Projektledare, IT

Sök bland 244 lediga jobb som Projektledare, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!

Credit Risk Modeller

Are you passionate about data science and credit risk modelling?In Swedbank you have the opportunity to: Work withlarge databases,developcredit risk modelsas well as document andpresent the resultsto different counterparties; Support other units within the bank in understanding and implementing the models forrisk managementandbusiness steering purposes; Researchnewmodelling techniques, explorenew datasetsand put them into practice; Perform different kind ofad-hoc analysisandreporting; Work in an international organization, together withexperiencedandsupportivecolleagues; Participate incross-border projectsand interesting discussions; Develop professionally and personally. What isneeded in this role: Higher educationin a quantitative field such asstatistics,mathematics or economics; Fluency in English and ability to communicate clearly and effectively both verbally and in writing; Positive and self-driven attitude; Excellentanalytical skillsandresults orientedmindset; Previous work experience infinancial sectorincredit risk modelling, ideally in anIRBcompliant bank under the supervision of theECB; GoodMS Office skills; Previous experience with Python, PySpark, Databricks, SQL, GitHub. What we offer when you join us: An open, simple and caring culture. Opportunity to create the best experience for our customers. An international, sustainable and inclusive work environment. Development opportunities and advancement in your career. Flexible working options. However, working from outside Swedbank home markets (Estonia, Latvia, Lithuania, Sweden) is not an option. Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and otherbenefits. "Join our team and... be a part of an international team of professionals, who arejointly delivering challenging projects, maximizing customer value and increasing Swedbank’s competitive advantage." Rimas Gaupsas, your future leader We look forward to your application at 02.06.2024 the latest.We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services. If you are to be employed in Latvia, please note that the salary offered for this position ranges from 3,300–4,900 gross i.e. before taxes.Read more here. If you are to be employed in Lithuania, please note that the salary offered for this position ranges from 4,100–6,100 gross i.e. before taxes.Read more here. If you are to be employed in Estonia, please note that the salary offered for this position ranges from 3,500–5,300 gross i.e. before taxes.Read more here! Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome. #LI-HYBRID #LI-LP1

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Projektledare inom IT till Linköping

Drömmer du om att leda framtidens teknikteam? Vi på Sogeti gillar människor. Och teknik. Med teknikens hjälp gör vi vardagen bättre för människor och företag och bygger lösningar som effektiviserar och håller, länge. Gillar du också människor och teknik och vad vi kan åstadkomma tillsammans? Trivs du med att arbeta i en ledande roll, nära kunder och medarbetare? Är du lösningsorienterad, kommunikativ och bra på att se helheten? Då kanske du är en av oss. Vi söker dig som är en fena på att stötta kunder på deras digitala resa och ta dem närmare deras mål. Du har ett inbyggt driv och förstår hur teknik kan hjälpa till att effektivisera en verksamhet. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Det är toppen om du är orädd, gillar ansvar och har lätt för att skapa relationer. Vi tror att du har vana av att jobba agilt och trivs i en miljö där förutsättningarna snabbt kan ändras. Dina nya kollegor blir fantastiska systemutvecklare, projektledare, förvaltningsledare, UX-designers, testledare och testare. Bland våra kunder finns regionens myndigheter och företag men du kan också dra fördel av vår storlek som ger möjlighet till spännande uppdrag runt om i Sverige. Som konsult hos oss är du både en del av Sogeti och det företag du hamnar på uppdrag hos. Du kan antingen vara en del i ett leveransteam inhouse eller sitta på uppdrag ute hos kund. Hos oss får du bland annat jobba med: - Projektledning, baserat på agila principer - Verksamhetsutveckling - Utredningar, verksamhetsanalyser - Förstudier - Workshopar Läs mer om några av de många anledningarna som finns för att jobba hos oss: - Våra förmåner - Här hittar du en översikt av de förmåner vi erbjuder på Sogeti. - Din utveckling - Vårt mål är att den som är anställd hos oss ska vara på en ständig utvecklingsresa och bli den bästa versionen av sig själv. - Topp 3 Sverige Bästa Arbetsgivare - Sogeti korrades som topp 3 Sveriges Bästa Arbetsgivare 2022 i Universums ranking. En utmärkelse vi är extra stolta över då det är en intern mätning från de som känner oss allra bäst - våra fantastiska sogetiare! Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet från projektledning, gärna inom IT. - Arbetat med agila metoder. - Kommunikativ och strukturerad. - God förmåga till att planera och följa upp. Vårt ledarskap: Som kollega och din närmsta ledare så är vårt mål och främsta uppgift att vara din sponsor till det du behöver för att lyckas. Vi tycker om och anammar det coachande ledarskapet och kommunicerar gärna på ett öppet och ärligt sätt. Vårt fokus är på våra medarbetare. Att underlätta för individen och teamet med fokus på att leverera hållbara värdeskapande resultat för oss alla är några av våra mål. Vi prioriterar dig och din utveckling. Till hjälp har ni vår gigantiska utbildningsplattform, Next där du har möjlighet att ta certifieringar och gå kurser. Vi har även interna nätverk med spetskompetens och experter både nationellt och internationellt. Dessutom har vi vårt externa nätverk för kvinnor inom IT, #addher Varmt välkommen med din ansökan idag, urval sker löpande! Hoppas vi ses! Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation. Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
11 november 2024
Projektledare inom IT till Norrköping

Drömmer du om att leda framtidens teknikteam? Vi på Sogeti gillar människor. Och teknik. Med teknikens hjälp gör vi vardagen bättre för människor och företag och bygger lösningar som effektiviserar och håller, länge. Gillar du också människor och teknik och vad vi kan åstadkomma tillsammans? Trivs du med att arbeta i en ledande roll, nära kunder och medarbetare? Är du lösningsorienterad, kommunikativ och bra på att se helheten? Då kanske du är en av oss. Vi söker dig som är en fena på att stötta kunder på deras digitala resa och ta dem närmare deras mål. Du har ett inbyggt driv och förstår hur teknik kan hjälpa till att effektivisera en verksamhet. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Det är toppen om du är orädd, gillar ansvar och har lätt för att skapa relationer. Vi tror att du har vana av att jobba agilt och trivs i en miljö där förutsättningarna snabbt kan ändras. Dina nya kollegor blir fantastiska systemutvecklare, projektledare, förvaltningsledare, UX-designers, testledare och testare. Bland våra kunder finns regionens myndigheter och företag men du kan också dra fördel av vår storlek som ger möjlighet till spännande uppdrag runt om i Sverige. Som konsult hos oss är du både en del av Sogeti och det företag du hamnar på uppdrag hos. Du kan antingen vara en del i ett leveransteam inhouse eller sitta på uppdrag ute hos kund. Hos oss får du bland annat jobba med: - Projektledning, baserat på agila principer - Verksamhetsutveckling - Utredningar, verksamhetsanalyser - Förstudier - Workshopar Läs mer om några av de många anledningarna som finns för att jobba hos oss: - Våra förmåner - Här hittar du en översikt av de förmåner vi erbjuder på Sogeti. - Din utveckling - Vårt mål är att den som är anställd hos oss ska vara på en ständig utvecklingsresa och bli den bästa versionen av sig själv. - Topp 3 Sverige Bästa Arbetsgivare - Sogeti korrades som topp 3 Sveriges Bästa Arbetsgivare 2022 i Universums ranking. En utmärkelse vi är extra stolta över då det är en intern mätning från de som känner oss allra bäst - våra fantastiska sogetiare! Vi ser gärna att du har: - Flerårig erfarenhet från projektledning, gärna inom IT. - Arbetat med agila metoder. - Kommunikativ och strukturerad. - God förmåga till att planera och följa upp. Vårt ledarskap: Som kollega och din närmsta chef/ledare så är vårt mål och främsta uppgift att vara din sponsor till det du behöver för att lyckas. Vi tycker om och anammar det coachande ledarskapet och kommunicerar gärna på ett öppet och ärligt sätt. Vårt fokus är på våra medarbetare. Att underlätta för individen och teamet med fokus på att leverera hållbara värdeskapande resultat för oss alla är några av våra mål. Vi prioriterar dig och din utveckling. Till hjälp har ni vår gigantiska utbildningsplattform, Next där du har möjlighet att ta certifieringar och gå kurser. Vi har även interna nätverk med spetskompetens och experter både nationellt och internationellt. Dessutom har vi vårt externa nätverk för kvinnor inom IT, #addher Varmt välkommen med din ansökan idag, urval sker löpande! Hoppas vi ses! Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation. Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
11 november 2024
Product Manager Compliance till framgångsrikt techbolag

Product Manager Compliance med koll på mjukvaruuteckling till litet bolag med stora kunder. På SystemWeaver blir du en del av ett expanderande och engagerat team där du jobbar i gränslandet mellan kundprojekt och intern produktstrategi. SystemWeaver är ett företag som skapar innovativa lösningar för att utveckla framtidens mjukvarudefinierade fordon. Med vår ledande mjukvara servar vi både svenska och internationella kunder i utvecklingen av nästa generations fordon, oavsett om det handlar om personbilar, lastbilar, bussar eller byggmaskiner. Nu söker vi på SystemWeaver (även känt som Systemite) en Product Manager Compliance som vill ta en ledande roll med en stor grad av frihet och variation. Du får en nyckelroll i utvecklingen och förvaltningen av områden som cybersäkerhet enligt ISO 21434, funktionssäkerhet enligt ISO 26262, samt kravhantering och testning enligt ASPICE-standarder. Låter det som du? Kompetenser Du behöver ha erfarenhet av produktledning och förstå vad det innebär att jobba produktorienterat. Här ser vi att du har åtminstone sex års relevant erfarenhet efter examen. Du har djupgående kunskap inom antingen cybersäkerhet med TARA-stöd enligt ISO 21434, funktionssäkerhetslösningar enligt ISO 26262, eller hantering av krav och testmetoder enligt ASPICE. Du behöver också ha en grundläggande förståelse för säkerhetsarkitektur och processerna för mjukvaruutveckling inom branschen. --- Gå in direkt och gör en anonym lönematchning: https://jobnet.se/product-manager-compliance-systemweaver?utm_source=arbetsformedlingen&utm_medium=annons&utm_content=systemweaver&utm_term=product-manager-compliance --- Rekryteringen sker via Jobnet.se där du även hittar bilder, videos och mer information om tjänsten och företaget.

16 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Teknisk projektledare med koll på automotive till teknikkonsultbolag

Är du en civilingenjör med intresse för teknik och erfarenhet av projektledning? Bli en del av en arbetsplats med god sammanhållning där du ansvarar för att leda och koordinera projekt från start till mål. Veprox är ett teknikkonsultbolag som erbjuder tjänster inom produkt-, process- och produktionsutveckling. Nu söker vi dig – en relationsskapande teknisk projektledare/lead engineer med bakgrund inom automotive. Beroende på uppdrag kan rollen inkludera allt från planering och genomförande av projektaktiviteter till uppföljning av tidsplaner och projektbudget. Det kan även innebära ansvar för den tekniska dokumentationen, ekonomisk uppföljning och rapportering. Andra ansvarsområden kan vara att se till så att rätt material, resurser och tjänster finns på plats i rätt tid. Vem är du? Vi tror att du har en examen inom mechanical engineering, automotive engineering, mekatronik eller liknande. Du har jobbat i minst tre år inom automotive där du har lett projekt i åtminstone två år. Du har lätt för att förstå och delta i tekniska diskussioner och har stor förståelse för tekniska processer. Du har också B-körkort samt goda kunskaper i såväl svenska som engelska. Kanske har du också erfarenhet av Catia V5, Teamcenter, KDP, Kola eller PDMLink. Vi söker dig med stor problemlösningsförmåga och drivkraften att leverera resultat. Du är duktig på att kommunicera tydligt och guida dina kollegor framåt i arbetet. Du är också välorganiserad med en förmåga att se detaljer och samband. Om du dessutom trivs i en avslappnad arbetsmiljö där gemenskapen är stark, kan du mycket väl vara vår nya kollega. *** Gå in direkt och gör en anonym lönematchning: https://jobnet.se/lead-engineer-veprox-goteborg?utm_source=arbetsformedlingen&utm_medium=annons&utm_content=veprox-goteborg&utm_term=lead-engineer *** Via länken hittar du även hittar bilder, förmåner och mer information om tjänsten och Veprox.

16 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Teamledare till IT-avdelning

Bakgrund och uppdragsbeskrivning Denna myndighet och dess verksamhet är inne i en stor förändring och expansionsfas. Inom avdelningen ”IT för Kraftsystem och elmarknad” pågår stora utvecklingsinsatser, omfattande förvaltningsverksamhet samt organisatoriska och processmässiga förändringar. I denna kontext behövs nu en senior teamledare som självständigt och med hög kvalité kan ansvara för och genomföra olika typer av verksamhets- och IT-relaterade uppdrag. Uppdragen kräver mycket god kunskap hur IT-verksamhet organiseras och bedrivs och dess koppling till Verksamheten samt gärna även kännedom om energibranschen. Det förväntas också att teamledaren har erfarenhet från att arbeta på myndighet.  Arbetsuppgifterna bland annat att innefatta: Planera, leda, styra och avsluta större och mindre projekt och uppdrag enligt tidplan och med mycket gott resultat. Detta inom både IT och på Verksamhetssidan  Stötta avdelningens chefer i deras operativa linjearbete (resurstilldelning, styrgruppsarbete, m.m.) Facilitera workshops och leda förändringsarbete  På egen hand samla in och analysera verksamhetskrav och omvandla dessa till IT-uppdrag  Koordinera verksamhetskrav med verksamhet, IT och andra stödfunktioner Avropa konsulter, upphandling- och rekryteringsarbete.  Vara ett stöd för andra inom IT-organisationen  Säkerhetsprövning Säkerhetsprövning konsult krävs för detta uppdrag.Placering Vår kunds kontor i Sundbyberg Konsulten kan erbjudas att i viss mån arbeta från eget kontor, Detta beslutas i samråd med beställaren. Omfattning Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden och ska ses som en kvalificerad uppskattning. Period: 01-aug-2024 - 01-aug-2025   Konsulten upphandlas till angivet projekt eller uppdrag, men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma.  Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.  Obligatoriska krav Minst 10 års arbetslivserfarenhet som projekt-, uppdragsledare eller teamledare.  Minst 5 års arbetslivserfarenhet som rådgivare, alternativt operativt eller strategiskt stöd, till linjechef inom IT-enhet. Minst 5 års erfarenhet av att arbeta inom stora informationstunga organisationer i ledande roller i gränslandet mellan IT och Affärsverksamhet  Minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete i en organisation som nyttjar förvaltningsmodeller, ex. PM3, och utvecklingsmodeller ex. PPS (motivera och beskriv tydligt vilken annan modell konsulten har erfarenhet av om inte PM3 eller PPS) Minst 2 års arbetslivserfarenhet av uppdrag på myndighet  Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att avropa konsulter, upphandlingsarbete eller rekrytering och att inom detta ta fram kravställning. Meriterande: Minst 10 års arbetslivserfarenhet av komplexa verksamhetsprojekt med betydande inslag av IT och systemutveckling. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att leda verksamhet inom offentlig sektor, myndighet eller statligt affärsverk. Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta som förändringsledare. Minst 1 års arbetslivserfarenhet av ledande roll inom energibranschen. Annat Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. God samarbets- och initiativförmåga och har förmåga och vilja att ta till sig nya kunskaper Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation, ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende Arbetar självständigt och målinriktat med ett stort intresse för att skapa hållbara och säkra IT-lösningar Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter och innehar en strategisk och analytisk förmåga Förmåga att arbeta i grupp och kunna bidrag med leverantörsoberoende kunskap Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning Konsulten ska tala och skriva svenska och engelska obehindrat Vi ser även gärna CV på svenska. Låter detta som en intressant roll? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning (som i denna) tillämpar vi kollektivavtal.

15 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Product Owner IT till Hertz

Att det är människorna som skapar Hertz framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det marknadsledande hyrbilsföretaget vi är. Om du vill vara en del av ett familjärt bolag där mobilitetslösningar, socialt ansvarstagande, engagemang för människor och omvärld ligger högt på agendan – så kanske detta är nästa steg för dig! Till vårt kontor i Stockholm, Göteborg eller Oslo söker vi nu en Product Owner som vill vara med på en spännande utvecklingsresa. Du kommer arbeta tätt tillsammans med ditt team samtidigt som du har nära samarbete med flertalet avdelningar inom bolaget. Vi sätter människan i centrum och agerar oavsett situation alltid lugnt och professionellt, allt för att säkra en bra kundupplevelse.  I rollen som Product Owner kommer du att arbeta nordiskt på en övergripande och strategiskt nivå som länk mellan IT, affär och vår operativa verksamhet där våra kunder står i fokus. Du är beställare och kravställare gentemot vår IT leverantör, du har ett budgetansvar och kommer vara drivande i projekt kring systemutveckling. En av de viktigaste delarna för dig som Produktägare blir att identifiera och prioritera vilka funktioner som skapar högsta kundvärde. Vi jobbar agilt i tre veckors sprintar, där du ansvara för sprinten och dess prioritering. Är du vår nästa stjärna? För att trivas i denna roll tror vi att du älskar interaktion med andra människor, oavsett om det är med dina kollegor eller våra kunder samt att i alla lägen ger den bästa möjliga servicen. Utöver service kännetecknas vår värdegrund av trygghet, glädje och respekt där vi gärna ser att du delar detta synsätt med oss. Vi ser gärna att du är initiativtagande, modig, lösningsorienterad och gillar ett högt tempo. Du lägger stor vikt vid noggrannhet, struktur och kommer med nya perspektiv och infallsvinklar på såväl nya som redan existerande arbetssätt. På Hertz värderar och tror vi på gemenskapen till att uppnå ett mål tillsammans, varav din laganda är viktig för oss. Vidare ser vi att du är van att arbeta självständigt och kan fatta snabba och kloka beslut baserade på verksamhetens mål. Ett krav för tjänsten är att du behärskar svenska och engelska väl, såväl i tal som skrift. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom Projektledning, Förvaltning av IT-system eller liknande. Meriterat är även om du har B-körkort. Det här är Hertz 💛 Hertz är ett familjärt företag med det gula hjärtat i allt vi gör. Vi har ett stort samhällsengagemang och vill göra gott på riktigt varav vi bland annat stöttar flertalet organisationer runtom i landet (Stockholm Pride, Maskrosbarn, Childhood & Röda Korset för att nämna några). För oss är det viktigt att vår organisation ska återspegla samhället, våra kunder och är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften samt ökar vår interna kollektiva kompetens. Hos oss kallas och är alla våra anställda Medansvariga med möjlighet att ta ansvar och påverka både sin utveckling och i viss mån arbetssituation. Förutom en spännande roll att utvecklas i samt härliga kollegor att arbeta tillsammans med erbjuder vi: - En arbetsplats präglad av servicekultur - Utvecklande ledarskap kännetecknat av respekt - Stora möjligheter att påverka och utveckla vår kundupplevelse - Snabbrörlig organisation med stora utvecklingsmöjligheter Vi arbetar aktivt med att internt utbilda dig som ny men lägger också stor vikt vid att du ska kunna utvecklas och växa i bolaget. Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som Friskvårdsbidrag, Pension, Personalrabatt på hyrbil samt att vi är kopplade till Benefits (Söderberg & Partners) för att nämna några delar. Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänster kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag! Observera att bakgrundskontroller kan komma att göras på slutkandidater. Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.

15 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Project Manager

We have a requirement for the position of SAP PM/MM with one of our client. Location : Stockholm Requirements: Skills needed: - Eager to learn new technologies - Team player - Hands on Experience in SAP PM/MM - Experience from Agile environments/projects - Optional: JIRA (preferred) - Swedish & English, written and spoken, is mandatory. Apply by sending your CV with small motivation to: [email protected] Selections and interviews are ongoing and a decision can be made before the last response date. Phone: 0739488808 Job Type: Contract Contract length: 7 months Application Deadline: 22-05-2024

15 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
IT Project Manager ERP

IT Project Manager ERP We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe. We are now looking for a IT Project Manager/Application Specialist ERP to join our team! Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars. What you will do We are looking for an IT Project Manager ERP who can drive various projects and initiatives required in set up a well-functioning Gigafactory. The person we are looking for will be a very active part in exploring, building and supporting the establishment of the digital landscape, setting the foundation for NOVO Energy! We are in a start-up phase, so you have great opportunities to contribute to our future success. Thanks to the joint venture there is also an exclusive opportunity to collaborate and network with our parent companies. Your responsibilities will include: - Be able to create project plans including scope, time and cost to meet project objectives - Collaborate with different stakeholders - Facilitate and lead in order to transform NOVO Energy’s needs into manageable deliveries including testing - Ensure proper communication activities - Part of the role will also be to handle Software Asset Management and Master data management Skills & Requirements We believe you are a strong team player with an outgoing, holistic and fit for purpose approach. You understand that the mission is to establish a well-functioning Gigafactory where the timeplan is tight and the collaboration with our owners is key. Finding ways to proceed in a context where there are numerous of questions is something you are comfortable with. You also enjoy being hands on when required. It is important for us to work with people that are reliable, good at communication and structured. In addition, we believe you meet the following requirements: - B.Sc. IT, Computer Science or equivalent working experience - Experience from similar roles - Experience from working with vendor/supplier - Fluent in English Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars. Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells. You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
IT-projektledare

Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn. Har du enastående IT-kunskaper och trivs med att arbeta i snabbrörliga miljöer? Är du redo att ta steget in i en projektledarroll på ett e-handelsföretag som utmärker sig genom sin tekniska kompetens? Denna möjlighet kan vara nästa stora steg i din karriär! Som IT-projektledare kommer du att arbeta som projekt- och uppdragsledare i ett team med duktiga utvecklare för att utveckla Nordens bästa e-handelsplattform. Som en av Nordens största e-handlare använder vi moderna lösningar och har en egenutvecklad plattform för att optimera våra sajter efter våra kunders behov. Avdelningens uppgift är att kontinuerligt förbättra köpupplevelsen och effektivisera våra flöden genom att utveckla plattformen. Plattformen är byggd på React med TypeScript och vår backend är baserad på C# .NET. Vi använder Googles molnlösningar tillsammans med egenutvecklade system. Vi jobbar agilt med Jira som plattform för alla typer av ärenden och hanterar ett stort antal uppdrag och projekt parallellt. Om tjänstenDitt ansvar inkluderar att koordinera med olika beställare inom verksamheten för både mindre och större beställningar och projekt. Många projekt involverar flera olika avdelningar och en viktig egenskap är att kunna agera som länken mellan de olika beställarna och utvecklingsavdelningen. Våra beställare brinner för sina områden, men behöver din hjälp med att omsätta sina idéer till IT-krav. Eftersom vi arbetar i många olika miljöer är en viktig del av rollen att koordinera olika tester innan produktionssättning. Du kommer även att vara med och utveckla våra interna processer och flöden.Vi använder Jira Service Desk för hantering av alla Change Requests. Projekten på IT-avdelningen hanteras sedan i Scrum eller Kanban-projekt beroende på storlek. Vi arbetar med CI/CD där vi kontinuerligt släpper nya versioner. Vi har interna QA-resurser som du kommer att samarbeta med för att ha testkriterierna klara redan innan utvecklingen börjar. Tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Malmö, bara några minuters promenad från centralstationen. Om digVi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta som IT-projektledare, meriterande om det är inom e-handel. Vi är ett företag i stark tillväxt och för att du ska trivas i rollen bör du trivas med att arbeta i ett högt tempo. Du är social och duktig på att tydligt kommunicera med olika beställare och interna produktägare. Du har IT-kunskaper som gör att du kan detaljera flöden, user stories och högnivåkrav på ett sätt som gör att våra duktiga utvecklare och arkitekter kan bryta ner dessa till tekniska krav.Det viktigaste är att du trivs med att arbeta nära utvecklarna och tillsammans sätta upp sprintar och mål som ni når gemensamt! Kunskaper om Jira eller liknande plattformar samt agil utvecklingsmetodik är därför önskvärt. Vi erbjuderVi erbjuder ett varierande och spännande arbete hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer. En inspirerande miljö, hög teknisk kompetens inom företaget och en mängd utmaningar. Du är med och utvecklar en sajt som redan håller mycket hög klass och som vi i teamet är stolta över. Det finns stort utrymme för idéer och goda möjligheter att vara med och påverka arbetet kring förbättringar av lösningar och vår affär. Vi värdesätter en trevlig arbetsmiljö där du som medarbetare trivs och mår bra. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter och sociala evenemang såsom exempelvis teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans. Låter detta som din typ av utmaning? Vi ser fram emot att höra från dig, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande. Om företagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

15 maj 2024
Sista ansökan:
24 oktober 2024