IT projektledare till Infrastruktur och drift

Följ med på vår resa! Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag! Om Envoi AB Vi ska inte säga för mycket, men vi har nog världens roligaste jobb. Envoi är ett konsultbolag där vi arbetar med spännande uppdrag i hela Sverige, och har sedan 2018 arbetat med att leda organisationer genom digital transformation. Om jobbet Vi söker just nu fler konsulter som vill vara med på vår resa framåt! Som IT konsult hos oss hjälper vi dig att utvecklas i din roll och hittar kunduppdrag som matchar din kompetens och intresse. Du kommer att arbeta ute på uppdrag hos någon av våra kunder. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, där du blir anställd som konsult hos oss på Envoi. Uppdragsbeskrivning Detta uppdrag avser projektledning av ett projekt inom ett större program. Som IT-projektledare leder konsulten ett eller flera projekt. Projekten bemannas av interna resurser och konsulter inom IT samt av verksamhetsspecialister. Konsulten rapporterar projektens framdrift mot uppställda mål och planer till beställare och styrgrupp. Som stöd har konsulten projektmodellen PPS, som i delar är anpassad till kunden behov. Utöver PPS styrs kunden som statligt affärsverk av riktlinjer, anvisningar och instruktioner. Kunden använder projektverktyget Antura för projektrapportering samt resursallokering. Som konsult i projektledarrollen tillhör konsulten Avdelning IT-strategi och styrning där flertalet av Kundens IT-projektledare finns. Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult, en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Kunden i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät. Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga projektledaraktiviteter såsom att planera, leda, samordna och administrera projektet genom alla projektfaser, så att målsättning och delmål uppnås enligt tidplan och med gott resultat. I arbetsuppgifterna ingår också förankring i organisationen samt överlämning till en förvaltningsorganisation samt bl.a: Det kan även bli aktuellt i uppdraget att ingå/stötta andra projekt med ovanstående uppgifter vid behov. Omfattning - Agera som teknisk projektledare och ansvara för den tekniska lösningen - Leda det dagliga arbetet inom det tekniska teamet inklusive hantering av tekniska och kommersiella krav, interna och externa, för ett rikstäckande kommunikationssystem - Stötta projektägare/beställare i att fram projektdirektiv och behövliga underlag enligt ovanstående premisser och Kundens anvisningar samt styr- och projektmodeller - Driva aktiviteter och löpande rapportera framdrift och risker till styrgrupp - Löpande informera olika intressentgrupper - Ansvara för projektets budget och resursallokering - Ansvara för att projektet levereras i tid och till rätt kvalitet - Hantera leverantörer och leverantörskontakter - Vid behov upphandla ny lösning enligt Kundens direktiv och processer (tex LOU) - Leda interna projektresurser på ett tydligt och positivt sätt enligt Kundens värdegrund - Bidra till förvaltningsplanen och budgetprocessen Obligatoriska krav - Minst 10 års arbetslivserfarenhet under de senaste 20 åren som IT projektledare för större komplexa verksamhetsprojekt eller IT-projekt - Minst 8 års arbetslivserfarenhet från tekniskt komplexa IT- eller verksamhetsprojekt, med samverkan mellan verksamhet, drift, förvaltning, program/projekt, samt leverantör (behöver verifieras med minst 2 referensuppdrag) - Minst 5 års arbetslivserfarenhet under de senaste 10 åren av uppdrag eller projekt av IT-karaktär på en myndighet eller statligt ägt bolag - Minst 5 års arbetslivserfarenhet av implementering av externa krav kopplade till EU direktiv och förordningar - Minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete i en organisation som nyttjar förvaltningsmodellen PM3. - Minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete i en organisation som nyttjar projektstyrningsmodell PPS, PROPS eller XLPM - Erhållen certifiering inom PPS, PRINCE2, XLPM eller PROPS. Intresserad? Har du en bakgrund som möter kraven ovan? Välkommen med en ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vad erbjuder vi? Vi värnar om våra anställda och som medarbetare hos oss får du vara med på en spännande resa där du i din roll kommer att hjälpa organisationer i deras digitala transformation. Med kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik får du får möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoi teamet. Som konsult hos oss på Envoi står ditt behov och din utveckling i fokus och självklart erbjuder vi alla våra medarbetare schyssta villkor, friskvårdsbidrag, kollektivavtal och de förutsättningar som behövs för att du ska utvecklas - både kompetens- och personlighetsmässigt. - Attraktiva anställningsvillkorVi på Envoi AB ger schyssta villkor, tjänstepension, lön-växling och försäkringar. Idag har vi kollektivavtal med Almega och Unionen. - Personlig utvecklingVi på Envoi vill att du som medarbetare ska utvecklas efter dina förutsättningar för att nå din fulla potential. Hos oss får du tillgång till både kompetens- och personlig utveckling på kort-och lång sikt. - Uppdrag utifrån ditt intresseSom konsult hos Envoi AB har du engagerade säljare som hittar uppdrag utifrån ditt intresse och din kompetens. Vi har kunder i hela Stockholm inom systemutveckling, test- och kravledning och It-projektledning. Hos oss får du möjligheten att jobba i ett flertal olika branscher. - FörmånHos oss får du generösa förmåner och friskvårdsbidrag, du väljer själv precis vad som passar dig via vår portal på Benify!

23 februari 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024
Tysktalande Projektledare inom IT och E-handel

Vill du vara med på vår resa mot att bli Sveriges och Tysklands ledande leverantör av webb- och e-handelslösningar för företag inom fritidsfordonsbranschen? Med kunder i Sverige, Norge och Tyskland ska vi bli det självklara alternativet för branschen. Vi på Empori söker nu en Tysktalande Projektledare som vill vara med oss på resan att expandera ännu mer på den tyska marknaden. Låter det som en rolig utmaning för dig? Läs vidare! Om rollen Rollen som Tysktalande Projektledare innebär att du leder och samordnar olika projekt relaterade till IT och/eller e-handel. Du kommer i huvudsak vara ansvarig för att driva webbutvecklingsprojekt från ax till limpa, med särskilt fokus på den tyska marknaden. Det innebär att du kommer att vara involverad från det första uppstartsmötet med kunden till driftsättningen av det färdiga projektet. Dina arbetsuppgifter kommer även innefatta att kontinuerligt ge input till produktutvecklingsprocessen, där du fungerar som "öra mot marken" för våra tyska kunder, vilket gör dig till en viktig länk mellan kundens behov och företagets lösningar. Som projektledare kommer du alltså ha ett nära samarbete med våra kunder för att förstå deras behov och utveckla skräddarsydda lösningar - men du kommer även arbeta tätt tillsammans med dina kollegor inom Sälj- och Utvecklingsteamen för att säkerställa att projekten genomförs smidigt och effektivt. Eftersom vi har ett nära samarbete med vårt systerbolag Verendus, är det en bonus om du bor i närheten av deras huvudkontor i Jönköping. Om inte, går det lika bra att utgå ifrån Göteborg där Progrits och delar av Empori sitter. Räkna då med en del resor till Jönköping! Tillsammans med dina kollegor på både Empori och Verendus, kommer du att agera expert och hjälpa kunderna att hitta den bästa lösningen, vilket ger dig stor påverkansmöjlighet i din roll. Eftersom vi är i en tillväxtfas så strävar vi efter en bra kombination av ett öppet klimat och gott samarbete där nya idéer får ta plats. Det är så vi har bäst chans att bli ännu bättre och leverera mer värde till våra kunder! Om dig För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Med det sagt ser vi gärna att du har minst ett par års arbetslivserfarenhet av projektledning inom IT, gärna med inriktning mot e-handel. Du är alltså van vid att arbeta i en teknisk miljö och har ett genuint intresse för IT. Ditt strukturerade arbetssätt och förmåga att hantera (och trivas) med många kontaktytor, kommer att vara till nytta när du navigerar dig genom olika projekt och samarbetar med olika team. Din fallenhet för att systematisera och prioritera uppgifter kommer att hjälpa dig att hantera flera projekt samtidigt på ett effektivt sätt. Utöver detta skulle dina kollegor beskriva dig som en lösningsorienterad person som tar egna initiativ och är van vid att driva projekt framåt. Du har förmågan att kommunicera effektivt på svenska, engelska och tyska - vilket är avgörande då du främst kommer arbeta mot den tyska marknaden. Det är även ett plus om du har erfarenhet från e-handelsbranschen och tidigare drivit någon form av e-handels projekt. Vilka vi är   Vi på Empori utvecklar, säljer och förvaltar specialiserade webblösningar till våra kunder utifrån plattformen Umbraco. Tillsammans med våra systerbolag inom Progrits-gruppen erbjuder vi branschanpassande lösningar inom webb-och e-handel till kunderna. Vi drivs av att våra kunder syns mer och säljer mer till fler, genom att ta deras affärer till nätet. Vår kultur präglas av mantrat ”laget före jaget”. Vi är alla införstådda med vad som behöver göras och byggas, för att hjälpa våra kunder att utveckla sina verksamheter. Alla hugger i där det behövs för att ro projekt i hamn, lösa supportärenden och vidareutveckla våra produkter. Detta gör en del av teamet från vårt kontor i Tension-huset i Falun och resten av teamet utgår från Progrits-kontoret i Göteborg, samtidigt som vi har några remote-kollegor på Sri Lanka. Låter det intressant - kontakta oss! Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Elin Andersson, Tech Talent Acquisition Specialist på Progrits. En del av Progrits  Empori är en del av Progrits - en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, transport & logistik samt integrerad e-handel. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn. Att vara en del av Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet.  Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Empori till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

23 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Senior projektledare inom produktutveckling till Lund

Svep Design Center är ett konsultbolag som skiljer sig från de traditionella konsultbolagen då vi nästan uteslutande jobbar med kundprojekt som drivs inhouse från vårt eget kontor. Hos oss erbjuds du möjlighet att arbeta med en varierande kundbas som sträcker sig från namnkunniga globala företag till Skånes hetaste start ups. I vårt hus har vi regionens skarpaste hjärnor inom elektronikutveckling, inbyggda system, molnlösningar, IoT och app-utveckling. Vi söker just nu en senior projektledare till vårt kontor i vackra S:t Lars-parken i Lund! Om rollen Som projektledare hos oss kommer du att vara en central del i produktutvecklingsprocessen. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med både våra kunder och internt med olika professioner, samt ansvara för flera parallella projekt av varierande storlek och omfattning. Dina arbetsuppgifter kommer att se olika ut beroende på projekt och kund, men innefattar såväl administration, kommunikation och ledarskap som teknik. Du tar ägandeskap för dina projekt och ser till att de drivs i enlighet med kundens förväntningar och levereras enligt överenskommelse. Som projektledare definierar, planerar och fördelar du uppgifter till våra olika kompetens-team, följer upp leveranser, följer budget och tidplaner, samt håller löpande dialoger med dina kunder. Vi arbetar i en agil projektmetodik i nära samarbete med kunden. Den vi söker Vi söker dig som har: - en högskoleutbildning inom teknik eller ledarskap, alternativt minst 7 års erfarenhet inom projektledning inom produktutveckling. - erfarenhet av projektledning inom produktutveckling av tjänster och produkter där elektronik och/eller mjukvara utgjort väsentliga komponenter - en bakgrund som utvecklare, alternativt att du har erfarenhet av utvecklingsprocesser inom elektronik, inbyggda system eller mjukvara För att lyckas i rollen behöver du vara lösningsorienterad och ha god förmåga att skapa struktur både för kunden och för dina projektmedlemmar. Du behöver ha en prestigelös inställning och vara beredd på uppgifter av olika komplexitet. Erfarenhet av scrum och agil projektledning är meriterande. Vi ställer höga krav på din kommunikativa förmåga och förväntar oss att du kan anpassa din kommunikation och ditt ledarskap till olika situationer och personer. Du uttrycker dig professionellt och affärsmässigt på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. För att fungera i rollen behöver du ha ett starkt självledarskap, vilket innebär att du kan ta initiativ, fatta beslut och driva projektet framåt med begränsad styrning från andra. Du är dessutom bekväm med att ta beslut och har ett öppet, drivet och proaktivt arbetssätt. Om Svep Design Center Svep Design Center ägs av sin personal och vi är idag cirka 65 anställda. Vår företagskultur karaktäriseras av en kärlek till teknik och en prestigelöshet där vi hjälps åt med att realisera våra kunders idéer. Vår största tillgång är våra anställda och vi jobbar under devisen att det är viktigt att ha roligt och trivas tillsammans på jobbet för att kunna prestera. Bolaget är en flerkulturell arbetsplats med medarbetare i olika åldrar och av olika kön där likabehandling är en självklarhet. Vi värnar om en god arbetsmiljö med fokus på en hälsofrämjande arbetsplats. Gemensamma frukostar och träning på arbetstid är exempel på självklara inslag i vår vardag. Hos oss blir du erbjuden en kultur som präglas av ”frihet under ansvar” och stora möjligheter till balans mellan privatliv och arbetsliv. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar. Välkommen med din ansökan! Information om rekryteringsprocessen Urvalsprocessen kan komma att starta innan sista ansökningsdatum.

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
Tech/Team Lead (backend) - Shared Services

As a Team Lead, you will play an important role in securing the success of Embark by engaging in scaling our teams and ensuring the quality and performance of our services. The Shared Teams at Embark are focused on building powerful and reusable infrastructure and backend components for our games. Some examples of things we’re working on are matchmaking, authentication, gameserver infrastructure, etc. Some of the technologies we use to make all of those are Go, C++, Rust, GCP, AWS, Bazel, Terraform, Kubernetes, Google Spanner. You have previous experience working as a Team Lead or multiple years as an engineer within agile teams. You often act as an informal leader and you can give multiple examples of when somebody listened and followed you. You find it tiresome when tasks come to a standstill, and can't stand when actions don't progress. So while having a high drive and having the ability to make things move forward, you also can foresee upcoming strategic decisions. Your wide view helps you make your team design and develop scalable solutions for the future. As a leader, you strongly believe in fostering a culture of involvement, trust, and transparency. Your team members feel included in decisions and understand how the company culture is incorporated in the daily work. Example of responsibilities - Foster a culture of learning, trust, responsibility, and friendliness - Drive technical development and provide leadership in an innovative and fast-paced environment - Enable the team to reach their targets by removing impediments, clarifying goals and initiatives, and fostering ownership and accountability - Work closely with engineers and product management to ensure we're building products in the best way - Advocate and advance modern, agile software development practices and help develop and evangelize great engineering and organizational practices - Make sure the team has the talent it needs to succeed long-term by hiring great people We would love if you have - Experience in leading, managing, coaching and mentoring software developers towards delivering timely, high quality software together with them. - Solid developer background, with previous experience developing large scale systems. - Experience from a high-paced engineering organization working with CI, scalability, and automation, etc. - You are experienced in working with a diverse set of partners and helping them understand the trade-offs to different product and technical decisions. - Strong organizational and prioritization skills along with outstanding written and verbal communication skills in English. At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)! If this role doesn't quite match what you're looking for, feel free to apply to us via our " Open Application. (https://www.embark-studios.com/jobs/278181-game-maker-open-application)"

13 februari 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Projektledare på TechSeed

Vår vision TechSeed är ett konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att arbeta end-to-end inom uppkopplade lösningar. Genom tekniker som exempelvis FPGA, IoT och Edge Computing skapar vi uppkopplade tjänster och system som möjliggör användarorienterade och gränsöverskridande lösningar. För att tackla de breda utmaningar som kommer av att arbeta end-to-end arbetar vi brett inom flera områden, som exempelvis Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera och utökar vår värdekedja med strateger, Business Consulting, Service Design och andra områden som säkrar att våra tjänster faktiskt leder till ett värde, inte bara en produkt. Genom att erbjuda helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster och arbetar mot att bygga uppkopplade lösningar end-to-end. TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig: - Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans - En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer - Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap - Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden utifrån dina önskemål - Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov. Vem söker vi? I vår strävan att vara ledande inom IoT och Edge Computing söker vi nu IT projektledare till vår gruppering TechSeed IoT & Edge i Göteborg. Vi letar efter kollegor som kan ta lösningsförslag till implementerade lösningar hos våra kunder. - Arbetslivserfarenhet: Vi söker dig som har minst fem års relevant arbetslivserfarenhet inom projektledning, med tyngdpunkt inom IT implementationer - Bred Teknisk Kompetens: Din bakgrund kan inkludera roller som IT-arkitekt, IT-projektledare, eller andra jämförbara roller där din tekniska kompetens har kommit till sin rätt. Du har en förmåga att förstå och kunna diskutera tekniska lösningar även om det inte ligger inom ramen för din expertis. - Kommunikationsförmåga: Din förmåga att kommunicera klart och strukturerat till olika målgrupper är en viktig del av denna roll. - Akademisk Bakgrund: En eftergymnasial utbildning på minst 3 år, såsom en bachelor-examen eller motsvarande inom teknik, IT eller business, är en förutsättning. - Språkfärdighet: Du bör vara obehindrad i både svenska och engelska Det är även meriterande om du besitter kompetens inom: - Kravanalys och Kravhantering - Testning och Kvalitetssäkring inom IT - Agila Metoder - Tekniskt djup inom någon/några av de teknologier som förekommer frekvent i IOT lösningar (Exempelvis AWS, Azure, Java, Phyton, C#) - Det är fördelaktigt om du har en certifikat inom projektledning Det är även meriterande om du besitter kunskap inom IoT och tidigare arbetat i en ScaleUp-miljö. Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta (https://techseed.teamtailor.com/connect)med oss! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

13 februari 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Uppdragsledare/ IT Projektledare

Följ med på vår resa! Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag! Om Envoi AB Vi ska inte säga för mycket, men vi har nog världens roligaste jobb. Envoi är ett konsultbolag där vi arbetar med spännande uppdrag i hela Sverige, och har sedan 2018 arbetat med att leda organisationer genom digital transformation. Om jobbet Vi söker just nu fler konsulter som vill vara med på vår resa framåt! Som IT konsult hos oss hjälper vi dig att utvecklas i din roll och hittar kunduppdrag som matchar din kompetens och intresse. Du kommer att arbeta ute på uppdrag hos någon av våra kunder. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, där du blir anställd som konsult hos oss på Envoi. Uppdragsbeskrivning Elmarknaden i Sverige är under stor förändring och hanteringen av det nordiska kraftsystemet blir alltmer utmanande till följd av ökad marknadsintegration och andel förnyelsebar elproduktion i kraftsystemet. Kunden skall under kommande år förnya, förbättra, utveckla och införa ett antal IT-stöd, inklusive ett nytt system för balansering av kraftsystemet som börjas tas i drift i slutet av 2024. Uppdragsbeskrivning Vi söker nu en engagerad och driven konsult som kommer att leda och styra ett eller flera uppdrag inom den pågående omfattande förändringen. Uppdragen ligger i gränsområdet mellan verksamhet och IT, med fokus på system för balansering av kraftsystemet. Uppdragsledaren har ansvaret för att samordna initiativ där flera delar av verksamheten, förvaltningsobjekt och projekt är inblandade. Dessutom ingår det i ansvarsområdet att säkerställa att verksamhetens behov och krav uppfylls och i vissa fall driva processförbättringar. Arbetsuppgifter Konsulten har det övergripande ansvaret för att säkerställa framdrift och leverans enligt fördefinierade mål och budget. Omfattning Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden. Den angivna omfattningen ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Slutkunden garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår. Konsulten avropas till angivet projekt/uppdrag men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag för Slutkunden så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma och ej överstiger 100% av en heltidstjänst. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs. - Implementera nödvändiga förändringar hos Slutkunden för att det nordiska projektet som helhet ska kunna leverera ”Automated Nordic mFRR EAM”, samt de ändringar som krävs för att hantera efterföljande processer operativt - Koordinera och leda uppdrag och/eller projekt tillsammans med verksamheten - Samarbeta aktivt med olika delar inom organisationen för att säkerställa en enhetlig och effektiv framdrift - Skapa och underhålla en stark kommunikation och samarbete mellan IT-utveckling och verksamheten - Driva planering och genomförande inom olika områden - Ansvara för utredningar och aktiviteter, inklusive tidsplanering och resurshanteringHantera och minimera risker genom att implementera lämpliga riskhanteringsstrategier - Utveckla och genomföra utbildningsaktiviteter för att stödja användarna vid införandet av nya IT-lösningar - Analysera verksamhetsprocesser och formulera förbättringsförslag - Analysera befintliga verksamhetsprocesser för att identifiera möjliga förbättringsområden - Översätta identifierade förbättringsförslag och behov för att möta verksamhetens behov av IT- och beslutsstöd - Samarbeta tvärfunktionellt med andra divisioner och verksamheter - Skapa och upprätthålla effektiva samarbetsrelationer med andra delar av organisationen - Delta i tvärfunktionella möten och aktiviteter för att säkerställa samordning och samarbete över hela organisationen - Genom att följa dessa riktlinjer kommer konsulten att kunna säkerställa effektivitet, måluppfyllelse och budgetöverensstämmelse i uppdraget Obligatoriska krav: - Minst 10 års aktuell erfarenhet (under de senaste 15 åren) som uppdragsledare eller projektledare med dokumenterad erfarenhet av förändringsprojekt, att kommunicera med beställare, kravställare, leverantörer, verksamhetspersoner och intressenter. - Minst 2 års aktuell arbetslivserfarenhet (under de senaste 5 åren) av offentlig sektor - Minst 10 års praktisk erfarenhet av PPS, PROPS, PEJL eller liknande som projektstyrningsmodell Intresserad? Har du en bakgrund som möter kraven ovan? Välkommen med en ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vad erbjuder vi? Vi värnar om våra anställda och som medarbetare hos oss får du vara med på en spännande resa där du i din roll kommer att hjälpa organisationer i deras digitala transformation. Med kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik får du får möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoi teamet. Som konsult hos oss på Envoi står ditt behov och din utveckling i fokus och självklart erbjuder vi alla våra medarbetare schyssta villkor, friskvårdsbidrag, kollektivavtal och de förutsättningar som behövs för att du ska utvecklas - både kompetens- och personlighetsmässigt.

7 februari 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Projektledare inom IT och digitalisering

Är du projektledaren som brinner för att ansvara, leda och styra projekt mot uppställda mål avseende tid, kvalitet, ekonomi och arbetsmiljö? Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiska IT-förändringsprojekt och har förmågan att se och stärka samspelet mellan verksamhet och IT. Passar detta in på dig, då kan Biner vara din nästa yrkesmässiga utmaning! Arbetsbeskrivning Vi söker nya kollegor till vårt konsultteam! Rollen som projektledare passar dig som har bakgrund inom IT och digitalisering, lätt för att förstå en komplex verksamhet och som har en passion att leda mjukvaruutveckling framåt. Du har en vilja att kontinuerligt experimentera, lära och tillämpa nya färdigheter och arbetssätt. Tillsammans med dina erfarna och kunniga kollegor kommer du att skapa kundvärde för våra uppdragsgivare som vill förbättra deras verksamheter. Rollen passar dig som är van att arbeta i en agil miljö där utveckling och digitalisering är i fokus. Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär. Du trivs i rollen att leda och facilitera workshops, är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang. Du trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ då du får stort individuellt ansvar. Du drivs av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Kvalifikationer: - Minst 5 år erfarenhet som IT-projektledare eller Produktägare - Du har en relevant högskoleexamen, förmodligen som civilingenjör eller liknande utbildning. - Hög metodkompetens inom projektledning, systemutveckling och agil utveckling - Passion för att leda mjukvaruutveckling och en vilja att kontinuerligt experimentera, lära dig och tillämpa nya färdigheter och arbetssätt. - Förmåga att arbeta obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Som person har du god kommunikativ förmåga och är en person som är lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Biners erbjudande till dig Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare. Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation. På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som t.ex. komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser. Ansökan Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

5 februari 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Projektledare med tekniskt intresse

I rollen som konsult hos oss får du ett omväxlande jobb med en mängd olika arbetsuppgifter. Du kommer erbjudas konsultuppdrag där du snabbt utvecklar din egen kompetens och kunskap inom relevanta områden. Våra kunder är främst medelstora och stora bolag med spännande miljöer i teknisk framkant. Rollen som projektledare Vi söker dig som är en engagerad projektledare som brinner för att planera och organisera projekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar planering och koordinering av projekt från början till slut. Du sätter upp realistiska deadlines och mål och ansvarar för resursplanering och tilldelning av arbetsuppgifter till teammedlemmar. Du ser till att ni uppnår, rapporterar och följer upp projektmål och mätetal i projektet. I rollen övervakar du projektets framsteg och rapporterar till ledningsgruppen, samt kommunicerar med projektstyrgrupp och andra intressenter. Du hanterar risker och problem som kan uppstå under projektets gång och följer upp och utvärderar projekt efter avslutad leverans. En central del i arbetet är att skapa och upprätthålla goda relationer med berörda inom och runt projektet. Projektledaruppdragen kommer att variera i både komplexitet och omfattning över tid, men består av små till medelstora projekt hos någon av våra kunder. Vem är du? För att trivas och vara framgångsrik i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av att driva, genomföra och leda projekt. Vi ser också att du har högskole- eller civilingenjörsexamen inom IT/teknik. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du är en person som är duktig på att koordinera och strukturera ditt arbete. Som person är du självgående och du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Vi tror att du har en förmåga att leda och motivera teammedlemmar och har en förmåga att kommunicera tydligt och effektivt både med interna och externa intressenter. Du trivs med utmaningar, är strukturerad och organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har god datavana och det är meriterande med god förståelse för projektledningsverktyg. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där krav finns på säkerhetsklassinplacering, kan i förekommande fall, medföras krav på visst medborgarskap. Vilka är vi? SysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. Vi grundades i Linköping 2005 och har sedan dess expanderat till ytterligare tre städer, och vi finns idag även i Luleå, Stockholm och Västerås. SysPartner strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som våra konsulter ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar hos våra kunder. SysPartner lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vad du själv kan inbringa till företaget. Att ta med sig sina personliga intressen till arbetsplatsen är mer än uppskattat! Du kommer som medarbetare att få ta del av givmilda personalförmåner och få vara delaktig i en mängd sociala aktiviteter som ordnas av företaget årligen. Blir du nyfiken? Välkommen med din ansökan!

31 januari 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024
IT-Projektledare Stockholm

Projektledare Stockholm - Gå med i vårt fantastiska team! Är du en driven och organiserad person med en passion för projektledning, IT och utveckling? Vi letar efter en ambitiös Projektledare för att förstärka vårt team av konsulter för våra kunder i Stockholm och leda spännande projekt mot framgång. Om oss: Talent Bureau är en ledare inom konsultuppdrag och rekrytering, dedikerad till att matcha exceptionella talanger med bästa möjliga arbetsmöjligheter. Som Projektledare hos oss kommer du att få chansen att arbeta i en dynamisk miljö, där ditt arbete spelar en avgörande roll i våra kunders framgång samt att vi fokuserar på din utveckling, där du får ta steg för att nå dina egna mål också. Som konsult är du ute hos våra kunder på uppdrag men är samtidigt en del av ett sammansvetsat team som tillsammans hittar nya vägar för att utvecklas och utveckla varandra på bästa sätt. Klart att vi tillsammans även har väldigt roligt ihop, det hör såklart till med allt från frukostar, AW till event och föreläsningar. Din roll som Projektledare: I rollen som Projektledare kommer du att ansvara för att planera, leda och genomföra projekt från start till slut. Ditt ansvarsområde inkluderar: - Upprätta och upprätthålla projektplaner och tidsramar - Samordna arbetsuppgifter mellan olika team och avdelningar - Kommunicera med klienter och intressenter, säkerställa att projekt levererar enligt förväntningarna - Övervaka och rapportera projektens framsteg till högre ledning - Identifiera och hantera potentiella risker under projektets gång Dina kvalifikationer: För att vara framgångsrik i denna roll bör du ha följande kvalifikationer: - Akademisk bakgrund inom relevant område eller motsvarande erfarenhet - Förmåga att effektivt kommunicera på både svenska och engelska - Förmåga att hantera flera projekt samtidigt, med starka organisatoriska färdigheter - Erfarenhet av budgetering och resursallokering - Har minst 3 års erfarenhet som projektledare - Erfarenhet av att leda och driva IT-projekt - Har goda kunskaper om och erfarenhet av olika projektmetoder, processer och verktyg Varför välja oss? Som en del av vårt team får du möjlighet att: - Arbeta i en stöttande och uppmuntrande miljö. - Leda och utveckla projekt som gör skillnad - Få tillgång till kontinuerlig professionell utveckling och coaching - Arbeta med talangfulla och drivna kollegor - Bra förmåner som Friskvårdsbidrag, 30 dagars semester, flexibla arbetstider etc. Ansök idag! Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som Projektledare, vill vi höra från dig! Skicka ditt CV och berätta varför just du är den vi söker till vårt team i Stockholm. Gör dig redo att göra påverkan - gå med i Talent Bureau som Projektledare i Stockholm idag!

29 januari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Release Manager

Do you want to work with an app loved by kids all around the world? Toca Life World has millions (and millions) of users with more and more kids discovering the app every day. It’s a live platform for true open-ended play, an ever-expanding space where kids can tell any story they like. As the Release Manager for Toca Life World you’ll ensure that new content is successfully released on a regular basis, constantly surprising and delighting kids around the world. What you’ll be doing As part of a small release team you’ll be managing the release process for your project. You’ll work to continuously improve the process and set us up for success as we start releasing content more frequently. You’ll manage risk and resolve issues that affect release scope, schedule and quality. You’ll make sure the app is in good health at all times, and ensure any deviations are handled. Communication is key in this role, and you’ll be in close contact with the Product Owner, Lead Producer, Tech Director and Producers, keeping stakeholders and teams informed of progress and any changes in release plans. You’ll make sure everyone is updated on release scope and any roadblocks ahead. To stay ahead of the game you’ll keep up to date with requirements and any changes related to our platforms. Is this you? You have relevant experience from a previous role in release management, QA or production, and have worked with CI/CD tools. You’re used to working with regular live releases and technically complex products, within either the games industry or in app development. To efficiently manage and coordinate the release processes, you’re highly organised and have previous experience from either project management or being in a lead role. You’re comfortable managing multiple stakeholders, and know how to communicate and collaborate effectively to get the job done on time, at all times. You’re able to see how all contributing parts connect in the release process, and don’t hesitate to speak up when you see obstacles ahead. You believe in the power of play! This is us! Toca Boca captures the spirit of play. We create digital toys and everyday products that are filled with fun and silliness that kids from any corner of the world can instantly relate to. Everything is designed from their perspective. We celebrate the diversity and quirkiness of their world and give them the freedom to play in ways that only they can. Good to know! This position is full time and based in our Stockholm studio with a hybrid working model (part office, part working from home). We apply a 6-month probationary period. You’ll need to be located in Sweden as we are unable to support relocation or offer fully remote work. As we’re an international company, with over 20 nationalities working here, and millions of users all over the world, you need to be fluent in English. Your application should therefore be in English. #LI-Hybrid Toca Boca develops digital games that capture the power of play and that are filled with fun and silliness that kids around the world can instantly relate to. Since our first product launch in 2011, we have released 46 apps that have been downloaded more than 444 million times the world over, making us the No. 1 mobile-first kids brand in the App Store. Our products focus on sparking kids’ creativity and imagination, creating opportunities for open-ended play. With offices in Stockholm and San Francisco, Toca Boca is owned by Spin Master Corp., a global children’s entertainment company that creates, designs and manufactures a diversified portfolio of innovative toys, games, products and entertainment properties.

25 januari 2024
Sista ansökan:
22 juli 2024