Transportledare

Sök bland 23 lediga jobb som Transportledare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Transportledare - Maskin & Specialtransporter

**Transportledare Sökes** Vi söker en erfaren transportledare som kan ta ansvar för att effektivt hantera våra transportoperationer. **Ansvarsområden:** - Planera och koordinera transportrutiner för att säkerställa effektiva leveranser. - Övervaka och hantera transportflödet för att optimera tids- och resursanvändning. - Ansvara för att upprätthålla hög kvalitet och överenskomna leveranstider. - Leda och motivera transportteamet för att säkerställa hög prestanda och arbetsmoral. **Krav:** - Erfarenhet inom transportledning eller liknande områden. - Stresstålig och flexibel med förmåga att hantera snabba förändringar och utmaningar. - Noggrannhet och öga för detaljer för att säkerställa korrekt genomförande av transportplaner. - Driven och engagerad med förmåga att arbeta självständigt och inom team. Som Transportledare hos oss måste du vara drivande, ha hög Kundfokus, och vara stresstålig då det ofta är ett högt tempo vi jobbar i samt ha god maskinkännedom. Du måste även vara flexibel och kunna prioritera då det sker mycket förändringar under dagen. I ditt arbete som transportledare ingår att ta emot order som kommer in till oss via telefon, e-mail, och vår hemsida och lägga in i vårt transportsystem. Lägga ihop rutter för våra fordon löpande under dagen samt ha koll på de nästkommande dagarnas Uppdrag och planering. Ha en ständig dialog med Chaufförerna Vid behov, leja in resurser och arbeta aktivt i vårt ordersystem. Följa upp samt återrapportera utförda uppdrag i ordersystemet och färdigställa inför fakturering. Hantera erforderlig dokumentation från våra leverantörer. Du behöver ha god maskinkännedom då du även ska kunna vägleda kunden till att få rätt hjälp. Övriga uppgifter som ingår i tjänsten Förutom ovan nämnda arbetsuppgifter så vill vi att du ska vara med och hålla koll på annat som har med den dagliga driften av företaget att göra så som tex service, underhåll och reparationer av våra fordon. Vi söker dig som är *Serviceinriktad *Noggrann *Lagspelare *Stresstålig *Driven *Gillar att "lägga pussel" för att få ihop dagarna på bästa sätt. Tjänsten är en heltidstjänst. Kontorets öppettider 6:30 -16:30 Arbetstider enligt överenskommelse Viss jourtid förekommer. På vår hemsida www.backstrands.com kan du se lite om oss. Om du tror att du är den vi letar efter, skicka in din ansökan och CV till [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Produktionsledare

Är du en person som gillar att lägga pussel, är lagspelare samt har goda egenskaper som ledare? Passa då på och sök jobbet som produktionsledare till oss på CFL cargo i Nässjö. Det här är CFL cargo Sverige CFL cargo Sverige, med huvudkontor i Nässjö, är ett dotterbolag till CFL cargo i Luxemburg. CFL cargo Sverige är ett järnvägsföretag som tillhandahåller dragtjänster för godståg på den svenska marknaden, i synnerhet intermodala transporter från och till Göteborgs hamn samt virkestransporter i södra och mellersta Sverige. CFL cargo Sverige omsätter ungefär 200 miljoner kronor och antalet anställda är 64 varav 49 lokförare och 15 kontorsanställda. Kontorspersonalen är placerade på huvudkontoret i Nässjö, medan förarna är stationerade över hela landet. Vår kultur Vi är övertygade om att en framgångsrik arbetskultur bygger på öppenhet, samarbete och innovation. Vi strävar efter att skapa en miljö där varje individ uppmuntras att växa och trivas. CFL cargo Sverige är engagerade i att skapa en säkerhetskultur där aktivt deltagande och ansvarstagande uppmuntras. Fokus i din roll Du kommer ingå i ett team bestående av totalt fyra produktionsledare, fyra trafiksamordnare och en produktionschef. Som produktionsledare är du närmaste chef över en grupp lokförare och tillsammans med de andra produktionsledarna turas ni om att ha det operativa ansvaret över produktionen. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att skapa arbetsscheman för våra lokförare samt planera att lok och vagnar utnyttjas på ett kostnadseffektivt sätt. Du arbetar dagtid, men är ibland tillgänglig övriga tider för att kunna stötta trafiksamordnaren vid större produktionsstörningar. Om vi får önska Vi vet ännu inte vem du är, men vi har en god bild av vad du har med dig sedan tidigare: • Erfarenhet av att vara chef eller ledare, • Erfarenhet av järnvägsproduktion, industriell logistik (produktionsfunktion/ledningsfunktion) eller motsvarande, • Erfarenhet av att arbeta med ledningssystem (ISO, säkerhetsstyrning, etc.) • God datorvana i MS Office, • Svenska och engelska i tal och skrift. Är det rätt plats för dig? För att trivas och lyckas i den här rollen ser vi att du är en trygg och stresstålig person som känner stort ansvarstagande och kan ta självständiga beslut. Du gillar problemlösning vilket är en viktig egenskap vid planering av fordonsflottan och personalscheman. Passar vår beskrivning in på dig? Varmt välkommen med din ansökan! Bra att veta • Placeringsort Nässjö • Tillsvidareanställning, heltid • Du rapporterar till produktionschefen • Visa ditt intresse snarast, urval sker löpande • Vid frågor, kontakta Mikaela Schön 070-319 19 60

16 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Transportledare

Om företaget Nu utökar vi vår personalstyrka och ska bli fler! Västvärmlands LBC AB är en fristående lastbilcentral som ägs av 43 åkerier från främst Arvika och Eda Kommun. Bolaget bedriver försäljning av transporter samt att företaget bedriver lager och terminalverksamhet. Grusförsäljning sker från ett 20- tal bergtäkter som drivs genom intressebolag. Etableringen består av två kontor (Arvika och Charlottenberg). Årsomsättningen beräknas till ca 500 miljoner och tillsammans finns inom LBC och åkerierna ca 250 personer anställda. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i ett beställning- och trafikledningsteam på 5-6 personer. Dina arbetsuppgifter kommer till stor del vara att ta emot beställningar, trafikplanering av transporter samt övriga tillkommande rutinarbeten. Du kommer att arbeta i en IT-relaterad arbetsmiljö. Transporterna utförs till stor del i Värmland och i delar av Norge. Din profil Vi söker dig som är serviceinriktad, har lätt för att kommunicera med andra människor samt har god kontors- och datavana. För att lyckas i tjänsten är du en problemlösare, du gillar struktur och är engagerad. Du sätter alltid kunden i fokus och har god social kompetens. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och branschen är meriterande. Om Industrisupport Det här är en direktrekrytering, vilket innebär att du från första dagen får en anställning hos kundföretaget. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag. Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar inom olika yrkesområden. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!

14 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Transportledare till Schenker Åkeri i Borås

Schenker Åkeri AB är ett helägt dotterbolag till DB Schenker. Vi finns på 21 orter i landet och transporterar årligen 8 miljoner paket och godssändningar . Vår verksamhet består av hämtnings-, distributions- och fjärrtrafik inom DB Schenkers inrikes nätverk för gods och paket samt temperaturkontrollerade varor. Schenker Åkeri AB har ca 1100 fordonsenheter och 1100 anställda över hela landet. Be one team with one goal är en av våra grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Just nu är vi också mitt uppe i ett spännande omställningsarbete till fossilfria transporter. Vill du spela i det vinnande laget och vara med oss i vår utveckling av framtidens transporter? Tveka inte att skicka in din ansökan! Dessutom erbjuder vi: * Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify * Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal * Möjlighet till att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris * Personlig utveckling * Trevliga kollegor och ett gott arbetsklimat Vi söker nu en Transportledare till vår Fjärrverksamhet i Borås. Arbetsuppgifter: Som Transportledare på Schenker Åkeri har du en nyckelroll för att vår produktion ska leverera högsta kvalitet. I rollen ansvarar du för att leda och planera det dagliga operativa arbetet för chaufförerna inom ditt område. Du är första linjens chef och har personalansvar för ca 10 chaufförer samt 2 terminalarbetare, vilket innefattar allt ifrån att motivera och inspirera dina medarbetare, till rekrytering, schemaläggning, personalrelaterade ärenden såsom svåra samtal, medarbetarbetarsamtal och annan uppföljning. Rollen passar dig som gillar en kombination av ledarskap, administrativ planering och problemlösning. En viktig del i ditt arbete är kommunikationen med kollegor och medarbetare för att optimera såväl bemanning som fyllnadsgraden på bilarna. Du rapporterar till Transportchef och arbetet utgår ifrån vår verksamhet i Borås (Ryssnäsgatan 15). Din Profil: Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering, inte minst vad gäller ledarskap. För att lyckas i rollen som Transportledare tror vi att du har en ledarstil som inspirerar och motiverar, samtidigt som du har ett tydligt mål på vad du vill uppnå. Som person är du tydlig, positiv och engagerad. Du trivs i en snabbrörlig miljö där det krävs snabba beslut och kreativa lösningar, samtidigt som du är strukturerad och förstår vikten av en god planering. Vidare är du självgående, har en hög kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta. Formella krav: * Minst något års erfarenhet av rollen som ledare med personalansvar * Erfarenhet av transportledning * B-körkort samt C/CE körkort med giltigt YKB ett krav. * Dator- och systemvana * Goda kunskaper i MS Word och Excel * Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Information och ansökan: Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning. Placeringsort Borås, Ryssnäsgatan 15. Vid frågor är du välkommen att kontakta Martin Conaboy, Transportchef, via [email protected] Skicka gärna din ansökan senast 10/6. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater. Välkommen med din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Transportledare Kyl- och Frysexpressen Umeå - Sommarvikare och vid behov

Vi söker nu sommarvikarier som Transportledare på Kyl och Frysexpressen i Umeå Om företaget: Kyl och Frysexpressen är en ledande aktör inom logistikbranschen med fokus på att säkerställa effektiva och pålitliga transporter av kyl- och frysgods. Vi strävar efter att leverera högkvalitativa tjänster och upprätthålla höga standarder för både våra kunder och vår personal. Just nu söker vi en engagerad och erfaren individ för rollen som Transportledare vid vårt kontor i Umeå. Ansvarsområden och uppgifter: Som Transportledare på Kyl och Frysexpressen kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa smidiga och effektiva transportoperationer. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Planering och ledning av det dagliga arbetet utifrån uppsatta mål och förutsättningar. Samordning av resurser från olika avdelningar för att säkerställa att transporterna genomförs enligt plan. Uppföljning av den dagliga verksamheten och kommunikation av prioriteringar till medarbetarna. Stödja produktionsledare i processrelaterade frågor och hantering av trafik- och fordonsfrågor. Genomföra arbetsuppgifter inom arbetsmiljö och personalansvar, såsom medarbetarsamtal och arbetsledning. Kvalifikationer: Gymnasiekompetens eller motsvarande. Erfarenhet från logistikbranschen och är meriterande. Erfarenhet av arbetsledning är av vikt då du är chaufförernas och kundernas närmaste kontakt. Förarbehörighet lägst B. Tyngre behörighet (CE) är meriterande. Kompetensprofil: Är processorienterad och har integritet samt ett etiskt förhållningssätt. Är resultatorienterad och har god planeringsförmåga. Är strukturerad, initiativrik och har grundläggande kompetens inom KoVs verksamhet. Ansökan: Om du är en engagerad och driven person som vill vara en del av vårt team på Kyl och Frysexpressen, och om du uppfyller ovanstående kvalifikationer, ser vi fram emot att höra från dig. Skicka in din ansökan inklusive CV och personligt brev via e-post till [email protected] senast [20240501]. Tjänsten avser framförallt sommaren men, kan även finnas chans för vidare arbete till hösten. Märk din ansökan med "Transportledare Sommar". Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och att tillsammans fortsätta leverera högkvalitativa transporttjänster till våra kunder.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Serviceledare hos ELIS - Veddesta

Om tjänsten Arbetsuppgifter Elis söker nu en Serviceledaresom kommer att spela en central roll för distributions- och serviceteamet i Veddesta.Elis tillhandahåller hyr- och tvättlösningar för mattor till Elis kommun- och företagskunder. I rollen kommer du att vara spindeln i nätet för gruppen av Servicemän som du leder ochansvar för. Du för servicegruppens måluppfyllnad och att verksamheten fortsätterutvecklas och blir ännu starkare.I rollen ingår också att agera backup som Serviceman och leverera mattor till Elis kunder. Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter: Skapaoch upprätthålla goda kundrelationer i servicegruppens område Planera och schemalägga den daglig verksamheten för servicegruppen Ansvara för introduktion ochupplärning av nyanställda samt coacha och utveckla befintlig personal Utveckla och optimera servicegruppens turer Ansvara för avvikelse- och reklamationshantering Vidare så arbetar du i stortsom Serviceledareför att Servicemännen får de bästa förutsättningarna att lyckas i sina roller som i sin tur leder till mycket nöjda kunder. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med sedvanlig provanställning om sex månader. Arbetstider:Måndag - fredag, kl. 06:00 - 15:00 eller 09:00 - 18:00 (växlar mellan dessa tider). Start för tjänsten: Omgående Adress till arbetsplats: Saldovägen 24, 175 62 Järfälla Om ElisElis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. De skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuds deras produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är de 1600 medarbetare och omsätter 2,1 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och de har 25 anläggningar spridda över landet. Som ledande företag inom cirkulära tjänster på jobbet erbjuder de textil som tjänst. Med Elis säkerställer du som kund optimal hygien, säkerhet och omsorg - och blir samtidigt del i den cirkulära omställningen. Deras textil- och hygienlösningar hjälper deras kunder ägna sig åt det som är viktigast, deras kärnverksamhet. Och samtidigt minska deras klimatpåverkan. Vägen framåt går i cirklar. Elis driver branschens mest ambitiösa hållbarhetsåtaganden genom deras högt satta mål för textil, människor och klimat. Krav och egenskaperKrav Erfarenhet av Serviceledare eller liknande ledarroll B-körkort Flytande svenska i tal och skrift Meriterande Tidigare erfarenhet som chaufför Tidigare erfarenhet av distributionsbranschen Tidigare erfarenhet av servicearbete Egenskaper Som Serviceledare är det viktigt att du har mycket goda ledaregenskaper för att få med dig medarbetarna i servicgruppenså att ni tillsammans arbetar resultatinriktat och målmedvetet för verksamhetens bästa. Rollen kräver att du är kommunikativ och duktigt på att ta människor då du har många kontaktytor där du behöver bygga relationer och förtroende, både internt och externt. För att lyckas i rollen är det också viktigt att du som person är strukturerad och har god prioriteringsförmåga då du kommer ha "många bollar i luften". Din prestigelöshet gör att du agerar som en god förebild och inte är rädd för att hugga i där det behövs. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. LönLön: Enligt kollektiv avtal, Elis är kopplade till IF Metall RekryteringsprocessenMarketpeople har en rättvis, enkel & högst digital rekryteringsprocess som skapar samma förutsättningar för alla sökande. Direkt i anslutning till ansökan bjuds samtliga sökande in att genomföra en intervju med vår kollega Hubert, som är en AI-bot. Intervjuerna är framtagna specifikt för respektive tjänst och det är viktigt att intervjun genomförs för att kunna komma vidare i processen. Intervjun tar vanligtvis cirka 10-15 minuter.För de kandidater som går vidare efter vår AI-drivna intervju är nästa steg att genomföra en juridisk bakgrundskontroll. Den juridiska bakgrundskontrollen genomför du som kandidat själv digitalt via vår partner Fortcheck. Ett email skickas till dig med instruktioner från Fortcheck och du väljer sedan själv om du vill dela din data och resultat med oss. Om det finns några aktuella domar har du möjlighet att kommentera dessa, det tycker vi är schysst. Din bakgrundskontroll behöver genomföras och ditt resultat behöver delas med rekryteraren hos oss på Marketpeople för att kunna komma vidare i rekryteringsprocessen. De kandidater som tar sig vidare till nästa steg får genomföra referenstagningen. Referenstagning sker digitalt med hjälp av vår partner Refensa. Ett email skickas till dig med instruktioner från Refensa. När du får detta email ber vi dig så fort som möjligt tillhandahålla de efterfrågade referenserna för att komma fram till sista steget i rekryteringsprocessen: ett sista urval för att sedan bli presenterad för vår kund som tar vid och genomför sista delen av rekryteringsprocessen. Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma förutsättningar. Enkelt uttryckt: Beyond recruitment. Hemsida: www.marketpeople.se

3 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
TRANSPORTLEDARE / -ADMINISTRATÖR

Om oss FKS Transport AB är ett av Stockholmsområdets mest expansiva bygg- och anläggningsåkerier. Med vår moderna fordonspark har vi förmånen att erbjuda våra kunder alla tänkbara transport- och maskintjänster. Vi sitter i ett nyrenoverat, modernt kontor i Kungens Kurva. I företaget arbetar idag 10-talet tjänstemän, 30-talet yrkesarbetare och ytterligare 60-talet yrkesarbetare från våra kontrakterade underleverantörer. Vi utökar nu med en ny transportledare och erbjuder en arbetsplats i en miljö där samarbete, initiativtagande och prioriteringsförmåga är nyckelorden. Befattningens syfte Befattningens syfte är att optimera företagets lönsamhet under hela processen från beställning fram till en avslutad kundorder. För att möjliggöra detta är Transportledaren den koordinerande, planerande och administrerande länken mellan företagets uppdrag i förhållande till företagets, underleverantörers och samarbetspartners produktionsresurser i form av lastbilar med chaufförer och maskiner med maskinister. Befattningens huvudsakliga arbetsuppgifter Ordermottagning: Att ta emot kundorder i muntlig eller i skriftlig form samt att parallellt registrera dessa i affärssystemet enligt företagets fastställda processer. Även orderregistrering av verkstads- och besiktningstider för produktionsresurserna i samråd med företagets fordonsansvarig alternativt med kontrakterad underleverantör. Transportledning: Proaktivt integrera med företagets kunder, säljare, chaufförer och maskinister, underleverantörer och samarbetspartners för att kunna registrera, planera, optimera, hantera, kontrollera, rapportera status av, prissätta, administrera och färdigställa order. Därtill åligger det Transportledaren att säkerställa att rapportering av transport av farligt avfall sköts enligt gällande lagstiftning. Administration: Attestera leverantörsfakturor, skapa sammanställningar, prissätta och färdigställa order inför fakturering. Säkerställa att företagets underleverantörer efterlever företagets kravbild samt att erforderlig dokumentation inhämtas, registreras, dokumenteras och hanteras. Avvikelse- och incidenthantering: Att hantera eventuella avvikelser och incidenter enligt företagets fastställda processer i samverkan med företagets KMA. Din bakgrund Vi söker dig som är redo för nya utmaningar i ett spännande bolag med kraftig tillväxt. Du har dokumenterad erfarenhet från branschen, är en social, resultatinriktad lagspelare med starkt resultat- och kundfokus med en positiv samt engagerad attityd. Du behärskar svenska obehindrat i så väl tal som skrift samt innehar grundläggande kunskaper i engelska. Dator, telefon och den senaste tekniken är dina huvudsakliga arbetsverktyg. Vi ser att du är en fena på att skapa struktur och har ett skarpt ordningssinne, du trivs med att arbeta i en organisation i ständig utveckling och utmanas av att finna nya sätt att lösa dina uppgifter på. Tidigare erfarenhet av Hogia Mobilast är meriterande och B-körkort är ett grundkrav. Övrigt Tjänsten avser heltid, måndag – fredag med placering i Kungens Kurva. Transportledningen är bemannad vardagar klockan 06:30-16:30, viss jourtjänst och arbete utanför ordinarie arbetstid kan förekomma. Anmäl ditt intresse för tjänsten via mejl, bifogat ett CV samt personligt brev som beskriver dig själv som person och varför du söker tjänsten. Vi hanterar ansökningar löpande och emotser din ansökan senast 2024-05-31 men är öppna för att anställa rätt kandidat innan dess så mejla din ansökan snarast. Om du har frågor kring tjänsten eller vill ansöka är du välkommen att kontakta: Johan Lundgren, [email protected] alt. 079-0620057. Vi tillämpar sex månaders provanställning och är anslutna till kollektivavtal.

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Transportledare – inom driftstöd och logistik

Bli en del av ett dynamiskt team på vår nybildade sektion Insamling som Transportledare/Driftstöd på Avdelningen återvinning och avfall. Vill du bli en del av ett härligt gäng som värdesätter en god arbetsmiljö där man ställer upp för varandra och har roligt tillsammans? Har du en passion för att ständigt hitta förbättringar, leda processer framåt och jobba med något riktigt meningsfullt för ett cirkulärt Luleå? Då kan du bli vår nya medarbetare. Lumire, Luleå Miljöresurs AB, är ett kommunalt bolag för vatten och avlopp, avfallshantering, återvinning och återbruk. Lumire ägs av Luleå kommun och vi är 200 medarbetare som säkerställer att alla Luleåbor har ett friskt och välsmakande dricksvatten i kranen och att avfall och avlopp tas om hand på ett cirkulärt sätt. Genom att samordna vatten- och avfallsfrågorna i samma bolag är vi en stark aktör inom hållbar miljöteknik och samhällsbyggnad. Lumire befinner sig i en spännande utvecklingsfas och är en självklar aktör i arbetet med den gröna omställningen och ett hållbart Luleå. Som driftchef har du en viktig roll i arbetet framåt. Tillsammans gör vi Luleå hållbart. Om rollen I din roll som transportledare skapar du en positiv kundupplevelse genom att vara ansikte utåt när du dagligen möter kunder och chaufförer. Du kommer bland annat arbeta med: Kontakt med kunder Tömningsplanering nya abonnenter Frekvensändringar för tömning Planera utställning/hemtagning av kärl/container Planering/utskrift order Transportledning chaufförer Hantera avvikelser Utreda ärenden För att lyckas med detta krävs nära samarbete med övriga verksamheter i vårt   bolag och med övriga kollegor på Insamling. Kommunikation och samarbete är en viktig del i ditt arbete och i rollen behöver man kunna förstå och se hela flödet i värdekedjan för att vi tillsammans ska uppnå bästa resultat. Arbetet sker främst i vårt affärssystem EDP Future och ärendehanteringssystem CRM Lime samt telefon som primära arbetsredskap. Du kommer vara placerad på vårt kontor i Storheden Vi söker dig som Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom logistik, ordermottagning eller tidigare erfarenhet som transportledare. Du har en positiv inställning och kan bidra med energi till gruppen. Du är flexibel, effektiv och har förmågan att skapa struktur i ditt arbete. Du kan hantera stressiga situationer och trivs i en verksamhet med många förändringar. Du har goda kommunikationsfärdigheter och kan bygga goda relationer och samarbeta med andra. Du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. Vi erbjuder dig Vi erbjuder ett utmanande och spännande arbete med stor påverkansmöjlighet och delaktighet i Lumires utveckling framåt. Vi värnar om ett långsiktigt hållbart arbetsliv och strävar efter att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbetsliv och fritid. Hos oss får alla ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet till en friskvårdstimme per vecka. För dig vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vill du bli en miljöresurs? Då kommer du att trivas på Lumire. Som anställd hos oss arbetar du med några av samhällets mest betydelsefulla funktioner: rent dricksvatten, och en hållbar avfalls- och avloppshantering. Det vi gör har betydelse idag och i framtiden. Information Anställningsform, arbetstid: Tillsvidare (provanställning kan tillämpas), heltid. Arbetstid 7-16, arbete röda dagar kan förekomma vid behov. Lönevillkor: Enligt överenskommelse Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta: Sektionschef Jesper Samuelsson [email protected] 0920–250906 Facklig kontaktperson för Vision är Sussi Nordin, [email protected] Du söker jobbet via länken. Sista ansökningsdag är 20 maj, 2024

3 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Vikarierande Transportledare till Grönsakshallen Sorunda AB

Sorundahallarna specialiserar sig inom olika delar av Martin & Serveras erbjudande. Vi utgörs av Grönsakshallen, Fiskhallen och Fällmans kött. Vi drivs av en vision om hållbara transporter med omtanke om människor, djur och miljö. Som transportledare i Stockholm har du som uppgift att, tillsammans med tre transportledare samt transportchefen, säkerställa att vi genomför det vi planerat, håller vår budget och att våra kunder får den toppservice som Grönsakshallen står för. Till din hjälp har du över 30 erfarna chaufförer som har som uppgift att göra allt för att kunden ska bli glad när just vår leverans kommer. Vår verksamhet rullar dygnet runt, årets alla dagar och tillsammans med transportledarna och transportchefen styr du bemanningen, planerar rutter och scheman samt säkerställer att våra chaufförer trivs och mår bra samt har rätt förutsättningar för att nå vårt mål att ha branschens högsta servicegrad. Du är ett stöd för chaufförerna i att lösa de situationer som kan uppstå under en dag och du leder verksamheten genom att vara synlig. Självklart följer du då och då med någon av våra chaufförer ut på en tur så att du är uppdaterad på hur det funkar där ute. Ibland rycker du själv in och tar en körning. Du förstår också att det krävs ett gott samarbete med andra avdelningar i företaget för att få högsta kundnöjdhet och du har därför daglig kontakt med sälj, inköp och lager. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig till september 2025 med möjlighet till förlängning. Det är en heltidstjänst på 40 timmar/vecka, med varierande arbetstider men främst förlagda 02.30–11.30. Arbete en lördag per månad ingår i schemat. Avdelningen har verksamhet 02.30-17.00 så det krävs viss flexibilitet med arbetstiden. Din profil • Körkort med C-behörighet är ett krav, digitalt förarkort och giltigt yrkeskompetensbevis är meriterande. Svenska behörigheter är ett krav. • Flera års erfarenhet av arbete som chaufför. Har du dessutom distribuerat livsmedel i allmänhet eller frukt & grönt i synnerhet är det ett stort plus. • Ett par års erfarenhet av transportledning, gilla att jobba med människor och är bra på att engagera och motivera andra är viktiga komponenter. • En god simultanförmåga där du är van att hantera många saker samtidigt. • En känsla för struktur och ordning som du gärna kombinerar med din känsla för service. • Du lyssnar in och fångar de behov som kunden eller dina medarbetare lyfter för att ge ännu bättre service till kunden eller göra dagen bättre för alla medarbetare. • Ett bra lokalsinne i Stockholm med omnejd. • Fordonstekniska kunskaper är ett stort plus. Du erbjuds • Ett arbete med ett gäng med matnördar (kollegor) som kan rabbla 50 sorters potatis och beskriva vilken sort och jordmån som är bäst för att göra den finaste purén och som gör allt för att få kunden nöjd. • Stor möjlighet att påverka både din och andras vardag. • En familjär och jordnära organisation med korta beslutsvägar. • Frukostmacka varje morgon, färsk frukt och kaffe. • Ett arbete i ett stolt företag med en ljus syn på mat, livet och framtiden. • Det som du i övrigt kan tänkas behöva så som tjänstepension, friskvårdsbidrag, fri tillgång till gym på jobbet, subventionerad massage, samt möjlighet att köpa hem våra fantastiska produkter till ett bra pris. Kontakt Vill du veta mer, kontakta Richard Steiving på [email protected]. Visst låter det intressant? Vi vill ha din ansökan senast 2024-05-17, men vi intervjuar kandidater löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Rekryteringsprocessen innehåller tester samt intervjuer. Observera att vi även gör bakgrundskontroll i samtliga rekryteringar. Välkommen med din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Sommarjobb som transportledare hos MaserFrakt i Borlänge!

Vill du ha ett utvecklande sommarjobb där du tillsammans med kollegor jobbar för att leverera så smidiga transportlösningar som möjligt till företagets kunder? Här har du chansen att vara spindeln i nätet och fortsätta utveckla dina kompetenser och erfarenheter inom service, logistik och planering! Vi jobbar med löpande urval, ansök redan idag. OM TJÄNSTEN Till MaserFrakt i Borlänge söker vi dig som vill sommarjobba som transportledare. Tillsammans med dina engagerade och hjälpsamma kollegor kommer ni att lösa kunders behov rörande transporter. Du kommer att introduceras genom att gå bredvid en kollega under din upplärning innan du sedan förväntas arbeta självgående med kollegor nära tillhands. Du välkomnas in i en familjär och öppen miljö där arbetet bygger på ett lagspel mellan medarbetarna på avdelningen. Du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos MaserFrakt. Du erbjuds - Ett varierande arbete där en dag inte är den andra lik - En plats i ett drivet team, där närhet, ansvar, förtroende och framtid står i fokus ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Agera spindeln i nätet mellan företagets kunder, chaufförer, åkeriägare och medarbetare * Hitta de bästa lösningarna för effektiva transporter vilket innebär planering och säkerställande av att leveranser och transporter skickas och når sin destination i tid * Svara på frågor och bistå med service och support via mail och telefon * Kontinuerligt arbeta med förbättringar och utveckling av rutiner och arbetssätt VI SÖKER DIG SOM - Tidigare har arbetat med service, det är även meriterande om du har arbetat med- eller har studerat logistik eller transport - Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då det krävs i det dagliga arbetet - Har grundläggande kunskaper i Officepaketet, framför allt Word och Excel - Besitter goda kunskaper om den lokala geografin - Är tillgänglig för arbete hela sommarperioden Det är meriterande om du har - Kunskap om maskiner och anläggning För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Problemlösande - Serviceinriktad - Ansvarstagande - Samarbetsinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET MaserFrakt startades 1939 och är med sina 350 delägare, cirka 900 fordon och 700 maskiner, ett av Sveriges största maskin- och transportförmedlingsföretag. Verksamheten drivs via affärsområdena Anläggning och Distribution. MaserFrakts huvudkontor finns i Borlänge där även en av deras distributionsterminaler finns.

26 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024