Vårdlokalutvecklare

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Avtal och Försörjning Som vårdlokalutvecklare är du anställd vid enheten avtal och försörjning i hälso- och sjukvårdsförvaltningen vid Region Gotland. Enhetens uppdrag omfattar att stödja hälso- och sjukvården genom affärsmässighet, samordning och expertkunskap inom försörjning av varor, tjänster, investeringar, vårdlokaler, konkurrensutsatta verksamheter samt miljö- och säkerhetsfrågor. Verksamhetsansvaret för helikopterflygplatsen ingår i enhetens uppdrag. Arbetet sker både i projektform och i löpande drift. Här arbetar du verksamhetsnära med hälso- och sjukvårdens verksamheter, andra förvaltningar inom Region Gotland och tillsammans med Region Stockholm. Den gotländska sjukvården står inför flertalet omfattande lokalutvecklingsprojekt. Visby lasarett byggdes till stor del om i början av 90-talet och är nu i stort behov av både utökade och anpassade lokalytor för att möta medicinsk-, teknisk- och verksamhetsutveckling. Primärvården har omfattande behov av lokaler där kapacitet och ändamålsenlighet behöver mötas. Således kommer lokal-/planering och utveckling vara i stort fokus under kommande år. Dina arbetsuppgifter Som vårdlokalutvecklare inom hälso- och sjukvårdsförvaltningen arbetar du huvudsakligen med att utveckla och standardisera vårdens lokaler utifrån vårdprocesserna. Du samordnar, planerar arbetet och stödjer i övrigt verksamheten i diverse olika lokalfrågor. Du är även föredragande i möten med berörda verksamheter och i projektens olika grupperingar. Du bedriver ett nära samarbete med teknikförvaltningen och utgör därmed en länk mellan sjukvårdsverksamheten och den tekniska delen i projekten. Lokalförsörjningsplanen är en central del i ditt arbete och utifrån behov, evidens, planeringsprinciper, uppdrag och lagkrav säkerställer du att utformning sker i syfte att uppnå optimerade, ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler. Utifrån gällande förutsättningar utformar du tillsammans med verksamheten behovsanalyser, avdelningsfunktionsprogram, rumsfunktionsprogram och utredningar. För det arbetet använder du bland annat systemstödet Program för teknisk standard (PTS). Du är uppdaterad inom ditt kompetensområde och deltar i omvärldsbevakning för att sedan förmedla din kunskap om lokalernas och vårdmiljöns betydelse för verksamheterna i dess utvecklingsarbeten. Du ansvarar för att dokumentation kopplat till projekten upprättas och registreras och för att återkommande informera berörda verksamheter och vårdgrannar. Vem är du? Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för uppdraget och som har erfarenhet av att leda förändringsarbeten i projektform och/eller arbetsledning. Det är meriterande med tidigare kunskap i PTS och att du kan behärska enklare CAD-program såsom Bluebeam Revu. Vi ser det meriterande med erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har erfarenhet av arbete inom vården och gärna med erfarenhet av arbete med lokalplanering alternativt är du arkitekt med erfarenhet av arbete med vårdlokalprojekt eller har du intresse för vårdlokaler. Förståelse för lokalernas betydelse för en verksamhetsutveckling är en förutsättning för tjänsten. Du ska ha god analytisk förmåga, vana av att arbeta målinriktat med utvecklingsfrågor samt en god samarbetsförmåga. Då administration, dokumentation och information är en viktig del i ditt arbete behöver du vara en van administratör och ha en god kommunikativ förmåga genom att utrycka dig väl i både tal och skrift. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 6700 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Assisten till dygnsrad i Visby, 84%

Assistans på Gotland AB Vi är ett litet gotländsk företag som tillhör Humana Assistans, vårt kontor hittar du i Visby på Herkulesvägen. På vårt mysiga kontor hittar du 6 anställda, 4 som tillhör Assistans på Gotland och 2 som tillhör Humana Assistans. Vi har förmånen att ha vår egen jurist som arbetar 100% på vårt kontor. Hon heter Ida och hjälper dig som önskar hjälpa att söka assistans men är även behjälplig för de kunder som redan har assistans. För oss är assistenterna vår största resurs och enormt betydelsefulla. Har du ett stort hjärta, praktiskt handlag och lust att göra skillnad för en medmänniska? Är du bra på att läsa av vad andra behöver och kan ”verka utan att synas”? Då kan det vara dig vi vill anställa! Vi på Assistans på Gotland har kollektivavtal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Nu söker jag en person till mitt arbetslag. Jag är en härlig kille i 35 årsåldern , bosatt i Visby. För mig är det viktigt att du är lyhörd, har humor och är noggrann som person. Jag har ryggsmärgsbrock vilket påverkar min vardag. Lift finns i mitt hem eftersom jag är rullstolsburen. Jag kommunicerar med vissa ord och stödtecken. På vardagar arbetar jag på daglig verksamhet, där följer du som assistent med och är ett stöd igenom arbetsdagen. Min fritid består bland annat av bowling, lyssna på musik, spela spel, umgänge med familj och vänner. Jag ser gärna kvinnliga och manliga sökande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Museisamordnare

Riksantikvarieämbetet är den nationella kulturarvsmyndigheten. Vi gör kulturarvet till en del av samhällsutvecklingen genom att ge förutsättningar till att kulturarvet bevaras, används och utvecklas. Våra verksamheter finns i Visby, Stockholm och Tumba och vi bedriver även publik verksamhet vid besöksmålet Glimmingehus. Vi är cirka 250 anställda.  Museiavdelningen består av 6 enheter som främjar utveckling och samverkan på museiområdet och agerar pådrivande och stödjande i frågor som rör kulturföremål och museers arbete med att bevara, använda och utveckla kulturarv. Avdelningen ansvarar även för driften av Glimmingehus och Svensk museitjänst. Enheten för museerna i samhället ansvarar för att sammanställa, förmedla och bygga kunskap till stöd för museerna som resurs för en hållbar samhällsutveckling. Enheten driver också frågor som rör museernas tvärsektoriella samverkan och ger stöd för utveckling genom omvärldsbevakning och omvärldsanalys. Vi söker nu en museisamordnare som driver myndighetens dialog med museernas olika branschorganisationer och som medverkar i arbetet med att stärka museernas arbete inom ramen för kultursamverkansmodellen. Det är därför viktigt att förstå betydelsen av tvärsektoriell samverkan på museiområdet. Som samordnare kommer du att, i samarbete med andra medarbetare med olika kompetenser, kartlägga, analysera, föreslå och driva utveckling i museiangelägna frågor.  Dina arbetsuppgifter Din uppgift är att underlätta museernas kontakt och dialog med Riksantikvarieämbetet. De verksamhetsnära kontakterna sker med berörda enheter men som samordnare är du ett stöd och kontaktpunkt. Du kommer att ha en viktig roll att tillsammans med enhetschefen driva samverkansfrågor på strategisk och taktisk nivå. Du bidrar aktivt till att myndighetens kunskap om målgruppernas behov och perspektiv stärks. Du förväntas delta i enhetens hela verksamhet genom utredningar, analyser och underlag till ledningen. Projektledning kan ingå i uppgifterna. Din kompetens Du har en, för tjänsten, relevant akademisk utbildning. Museologisk utbildning är meriterande. Om du dessutom har utbildning som projekt- eller processledare så är det meriterande. Du har mångårig erfarenhet av strategiskt arbete inom museiområdet. Du har god kunskap om museernas verksamhet och förutsättningar samt om kulturmiljöarbetets möjligheter och utmaningar. Arbete inom statlig myndighet, och förståelse för statstjänstemannarollen, är meriterande. Du bör ha erfarenhet av att leda samordning. Vi ser gärna att du har kunskap om metoder för behovsinsamling samt för omvärldsanalyser. Vi söker dig som samarbetar brett, skapar nätverk och hållbara relationer. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmågan att snabbt sätta dig in i ett sammanhang och analyserar komplexa problem. Du kan förklara och förenkla för att skapa förståelse med andra. Du agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultatet. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning - som inleds med en provanställning på 6 mån. - med möjlig placering i Stockholm eller Visby. För de flesta tjänster finns det möjlighet att jobba upp till 50% på distans. Välkommen att skicka in din ansökan senast den 3/6 2024.

16 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Helgarbete Cafébiträde Själsö Bageri

Att det är människor som skapar Själsö Bageri framgång är ingen hemlighet. Brödet är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till dom vi är. Själsö Bageri öppnade midsommarhelgen 2014. Vi är ett modernt hantverksbageri som bakar stenugnsbakat surdegsbröd i vår stenugn. Alla våra bröd och bullar bakas på ekologiskt mjöl, på plats i Själsö Bageri strax norr om Visby. Nu söker vi fler som vill arbeta i sommar juni-augusti i våra brödbilar samt i Cafét. Vi ser gärna att du har körkort för manuell bil(ej ett måste men prioriterade) för att kunna variera mellan arbete i Brödbil och cafét. När det kommer till service & bullar ger vi dig den utbildning du behöver för att känna dig trygg i rollen hos oss. Tillsammans vill vi ge våra gäster en familjär känsla där du som möter våra gäster har en viktig roll. Vi vill bygga ett team som brinner för de vi gör, för det är när vi älskar det vi gör vi också kan ge äkta omtanke och glädje till våra gäster. Vi värnar om vår miljö och våra medmänniskor. Vi känner stolthet för våra produkter vi levererar och brinner för att utvecklas och fortsätta utmana oss själva och den Svenska matkulturen. Boende kan ordnas. Din ansökan skickar du till [email protected] Vi ser fram emot din ansökan Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Bagare till Själsö bageri

Vi söker bagare till vårt team i Visby! Det är människorna som skapar Själsö Bageris framgång är ingen hemlighet. Brödet är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till dom vi är. Själsö Bageri öppnade midsommarhelgen 2014. Vi är ett modernt hantverksbageri som bakar stenugnsbakat surdegsbröd i vår stenugn. Alla våra bröd och bullar bakas på ekologiskt mjöl, på plats i Själsö Bageri strax norr om Visby. Vi har en stor servering som har öppet alla dagar under sommaren som är mycket uppskattad och välbesökt. Vi har ännu en plats att fylla i vårt team av bagare. Teamet till sommaren kommer att bestå av 8 bagare som arbetar på rullande schema, alla dagar i veckan och varierande tider mellan dag och natt. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet men inget krav, utan kan även komma direkt från bageriskolan och vara ny som bagare på marknaden. Arbetstiderna varierar med både dag och nattarbete. Vi vill bygga ett team som brinner för de vi gör, för det är när vi älskar det vi gör vi också kan ge äkta omtanke och glädje till våra gäster. Vi bakar året runt, vi har flera brödbilar runt om på ön och ett café i bageriet, vi är öppet året runt där sommaren är vår högsäsong. Vi ligger strax norr om Visby Flygplats beläget intill Själsö Hamn. Från bageriet har vi en fantastisk utsikt ut över havet och Själsö hamn. Vi kan erbjuda personalboende i anslutning till bageriet. Vi värnar om vår miljö och våra medmänniskor. Vi känner stolthet för våra produkter vi levererar och brinner för att utvecklas och fortsätta utmana oss själva och den Svenska matkulturen. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan snarast. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Serviceledare el

Är hög livskvalitet med närheten till kust, stränder och en säregen natur lika viktigt som ett stimulerande och utmanande arbete? Är du dessutom redo för nästa utmaning och vill arbeta på ett företag med stora utvecklingsmöjligheter? Bravida Visby fortsätter att växa och söker nu en Serviceledare inom el som vill medverka till vår fortsatta utveckling. Välkommen med din ansökan! Ditt nya jobb Som serviceledare hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa effektiva och högkvalitativa tekniska lösningar för våra kunder. Du kommer att ansvara för att leda, stödja och utveckla ett team av skickliga tekniker, samt planera och organisera underhålls- och serviceinsatser. Med ditt starka ledarskap kommer du att bidra till att skapa en positiv arbetsmiljö och säkerställa att våra kunder får en förstklassig serviceupplevelse. Du ansvarar för serviceuppdrag i alla storlekar, från planering till avslutat uppdrag. Du rapporterar till Servicechef och har kontaktytor internt såväl som med myndigheter, leverantörer, underentreprenörer och konsulter. Arbetsuppgifterna är bland annat: • leda, engagera och utveckla medarbetare • ansvara för resultat, utförande av projekt och uppföljning • ansvara för resursplanering och inköp • utveckla och bevara kundrelationer • kvalitets- och arbetsmiljöarbete • vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten Som serviceledare får du frihet under ansvar. Uppdragen varierar både vad gäller storlek och innehåll och kan vara alltifrån löpande arbetsuppgifter hos fasta kunder till mindre uppdrag hos sällankunder. Platsbesök hos våra kunder är vanligt förekommande och vi vill även att du lägger vikt vid att diskutera lösningar med dina medarbetare ute på fält. Vi tror på din förmåga att möta - och gärna överträffa - kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt engagemang. Din bakgrund Vi söker dig som med ditt driv och engagemang kan göra skillnad i vår grupp och bidra till vår utveckling. Du som söker ska: • ha som lägst en gymnasial utbildning med teknisk inriktning • ha flerårig arbetslivserfarenhet inom el och teknik, gärna i vår bransch • inneha B-körkort • har god datorvana • kunna tala och skriver svenska flytande, så att du kan tillgodogöra dig rollen och allt material på bästa sätt • kunna göra dig förstådd på engelska då vi ibland har kunder eller medarbetare som du behöver kunna föra en dialog med Kanske arbetar du idag som serviceelektriker? Har du också erfarenhet från en position som ledande montör, projektledare, serviceledare eller liknande är det meriterande. Även om du har förhandlingsvana och/eller erfarenhet av upphandling. Som person är du service- och resultatinriktad och du har ett strukturerat arbetssätt som gör att uppdragen utförs effektivt samt tas i mål. Vidare är du van vid att ta stort ansvar och ser samarbete som en självklarhet. Din affärsmässighet genomsyrar i hur du hanterar ditt uppdrag och dialog med kunder såväl som kollegor. Du tar ditt arbetslag mot gemensamma mål och med din sociala kompetens upprätthåller du viktiga kontakter. Du har en naturlig förmåga att bygga och utveckla goda affärsrelationer och arbetar engagerat med att hålla ihop projekt och alla dess delar. Du tycker även om att ha många bollar i luften och är fortsatt effektiv under stress. Du gillar att utvecklas och vill lära dig tekniken! Ditt nya team Här på Bravida Visby jobbar ett gäng kompetenta och serviceinriktade kollegor med kompetens inom Ventilation, VS, plåt, fastighetsdrift, el och säkerhet. Hos oss är det högt i tak och vi tar vårt uppdrag på stort allvar men vi glömmer inte bort att ha kul på jobbet. Bravida som arbetsgivare Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.  Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans. Förutom förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi! Hur söker jag jobbet? Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 16 juni. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
AdatoCare söker sjuksköterskor för sommaren

Är du intresserad av nytt jobb uppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är sjuksköterska för uppdrag i Gotland har uppdrag inom bla stroke/ger/kir/ort/HIA/aku/mava Om uppdraget: Tjänsten är på visstid Period: Från v24 - v35, Kvalifikationer: Vi söker dig som är sjuksköterska och har erfarenhet. Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter inom stroke/ger/kir/ort/HIA/aku/mava Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtids middagar. Bra betalt och fördelaktiga förmåns paket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepensionen Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Plåtslagare

Vi söker just nu en erfaren plåtslagare som vill ingå i ett strakt lag där du blir en viktig spelare. Bravida Visby fortsätter att växa och söker nu en Plåtslagare som vill medverka till vår fortsatta utveckling med spännande projekt. Välkommen med din ansökan! Ditt nya Jobb                                                                                                                                I rollen som Plåtslagare hos oss på Bravida arbetar du självständigt i många olika typer av uppdrag, både i stora projekt och korta uppdrag. Ingen dag är den andra lik! Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: • Planera, samordna och utföra alla typer av byggnadsplåtslageri • Teknisk problemlösning • Hantera kontakten med beställare, konsulter, kontrollanter och leverantörer • Ansvara för att utföra varje uppdrag enligt våra höga krav på kvalitet och säkerhet Din bakgrund • Utbildad byggnadsplåtslagare • Flera års erfarenhet från yrket • Yrkesbevis • Innehar B-körkort Som person är du lösningsorienterad och levererar hög kvalité där ditt mål alltid är en nöjd kund. Du är trygg i din roll som en självgående plåtslagare där du tar initiativ och självständigt driver ditt arbete framåt med god struktur. Du har förmågan att samarbeta i team och bidrar till att skapa en dynamisk och positiv arbetsmiljö. Bravida som arbetsgivare Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.  Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans. Förutom förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi!  Hur söker jag jobbet? Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 16 juni 2024. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Almia söker allmänspecialist till vårdcentral Gotland

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Allmänspecialist med erfarenhet från Vårdcentral. Finner du tjänsten som Allmänspecialist till Gotland intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Vill du göra skillnad? Röda Korset Gotland söker vikarie!

Röda Korset Gotland (RKG): Är en ideell förening inom ramen för Svenska Röda Korset. Vi är också en del av den globala rödakors– och rödahalvmånerörelsen. Vårt medmänskliga arbete inom den sociala sektorn utgör kärnan i vår verksamhet. Utifrån olika hållbarhetsperspektiv bedriver vi även Mötesplats- och Secondhandverksamhet. Vi samverkar med myndigheter, organisationer samt många andra aktörer i vårt arbete. Överskottet av verksamheten återinvesteras, i första hand i lokalt social arbete men går också till nationella och globala behov. Ditt uppdrag: Hos oss får du arbeta tillsammans med ett gäng som känner ett mycket stort engagemang och mening med sitt arbete. Uppdraget är att vara verksamhetssamordnare i två, Hemse & Klintehamn, av våra sju mötesplatser (med secondhandbutiker och caféer) runt om på ön. Du blir spindeln i nätet, med ansvar för att leda volontärerna och planera för att se till att verksamheterna är öppna och rullar på. I uppdraget, förutom att leda andra, ingår även ekonomi, rekrytering och att nå uppsatta mål. Vem är du? För uppdraget behöver du vara lyhörd & flexibel och kunna arbetsleda våra ideella superhjältar. Hos oss är dina personliga egenskaper och värderingar viktiga att de följer Röda Korsets värdegrund. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbetsleda och planera samt är driven och engagerad. Du är en strategisk person med förmåga att se helheter och flöden. Det är viktigt att du har lätt för att samverka och bygga goda relationer. Vår verksamhet kan snabbt förändras då vi är en kris och beredskapsorganisation så du behöver även ha förmåga att kunna sätta dig in i nya frågeställningar, sammanhang och uppdrag. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med människor, gärna också butik, café och/eller föreningsliv. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande. Vi förutsätter att du som söker delar Röda Korsets värderingar i både ord och handling. Tillträde: September 2024 Ansökan: Vi arbetar fortlöpande med denna rekrytering. Sista ansökningsdag är den 5 juni. Ansök genom att skicka in din CV, personliga brev samt ditt löneanspråk via mejl till [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024