Säljledare

Sök bland 68 lediga jobb som Säljledare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Teamledare/Säljledare

Om företaget Dalarnas Takmontage, baserade i Falun, har sedan 2017 utfört takrenoveringar och solcellsinstallationer runt om i Dalarna. Som ett lokalt företaget inom tak och solceller levererar vi alltid kvalité enligt kundernas förväntningar. Detta kan vi garantera p.g.a vår långa erfarenhet och noggrannhet. Omrollen Vi har en spännande möjlighet att erbjuda dig att vara Teamleader/Säljledare för våra säljare. Din roll kommer att innebära att du aktivt deltar i försäljningen samt hanterar hela kundprocessen. En stor del av ditt arbete innebär att coacha och utveckla ditt team dagligen samt följa upp ditt säljteam. För att lyckas i rollen tror vi att du är resultatorienterad, engagerad och van vid att arbeta med olika kunder. Fantastiska möjligheter finns då erbjuder marknadens bästa lösning inom både tak och sol för kund. Har du bakgrund och erfarenhet inom solcells eller takbranschen sedan tidigare så är det meriterande. Lönen utgörs utav en grundlön och en lukrativ provisionsbaserad lön. För dig som gillar att ta sig an en spännande utmaning så kan du räkna med att bli rikligt belönad! Tjänsten tillsätts löpande, dröj inte med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
E-Commerce and Marketing Coordinator Volvo Group

Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities. Are you a dynamic professional with a passion for marketing and e-commerce? Do you thrive in roles that require a strong commitment to customer experience, sustainability, and brand enhancement? If so, we have an exciting opportunity for you!   At Volvo Merchandise, we deliver on-brand, sustainable and high-quality merchandise, and lifestyle items for the Volvo Group. We manage the complete process from design and sourcing to sales, distribution, and customer support. We work closely with many parts of the Volvo Group, interacting with customers in more than 180 countries. Our main channel being our web-shops. We operate from our locations in Sweden and US and are in total 23 employees including consultants. We are currently on a transformation journey and have initiated major changes in the areas of digital customer experience, e-commerce, sustainability, and partnerships.  This is how you could make an impact  Volvo Merchandise is seeking a highly motivated and experienced E-Commerce and Marketing Coordinator to join our dynamic company. This role is ideal for someone who is passionate about the digital marketplace, excels in creative marketing, and has a commitment to optimize our online presence.   The successful candidate is a creative individual who thrives in a coordinating role. You are driven, proactive, and organized, with the ability to see the big picture. You have an eye for detail, perform your work meticulously, and enjoy collaborating with others.  Responsibilities: Design and create graphic marketing materials and manage content including writing, editing, and publishing for our online sales channels and other digital platforms.   Manage day-to-day e-commerce operations, including product enrichment, product launch content creations, price- and campaign activation.  Manage our online sales content and functionality and make sure it's correct, relevant, and optimization for search engines and user experience.   Implement and manage digital marketing strategies across various platforms including social media, email, and paid advertising to increase online traffic, enhance brand awareness, and boost product sales.  Analyze marketing and visitor data to evaluate effectiveness and performance.   Plan, manage, and optimize the editorial calendar for different marketing channels according to our brand strategy and marketing plan.  Join us and be a part of our exciting journey in the e-commerce and marketing industry. We offer a competitive salary, a great work environment, and room for growth. Volvo Merchandise is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees.  In prioritizing candidates, we will pay attention to matching your profile to team culture, experience, gender and spirit. The successful candidate will have shown a winning attitude and great persona in combination with a strong track record and references.   Interested candidates are invited to apply with their updated CV and cover letter. Last application date is June 16 2024 but selection process will be ongoing so we encourage you to apply as soon as possible  We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.  Who we are and what we believe in  Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide. Group Communication is responsible for our dialogue with corporate stakeholders and for developing the Group’s communication and brand platforms, strategies and capabilities. It includes functions such as Corporate Communication, Media Relations, Brand Experience, Public Affairs, Corporate Responsibility and Volvo Group Merchandise. Required Skills: Bachelor’s degree in Marketing, Business, Communications, or equivalent.  Proven experience in e-commerce operations (including basic knowledge in CSS), digital marketing, and web management   Skills in SEO, email marketing, social media platforms, and web analytics tools (e.g., APSIS, Ads Manager, Adobe Analytics).  Strong skills in graphic design, content creation, and editorial coordination. Knowledge in Adobe Suite.   Team player with highly developed skills in collaborative environments  Strong ability to work independently and proactively.  Fluency in English, both written and spoken, knowledge of French is a plus.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Operativ försäljningschef till DM/TM

Om rollen Som försäljningschef är ditt huvudsakliga ansvar att driva försäljning och bygga en affär och kultur för den långsiktiga utvecklingen av bolaget. Som ledare och säljansvarig sätter du mål, både dagliga och långsiktiga där du fokuserar på att skapa ett högt engagemang för våra kunder. Vidare ansvarar du för att förvalta och utveckla vår kundstock genom nära kundsamarbeten och i samarbete med dem följa upp KPI: er och utfall. Dina arbetsuppgifter består bland annat av; Fullt personalansvar över dina medarbetare som arbetar med mötesbokning Att leda, coacha samt driva den dagliga säljledningen av dina medarbetare Rekrytera nya medarbetare Att skapa struktur och processer för att maximera försäljningspotential Uppdatera avtal, priser och kundsamarbeten tillsammans med att utveckla nya affärsmöjligheter Ansvara för uppföljning och rapportering av statistik på kundkonton Utmana befintliga processer för att öka effektivitet Coacha och utmana teamet för att säkerställa deras utveckling och framgång Driva team- och kulturstärkande aktiviteter Om dig I din roll medverkar du till att skapa ett gott arbetsklimat och stort engagemang i våra kunder. För att lyckas i rollen vill vi att du har tidigare erfarenhet av framgångsrik försäljning inom B2B och att du är duktig på att skapa goda affärsrelationer med ett stort kund- och resultatfokus. Du är noggrann och strukturerad och vet hur man prioriterar och planerar för att hålla fokus och en hög kvalitet. Det är viktiga egenskaper när du går igenom resultatrapporter och nulägesrapporter med kunder. Du kommer att vara en del av vår ledning vilket kräver en personlig mognad. Du kan motivera och driva igenom beslut för verksamhetens bästa och kommer gärna med synpunkter och förslag, samtidigt som du står upp för våra gemensamma beslut. Du är en närvarande ledare som har förmågan att inspirera och engagera andra till att vilja lyckas. Du är prestigelös och tvekar inte att lyfta på luren för att visa vägen. Genom tydliga mål och förväntningar på dina medarbetare skapar du ett arbetsklimat som stärker arbetsmoralen och viljan att vara tillsammans på kontoret. Som du förstår söker vi dig som är en erfaren, inspirerande och empatisk ledare med utmärkta kommunikationsförmågor som naturligt kan motivera andra till att uppnå satta mål. Nu när du ska gå vidare, hur går du vidare?För att hitta vår nästa medarbetare samarbetar vi med rekryteringsbyrån Competence Club. De är specialiserade och genuint intresserade av människor som arbetar med sälj, marknad, kommunikation och management. De vet när det är rätt, när det klickar. Eftersom vi gör löpande urval och intervjuer kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum som är 9/62024. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi kan tyvärr inte ta emot din ansökan via mejl, du behöver ansöka direkt via annonsen. Du är välkommen att höra av dig om du har frågor. Ansvarig för den här rekryteringen är Louise Moser Grammatikas som du når på [email protected] Om DM/TM ABDM/TM AB arbetar med kvalitativa och kvantitativa besöksbokningar för att öka uppdragsgivarens marknadsandelar och samtidigt höja deras närvaro hos de viktigaste kunderna. Företaget grundades 1994 och visionen är att vara det självklara valet när läkemedelsföretag lägger ut sin besöksbokning. Alltid med marknadens högsta kvalitet och bokningsfrekvens. DM/TM AB genomför dessutom marknadsundersökningar där de tillsammans med kunden tar fram underlag, frågeställningar och levererar analyser och beslutsunderlag.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Regionchef till JKS Sverige

Vill du ha ansvar för att driva och utveckla ett av Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag? Älskar du att bygga personliga relationer och dessutom är lösningsorienterad och pragmatisk med en förmåga att navigera i förändring? Då är det dig vi söker.  Vi söker nu en Regionchef i Stockholm, som med sin erfarenhet, sitt nätverk och sina kunskaper i branschen kommer att vara drivande i etableringen och expansionen av JKS Sverige i Stockholmsregionen.  Rollbeskrivning I rollen som Regionchef är du en del av JKS Sverige och kommer att ha det fulla ansvaret för nyetableringen av JKS Stockholm. Du ska vara motivatorn, kreatören och drivkraften i nära samarbete med dina kommande kollegor i Stockholm samt med dina kollegor på våra andra kontor i Sverige. Ditt huvudsakliga fokus och ansvar kommer att vara tillväxt och försäljning, både operativt och strategiskt. I dina ansvarsområden ingår bland annat; resultat- och budgetansvar identifiera nya affärer samt bearbeta och utveckla befintliga kunder marknadsaktiviteter så som deltagande i mässor, nätverk etc. personalansvar för kommande nya kollegor uppföljning av prestationer och nyckeltal månadsavstämningar aktivt bidra till JKS fortsatta expansion och verksamhetsutveckling JKS Sverige är idag ett engagerat team om tio medarbetare fördelat på två kontor i Malmö och Helsingborg. Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar provanställning.   Din profil För att lyckas i rollen som Regionchef och med JKS Sveriges etablering i Stockholm och fortsatta tillväxt vill vi att du har dokumenterad erfarenhet av framgångsrik försäljning inom bemannings- och rekryteringsbranschen samt eftergymnasial utbildning inom lämpligt område. Du har ett stort nätverk och är duktig på att identifiera, driva och utveckla affärer, kunder och samarbeten. Du är van vid och drivs av att arbeta prestigelöst, strukturerat och resultatinriktat. Vi ser gärna att du har ledarerfarenhet men viktigast är att du är en engagerad och prestigelös lagspelare som verkar för både verksamhetens och teamets bästa. Rollen kräver att du är uthållig, kreativ och anpassningsbar, att du har drivet och viljan att lyckas, samt klarar av en hög arbetsbelastning i perioder. Som person är du driven och nyfiken och bidrar gärna med idéer och nya perspektiv. Du drivs och motiveras av att skapa relationer och resultat och ser möjligheter och lösningar för att komma framåt, utveckla verksamheten och skapa tillväxt. Engelska och svenska i tal och skrift är ett krav och har du förståelse för danska är det meriterande, då JKS Sverige ingår i en dansk koncern. B-körkort är ett krav i tjänsten.  JKS Sverige erbjuder dig På JKS Sverige är det högt i tak, korta beslutsvägar och en prestigelös stämning. Du kommer att få arbeta med kompetenta kollegor, med lång erfarenhet från branschen, som ger dig de bästa förutsättningarna att snabbt komma in i din roll. Med ett stort fokus på nöjda kunder, konsulter och kandidater är vi måna om att alltid ge den bästa tänkbara servicen och hitta de bästa möjliga lösningarna för alla. Vi kan erbjuda dig en tjänst i ett bolag i tillväxt, som satsar på sina anställda, och som ger möjligheten att vara med på en spännande resa framåt. Ansökan Låter detta som en spännande utmaning för dig och är du intresserad av att bli en del av oss på JKS? Sök då gärna tjänsten redan idag, då vi gör löpande urval. För mer information är du välkommen att kontakta Frida Borg, Senior Recruitment Consultant, på 0709-68 30 19. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! Om JKS Sverige JKS Sverige är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, en del av Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag, och har arbetat med konsult- och rekryteringslösningar i över 25 år. Vi säkerställer kvalificerad arbetskraft till företag och hjälper människor att få jobb. Vi bemannar och rekryterar vi inom alla branscher och på alla nivåer. Ingen uppgift är för stor eller för liten. Våra kärnvärden, som vi alltid strävar efter, är; Effektivitet, Trovärdighet och Engagemang. JKS finns etablerade i Sverige, Danmark och Norge, med över 40 kontor sammantaget, och har ett nära samarbete över landsgränserna.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Customer Success Manager till Skyresponse

Om företaget Vi skapar trygghet för människor genom att säkerställa att larm och händelser åtgärdas effektivt och av rätt person genom vår molntjänst för larmhantering. Skyresponse har ett ledande nordiskt larm- och händelsesystem som används inom äldrevård, säkerhet och smarta byggnader. Skyresponse ledstjärna är ” We change the way people create true safety”, vi förändrar hur trygghet kan skapas, genom vår molnplattform. Skyresponse säkerställer under högsta möjliga tillgänglighet att åtgärder alltid når rätt personer, maskiner eller system genom en konfigurerbar larmregelmotor där våra kunder själva anpassar systemet efter sina behov. Alla tjänster är molnbaserade, fullt skalbara och globalt tillgängliga. Via våra öppna APIer tillåter vi våra partners att snabbt integrera nya enheter för larm, utbyta information och data till andra plattformar. Via vårt ekosystem möjliggör vi för partners att enklare bygga egna tjänster. Lösningen är den snabbast växande plattformen i Norden för trygghetslarm och bolaget har börjat sin internationella tillväxtresa. Skyresponse arbetar just nu med mer än 15 kanalpartners i 9 länder och har cirka 700 företag och organisationer som använder företagets tjänster vilket genererar mer än 14 miljoner larm och händelser varje månad runt om i Europa. Våra kontor i Sverige är belägna i Stockholm och Luleå, vi har även kontor i Ukraina och Storbritannien.   Om tjänsten Som Customer Success Manager hos Skyresponse kommer du att vara en viktig medlem i Customer Success teamet. Vi är teamet som tar hand om våra större kunder från att vi tar dem ombord i vår plattform och många år framåt. Tillsammans hjälper vi våra kunder att nyttja vår plattform på bästa sätt. Vi utökar vårt team och söker nu en driven och tekniskt intresserad Customer Success Manager som vill vara en nyckelspelare i vår organisation. Du kommer att ansvara för att säkerställa att våra partners snabbt når värde med våra produkter genom att skapa långsiktiga och framgångsrika partnerskap. Om du vill vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med spännande utmaningar inom Customer Success, är detta jobbet för dig! I denna roll kommer du att vara ansvarig för att säkerställa leverans av värde till våra partners, genom att ombordställa nya partners, utbilda och kontinuerligt utveckla deras användning av Skyresponse-plattformen. Du kommer också att hålla regelbundna operativa möten samt erbjuda proaktiv support för att maximera värde för våra kunder. Som en nyckelperson i vårt team kommer du att agera som en bro mellan försäljning och support, samtidigt som du håller våra partners engagerade och lojala. Din förmåga att vara tekniskt orienterad, hantera kunder effektivt och hitta lösningar på problem kommer att vara avgörande för din framgång i rollen. Vi söker dig som är handlingskraftig, resultatorienterad och alltid strävar efter att förbättra våra interna processer.   Vem är du? Du är tekniskt orienterad och intresserad Du är lösningssökande och handlingskraftig Du har tidigare erfarenhet av projektledning Du har en god förmåga att förstå och hantera kunder i alla relationer Du har erfarenhet av långsiktigt relationsskapande arbete   Vi erbjuder En central roll i ett innovativt och snabbväxande teknikföretag. Möjlighet att arbeta med spännande teknik i framkanten av digital transformation. Arbeta med kunder runt om i Europa Att genom modern teknik skapa en tryggare värld för människor   Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Sista ansökningsdag: Måndag den 3/6 2024. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Kontor: Stockholm/Hybrid lösning med möjlighet att arbeta hemifrån För din information: I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med OnePartnerGroup. Notera att du från start kommer att vara anställd av Skyresponse. OnePartnerGroup hjälper endast till med rekryteringsprocessen. Kontakta rekryteringskonsult Christina Stenbeck (073-424 89 05) eller [email protected] eller Åsa Wallergård Fröblom (076-000 18 58) eller asa.wallergard,[email protected] om du har frågor.

15 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Säljledare/Ställföreträdande butikschef Oskarshamn

Lidl Sammanfattning av tjänsten Vill du arbeta för dagligvaruhandelns snabbast växande kedja som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Vill du utveckla människor och ge våra kunder en upplevelse som överträffar deras förväntningar? Välkommen till rollen som säljledare/ställföreträdande butikschef på Lidl! Din roll Som säljledare/ställföreträdande butikschef på Lidl är du butikschefens högra hand och har en given plats i butiksledningen. Du motiverar och inspirerar butiksteamet till att uppnå sin fulla potential varje dag och säkerställer att uppgifter utförs effektivt, korrekt och i tid. Du deltar självklart i det dagliga butiksarbetet och arbetar tillsammans med teamet för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Rollen innefattar uppgifter som: •    Säkerställa och leverera utmärkt kundservice i butiken •    Stötta butikschefen i det dagliga arbetet i butiken och se till att ni når resultat genom att leda, motivera och utveckla butikspersonalen samt delta i det dagliga arbetet på ett föredömligt sätt •    Säkerställa att butiken lever upp till våra grundpelare inom kundvänlighet, varutillgänglighet, färskhet, renlighet och lönsamhet •    Arbeta målinriktat med butikens nyckeltal •    Samordna och organisera introduktion och vidareutbildning av alla butiksmedarbetare •    Du har även totalansvaret för butiksdriften när butikschefen inte är på plats Din profil * Du har erfarenhet av att leda, engagera, inspirera och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö  * Du har god problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och delegera arbetsuppgifter  * Du har starkt kundfokus och mycket god kommunikationsförmåga där du kan ge feedback som utvecklar teamet och butiken * Du har viljestyrkan att slutföra saker i tid och motiveras av att överträffa satta mål och maximera produktiviteten * Du har möjligtvis tidigare erfarenhet av att arbeta som ställföreträdande butikschef, butikschef eller som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandeln * Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot handel * Om du har erfarenhet av att arbeta inom dagligvaruhandeln eller liknande bransch är det meriterande * Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuder Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Vårt dagliga arbete är, förutom att leda, inspirera och leverera utifrån tydligt satta mål även karaktäriserade av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Och eftersom vi växer, kan du fortsätta utvecklas. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt för att fortsatt kunna utmana branschen.  Tjänsten är ett vikariat på 1 år med möjlighet till förlängning. Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via förmånsportalen Benify. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer både dags-, kvälls- och helgarbete att förekomma. Vill du vara med på vår utmanarresa? Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär: * Klicka på “Sök nu” * Fyll i formuläret  * Bifoga CV samt personligt brev  Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Om Lidl

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Driven säljare med intresse för bygg

Är du en målmedveten säljare som har erfarenhet av B2B? Vill du komma in på ett familjärt företag där gemenskap och förtroende är ledord? Hos Nordic Fastening Group får du unika möjligheten att växa in i din roll som säljare och ha kul på vägen. Tveka inte, sök redan idag! Till rollen som säljare hos Nordic Fastening Group … …söker vi dig som driven och resultatinriktad. Du har en stark vilja att ta dig framåt och har kunden i fokus. Du kommer att vara kundens bästa vän och rådgivare. Du är ett proffs på att bygga relationer och har en härlig energi som smittar av sig. Du är en positiv kraft som driver försäljningen framåt. Du förstår vikten av att vara en del av teamet och är en sann lagspelare som har lätt att samarbeta med olika personligheter. Vi kommer lägga stor vikt på din personliga lämplighet med för att passa in i rollen behöver du också ha: •2 års erfarenhet av B2B-försäljning med inriktning bygg- eller fästelement •Flytande svenska och engelska •Körkort B •Datavana (excel, CRM-system) Meriterande för jobbet är om du har: •Ett stort kontaktnät •Branscherfarenhet Arbetsuppgifter Rollen som säljare hon Nordic Fastening Group är dynamisk, rolig och utmanande. Har du en kreativådra och gillar att jobba tvärfunktionellt är detta rätt arbetsplats för dig. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att boka kundmöte, säljmöte, prospektering, skicka offer och avtal skrivning. Du kommer utgå från kontoret i Västerås (alt närliggande stad, t.ex Stockholm, Uppsala, Enköping) och bearbeta marknaden kring Västmanland, Stockholm, Sörmland och Östergötland. Resor över dagen ingår i tjänsten. Om Nordic Fastening Group AB Nordic Fastening Group AB erbjuder ett brett sortiment av fästelement och infästningar, inklusive allt från enkla förband med skruv, bricka och mutter till mer avancerade lösningar som gängade hylsor, gängstänger och dragstång. De har även produkter för stålbyggnation. Dom är engagerade i att erbjuda dokumenterad teknisk kvalitet för att skapa trygghet och lönsamhet för sina kunder inom områden som stål- och betongbyggnation, infrastruktur, energi och övrig industri. Som anställd hos Nordic Fastening Group får du : •Attraktiv lön •Friskvårdsbidrag •Tjänstepension •Sjukvårdsförsäkring •Mobiltelefon och dator •Tjänstebil •Terminalglasögon Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du bli direkt anställ hos kundföretaget. Denna rekryteringsprocess kommer att bestå av följande steg: •CV-granskning utifrån skallkrav och meriterande. •Kortare telefonavstämning. •Kompetensbaserad intervju med Framtiden. •Referenstagning. •Slutintervju på plats med Nordic Fastening Group. Villkor Start: september 2024 Ort: Västerås Omfattning: Heltid, med möjlighet till flex och hybrid Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Teamleader inom cleantech till 1komma5°

Om oss1KOMMA5 satsar på energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 1200 anställda på över 55 olika platser i Norden, Europa och Australien. 1KOMMA5 siktar på att bli marknadsledande i Europa med en försäljning på över 100 miljarder SEK per år senast 2030.Tillsammans har vi redan installerat över 20 000 anläggningar i Norden. Om rollenVi erbjuder en spännande möjlighet för dig som Teamleader till våra säljare ute på fält. Du kommer vara med och sälja samt ta hand om hela kundprocessen. En stor del av din roll kommer innefatta daglig coaching och utveckling av ditt team. Tillsammans med ditt team kommer du att åka ut till villaområden och knacka dörr i förhoppning om att hitta intresserade kunder, du bör därför vara resultatintresserad och engagerad samt van vid att arbeta mot kalla kunder. Vi kommer ge dig: Möjlighet att sälja våra innovativa produkter Möjlighet att vara med och bygga vår säljorganisation En fast lön och en attraktiv provisionsmodell En utvecklande och utmanande arbetsplats med goda karriärmöjligheter Kompentensutveckling inom försäljning Utbildning av våra produkter och branschen Friskvårdsbidrag och tjänstepension Vi tror att du: Har tidigare erfarenhet av försäljning- meriterande ifall det är på fält Är driven och ser positivt på utmaningar Har varit chef/teamleader/ledare tidigare eller har ledaregenskaper Är flexibel och har möjlighet att arbeta kvällstid Kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska Har arbetat med CRM-system (meriterande) Har b-körkort START: Enligt överenskommelsePLATS: StockholmOMFATTNING: 90% med möjlighet till kortare fredagarLÖN: Fast lön + provisionARBETSTIDER: Måndag-Torsdag kl.12-20, Fredag kl.12-16 1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

8 maj 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Teamleader inom cleantech till 1komma5°

Om oss1KOMMA5 satsar på energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 1200 anställda på över 55 olika platser i Norden, Europa och Australien. 1KOMMA5 siktar på att bli marknadsledande i Europa med en försäljning på över 100 miljarder SEK per år senast 2030.Tillsammans har vi redan installerat över 20 000 anläggningar i Norden. Om rollenVi erbjuder en spännande möjlighet för dig som Teamleader till våra säljare ute på fält. Du kommer vara med och sälja samt ta hand om hela kundprocessen. En stor del av din roll kommer innefatta daglig coaching och utveckling av ditt team. Tillsammans med ditt team kommer du att åka ut till villaområden och knacka dörr i förhoppning om att hitta intresserade kunder, du bör därför vara resultatintresserad och engagerad samt van vid att arbeta mot kalla kunder. Vi kommer ge dig: Möjlighet att sälja våra innovativa produkter Möjlighet att vara med och bygga vår säljorganisation En fast lön och en attraktiv provisionsmodell En utvecklande och utmanande arbetsplats med goda karriärmöjligheter Kompentensutveckling inom försäljning Utbildning av våra produkter och branschen Friskvårdsbidrag och tjänstepension Vi tror att du: Har tidigare erfarenhet av försäljning- meriterande ifall det är på fält Är driven och ser positivt på utmaningar Har varit chef/teamleader/ledare tidigare eller har ledaregenskaper Är flexibel och har möjlighet att arbeta kvällstid Kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska Har arbetat med CRM-system (meriterande) Har b-körkort START: Enligt överenskommelsePLATS: MalmöOMFATTNING: 90% med möjlighet till kortare fredagarLÖN: Fast lön + provisionARBETSTIDER: Måndag-Torsdag kl.12-20, Fredag kl.12-16 1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Vice President Global Sales

The airline industry is rapidly changing, and SAS is working hard to transform itself for its customers future needs. SAS is now looking for a highly motivated and analytical leader to head their Global Sales department. The Vice President Global Sales will be an integrated member of the Commercial Leadership Team, reporting directly to the Chief Commercial Officer. SAS is searching to employ a proven commercial and sales leader with extended experience from the Scandinavian and international travel industry. The ideal candidate should have a passion for, and a track record of, building strong internal and external relationships. The Vice President Global Sales will be directly responsible for delivering SAS’s global indirect revenue by leading and inspiring an international sales team. S/he will need to build positive and efficient relationships with global travel agencies, tour operators, business travel partner and corporate customers. Furthermore, s/he will work in partnership with our joint venture airlines. The complexity of this role lies in designing and continuously developing a competitive value proposition to customers through smart and innovative distribution and ultimately to ensure the development of a global sales organization of approximately 70 FTE. In this leadership position, the VP Global Sales will have full P&L responsibility. This position is located in Stockholm (SAS Head office in Solna/Frösundavik) but will require frequent and international travel. Main tasks: Lead the development and execution of a comprehensive sales strategy that aligns with the business transformation goals. Foster a culture of transformation and innovation within the sales team and wider organization, aiding the overall business restructuring process. Drive preference for SAS by building strong relationships within the travel industry and with our frequent traveller’s community. Monitor and analyze changes and developments that affect our industry, customers, and competitors to keep up with the latest trends and innovations in your market and translate to strategy. Use data first approach to design and continuously develop sales value proposition, sales targets, and taking responsibility for the department’s performance against targets. Secure best possible commercial deals with all major corporate customers, agents and tour operators by implementing optimal commercial frameworks and agreements to enable future profitability. Lead and drive digital distribution by introducing alternative booking solutions in close cooperation with SAS distribution team. Optimize SAS charter business share (both serial and ad hoc) of total SAS sales capacity, with main focus on SAS short- and long-term profitability. Present, promote, and sell SAS brand, products and concepts in external meetings and events Prepare business cases conduct ongoing qualitive and quantitative assessment of key strategic initiatives and present in SAS Group Management. Drive operational improvements to further reduce cost, increase customer experience, and improve quality. Shape the future commercial agenda as part of the Commercial Leadership Team IDEAL EXPERIENCE Functional expertise: a complete sales toolbox Minimum 5 years’ experience in senior commercial leadership roles. Experience with leading a business transformation Documented experience from driving cross functional results and development in complex organizations. Experience in a global, multi-channel organization Proven ability to drive sales strategies that boost customer acquisition, retention, and brand loyalty. Proven experience in managing and leveraging strategic partnerships. Experience from both corporate customers and travel agent negotiations. Academic degree Relevant academic degree in the field of Marketing, Business, or similar. Fluency in English The ideal candidate will be fluent in English with additional Scandinavian languages being considered a plus

8 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024