Projektledare, bygg och anläggning

Sök bland 241 lediga jobb som Projektledare, bygg och anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektledare väg

Hur skulle du i rollen som projektledare bidra till att leverera bra väginfrastruktur med hög kvalité, till rätt pris, i rätt tid? Trafikverket kan erbjuda dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Hos oss lönar sig alltid goda prestationer, men vi är samtidigt noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid. Exempelvis erbjuds du som anställd hos oss möjligheten att arbeta 40 % av arbetsveckan på distans. Vi är även stolta över att ha utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Projektledare väg Arbetsuppgifter Som projektledare kommer du att driva, leda, samordna och följa upp projekt från kust till fjäll, i stad och på landsbygd inom hela det geografiska området som distriktet omfattar. Du ansvarar för projekten från planering till färdig anläggning. Att det genomförs utifrån beslutad omfattning samt inom bestämda tids- och kostnadsramar. Tillsammans med projektingenjör och i vissa fall även med delprojektledare och specialister formar ni projektets arbetssätt avseende strategi, tidsstyrning, ekonomi och administration. Det är ett varierande arbete med frihet under ansvar och många möjligheter att bredda sin kunskap. Ditt uppdrag innebär att du: . Säkerställer en gemensam målbild av effekt -och projektmål för berörda parter. . Sätter ramar för projektet med tydliga samarbetsformer och har ett affärsmässigt agerande i förhållande till leverantörer. . Arbetar proaktivt avseende risker, säkerhet och arbetsmiljö i projekten. . Skapar utrymme för utveckling och innovation vid upphandling samt säkerställer korrekt affärs- och ersättningsformer. . Säkrar en god styrning och effektiv uppföljning av kontrakten avseende tid, kostnad och innehåll. . Samverkar och samråder både internt och externt. . Svarar för omvärldskontakter med allmänheten, kommuner och andra intressenter. Projektledare i arbetsgruppen berättar: "I rollen som projektledare på Trafikverket har du möjligheten att påverka Sveriges infrastruktur på riktigt. Vi har stor frihet under ansvar både i det lilla som i det stora och även om det tillhör rollen att fatta självständiga beslut, finns alltid en chef eller ett ombud som har ens rygg. Du har stöd i tydliga regelverk, kompetenta kollegor och en specialistorganisation med stor teknisk kompetens. Jobbet är sällan enformigt och det finns alltid något nytt att lära. Vår arbetsgrupp är en härlig blandning av människor med olika ålder, bakgrund och färdigheter. Gemensamt har vi ett brinnande intresse för allt vad väganläggning innebär och en vilja att skapa mer infrastruktur i norr. Välkommen till oss!" Övrig information I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Tester är planerade att skickas ut via mail i vecka 24. Intervjuer är planerade att hållas digitalt över skype i vecka 25 och 26. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! #LI-Hybrid Kvalifikationer Du är en prestigelös person med god analytisk förmåga som utifrån ett helhetsperspektiv tar dig an komplexa frågeställningar genom god samverkan med andra. Du planerar och strukturerar arbetet på ett målmedvetet sätt och är en ledare som skapar tillit, bygger förtroende, levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt tillsammans med teamet. Du har en välutvecklad kommunikationsförmåga, vilket innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt, är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Vi söker dig som har: universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120p) med teknisk inriktning, eller annan utbildningsbakgrund i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig flerårig relevant och aktuell erfarenhet som projektledare, platschef eller likvärdig ledande funktion som entreprenör, konsult eller beställare inom bygg och anläggning goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift körkort för personbil Det är meriterande om du har: erfarenhet av projekteringsledning och/eller uppdragsledning för projektering aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av vägentreprenader erfarenhet av att ansvara för budget, prognoser och ekonomisk uppföljning erfarenhet av att tillämpa AMA och entreprenadjuridik god och relevant kontrakts- och förhandlingsvana Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Projektchef Building Örebro/Värmland

Letar du efter en spännande möjlighet att växa som projektchef inom byggproduktion? På NCC Building finns en fantastisk möjlighet att bli en del av vårt team, där du kommer att arbeta med både intressanta projekt och engagerade kollegor. Vi letar efter en passionerad ledare som brinner för att driva avdelningen framåt genom att vara en aktiv del i både medarbetares och projektens utveckling. Ta steget och bli vår nästa Projektchef, här får möjligheten att forma framtidens ledarskap tillsammans med oss på NCC! Rollen som Projektchef Som projektchef hos oss har du ett resultat-, personal- och ledaransvar för ett eller flera projekt. Du får ett övergripande ansvar för att genomföra projekt från start till slut inom bestämda tids-, kvalitets- och kostnadsramar och samtidigt säkerställa att kundens förväntningar uppfylls. I din roll driver och leder du produktionsprocessen tillsammans med övriga medarbetare i projektet samt ser till att produktionen genomförs i överensstämmelse med NCC:s värderingar, policy, lagar och avtal. Du leder produktionsprocessen tillsammans med platschefen och övriga medarbetare i projektet. På våra arbetsplatser värnar vi om struktur, ordning och reda samt en trivsam arbetsmiljö. Vi förväntar oss att du alltid agerar som en förebild gällande hur vi etiskt och moraliskt handhar våra affärer samt hur vi uppför oss mot såväl kunder som mot våra kollegor. Som projektchef har du personalansvar för platschefer, projektingenjörer och arbetsledare, vilket innebär att du bland annat har löne- och medarbetarsamtal med dem. Din profil Vi söker dig som har en byggteknisk utbildning med mångårig erfarenhet av byggproduktion, gärna från roller som projektchef eller arbetschef. Du trivs i en roll med helhetsansvar för samordning av projekt och personal. Du har goda kunskaper i produktionsplanering samt kalkyler, ekonomisk uppföljning och olika produktionsmetoder. Vi förväntar oss att du är van vid att hantera ekonomiskt ansvar och har god förståelse för entreprenadjuridik. Ledarskapet och viljan att lämna över väl genomförda jobb är två egenskaper vi värdesätter högt när vi tillsätter vår nya projektchef.  Som person har du ett coachande ledarskap där du är trygg i att leda och fördela arbeten. Du är driven och har förmågan att motivera och engagera teamet för att nå uppsatta mål. Att ha en tydlig struktur och förmågan att planera både på kort och lång sikt är avgörande för att du ska kunna hantera flera projekt samtidigt. Vi värdesätter samarbete och inkludering för att skapa en positiv arbetsmiljö. Du är öppen för innovation och strävar efter att kontinuerligt driva verksamheten framåt. Det är också viktigt att du är tydlig i din kommunikation, har förmågan att bygga nätverk och att utveckla långsiktiga relationer med kunder och andra intressenter. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du utgår från kontoret i Karlstad eller Örebro och ansvarar för projekt inom avdelningen. B körkort är ett krav. Start enligt överenskommelse. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Kontakt och ansökan Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Fanny Reinhardt Kånge, HR-specialist Rekrytering, 0762–827148. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2024-06-20. Varmt välkommen med din ansökan! NCC erbjuder NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, förskottssemester samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden.

16 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Projektledare till Tingsrydsbostäder

Tingsrydsbostäder AB är ett kommunalägt bostadsföretag som äger och förvaltar lägenheter och lokaler i hela Tingsryds kommun. Företaget förvaltar även kommunens fastigheter såsom servicehus, skolor, förskolor och idrottshallar. Vi söker projektledare för både större och mindre projekt inom underhåll, ombyggnation och nybyggnation. ARBETSUPPGIFTER Du är en av flera projektledare och du ansvarar för om- och tillbyggnationer, underhållsprojekt och reinvesteringsprojekt och kommer i huvudsak att arbeta mot de fastigheter som vi förvaltar åt Tingsryds kommun. Du kommer att ha en betydande roll i budget- och uppföljningsarbetet. KVALIFIKATIONER Vi är intresserade av dig som har projektledarerfarenhet inom bygg. Du har utbildning som byggingenjör eller liknande som kan bedömas som likvärdigt. Du är duktig på att identifiera problemområden och driva utvecklingen framåt. Att se olika alternativ och lösningar kombinerat med ett kostnadseffektivt synsätt ser du som en utmaning. Som person är du positiv, glad och kommunikativ. Du är även engagerad, uthållig och prestigelös. Du trivs med att jobba i nära samarbete med andra och tycker om den sociala kontakten i mötet med andra människor. ÖVRIGT Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Tingsryds kommun arbetar aktivt för en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i verksamheten. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss och därför har vi rökfri arbetstid på alla våra arbetsplatser. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Projekt- och byggledare järnväg till SYSTRA i Helsingborg

Vill du jobba på ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur? Då vill vi att du vänder blickarna mot oss på SYSTRA. Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag med 10’000 anställda runt om i världen. Nu utökar vi vår organisation ytterligare och söker i samband med det en Projekt- och byggledare i Helsingborg! Om jobbet Som projekt- och byggledare är du en central del av projekten. Du kommer bidra som sakkunnig i tidiga skeden av nya järnvägsprojekt och med byggledning i pågående projekt. Du kommer leda och samordna frågor avseende produktionen inom entreprenaden och skapa förutsättningar för en effektiv och säker byggnation avseende tid, kostnad och innehåll. Här får du en nyckelposition i en omväxlande och koordinerande roll med stor möjlighet till utveckling. Du utgår från vårt kontor i Helsingborg med möjlighet till arbete på distans några dagar i veckan. Resor ingår i tjänsten. Som Projekt- och byggledare inom BEST-K kommer du bland annat att arbeta med: Byggledning BPU uppdrag Projektledning Specialiststöd På SYSTRA är vi mycket glada för den starka sammanhållningen inom koncernen vilket medför att vi kan erbjuda en arbetsplats som ger dig som individ de bästa förutsättningarna för att utvecklas i din roll och bli expert inom ditt område. Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad och välorganiserad i ditt arbetssätt och har förmåga att planera din tid effektivt. Du är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö med varierat arbete ute i fält såväl som på kontoret. Arbetet innebär många kontaktytor både internt och externt på olika nivåer vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga. Du värdesätter goda relationer och föredrar ett klimat där teamet stöttar varandra. Vidare har du ett prestigelöst förhållningssätt och är aktivt duktig på att skapa samarbeten där fokus ligger på det gemensamma målet. För att lyckas i rollen behöver du ha följande erfarenheter och kvalifikationer: Minst 5 års arbetslivserfarenhet av Järnväg som konsult eller entreprenör Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Körkort Det är meriterande om du tidigare har: Erfarenhet från en ledande befattning Högskoleexamen, inom bygg- och anläggning Behörig SoS- planerare Behörig Sos- ledare Genomförd BASTAB- utbildning Genomförd BASÄSKYDD- utbildning Behörig IBTL- strateg Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder ett utvecklande arbete i ett företag under stark tillväxt i Sverige. På SYSTRA arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och teamwork. Vi har ett ständigt utbyte av erfarenhet och kunskap såväl inom som mellan trafikgrenarna. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar. På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, projekten, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner. Kontaktuppgifter Max Krassman, Gruppchef PM [email protected] Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om SYSTRA Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se SYSTRA- confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Senior Technical Project Manager

Northvolt has an exciting job offer for a senior technical project manager. In joining us you will play an important part from the very start in developing a new generation of large-scale European battery factories. Northvolt will play an important role in the transformation to a carbon-free society, and this is your opportunity to take part in leading those efforts and help drive us to success. Key responsibilities include but are not limited to: Responsible for describing, documenting, and approving the designated project scope delivering an overall manufacturing process functionality, from purchase orders to hand over to manufacturing. Responsible for fulfilling designated project budget in line with the project’s scope, time and cost. Responsible for delivering the project scope through cross functional departments and tracking of the cross functional project timeline. Responsible for securing that following key organizational disciplines involved in a manufacturing process equipment project are fully aligned in scope, time and cost: Process engineering expert o Equipment buyer project management, Construction design management, Automation engineering, Material flow engineering, Factory layout engineering o Network engineering, CE expert and safety engineering, Maintenance engineering, Product design engineering (R&D), Equipment quality engineering, Project logistics and Manufacturing technicians, External equipment suppliers. Responsible for development and management of a detailed engineering timeline completely aligned with all organizational disciplines. Responsible for development and management of a detailed equipment commissioning and ramp up scenarios jointly with Engineering Managers and Commissioning Managers. Responsible to drive and document manufacturing process equipment constructability reviews. Responsible for driving Northvolt technical equipment design reviews Required education/experience BSc or MSc degree mechanical, chemical, industrial, or electrical engineering or equivalent. Extensive project leadership experience in fast moving demanding industrial environments. Experienced in multi-cultural working environment. Must have worked in multi-cultural environment. 6+ Years of Experience as Project Manager or Engineering Manager Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is ASAP.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Projektledare inom mark

Vill du vara med i ett team som skapar samhällsnytta i en utvecklande kommun? Nu söker Tekniska förvaltningen en projektledare med inriktning mark. Tekniska förvaltningen i Kristinehamns kommun består av 200 medarbetare som arbetar inom fastighet, gata-/park- och fritid, kost, renhållning, stab och VA. Centralt hos oss i den tekniska förvaltningen finns den nya projekt- och styrningsenheten som ansvarar för merparten av kommunens fysiska investeringsprojekt inom fastigheter, infrastruktur, teknisk infrastruktur och samhällsbyggande. Enheten för projekt och styrning behöver nu förstärka organisationen med en erfaren, serviceinriktad, strukturerad och kommunikativ projektledare med inriktning mark! ARBETSUPPGIFTER Som projektledare med inriktning mark kommer du att få möjligheten att arbeta med varierande projekt som genomförs i nära samarbete med berörda parter. Det innebär att du kommer att jobba gränsöverskridande med flera olika förvaltningar och avdelningar inom kommunen. Arbeten utförs dels av kommunens utförarorganisation dels via entreprenad. Förmåga att etablera och vidmakthålla goda relationer är viktigt i arbetet som projektledare. I din roll som projektledare leder du projekt, stora som små, genom hela processen från upphandling till slutbesiktning och överlämning. Några exempel på projekt som vi genomfört de senaste åren är byggnationen av en ny rondell, en ny stadspark, broar, utbyggnad av kommunalt VA och gator inom exploateringsområden samt omvandlingsområden. I den här tjänsten ingår främst att arbeta med markfrågor. KVALIFIKATIONER Du som söker har högskoleexamen, gärna med teknisk inriktning, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behöver ha mångårig erfarenhet som projektledare inom mark. Det är också en fördel om du har erfarenhet av upprättande av förfrågningsunderlag och bygghandlingar samt upphandlingar enligt LOU och gärna även LUF. Arbetet innebär såväl skriftliga som muntliga kontakter med andra myndigheter. Goda kunskaper i svenska språket är därför ett krav. Även körkort, B-körkort, är ett krav för att kunna göra platsbesök inom kommunens geografiska område. Du är en serviceinriktad, strukturerad och kommunikativ person med kompetens att hantera information av olika slag. Uppdraget ställer stora krav på struktur, ordning och reda. Förmågan att på egen hand söka information för att hantera olika frågor, samt för den egna utvecklingen är en självklarhet. Arbetet ställer stora krav på samarbetsförmåga, att vara självgående, att kunna hantera stressfulla situationer, att leverera resultat i utsatt tid och vara kvalitetsmedveten. Det är mycket meriterande med tidigare erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd verksamhet och kommunal organisation. Kommunen använder sig av MS-Office och arbetar i Teams. Erfarenheter och kunskaper inom detta område tillsammans med kunskap inom CAD är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare. Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Överkalix kommun söker projektledare

Överkalix kommun ligger i hjärtat av Norrbotten och genomkorsas av polcirkeln vilket ger oss ljusa somrar och snörika vintrar. Vi ligger mitt i den gröna omställningen och har en tydligt uttalad ambition att vara med på tillväxttåget. Vi behöver fler medborgare, fler livskraftiga företag, en modern, framåtlutad översiktsplan och en tydlig vinkling mot hållbarhet.  Beskrivning Tekniska avdelningen i Överkalix kommun söker projektledare till avdelningens ansvarsområden. Den tekniska verksamheten omfattar drift och investeringar i kommunens fastigheter, fritidsanläggningar, vatten och avloppsanläggningar (VA), renhållning, gator och parker samt kost- och lokalvård. Tekniska avdelningen har också ansvar för kommunens inköpsverksamhet. I uppdraget som projektledare kommer du att medverka i hela processen från idé till avlämnande av de projekt som ingår inom tekniska avdelningens ansvarsområden samt vara delaktig i det transformations- och innovationsarbete som måste till i en föränderlig värld. Du kommer att ha ett nära samarbete med de inom avdelningen ansvariga för respektive områden samt kommunens övriga verksamheter exempelvis skola och social omsorg. Rollen innebär även nära samarbete med konsulter, entreprenörer och myndigheter. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. upprättande av interna kalkyler, budget, beslutsunderlag, förfrågningsunderlag samt deltagande i upphandling och byggledning av entreprenad projekt. Stor vikt kommer också att läggas på hållbarhetsarbete där kommunen siktar på att leda utvecklingen för att bli klimatneutrala.   Kvalifikationer För rollen vill vi att du har följande kvalifikationer: - Relevant teknisk universitets- eller högskoleexamen alternativt motsvarande kunskaper och erfarenhet vi bedömer lämpliga för att klara uppdraget. - Några års erfarenhet av byggprojektledning och vana att driva byggprojekt genom hela processen. - Utbildning/yrkeserfarenhet inom något av områdena Bygg, VVS, eller Elkraft. - Goda IT kunskaper - Kunskap/erfarenhet inom entreprenad juridik samt publikationer såsom AMA och AB 04/ABT 06. - Goda språkliga kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - B-körkort Det är meriterande om du har arbetat inom konsult- och eller entreprenadverksamhet eller fastighetsbranschen.   Personliga egenskaper/förmågor I en liten kommun som Överkalix är det viktigt att du kan driva arbetet självständigt och har god innovations- och samarbetsförmåga. För att lyckas i tjänsten behöver du ha en god förmåga att agera med helhetssyn, affärsmässighet och strategisk framåtblick. Den här rollen innebär också många kontaktytor, såväl internt som externt, så du behöver vara en god kommunikatör, ha lätt för att skapa förtroendefulla samarbetsrelationer och ha känsla för service samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.   Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med provanställning.   Anställningens omfattning 100 %, heltid, dagtid. Tillträde tidigast 2024-09-01 eller enligt ök.   Lön Månadslön   Ansökan Sista ansökningsdag är 2024-06-07. Skicka in din ansökan via formuläret i denna annons. Intervjuer kan ske även före sista ansökningsdag.   Kontaktpersoner Rune Ekholm, teknisk chef 0926-740 31 E-post: [email protected] Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0926-740 00     Vår uppgift som kommun är att erbjuda god service med hög kvalitet till invånarna och att verka för att Överkalix ska vara en attraktiv kommun att växa upp, utbildas, bo, arbeta och åldras i. Vi vill att du blir en del av det!  För att trivas bra hos oss ska du dela Överkalix kommuns gemensamma värdegrund, där ledorden är: engagerad, respektfull, ansvarstagande och professionell. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, varierande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid. Som anställd hos Överkalix kommun har du möjlighet till friskvård. Vissa av våra arbetsplatser har flextid och det kan finnas möjlighet till distansarbete, beroende på arbetsplats och arbetsuppgifter. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Personuppgifterna i din ansökan kommer att sparas i 24 månader. Om du blir anställd sparas dina uppgifter i personakten, annars raderas de sedan två år gått.  ------------------------------------- Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering. Vi har klart vilka rekryteringskanaler som vi vill använda oss av. Vänligen respektera detta.

16 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Certifierad entreprenadbesiktningsman

Din framtida roll I rollen som entreprenadbesiktningsman hos vår kund får du arbeta med olika typer av projekt, både i storlek och karaktär. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med entreprenadbesiktningar, statusbesiktningar, byggplatskontroller och utredningar. Som besiktningsman kommer du att ansvara och samordna större besiktningsorganisationer. Förutom att arbeta i besiktningsuppdrag kommer du även vara med och driva projekt i rollen som projekt-, och byggledare. Rollen som konsult hos vår kund innebär bland annat att:   Leda det gemensamma arbetet mot projektets övergripande mål och rapportera direkt till uppdragsgivaren Alltid sträva efter att uppnå bästa resultat i våra uppdrag, vilket förutsätter ett starkt team och stor entusiasm, tekniskt kunnande och samarbete Att planera, genomföra och följa upp de projekt som du leder Vi söker dig som har:   Civil- eller högskoleingenjörsexamen inom samhällsbyggnad, teknik eller motsvarande, eller likvärdig erfarenhet förvärvat från arbetslivet Minst tio års erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen, gärna i en roll inom produktion, projektering eller byggledning Du är av SBR godkänd besiktningsman, meriterande om du är certifierad besiktningsman via RISE eller KIWA Arbetat med entreprenadbesiktningar i minst tre år, meriterande med lång erfarenhet av byggbesiktning, gärna i rollen som huvudbesiktningsman med stor vana att leda och driva större besiktningsorganisationer Meriterande om du är kontrollansvarig enligt PBL Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, meriterande om du är kunnig i engelska byggnadstekniska termer Om dig som person Vi tänker oss att du är en kommunikativ och nyfiken person med ett genuint intresse för byggnation. I ditt arbetssätt är du noggrann och strukturerad och för att lyckas i rollen krävs det att du förhåller dig analytisk och eftertänksam med en förmåga att göra sakliga och rättvisa bedömningar. Du är öppen och entusiastisk, driver saker från idé till målgång. Vi ser att du är affärsorienterad och driver ett pågående arbete för att utöka dina nätverk.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Erfaren Projektledare som vill driva komplexa installationsprojekt

Job Description På Ramboll arbetar vi i spännande projekt för kunder som verkar lokalt och globalt och som delar vår vision om att skapa hållbara samhällen. Aktuellt har vi flera uppdrag i pipelinen i Mälardalen, och därför behöver vi förstärka vårt team med ytterligare en projektledare. Vi söker dig som har erfarenhet som projektledare från tidiga skeden och genom hela processen till slutlig leverans och som vill arbeta i en inspirerande miljö där teknik, innovation och hållbarhet står i fokus. Ett stort värde är att du har erfarenheter inom installationsintensiva projekt. Ifall du delar vår passion för att skapa hållbara samhällen och är redo för en spännande utmaning, ser vi fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team i Mälardalen! Din nya befattning Som projektledare kommer du att ha det övergripande ansvaret för att planera, organisera och driva våra projekt från tidiga skeden fram till slutlig leverans. Du kommer att arbeta nära kollegor och kunder för att säkerställa att projekten genomförs effektivt och i enlighet med uppsatta mål och tidsramar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Projektledning där du leder dina uppdrag avseende funktion, kvalité, tid och ekonomi Rådgivning och upphandlingsstöd Teknisk samordning och ledning Beställarens beslutsstöd i olika faser av projektet Samarbeta både internt med Rambolls egna specialister samt externt med exempelvis beställare Delta i kunddialogen, både med nya och etablerade kontakter Möjlighet att arbeta med projekt i en internationell miljö. Din nya arbetsgrupp Som vår nya projektledare kommer du att tillhöra Projektledning distrikt Mälardalen, som i nuläget består av 13 kollegor på vårt kontor i Uppsala. Vi har många spännande projekt med kunder inom både den privata och offentliga sektorn som är med och bygger upp städerna i Mälardalen. Vi har ett tajt samarbete mellan kontoret i Uppsala och övriga kontor i Sverige. Inom divisionen, Projektledning, i Sverige arbetar ca 130 bygg-, och projektledare, samt experter inom digitalisering och modellering. Ramboll Projektledning erbjuder möjlighet arbeta med projektledning på den lokala marknaden till stora internationella projekt inom infrastruktur och industri. Vi är experter på hela byggprocessens olika faser - från tidiga skeden med att utveckla projekt, förstå kundens intäktskalkyl till genomförande och kunskap om hållbart byggande som skapar värde i förvaltningsfasen för kunden. Många av våra projekt är multidisciplinära vilket möjliggör samarbete med kunder och kollegor inom alla Rambolls verksamhetsområden. På Ramboll får du det lilla teamets fördelar kombinerat med det stora internationella bolagets kompetens, resurser och utvecklingsmöjligheter. Om dig Från din allra första dag på Ramboll kommer vi ge dig det stöd du behöver för att maximera din personliga och professionella potential inom företaget. För att trivas och lyckas i rollen tror vi dock att följande stämmer in på dig: Min. 10 års erfarenhet som projektledare i installationstäta projekt – från start till mål Akademisk ingenjörsutbildning med relevant inriktning for tjänsten Förmågan att leda och motivera ett team till att uppnå projektets mål Erfarenheter från förhandlingar och trivs i dialogen med kunden God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska. Vad vi kan erbjuda dig Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen. Flexibel arbetsmiljö med möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan Projekt som inte bara är tekniskt utmanande, utan där du också är med och gör verklig skillnad. Låt oss veta mer om dig Vi tar tacksam emot ditt CV eller skriv några rader om dig själv som ett första steg och ser därefter fram emot att få veta mer om dig om du har den profilen vi söker. Vi ser fram emot att höra från dig! Sista ansökningsdag: 2024-07-01. Även om tiden kanske inte är helt rätt just nu för dig, etablerar vi gärna en kontakt för att diskutera möjliga karriärvägar hos oss. Ramboll i Sverige Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, och arkitektkonsult. Vår målsättning är att vara med och bygga framtidens hållbara städer och samhällen. Vi har tusentals anställda världen över, varav ca 2 000 i Sverige. Vi inriktar oss på hållbara förändringar i marknader som byggnader & fastigheter, infrastruktur, urban utveckling, energi samt vatten- miljö- och managementkonsulttjänster. Vår tillväxt bygger på de etiska värderingar som kommer med ägarformen och på våra individfokuserade lösningar. Hos oss får du bidra till en hållbar framtid på ett företag som främjar öppenhet, samarbete och personlig utveckling. Genom att kombinera lokala erfarenheter med globala kunskaper kan vi tillsammans forma morgondagens samhällen. Lika möjligheter för alla För att skapa samhällen och städer där både människor och natur kan blomstra behöver olika erfarenheter och perspektiv finnas representerade hos oss – det är våra olikheter som gör att Ramboll och våra medarbetare hela tiden utvecklas! Vi välkomnar ansökningar oavsett ålder, könstillhörighet, kulturella perspektiv, livssituation eller livsåskådning. Vi värdesätter en inkluderande arbetsmiljö och kultur och strävar efter att våra arbetsplatser ska ha god tillgänglighet för alla medarbetare oavsett behov. Vi lyssnar och lär av varandra, och ser till att det finns en balans mellan arbete och fritid.

16 maj 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024
Jobba som konsult- Erfaren Projektledare

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag. Arbetsuppgifter Övergripande beskrivning: Avdelningen Projektledning ansvarar för projektledning av kommunala anläggningar under Samhällsbyggnadsprocessen, med fokus på genomförandefasen. Avdelningen ansvarar för projektledning av kommunala allmänna ytor på uppdrag av Tekniska nämnden, såsom Vaanläggningar, parker/torg, gator, gång- och cykelvägar i hela Järfälla kommun Beskriv behovet av konsultstöd: Avdelningen behöver säkerställa resurser till planerade och pågående projekt inom kommunen. Konsulten kommer att vara en del av en flexibel lösning till avdelningens resursplanering. Konsulten kan komma att få uppdrag i rollen som projektledare genomförande i diverse kommunala anläggningsprojekt. Vi behöver en senior projektledare genomförande med relevant utbildning och gedigen bygg- och anläggningskompetens inom stadsbyggnad för att möta krav i rollbeskrivning och ansvar. God och verifierad förhandlingsvana. Projektledare genomförande har det övergripande ansvaret för fysisk infrastruktur och utveckling av allmänplatsmark inom projektet och företräder kommunen som byggherre i projekte Din profil Arbetsbeskrivning: - Ansvarig för att uppnå målen inom det egna området, inklusive genomförande av projekt med fokus på budget, tidplan och produktionskvalitet. - Ledning och fördelning av arbete samt samordning av all anläggningsverksamhet inom projektet. - Säkerställer att underlag för tidplan, skedesplan, budget och prognoser för det egna området finns. - Kontinuerlig information till projektgruppen och huvudprojektledaren. - Ledning av startmöte för projektering och produktion. - Ordnande av byggmöten och ekonomimöten för produktion. - Kontinuerlig uppföljning av avtalade leveranser från konsulter och entreprenörer gällande projektbudget, tid och kvalitet. - Säkerställer att rutiner för granskning och besiktningar efterföljs. - Samordning och koordinering av löpande anläggningsaktiviteter med andra projekt inom projektet. - Dialog med berörda driftorganisationer och planering för överlämnande av allmän plats. has context menu Utför: - Förhandlingar, avtalsupprättande och hantering av andra anläggnings- och entreprenadrelaterade frågor inom projektet. - Säkerställer krav och samordning vid projektering och byggande av gemensamma tekniska anläggningar för projektet. - Ser till att rutiner för granskning och besiktning uppfyller branschens relevanta krav. - Kontinuerligt identifierar och analyserar möjliga förbättringar inom projektet. - Upprättar och uppdaterar upphandlingsstrategier för projektet vid behov. - Löpande uppdaterar tidplan, skedesplan och budget. - Ansvarar för upphandling av konsulter och entreprenörer enligt gällande rutiner. - Dokumenterar projektet enligt gällande rutiner. - Tar fram projekteringsanvisningar specifika för platsen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024