Trafikkoordinator

Sök bland 8 lediga jobb som Trafikkoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!

Bidra till en skinande resa! Trafik och fordonservice till Kungälv 

Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr. Vygruppen är en nordisk transportkoncern med cirka 11 600 anställda och en årlig omsättning på över 18 miljarder kronor. Vårt samhällsuppdrag är att erbjuda attraktiva, kollektiva transportlösningar på ett hållbart sätt, och visionen är "Vy gör det enkelt att välja miljövänligt". Det ska vi uppnå genom att ge våra kunder bra upplevelser varje dag, vara branschledande inom innovation, vara effektiva och pålitliga i allt vi gör, och ha engagerade och kundorienterade medarbetare. Vy har verksamhet inom tåg, buss, gods och resor i Norge och Sverige. Bli en del av vårt härliga team i Kungälv! Vi letar efter en kollega (TFS- medarbetare) som kan komplettera vårt gäng och kicka igång kvälls- och nattskiften under vardagar! Din främsta uppgift? Att hålla bussarna skinande rena och körklara, vilket gör dig till den viktiga pusselbiten som säkrar både kvalitet och säkerhet. Som vår TFS-medarbetare blir du bussarnas bästa vän, du håller dem i toppskick och är på så sätt med och gör stor skillnad varje dag. TFS rapporterar direkt till platschefen. Vill du vara den viktiga länken mellan förare och ledning som ser till att resenärerna får en skinande resa? Skicka in din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter I rollen som TFS är det ditt ansvar att bidra och hålla hjulen i rullning mot lönsamhet, effektivitet och en trafiksäker verksamhet varje dag. Du kommer att arbeta med ständiga förbättringar i enlighet med våra gemensamma värderingar och depåns mål, vilka är en del av företagets övergripande mål. Exempel på arbetsuppgifter:  .Köra buss till och från verkstad. Viss linjekörning förekommer .Utföra interna trafiksäkerhetskontroller enligt checklistor  .Stöd och support i den dagliga verksamheten på depån samt till trafikledningen .Tvätta, städa och tanka bussar .Hantera inrapporterade felrapporter .Underhåll och enklare reparationer .Hittegodshantering .I övrigt stå till förfogande för förekommande arbetsuppgifter som närmsta chef tilldelar Kvalifikationer .Giltigt D-körkort .YKB .Kommunicerar effektivt både skriftligt och muntligt på svenska .God samarbetsförmåga Det är meriterande om du har en fordonsteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet från fordonsteknik. Även god datorvana och kompetens inom Microsoft office 365 är meriterande. Personliga egenskaper Vi letar efter dig som brinner för att hjälpa andra och leverera god service. Engagemang, ansvarstagande och nogrannhet är något som kännetecknar ditt arbete och vi ser att du är lösningsorienterad och praktiskt, "händigt" lagd. Att planera din dag och ta egna initiativ med gott omdöme är en självklarhet för dig då du har en naturlig känsla för vad som behöver prioriteras. Du har inga problem med att anpassa dig när situationen kräver det och när tempot är högt ser vi att du hanterar stress på ett balanserat sätt. För att passa in i rollen är det viktigt att du trivs med självständigt arbete samtidigt som du uppskattar att vara en del av ett team. Din samarbetsförmåga är god då du dagligen arbetar med dina kollegor mot gemensamma mål! Att du delar med dig av din kompetens och erfarenhet ser vi som en självklarhet. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning och en arbetsplats med härliga kollegor. Varierande arbetsuppgifter och en kultur som kännetecknas av respekt. Viss helgtjänstgöring kan förekomma. Vi tillämpar provanställning 6 månader och i samband med rekrytering och löpande under anställning förekommer drogtester. Vi kommer även be dig uppvisa ett utdrag från polisens belastningsregister . Lön enligt Bussbranschavtalet med tillkommande personalförmåner, inklusive friskvårdsbidrag och personalrabatter på våra produkter. Urval till tjänsten sker löpande under ansökningsperioden så varmt välkommen med din ansökan redan nu!   Kontaktinformation Ove Svedberg, Platschef, 0730757546, [email protected] Arbetsplats Rattgatan 43 442 40 Kungälv

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Bli InQuires skickliga Leveranskoordinator!

Om företaget InQuire är en innovativ utvecklingspartner inom leveranslogistik. Vi arbetar tätt med namnkunniga företag inom detaljhandeln med Norden och Europa som bas. Med vår kompetens och erfarenhet, samt våra metoder och verktyg, hjälper vi våra kunder att hålla sina leveranslöften. Vi brinner för hållbara leveranser oavsett om vi pratar om miljömässiga, ekonomiska eller sociala aspekter. Att leveransen skall ske till rätt plats, i rätt tid och med ett leende från chauffören är för oss en självklarhet. Är du noggrann, gillar att jobba i högt tempo tillsammans i ett team med hög servicenivå och vill vara med på vår resa framåt? Då kanske just du är vår nya kollega! Vi söker just nu en Logistikkoordinator till vårt kontor i Lidköping inom vårat affärsområde Construction. Hos oss får du: Arbeta tillsammans med våra fantastiska och otroligt engagerade kollegor, kunder och samarbetspartners. Vara med på InQuires hållbara resa och utveckling framåt. Utvecklingsmöjligheter. Vara en viktig del av vår företagskultur, IQulture. Sitta tillsammans med dina nya kollegor i våra nya unika kontorslokaler. Nu väntar vi på just din ansökan där du även skriver ner några rader om vad som lockar dig att söka till oss på InQuire. Tjänstebeskrivning Du arbetar i ett team där flera olika arbetsmoment ingår. I gruppen planläggs våra kunders leveranser av varor med fokus på låga transportkostnader genom hög fyllnadsgrad och geografiskt optimala rutter. Största fokuset för denna tjänst består av kommunikation, administration och övervakning av transportflöden - det vill säga allt som sker efter att planläggningen är genomförd. Du sitter som länken mellan kund och leverantör, en uppgift som du alltid utför med hög service och engagemang! Tjänsten är en visstidsanställning, fram till 1 november 2024. Tillträde är omgående, dvs under maj månad. Kvalifikationer På InQuire tror vi att de flesta människorna kan lära sig det mesta så länge man är nyfiken och har den rätta viljan. Stor vikt kommer därför att läggas på personlig lämplighet, engagemang, driv och attityd. Som person gillar du att arbeta i ett högt tempo och att lösa problem. Du brinner för att ge hög kundservice och att leverera kvalitet i allt du gör. Du arbetar systematiskt, kommunicerar tydligt samt trivs med att jobba i ett team. Du har lätt för att se lösningar, tar ansvar för ditt arbete och utför det på ett noggrant sätt. Vi söker dig som är: · Kommunikativ och gillar lagarbete · Strukturerad och gillar ordning och reda · Resultatinriktad och gärna en tävlingsmänniska · Lösningsorienterad som gillar utmaningar som för andra tycks omöjliga att lösa. · Systematisk · Analytisk Meriterande erfarenhet · Kundservicearbete · Arbete med transportlogistik · Utbildning inom Supply Chain/Logistik · Tidigare arbete med olika kund- respektive leverantörsförhållande Övriga uppgifter · Mycket god datorvana är ett krav · Körkort är ett krav · Mycket god svenska samt mycket god engelska i tal och skrift är ett krav Placeringsort Du är placerad på vårt huvudkontor i Lidköping. Resor kan förekomma och då i utbildningssyfte med besök hos våra kunder och samarbetspartner. Våra kärnvärden som vi gärna berättar mer om när vi ses är: Transparency Relationship Sustainability Gå gärna in och läs mer på www.inquire.se Övrig information Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Jesper Lundqvist, BAM Electronics på mail [email protected] alternativt på telefon 076-644 06 47. Sista ansökningsdag är 23 maj 2024. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Hoppas vi ses!

16 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Trafikkoordinator till kund i Malmö på kort uppdrag

Arbetsbeskrivning Vår kund söker nu dig som vill ansvara för säkerhet och koordinering av fordon på deras hub i Malmö. Vi söker dig som trivs i en kontrollfuktion där du ansvarar för att de regler och föreskrifter som utfärdast efterföljs på Huben. Du arbetar nära transportchefen. I tjänsten ingår följande arbetsuppgifter: • Kontinuerlig övervakning av lastning / lossning av lastbilen • Korrigera / påminna drivrutiner vid behov • Granskning av lastbilar och förare + rapportering • Stödja förare vid problem • Minska tiden för förare i navet (Undvik onödiga väntetider) Din Profil Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom transportsektorn eller liknande branscher. Att du har förståelse för vikten av säkerhet och kvalitet. Du ska vara van att handskas med många olika männsikor varje dag och förstår vikten av god service och en rak och tydlig kommunikation. Då du kommer att övervaka lastning / lossning av lastbilarna på plats ser vi det som en stor merit om du har erfarenhet av lastbilar som chaufför eller mekaniker. Krav för tjänsten är körkort och att du kan tala både Svenska och Engelska. Om företaget Autorekrytering samarbetar med de främsta generalagenterna, leverantörerna och återförsäljarna inom motorbranschen. Som anställd hos oss får du tillgång till vårt stora nätverk i branschen och får representera en aktör i framkant. Vi får ännu en duktig konsult (Du) och du får nya erfarenheter och värdefulla kontakter. Vi står bakom dig när du är ute på uppdrag – stöttar och peppar dig så att du ska nå nya nivåer i din karriär och i din personliga utveckling. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering, har du fårgor kring tjänsten är du välkomen att kontakt Teo Sandahl på [email protected]

10 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Trafikansvarig sökes omgående!

Nu söker vi en driven och serviceinriktad trafikansvarig till en av våra kunder i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med stora möjligheter till en tillsvidareanställning, antingen hos oss på Prowork eller direkt hos kunden.  Om tjänsten Arbetet innebär mycket kundkontakt och du förväntas fungera som en rådgivare till företagets kunder vid val av TA-material. Arbetsuppgifterna består bland annat av att leverera och etablera trafikavspärrningsmaterial, barriärer och övriga skyddsanordningar till företagets kunder. Utöver det kommer du även arbeta med uthyrning och underhåll av TA-material inne på kundens filial.  Om dig Du är en engagerad lagspelare som sätter stort värde i service och kvalité. Vidare är du initiativtagande, lyhörd och strukturerad i ditt arbete. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper samt din förmåga att bidra till god teamkänsla på arbetsplatsen. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbete och om du har arbetat med TA-material tidigare är det ett stort plus.  Krav God svenska i tal och skrift (då det används i det dagliga arbetet) B-körkort Utbildningen arbete på väg upp till 1.2  Meriterande Erfarenhet av liknande arbete  Erfarenhet av TA-material  BE/C-kort  APV 2 och 3  Ansök redan idag genom att skicka in ditt Cv via annonsen.  Tjänsten kan komma att tillsättas innan tiden för annonsen gått ut.

7 maj 2024
Sista ansökan:
18 juni 2024
Trafikkoordinator till kund i Malmö på kort uppdrag

Arbetsbeskrivning Vår kund söker nu dig som vill ansvara för säkerhet och koordinering av fordon på deras hub i Malmö. Vi söker dig som trivs i en kontrollfuktion där du ansvarar för att de regler och föreskrifter som utfärdast efterföljs på Huben. Du arbetar nära transportchefen. I tjänsten ingår följande arbetsuppgifter: • Kontinuerlig övervakning av lastning / lossning av lastbilen • Korrigera / påminna drivrutiner vid behov • Granskning av lastbilar och förare + rapportering • Stödja förare vid problem • Minska tiden för förare i navet (Undvik onödiga väntetider) Din Profil Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom transportsektorn eller liknande branscher. Att du har förståelse för vikten av säkerhet och kvalitet. Du ska vara van att handskas med många olika männsikor varje dag och förstår vikten av god service och en rak och tydlig kommunikation. Då du kommer att övervaka lastning / lossning av lastbilarna på plats ser vi det som en stor merit om du har erfarenhet av lastbilar som chaufför eller mekaniker. Krav för tjänsten är körkort och att du kan tala både Svenska och Engelska. Om företaget Autorekrytering samarbetar med de främsta generalagenterna, leverantörerna och återförsäljarna inom motorbranschen. Som anställd hos oss får du tillgång till vårt stora nätverk i branschen och får representera en aktör i framkant. Vi får ännu en duktig konsult (Du) och du får nya erfarenheter och värdefulla kontakter. Vi står bakom dig när du är ute på uppdrag – stöttar och peppar dig så att du ska nå nya nivåer i din karriär och i din personliga utveckling. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering, har du fårgor kring tjänsten är du välkomen att kontakt Teo Sandahl på [email protected]

7 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Trafikutvecklare

Allmän kollektivtrafik, Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Region Sörmland ansvarar för områden som är viktiga för alla som bor, lever och verkar i Sörmland. Verksamhetsområdet består av cirka 150 medarbetare och leds av den regionala utvecklingsdirektören. Sörmlandstrafiken är en del av hållbar regional utveckling. Allmän kollektivtrafik är en av verksamheterna med uppdraget att utveckla en attraktiv, effektiv och tillgänglig kollektivtrafik i Sörmland. Verksamheten består av 26 medarbetare uppdelade på tre enheter: trafikutveckling, avtalsförvaltning och marknad och försäljning. Till detta kommer Mälartåg kundservice som bedrivs på uppdrag av Mälardalstrafik. Medarbetarna är placerade i Eskilstuna. Tillsammans med regionens kommuner driver vi arbetet för en bättre kollektivtrafik med målsättning att få flera att välja att åka kollektivt. Vi ansvarar för den upphandlade busstrafiken och har en viktig uppgift i arbetet med den storregionala satsningen på regionaltågstrafik genom Mälardalstrafik. I vårt ansvar ligger allt från marknadsföring och biljettförsäljning till att aktivt driva större strategiska utvecklingsprojekt i syfte att förbättra trafik och infrastruktur för våra resenärer inom regionen. Nu söker vi en trafikutvecklare som tillsammans med medarbetare, verksamhetschef och alla andra i regionen och Sörmlands kommuner får möjligheten att bidra till att utveckla verksamheten och bli ännu bättre och effektivare i vårt uppdrag. Dina arbetsuppgifter Som trafikutvecklare är du en del av team som håller samman trafikplaneringsprocessen för länets trafikavtalsområden. Som trafikutvecklare har du en samordnande roll att, tillsammans med kommuner, trafikföretag och andra intressenter, planera och utveckla länets kollektivtrafik. Inom enheten finns också trafikstrateg som svarar för utredningar, tågplanering och utvecklingsfrågor samt analytiker för att bistå med ett omfattande analysarbete. I rollen som trafikutvecklare ingår bland annat: • Rutiner och processer för trafikplanering och -utveckling, inkl. mål- och ekonomiuppföljning. • Lokal landsbygdstrafik och stadstrafik med kommunerna som beställare och finansiärer. • Regional och länsöverskridande trafik med regionen som finansiär. • Ärendehantering till politik och tjänstepersonsgrupperingar. Beroende på din profil och tidigare erfarenhet kan även andra uppgifter ingå i tjänsten. Exempelvis att koordinera och delta i projekt rörande kollektivtrafikens infrastruktur såsom hållplatser, bytespunkter och depåer, arbeta med mindre och större utredningsuppdrag eller att fungera som objektspecialist för våra trafikplaneringssystem. Trafikutvecklaren har ett strukturerat samarbete med kommunerna och trafikföretagen. I rollen ingår också ett nära samarbete med andra verksamheter inom verksamhetsområdet hållbar regional utveckling till exempel verksamheten samhällsplanering och infrastruktur. Din kompetens Vi söker dig som arbetat minst 3 år inom samhällsplaneringsområdet. Om du har erfarenhet från arbete med kollektivtrafik är det ett extra plus. Känner du dig kvalificerad för det beskrivna uppdraget och har relevant högskoleutbildning eller erfarenhet så kanske detta är en tjänst för dig? Vi förväntar oss att du är strukturerad, har förmågan att samarbeta med kollegor och kan vara en förebild för Region Sörmland. Du är ansvarfull , levererar inom utsatt tid och ser till att processerna går framåt med förväntat resultat. För att lyckas i uppdraget ställs det krav på att du har en tydlig styrning och ledning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation. Du är bra på att uttrycka dig i både tal och skrift och har en förmåga att anpassa din kommunikation efter olika målgrupper. Du känner dig bekväm med att representera verksamheten och dess uppdrag i så väl stora som små sammanhang. Goda kunskaper i Officepaketet är ett krav liksom goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef Oskar Jonsson, 076-513 70 19. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss inom trafikutveckling Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-05-26 Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

7 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
DSV Söker en Trafikledare till Jönköping!

DSV – Global transport and logistics DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career. Read more at www.dsv.com Vad ska du göra? • Planering och lastläggning av gods • Bokning och uppföljning av gods • Ekonomisk uppföljning och ansvar för den egna trafiken • Kontakt med kunder, åkerier, leverantörer och chaufförer • Köpa in gods alternativt kapacitet Vad har du med dig?  • Du är mål- och resultatinriktad med ett stort intresse för att utveckla såväl vår service och kundbemötande som trafiklösningar • Du är även förändringsbenägen, kostnadsmedveten och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga • Du trivs att periodvis arbeta i ett högt tempo. • Du är snabbtänkt, flexibel, initiativrik och har en god förmåga att självständigt göra prioriteringar. • Positiv inställning till problemlösning • Goda kunskaper i tal och skrift, såväl engelska som svenska. • God datorvana Vad erbjuder vi på DSV? • En dynamisk och resultatdriven arbetsplats med trevliga kollegor och en härlig arbetsmiljö • Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete med stor möjlighet att påverka avdelningens utveckling och framgång • Du blir en del av en mycket engagerad och kompetent division där drivkraften är lusten att göra bra resultat • Placering av tjänsten är på vårt nybyggda kontor på Stigamo Jönköping

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Trafikkoordinator till kundtjänstteam i Växjö

Brinner du för service och planering? Letar du efter en ny utmaning? Best IT-Logistik söker nu en ny Trafikkoordinator till vårt kundtjänstteam i Växjö. Om tjänsten Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattas av trafikdirigering, planering, avisering och kundtjänst. Du kommer hantera mail och samtal med såväl kunder som kollegor. I tjänsten ingår även att stötta andra avdelningar vid behov. Om dig Vi söker en pålitlig medarbetare som vill ge utmärkt service till våra kunder och kollegor. Du som söker tjänsten bör vara flexibel och ha förmågan att prioritera. Du trivs med att ha många bollar i luften samtidigt och är en lösningsorienterad person som kollar både innanför och utanför boxen efter lösningar. Du är dessutom noggrann och tar ansvar för att fullfölja dina arbetsuppgifter samt vill gärna leverera det ”lilla extra”. Detta stämmer också in på dig: - Du har erfarenhet av att arbeta med kundtjänst/administration. - Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Du är van att jobba i Office-paketet. Det är meriterande om du har arbetat inom IT-branschen och/eller transportbranschen. Det här erbjuder vi 🍐🍊På vår arbetsplats ska du som jobbar växa, ha kul men framförallt - du ska vara dig själv! På Best är vi eniga om att mångfald är en nyckel till framgång och att vi får en roligare arbetsplats när vi som arbetar tillsammans har olika bakgrund. Best har ett stort hållbarhetsfokus, både gällande miljö, schyssta villkor och ekonomisk hållbarhet. Engagemanget för hållbarhet genomsyrar vår organisation och våra medarbetare medverkar aktivt till att vi ska uppnå våra högt uppsatta mål. Vi tror att du som också tycker hållbarhet är viktigt kommer trivas hos oss! ‍💻🔮🤖 Best är en platt och snabbfotad organisation med stort driv och eftersom vi hela tiden växer finns det stora utvecklingsmöjligheter hos oss. Genom vårt dotterbolag Best Labs säkerställer vi att vi hela tiden ligger i framkant när det gäller innovativa tech-lösningar och verktyg som bland annat underlättar arbetsvardagen för oss som jobbar på Best. Best har kollektivavtal med Biltrafikens Arbetsgivareförbund och vi erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag. Om oss Sedan starten 1976 har Best utfört miljontals transportuppdrag inom bud och distribution, IT-logistik samt hem- och boxleveranser. Idag möjliggör vi hem- och boxleveranser till ca 10 miljoner invånare i Sverige, Norge och Danmark. Vår tjänst riktar sig främst till e-handlare som med hjälp av våra transporttjänster vill ta konsumentupplevelsen till nästa nivå. Företaget består av ett flertal affärsområden i Sverige, Norge och Danmark. Målgruppen är bred och omfattar kunder inom vitt skilda branscher och av varierande storlek. Best erbjuder sina kunder en unik tillgänglighet och flexibla logistiklösningar och är idag är en marknadsledande aktör inom snabba transport- och logistiklösningar inom såväl företags- som konsumentleveranser. Vi driver på utvecklingen i branschen! Övrig information Tillträde: Enligt överenskommelse Placering: Växjö Omfattning: Heltid Arbetstider: Varierande mellan kl 08:00-18:00 Anställningsform: Tillsvidareanställning Lön: Fast lön, enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan Vi genomför intervjuer löpande och rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

9 februari 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024