Verksamhetskonsult, IT

Sök bland 26 lediga jobb som Verksamhetskonsult, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!

Verksamhetsutvecklare automation – Stockholm heltid

Modernera är ett modernt företag inom rekrytering och bemanning. Besök oss på www.modernera.se. För en av våra kunders räkning söker vi nu en verksamhetsutvecklare. Vår kund är ett väletablerat konsultbolag med stark ekonomi. Företaget erbjuder intressanta uppdrag inom offentlig sektor, med fokus på samhällsnyttiga tillämpningar, samt en trygg anställning med kollektivavtal. Företaget har varit verksam sedan 2003 och har idag cirka 100 medarbetare. Du kommer att arbeta i trevliga lokaler i centrala Stockholm, med möjlighet att även arbeta hemifrån. Som verksamhetsutvecklare blir din roll att tillsammans med andra automationsexperter hjälpa företagets offentliga kunder i deras övergång till en effektivare ärendehantering. Detta frigör tid för värdeskapande arbete och leder till förbättrad kvalitet, högre rättssäkerhet samt nöjdare medborgare och medarbetare. Vi söker dig som: • har upp till 5 års erfarenhet som verksamhetsutvecklare • är van att leda team med både IT-nära och/eller verksamhetsnära kompetenser • har vana av att koordinera och leda arbetsmöten och workshops samt att rapportera och kommunicera med styrgrupper • behärskar olika metoder, modeller och verktyg för effektiv projektledning, verksamhetsutveckling och förändringsledning • har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift • har utbildning och eventuell certifiering i traditionell projektledning och agil metodik • har akademisk utbildning inom IT Du får: • intressanta uppdrag med samhällsnyttiga tillämpningar • en anställning på ett företag med stabila kundrelationer och goda samarbeten • balans mellan arbete och fritid • en individuell kompetensutveckling som är unik för dig och din karriärbana • en trygg anställning med kollektivavtal och attraktiva förmåner • en lönemodell som kombinerar anställningstrygghet med rörlig kompensation och vinstdelning • en platt organisation med nära till ledningen och stor möjlighet till inflytande Du kommer att anställas i en heltidstjänst direkt hos vår kund. Provanställningen övergår till en tillsvidareanställning efter sex månader. Tillträde: omgående. Ansök genom att skicka ditt CV och personligt brev till [email protected]. Skriv ”Verksamhetsutvecklare automation – Stockholm heltid” i ämnesraden.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Teknisk Service Manager IT till SJ Stockholmståg!

Vi söker nu en Teknisk Service Manager inom IT som vill vara med på resan att återskapa förtroendet för pendeltågstrafiken i Stockholmsområdet. Är du nyfiken, självgående och flexibel och vill ta dig an ansvaret för ett antal upphandlade infrastruktur- och driftsnära IT-tjänster så är detta rollen för dig. Sök redan idag då vi går igenom ansökningar löpande! OM TJÄNSTEN SJ Stockholmståg AB är ett nyetablerat dotterbolag inom SJ-koncernen. I november 2023 tecknade Trafikförvaltningen i Region Stockholm ett avtal med SJ AB om att ta över pendeltågstrafiken i ett så kallat nödavtal. SJ Stockholmståg arbetar nu intensivt för att förbereda inför mottagandet av nya system. I rollen som Service Manager arbetar du med aktiviteter som behövs för att upphandla, etablera, utveckla och förvalta en IT-tjänst, inklusive hantera budget för tjänsten. Du har huvudansvar för ett antal tjänster, men samarbetar nära med flera Service Managers och Software Engineers i både Stockholmstågs och SJ ABs organisation. Du kommer bli en del av en digital arbetsplats och arbeta med bland annat M365-tjänster, datorer, mobiler, konferensutrustning, integrationstjänster, driftstjänster på cloud-miljön, telefoni, nätverk och identitetshantering. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Verka för att ta fram förvaltningsbara lösningar som ligger i linje med affärsmål, riktlinjer för IT-utveckling, målarkitektur och IT- information & säkerhetskrav samt ansvara för att test och kvalitetssäkring görs av lösningar enligt upphandlad tjänst * Arbeta med kontinuerlig utveckling av tjänster och, när aktuellt, avslut av tjänster tillsammans med verksamheten och leverantörer * Beställning och upphandling av IT-tjänster från leverantör * Säkra och delta i arbetet inom incidenthantering, problem- och change-processer samt samordning av releaser och versionshantering * Säkra dokumentation för IT-lösningarna * Omvärldsbevakning inom området/relevanta teknologier * Ansvara för budget och prognosarbete för tjänsten samt fakturahantering VI SÖKER DIG SOM Vi tror att du har en stor förståelse för den teknik som används och levereras samt har erfarenhet av liknande roller så som systemförvaltare, systemansvarig, tjänsteansvarig, eller service manager. Du har ett starkt självledarskap och trivs som bäst med när du får vara med och etablera nytt och inte allt är tillrättalagt. Du är bra på att skapa relationer och du gillar att ha dialog med personer inom olika kompetensområden. Utöver detta har du även: - Flera års erfarenhet av IT-förvaltning - Kunskap och erfarenhet av att realisera verksamhetskrav i en systemlösning - En akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande förvärvad erfarenhet - Förmågan att kommunicera obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift Det är ett plus om du har erfarenhet av - Upphandling - Implementering och förvaltning av system i molnmiljö - Att arbeta med systemförvaltning i en agil kontext Då uppdraget kan komma att placeras i säkerhetsklassning enligt säkerhetsskyddslagen kan det innebära att en säkerhetsprövning genomförs av dig som kandidat. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

13 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Nu söker vi en Konsult inom informationssäkerhet till Afry!

Är du vår nästa Informationssäkerhetskonsult? Vi är ett team med familjär stämning och vi är stolta över samhällsnyttan vi skapar tillsammans med våra kunder inom försvar och andra myndigheter. Vi bygger, testar och dokumenterar allt från företagsdomäner och serverkluster till ensamma laptops. Under tiden ser vi till att ha trevligt och hjälps åt att lyfta varandra. Det viktigaste är inte vad vi kan idag, utan vad vi kan imorgon. Vi sitter i moderna lokaler i Enköping nära Ledningsregementet, järnvägsstation och E18. Det är lätt att pendla hit från t. ex. Stockholm, Västerås och Uppsala. Tjänsteresor och avvikande arbetstider kan förekomma. Kvalifikationer Vi söker dig med relevant arbetslivserfarenhet av minst några av nedan områden: Sårbarhetsanalys av verksamheter och IT-system Kravställning inom området inför utveckling av IT-system Arkitektur- och designarbete samt dokumentation av IT-system med höga tillgänglighets- och säkerhetskrav Granskning av tekniska lösningar ur säkerhetssynpunkt Säkerhetstestning av IT-system Framtagande av ackrediteringsunderlag för IT-system och verksamheter Systemdokumentation av IT-miljö Omvärldsbevakning och riskanalys för IT-miljö och verksamhet Det är meriterande om du har erfarenhet från försvarsnära verksamhet och Försvarsmakten och FMV:s arbetssätt. Vi ser framför oss att du har ett genuint tekniskt intresse samt nyfikenhet och prestigelöshet mot både teoretiska och praktiska uppgifter. Våra uppdrag är varierande och vissa finns inom säkerhetsklassade områden, vilket innebär att du behöver genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning innan du börjar hos oss. Svenskt medborgarskap är ett krav samt att du talar och skriver svenska obehindrat. Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi är hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Tillsammans accelererar vi omställningen mot ett hållbart samhälle. Ytterligare information På AFRY är vi passionerade, inte bara på jobbet utan även på fritiden. Vi tror nämligen att om du trivs på jobbet presterar du bättre. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en balans mellan privatliv och arbete. När du börjar som konsult hos oss får du en fadder samt att du får genomgå ett omfattande onboardingprogram som ger dig en bra språngbräda för att börja arbeta i uppdrag. Vi på affärsområdet Systems Management toppar upp det med en egen konsultskola för att ge dig bästa möjliga förutsättningar till att lyckas. Utöver det erbjuder vi dig bland annat: Fast lön och kollektivtal – trygga komponenter som är en självklarhet för oss! Utfyllnad av lön vid föräldraledighet samt vid tjänstgöring som reservofficerare Vidareutveckling genom utbildningar, våra uppdrag, samt nätverket av konsulter Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, yoga mm. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Om företaget AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 19 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen. Making Future. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med HR-Byrån i Mälardalen. För att söka tjänsten bifogar du CV och personligt brev via länken nedan. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Matilda Arosenius på [email protected]

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Azure/Microsoft 365-konsult med fokus på säkerhet

Vill du vara en del i att hjälpa vårt samhälle till en cybersäkrare tillvaro? Just nu söker vi dig som har kompetens inom Azure/Microsoft 365 med tonvikt på infrastruktur och säkerhet. Vilka är vi? Vi människor har ett behov av att känna trygghet oavsett om vi befinner oss i den fysiska eller digitala världen. Lika trygga som vi vill känna oss i en mörk gränd om kvällen vill vi vara när vi klickar hem en vara online eller kanske delar känslig information med kollegor. Trots detta hamnar säkerhet förvånansvärt långt ner på priolistan i de flesta digitaliseringsprojekt. Det vill vi på Dizparc ändra på. Hos oss tror vi på att göra digital säkerhet enkel och tillgänglig för alla, oavsett storlek eller plånbok. Det gör vi genom att skapa en robust grund som bygger värde över tid och andas klass och kvalitet. Vi skyddar våra kunder från säkerhetsintrång, vi reducerar digitala affärsrisker och frigör tid så att våra kunder istället kan investera i deras fortsatta digitaliseringsresa! Vi har den trevliga arbetsplatsen där alla är och känner sig viktiga samt bidrar med sin unika kompetens och vågar tänka och göra annorlunda. Då vi inte tror på starka hierarkier så har vi skapat en jämlik organisation med en hälsosam miljö för debatt och åsiktsutbyte som skapar dynamik och främjar vår utveckling. Vår organisation är transparent och alla har insyn i hur företaget drivs och kan på så sätt vara med och påverka vår gemensamma framtid. Vem är du? Vi tror att du har ett brinnande intresse för cybersäkerhet! Du har minst 3 års erfarenhet av att har jobbat som administratör av M365/Azure. Vi tror att du är en driven och engagerad person som gillar att skapa värde för kunden och utmana dig själv. Men viktigast är ditt brinnande cybersäkerhetsintresse! Vad ska du göra? I rollen som Microsoft 365-konsult kommer du agera både rådgivare och utförare i arbetet med att öka våra kunders säkerhet inom Microsoft 365. Du kommer på egen hand ansvara för och driva olika initiativ mot kund, men även vara del i team där vi tillsammans löser våra kunders utmaningar. Arbetsuppgifter Hjälpa kunder med rekommendationer och prioriteringar hur de kan förbättra sin säkerhet över tid Implementera lösningar Rådgivning och konsulting Arkitekt- och designarbete Tidigare erfarenheter Erfarenhet av M365 Security platform Erfarenhet inom Entra ID Meriterande är: Kunskap inom Microsoft 365 Defender och Microsoft Sentinel Kompetens inom Entra ID Premium-funktioner, såsom MFA och Conditional Access. Erfarenhet av MS Intune. Windows Server (migrering, uppdatering och konfiguration) Windows infrastruktur (Active Directory, Entra ID, GPO, DNS) Hybrida IT-miljöer (On-Prem & Cloud) Kunskap inom Powershell. Placeringsort Umeå Språkkunskaper Svenska och engelska flytande

7 maj 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Verksamhetsutvecklare med fokus på automation

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. Huddinge kommun befinner sig i en utvecklingsfas och vi är redo att ta ett rejält kliv mot en ökad digitalisering. Vill du vara med och driva digitaliseringsprocessen och skapa ett hållbart samhälle? Vi söker nu en verksamhetsutvecklare med fokus på automation som med drivkraft och engagemang vill vara med i det fortsatta utvecklingsarbetet inom digitalisering. Trivs du med att utveckla och förbättra en verksamhet har du goda möjligheter att kunna påverka. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Om arbetsplatsen Huddinge kommun är inne på en spännande förändringsresa gällande arbete med utveckling och digitalisering. Transformationen bedrivs kulturellt, organisatoriskt, tekniskt och strukturellt. Digitaliseringsavdelningen bildades under 2020, består idag av ca 70 medarbetare och har det yttersta ansvaret för digitaliseringsfrågorna inom Huddinge kommun. En styr- och samverkansmodell för digitalisering infördes 2022 med syfte att genom gemensamma arbetssätt skapa bättre förutsättningar för all form av verksamhetsutveckling med stöd av digitalisering. Vi förstärker nu vår förmåga att arbeta med processutveckling och automation. - I rollen som verksamhetsutvecklare stöttar du verksamheterna i deras utveckling med din kunskap inom processer, förmågor och digitalisering. I denna roll har du huvudansvaret för att guida verksamheten i genomförande av automationer (exempel genom RPA teknik) och strategiskt ansvarig för hur vi utvecklar våra e-tjänster. Rollen är på såväl taktisk som operativ nivå. Där en stor del av arbetet innebär att stötta verksamheten med i första hand i processkartläggning och rådgivning för att lotsa dem för att använda de plattformar som finns. Idag främst att nyttja teknik för RPA och utveckla konceptet för att bygga e-tjänster. Ambitionen är att längre fram inkludera alla former av automatisering t.ex. genom nyttjande av AI. Vi ser även framåt ett öka arbete med med förmågor och förmågekartläggningar som behöver byggas upp. En nyckel för att lyckas blir din förmåga att använda din kunskap om och nätverk kring teknologier och digitalisering för att hitta rätt stöd till processen och eventuellt automatisera den samma. Du agerar ambassadör för möjligheterna som finns samtidigt som du ska kunna guida verksamheterna för att kunna nyttja tekniken. I tjänsten ingår att löpande omvärldsbevaka för att hålla dig uppdaterad för att kunna bidra med ny kunskap och nya insikter in i verksamhetsutvecklingen. Exempel på arbetsuppgifter - Genomförande av processkartläggning - Ansvarig för Huddinges ramverk för automationer och e-tjänster - Operativt stöd till verksamheter i genomförande av automationer och e-tjänster - Bidra till arkitekturteamet i arbete med verksamhetsarkitektur Vi söker dig som har akademisk utbildning eller motsvarande samt flera års erfarenhet av att arbeta med processkartläggningar. Du har tidigare erfarenhet av att jobba med verksamhetsutveckling eller verksamhetsarkitektur samt att arbeta med flera olika tekniker för automatisering Du är van att arbeta nära verksamheten, fånga upp de behov som verksamheten översätta dem till relevanta tekniska lösningar. Du har antingen jobbat med processutveckling eller tidigare erfarenheter av att arbeta med automation och e-tjänster. Som person är du resultatfokuserad och förändrar snabbt ditt beteende för att uppnå mål, hantera svårigheter och lösa problem. Du är drivande och har erfarenhet av förändringsledning och att vara länken mellan teknik och verksamhet. I tidigare tjänster har du visat på god förmåga att skapa relationer och tar aktivt kontakt med andra för att bygga nya relationer eller stärka befintliga. Du har förmåga att agera som problemlösare där du ser till helheten och prioriterar utifrån övergripande strategier. Du är även en god kommunikatör och kan kommunicera med hos så väl verksamheten som inom teknikorganisationen. Vad kan Huddinge kommun erbjuda dig? Förutom meningsfulla och viktiga arbetsuppgifter som gör skillnad, erbjuder vi en god arbetsmiljö och möjlighet att vara delaktig i samhällsutvecklingen. Vi är en hybridarbetsplats och när vi inte arbetar på distans sitter vi centralt i Huddinge med närhet till kommunikation. Förmåner För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner

7 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Erfarna konsulter inom Cloud and Engineering till Deloitte Consulting

Är du redo för nästa steg i din karriär och att bli en del av vårt framgångsrika team i Sverige? Deloittes affärsområde Consulting är marknadsledande i Sverige och arbetar tillsammans med beslutsfattare i både globala och lokala organisationer. I denna roll kommer du att leda och koordinera tvärs multidisciplinära arbetsflöden för olika organisatoriska enheter. Du kommer att planera, koordinera och hålla möten enligt planer och strategi. Genom metodik, ingår det i rollen att leverera storytelling inför förändring och hjälpa våra kunder att nå sina mål och ambitioner för digitalisering. Positionen är i Stockholm eller Malmö. Kravspecifikation För att lyckas och trivas i denna roll bör du kunna demonstrera: 2-5 års relevant erfarenhet Erfarenhet av att leda, koordinera eller driva skalade agila och produktdrivna organisationsförändring från olika ramverk (SAFe, LeSS, Spotify, Scrum, Lean eller liknande) Erfarenhet från arbete som Scrum Master, Agile Coach, Product Owner, Product Manager, Epic Owner, Portfolio Manager eller medlem i ett LACE Exponering och kunskap om Lean Portfolio Management, DevOps och Value Stream Mapping är meriterande Behärskar svenska och engelska flytande Som person tror vi att du är en kraftfull berättare med en intuitiv förmåga att presentera komplexa koncept på ett tydligt, kortfattat och övertygande sätt. Du brinner för att leda, inspirera och bilda tvärfunktionella team (affärer, teknik, analytiker, kreativitet och design) samt coacha våra interna teamkapaciteter för att erbjuda agilitet. Du är nyfiken och bekväm i en miljö med högt tempo. Vi erbjuder Som anställd på Deloitte blir du del av en av världens största internationella konsultbyråer med kontor i 150 olika länder. Du erbjuds att arbeta i och kompetensutvecklas i en internationell miljö tillsammans med jurister över hela världen. Möjligheter till arbete i nära samarbete med och vid Deloittes andra kontor runt om i världen finns. Deloitte satsar stort på kompetensutveckling, bland annat i form av individuella utvecklingsplaner, en coach, individuell feedback, utbildningar inom såväl juridik som branschkunskap och ledarskapsträning. Vi värdesätter att du balanserar arbete med fritid och du erbjuds en flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta hemifrån någon dag i veckan. Ansökan Du ansöker online. Din ansökan ska bestå av; CV En motivering till varför du är intresserad av Deloitte och rollen samt varför du tror att du skulle passa i rollen. Du kan ladda upp din motivering som ett dokument. Betygskopior från högskola/universitet Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med löpande urval. Som ett kvalitativt led i Deloittes rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare, trygga arbetsmiljön för våra medarbetare och möta regelkrav. Processen för bakgrundskontroller genomförs i samarbete med ToFindOut. https://tofindout.se/sv/faq/ Frågor Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Johannes Forgaard, ansvarig rekryterare på Deloitte, på [email protected]. Har du frågor kring tjänsten kan du kontakta Patric Barenthin på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! What impact will you make? På Deloitte gör ditt arbete en meningsfull skillnad, varje dag, medan du växer i en inkluderande företagskultur av samarbete och hög prestation. Utöver att skapa lösningar strävar vi efter att göra en positiv och avgörande skillnad för andra i vår omgivning, våra klienter och samhället. På Deloitte hittar du tidigare dolda möjligheter att lyckas och inser din fulla potential.

7 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Integrationsutvecklare till TechSeed

Vår vision TechSeed är ett konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att arbeta end-to-end inom uppkopplade lösningar. Genom tekniker som exempelvis FPGA, IoT och Edge Computing skapar vi uppkopplade tjänster och system som möjliggör användarorienterade och gränsöverskridande lösningar. För att tackla de breda utmaningar som kommer av att arbeta end-to-end arbetar vi brett inom flera områden, som exempelvis Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera och utökar vår värdekedja med strateger, Business Consulting, Service Design och andra områden som säkrar att våra tjänster faktiskt leder till ett värde, inte bara en produkt. Genom att erbjuda helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster och arbetar mot att bygga uppkopplade lösningar end-to-end. TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig: Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden enligt dina önskemål Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov. Vem söker vi? Vi söker dig som är duktig på självledarskap och har en nyfikenhet i din roll då du i rollen ofta behöver lägga ”pusslet” själv för att hitta den bästa lösningen. Utöver detta söker vi dig som har: Minst tre års arbetslivserfarenhet som utvecklare Goda kunskaper i Microsoft-stacken, främst .NET och Azure, men även BizTalk Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift Vi söker dig som har erfarenhet av att utveckla integrationer eller API:er. Json och XML läser du flytande men kan även skriva transformationer i antingen Xslt eller Liquid. Du gillar att jobba i team, men kan också jobba självständigt och kunna agera pådrivare. Vi ser också att du har god vana av att dokumentera, förvalta, buggrätta och övriga självklara delar i att driva en säker och stabil integration. Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser ellerConnectamed oss! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

29 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Principal Consultant - SAP S4HANA Transformation

Job – Principal Consultant (6A) Location– Sweden (Sundsvall or Stockholm) Department – SAP Practice, Infosys Compensation – On par with the best in the industry (including Bonus) - - Only candidates with an employer-independent work permit for Sweden Why Infosys We invite you to be part of and be inspired by an open-minded way of working in our multinational corporation! If you want to accompany us on the way to the future of IT, you prefer innovation instead of boring repetitive project work and you want to experience growth instead of stagnation, please apply now! We offer exciting challenges in one of the most dynamically growing SAP consulting companies in Europe. With us, you will further expand your experience and skills within a global corporate culture together with qualified and motivated colleagues. Our growth plans open great career opportunities in a highly stimulating environment. With this growth you will get a chance to lead large global teams who work in the digital transformation journeys of our customers, mostly the DAX 30 or Fortune 1000 organizations. Job Description Are you a Principal Consultant with a solid experience in running transformation projects and rollouts? Would you like to further expand the scale and canvas of what you have done so far? Then we have the right opportunity for you! We have very interesting ongoing and future S4 Hana transformation projects which would enable you to be part of a very exciting journey. We offer you not only a learning environment with modern "on-demand" learning methods in which you can deepen your knowledge, but you will get to apply those learnings in real-time. As program anchors, you will participate in an end-to-end journey from Generating leads from your key customers, Building roadmaps for S4 transformation for your customers, Identifying opportunities for digitization leveraging AI, Blockchain, IoT and other levers, Organizing assessments, due diligences, transformation workshops Establishing business case for the transformation initiatives Establishing methods, cooperation models, new ways of working (e.g. DevOps, Agile) Driving engagement directly with the business on the customer side Realizing business blueprints, Proof of Concepts, transformation plans, change management and learning plans. Delivering S4 Hana minimum viable products, templates, complete products, and pilots Getting buy-ins and acceptance from the business on your delivered products. Defining rollout strategies and partnering your customers with a rapid deployment approach Driving change in your programs by rapidly moving towards flexible, modular architectures and DevOps Becoming One-Infosys face to your customer by managing services belonging to multiple Infosys internal service lines You will be supported in your endeavor by an A Team comprising of handpicked experts and leaders from the globally available Infosys talent pool. As a true leader of the team, you will be responsible for the career aspirations, performance management and training needs of the people who will work in your teams. Your team will expect you to be a hands on manager, completely approachable for them to understand their constraints and concerns and ready to act as a facilitator to remove the hurdles and impel them towards a higher level of performance. As the one face to the customer, you will take along various service lines, giving guidance to the relevant delivery heads on the staffing needs, commercials, availabilities and the interests of the service lines even as you try to build synergies amongst them to craft efficient, lean and quality solutions for your customers. Knowledge / Skills required Experience in managing large multiple projects, each project with multiple tracks. Experience with large scale SAP projects and accompanying knowledge in implementation and rollout programs. Previous experience with managing multi-locational teams including offshore and near shore teams. Fluent written and spoken English. Preferred skills Experience in guiding customer and establishing DevOps model of delivery. Successful SAP full cycle implementations as project manager for on-site und offshore Teams. Experience in working with location business managers as well as in-depth knowledge of business processes, roadmap definitions, fit-gap analysis and change management. Experience in the areas of the discrete manufacturing industry and / or automotive and / or chemicals. Natural talent in the art of people management, including team building and driving grounds-up innovation. Experience in proposal management, pre-sales and driving a sales pitch. Good analytical and logical problem-solving skills combined with the talent to quickly grasp new tasks. Excellent communication and documentation skills. Knowledge / certification of S4 Hana and Scrum Master / Agile Coach/ DevOps can be additional benefits that you bring with you. PMP or comparable certification. Personal skills In addition to the job-related qualification of the candidates, we place great value on personality suitability and fitment: Pronounced ability not only to analyze but to connect the dots and think laterally. A high degree of pro-activeness and leadership Passion for being customer focused and establishing long term relationships. Intense drive for excellence and quality Excellent written and verbal skills About Us Infosys is a global market leader in business consulting and technology solutions, which has been named Europe's Top Employer 2023. As a renowned partner of future-oriented companies, Infosys supports customers in more than 70 countries to always be one step ahead of the competition and innovation trends. Placed in the top group on the Forbes list of 100 most innovative companies, Infosys has 340,000 employees and annual sales of around $ 16 billion. With strategy consulting and the joint development of groundbreaking solutions in technology areas such as mobility, sustainability, big data and cloud computing, Infosys helps companies to grow in a constantly changing world. Infosys is one of the most successful growing companies in the consulting and IT sector.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Qlik Sense Konsult

Qlik Sense konsult till teamet i Malmö! På Nexer Insight strävar vi alltid efter att rekrytera skickliga och engagerade individer som vill bli en del av vårt BI & Advanced Analytics team. Om du är intresserad av en spännande konsultroll där du får möjlighet att arbeta med olika kunder och branscher, då är detta rätt för dig! Hos oss får du vara en del av ett innovativt och sammanhållet företag där du får vara med och forma BI-utvecklingen tillsammans med ett passionerat team både i Malmö, Göteborg och Stockholm. Så om detta låter som något du letar efter, då är du mer än välkommen att kontakta oss! Om du trivs i en varierande vardag där du får arbeta med moderna data- och tekniklösningar hos olika kunder, då är detta något för dig! Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera att samla in, strukturera och visualisera data från olika källor. Du kommer att vara nära verksamheten och bidra med ett affärsperspektiv. Din roll kommer att innebära att stödja våra kunder genom att omvandla idéer, stora datamängder och strategier till affärsvärde och beslut grundade på fakta. Är du vår nya kollega? Vi söker dig med en relevant akademisk utbildning och minst 2-3 års erfarenhet inom Qlik Sense och Analytics. Du bör vara van med att arbeta från ax till impa och att jobba med rådata från grunden. För att lyckas i rollen behöver du ha kunskap inom: SQL Erfarenhet av att bygga datalager Minimum 2–3 års års erfarenhet av Qlik Sense God vana av att jobba med rådata för att skapa insikter Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift Ansökan Passar detta in på dig? Tveka inte att ansöka! Vi hanterar ansökningar via vår digitala plattform och kan inte ta emot ansökningar via e-post. Har du några frågor, kontakta ansvarig rekryterare Nathalie Raita på [email protected]

23 april 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Svenska kyrkans IT-sektion expanderar! Vill du vara med på resan?

Just nu söker vi dig som är eller vill bli förvaltningsansvarig, Vendor Manager/leverantörsansvarig, IT-arkitekt, processledare eller IT-säkerhetssamordnare. Låter det intressant? Läs mer nedan! OM TJÄNSTEN Svenska kyrkan finns där människor finns, nära där du bor och på andra sidan jorden. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. Nu söker kyrkokansliet flera nya medarbetare till IT-sektionen som arbetar intensivt med digitalisering och effektivisering av administrationen för att frigöra resurser för Svenska kyrkans kärnverksamhet. Genom detta arbete kan kyrkans tusentals medarbetare arbeta med moderna processer, arbetsredskap och tjänster. För att lyckas med detta behövs just du som... Förvaltningsansvarig För dig som vill arbeta med verksamhetsutveckling inom förvaltning finns nu chansen att kliva in i en stabil och trygg organisation, på en sektion med sann framåtanda. Som förvaltningsansvarig kommer du att få en nyckelroll i hur organisationen arbetar med sin förvaltningsmodell, där du får möjlighet att såväl leda som utveckla arbetet framåt. Vendor Manager/Leverantörsansvarig I rollen som leverantörsansvarig kommer du ditt huvudsakliga ansvarsområde vara att skapa, upprätthålla och hantera långsiktiga relationer med IT-sektionens leverantörer. Rollen är ny i organisationen, vilket innebär att du kommer att kunna påverka rollens utformning framåt och bli en viktig del i hur organisationen arbetar nationellt med leverantörer och avtal. IT-arkitekt Svenska kyrkan har en på många sätt både inspirerande och utmanande IT-miljö som är i en förflyttning mellan lokalt och centralt, mellan egen drift och utveckling till molnmiljöer samt gamla till nya tekniker. Det kräver ett stort IT-arkitekturellt engagemang och som IT-arkitekt får du därför en mångfacetterad roll med stora möjligheter att vara delaktig och påverka. Processledare Som processledare på Svenska kyrkan erbjuds du en unik möjlighet att påverka och göra ditt avtryck i en operativ och stöttande roll med massor av utvecklingspotential. Ta ledningen i att förvalta vår nyimplementerade problem process och ansvara för att utveckla vår CMDB i en roll som innebär att driva förbättringsarbeten, säkerställa god datakvalitet och stödja förvaltningsledare IT på vår IT-sektion. IT-säkerhetssamordnare Med mer än fem miljoner medlemmar är Svenska kyrkans mission att skapa en trygg och säker miljö för våra användare och medarbetare, både digitalt och fysiskt. Som IT-säkerhetssamordnare kommer du att spela en avgörande roll i att skydda organisationens information och system mot cyberhot nu och i framtiden. VI SÖKER DIG SOM Du vill vara en del av en trygg, stabil och stor organisation som arbetar för ett bättre samhälle. På kyrkokansliet i Uppsala är det högt i tak och stämningen genomsyras av prestigelöshet och engagemang. Du får ta del av ett fint förmånspaket, såsom årsarbetsid och friskvårdstimme. Du ansöker i respektive annons, för just den tjänst du är intresserad av. Vi ser framemot din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024