Systemansvarig

Sök bland 47 lediga jobb som Systemansvarig och börja ditt nya yrkesliv idag!

IMY rekryterar förvaltningsledare

Vill du arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd och kamerabevakning? Då ska du söka jobbet som Tjänsteansvarig hos oss! På IMY arbetar vi tillsammans för att skydda dina personuppgifter. Här får du möjlighet att bidra till en hållbar digitalisering, där innovation kombineras med ett starkt integritetsskydd! Vi rekryterar nu en förvaltningsledare till enheten för it, digitalisering och säkerhet (IDS). Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle. Arbetsuppgifter  Denna roll ansvarar för det övergripande och sammanhållande arbetet med den tekniska förvaltningen för vår Webb, Intranät, konferenssystem, e-postsystem men även vissa andra IT-plattformar för vår IT kan förekomma. Vår miljö bygger idag på on-prem-lösningar som är outsourcade hos en IT-leverantör. Rollen innebär att du kommer ha ett övergripande ansvar för den tekniska förvaltningsdelen där inkluderas drift, utveckling och uppföljning av de IT-plattformar som ingår i din tjänst. I rollen ingår många kontaktytor såväl internt som externt mot leverantörer. Samtidigt som du kommer att få jobba med flera spännande förändringsarbeten inom myndigheten. Tekniskförvaltningsansvarig inom bla. områdena: • Webb plattformen (Episerver/Optimizely cms) och Intranätplattformen (SiteVison) • Konferenssystem (Cisco Meeting Server/Jabber) • E-postsystem Arbetsuppgifter innefattar: • Planering av arbetsinsatser mellan enheten för kommunikation och externa utvecklare för webb och intranät • Delta i att upphandla system och nya tjänster • Följa upp säkerheten kring dina ansvarsområden • Bistå med felsökning och support Finns möjligheter att utveckla denna tjänst vidare beroende på kompetens. Enheten du kommer att tillhöra består idag av 7 medarbetare med olika kompetens och arbetsuppgifter. Kvalifikationer  Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete inom motsvarande områden. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, och har lätt för att förklara komplicerade tekniska termer för dem som inte är insatta i ditt område. Det är meriterande om du har erfarenhet av Episerver/Optimizely samt erfarenhet av projektledning. Dina personliga egenskaper  Som person är du utvecklingsorienterad och du driver självständigt och proaktivt dina uppgifter framåt. Du trivs i en dynamisk miljö och är flexibel, prestigelös och samarbetar lyhört och tillmötesgående både internt och externt. Du bidrar konstruktivt till gruppens framgång genom att dela information och kunskap. För att lyckas bra i rollen har du en god förmåga att förstå olika perspektiv, kan snabbt finna kärnan i komplex information och fatta rätt beslut utifrån det och kan leverera med god kvalitet även under hög arbetsbelastning. Vi tror att du gillar variation och att du arbetar effektivt under skiftande förutsättningar. Det kommer naturligt för dig att ta ansvar för dina uppgifter och din egen utveckling, samtidigt som du bidrar till helheten och myndighetens utveckling. Som representant för myndigheten är du förtroendeingivande, tydlig och har förmågan att bygga tillitsfulla relationer. Som person är du säkerhetsmedveten och har stor personlig mognad med eget driv. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten Du rapporterar till it- och säkerhetschefen som ingår i en av myndighetens ledningsgrupper. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning på samtliga tjänster. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm med möjlighet till enskild överenskommelse om hybridarbete. Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs för denna befattning. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. Frågor om tjänsten  För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna • It-och säkerhetschef Joakim Nyberg, 08-515 154 00 • Hr-generalist Rebecca Svanedal, 08-657 61 05 • Facklig företrädare Theodor Adolfsson (Saco-S), 08-657 61 13. Hur ansöker jag? Sista dag för ansökan är den 13 juni 2024. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Ange referens IMY-2024-6749. När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.

16 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Produktionsledare på MUST

Vill du ha ett meningsfullt arbete och bidra till ett säkrare Sverige i en osäker värld? Vårt erbjudande Den Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) bedriver verksamhet inom försvarsunderrättelsetjänst, militär underrättelsetjänst och militär säkerhetstjänst. Tillsammans bidrar vi till att en effektiv informationshantering kan bedrivas, såväl kortsiktigt som långsiktigt. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du dagligen bidrar till en ökad säkerhet. Vi ger dig möjlighet till certifieringar inom relevanta områden. Hos oss finns det friskvårdsmöjligheter som inkluderar träning tre timmar i veckan på arbetstid. Om enheten Must Informationshanteringskontor (IHK) ansvarar för informationshantering på Must-gemensam nivå samt planering, utveckling och vidmakthållande av IT-system. Kontoret arbetar för att stärka Musts flexibilitet och förmåga att svara upp mot verksamhetskrav på informationshantering och informationssystem. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att vara en del av en sektion som arbetar med drift av IT-system där detställs höga krav på säkerhet. I arbetsuppgifterna ingår ansvar för, planering av uppgifter, utveckling av rutiner och arbetssätt samt arbetsledning. Avstämningar sker löpande med angränsande sektioner. Sektionen arbetar i ett processorienterat arbetssätt där du kommer att vara med att utveckla rutiner mm. I arbetsuppgifterna innebär att du kommer att hantera olika roller så som relaese manager. Du som söker är villig att lära dig nya saker inom hela kompetensområdet och tar ett stort ansvar för dina åtaganden. Arbetet är omväxlande och för att lyckas i din roll arbetar du tillsammans med erfarna kollegor. I arbetsuppgifterna ingår också att delta och ge stöd till kontorets övriga verksamhet. Beredskapstjänstgöring och resor kan förekomma. Tjänsten innefattar inte personalansvar. Kvalifikationer • Relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Aktuell erfarenhet av IT-leveranser och av processorienterat arbetssätt • Erfarenhet av att arbetsleda samt arbeta självständigt såväl som i grupp • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • B-körkort Meriterande • Erfarenhet från IT-infrastruktur från Försvarsmakten eller annan myndighet inom totalförsvaret • Grundläggande kunskap om servrar, inklusive installation, underhåll och säkerhet • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet från arbete inom Försvarsmakten Personliga egenskaper För att trivas i rollen har du en naturlig fallenhet för ledarskap. Våra medarbetare har olika bakgrund men med ett gemensamt intresse och kunskap inom IT. Du uppskattar att både självständigt och i samarbete med andra anta utmaningar och förmedla lösningar. Detta innebär god förmåga att både sätta dig in i och dokumentera olika verksamheter ochtekniska lösningar. Det är också viktigt att vara flexibel för att kunna hantera förändrade förutsättningar. Som person är du trygg i dig själv, har stor integritet och är naturligt säkerhetsmedveten. Du är en nyfiken och kreativ person som kan uppnå ett stort förtroende hos våra uppdragsgivare.  Övrigt Urval kommer att ske löpande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten kräver arbete på plats och det finns därmed inte möjlighet till hemarbete. Befattningen är civil (oberoende). Tjänsten är placerad i Stockholm och tillträde sker snarast efter överenskommelse. Ovan ställda kvalifikationer ska på begäran kunna verifieras genom intyg, referenser samt urvalstester. Kontakt Frågor kan mejlas till: [email protected], vänligen skriv ”Produktionsledare IHK” i ämnesraden. Fackliga representanter är Anders Markow (Saco-S), Roger Eriksson (OFR/O), Katarina Kruse (SEKO), samt Maria Ekelund (OFR/S). De nås via växeln 08-788 75 00. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-06-10. Din ansökan ska innehålla CV och ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för en befattning hos oss. Du ansöker via jobb.forsvarsmakten.se. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) är en del av Försvarsmaktens högkvarter i Stockholm. Vi ger regeringen och Försvarsmakten kvalificerade beslutsunderlag om omvärldsutvecklingen och hot mot Sveriges och Försvarsmaktens säkerhet. Vår vision är ”Ett säkrare Sverige i en osäker värld”. Must är en kunskapsorganisation och erbjuder både spännande och för Sverige angelägna arbetsuppgifter. Här arbetar både officerare och civila experter inom olika områden, t ex statsvetenskap, IT, ekonomi, teknik, matematik och HR. En stor del av Must verksamhet omfattas av sekretess och vi ber dig därför att inte berätta att du sökt jobb hos Must för andra personer än dina närmaste. Läs gärna mer om Must och vår verksamhet här Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

16 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Scrum Master & Systemansvarig inom Inloggning & Säkerhet

Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt tillsammans och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan! Scrum Master & Systemansvarig | Skandia | Stockholm Vi söker en teknisk Scrum Master & Systemansvarig med kunskap inom inloggning och säkerhetsapplikationer. I teamet ansvarar man för verktyg och metoder för inloggning och säkerhetsapplikationer kopplat till bl.a. BankID och realtids bedrägeriövervakning och fraud. Teamet består av 14 medarbetare med rollerna: PO, verksamhetsutvecklare, mjukvaruarkitekt systemutvecklare och testare. Tillsammans sitter vi på kontoret i Stockholm, Lindhagensgatan 86. Inloggning och säkerhetsteamet uppdrag är att skydda Skandias kunder genom säkra inloggnings-och signeringslösningar och tekniska skydd. Fokus är att ligga i teknikens framkant med realtidsbedrägeriprevention mot tekniska och sociala attacker. Din roll Rollen som Scrum Master & systemansvarig över ett agilt team innebär ansvarar för lösningar inom områden såsom; inloggning, digital signering, tekniska skydd och realtidsövervakning inom Fraud/bedrägeriområdet. I rollen kommer du bland annat att: - Agera som teamets agila coach. Du faciliterar dem i det dagliga arbetet och hjälper dem etablera arbetsmetoder och beteenden som möjliggör en kundcentrerad, förutsägbar och kvalitativ leverans. - Ansvara för systemets/systemens funktionalitet på kort och lång sikt (produktion, utveckling, test). Leverera lösningar till beställare i enlighet med utformad process och givna ramar, samt för att aktuell dokumentation för systemet upprätthålls. Här innefattas release-planering, -genomförande samt förbättringar av processen. - Vara en bland flera Scrum masters i ett Agilt releasetåg. Tillsammans med övriga Scrum Masters inom tåget, stöttar ni och hjälpa varandra så tåget som helhet får en bra leverans. - Driva features som är framtagna i samråd med team och PO. Det kan exempelvis innebära att boka och facilitera workshops. - Har hand om 3:e linjens IT-support (1:a Service Support och 2:a Service Operations) och för interna och externa systemintegrationer. - Erfarenhet av att arbeta som Scrum Master. - Erfarenhet att arbeta som systemansvarig. - Innehar teknisk erfarenhet inom inloggning och säkerhetsapplikationer. - Kan flyttande svenska både i tal och skrift. Meriterande - Erfarenhet av BankID funktionaliteter. - Arbetat inom teknisk säkerhet. - Arbetat med systemfunktionaliteter. - Förståelse för utveckling av tekniska lösningar. - Bakgrund som utvecklare. - Kunskap i SQL. För att lyckas i rollen För dig är kulturen runt om dig viktig och du är en gedigen lagspelare i en lärande organisation. Du har ett verkligt intresse av att förstå kundens behov och de tekniska diskussionerna i teamet. Du har en förmåga att röra sig obehindrat mellan verksamhetsförståelse och tekniska implementationer. I rollen som Scrum Master & Systemansvarig ligger ansvaret att arbeta vidare med att förstå och hjälpa teamet genom att dagligen driva teamets utveckling framåt genom att implementera agila principer, leda standups, fungera som en "servant leader" genom att hjälpa teamet med hinderröjning, vara vägen in till teamet och ansvar för systemets funktionalitet. Att coacha och utveckla teamet är också en viktig del av arbetet. Ständiga förbättringar är ett naturligt sätt att nå förändring på riktigt för dig. Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. I din ansökan kommer du besvara några urvalsfrågor som ligger till grund för urvalsprocessen. Låter det som en intressant utmaning men du vill veta mer, tveka inte att höra av dig! Vi ser fram emot din ansökan ! Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Systemtekniker till Combitech i Stockholm

Vill du ta första eller nästa steg inom systemteknik? Combitech i Stockholm söker en Systemtekniker! Som Systemtekniker hos Combitech får du chansen att bidra till Sveriges säkerhet och säkerställa den tekniska förmågan i Försvarsmakten. Teamet har en avgörande roll i drift och förvaltning av Försvarsmaktens ledningssystem och nu söker vi dig som brinner för teknik och är redo att ta nästa steg i din karriär. Här kommer du att få möjlighet att utvecklas i en stimulerande miljö där samarbete och nyfikenhet är i fokus. Hos oss blir du en del av ett dedikerat team där vi värdesätter integritet och teknikintresse. Kom och gör skillnad tillsammans med oss! Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig spännande uppdrag – tillsammans med bra förmåner och stabila anställningsvillkor. För oss är kompetensutveckling en självklar del av jobbet och förutom att din personliga utveckling är i fokus erbjuder vi dig: • Uppdrag som har fokus på nyutveckling och högteknologiska lösningar • Fast marknadsmässig månadslön och pension - oavsett hur din beläggning för tillfället ser ut • Förmåner såsom arbetstidsförkortning, generöst friskvårdsbidrag och inställningen att ett hållbart livspussel samt trygghet hjälper dig att växa och utvecklas både som människa och konsult. Det här gör du hos oss Som systemtekniker ansvarar du för allt från drift och förvaltning till support på Försvarsmaktens ledningssystem, såväl som med utredningar och analyser av systemens status. Uppgifter som kan förekomma är: • Drift och förvaltning av system, ex. referens- och utvecklingssystem • Test och verifiering • Tekniska analyser • Uppföljning av systemens status • Ta fram tekniska anvisningar och underhållsinformation En annan del av rollen kan vara att arbeta med är att i referenssystem utföra verifiering av felrättningar och systemuppdateringar samt konfigurera olika nätverksprodukter. Ditt team och arbetsplats Du kommer att ingå i ett team om 4–8 systemtekniker som är vana att som lösa komplicerade tekniska problem från ett tvärfunktionellt angreppssätt tillsammans. Teamet planerar själva sitt arbete och baserat på dina erfarenheter, styrkor och ambitioner hittar ni tillsammans rätt roll för dig i teamet. Arbetet sker vid Combitechs kontor eller Leverantörens kontor i Järfälla. Mer om dig För att lyckas i rollen har du ett stort teknikintresse och du kan snabbt kan sätta dig in i komplexa tekniska system, samt har en vilja att jobba med teknik och växa in i rollen. Är du intresserad av eller arbetat med lednings- och radiosystem och tidigare erfarenhet av kryptosystem, nätverksadministration och Linux/Unix-baserade operativsystem är det meriterande. B-körkort är ett krav då tjänsten innebär en del resande. Du kommunicerar på svenska och engelska i både tal och skrift. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

15 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Erfaren Systemtekniker till Combitech i Stockholm

Bli en del av Combitech i Stockholm och vårt team av systemtekniker för drift och förvaltning av Försvarsmaktens ledningssystem Som erfaren Systemtekniker hos Combitech får du chansen att bidra till Sveriges säkerhet och säkerställa den tekniska förmågan i Försvarsmakten. Teamet har en avgörande roll i drift och förvaltning av Försvarsmaktens ledningssystem och nu söker vi dig som redan har erfarenhet och expertis inom området och är redo att ta nästa steg i din karriär. Här får du möjligheten att arbeta i en stimulerande miljö där samarbete och teknisk skicklighet står i fokus. Hos oss blir du en del av ett dedikerat team som värdesätter integritet och teknikintressen. Kom och gör skillnad tillsammans med oss! Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig spännande uppdrag – tillsammans med bra förmåner och stabila anställningsvillkor. För oss är kompetensutveckling en självklar del av jobbet och förutom att din personliga utveckling är i fokus erbjuder vi dig: • Uppdrag som har fokus på nyutveckling och högteknologiska lösningar • Fast marknadsmässig månadslön och pension - oavsett hur din beläggning för tillfället ser ut • Förmåner såsom arbetstidsförkortning, generöst friskvårdsbidrag och inställningen att ett hållbart livspussel samt trygghet hjälper dig att växa och utvecklas både som människa och konsult. Det här gör du hos oss Som erfaren systemtekniker ansvarar du för allt från drift och förvaltning till support på Försvarsmaktens ledningssystem, såväl som med utredningar och analyser av systemens status. Uppgifter som kan förekomma är: • Drift och förvaltning av system, ex. referens- och utvecklingssystem • Test och verifiering • Tekniska analyser • Uppföljning av systemens status • Ta fram tekniska anvisningar och underhållsinformation En annan del av rollen kan vara att arbeta med är att i referenssystem utföra verifiering av felrättningar och systemuppdateringar samt konfigurera olika nätverksprodukter. Ditt team och arbetsplats Du kommer att ingå i ett team om 4–8 systemtekniker som är vana att som lösa komplicerade tekniska problem från ett tvärfunktionellt angreppssätt tillsammans. Teamet planerar själva sitt arbete och baserat på dina erfarenheter, styrkor och ambitioner hittar ni tillsammans rätt roll för dig i teamet. Arbetet sker vid Combitechs kontor eller Leverantörens kontor i Järfälla. Mer om dig För att lyckas i rollen har du har ett stort intresse för teknik och en förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa system. Erfarenhet från arbete inom Försvarsmakten, särskilt med lednings- och radiosystem samt kryptosystem och nätverksadministration, är meriterande. B-körkort är ett krav då tjänsten innebär en del resande. Du kommunicerar på svenska och engelska i både tal och skrift. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

15 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Systemansvarig IT interna stödsystem

Vill du jobba med förvaltning och utveckling av affärskritiska system i en samhällskritisk verksamhet?    Samhällets elektrifierade utveckling har säkert inte undgått dig. Vårt allt större behov av el ställer energibranschen inför flera stora utmaningar. Sverige behöver fördubbla elproduktionen, bygga ut kraftnätet och ställa om till förnybar el.    Svenska Kraftnät spelar en viktig roll i denna omställning. Med avancerad teknik och en stark vilja finner de framtidens lösningar. Digitalisering är en central del av arbetet, och för att lyckas behövs rätt kompetens. Därför ska vi nu stärka upp med flera tjänster som Systemansvarig IT.   Kan det här vara ditt nästa, och kanske viktigaste, IT-jobb?    Var med och säkerställ att Sverige lyser – såväl idag som imorgon!     Om tjänsten   Du kommer att vara en del av Svenska kraftnäts digitaliseringsresa genom att ansvara för förvaltning och förbättring av ett eller flera system som stödjer den interna verksamheten, exempelvis system inom Ekonomi-, HR- eller Kommunikation. Vilka system som kommer att ingå i ditt ansvarsområde baseras på dina tidigare erfarenheter och intressen. Du ges alla möjligheter att vara med och forma, bidra och påverka din roll och tekniklyftet framåt.   Vidare så bidrar du med djup förståelse för applikationen och samarbetar nära IT-specialister, arkitekter och tekniker. Tillsammans säkerställer ni att systemen möter morgondagens behov, håller hög kvalitet och är tillgängliga. Dessutom kommer du att ha regelbunden kontakt med externa leverantörer och samarbetspartners.     Rollen omfattar följande arbetsuppgifter:  • Genomföra förvaltningsaktiviteter   • Omvandla verksamhetens behov till effektiva IT-lösningar   • Planera och genomföra releaser – önskade förändringar enligt prioritering   • Hantera incident och problemärenden – administrera felanmälningar och ansvara för lösning   • Vara en stödjande resurs i projekt som kräver förändringar i systemet   • Underhålla och genomföra nödvändiga uppgraderingar   • Säkerställa följsamhet mot gällande säkerhetskrav   Din bakgrund  • Relevant högskoleutbildning inom Teknik, Systemvetenskap eller Datateknik, alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt  • 3-5 års erfarenhet av system- och applikationsförvaltning, varav minst 2 år med affärs-/verksamhetskritiska system  • Erfarenhet av ITIL, pm3 eller motsvarande  • Mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt  Det är meriterande om du uppfyller något av följande:  • Erfarenhet av att samarbeta med kompetenser inom infrastruktur  • God kännedom om IT-säkerhet  • Erfarenhet av agila arbetsmetoder  • Erfarenhet av kravhantering och testplanering  • Grundläggande projektledarerfarenhet  Varje enskild medarbetare är oerhört viktig för att vi ska lyckas med vårt uppdrag och vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper när vi rekryterar. I denna roll är det viktigt att du är ansvarstagande, flexibel samt har förmågan att arbeta med parallella uppgifter. Du har en kompetensmässig bredd som medför förståelse för både teknik och verksamhet. Med din analytiska förmåga och förståelse för helheten hanterar du olika problem. Eftersom Svenska kraftnät befinner sig i en föränderlig fas är detta en möjlighet för dig som är proaktiv, driven och som vill upprätta nya processer.  Du kommer även ha många olika kontaktytor, såväl internt som extern, vilket förutsätter att du besitter god kommunikationsförmåga samt att du trivs att arbeta både självständigt och i grupp.    Bra att veta  • Tjänsten är placerad i Sundbyberg • Möjlighet till distansarbete upp till 50% • Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid • Vi satsar stort och söker systemansvariga till flera olika områden • Sista ansökningsdag 2024-06-10. Vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan.    Kontakt  I denna rekrytering samarbetar Svenska kraftnät med IDG Recruitment.  Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Moa Eriksson, [email protected], 070-828 36 65 eller ansvarig rekryterare hos Svenska kraftnät Maria Sahlén, 010-489 20 27, [email protected].  Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected].    Övrig information  Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.  För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

15 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Konfigurationsledare inom försvarsindustrin

Är du en mästare på att hålla i trådarna och har ett skarpt öga för detaljer? Är du redo att göra en verklig skillnad och bidra till ett säkrare samhälle? Då är det dags att ta steget och ansöka om rollen som konfigurationsledare hos SAAB. Välkommen in med din ansökan! Rollen passar dig som Presterar som bäst när det är ordning och reda. Du älskar struktur och noggrannhet är din styrka. Du accepterar inget mindre än perfektion och har modet att stå upp för kvalitet. Din nyfikenhet driver dig framåt och du tar ansvar för att lära dig det du behöver. Du är skicklig på att kommunicera med olika människor, lyssnar aktivt och är öppen för andras perspektiv. För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan krav •Minst 2 - 3 års arbetslivserfarenhet som konfigurationsledare eller kvalitetsingenjör •Ha en förståelse för konfigurationsledning, informationssäkerhet och export •Högskoleutbildning inom datavetenskap eller systemvetenskap •Väldigt god svenska och engelska i tal och skrift •Uppdraget är placerat i säkerhetsklass. Inför anställning krävs det att du genomgår en säkerhetsprövning och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Detta kan medföra krav på visst medborgarskap. Meriterande för rollen är Erfarenhet av mjukvaruutveckling, hårdvarukonstruktion Erfarenhet av verksamheter med liknande höga krav på t.ex. informationssäkerhet, spårbarhet, exportkontroll (t.ex. försvarsindustri, tåg, telekom, medicin, bank) Om arbetet Som Konfigurationsledare kommer du tillhöra System Management som är en del av affärsområdet Survaillance. Du kommer att skapa och underhålla instruktioner inom Configuration managment området och bidra till dess ständiga förbättring. Majoriteten av din tid kommer du att sitta i svenska projekt och en mindre del i exportprojekt. Du kommer vara en aktiv och integrerad del av projektet och delta i all planering, diskussioner etc. som kan ha inverkan på konfigurationshanteringen. Rollen kräver tätt samarbete och kontakt med bland annat skribenter, teamledare, projektledare och andra Konfigurationsledare. Om SAAB Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Deras verksamhet sträcker sig världen över och kollegor inom bolaget finner du på samtliga kontinenter. Saab utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas behov gällande försvars- och säkerhetslösningar, system och produkter samt aeronautisk. Om oss på Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos SAAB. Rekryteringsprocessen 1. Telefonavstämning med Framtiden. 2. Kompetensbaserad intervju med Framtiden. 3. Referenstagning. 4. Slutintervju med kundföretaget. 5. Säkerhetsprövning och registerkontroll. Övrigt Startdatum: augusti Lön: enligt överenskommelse Placeringsort: Järfälla, Stockholm Arbetstider: heltid, kontorstider med flex Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Product Owner - ServiceNow Request Management

Are you passionate about leveraging cutting-edge technology to streamline processes and enhance user experiences? Do you thrive in a dynamic environment where your expertise can make a tangible impact? If so, we want you to join our team as a ServiceNow Request Management Product owner & Platform owner! As a ServiceNow Request Management Product Owner, you will play an important role in driving the development and implementation of our request management solutions and service portal. You will collaborate closely with cross-functional teams to gather requirements, define user stories, and prioritize product features. With your strategic vision and technical expertise, you will ensure that our ServiceNow platform meets the evolving needs of our clients and exceeds their expectations. Responsibilities • Define and prioritize product backlog based on business objectives and customer feedback. • Collaborate with stakeholders to gather requirements and translate them into actionable user stories. • Work closely with development teams to ensure timely delivery of product features and enhancements. • Conduct user acceptance testing and gather feedback to continuously improve product functionality. • Stay informed about industry trends and best practices to drive innovation and maintain a competitive edge. Desired skills • Bachelor’s degree in Computer Science, Information Technology, or related field. • Proven experience as a Product Owner or similar role, with a focus on ServiceNow request management. • In-depth knowledge of ServiceNow platform capabilities, including Request, Incident, and Change Management. • Strong communication and stakeholder management skills, with the ability to articulate technical concepts to non-technical audiences. • Exceptional problem-solving abilities and attention to detail. • ServiceNow certification(s) preferred. What we offer Scania is on a journey with a strong purpose: to drive the shift towards a sustainable transport system. To get there, we have gathered a diverse team with talented and fun colleagues, endless development opportunities and good work-life balance. We work a mix of remote and in office. Our offices are activity based with a lot of creative spaces in Södertälje, and we also have a new office hub close to the central station in Stockholm. Furthermore, you are offered annual bonus, lunch to reduced prices, wellness contribution and much more. For questions about the job, reach out to hiring manager Sargon Suberkli, [email protected] A background check might be conducted on the final candidate.

10 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
IT Service Owner till E.ON!

E.ON är övertygade om att du som är innovativ, energisk och vill arbeta för ett mer hållbart samhälle har mycket att bidra med i deras verksamhet! Den här rollen passar dig som har erfarenhet av att arbeta med IT projektledning eller har en utvecklarbakgrund men nu vill röra dig mer mot en koordinerande roll. Trivs du dessutom på en arbetsplats där det ställs krav på ditt fokus och din goda samarbetsförmåga kan detta vara tjänsten för dig! Vill du vara med och bygga framtidens E.ON? OM TJÄNSTEN E.ONs mål är att senast 2025 erbjuda sina kunder 100 procent förnybar och återvunnen energi. Fantastiskt, eller hur!? Förutom arbetet för ett mer hållbart samhälle arbetar E.ON även för att skapa och bibehålla en inkluderande arbetsmiljö, mångfald bland sina anställda samt ligga i framkant när det gäller den digitala utvecklingen. Rollen som IT Service Owner inom web & app teamet innebär ett övergripande ansvar för att hålla samman de aktiviteter som rör förvaltningsuppdraget vilket innebär inslag av både strategisk och operativ karaktär. I detta ligger alltifrån att följa utvecklingen inom relevanta områden (front-end) och proaktivt föreslå förbättringar, plattforms-underhåll för att möta interna och externa krav till att agera på utmanande supportärenden. Det är ett mångsidigt uppdrag med hög nivå av självständighet och stort utrymme för personliga initiativ. I rollen ingår att upprätthålla kontakten med representanter från verksamheten men också med externa leverantörer. Du erbjuds - En roll med många olika kontakt- och samarbetsytor som gör det möjligt att arbeta kreativt och påverka E.ONs fortsatta digitalisering samt avdelningens utveckling - En viktig roll där din drivkraft , vilja att utveckla och utvecklas tillsammans en stor portion av nyfikenhet kommer vara en nyckelfaktor för framgång - Att bli en del av ett hållbart, framåtsträvande bolag i regionen! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Sätta budget och följa upp kostnader * Hantering av fakturer från leverantörer * Resursplanering för utvecklingsteamet * Att ni efterlever de rutiner och arbetssätt som finns i organisationen och legalkrav inom plattformarna * Proaktivt arbetat med förbättring och utveckling av de applikationer/system VI SÖKER DIG SOM - Examen inom relevant eftergymnasial IT-utbildning, gärna med inriktning inom något av följande områden: Kravställning, Verksamhetsutveckling, Front-end, IT-projektledning - Grundläggande Front-end kompetens - Kan kommunicera obehindrat i både svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av arbete inom projektledning och förvaltning av applikationer - Tidigare erfarenhet av Azure Admin kompetens - Tidigare erfarenhet av Energibranschen Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Strukturerad - Självgående - Problemlösande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

8 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Integration Platform Engineer within eHealth

Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in eHealth with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our eHealth solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries. The positionThis position is part of the development organization R&D Foundation where we have gathered and continue to gather capabilities that spawn over several products and/or product lines.In the world of digital health systems, an important part is the integration platform. We are currently seeking a system engineer to join our team to focus on our chosen platform – Health Connect from InterSystems. The position will play a crucial role in bridging strategic initiatives outlined by the Enterprise Architecture function with the hands-on implementation efforts led by our Integration Transformation Team. We are expecting this position to be the SME and goto-person for our integration platform, and be responsible for the adoption and usage of the same.At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do.About youWe are looking for you who have a software engineering background and are passionate about bridging the gap between software systems. You should feel comfortable working in a new area where there are lots of unknowns. It is also of the essence that you are a team player that has good communication skills. To be successful in the role will require experience from one or several integration platform tools and techniques. Requirements Good understanding of at least one Integration Platform/Enterprise Service Bus Knowledge of Integration patterns API knowledge Analytical skills Bachelor’s degree or equivalent work or education experience in relevant field. It's a bonus if you Experience from InterSystems Health Connect Knowledge about FHIR, HL7 and OpenEHR Experience in education and knowledge sharing Practice from governance and development in an ICC – Integration Competence Center Place of employment: Linköping or Stockholm At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too. Scope: Full time Form of employment:Permanent employment, 6 months trial period Other:We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link. We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process. We look forward to receiving your application! Read more about ushere! Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career sitehere!

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024