! OM TJÄNSTEN Som projektledare kommer du att vara ansvarig för att leda och driva projekt från start till mål. Du kommer att samarbeta med olika intressenter och team för att säkerställa att projektet genomförs enligt kraven och inom angivna tidsramar och budgetar. Din förmåga att kommunicera tydligt och effektivt kommer att vara avgörande för att upprätthålla starka relationer med både interna och externa parter. Vår kund är en ledande totalleverantör inom installation och service av tekniska system för fastigheter. De har verksamhet i flera europeiska länder och chanserna att utvecklas i rollen är stora. Teamet i Kristinehamn består av cirka 23 medarbetare. För att lyckas i rollen ser vi att du som söker inte kommer som direkt nyexaminerad projektledare utan har några års erfarenhet inom projektledning alternativt projektering. Du behöver vara väldigt nätverkande och kommunikativ samt drivas av resultat och lönsamhet. Du erbjuds - Tjänsten startar som en konsultanställning genom Academic Work för att sedan, vid gott samarbete, övergå till direktanställning hos kund - En tjänst på heltid som projektledare - Goda chanser att som relativt junior bygga dina kunskaper inom ett brett område ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utveckla och bevara kundrelationer * Inköp, resursplanering och kvalitets- och arbetsmiljöarbete * Regelbundet redovisa framdrift och finansiell status på projekt jämfört med plan * Återkoppla de erfarenheter ni har fått i utfört projekt till övriga projektdeltagare och kollegor VI SÖKER DIG SOM - Har goda erfarenheter av arbete inom projektledning alternativt projektering, gärna inom liknande område - Har goda kunskaper i båda svenska och engelska. All dokumentation sker på engelska. - Innehar B-körkort Det är meriterande om du har - Relevant utbildning - Arbetat inom ventilation För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Nätverkande - Affärsinriktad - Resultatinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

15 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Teknikansvarig inom väg och gata till SYSTRA i Karlstad

SYSTRA växer! Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag inom transportinfrastruktur och samhällsbyggnad. Vi har de senaste åren haft en fantastisk tillväxt, en trend som vi ser kommer hålla i sig. Nu behöver vi förstärka vårt härliga väg- och gatuteam med en driven teknikansvarig! Om rollen Som teknikansvarig för väg och gata kommer du vara en kanal mellan handläggare inom teknikområdet och uppdragsansvarig. Du kommer arbeta med allt från förprojektering och idéprojektering till detaljprojektering i små och stora infrastrukturprojekt. SYSTRA har en väl utvecklad BIM-verksamhet och du kommer att ha tillgång till den senaste tekniken i ditt arbete. Vi besitter mycket stor kompetens inom området vilket gör att du kommer ha stort stöd i ditt arbete och utveckling. Dina uppgifter kommer kunna vara att: Ansvarig för projekteringen inom teknikområdet Väg & Gata i uppdragen. Ansvarig för teknikens koder och mängder i tekniska beskrivningar och mängdförteckningar Ansvar för att ta fram och producera systemhandlingar, förfrågningsunderlag, bygghandlingar och relationshandlingar. Ansvarig för att gällande regler, processer och teknikspecifika riktlinjer upprättas och kommuniceras internt inom det aktuella teknikområdet. Samordnande i projektet inom det angivna teknikområdet. Och med angränsande teknikområden. Mentorstöd för övriga i teamet. Agera granskare och expertstöd. Ansvara för teknikområdets budget och uppföljning av denna inom ramen för uppdrag. Vem är du? I dagsläget arbetar du förmodligen som teknikansvarig eller erfaren projektör och har mycket goda kunskaper inom väg- och gatuprojektering. Du har ett stort intresse för ditt teknikområde, är innovativ och strävar efter kontinuerlig utveckling. Vidare har du god kommunikations- och samarbetsförmåga, är inlyssnande och bryr dig om både personerna omkring dig och framdriften av projekten. Kvalifikationer  Minst 4 års erfarenhet av väg- och markprojekteringar Har en ingenjörsexamen alternativt motsvarande utbildning eller kunskaper förvärvade på annat sätt Tidigare arbetat mot offentlig sektor Mycket goda kunskaper inom AMA. Mycket goda kunskaper inom AutoCad Civil 3D Mycket goda kunskaper inom Förfrågningsunderlag och bygghandlingar Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Goda kunskaper inom relevanta IT-system Meriterande Tidigare varit teknikansvarig för väg & mark Goda kunskaper inom MER och RA. Agerat som mentor Vårt erbjudande SYSTRA erbjuder dig en omväxlande arbetsmiljö med stor möjlighet till utveckling. Vi är en arbetsplats som prioriterar balans mellan arbete och fritid. Vi är en växande organisation där experter stöttar varandra över kompetens- och landsgränser. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar. På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, uppdragen medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner. På SYSTRA vet vi att det är medarbetarnas olikheter som får organisationen att växa. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper och eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen. Hör av dig om du är intresserad och vill veta mer Thomas Larsson, Gruppchef Samhällsbyggnad Karlstad [email protected] Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om SYSTRA Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Projektingenjör inom ekonomi till Trafikverket och Västlänken!

Har du minst en högskoleutbildning om 180hp inom ekonomi eller samhällsbyggnads sektorn samt ett brinnande intresse av att bidra till att förbättra Sveriges framtida infrastruktur? Trafikverket, Sveriges ledande beställare av infrastruktur växer och söker dig som har talang för koordinering och vana att jobba administrativt. Ta chansen att vara med och bidra inom ett av Sveriges största projekt, Västlänken. OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Trafikverkets räkning dig som vill utvecklas i en roll som projektingenjör, där du kommer arbeta med Västlänken. Som projektingenjör har du en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter där du kommer att få lära dig mycket om anläggningsbranschen. För att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i din nya roll kommer vi erbjuda dig ett skräddarsytt utbildningsprogram kopplat till tjänsten. Programmet har tagits fram i samråd med Trafikverket och du kommer bland annat ta del av kunskap inom projektledning, självledarskap och entreprenadjuridik. Förutom utbildningen kommer du även få löpande coaching för att ge dig bästa stöd att utvecklas såväl professionellt som personligt. Du erbjuds - Att vara med och påverka samt arbeta med Sveriges infrastruktur. - En arbetsplats med prestigelösa och välkomnande kollegor. - Löpande kompetensutveckling genom talangprogrammet där du erbjuds utbildning och coachning via Academic Work. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Biträda projektledare och biträdande projektchef i alla förekommande projektledaruppgifter så att de genomförs och dokumenteras. * Vara insatt i kontraktsinnehållet för konsultuppdrag och entreprenader. * Biträda projektledaren med projektuppföljning samt att stödja i prognostiserade slutkostnader. * Medverka vid interna och externa möten och föra protokoll. * Stöd i arbetet med underrättelsehanteringen. VI SÖKER DIG SOM - Har minst en högskoleexamen om 180 hp inom samhällsbyggnad, med fördel inom ekonomi (examensbevis ska visas). - Har ett stort intresse för att arbeta administrativt och med ekonomiska delar. - Har stort driv och viljan att snabbt axla eget ansvar med en orädd attityd gentemot nya arbetsuppgifter. - Har goda kunskaper i både engelska och svenska, då kommunikation kommer att ske på båda språken. - Har mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har - Erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen. - Erfarenhet inom ekonomi. Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Initiativtagande, relationsskapande, resultatinriktad och samarbetsinriktad. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

14 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Projektör inom väg & mark till Sweco i Östersund!

Är du en erfaren projektör som söker efter en roll där du arbetar i multidisciplinära projekt av varierande karaktär mot olika kunder? Då har vi jobbet för dig! Vi söker nu för Swecos räkning en projektör till teamet i Östersund. Vi tillämpar löpande urval, så se till att skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. De levererar kvalificerade tekniska konsulttjänster inom teknik, miljö och arkitektur. Sweco utför tiotusentals uppdrag i 70 länder runt om i världen för att säkerställa rent vatten, effektiv infrastruktur och hållbara energilösningar. Som projektör hos Sweco får du jobba i intressanta projekt med de senaste verktygen, omgiven av kompetenta kollegor. Teamet i Östersund består av 18 medarbetare med kompetens inom bland annat projektering och uppdragsledning. Gemensamt jobbar ni tätt tillsammans med Swecos kunder för att hjälpa dem att framgångsrikt genomföra sina projekt och stöttar med allt från utredningar och förprojektering i tidiga skeden till detaljprojektering och byggplatsuppföljning. I arbetet kommer du att använda projekteringsverktygen Novapoint eller AutoCAD Civil3D. ”Varför ska du jobba med mig? Jag har fokus på välmående och för mig är det viktigt att erbjuda medarbetare en trivsam tillvaro i intressanta och utmanande uppdrag där du kan nå dina mål och utvecklas och att vi har roligt under tiden. Jag värderar en professionell men samtidigt en prestigelös och ödmjuk inställning där samarbete och stöd mellan kollegor är naturligt.” -Peter Hjortsberg, Gruppchef Du erbjuds - Ett flexibelt arbete med frihet under ansvar – baserat på Swecos kunders behov såklart! - Att arbeta på ett företag som fokuserar på vår världs stora samhällsutmaningar. Detta innebär en relevant, utmanande och inspirerande arbetsplats. - Ett företag med många olika karriärvägar – Sweco har hela 21 000 medarbetare! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Projektering av väg/ gata/ mark, primärt mot kunder inom offentlig sektor, industrier samt entreprenörer * Ansvara för ditt eget arbete när det gäller affärsmässighet, kvalitet, tid och leverans VI SÖKER DIG SOM - Har några års arbetslivserfarenhet som projektör inom väg/ mark/ gata - Har goda kunskaper i Novapoint eller AutoCAD Civil3D - Har goda kunskaper i svenska och engelska, då skriftlig och muntlig kommunikation sker på båda språken Det är meriterande om du har - Erfarenhet från anläggningsbranschen - Erfarenhet från markprojektering i industriprojekt För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Anpassningsbar - Affärsinriktad - Problemlösande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Sweco och hur de presenterar sig här!

14 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024