Utvecklingsingenjör, elkraft

Sök bland 21 lediga jobb som Utvecklingsingenjör, elkraft och börja ditt nya yrkesliv idag!

R&D Hardware Manager

At Hitachi Energy global protection and control development center for transmission applications we are looking for an experienced R&D manager who wants to become part of the R&D management team in Västerås, Sweden. You will be responsible to lead the Hardware team in Sweden and have a global role for hardware developed between Sweden and Switzerland. Together with the development teams you will be responsible for maintaining the leading product portfolio in our industry as well as developing totally new solutions in an agile (SAFe) environment. You will drive quality and processes and develop the expertise and competencies of the people in your team. We are looking for an experienced and passionate team player with a high degree of initiative and excellent leadership skills who can engage and drive the organization, both on the local and global level. You are eager to learn from our experienced staff, but also a driving force that will push our boundaries forward. You are result oriented, responsive and have a high sense of ownership for quality. You need to be a good communicator and have strong people and leadership skills, as you will collaborate with many different stakeholders across different countries and cultures. Your responsibilities Managing a group of 20 hardware developers Guide, coach and mentor hardware systems engineers and project managers Structure and lead activities in the context of the scaled agile framework (SAFe) Promote a culture of continuous improvements always striving for quality and efficiency Drive, facilitate and work on process improvements that improves either the development, processes and/or quality Drive resource and competence management within the hardware area Foster a climate of innovation by motivating, guiding and empowering team members Identify new technologies and tools to increase quality and productivity Ensure effective exchange of knowledge to promote collaboration and develop new technological approaches and solutions Safeguard quality assurance of all deliverables from the development team Manage the budget of the hardware team Your background Master/Diploma or advanced degree in hardware engineering or related disciplines Technical background in electronics development and/or industrial electronics Strong background in the efficient use of various hardware development tools Strong background in research and development practices and processes Proven track record in driving change in development practices Experienced in international and cross-cultural collaboration and leadership Project management skills, with proficiency in leading development teams or development labs Several years of experience in people management as line manager or equivalent management position Previous work experience within power systems is beneficial. You are fluent in spoken and written English and have a basic language skill in Swedish. Additional information Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply no later than 2024-06-09! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Dilip Kota-Elfving [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Klas Koppari, +46 107- 38 13 45; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387048; Unionen: Fredrik W Nordin, +46 107-38 15 12. All other questions can be directed to Talent Partner Cajsa Fellerfeldt Eklund, [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Project Manager med erfarenhet inom el-/elkraft leveranser

Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid. Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter. Du blir en del av Energy Industries, en division som jobbar direkt mot svenska slutkunder inom branscherna energi, vatten, kemi, livsmedel och läkemedel. Vi levererar kundunika lösningar inom elektrifiering, automation och digitalisering för styrning och optimering av våra kunders processer. Projektverksamheten finns idag på flera orter och vi arbetar tätt tillsammans i integrerade team mellan våra orter samt övriga ABB-verksamheter både inom och utanför Sverige. Du kommer tillhöra ett engagerat och hängivet team av projektledare som tillsammans med våra ingenjörer designar, utvecklar och tar i drift produkter, system och applikation för styrning av kundens process. Projekten är av hög teknisk komplexitet och drivs i huvudsak in-house på våra kontor, men arbete i kundens anläggning förekommer. Placering är på vårt kontor i Västerås. Dina ansvarsområden Som projektledare hos oss kommer du att planera och leverera olika typer av kundunika lösningar med fokus på projekt baserade på ABBs produkter och industriella styrsystem och vara delaktig från anbudsfas till slut garantiperiod. Du kommer att arbeta med flertalet projekt parallellt och ansvara för att du och ditt team levererar enligt kontrakt, uppsatta mål och självklart med en nöjd kund. Du får en utåtriktad, omväxlande och social roll som innebär mycket nätverkande, där interna och externa kontakter är en naturlig del av din vardag. På plats hos oss får du den stöttning och de utmaningar som krävs för att fortsätta växa i rollen som projektledare och fördjupa och utveckla dina kunskaper tillsammans med oss i teamet. Din bakgrund Vi söker dig som är Högskole- eller Civilingenjör med relevant inriktning alternativt motsvarade arbetslivserfarenhet. För att lyckas väl i rollen ser vi att du har minst 5 års erfarenhet av projektledning med scope inom elektrifiering-elkraft och med fördel från någon av våra branscher inom industrin. Det är meriterande om du har förståelse för övergripande elsystem, funktionalitet ingående komponenter som transformatorer, DC system, MV och LV ställverk t ex, men inget krav. Kunskap kring projektleverans till site inkl upphandling och styrning installation, UE/montagefirma och idrifttagning av ingående komponenter är till din fördel. Som person är du nyfiken, öppen och social med en naturlig förmåga att bygga goda och långsiktiga relationer. För att passa i rollen är det även viktigt att du är en förtroendeingivande lagspelare som trivs med att arbeta tillsammans med andra, både internt i projekten och med våra kunder och leverantörer. Du har starkt eget driv och gott ordningssinne tillsammans med stort businessfokus och god förståelse för entreprenadjuridik. Du är en god kommunikatör som behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Mer om oss ABB erbjuder goda utbildnings- och karriärmöjligheter likväl som flera förmåner såsom möjlighet till flexibelt arbete - med större frihet att välja bäst lämpad arbetsplats, friskvårdsbidrag, extra föräldralön, arbetstidsförkortning, förmånsportal med mera. Jobba med oss på ABB där allt vi gör grundar sig i våra värdeord - Courage, Care, Curiosity och Collaboration. Rekryterande chef Malin Alila, +46 73 0602207, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Torbjörn Eriksson, +46 702 08 99 50; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 724 64 40 16; Unionen: Hannah Norén, +46 706 34 03 46. Övriga frågor ställs till Talent Partner HR Talent Partner Irma Leijon, +46 724 61 23 14. Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Välkommen med din ansökan senast 14 juni 2023. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Notera att anställningsprocessen på ABB Sverige inkluderar en referenskontroll, ett drogtest och vid vissa rekryteringar även en utökad bakgrundskontroll. Vi ser fram emot din ansökan och uppskattar om ansökan är i PDF format. Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com/se

13 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Elkraftskonsult till AFRY Distribution

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning AFRY har i många år framgångsrikt stöttat energiproducenter och distributörer. Energimarknaden har just nu sin största tillväxt sedan Sverige blev elektrifierat och behovet av investeringar i distributions- och transmissionsnäten är enorma de kommande åren. På AFRY Distribution är vi i dagsläget cirka 50 konsulter som är med och bygger ut och utvecklar framtidens elnät och vi behöver bli fler! Våra uppdrag kan innefatta alltifrån förstudier, planering och projektering till färdiga anläggningsändringar. Projekten kan ske både i AFRYs regi samt som inhyrd resurs ute hos kund. Vi utför projekt av olika storleksgrad som sträcker sig från underhåll, ombyggnation, nyanslutningar eller reinvesteringar. Vi har med andra ord en bred kompetens som ger oss möjlighet att hjälpa både våra kunder och varandra att utvecklas! På AFRY får du möjlighet att utvecklas i rollen som Elkraftskonsult och du kommer ha ett nära samarbete med härliga och kompetenta kollegor och du kommer jobba tätt tillsammans med branschens viktigaste kunder. Du kommer bland annat ha möjlighet att jobba med projektering, beredning och konstruktion men även med elkvalitetsutredning, anslutning av vind och solcellsparker, projekt- och byggledning samt uppdragsledning. Är du intresserad av ledarskap så ser vi gärna att du axlar rollen som mentor för juniora kollegor. Möjliga stationeringsorter är Stockholm, Uppsala, Bollnäs, Östersund, Umeå, Skellefteå, Visby, Halmstad, Malmö, Göteborg, Trollhättan, Norrköping, Linköping, Oskarshamn, Kalmar, Växjö, Hässleholm, Karlskrona, Värnamo, Karlshamn. Kravspecifikation Personliga egenskaper är något som vi värderar högt, och för att du ska trivas i rollen - och på AFRY - ser vi att du känner igen dig i våra värdeord BRAVE, DEVOTED, TEAM PLAYERS. Som person är du flexibel, driven och engagerad. Du har förmågan att arbeta med flera projekt samtidigt och är både strukturerad och analytisk. Vidare är du en prestigelös lagspelare med ett genuint intresse av att bygga och bibehålla goda relationer internt så väl som externt, med ett kundorienterat mindset. För att lyckas i rollen: Har du relevant teknisk utbildning på gymnasie- eller högskolenivå med inriktning mot elkraft/el eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du minst 3 års kompetens och erfarenhet inom beredning, projektering och projektledning av elnätet. Har du erfarenhet av rollen som konsult. Talar och skriver du obehindrat på både svenska och engelska då båda språken frekvent används både inom AFRY och hos våra kunder. Om rekryteringsprocessen Om du går vidare i denna rekryteringsprocess kommer vi att använda oss av tester som ett steg i att identifiera din potential. Det vill säga hur väl du matchar de delar av kravprofilen som handlar om personliga egenskaper och problemlösningsförmåga. Testerna hjälper oss också att säkerställa en mer träffsäker och rättvis rekryteringsprocess. Eftersom tjänsten verkar inom säkerhetsklassade områden kommer du att genomgå drogtester och säkerhetsprövningar innan anställning kan påbörjas. Ytterligare information Vi ser det som naturligt och viktigt att våra medarbetare under hela sin karriär utvecklas och breddas i sin kompetens för att hela tiden stimuleras till att nå sin fulla potential. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en balans mellan privatliv och arbete. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet genom kollektivavtal och personalförmåner som flextid och utfyllnad av lön vid föräldraledighet med mera för samtliga av våra medarbetare. Det våra anställda uppskattar mest bland våra förmåner är erbjudandet inom friskvård och personalföreningen Club AFRY. Genom Club AFRY erbjuder vi en stor variation av intressanta fritidsaktiviteter och möjligheten att ha roligt med kollegor även utanför jobbet inom exempelvis kultur- och sportevenemang, bokklubb, kör, stuguthyrning och sportaktiviteter. Har vi fångat ditt intresse? Hoppas det! Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2024-07-07. Kontaktperson för frågor: Group Manager Johan Örjegård [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juli 2024
R&D Engineer - Digital Electronics Hardware Design

Are you ready to join us on our amazing journey? At Hitachi Energy we strive to help solve the World’s energy crisis by providing solutions for the efficient transportation of “green” electricity from its place of generation (eg. off-shore wind farms, hydroelectric power stations, solar-cell farms, etc.) to our factories & cities. By bringing sustainable energy to more people, we can help reduce our impact on the planet. We are seeking several new R&D Engineers in Digital Electronics hardware design. In this role you will help develop our electronics’ systems that Control & Protect our High Voltage Direct Current (HVDC) power stations. This position is based in Ludvika or Västerås, Sweden. Up to 49% remote working, depending on task. The HVDC technology has been on the market for over 60 years and is used to transmit power over long distances & integrate renewables into the grid with minimal losses, using overhead lines, underground and submarine cable systems. You will be joining a fast-growing team of hardware design engineers that really strive to cooperate and focus on their tasks; developing the best possible technical solution for our MACH™ platform. Our work environment is open and you will be encouraged to do what you are best at – every day. Should you later have interest in growing into another role, Hitachi Energy has good possibilities for this as well. Further information is available at the following links: https://www.hitachienergy.com/se/sv/offering/product-and-system/hvdc 30 years of MACH™ (youtube.com) Your responsibilities You will be responsible for the development and maintenance of electrical products & components comprising the brain of the HVDC system. The work requires a deep understanding of digital electronics and embedded systems both theoretical as well as practical tasks. Requirement management, development of design specifications and documentation are also part of the work tasks. You will have the responsibility to create robust designs within the cost and time limits and with a product lifecycle management perspective. We work in a modern environment where both rapid prototyping and productification takes place. We have tools and labs for the complete electronic hardware development cycle, from early prototype testing to final system verification. You will have the responsibility of your design in all these steps. You will be living Hitachi Energy’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions whilst caring for your colleagues and the business. Your background You have a wide knowledge within the area from a university education, preferably in Electrical & Electronics engineering and/or embedded systems fields, Master’s or higher degree is a merit. You have 8+ years’ experience on developing digital electronics hardware, you have 5+ years of experience with industry standard schematic capture and PCB layout tools, Altium Designer is preferred. You have Theoretical knowledge on processor architectures, e.g. x86, ARM, RISC; Theoretical knowledge of signal/power integrity, experience on SI/PI simulations and measurement techniques with proven experience in making correlation between the theoretical and practical domains; Experience on thermal management, power and timing budget calculations Theoretical knowledge of signal/power integrity, experience on SI/PI simulations and measurement techniques with proven experience in making correlation between the theoretical and practical domains; Theoretical knowledge and practical experience on EMI, EMC, ESD, grounding and low noise design on board level. Proficiency in board bring-up and debugging skills; Experience with lab equipment and test setups for signal measurements; Experience on product/system verification and environmental testing Knowledge of electronic hardware development life cycle and obsolescence management; Experience on working with cross-functional hardware, software, and system architecture teams. Experience with 12+ layer and HDI PCBs is a plus; Experience on FPGA coding (Verilog/VHDL) is a plus; Ability to write test software for hardware verification is a plus; Experience with PLM tools is a plus; Experience from reliability analysis such as MTBF, FMEA and FTA is a plus More about us We are interested to learn more about you and what you can contribute, so don’t hesitate to apply even if you do not meet all requirements. A team with great cooperation and with a diverse background is waiting for you to join! Welcome to apply before 2024-05-29. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today. More information: Recruiting Manager Pontus Klarsjö, +46 72 225 88 30, will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86 Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85 Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 44. All other questions can be directed to Talent Partner Christian Falevik, +46 107-38 53 25.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Development Engineer needed for well-known automotive company! - Södertälje

Do you have a degree within Mechanical Engineering or similar area, and a good technical understanding of powertrain? Are you a communicative and networking person? This might be the next step of your career! About the position On behalf of our client, Perido is looking for a Development Engineer. The company is a world-leading supplier of transport solutions and is driving the transition to a sustainable transport system. You will be working from the office that is located in Södertälje, with the possibility to work remotely a couple of days a week. Your daily tasks You will be a part of a team working within Transmission Development. Your area of expertise includes general design, plastics, sheet metal castings, and media routing. To succeed in this role, we believe you have experience in outsourced development, working with development suppliers, and a good understanding of the commercial purchasing process. It is strongly beneficial if you are skilled in technical discussions. Your characteristics To succeed in this role, we believe you are a goal-oriented person with the ability to prioritize your own work. You work in a well-structured manner, and you also put a lot of effort into a good collaboration with your colleagues. You are highly communicative and good at networking. We also hope you can question routines and set clear requirements. Are you the one we are waiting for? We look forward to reading your application! Qualifications: Mechanical engineering degree or similar Good technical understanding of powertrain Experience in 3D and 2D design, FMEA, Catia, Enovia Excellent communication skills, both spoken and written English Meritorious Fluent in Swedish Truck drivers license Contract type and hours Full-time consulting assignment for 12 months, with a possibility of extension. Start according to agreement. Application Please apply on our website perido.se/lediga-jobb/. Click on the apply button in the job ad and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and/or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement. If your profile matches what we are looking for, the responsible recruiter will give you all the information you need. The recruiter responsible for this position is Charlotte Crowley, you can reach her via [email protected]. You can find answers to most questions or concerns at perido.se/vanliga-fragor/. If you still haven't found the answer you are looking for, you are most welcome to contact us at [email protected] and one of our recruitment communicators will answer you. Always enter the reference number 34593 in the subject line. Please note that we only accept applications through our website and that we are unable to provide updates on your application status. About Perido Why are we called Perido? It is from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and have over 1500 employees across the country, of which about fifty works at our offices in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening our clients' organizations with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Utvecklingsingenjör svets till Kapsellaboratoriet

Företagsbeskrivning Svensk Kärnbränslehantering AB, SKB, arbetar med ett av Sveriges största miljöskyddsprojekt. SKB:s uppdrag är att ta hand om allt radioaktivt avfall från de svenska kärnkraftverken. Det ska göras på ett säkert sätt för både människor och miljö. I dag är cirka 600 personer anställda på SKB. Vi har ett omfattande samarbete med experter och uppdragstagare utanför företaget. SKB:s huvudkontor är placerat i Arenastaden i Solna. Vi har även kontor i Oskarshamn och Forsmark/Östhammar, där vi har anläggningar och bedriver olika verksamheter inför byggandet av ett slutförvar för använt kärnbränsle. Jobbeskrivning Vill du arbeta med ett stort och viktigt uppdrag? Tiden är inne. Tillsammans ska vi bygga ett av världens första slutförvarssystem för använt kärnbränsle. Uppdraget är i stora delar ett pionjärarbete och innebär många komplexa utmaningar inom forskning och teknikutveckling. Tillsammans med dina kolleger kommer du att bidra till en säker och hållbar hantering av svenskt radioaktivt avfall med liten påverkan på klimat och miljö. Arbetet ställer extraordinära krav på säkerhetstänkande, samarbetsförmåga och konstruktiva lösningar. För att lyckas arbetar vi i team och i nära samarbete med olika bransch-, industri- och forskningsaktörer över hela världen. Nu söker vi en nyfiken och hängiven utvecklingsingenjör med ambition att bli framtida nyckelperson inom friktionssvetsning till Kapsellaboratoriet i Oskarshamn. Här kommer du att arbeta Arbetet bedrivs inom enhet Inkapslingsteknik på Kapsellaboratoriet, vackert beläget i hamnen i Oskarshamn. Vi är en liten samling experter som arbetar såväl inom som tvärs över våra expertområden. Vi samverkar både inom företaget och med externa leverantörer, expertorganisationer och myndigheter. Vad du kommer att göra Utveckla teknik och metoder för svetsning och kvalitetssäkring av kopparkapseln. Delta i utveckling av kapselns delar samt optimera tillverkningen med hänseende på svetsning Utföra experiment och provsvetsningar samt utvärdera resultaten Sprida kunskap om svetsningen av kapseln både inom och utanför enheten Arbeta med kapselns kravhantering och konstruktionsförutsättningar Med utgångspunkt från regelverket för kärnkraft stödja utvecklingen av processer för kvalificering samt på sikt genomförandet av kvalificering av svetsprocessen Representera enheten i SKB:s stora projekt Medverka i projektering och implementering av SKB:s framtida anläggningar Kravspecifikation Vi söker dig som är erfaren inom svetsteknik, gärna från tillverkning/produktion med höga kvalitetskrav. IWE-utbildning samt god kännedom om kvalitetsstyrande standarder inom svetsning är meriterande. SKB använder metoden friktionsomrörningssvetsning, FSW, och därför är det meriterande om du har kunskap om detta. Om du inte har kunskap om FSW är du annars lättlärd om och villig att bli kunnig på metoden. Meriterande är om du har erfarenhet av PLC. Du är troligen civilingenjör, gärna med erfarenhet från forskning/utveckling i tillverkningsindustri eller kärnkraft. Arbetet kräver att man tar ett stort personligt ansvar och har en god en förmåga att samarbeta med övriga svetsexperter för att tillsammans driva enhetens frågor inom och utanför företaget. Tjänsten kräver att du kan upprätthålla kontakter både inom SKB men även externt, i vissa fall internationellt. Resor förekommer till viss del, både inom och utanför Sverige. Tjänsten kräver mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, både på svenska och på engelska. Körkort B är ett krav. Ytterligare information Varför ska du arbeta hos oss? Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation med ett stort kunskapsdjup inom ett flertal vetenskapsområden. Vi har många nationella och internationella sakkunniga experter som gärna delar med sig av kunskaper och erfarenheter. Vårt uppdrag erbjuder varierande arbetsuppgifter från mindre analyser kopplade till driften av de kärntekniska anläggningarna till långsiktiga forskningsuppdrag med syfte att bygga och driva framtida slutförvar. Vi arbetar tillsammans för att uppnå ett tydligt och viktigt miljö- och samhällsmål Eftersom SKB ingår i Vattenfallkoncernen finns goda karriärmöjligheter inom en stor dynamisk organisation. Våra medarbetare är avgörande för vår framgång. Det är viktigt att hela livet fungerar. Därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Det här är vi, dina framtida arbetskamrater På SKB träffar du människor med olika utbildning, olika förmågor och olika bakgrunder. Alla är olika, och det tycker vi är bra. Vi på SKB är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer öppet och framgångsrikt företag. Och genom att var och en har möjlighet att utveckla sig själv, utvecklas även vår verksamhet. Men på ett väsentligt sätt är vi alla lika. Det som enar oss, är att vi siktar mot ett tydligt mål: det att skapa trygghet för kommande generationer. På vår webbplats, finns mer information om SKB och hur det är att arbeta hos oss. Vi ser fram emot att lära känna dig. För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Alexander Lindqvist, 072-233 56 47 För mer information om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Anders Nielsen, 070-078 68 40 Fackliga företrädare är för Saco är Marika Westman, 070-638 34 36, för Unionen Roger Ingvarsson, 070-618 83 45 och för Per Carlsson 070-325 09 15. Placeringsort: Oskarshamn Vattenfall och SKB är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. Därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV senast 2 juni 2024. Urval kan komma att ske löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Tiden är inne. Tillsammans tar vi hand om framtiden.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Elnätsbeställare

Härjeåns är en helhetsleverantör av energilösningar med energi- och värmeproduktion, el- och fibernät och elhandel. Vårt område kan symboliseras av 700 mil elnät men våra kunder finns i hela Skandinavien. Härjeåns söker nu en Elnätsbeställare. Om jobbet Som elnätsbeställare arbetar du på vår enhet Drift & Underhåll med beställning av investerings- och underhållsprojekt till enheten Service & Projekt. I tjänsten ingår även samverkan med enheten Strategi & Planering för att ta fram beställningsunderlag samt att göra själva beställningen och övertagandet av genomförda projekt till förvaltning. Du är med i projekt som styrgruppsdeltagare och du deltar i arbetsgrupper för långtidsplanering, årsplanering och policys. Du leder arbetet med att aktualisera vår bygghandbok som ligger till grund för projektutförande och du leder samordningsarbetet av nätägarfrågor. Vem är du? Vi söker dig som har en god förståelse för hur ett elnätsbolag fungerar och gillar att använda ditt eltekniska kunnande. I din roll som elnätsbeställare kommer du att vara spindeln i nätet och behöver ha en social förmåga att samarbeta och etablera relationer. Vi värdesätter att du ser möjligheter och är ansvarsfull samt vill hålla ordning och struktur på de administrativa uppgifterna. Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som elnätsbeställare behöver du ha fem års erfarenhet av branschen samt fem års erfarenhet att arbeta i projekt. Högskoleutbildning inom området och NIS-kunskap är ett plus. Du har datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Eftersom du i rollen som elnätsbeställare har ett stort kontaktnät behöver du behärska svenska i tal och skrift och du behöver även ha B körkort. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett intressant jobb i en högaktuell energibransch där vi satsar mycket på både kompetensutveckling och en god arbetsmiljö. Vår enhet Drift & Underhåll stöttar allt från förvaltning av den egna marken, underhåll av våra ledningar och anläggningar, framtagande av nya ledningsgator, förvaltning av yttre miljö kring anläggningar samt lantmäteri- och samrådsfrågor. Nedan ser du några exempel på vad vi gör för att du ska trivas hos oss: Kompetensutveckling Härjeåns vill vara en attraktiv arbetsgivare där vi ger dig möjlighet att kontinuerligt gå kurser samt delta i olika nätverk. Härjeåns är medlem i branschorganisationen Energiföretagen Sverige som erbjuder omvärldsbevakning, teknikutveckling, utbildningar och konferenser med syfte att utveckla kompetens för att möta framtidens utmaningar. Balans i livet Tid för återhämtning utöver den regelrätta semestern är viktigt, vi erbjuder 36 timmars arbetsförkortning och 5 extra dagar som läggs ut över året för att sätta lite extra guldkant på långhelger. Friskvård Hälsa och rörelse har en central betydelse i förmånspaketet vi erbjuder koncernens medarbetare. Inom vårt friskvårdsråd arbetar vi med att hitta aktiviteter som främjar fysisk rörelse och psykisk hälsa. Exempel på friskvårdsfrämjande aktiviteter är massage, stegtävlingar och sociala tillställningar. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla medarbetare. En annan förmån är att vårt geografiska läge där vi bor och verkar nära naturen. Värderar du att ha friluftslivet runt hörnet kommer du att trivas. Läs mer om oss som arbetsgivare. Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och Härjeåns tillämpar 6 månaders provanställning. Placeringsort enligt överenskommelse och tillträde 1 september 2024 eller enligt överenskommelse. Ansökan Du skickar din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] och märker din ansökan med Elnätsbeställare. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista dag för ansökan är 2024-05-31 Om du har några frågor får du gärna kontakta Joakim Holback, Enhetschef Drift & Underhåll, [email protected], 0680-243 05 Maria Bengtsson, HR-specialist, [email protected], 0680-242 75 Inför rekryteringsarbetet har Härjeåns redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför vänligt men bestämt kontakt från mediesäljare och rekryteringssajter.

6 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Elnätsbeställare

Härjeåns är en helhetsleverantör av energilösningar med energi- och värmeproduktion, el- och fibernät och elhandel. Vårt område kan symboliseras av 700 mil elnät men våra kunder finns i hela Skandinavien. Härjeåns söker nu en Elnätsbeställare. Om jobbet Som elnätsbeställare arbetar du på vår enhet Drift & Underhåll med beställning av investerings- och underhållsprojekt till enheten Service & Projekt. I tjänsten ingår även samverkan med enheten Strategi & Planering för att ta fram beställningsunderlag samt att göra själva beställningen och övertagandet av genomförda projekt till förvaltning. Du är med i projekt som styrgruppsdeltagare och du deltar i arbetsgrupper för långtidsplanering, årsplanering och policys. Du leder arbetet med att aktualisera vår bygghandbok som ligger till grund för projektutförande och du leder samordningsarbetet av nätägarfrågor. Vem är du? Vi söker dig som har en god förståelse för hur ett elnätsbolag fungerar och gillar att använda ditt eltekniska kunnande. I din roll som elnätsbeställare kommer du att vara spindeln i nätet och behöver ha en social förmåga att samarbeta och etablera relationer. Vi värdesätter att du ser möjligheter och är ansvarsfull samt vill hålla ordning och struktur på de administrativa uppgifterna. Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som elnätsbeställare behöver du ha fem års erfarenhet av branschen samt fem års erfarenhet att arbeta i projekt. Högskoleutbildning inom området och NIS-kunskap är ett plus. Du har datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Eftersom du i rollen som elnätsbeställare har ett stort kontaktnät behöver du behärska svenska i tal och skrift och du behöver även ha B körkort. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett intressant jobb i en högaktuell energibransch där vi satsar mycket på både kompetensutveckling och en god arbetsmiljö. Vår enhet Drift & Underhåll stöttar allt från förvaltning av den egna marken, underhåll av våra ledningar och anläggningar, framtagande av nya ledningsgator, förvaltning av yttre miljö kring anläggningar samt lantmäteri- och samrådsfrågor. Nedan ser du några exempel på vad vi gör för att du ska trivas hos oss: Kompetensutveckling Härjeåns vill vara en attraktiv arbetsgivare där vi ger dig möjlighet att kontinuerligt gå kurser samt delta i olika nätverk. Härjeåns är medlem i branschorganisationen Energiföretagen Sverige som erbjuder omvärldsbevakning, teknikutveckling, utbildningar och konferenser med syfte att utveckla kompetens för att möta framtidens utmaningar. Balans i livet Tid för återhämtning utöver den regelrätta semestern är viktigt, vi erbjuder 36 timmars arbetsförkortning och 5 extra dagar som läggs ut över året för att sätta lite extra guldkant på långhelger. Friskvård Hälsa och rörelse har en central betydelse i förmånspaketet vi erbjuder koncernens medarbetare. Inom vårt friskvårdsråd arbetar vi med att hitta aktiviteter som främjar fysisk rörelse och psykisk hälsa. Exempel på friskvårdsfrämjande aktiviteter är massage, stegtävlingar och sociala tillställningar. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla medarbetare. En annan förmån är att vårt geografiska läge där vi bor och verkar nära naturen. Värderar du att ha friluftslivet runt hörnet kommer du att trivas. Läs mer om oss som arbetsgivare. Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och Härjeåns tillämpar 6 månaders provanställning. Placeringsort enligt överenskommelse och tillträde 1 september 2024 eller enligt överenskommelse. Ansökan Du skickar din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] och märker din ansökan med Elnätsbeställare. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista dag för ansökan är 2024-05-31 Om du har några frågor får du gärna kontakta Joakim Holback, Enhetschef Drift & Underhåll, [email protected], 0680-243 05 Maria Bengtsson, HR-specialist, [email protected], 0680-242 75 Inför rekryteringsarbetet har Härjeåns redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför vänligt men bestämt kontakt från mediesäljare och rekryteringssajter.

6 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Elnätsbeställare

Härjeåns är en helhetsleverantör av energilösningar med energi- och värmeproduktion, el- och fibernät och elhandel. Vårt område kan symboliseras av 700 mil elnät men våra kunder finns i hela Skandinavien. Härjeåns söker nu en Elnätsbeställare. Om jobbet Som elnätsbeställare arbetar du på vår enhet Drift & Underhåll med beställning av investerings- och underhållsprojekt till enheten Service & Projekt. I tjänsten ingår även samverkan med enheten Strategi & Planering för att ta fram beställningsunderlag samt att göra själva beställningen och övertagandet av genomförda projekt till förvaltning. Du är med i projekt som styrgruppsdeltagare och du deltar i arbetsgrupper för långtidsplanering, årsplanering och policys. Du leder arbetet med att aktualisera vår bygghandbok som ligger till grund för projektutförande och du leder samordningsarbetet av nätägarfrågor. Vem är du? Vi söker dig som har en god förståelse för hur ett elnätsbolag fungerar och gillar att använda ditt eltekniska kunnande. I din roll som elnätsbeställare kommer du att vara spindeln i nätet och behöver ha en social förmåga att samarbeta och etablera relationer. Vi värdesätter att du ser möjligheter och är ansvarsfull samt vill hålla ordning och struktur på de administrativa uppgifterna. Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som elnätsbeställare behöver du ha fem års erfarenhet av branschen samt fem års erfarenhet att arbeta i projekt. Högskoleutbildning inom området och NIS-kunskap är ett plus. Du har datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Eftersom du i rollen som elnätsbeställare har ett stort kontaktnät behöver du behärska svenska i tal och skrift och du behöver även ha B körkort. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett intressant jobb i en högaktuell energibransch där vi satsar mycket på både kompetensutveckling och en god arbetsmiljö. Vår enhet Drift & Underhåll stöttar allt från förvaltning av den egna marken, underhåll av våra ledningar och anläggningar, framtagande av nya ledningsgator, förvaltning av yttre miljö kring anläggningar samt lantmäteri- och samrådsfrågor. Nedan ser du några exempel på vad vi gör för att du ska trivas hos oss: Kompetensutveckling Härjeåns vill vara en attraktiv arbetsgivare där vi ger dig möjlighet att kontinuerligt gå kurser samt delta i olika nätverk. Härjeåns är medlem i branschorganisationen Energiföretagen Sverige som erbjuder omvärldsbevakning, teknikutveckling, utbildningar och konferenser med syfte att utveckla kompetens för att möta framtidens utmaningar. Balans i livet Tid för återhämtning utöver den regelrätta semestern är viktigt, vi erbjuder 36 timmars arbetsförkortning och 5 extra dagar som läggs ut över året för att sätta lite extra guldkant på långhelger. Friskvård Hälsa och rörelse har en central betydelse i förmånspaketet vi erbjuder koncernens medarbetare. Inom vårt friskvårdsråd arbetar vi med att hitta aktiviteter som främjar fysisk rörelse och psykisk hälsa. Exempel på friskvårdsfrämjande aktiviteter är massage, stegtävlingar och sociala tillställningar. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla medarbetare. En annan förmån är att vårt geografiska läge där vi bor och verkar nära naturen. Värderar du att ha friluftslivet runt hörnet kommer du att trivas. Läs mer om oss som arbetsgivare. Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och Härjeåns tillämpar 6 månaders provanställning. Placeringsort enligt överenskommelse och tillträde 1 september 2024 eller enligt överenskommelse. Ansökan Du skickar din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] och märker din ansökan med Elnätsbeställare. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista dag för ansökan är 2024-05-31 Om du har några frågor får du gärna kontakta Joakim Holback, Enhetschef Drift & Underhåll, [email protected], 0680-243 05 Maria Bengtsson, HR-specialist, [email protected], 0680-242 75 Inför rekryteringsarbetet har Härjeåns redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför vänligt men bestämt kontakt från mediesäljare och rekryteringssajter.

6 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Elkraftsingenjör till Arctic Paper Grycksbo

Om oss Arctic Paper Grycksbo är ett av tre pappersbruk som ingår i ARCTIC PAPER S.A och har ca 320 anställda. I Grycksbo produceras bestruket träfritt papper för kvalitetsmedvetna kunder som tryckerier, bokförlag, tidningsutgivare, reklambyråer, pappersdistributörer och förpackningsföretag. De övriga bruken är placerade i Munkedal, Sverige och i Kostrzyn, Polen. Koncernen som helhet producerar både bestruket och obestruket träfritt papper. Produktportföljen inkluderar välkända varumärken som Amber, Arctic, G-Print och Munken. Produktionskapaciteten för de tre bruken är cirka 700 000 ton papper per år. Huvuddelen säljs genom 14 av bolagets egna försäljningskontor i Europa. Arctic Paper S.A. är noterat på börsen i Warszawa sedan oktober 2009 och december 2012 på NASDAQ i Stockholm. Vi erbjuder nu rollen som elkraftsingenjör i ett bolag som sätter arbetsmiljö och säkerhet högst upp på agendan. På Arctic Paper värdesätter vi "Hållbarhet", "Tillsammans" och "Engagemang". Vi söker dig som delar våra värderingar och som är motiverad att arbeta mot våra gemensamma mål och bidra till en hållbar framtid. Läs gärna mer om oss och våra produkter på https://www.arcticpaper.se/vara-pappersbruk/arctic-paper-grycksbo/ Dina arbetsuppgifter Som elkraftsingenjör hos Arctic Paper i Grycksbo är du en del av Maries team som håller vår maskinpark i toppskick. Här kommer du att arbeta på uppdrag från driften men också med förebyggande och avhjälpande underhåll, felsökning och förbättringar samt investeringsprojekt. I rollen ansvarar du för kraftdistribution, regelefterlevnad EL, personsäkerhet, företagets egenkontroll HSP, eldrift samt drift och underhåll av elanläggning. En hel del av arbetet sker i projektform där du antingen blir deltagare eller projektledare. Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt. Hos Arctic Paper erbjuds du en högteknologisk och varierad roll där du i nära samarbeten får lösa problem och känna att du bidrar till utvecklingen av bruket. Maskinparken består av massa- och smetberedning, pappersmaskiner, arkskärmaskiner, paketeringsmaskiner och gemensam ångcentral med tillhörande kringutrustning. Tjänsten är en tillsvidareanställnings, heltid med placeringsort Grycksbo. I befattningen ingår beredskap. Din profil Vi söker dig som troligen har en ingenjörsexamen inom elkraft/automation/reglerteknik eller likvärdig kompetens genom arbetslivserfarenhet. Du innehar EL-behörighet och är tekniskt kunnig inom elkraft, styrsystem och kringutrustning samt väl förtrogen med gällande föreskrifter och standarder inom området. Vi använder oss av systemen DCS (800xA & PCS7) och PLC (S5,S7) där erfarenhet inte är ett krav men meriterande. Vi ser gärna att du är engagerad, nyfiken och tycker om utmaningar. Du gillar att få saker gjorda och är bra på att snabbt får en överblick samtidigt som du tillsammans med andra jobbar mot gemensamma mål. Du trivs allra bäst när du får sätta dig in i komplexa uppgifter och lösa problem där du har förmåga att se kopplingen mellan utveckling och verklighet. Passar det här in på dig så tror vi att du kommer ha kul med oss på jobbet! Då vi verkar i en internationell miljö behövs förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska såväl som svenska. Ansökan Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering & Bemanning. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2024-05-27. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna rekryteringskonsult Anna Andersson på 070-821 53 18. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt

30 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024