Skolsköterska till Vallaskolan

Vallaskolan är en attraktiv skola med engagerad och behörig personal i Enhörna utanför Södertälje. Skolan har knappt 300 elever, samt en stabil och kompetent personalgrupp. Nu söker vi en skolsköterska för vikariat under höstterminen med möjlighet till förlängning. Omfattning 50-100% kan diskuteras utifrån hur vi utformar uppdrag och ansvar.   Dina arbetsuppgifter Du kommer att ingå i elevhälsoteamet där vi arbetar främjande och förebyggande med utgångspunkten att bidra till att varje enskild elev ges förutsättningar att utvecklas så långt som möjligt i sitt lärande och son personliga utveckling. Skolsköterskan en nyckelfunktion i skolans hälsofrämjande och förebyggande arbete för att stödja elevernas utveckling. Du blir en del av skolans elevhälsoteam tillsammans med rektor, biträdande rektor, speciallärare, skolpsykolog och kurator.  Att arbeta i elevhälsoteamet innebär att ha en ledarroll i skolans elevhälsoarbete med ett nära samarbete med övriga funktioner. Du arbetar elevnära på både på grupp- och individnivå. I arbetet ingår att genomföra hälsosamtal, genomföra vaccinationer och ha kontakt med myndigheter. Du kommer också arbeta nära lärararbetslagen i hälsofrämjande frågor. Förutom samarbete inom skolan ingår samarbete med andra myndigheter och aktörer utanför skolan såsom Socialtjänsten, vården, BUP m.m. Vem är du? Krav: - Legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller skolsköterskeprogrammet. - Vi ser gärna att du har erfarenhet från att ha arbetat som skolsköterska eller har annan erfarenhet av hälsofrämjande arbete med barn och ungdomar. - Arbetet ställer krav på hög samarbetsförmåga och goda ledaregenskaper. Meriterande: - Erfarenhet av arbete inom skola. - Erfarenhet av samtalstöd och god samtalskompetens genom till exempel MI (motiverande samtal) Personliga egenskaper: - Du ser elevernas möjligheter att erövra nya kunskaper och färdigheter i skolan som någonting självklart och du ser möjligheter istället för hinder. - Du behöver kunna anpassa din kommunikation efter den elev du möter och en hög relationell kompetens. - Du är en trygg person som har lätt för att arbeta med både små och större grupper av elever samt personal. - Du vill utvecklas i din yrkesroll och söker ett sammanhang att växa i. - I din roll är det viktigt att du har ett salutogent förhållningssätt och att du också kan leda andra i detta. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Ett spännande uppdrag som skolsköterska på Vallaskolan där vi har roligt på jobbet och utvecklas tillsammans. Du får möjlighet att arbeta med kompetent elevhälsopersonal  personal samt nyfikna elever på en skola som befinner sig i ett spännande förändringsarbete som strävar efter att vara en attraktiv och trivsam arbetsplats där elever och personal utvecklas. Som skolsköterska i Södertälje ingår du i ett nätverk med andra skolsköterskor i kommunen där ni får möjlighet att utvecklas tillsammans. Dessutom får du som medarbetare i Södertälje kommun ett friskvårdsbidrag på 3 000 kr per år att använda till motions- och friskvårdsaktiviteter.   Läs mer om våra förmåner på vår externa hemsida Anställningen Visstidsanställning med omfattning på 50-100% Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Välkommen till oss! Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

17 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Solcellsmontör sökes i Södertälje!

Vi söker erfarna solcellsmontörer! Har du erfarenhet av att arbeta med solceller? Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas inom en fri och självständig roll, där du kan påverka din arbetssituation. Vi söker montörer till vår kund som vill bidra till att göra de bästa solcellsinstallationerna i branschen. Om jobbet: Som solcellsmontör hos oss kommer du att installera solceller på kunders tak. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Montering av byggnadsställningar • Inmätning och infästning av solpaneler • Kapning av takpannor med vinkelslip • Placering, montering och koppling av solceller • Funktionstestning och inställningar Kvalifikationer: • Erfarenhet: Du har arbetat med takarbete, snickeri eller liknande monteringsjobb tidigare. Erfarenhet av elverktyg är ett plus. • Personliga egenskaper: Du är ansvarstagande, initiativrik och van att arbeta på högre höjder. Arbetet är fysiskt krävande, så god fysisk kondition är nödvändig. • Utbildning: Utbildning inom bygg eller el är meriterande, liksom tidigare erfarenhet som elektriker. Kunskap i att läsa ritningar och elscheman är också ett plus. • Språk: Du är flytande i svenska, både i tal och skrift, eftersom språket används dagligen. • Körkort: B-körkort är ett krav. Vi erbjuder • Omfattning: Heltid • Varaktighet: Tillsvidare • Anställningsform: Tillsvidare- eller timanställning Krav: B-körkort Erfarenhet av montagejobb, snickeri, takläggning eller liknande

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Socialsekreterare Mottagningsgrupp Barn och Ungdom

Vi behöver anställa fler av Sveriges bästa socialsekreterare. På Barn och Ungdom får du ett meningsfullt och utmanande arbete. Vi utför arbetsuppgifter som gör skillnad för våra barn och unga – hos oss är det på riktigt. Mottagningen är en spännande och utvecklande arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Till hösten kommer Mottagningen få ett utökat uppdrag där vi kommer arbeta mer med akutstyrt arbete som ett led av en större omstrukturering på Barn och Ungdom. För att möta de nya kraven så behöver Mottagningsenheten bli större och därför söker vi nu tre nya medarbetare. Till enheten hör även Socialjouren som arbetar med akuta insatser när ordinarie socialtjänst har stängt. Vi är mitt i en spännande omställningsfas och anpassar nu verksamheten inom hela Barn och Ungdom till att stödja förhållningssättet inom Signs of safety. Som medarbetare är du vår viktigaste resurs, därför arbetar vi konstant med att utveckla arbetssätt och verktyg för att vi tillsammans ska kunna nå våra utmanande mål och klara vårt uppdrag. Här finns möjligheter att påverka utveckling och utformande av arbetssätt. Som nyanställd medarbetare erbjuds du en gedigen introduktion i verksamheten där du får en överblick över området och arbetsuppgifterna. Som medarbetare får du även ta del av extern handledning i grupp. Varje år kommer du dessutom att omfattas av en strategisk utbildningsplan innefattande grundläggande vidareutbildning och fördjupningsutbildningar baserat på verksamhetens mål och resurser likväl som medarbetarnas individuella behov.   Dina arbetsuppgifter Vi erbjuder ett meningsfullt och stimulerande arbete i en verksamhet som präglas av hög kompetens, engagemang och gott samarbete! Vi är noga med att det sociala arbetet ska ha sin grund i mänskliga möten och vi strävar ständigt mot att slipa på hur detta bäst genomförs. Vi har tydliga och rättssäkra processer samt väl upparbetade rutiner som stödjer ett systematiskt arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som socialsekreterare på mottagningsenheten är att hantera inkomna anmälningar och ansökningar, att göra skyddsbedömningar i ärenden samt att ge råd och stöd. På mottagningsenheten gör du förhandsbedömningar och fattar beslut enligt socialtjänstlagen och LVU. Här tillhör du en arbetsgrupp med hög trivsel och gemenskap. Vem är du? På mottagningsgruppen representerar du Socialtjänsten Barn och Ungdom gentemot klienter, medborgare och samverkansparter. Du besitter därför en bred kunskap om socialtjänstens myndighetsutövning och insatser och kan göra självständiga bedömningar i ärenden. Du är flexibel och kan arbeta med ett högt tempo. Krav: - Socionomexamen - God datorvana (t.ex. Office-paketet) - Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift - Erfarenhet av myndighetsutövning inom Barn och Ungdom . Körkort Meriterande: - Flerårig erfarenhet av arbete med utredningar inom Barn och Ungdom samt tillämpning av SoL och LVU - Utbildning i Signs of Safety - Utbildning i Motiverande samtal (MI) - Erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet Combine Personliga egenskaper: - Du kan behålla lugnet och vara professionell i stressfyllda situationer - Du har ett gott bemötande gentemot såväl klienter som kollegor och samverkansparter - Du har förmåga att analysera situationer och fatta självständiga beslut utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer. - Du värdesätter olikheter och förstår att olika bakgrund och kultur kan påverka dig själv och andra på olika sätt - Du är ansvarstagande och arbetar utifrån Södertälje kommuns värdegrund - Du är engagerad och vill vara delaktig i utvecklingen av verksamheten Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig Socialtjänsten i Södertälje är en stor organisation med goda möjligheter till intern karriärsutveckling, både genom att bredda kompetensen genom olika typer av tjänster och att åta sig utvecklande uppdrag inom sin ordinarie tjänst. När du jobbat hos oss ett tag kommer du att ha en bred erfarenhet av att möta människor med olika utmaningar, ingen dag är den andra lik! Hos oss finns väl utvecklade rutiner och metoder som kommer att vara ett gott stöd i ditt arbete. Våra chefer har stor kunskap och erfarenhet av att arbeta med barn och unga. Vi satsar på ledarskapsutveckling för både enhetschefer och gruppledare, vilket skapar goda förutsättningar för ett tydligt och tryggt ledarskap i alla led. Vi tror på ett nära ledarskap och våra chefer uppmuntrar till lärande och utveckling genom hög grad av tillit och ett coachande förhållningssätt. Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bland annat trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår hemsida; https://www.sodertalje.se/formaner   Övrigt Sökande som kallas på intervju ska vid intervjutillfället uppvisa examensbevis. Sökande som erbjuds anställning är skyldig att lämna utdrag ur belastningsregister och uppvisa id-handling. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen till oss!

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Head of Body Builder Cooperation at People Transport Solutions

Do you have an experience as a leader of a group? Have you worked with product development, sales, procurement or product planning? Do you want to be part of strategy forming for body builder cooperation? About us Last year we have transformed Bus business at Scania and all departments working with busses to became one strong unit – KN – People Transport Solutions. We are continuing to shape our business model to become preferable partner and take responsibility to the end in the flow. A new department KNA Adaptation has been created and within it, section KNAF Adaptations & Partnerships play a vital role. Now we are looking for the group manager for the KNAFB Body Builder Cooperation group. The primary assignment for the group is to work with technical support and training of our external bodybuilders and Scania Workshops. Support on a daily basis, discuss and provide the technical solutions, support on place when first vehicles are built and act as a communication bridge between R&D and our external partners. The group is also responsible for gathering of documentation on the chassis to body interfaces and translating it into Body Builder Manual. The group consist of seven technicians and two technical writers. Your tasks In the role as a Head of Body Builder Cooperation group, you will get unique possibility to work close to R&D and commercial departments. You will be part of forming way of working with body builders and strategy for the People Transport Solutions. You will act as a coach for your employees and support them in discussions with body builders. One of your important task as a leader is to develop the group with Core Values in mind, which are close to my heart. You will also be part of KNAF management group and forum where decision regarding body builder cooperation are discussed. Your profile I believe that you need some years of experience as a leader or leading a team or group. It will benefit also if you have been working on product development, sales or product planning. This to be able to contribute to our strategy and goals. As a leader you are effective at establishing clear boundaries. You are a direct and transparent communicator. We offer I can offer you a great place to work, where we value Diversity and Inclusion, where experience and honesty is being shared on daily basis, where we feel like a family. Where all the challenges are solved together. I would like to invite YOU to join us in that journey! If the above sounds interesting don’t hesitate to apply. We are interviewing continuously. Any questions? Please contact recruiting manager Piotr Bownik mail: [email protected] A Background check might be conducted for this position.

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Resultatenhetschef Placeringsenheten

Socialkontorets område Barn och Ungdom står inför en spännande framtid utifrån ny lagstiftning och nya samhällsutmaningar. Vi anpassar vår verksamhet för att bättre kunna möta framtidens utmaningar och söker i samband med det en ny resultatenhetschef till Placeringsenheten. Barn och Ungdom är en stabil och välfungerande organisation som präglas av ett nära ledarskap med tydliga rutiner och riktlinjer. Vi satsar stort på implementering av Signs och Safety som ska genomsyra hela vår organisation. Ytterligare satsningar har gjorts på ledarskapsutveckling samt ett hållbart och nära ledarskap för våra chefer. Som ett led i arbetet att anpassa organisationen delar vi vår tidigare Placeringsenhet i två enheter och söker därför ytterligare en enhetschef.   Uppdraget I rollen som resultatenhetschef har du personal-, budget- och arbetsmiljöansvar samt driver enhetens målstyrningsarbete. Du ingår i Barn och Ungdoms ledningsgrupp där du tillsammans med resultatområdeschef och övriga enhetschefer utvecklar och driver verksamheten på Barn och Ungdom framåt. Barn och Ungdom har också två verksamhetsutvecklare som stöd i utvecklingsarbetet. Placeringsenheten verkar för att ge de barn som av olika anledningar inte kan bo hemma en trygg uppväxt. Här arbetar ca 15 socialsekreterare som ansvarar för barn och ungdomar som är placerade i familjehem och fyra socialsekreterare med ett särskilt uppdrag att arbeta med säkerhetsplaneringar enligt Signs of Safety. Ett nära samarbete krävs med Uppdragstagarenheten och familjehemssekreterarna för att säkerställa trygga familjehemsplaceringar. Det är en fantastisk resa att få vara en del av familjehemsvården och bidra till att alla barn får trygghet, god omvårdnad och kärlek. Placerade barn har rätt till livslånga relationer och till sitt ursprungsnätverk, oavsett om möjlighet till hemflytt finns eller inte. Ledarskap i Södertälje Som chef i Södertälje kommun skapar du motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare. Genom ditt ledarskap omsätter du den politiska viljan till verksamhet med god kvalitet med fokus på Södertäljeborna. Du kommunicerar mål och skapar delaktighet i arbetet genom att uppmuntra och tillvarata goda idéer. I ditt ledarskap ger du dina medarbetare ett professionellt stöd och möjligheter till utveckling. Du är en självklar förebild och en god ambassadör för kommunen. Ditt ledarskap utgår från vår värdegrund samt de krav och förväntningar vi ställer på dig som chef och ledare i Södertälje kommun. På Barn och ungdom ska alla chefer ha rätt förutsättningar att jobba med och utveckla sitt ledarskap nära verksamhetens medarbetare. Vem är du? I uppdraget som enhetschef för Placeringsenheten är det viktigt att du som person är lugn, strukturerad och tydlig. Du är en visionär som förmedlar en positiv framtidstro. Du kan inspirera och engagera dina medarbetare och att visa tillit är viktigt för dig. Du har ett helhetsperspektiv och har fokus på hela Barn och ungdom i ditt uppdrag. Du är bra på att skapa goda relationer då samverkan med både med interna och externa parter är mycket betydelsefullt i uppdraget.    För att bli framgångsrik i uppdraget är det viktigt att du har flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och ungdom. Det är positivt om du har bred erfarenhet av kommunal socialtjänst där myndighetsutövning gällande barn och unga är särskilt meriterande. Det är en fördel om du har utbildning i ledarskap och erfarenhet av budget-, arbetsmiljö- och personalfrågor. Krav: - Socionom eller motsvarande utbildning på högskolenivå, där socialrätt ingår i utbildningen - Flerårig erfarenhet av arbete inom verksamhetsområde Barn och ungdom inom socialtjänsten - Flerårig erfarenhet av arbete som chef (arbetsgivarroll med personalansvar) - Erfarenhet av arbete i politiskt styrd verksamhet - Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift - God dator- och systemvana  Meriterande: - Erfarenhet av ekonomi-/ och budgetansvar - Utbildningar inom ledarskap och arbetsmiljö - Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift - Kunskap om och erfarenhet av Signs of Safety Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds su bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag, flexibilitet vad gäller arbetstid och arbetsformer samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Som chef hos oss får du ta del av våra utvecklingsinsatser för chefer. Du kommer att utmanas i ditt ledarskap för att växa som ledare, stärka dina förmågor att engagera dina medarbetare, se utmaningar ur nya perspektiv och reflektera över ledarskapsfrågor kopplat till Södertälje kommuns värdegrund. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Vi sitter i kontorslandskap på Holmfastvägen 31, cirka 15 minuters promenad från pendeltåget. Välkommen till oss!   Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Personlig assistent för timanställning i Södertälje sökes!

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Älskar du precis som jag att åka bil och röra dig ute på stan? Då kan du vara just den assistent jag söker! Jag är en 34 årig kille som gärna är ute bland folk, som nästan varje dag tar pendeln in till Stockholm och som tycker om att fylla dagarna med roliga saker att göra. Nu söker jag en personlig assistent som vill jobba två dagar per vecka. För att vi ska fungera bra tillsammans behöver jag att du är bra på att lyssna utan att bli rastlös. Jag behöver att du tar en sak i taget utan att stressa. Grunden i arbetet är att hjälpa mig att skapa struktur och tydlighet i min vardag. Därför som söker behöver vara lyhörd, lugn, trygg i dig själv och flexibel då jag är i behov av variation i min vardag. Erfarenhet samt formell kompetens av autism och psykiska funktionsnedsättningar är meriterande men först och främst värdesätts dina personliga egenskaper och ditt engagemang! Jag ser gärna att du som söker tjänsten har körkort B och är kvinna. Omfattning: Tjänsten gäller en timanställning 2 pass i veckan (mån-fre mellan klockan 8-16 eller 16-21), samt extra vid behov. Tillträde: Omgående Är du intresserad? Skicka gärna din CV samt personligt brev. Och det är extra roligt om du vill lämna en videohälsning! Som en del av vår rekryteringsprocess kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll innan anställning. Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE. Annonsens ID-nummer: 237669

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Socialsekreterare, Placeringsenheten

Om oss Vi behöver anställa fler av Sveriges bästa socialsekreterare. På Barn och Ungdom får du ett meningsfullt och utmanande arbete. Vi utför arbetsuppgifter som gör skillnad för våra barn och unga – hos oss är det på riktigt. Myndighet Placering består av socialsekreterare, säkerhetsplanerar, gruppledare, administratör samt resultatenhetschef. Vi tillhör resultatområdet Barn och Ungdom som innehåller både öppenvård och myndighetsutövande enheter. Barn och Ungdom sitter i gemensamma lokaler ca 10 minuters promenadavstånd från centrum. Målgruppen är barn och ungdomar 0-20 år som är placerade i familjehem, nätverkshem och jourhem. Vi är mitt i en spännande omställningsfas och anpassar nu verksamheten inom hela Barn och Ungdom till att stödja förhållningssättet inom Signs of Safety. Myndighet Placering och Uppdragstagarenheten som familjehemssekreterarna tillhör kommer att ha ett nära samarbete. Vi har kontinuerlig grupphandledning och tillgång till direkthandledning samt regelbundna utbildningstillfällen med utgångspunkt i metodiken. Som medarbetare är du vår viktigaste resurs, därför arbetar vi konstant med att utveckla arbetssätt och verktyg för att vi tillsammans ska kunna nå våra utmanande mål och klara vårt uppdrag. Det finns möjlighet att påverka utveckling och utformande av arbetssätt. Som nyanställd medarbetare erbjuds du en introduktion i verksamheten där du får en överblick över området och arbetsuppgifterna. Du har även ett dagligt och nära stöd i arbetet genom närvarande gruppledare samt att våra medarbetare i de allra flesta ärenden arbetar i team. Varje år kommer du dessutom att omfattas av en strategisk utbildningsplan.    En dag på jobbet Socialsekreterarens huvuduppdrag på Myndighet Placering är att stötta barn och deras biologiska föräldrar och nätverk, inklusive ensamkommande barn, som har behov av vård i nätverkshem, jourhem och familjehem enligt SoL eller LVU. Socialsekreteraren och familjehemssekreteraren arbetar i ett gemensamt team kring det placerade barnet. Säkerhetsplanerarn är behjälpliga för hela området. Myndighet Placering erbjuder utifrån ett barnperspektiv, gällande lagstiftning och tilldelade resurser barn och deras familjer individuellt utformade insatser så att de får en förbättrad livssituation.   Vem är du? Personliga egenskaper: - Vi söker dig som har ett tydligt barnperspektiv. - Vi ser att du är professionell i din yrkesroll och visar respekt för ditt uppdrag och arbetar utifrån vår värdegrund. - Du är ansvarstagande, vilket innebär att du tar ansvar för ett arbetsklimat som utvecklar verksamheten. - Du är engagerad och motiverad och använder din kunskap och dina förmågor för att utveckla verksamheten. Krav: - Socionomexamen. - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. - B-körkort. Meriterande: - Gärna erfarenhet av socialt arbete med barn/ungdomar. - Erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsutövning. - Utbildning i Signs of Safety.   Vi erbjuder dig Vi erbjuder ett meningsfullt och stimulerande arbete i en verksamhet som präglas av hög kompetens, engagemang och gott samarbete! Socialtjänsten i Södertälje är en stor organisation med goda möjligheter till intern karriärsutveckling, både genom att bredda kompetensen genom olika typer av tjänster och att åta sig utvecklande uppdrag inom sin ordinarie tjänst. När du jobbat hos oss ett tag kommer du att ha en bred erfarenhet av att möta människor med olika utmaningar, ingen dag är den andra lik! Hos oss finns väl utvecklade rutiner och metoder som kommer att vara ett gott stöd i ditt arbete. Våra chefer har stor kunskap och erfarenhet av att arbeta med barn och unga. Vi satsar på ledarskapsutveckling för både enhetschefer och gruppledare, vilket skapar goda förutsättningar för ett tydligt och tryggt ledarskap i alla led. Vi tror på ett nära ledarskap och våra chefer uppmuntrar till lärande och utveckling genom hög grad av tillit och ett coachande förhållningssätt. Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Välkommen till oss!   Övrigt En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Senior Cybersecurity Architect

Scania is a world-leading provider of transport solutions. The company employs about 50,000 employees and operates in more than 100 countries. With our partners and customers we are on an important journey towards a sustainable transport system. About us In the Product Cybersecurity group we enable Scania to offer products and services with the required cybersecurity. Together we analyse the needs and make sure that the architecture provides a secure foundation for the sustainable transportation, electrification and autonomous vehicle solutions of the future. Understanding future needs and the risk landscape is part of our work but we also dive in to the technical details of software, hardware and protocols. The group consists of people with different expertise, experiences, age and background. While we work with serious topics, we have an open, humoristic and friendly approach towards each other. As manager of the group I am positive, supportive and I strive for an open and inclusive leadership. I put great trust in all team members and involve the team in important decisions. I am always open for new suggestions and try to create the best environment possible, for the team, and for each individual team member to succeed. Would you like to contribute to shaping the cybersecurity architecture of the future? Your role As a cybersecurity architect, you will help create future security solutions by developing system design and selecting technical solutions. We offer cross-functional work where you, along with experts from the entire development organisation, find sustainable and balanced solutions. Together with the rest of our team you will also be involved in developing Scania’s cybersecurity concepts. To facilitate this, you will be part of all project phases, from research to early concept development right through to production launch. Working with cybersecurity architecture also involves ensuring the entire life cycle, e.g. service market and incident management. Your profile To feel secure in this role, there are certain things we believe you need: Likely hold a BSc or MSc in engineering, or possess equivalent knowledge from work experience. Minimum of 5 years of professional experience in cybersecurity, earning a significant level of integrity in your role. A passion for cybersecurity and a collaborative spirit. Driven by responsibility and relish problem-solving challenges. Proficient in English, both written and spoken; proficiency in Swedish is highly desirable. We offer We are living a culture that is characterized by openness, diversity and respect for the individual. Our employees are our most important asset and we will help you grow. We can offer you a dynamic workplace with diverse and challenging tasks in a hybrid work setup, meaning you can work from home a few days a week if the job allows. We can also provide you with an individual development plan that you create together with your manager, so you can reach your goals and receive the right support along the way. In addition to career and development opportunities, as an employee at Scania, we can offer you other benefits such as free training at Scania's health center Gröndal or wellness allowance, performance bonuses, occupational pension, flexible working hours, lunch at a reduced price, the opportunity for a staff car and much more. Scania also organizes several events throughout the year where family and friends are always welcome, which is usually highly appreciated by everyone. If you live in Stockholm, we also offer a direct bus service between Stockholm and Södertälje with Scania Jobexpress. Application Your application should include a CV, personal letter, and grade copies. Please apply as soon as possible but no later than 2024-05-31. Ongoing selection and interviews will take place during the application period, the position may be filled before the end of the application period. We may use logic and personality tests in our selection process and a background check may be conducted for this position. Contact for further questions: Jörgen Wallebring, Group Manager, [email protected] Welcome to apply! #LI-Hybrid

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
IT Business and System Analyst

Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. The Product Instance and Product Adaptations department is looking for our coming Business Analysts for product adaptations to join our Conversion team! As a Business Analyst for product adaptations, you will be an important player in providing our customers the possibility to reconfigure vehicle functionality, this to add value to the customer or follow legislations. Your work will enable our customers to add modern or increased functionality to Scania products via workshop visits or Over the Air updates, which can increase secondhand value and prolong the lifetime to keep our products sustainable. You will also play an important in improving the Conversion platform which enables software updates and reconfiguration of Scania products in close collaboration with the IT development team. Conversion is the tool that weekly enables 50,000 software updates and 3000 reconfigurations for all of Scania's products and is widely used by all around the world in our service market network. Scania and the Conversion team are right now in an exciting phase where a lot of new functionality and requirements are being developed. For example developing support for sending software updates over the air from the factory to a vehicle that is not in a workshop What will you do? Prepare and implement reconfiguration packages to modernize the current fleet. For example, replacing propulsion battery generation on BEV vehicles and making sure that Product information and spare parts are up to date for the reconfigured product. This is done in collaboration with responsible designers, system owners, product coordinators, and request stakeholders Test the rebuilds directly on the truck or bus in our workshop Together with the other team members, be responsible for Scania's reconfiguration process Identify and demand new functionality in Conversion. This is because you will work a lot in Conversion, but you will also gain a great understanding of how our customers work in Conversion In collaboration with the rest of the team handle incoming support cases on conversions and system issues Who are you? We are looking for you who are passionate about vehicle development and who thrive in a broad role where you get to work with Scania's entire product flora. As the demand for new reconfigurations is high, you need to be able to run and coordinate the assignments at a high pace, without compromising on quality. Good at understanding and communicating solutions at both an overall and detailed level You are a communicative, driven, and, humble team player who can create good relationships at all levels. You can think "outside the box" while taking the company's conditions into account. If you are familiar with Scania's design structure and modular system, that is a big advantage If you have a C or D driving license, it is a bonus, but not a requirement. What we offer As a member of our team, you will have the opportunity to work in a dynamic and challenging environment, collaborate with cross-functional teams, and develop your skills and career. We believe that a diverse and inclusive workplace fosters innovation, creativity, and better decision-making. We value and encourage different perspectives and backgrounds, and we are committed to creating a workplace where everyone can thrive. We understand that achieving a work-life balance is essential, and we strive to provide our employees with the flexibility and resources they need to succeed both in and outside of work. In addition to career and development opportunities, we offer you other benefits such as free training at Scania's health centre Gröndal, or a wellness allowance. In addition, you will also be offered a performance bonus, occupational pension, flexible working hours, the opportunity to lease a car through the company, and much more. Scania also organizes several events annually where family and friends are always welcome. If you live in Stockholm, we also offer a direct bus service between Stockholm and Södertälje with Scania Jobexpress. Application Your application must include a CV, personal letter as well as copies of any relevant certificates. Please apply as soon as possible but no later than 2024-06-02. We use logic and personality tests as well as competency-based interviews in our selection process. Continuous selection takes place during the application period and the position can be filled before the end of the application period. Please contact manager Tobias Kardell if you have any further questions at [email protected]. A background check can be conducted for this position. We look forward to your application! Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers, we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2022, we delivered 80,238 trucks, 4,994 buses as well as 13,400 industrial and marine power systems to our customers. Net sales totaled over SEK 170 billion, of which 21 percent were services-related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 57,000 people. Research and development are mainly concentrated in Sweden. Production takes place in Europe and Latin America with regional product centers in Africa, Asia, and Eurasia. Scania is part of TRATON GROUP. For more information visit: www.scania.com.

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Personlig assistent för timanställning i Södertälje sökes!

Älskar du precis som jag att åka bil och röra dig ute på stan? Då kan du vara just den assistent jag söker! Jag är en 34 årig kille som gärna är ute bland folk, som nästan varje dag tar pendeln in till Stockholm och som tycker om att fylla dagarna med roliga saker att göra. Nu söker jag en personlig assistent som vill jobba två dagar per vecka. För att vi ska fungera bra tillsammans behöver jag att du är bra på att lyssna utan att bli rastlös. Jag behöver att du tar en sak i taget utan att stressa. Grunden i arbetet är att hjälpa mig att skapa struktur och tydlighet i min vardag. Därför som söker behöver vara lyhörd, lugn, trygg i dig själv och flexibel då jag är i behov av variation i min vardag. Erfarenhet samt formell kompetens av autism och psykiska funktionsnedsättningar är meriterande men först och främst värdesätts dina personliga egenskaper och ditt engagemang! Jag ser gärna att du som söker tjänsten har körkort B och är kvinna. Omfattning: Tjänsten gäller en timanställning 2 pass i veckan (mån-fre mellan klockan 8-16 eller 16-21), samt extra vid behov. Tillträde: Omgående Är du intresserad? Skicka gärna din CV samt personligt brev. Och det är extra roligt om du vill lämna en videohälsning! Som en del av vår rekryteringsprocess kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll innan anställning. Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE. Annonsens ID-nummer: 237669 Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

17 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024