Utbildningsledare

Sök bland 21 lediga jobb som Utbildningsledare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Stiftspedagog till Uppsala stift!

Med en ny strategi som utgångspunkt är Uppsala stift inne i ett förändringsarbete. En ny kansliorganisation med justerad inriktning skapar förutsättningar att möta de kommande årens utmaningar. Stiftskansliets uppgift är att arbeta tillsammans med församlingar och pastorat för att stärka hållbara gemenskaper där tro och liv kan växa. Vi som arbetar på stiftskansliet har verksamheten i fokus, tänker långsiktigt, tar ansvar för ekonomi och låter oss inspireras av våra vänkyrkor. Välkommen att söka tjänst och bidra till liv och utveckling i Uppsala stift. Vi söker dig som är en erfaren, driven och utvecklingsorienterad pedagog! Om tjänsten Du kommer att tillhöra enheten Pastoral utveckling som ger stöd i utvecklingsfrågor till församlingar och pastorat gällande den grundläggande uppgiften; Gudstjänst, Undervisning, Diakoni och Mission. Enheten består av ca 10 medarbetare och ingår i avdelningen Församlingsutveckling som finns till för att ge direkt och samordnat stöd till församlingar och pastorat på en lång rad områden såsom - utöver ovan nämnda frågor - ekonomi, fastigheter, IT, Kyrkoantikvarisk ersättning, kommunikation och system. Som Stiftspedagog arbetar du med att stärka församlingar och pastorats arbete med ideellt engagemang, barn och unga samt rekrytering av förtroendevalda. I organisationen finns fler medarbetar som jobbar med samma och angränsade frågor. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Utveckla ideellt engagemang - Rekrytering förtroendevalda, stöd i arbetet med representativitet i nomineringsgrupperna med särskild koppling till unga - Pedagogiskt utvecklingsarbete i form av att planera och genomföra utbildningar, arbeta med Svenska kyrkans unga, konfirmandarbete och unga ledare - Pilgrimsarbete och pilgrimsnätverk - Stöd till vänförsamlingar rörande Zimbabwe - Samverkan Stiftsgården Undersvik och Sigtuna folkhögskola - Andra administrativa arbetsuppgifter kopplat till projekt och utbildningar Vi söker dig Vi söker dig som, utifrån egen erfarenhet och engagemang, ser den lokala församlingens möjligheter och möjligheter till samverkan. Du ser församlingens plats i ett större sammanhang och i den världsvida kyrkan. Du utvecklar, och tar vara på, människors vilja till engagemang och ansvarstagande. Du har erfarenhet av att genomföra en lokal behovsanalys i församling och i samhället och omsätta till praktiken. Vidare har du en kandidatexamen eller motsvarande inom pedagogik och det är meriterande om du är utbildad församlingspedagog. Vi ser att du har minst 5 års yrkeserfarenhet av pedagogiskt arbete, gärna utvecklingsarbete i någon form samt har spetskompetens inom pedagogik. Det är meriterande om du också har erfarenhet av projektledning. Som person är du samarbetsinriktad och har en god pedagogisk förmåga. Du kan samverka och långsiktigt skapa goda relationer i olika kontaktytor.  Du trivs i en organisation under förändring där du bidrar utifrån dina förutsättningar. - B körkort Vi erbjuder Vi erbjuder dig arbete med intressanta och meningsfulla frågor i en stimulerande arbetsmiljö. Kansliet erbjuder flexibla arbetssätt där det egna ansvarstagandet är viktigt likväl som nära samverkan med kollegor. Utöver det erbjuds hälsofrämjande förmåner. Ansök Ansök med ett personligt brev och ditt CV via ansökningsknappen senast 2 juni 2024. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du veta mer? För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: Olof Norberg, Avdelningschef Församlingsutveckling, +4618680764, [email protected] Vi har tagit ställning till annonseringskanaler och undanber oss samtal från säljare.      Om Uppsala Stift Uppsala stifts grundläggande uppgift är att främja och ha tillsyn över församlingslivet, samt förvaltande uppgifter. Övergripande vision för Uppsala stift uttrycks i orden ’’Hållbar gemenskap där tro och liv kan växa’’. Alla medarbetare har en viktig roll att stödja vårt uppdrag och visionsarbete. Stiftet omfattar 52 församlingar och pastorat med flera tusen anställda, förtroendevalda och många ideellt engagerade. Uppsala stift sträcker sig från Kungsängen i söder till Gnarp i norr och har sitt kansli i Uppsala.

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Utbildare/Coach ledarskap / UGL / Utvecklande ledarskap

Vi söker en engagerad och framåtsträvande utbildare. Certifierad eller erfaren inom UGL och situations anpassat ledarskap eller utvecklande ledarskap Du har erfarenhet inom att: Lära ut till stora och små grupper och individer kunskaper genom coachning och föreläsning. Ha kontakt med kunder, presentera och arbeta fram en utbildningsinsats Förmåga att kommunicera för att nå fram med budskap . Hur man fångar lyssnarnas uppmärksamhet och hur når fram med sitt budskap Krav på utbildare: Certifierad eller erfaren inom UGL och situations anpassat ledarskap eller utvecklande ledarskap Relevant utbildning inom kommunikation eller ledarskap Skicka in CV för en första kontakt. Detta kan göras som konsultuppdrag eller anställning. Arbetet är uppdrag. Dvs heldagar eller halvdagar. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta med mot lokala och internationella bolag. Arbetets omfattning Konsulter välkomna Start enligt överenskommelse. Lön/arvode: Enligt ök. Språkkunskaper Flytande svenska i tal och skrift eftersom rollen innebär att ta kontakt med beslutsfattare Intresserad Skicka eller maila din ansökan [email protected] No phone calls.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Utbildningsspecialist till Utbildningscentrum

Vill du arbeta med kompetenshöjande insatser i komplex verksamhet och har några års erfarenhet av att arbeta med att analysera kompetensbehov och föreslå utbildningslösningar? Är du kreativ i ditt arbete och har förmåga att självständigt driva utvecklingsarbete? Vill du arbeta med kvalificerade arbetsuppgifter med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Arbetsuppgifter Som utbildningsspecialist arbetar du på HR- och kommunikationsstabens nystartade Utbildningscentrum, som samlar FMV:s hela utbud inom kompetensutveckling och lärande. Utifrån kompetensbehoven i verksamheten tar vi fram relevanta och attraktiva utbildningar och utbildningsprogram. I rollen som utbildningsspecialist kommer du att föra löpande dialog med verksamheten för att fånga och analysera kompetensutvecklingsbehov och föreslå utbildningslösningar. Du stödjer lärare och ämnesansvariga i framtagande av kursplan, lärmål och kursinnehåll fram till färdig utbildning och ansvarar för kvalitetssäkring, utvärdering och uppföljning av utbildningsinsatserna som genomförs. I rollen ingår också att projektleda produktion av e-utbildning med extern leverantör och på sikt bidra vid utveckling av intern produktion av digitalt lärande. Eftersom Utbildningscentrum är i ett uppbyggnads- och utvecklingsskede, innebär rollen även att leda utvecklingsprojekt och -uppgifter och att bidra i utveckling av arbetssätt, rutiner och riktlinjer. Tjänsten är placerad i Stockholm. Vi söker dig som Du har en eftergymnasial akademisk utbildning eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har några års erfarenhet från att ha jobbat med att analysera kompetensbehov och ta fram lämpliga utbildningslösningar. Vidare har du relevant och aktuell erfarenhet av att självständigt driva utvecklingsarbete inom utbildningsområdet och har erfarenhet av att utforma digitalt lärande, från beställar- eller leverantörsperspektiv. Du har även erfarenhet av att utforma utbildningar med blandade lärformer och har goda kunskaper i svenska såväl som engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från komplex verksamhet i stora organisationer och om du har erfarenhet av att leda workshops och facilitera möten. Om du har studerat med inriktning pedagogik i din eftergymnasiala utbildning ser vi det som en fördel. Vi tror även att dina kunskaper inom förändringsledning kan hjälpa dig lyckas i rollen . Som kollega bidrar du till ett gott samarbete och arbetar kreativt för att hitta nya lösningar. Vi tror att du är självgående i ditt arbete och har ett strukturerat arbetssätt. Du har även förmågan att lägga ihop delar till helheter och se till organisationen i stort. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om oss Som en del av HR- och kommunikationsstaben tillhör du avdelningen för kompetensförsörjning och enheten för utbildning. Utbildningscentrum ansvarar för myndighetens utbildningsutbud utifrån såväl FMV:s mål som förändringar i omvärlden. I uppdraget ingår pedagogiskt ansvar för lärande och utbildning samt utvecklingsarbete avseende effektiva lärformer, pedagogik samt produktion och e-lärande. I nära dialog med verksamheten planerar, genomför och marknadsför centrumet utbildning och andra former av lärande. Enheten svarar även för att omvärldsbevaka kring nya former för lärande och utbildning, för att rusta organisationen och dess medarbetare på bästa sätt. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Stefan Hållander, OFR/S Lena Sköld Gunnarsson, OFR/O Lars Mörrby, och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid Vid frågor ber vi dig kontakta Hanna Tode på telefon 08-782 4000. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Lina Sylvén på [email protected] Sista ansökningsdag är 2024-05-29. Välkommen med din ansökan. FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Fritidsledare inriktning HBTQI

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se. Huvuduppdrag Samhälle har som syfte att öka invånarnas livskvalitet och möjlighet att påverka sina levnadsförhållanden. Gemensamt skapar huvuduppdragets verksamheter förutsättningar för god hälsa, en attraktiv, tillgänglig och levande stadsmiljö, landsbygd och natur, en trygg och hälsosam inomhus- och utomhusmiljö, ett rikt utbud av kultur, idrott, fritid samt en god infrastruktur. I Ängelholm bedriver vi ett aktivt och långsiktigt arbete för att ge våra ungdomar en positiv, stimulerande och aktiv fritid där ungdomsinflytande och delaktighet prioriteras högt. Vår verksamhet grundar sig i barnkonventionen. Fritidsgårdarna i Ängelholms kommun är HBTQI certifierade. Vi ingår även i KEKS nätverket. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en kollega på cirka 75%, med placering på MK-Huset, den centrala fritidsgården i centrum. Tjänsten är en projektanställning med början den 8/7 2024 - 31/12 2024 inom HBTQI-verksamhet. Du kommer tillsammans med en kollega ha fokus på att arbeta med att bygga upp, inkludera och levandegöra en trygg HBTQI mötesplats. Vår huvudsakliga målgrupp är ungdomar på högstadiet och gymnasiet. I tjänsten ingår att arbeta både på och utanför fritidsgården. Det som är centralt är att verksamheten ska bygga på ungdomarnas egna idéer och aktiva medverkande på fritidsgården. Har du fritidsledarutbildning eller annan pedagogisk utbildning och dessutom erfarenhet av att arbeta med ungdomar är detta självklart starkt meriterande. KVALIFIKATIONER Vi söker efter följande profil: • Du är driven och har ett normkritiskt förhållningssätt i arbetet. Du har god kunskap eller egen livserfarenhet kring HBTQI och kan levandegöra detta i verksamheten. • Du är en trygg vuxen, strukturerad och har god förmåga att planera och organisera ditt arbete. • Du har förmågan att bygga goda relationer till ungdomar, men även att hålla tydliga gränser för att skapa trygghet. • Du är kreativ och lösningsorienterad. • Du gillar att arbeta tillsammans med andra och nå gemensamma mål, men även jobba enskilt samt att du är flexibel och tar initiativ. • B körkort är ett krav. • Vi värdesätter om du har egna intressen/kompetenser som skapar mervärde i verksamheten. Tjänsten består av dagtid, kvälls och helgtjänstgöring. ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

7 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Skolinspiratör till Jönköpings län

Är du vår nya skolinspiratör? Ung företagsamhet Jönköpings län söker en ny kollega! Vill du vara med och bidra till ett bättre samhälle genom att inspirera unga på gymnasiet att utveckla sin företagsamhet? Då tycker vi att du ska söka jobbet och vem vet kanske är det du som blir en del av teamet i Jönköping!Vi söker inför läsåret 2024/2025 en skolinspiratör till vårt team i Jönköping. Arbetet innefattar att: Vara Ung Företagsamhets ansikte utåt gentemot gymnasieelever med syfte att informera om och inspirera till UF-företagande. Hålla inspirationsföreläsningar för UF-eleverpå gymnasieskolor i länets kommuner. Coacha gymnasieelever genom utbildningsprocessen UF-företagande. Administrera utbildningsprocessens obligatoriska moment dvs administrera vårt register för UF-företag och UF-lärare Stärka och vårda relationen med våra UF-lärare. Tillsammans med gymnasieansvarig arbeta för att marknadsföra och sälja in UF-konceptet till fler av länets gymnasieskolor och gymnasieprogram Hålla i inspirationsföreläsningar för elever i årskurs 8 och 9 Vara stöd och support för elever på grundskolan som deltar i grundskoleutmaningar Medverka i diverse digitala produktioner, filmer, Instagram-inlägg mm. Vara projektmedlem i stora och små projekt och event så som mässor, kickoffer mm Profil Vi söker dig som är lyhörd, har en god social kompetens, har lätt för att bemöta andra människor och som gillar att prata inför en grupp. Du uppmuntrar, inspirerar och motiverar andra runtomkring dig och kan arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Vi värdesätter prestigelöshet och viljan att tillsammans nå våra mål! Du är en god organisatör och ser till att dina arbetsuppgifter blir gjorda i tid. Du har god verbal, skriftlig och kommunikativ förmåga. Du är en lagspelare som uppskattar att jobba tillsammans med kollegor i etablerade arbetssätt. Du kommer ha många parallella arbetsuppgifter så det krävs att du kan sortera, prioritera och hantera stundtals intensiva perioder.Vi tror att du kommer direkt från gymnasiet och vi ser gärna att du har drivit UF-företag tidigare - kunskap och erfarenhet av vårt verksamhetsområde är starkt meriterande. Krav B-körkort Om arbetsplatsen Vi erbjuder ett kul, omväxlande och utvecklande jobb med många externa kontakter både inom skola, kommun, näringsliv och andra organisationer. Vi är ett kreativt, målinriktat och handlingskraftigt team där du har möjlighet att påverka verksamheten. Ditt arbete präglas av eget ansvar och stor delaktighet där vi hjälps åt och laganda är viktigt. Tjänsten innebär en hel del resor i hela länet. Vissa aktiviteter och evenemang kan förekomma på kvällstid och ibland helger. Vi eftersträvar en jämlik könsfördelning och mångfald så vi ser särskilt positivt på sökande som kompletterar vårt nuvarande team. Vi sitter på Werket i Jönköping. Ung Företagsamhet Ung Företagsamhet är en politiskt obunden, ideell utbildningsorganisation. Sedan 1980 har vi utbildat gymnasieelever i entreprenörskap genom processutbildningen UF-företagande, där elever utvecklar sin kreativitet, företagsamhet och kunskap om företagande. Sedan 2009 arbetar vi även med läromedel för entreprenörskap i grundskolan och driver nätverket UF-alumni. Vi har 24 regionkontor, ett nationellt kansli och ca 140 anställda i hela landet. Sista datum att söka tjänsten är 2 juni. Vi gör löpande urval så vänta inte med din ansökan.

7 maj 2024
Sista ansökan:
24 oktober 2024
Arbetshandledare till anstalten Viskan

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Anstalten Viskan är en sluten anstalt som börjar ta emot intagna i januari 2025. 120 medarbetare arbetar i verksamheten. Anstalten har plats för 120 intagna samt 24 beredskapsplatser. Den största yrkesgruppen är kriminalvårdare men här arbetar även vårdprofessioner, administrativ personal, pedagoger, produktionsledare m fl. De intagna kommer vara sysselsatta med utbildning, olika behandlingsprogram eller inom industriproduktion. Till Viskan tar man sig bäst med bil och parkerar på vår personalparkering. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu fler arbetshandledare/produktionsledare som kommer att handleda klienter i deras sysselsättning. Sysselsättningen kommer vara inriktad mot; - hustillverkning och snickeri - tunnplåtslageri - bil- och industrilackering Vi anställer två nya kollegor som har yrkeserfarenhet eller utbildning inom någon av dessa inriktningar. Vi ser gärna att du är van att instruera och leda andra i arbete. I ditt dagliga arbete som arbetshandledare/produktionsledare har du direktkontakt med våra klienter och bidrar till deras lärande och utveckling. Kriminalvårdens återfallsförebyggande arbete har som målsättning att de intagna under sin verkställighet ska bryta den onda cirkeln och den praktiska arbetet fyller en viktig funktion i den processen. En del klienter har begränsad arbetslivserfarenhet och huvudsyftet med arbetet är att bidra till lärande men också vara en del i den sociala träningen. Att arbeta som arbetshandledare/produktionsledare hos oss i Kriminalvården passar dig som vill ha ett meningsfullt arbete. Genom din kunskap och erfarenhet bidrar du till att fler klienter kommer bättre ut efter sin verkställighet. Sysselsättningen påverkar klienternas framtida möjligheter till anställning efter frigivning liksom att kunna vara självförsörjande utan kriminalitet. Du kommer att vara delaktig i att forma och upprätthålla säkerheten samt arbetsmiljön för både klienter och personal och säkerställa att rutiner och säkerhetsföreskrifter rörande maskiner och övriga arbetsmiljöbestämmelser följs. Du är med i det dagliga arbetet, instruerar de intagna och visar vägen i fråga om uppförande, attityder och värderingar. Fram till att anstalten Viskan öppnas kommer din arbetsplats att vara förlagd hos annat verksamhetsområde inom Region Nord. Detta för att genomföra utbildningar och att lära sig grunderna i verksamheten och klientarbetet. Resor och övernattningar förekommer mer frekvent fram tills anstalten beräknas öppna januari 2025. KVALIFIKATIONER Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och har välgrundade och tydliga värderingar. I stressade situationer behåller du lugnet, är stabil och kontrollerad. Vidare har du god förmåga att göra korrekta avvägningar och prioriteringar, har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och anpassar ditt sätt att förmedla budskap utifrån mottagares förutsättningar. Vi ser också att du är kommunikativt tydlig och säkerställer att information som du förmedlar förstås på ett korrekt sätt. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant. • God datavana • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska • B-körkort Det är meriterande om du har: • Yrkeserfarenhet eller utbildad inom hustillverkning eller snickeri • Yrkeserfarenhet eller utbildad inom bil- industrilackering och blästring • Yrkeserfarenhet eller utbildad inom tunnplåtslageri • Yrkeserfarenhet eller utbildad inom säkerhetsmedvetenhet utifrån arbetsmiljö • Truckkort eller yrkeserfarenhet från traktorkörning • Yrkeserfarenhet från ledarskap/handledning • Yrkeserfarenhet inom säkerhetsarbete, social omsorg, psykiatri eller pedagogiskt arbete • Yrkeserfarenhet eller utbildning inom kvalitetsledningssystem ISO 9001-14001 Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

4 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Utbildningsledare/koordinator till INSU i Nyköping!

Är du nyfiken, orädd och stimuleras av att arbeta i ständig förändring? Är du driven och gillar att tänka nytt? Vill du dessutom vara en del av en resa där du får se människor växa och nå sina fulla potentialer? Då är det dig vi söker! Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med ett löpande urval. OM TJÄNSTEN INSU är Installatörsföretagens utbildningsbolag. Deras vision är att vara den självklara utbildnings- och utvecklingspartnern som säkerställer branschens kompetens nu och i framtiden. På INSU arbetar dom för att utvecklas i nära samarbeten. Dom löser problem och utvecklas tillsammans och vägleds av att Alla på INSU tar ansvar för företagets bästa – ”från mitt till vårt”, genom att vara: Modiga, Professionella, Generösa, Initiativtagande och stolta över gemensamma insatser och glädjas med andras framgång. INSU:s yrkeshögskoleverksamhet, som även inkluderar den nya utbildningsformen Nationell Yrkesutbildning, står inför en mycket spännande framtid och behöver utökas med en engagerad Utbildningsledare/Koordinator. Hos INSU får du chansen att verkligen göra skillnad. Du kommer att ha en central roll i att stödja, leda och utveckla utbildningar för framtidens talanger inom installationsbranschen. Du erbjuds - Möjlighet att få vara en del av en växande organisation - En dedikerad konsultchef och karriärspartner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Planera, leda, kvalitetssäkra och utveckla för att se till att de studerande får bästa möjliga utbildning. * Samarbeta och nätverka med bransch, lärare, myndigheter och andra intressenter för att säkerställa att utbildningarna är relevanta och uppdaterade. * Ge stöd och hjälp till både studerande för de ska uppnå sina studiemål och till lärare för att möjliggöra bästa möjliga leverans. * Koordinera exempelvis LIA (praktik) och laborationer. * Administrera och dokumentera data. VI SÖKER DIG SOM - Behärskar svenska flytande i tal och skrift då arbetet kräver de. - Har avslutad högskole-, universitets- eller yrkeshögskoleutbildning eller liknande som bedöms som motsvarande. - Har tidigare arbetslivserfarenhet av likvärdigt arbete. Det är meriterande om du har - Arbetslivserfarenhet av projektledning. - Arbetslivserfarenhet av installationsbranschen. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Strukturerad - Innovativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

3 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Utbildningsledare Plushögskolan AB

Plushögskolan AB är Sveriges största privata anordnare av yrkeshögskoleutbildningar. Genom varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan bedrivs YH-utbildningar i form av program och kurser, företagsutbildningar och skräddarsydda koncept. Vi utbildar bland annat inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, samhällsbyggnad, IT, teknik, energi, vård, omsorg och socialt arbete. Plushögskolan AB är en av Sveriges största privata anordnare av yrkeshögskoleutbildningar. Genom varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan bedrivs YH-utbildningar, kurser, företagsutbildningar och skräddarsydda koncept. Detta gör vi med ett stort engagemang och med ambitionen att förse den regionala arbetsmarknaden med kompetent arbetskraft inom efterfrågade områden. För att nå vårt mål samarbetar vi med företagen i regionen vilket ger våra studerande en relevant utbildning som leder till jobb. Teknikhögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Affärshögskolan finns idag på 18 orter i Sverige. Vill du vara med och göra Sverige lite bättre? Vi hjälper människor att utvecklas och nå sina drömmar. Vår vision är att vi ska vara bäst i Sverige på kompetensförsörjande utbildning i samarbete med arbetslivet. Som en del av Sveriges största utbildningsföretag är karriärmöjligheterna hos oss stora, så varför inte ta chansen att jobba hos oss? Vill du ha ett utmanande och mycket viktigt jobb? – Vi söker nu en utbildningsledare till Plushögskolan i Uddevalla för en visstidsanställning. Tjänsten innebär att du är huvudansvarig för att leda och koordinera din utbildning. Ditt fokus kommer att ligga på: • rekrytering och antagning av studerande • ledning och coachning av de studerande genom utbildningarna • samordning av utbildningarnas ledningsgrupper bestående av representanter från näringslivet • rekrytering och samordning av utbildningskonsulter samt utveckling av vårt nätverk mot näringslivet • aktivt arbete med uppföljning av säkerställande av rätt kvalitet i leveransen För att lyckas med detta arbetar du nära de sökande, studerande, utbildningskonsulter, arbetslivet samt kontaktpersoner på Myndigheten för yrkeshögskolan. Du löser ditt uppdrag genom nära samarbete i ett team bestående av andra utbildningsledare såväl regionalt som nationellt, regionadministratör samt centrala funktioner inom affärsutveckling, marknadsföring och kvalitetsarbete. Formell kompetens: Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning. Har du tidigare arbetat med Yrkeshögskoleutbildning eller projektledning är det meriterande. Personlig kompetens: Vi vill att du har tidigare erfarenhet av att leda dig själv, har ett naturligt driv samt en lösningsfokuserad inställning. Självklart gillar du ordning och reda samt arbetar strukturerat och proaktivt. Det är en utåtriktad roll med krav på kontinuerlig kontakt med studerande, utbildare, företagsnätverk och Myndigheten för yrkeshögskolan. Detta kräver att du är en tränad och orädd relationsbyggare som vet vad som krävs för att skapa samarbeten och hålla en god struktur i denna kommunikation. För att trivas i rollen behöver du ha en god förmåga att skapa överblick över komplexa sammanhang och prioritera samt planera ditt arbete utifrån detta. Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsvariation, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Värdeorden som genomsyrar allt vi gör är; kvalitetsmedveten, utvecklingsorienterad, professionell och personlig = KUPP. Känner du igen dig i dessa så kommer du trivas hos oss! Övrig information Tillträde: omgående Placeringsort: Uddevalla Anställningsform: Visstidsanställning t o m 2025-01-31 på 100% (heltid). Sista ansökningsdag: 2024-05-27 Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag, då ansökan kan komma att stänga innan sista ansökningsdatum. Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till just oss och denna tjänst. Vi är tacksamma för att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut. Kontaktperson: Regionchef Liselotte Issakainen, telefon: 031-700 83 14 eller email: [email protected]

2 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Jobbcoach/Handledare

Jobbträffen Sverige AB söker en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som handledare genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Du kommer även att samarbeta med din närmaste kollega och stötta och hjälpa till med seminarier/föreläsningar. Vi lägger stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering. Som person är du prestigelös och flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då dagarna kan se olika ut behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera och ansvara för ditt arbete. Meriterande är om du har flerspråkig kompetens och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Störst vikt läggs dock på dina personliga egenskaper samt din vilja att arbeta med tjänsten Rusta och Matcha. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Arbetet kräver att du kan besöka arbetsgivare du behöver därför ha körkort och med fördel tillgång till egen bil. Erfarenhets och utbildningskrav: Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och gruppsykologi. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Teknisk utbildare (Train-the-Trainer) till Northvolt Ett Academy

Northvolt har ett spännande jobberbjudande för en teknisk utbildare till vårt engagerade team i Skellefteå. Som teknisk utbildare kommer du att spela en viktig roll i att skapa ett så kallat Train-the-Trainer-program i världsklass, för att säkerställa hög kompetens hos våra anställda. Du kommer att erbjudas möjligheten att göra skillnad i Northvolts framgångssaga och se verkliga resultat av ditt arbete. Om företaget Northvolt arbetar medvetet för jämställdhet och lika villkor för våra medarbetare. Vi är en mångfaldig grupp individer som förenas i ett gemensamt uppdrag. Vi erbjuder dig en öppen och välkomnande atmosfär. Northvolt växer med ljusets hastighet och vi tror starkt på intern karriärutveckling. Dina arbetsuppgifter Du kommer att undervisa och coacha våra interna utbildare så att de kan utveckla de nödvändiga kunskaper som krävs för att vara professionella i sin roll som utbildare. Dina ansvarsområden inkluderar till exempel att: • Driva på utvecklingen av Northvolts Train-the-Trainer-program. • Utveckla och genomföra Train-the-Trainer-lektioner baserade på standardiserade lärandemetoder. • Följa upp resultaten löpande samt utveckla och förbättra programmens innehåll. • Validera och certifiera utbildare enligt våra standardiserade modeller. • Bygga nätverk för utbildare som stärker samarbetet inom företaget. • Stödja organisationen inom utbildningsrelaterade frågor. • Vara en förebild för andra utbildare på Northvolt. Din bakgrund/Dina egenskaper Som person ser vi att du är social, strukturerad och resultatdriven. Du bör ha god kommunikationsförmåga, bra självledarskap och mycket driv. Egenskaper som vi tycker är viktiga är flexibilitet, kvalitetskänsla och vänlighet. Du bör också känna stor motivation att kavla upp ärmarna och ta dig an nya utmaningar. Eftersom Northvolt är en internationell arbetsplats är det viktigt att du kan se dig själv i en sådan miljö. Kompetenskrav: • Arbetslivserfarenhet från relevanta roller inom utbildning, lärande och utveckling, gärna från teknisk utbildning inom tillverkningsindustrin. • Mycket god engelska, i både tal och skrift. • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, och flytande i Microsoft Excel och Power Point. Meriterande: • Kandidatexamen inom pedagogik, lärande och utveckling, teknik eller motsvarande. • Erfarenhet av Learning management system (LMS), författarverktyg och projektledningsverktyg eller motsvarande. • Erfarenhet av träningsmetoden Training within industry (TWI) Information och kontakt • Omfattning: Heltid, tillsvidare. • Sista ansökningsdag: 2024-05-21, urval kan komma att ske löpande. • Placeringsort: Skellefteå. • Planerat startdatum: Så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Northvolt med Wikan Personal AB, men du blir anställd direkt av Northvolt. Ansök på www.skelleftea.wikan.se. Tveka inte att eller höra av dig för mer information. Information om tjänsten lämnas av Irma Öhlund, 0910-77 09 83, [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

29 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024