Utbildningshandläggare

Sök bland 14 lediga jobb som Utbildningshandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Lärare i svenska som andraspråk för uppsökande verksamhet.

Vi söker nu en lärare i svenska som andraspråk som vill motivera och stödja nyanlända personer att lära sig svenska. Målet är att se till att alla invånare i Nacka som behöver lära sig svenska gör det och på sikt börjar på sfi, svenska för invandrare, och får en grund för egen försörjning. Är du den vi söker?  Nacka är sedan många år en av landets mest välrenommerade skolkommuner. Vi har goda resultat och väl utvecklade modeller för styrning med kundval och kvalitetsarbete. Utbildningsenheten har 32 medarbetare, och vårt ansvar sträcker sig från förskola till och med vuxenutbildning. Enheten ansvarar för kundvalssystem, resursfördelning, uppföljning, utvärdering och kvalitetsarbete på övergripande nivå samt vissa myndighetsuppgifter.   Ditt uppdrag:  Tjänsten är en projektanställning där ditt arbete blir viktigt för att utveckla kommunens uppsökande verksamhet för att bidra till att alla vuxna Nackabor får goda kunskaper i svenska.  Du genomför undervisning i svenska på mötesplatser i kommunen som öppna förskolan i Fisksätra. Dessa tillfällen ska vara en undervisning med låg tröskel som leder vidare till svenska för invandrare (sfi) och vidare studier. Du har även kontakt med Nackas auktoriserade anordnare som erbjuder sfi för att hitta smidiga övergångar till den reguljära undervisningen.  I rollen ingår också att söka kontakt med invånare i målgruppen och motivera till studier i sfi, vilket du gör genom att samverka med relevanta aktörer, både offentliga aktörer och civilsamhällets olika organisationer.   Är det här du?  Vi söker dig som har:  -  Lärarutbildning med legitimation och behörighet för svenska som andraspråk.   Det är meriterande om du har arbetat som lärare inom sfi, liksom om du har utbildning i specialpedagogik.  Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Som person har du gott omdöme och upplevs som trygg i din roll, samtidigt som du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är bra på att skapa relationer och vinna förtroende. Du är självgående och samverkar med andra mot uppdraget.   Du arbetar nära rektor för komvux samt verksamhetsutvecklare i kommunen. Du samarbetar med den handläggare i kommunen som arbetar med uppsökande verksamhet för förskola och fritidshem, och ingår i projektgruppen i ett SKR-projekt som handlar om hur öppen förskola kan bidra till jobb och integration.  Du arbetar självständigt med ditt undervisningsuppdrag och du bygger en struktur för samverkan med andra. Omvärldsbevakning samt utvärdering och utveckling av det egna arbetet är naturliga delar i uppdraget.    Vi erbjuder:   I Nacka får du möjlighet att arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, med öppenhet och mångfald som vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga.    Läs mer om våra förmåner https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/.  Intresserad?   Tjänsten är en projektanställning på heltid, initialt mellan den 1 september och 31 december 2024. Om sökta projektmedel beviljas, vilket vi kommer att veta innan anställningen beslutas i juni 2024, blir slutdatum den 31 december 2025 Om du vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta mig på [email protected] , 08–718 9067 eller Linkedin eller rektor för komvux, Jen Holmberg, [email protected], 08-718 9566.  Urval sker löpande och denna tjänst kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Sista ansökningsdag är den 30 maj 2024.   Varmt välkommen med din ansökan!            Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Utbildningshandläggare (tidsbegränsad anställning)

vid Statsvetenskapliga institutionen. Sista ansökningsdag: 2024-05-22. Statsvetenskapliga institutionen är en dynamisk och stark utbildnings- och forskningsinstitution vid Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Stockholms universitet. Institutionen strävar efter att vara nationellt ledande och internationellt framstående inom forskning och utbildning. Statsvetenskapliga institutionen har drygt 90 medarbetare och omkring 800 studenter. För mer information om institutionen, se www.statsvet.su.se. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innehåller i huvudsak administration och handläggning av utbildning på grund- och avancerad nivå. Som utbildningshandläggare ansvarar du för registrering och omregistrering av studenter, resultat- och betygsregistrering, schemaläggning- och lokalbokning samt etablera och uppdatera kurssajter. Du ansvarar för samordning och koordinering av våra kandidatprogram. Du ansvarar också för att meritvärdera sökande till våra kandidatkurser och vid behov ge stöd i antagningsprocessen till våra masterprogram. Du förmedlar information till och svarar på frågor från studenter och allmänhet via telefon, mejl eller besök, handlägger utbildningsärenden i våra studieadministrativa system samt arbetar kontinuerligt med att utveckla befintliga och nya rutiner för studie- och utbildningsadministrationen. I rollen som utbildningshandläggare ansvarar du för administration och handläggning av institutionens projekt för samverkansinlärning (SI) som är en pedagogisk modell vars syfte är att hjälpa studenter med att identifiera och samtala om moment i kursen/kurslitteraturen som upplevs som svåra. Du har även ansvar för handläggning av revisionsprocessen för kurslitteratur som genomförs två gånger om året och att samordna och handlägga kursutvärderingar för kurser och program på grund- och avancerad nivå. Andra administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst en fil kand i statsvetenskap. Ett krav är att du har relevant administrativ arbetserfarenhet och mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska.  Det är meriterande om du har: • studier på avancerad nivå i statsvetenskap • erfarenhet av arbete i studieadministrativa system som Ladok, NyA, TimeEdit m.m.  • administrativ erfarenhet från myndighet.  Du kommer att vara delaktig i utvecklingen av vår administrativa verksamhet, vilket kräver ett genuint intresse för verksamhetsutveckling. Som person är du driven, social, lösningsorienterad, strukturerad och flexibel. I rekryteringen kommer vi lägga särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper då detta är en anställning som kräver god samarbetsförmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt. Anställningsvillkor Anställningen är tidsbegränsad i sex månader med möjlighet till förlängning. Anställningen avser heltid. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av, tf. administrativ chef Christian Antoni Möllerop, tfn 08-16 30 94, [email protected] eller administrativ studierektor Emma Bergström, tfn 08-16 35 57, [email protected]. Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Handläggare

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om arbetsplatsen På Uddevalla kommuns barn- och utbildningsförvaltning arbetar Förskolekontorets administrativa enhet för likvärdig och rättssäker hantering av administrativa uppgifter. Hos oss genomsyras samtliga kontakter av öppenhet, respekt och professionalitet när vi dagligen stöttar förskolans rektorer, chefer och andra berörda. Vi söker nu efter en vikarie, kanske är det du? Arbetsuppgifter Handläggning av ansökningar och placering av barn inom verksamheterna Förskola, Fritidshem och annan pedagogisk verksamhet. I arbetet ingår hantering av kund-och krav fakturor. Du har daglig kontakt med vårdnadshavare, rektorer, andra tjänstemän i kommunala och fristående verksamheter samt berörda myndigheter. Arbetsuppgifterna är av skiftande komplexitet, vilket betyder att du kan förvänta dig att arbeta både med betydande utmaningar och med enkla rutinärenden. Tjänsten innebär myndighetsutövning. Vem söker vi Vi söker efter en serviceinriktad person, med god förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp. Du behöver vara strukturerad, kvalitetsmedveten och ha en god numerisk analytisk förmåga. Du är duktig på att möta människor i olika situationer samt att hantera olika digitala system.   Kvalifikationer Krav: - Högskoleutbildning med inriktning ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation och kommunal förvaltning. - God IT-vana, med särskild kompetens inom Excel. - Goda kunskaper i svenska, i så väl tal som skrift. Meriterande: - Kunskap kring skollagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen. - Erfarenhet av administrativt arbete inom barn - och utbildning. - Erfarenhet av verksamhetssystemet Edlevo och ekonomisystemet Raindance.    För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.  För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

14 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Koordinator, vikariat

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Vi är en utbildningsförvaltning som ständigt samskapar vår struktur och kultur. Vi arbetar systematiskt och bygger hållbara processer och vår kultur präglas av tillit. Tilliten gestaltas genom att vi visar förmåga, integritet och hjälpvillighet. I förvaltningsledningen vill vi ta helhetsgrepp på de komplexa utmaningarna och arbeta tillsammans för att lösa dem.  Vi har mycket erfarenhet att dela med oss av tillsammans med en stor vilja att ompröva och lära nytt. Arbetsuppgifter Som koordinator är arbetsuppgifterna omväxlande med stort eget inflytande och ansvar. Tillsammans med oss har du möjligheten att vara delaktig och påverka ditt arbete med fokus på god service och genom ständiga förbättringar för att skapa största möjliga nytta för aleborna. I grunduppdraget ingår att vara ledningsstöd till förvaltningschef i form av planering och samordning.  Övriga arbetsuppgifter som också  förekommer är arbetsuppgifter av rent administrativ karaktär såsom beställningar och bokningar. Stödet innefattar också att självständigt samla in, bearbeta och presentera underlag i förekommande forum. Det tex röra sig om sammanställningar kring arbetsmiljöfrågor, kompetensförsörjning, informationshantering etc. Kvalifikationer Lämplig teoretisk bakgrund är högskolexamina med juridisk, ekonomisk eller samhällsvetenskaplig inriktning alternativt en högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Värdefull erfarenhet inkluderar arbete i en ledarstödjande roll inom kommunal utbildningsverksamhet. Kunskap om systematiskt arbetsmiljöarbete, personalstatistik med Personec och dokumentation av ledning och styrning med Stratsys är också meriterande. Har du erfarenhet av arbete med internkommunikation till exempel intranät, är det ett stort plus. För att lyckas i rollen är det av vikt att du har planeringsförmåga och är strukturerad. Då tjänsten ställer krav på att vara ett stöd till ledningen vill vi att du är serviceinriktad och är proaktiv i ditt förhållningssätt. Övrigt Vikariat ett år med goda möjligheter till förlängning Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

8 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Internationell handläggare till Karolinska Institutet

Var med och utveckla utbildning av högsta kvalitet Karolinska Institutets (KI:s) studenter har stora möjligheter att förlägga en period av din utbildning utomlands. KI är också ett populärt val för studenter för utbytesstudier. Som internationell handläggare ger du stöd till studenterna och till de verksamhetsansvariga inom utbildningsprogrammen. Din roll Vi söker nu en vikarie för en av våra fyra internationella handläggare som under ca 1 år kommer att arbeta med andra uppgifter. Du ska tillsammans med övriga kollegor vid enheten ge stöd till studenter och verksamhetsansvariga vid utbildningsprogrammen. Anställningen är placerad vid campus Solna och arbete förekommer även vid campus Flemingsberg. De internationella handläggarna ansvarar för ansökningsprocessen och administrationen kring in- och utresande studenter. I arbetet ingår att informera om utbytesstudier, organisera introduktion och mottagning för inkommande studenter och att delta i uppföljning av utbytesstudenterna. I arbetet ingår också att driva utveckling av verksamhetsområdet tillsammans med de verksamhetsansvariga inom utbildningsprogrammen. En stor del av arbetet är administration. De fyra internationella handläggarna har ett stort kontaktnät både inom och utanför KI. Internationella kontakter förekommer dagligen liksom omfattande kontakter med enskilda studenter och lärare. Muntliga presentationer på både svenska och engelska förekommer och det kan också bli aktuellt med resor i tjänsten. Arbetsområdena inom tjänsten överlappar i viss mån varandra och periodvis kan arbetsbelastningen vara hög. Vem är du? Vi söker dig som har: - 3 års högskoleutbildning eller motsvarande, - erfarenhet av att arbeta med internationaliseringsfrågor inom högskola eller annan verksamhet, - god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska och svenska både i kommunikation via mail, genom informativ text på hemsidor och i personliga möten. Meriterande för tjänsten är: - erfarenhet av studentnära arbete eller motsvarande, - goda kunskaper inom administrativa system som används i högskolan, t.ex. ladok, selma, webb, mobilitetssystem m.fl. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Du ska ha ett gott bemötande och en god förmåga att förmedla information. Du kommer att ha ett nära samarbete med övrig administrativ personal, lärare, studenter och programledning. Arbetet innebär en kombination av omväxlande och rutinmässiga uppgifter och ställer stora krav på noggrannhet, planering och struktur samt att arbeta självständigt och utåtriktat. Du ska vara serviceinriktad, drivande och ha god samarbetsförmåga. Vad erbjuder vi? En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats.   Placering: Solna och Flemingsberg  https://utbildning.ki.se/studier-praktik-utomlands https://education.ki.se/exchange-studies https://ki.se/om-ki/tio-skal-att-valja-karolinska-institutet Ansökan Varmt välkommen med din ansökan. Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet.  Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning. Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Samordnare KAA

Hofors är en liten naturskön kommun med stora möjligheter. 35 minuter väster om Gävle och 25 minuter från Falun hittar du Hofors med framgångsrika industrier och serviceföretag i en bra boendemiljö och en väl utbyggd samhällsservice. Här bor du billigt och lever rikt oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Med stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig. Kommunen har cirka 9600 invånare och ungefär 1000 anställda. Hofors kommun ingår i förvaltningsområde för finska och vi ser positivt på om du som söker arbete hos oss är finsktalande. Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mer på www.hofors.se Björkhagsskolan är en enhet som idag består av gymnasieskola med Introduktionsprogrammet samt vuxenutbildning med SFI, Grundläggande vux, Gymnasievux och utbildning till Barnskötare/Stöd och service inom funktionshinderområdet, Elektrikerutbildning samt Industri/Verkstadsutbildning inom yrkesvux. På skolan finns också ett Lärcentrum, vilket är en resurs och en service främst för studerande på yrkeshögskola, högskola eller universitetsnivå oavsett utbildningsanordnare. Från hösten 2024 kommer också det Kommunala aktivitetsansvaret KAA tillhöra Björkhagsskolans verksamhet. Stämningen på skolan är mycket god och kännetecknas av bra sammanhållning, samarbete och framåttänkande. Du kommer att växa i yrket och utvecklas på en mycket trevlig arbetsplats som präglas av ett trivsamt arbetsklimat där vi hjälper och stöttar varandra på alla nivåer. Skolan består av sammanlagt ca 260 elever och 30 personal. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som med energi och målmedvetenhet vill delta i den spännande utmaningen att arbeta och utveckla det kommunala aktivitetsansvaret KAA i kommunen. KAA innebär att kommunen är skyldig att kontakta ungdomar, folkbokförda i Hofors kommun, som är under 20 år och inte är inskrivna på gymnasiet. Du kommer i tjänsten aktivt arbeta för att fånga upp ungdomar som av olika anledningar inte studerar på gymnasiet. Tillsammans med ungdomen planerar, motiverar och genomför du insatser som ökar möjligheten till att återgå till studier, alternativt praktik eller anställning. Uppdraget handlar till stor del om att verka uppsökande, vilket innebär att du kontinuerligt genomför hembesök när en ungdom inte går att nå via telefon. Det kommer därför vara viktigt med motivations- och relationsskapande arbete där du alltid utgår ifrån varje enskild individs behov och förutsättningar. Kartläggning och uppföljning hur aktuella ungdomar sysselsätter sig kommer också vara relevant. I arbetet ingår även genomförande av enskilda samtal men också gruppaktiviteter. Samverkan med skolpersonal, personal inom socialtjänst, kultur och fritid, vård samt övriga nätverk runt ungdomen är en mycket viktigt del av tjänsten. Du ska också vara aktiv och skapa nätverk där ungdomar rör sig i syfte att informera om KAA. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning inom socialt arbete, beteendevetenskap, socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Erfarenhet av samtalsmetodik samt arbete med ungdomar i behov av stöd är relevant för tjänsten. En ungdom i vår målgrupp är sällan den andra lik och behöver insatser utifrån sina unika behov. Det innebär att du som person har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, att du är kreativ, modig och ödmjuk samtidigt som du är pedagogisk och en lagspelare. Självständighet, engagemang och flexibilitet är också viktig egenskaper i rollen som samordnare för KAA. Att följa upp, dokumentera och administrera ditt arbete kommer vara en central del. Vi kommer därför lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet Körkort är ett krav då arbetet kommer innehålla en del uppsökande arbete. ÖVRIGT Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut så skicka gärna in din ansökan så snart du har möjlighet. OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Utbildningsledare

Vi sökerUtbildningsledare till myndighet inom elkraft. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Utbildningsledarens uppdrag innefattar att planera, genomföra och återställa samt utvärdera utbildningar och övningar enligt nedan upplägg. Utbildningar och övningar ska genomföras i Sverige och med svenskt tal/skrift. Myndigheten tillhandahåller utbildningsmaterial, utbildningsplats och övningsplats om inget annat är överenskommet. Planering Utbildningsledaren ansvarar för planeringen av grundutbildning och repetitionsutbildning för montörer, samt vara behjälplig vid planering av större övningar. Utbildningsplaner presenteras för myndigheten, som sedan ska fatta beslut om detta. Löpande tjänster inkluderat i uppdraget Utveckla utbildningar Utveckling av beredskapsmaterial Löpande rådgivning/expertis Utvärdering efter genomförd utbildning, som rapporteras till myndigheten Vid behov genomföra kompletterande inköp som krävs för att genomföra utbildningarna Krav (OBS, obligatoriska) Flytande svenska i tal och skrift. Konsulten ska ha minst fem (fem) års erfarenhet av att ta fram kursmaterial och instruktioner.Konsulten ska ha minst fem (5) års erfarenhet som kursledare/utbildningsledare/utbildningsansvarig.Konsulten ska ha minst fem (5) års erfarenhet av teoretisk och praktisk utbildning inom stam och/eller regionnät.Konsulten ska ha minst fem (5) års erfarenhet av utbildning inom beredskapsstolpar.Konsulten ska ha minst tio (10) års erfarenhet av stam och/eller regionnätsbyggnation. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Kvalificerad handläggare – studentstöd och disciplinärenden

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Studerandeavdelningen vid Linnéuniversitetet ansvarar för bland annat studievägledning, antagning, examen, studenthälsa, Ladok/kursinfo, studentmobilitet. Inom avdelningen finns ca 50 anställda med placering både i Växjö och i Kalmar. Studerandeavdelningen är HBTQI-diplomerad sedan 2017. Vi söker nu en Kurator med placering på Studenthälsan, inom Studerandeavdelningen. Vi söker nu en kvalificerad handläggare för arbete med disciplinära ärenden och studentnära frågor vid Linnéuniversitetet. Du kommer att vara placerad på studerandeavdelningen. Avdelningen svarar för att ge högkvalitativt stöd till studenter samt till universitetets ledning, fakulteter och institutioner och bidrar till planering och utveckling av universitetets gemensamma uppgifter. Arbetsbeskrivning: Vi söker dig som vill arbeta med kvalificerat utrednings- och handläggningsarbete kopplat till disciplinärenden, studentstöd och studentorienterade myndighetsbeslut. Du blir del av en mindre arbetsgrupp som arbetar nära disciplinnämndens ledamöter och rektor samt studerandeavdelningens chef. Arbetet innebär att utreda och följa upp anmälningar om disciplinärenden, förbereda disciplinnämndens sammanträden samt vara föredragande eller sekreterare i disciplinnämnden. Du hanterar och följer upp klagomål och synpunkter från studenter, ger råd och stöd till verksamheten samt deltar i det preventiva arbetet. Därtill handlägger du inkomna ansökningar från studenter rörande t ex kursbevis. Arbetsuppgifterna kan även innebära att ta fram och revidera styrdokument, beredning av beslutsunderlag samt att besvara remisser. Kvalifikationer: Vi söker dig som har högskoleexamen inom beteendevetenskap eller samhällsvetenskap, alternativt har annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande, liksom kunskap om förvaltnings- och diskrimineringslagen. Vidare ställs krav på god kommunikationsförmåga samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Förmåga att kunna kommunicera och anpassa språket till mottagaren är viktigt. Arbetet ställer stora krav på analytisk förmåga, noggrannhet och struktur. Arbetet kräver god samarbetsförmåga, men du ska kunna arbeta och utreda ärenden självständigt. Därtill ska du ha bra service och bemötande i fokus. Vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor: Anställning och omfattning: Tillsvidareanställning. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. I normalfallet tillämpas provanställning. Placeringsort tillsvidare: Placeringsort är Växjö, resor mellan orterna förekommer. Individuell lönesättning tillämpas varför löneanspråk bör bifogas ansökan. Kontaktpersoner: Upplysningar lämnas av avdelningschef Charlotte Kipowski, tel 0470-70 82 27 (charlotte.kipowski @lnu.se) och sektionschef Katarina Holm, tel 0470-70 89 46 ([email protected]). Frågor som rör anställningen besvaras av HR-partner Emma Dahlberg, tel: 0480-446713 ([email protected]). Fackliga företrädare nås via universitetets växel 0772-28 80 00. Välkommen med din ansökan senast den 27 maj. Ansökan ska innehålla personligt brev och CV samt examensbevis. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

7 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Utbildningshandläggare

Områdeskansliet för medicin och farmaci med cirka 70 anställda svarar för verksamhetsstöd och service till ledning, institutioner och centrumbildningar inom vetenskapsområdet för medicin och farmaci. Områdeskansliet är en del av universitetsförvaltningen, men får huvuddelen av sitt uppdrag via områdesnämnden och dess vicerektor. Områdeskansliet består av fem enheter. https://www.uu.se/kontakt-och-organisation/organisation?query=AF5:5Vi söker nu en utbildningshandläggare till enheten för utbildningsstöd. Enheten består av 15 personer och vårt uppdrag är att ge administrativt stöd och service till kommittéer, prodekaner, ordföranden, programansvariga och institutioner vad gäller utbildning på grundnivå, avancerad nivå och forskarnivå samt internationalisering av utbildning. Vi sitter i centrala Uppsala med utsikt mot slottet och domkyrkan. Vi arbetar på plats i moderna och funktionella lokaler med egna arbetsplatser. Arbetsuppgifter Som utbildningshandläggare kommer du handlägga programspecifika utbildningsfrågor inom medicinska fakulteten. Centrala arbetsuppgifter är budgetarbete, ekonomisk uppföljning för utbildningsprogram, avtalsadministration, utredningar samt metod- och kvalitetsfrågor. Arbetet innebär också att löpande boka möten, upprätta kallelser, förbereda underlag till beslut, ansvara för protokoll, expediera, diarieföra och följa upp beslut och ärenden. Som utbildningshandläggare är du koordinator i arbetet med programmens utbildningsutvärderingar. Du arbetar även med utbildnings- och kursplaner i universitetets studieadministrativa system och utför programrelaterad utbildningsadministration. I förekommande fall bereder och handlägger du komplicerade studentärenden. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor, främst utbildningshandläggare, utbildningsledare, studievägledare, studieadministrativa handläggare, samt prodekan, kommittéordföranden, programansvariga, studierektorer, prefekter, kursadministratörer och ekonomer. Samverkan sker också med externa samarbetspartners. Inom anställningen arbetar du även som ett stöd till hela vetenskapsområdet. Du kan komma att jobba med områdesövergripande kommittéer och arbetsgrupper. Du kan även få vara ansvarig handläggare av ärenden och uppgifter som förekommer vid områdeskansliet, såsom remisser, utredningar, metod- och kvalitetsarbete. Kvalifikationskrav - Examen från högskoleutbildning eller motsvarande - God förmåga till tydlig och saklig kommunikation i tal och skrift på svenska och engelska - Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete vid statlig myndighet eller motsvarande - Stor vana att arbeta i Excel - Erfarenhet av att arbeta med tilldelning av medel och ekonomiska frågor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att lyckas med arbetsuppgifterna behöver du vara kommunikativ, tydlig, saklig och professionell. Du har förmåga att samarbeta på ett framgångsrikt sätt, har förmåga att skapa goda relationer samtidigt som du har personlig integritet. Det är viktigt att du är stabil och serviceinriktad. Arbetet ställer stora krav på självständighet, noggrannhet, flexibilitet och ett strukturerat arbetssätt där du organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Likaså krävs förmåga att kunna arbeta under arbetstoppar och att hantera flera ärenden parallellt. Önskvärt/meriterande i övrigt - Kännedom om högskolesektorn, gärna inom medicin och farmaci, till exempel gällande lagstiftning, utbildningsfinansiering, uppföljning och utvärdering - Erfarenhet av att arbeta med studieadministrativa datasystem - Kunskap om upprättande och förnyelse av avtal - Erfarenhet av kvalitets-, metod- och utvecklingsarbete - Erfarenhet av utbildningsadministration vid universitetet och högskola - Erfarenhet av att ge verksamhetsstöd och service. Om anställningen  Anställningen är tillsvidare (provanställning kan tillämpas). Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: enhetschef Lisa Jämtsved Lundmark, [email protected], tel 018 471 2089. Välkommen med din ansökan senast den 24 maj 2024, UFV-PA 2024/1558. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Handläggare av högskoleprovet (tidsbegränsad anställning)

vid Studentavdelningen. Sista ansökningsdag: 2024-05-19. Sektionen för antagning och studieinformation svarar bl.a. för att handlägga anmälningar till universitetets utbildningsutbud, anordna högskoleprovet i Stockholmsområdet samt ta fram olika former av tryckt material, som exempelvis utbildningskatalog, masterbroschyr och flyers. Arbetsuppgifter Sektionen för antagning söker nu medarbetare till gruppen för högskoleprovet. Som handläggare för högskoleprovet är du med och anordnar högskoleprovet i Stockholmsområdet. Arbetsuppgifterna är varierande men dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att administrera provdeltagare, provpersonal och provlokaler samt bedöma intyg för provdeltagare med funktionsvariation. Kontakt med provdeltagare och personal via mail och telefon är en betydande del av arbetet. Vår verksamhet är dynamisk och präglas av ständig utveckling och du förväntas aktivt ta del i sådana processer. Gruppens arbete kännetecknas av samarbete, delaktighet samt att det erbjuder stora möjligheter att själv påverka och utveckla. Även handläggning kopplat till sektionens övriga arbete ingår i arbetsuppgifterna under delar av året. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. • Goda kunskaper i Office-paketet. Meriterande är: • Arbete vid statlig myndighet som handläggare eller motsvarande. • God kännedom om utbildningsadministrativa processer vid ett lärosäte. Personliga egenskaper För att lyckas i detta arbete krävs att du är noggrann, stresstålig, strukturerad och flexibel samt att du har en utvecklad servicekänsla och god kommunikationsförmåga. Som person har du förmågan att självständigt och i grupp kunna planera, organisera och prioritera arbetet samt förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt som driver arbetet framåt och vill vidareutveckla administrativa rutiner både tillsammans med andra men även självständigt. Anställningsvillkor Anställningen avser heltid och är tidsbegränsad 12 månader. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av, sektionschef Peter Wretling, tfn 08-16 34 21, [email protected]. Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

3 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024