Maskinoperatörer till Lantmännen i Järna

VÅRT ERBJUDANDE Som maskinoperatör hos Lantmännenjobbar du med paketering av pasta eller frukostflingor (beroende på vilken avdelning du är på). Det är viktigt att följa uppsatta rutiner och scheman. Hygienkontroller samt städning och skötsel av maskiner är en självklar och mycket viktig arbetsuppgift. Emellanåt kan arbetet vara fysiskt tungt men det finns bra hjälpmedel till hands. ARBETSBESKRIVNING Säkerställer att din arbetsplats är ren och följer alla hygienkrav som finns Ansvar för övervakning av paketeringen Kontrollerar, kvalitetssäkrar samt dokumenterar de olika arbetsmomenten Arbetstiderna är förlagda enligt 2- eller 3-skift. Dagtid kan förekomma. Hantering av maskiner samt utförande av felsökning och enklare underhåll vid behov DINA KVALIFIKATIONER/KRAV Gymnasieutbildning Truckkort, A1 Tekniskt intresse Vana vid att använda datorer Mycket goda kunskaper i svenska både i tal, skrift samt läsförståelse MERITERANDE Tidigare erfarenhet inom industri och produktion Erfarenhet från livsmedelsindustrin Bil och körkort är meriterande för att lättare kunna ta sig till arbetsplatsen DIN PROFIL För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du är: Positiv och serviceinriktad och noggrann Håller hög hygienstandard Lösningsorienterad och inte rädd för att hugga in där det behövs Självgående och med god samarbetsförmåga Nyfiken med ett personligt intresse och engagemang för produktion av livsmedel ANSÖKAN Uppdraget påbörjas både omgående ochöver sommaren med goda möjligheter att förlängas.Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kopia av AnnSam söker Sjuksköterskor! 🔆 v27-33 HSV/SÄBO i Trosa

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Sjuksköterskor för Sommaruppdrag inom HSV/SÄBO i Trosa!   Perioden: 2024.07.01 - 2024.07.07 samt 2024.07.15 - 2024.08.18 Arbetstid: Dagtid samt vissa kvällar, helger och nätter. Erfarenhet: 2 år som Allmänsjuksköterska med erfarenhet inom SÄBO och trygg i din yrkesroll. Journalsystem: Treserva Ev. övrigt: Körkort B Ref.nr:  240515 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.       AnnSam har avtal med häften av Sveriges kommuner och även regionernas nationella avtal vilket ger bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas!   Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

17 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Enhetschef Yrkeshögskolan

Campus Telge är en kommunal yrkeshögskola som är belägen i Södertälje Science Park, en nod för samverkan mellan näringsliv, akademi och det offentliga.  Vår vision är att skapa värde för våra studerande genom utbildning av enastående kvalitet, väcka nyfikenhet och lust att lära, vara en självklar partner till näringslivet för kompetensförsörjning och att bidra till samhället genom en höjd utbildningsnivå, ökad sysselsättningsgrad och en bättre matchning av kompetens. Yrkeshögskolan är den utbildningsform i Sverige som har det tydligaste uppdraget att ge arbetslivet rätt kompetens i rätt tid. Det är en eftergymnasial utbildningsform med de tre kärnvärdena:  - Arbetslivsdriven: utgångspunkt tas i arbetslivets faktiska kompetensbehov och arbetslivet har en central roll både före, under och efter utbildningarna.  - Skräddarsydd: utbildningarna är skräddarsydda utifrån arbetslivets behov av kompetens och leder till en tydlig och aktuell yrkesroll.  - Målinriktad: tillsammans jobbar anordnare, studerande och arbetsliv med ett tydligt fokus på matchningsmålet.  Vi söker dig som kan ta vår yrkeshögskoleverksamhet till nästa nivå i uppdraget att kompetensförsörja Södertäljes lokala och regionala arbetsliv. Ditt team består av utbildningsledare, administratörer och utbildare som under din ledning samverkar med externa konsulter, ledningsgrupper från näringslivet, olika enheter inom kommunen samt externa intressenter.   Ledarskap i Södertälje Som chef i Södertälje kommun skapar du motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare. I ditt ledarskap har du förmågan att omsätta den politiska inriktningen till bra verksamhet med fokus på Södertäljeborna. Du kommunicerar mål och skapar delaktighet i arbetet genom att uppmuntra och tillvarata goda idéer. I ditt ledarskap ger du dina medarbetare ett professionellt stöd och möjligheter till utveckling. Du är en självklar förebild och en god ambassadör för kommunen. Ditt ledarskap utgår från vår värdegrund samt de krav och förväntningar vi ställer på dig som chef och ledare i Södertälje kommun. Uppdraget Vi ska skapa den bästa kompetensförsörjningskapaciteten för våra invånare och arbetsliv genom att fånga upp lokala och regionala rekryteringsbehov och omsätta dessa i utbildningar. I nuläget fokuserar vi mot teknik och vård. Med ett helhetstänk rustar och leder du teamet att leverera sina uppdrag. I din roll har du det övergripande ansvaret för att utbildningarna levereras effektivt vad gäller pedagogik, rättsäkerhet, ekonomi och antalet studerande som tar anställning efter avslutad examen.  Vem är du? Du är en modig och utvecklingsinriktad ledare med god erfarenhet av affärsmässiga dialoger och samarbeten med näringslivet. Ditt pedagogiska ledarskap kännetecknas av positivitet, höga förväntningar och stor tillit till dina medarbetares kapacitet att leverera satta mål. Då yrkeshögskoleutbildningar drivs i samverkan med arbetslivet behöver du vara en kommunikativ person som kan omsätta engagemang till långsiktiga relationer med konkreta resultat. Du har arbetat med näringslivet, förändringsledning, tillväxt och budgetarbete.  Du kan ställa om snabbt vad gäller organisation och budget då vi får nya förutsättningar i form av tilldelningsbeslut varje år.  Personliga egenskaper - Visionär med förmågan att kunna utmana - Målinriktad, ekonomisk med god organisationsförmåga  - Tydlig, strukturerad och helhetstänkande - Kommunikativ och medmänsklig  Krav Du har:  - Lämplig högskoleexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.  - Minst ett års chefserfarenhet med ekonomiansvar - Gedigen erfarenhet av att ha samarbetat med näringslivet - God vana att formulera dig i skrift och upprätta dokument - Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av: - att ta fram utbildningar - arbete inom utbildningsverksamhet   - ledarskap på yrkeshögskola  - att ha arbetat med kompetensförsörjning - arbete i politiskt styrd verksamhet  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag, flexibilitet vad gäller arbetstid och arbetsformer samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Vi har även ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som ledare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Som chef hos oss får du ta del av våra utvecklingsinsatser för chefer. Du kommer att utmanas i ditt ledarskap för att växa som ledare, stärka dina förmågor att engagera dina medarbetare, se utmaningar ur nya perspektiv och reflektera över ledarskapsfrågor kopplat till Södertälje kommuns värdegrund. Välkommen till oss! Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Djurskötare till Torekällberget

Kort om oss Torekällbergets friluftsmuseum ligger mitt inne i Södertälje och är en riktig pärla. Museet är ca 8 ha stort med runt 40 historiska byggnader som visar Södertäljetrakten under 1800-talet, där husen, gårdarna, caféerna, handelsboden, utställningarna, trädgårdarna och djuren bildar en helhet. Varje år besöks museet av ca 100 000 människor. Museets djur finns runt miljöerna Råbygården och Båtsmanstorpet samt vid lekmiljön Lilltorpet. Torekällberget håller de djur som var vanliga förr - gotlandsruss, bohuskullor, linderödssvin, ölandshöns, gutefår, roslagsfår, jämtgetter, ölandsgäss, och gotlandskaniner. De är en del av vårt levande kulturarv, de gamla svenska husdjursraserna, och utgör en viktig och nödvändig del av berättelsen om livet förr. Läs gärna mer om djuren och vår verksamhet på vår hemsida www.torekallberget.se   Dina arbetsuppgifter Vi söker en djurskötare för tillsvidareanställning på 75%. Då djurhållningen är småskalig är arbetet varierat med avseende på art/ras och stall/hagar/vindskydd. Arbetsuppgifterna är de vanligt förekommande inom djurhållning; framförallt mockning, renhållning, fodring och tillsyn av djuren. Centralt i uppdraget är mötet med besökarna. Vi vill ge alla som kommer till Torekällberget ett minnesvärt, lärorikt och glädjefyllt besök. Vi välkomnar våra besökare, berättar om djuren och livet förr, vi håller i visningar och ponnyridning. Vi håller museiområde snyggt, prydligt och inbjudande. Handledning av praktikanter och arbetstränande personer ingår i arbetet.  Tillsammans med dina kollegor på Torekällberget arbetar du för att ständigt förbättra och förfina vårt erbjudande till besökarna. Tjänsten innefattar arbete på ett fast rullande 6 veckors schema, vilket inkluderar helgarbete.   Vem är du? Du är en person som trivs med att arbeta med både människor och djur. Du tycker om att möta besökare och få möjlighet att berätta om ditt arbete, våra djur och Torekällbergets verksamhet. Du trivs med de dagligt återkommande delarna i djurskötarens uppdrag, likt mocka och fodra. Personliga egenskaper: - Du är serviceinriktad, kommunikativ och utåtriktad - Du tycker om att arbeta i team, men har samtidigt god förmåga att  jobba självständigt och att fatta egna beslut. - Du är ödmjuk, nyfiken och läraktig Krav: - Du ska vara utbildad djurvårdare eller hästskötare, dvs ha gymnasieexamen från naturbruksprogrammet med inriktning lantbruk/hästhållning/djurvård eller liknande utbildning som bedöms som likvärdig. - Du ska ha arbetat med stora djur och du har en omfattande vana av hästar sedan tidigare, genom både skötsel och ridning eller körning. - Du har goda kunskaper i svenska och engelska så att kan kommunicera med våra besökare och hålla i egna guidningar. - B-körkort Meriterande: - Vi ser gärna att du kan köra häst. - Tidigare erfarenhet av att arbeta på en liknande anläggning och/eller inom ett serviceyrke är meriterande. - Ett kulturhistoriskt intresse som bidrar till verksamhetens utveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig En möjlighet att arbeta i en underbar miljö med olika husdjursraser där djurhållningen är småskalig, nära och en del av museets berättande om Södertälje under mitten av 1800-talet. Du får jobba med både djur, ta emot museets besökare, hålla djurvisningar och områdesskötsel. Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner   Välkommen till oss! Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

17 maj 2024
Sista ansökan:
21 juli 2024
Personlig assistent deltid

Arbetet som personlig assistent är omväxlande och vi söker dig som är ansvarsfull, flexibel och ödmjuk. Du ska ha förmågan att sätta brukaren i centrum. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent. Krav är dock att du talar serbiska och svenska språket. Det är bra om du har B-körkort, men inte krav. Vi söker dig som är intresserad av att jobba deltid/extra som personlig assistent i Stockholm. Detta är ett passande jobb om du till exempel är studerande eller om du har någon annan form av arbete/sysselsättning och vill arbeta på helger. Perioden för anställning är från och med augusti 2024 tills vidare. Du kommer vid anställning få en introduktion redan i juni 2024 av ordinarie personal på arbetsplatsen. Rekryteringen sker löpande. Metropol Personlig Assistans och Hemtjänst AB värnar om både kunder och personals säkerhet/ trygghet och har därför som rutin att alltid ta ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Välkommen med din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Statistiker vid Scanias nybyggda Gjuteri i Södertälje

Scania genomgår för närvarande en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av omfattande och hållbara transportlösningar. Scania Gjuteri är en ledande aktör inom fordonsindustrin och en del av den globalt erkända Scania Group. Vi är dedikerade till att driva innovation och excellens inom våra tillverkningsprocesser för att möta de högsta standarderna för kvalitet och effektivitet. Om rollen Vi söker en erfaren statistiker med starka färdigheter inom data mining och klassificeringsalgoritmer för att förstärka vårt team på SCANIA Gjuteri. I denna roll kommer du att arbeta nära vårt produktions- och ingenjörsteam för att analysera och optimera våra tillverkningsprocesser med hjälp av avancerade statistiska metoder och verktyg för data mining. Några av dina viktigaste ansvarsområden kommer att inkludera: Utföra avancerade analys av produktionsdata för att identifiera möjlighet till förbättring och optimering av produktionsprocessen Utveckla och implementera algoritmer för prediktiv analys och mönsterigenkänning för att förutsäga tillverkningsfel och optimera processparametrar Använda klassificeringsalgoritmer för att identifiera och kategorisera olika produktionsmönster och fenomen Samarbeta med gruppens processingenjörer och produktionsavdelningar för att förstå kraven och utveckla skräddarsydda lösningar för at förbättra produktionsprocessen Skapa och underhålla rapporter och visualiseringar i verktyg som Power B för att kommunicera resultat och insikter till olika intressenter. Din profil Vi söker dig med en masterexamen eller högre inom statistik med inriktning mot datateknik eller relaterat område, samt 2-5 års relevant erfarenhet efter examen. Erfarenhet av SQL och Power BI (datavisualisering och rapportering) efterfrågas. Det är meriterande om du har goda kunskaper inom ”Lean” arbete. Erfarenhet av att arbeta inom processindustrin är meriterande Erfarenhet av att arbeta klassificering av logaritmer Goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta över olika avdelningar och discipliner Erfarenhet av att arbeta med stora dataset och avancerade analysmetoder Vi erbjuder En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö du kommer att vara en del av ett dedikerat team som strävar efter excellens Möjligheten att påverka och bidra till förbättringar inom en globalt erkänd organisation inom fordonsindustri Utmanande och varierande arbetsuppgifter med möjlighettill personlig och professionell utveckling Attraktiva förmåner Ytterligare information Vid frågor angående tjänsten kontakta gruppchef Isak Hollinger, [email protected] Ansökan Om du är redo att ta på dig denna spännande utmaning vill vi höra från dig! Din ansökan bör inkludera ett CV, personligt brev och kopior av betyg. Vänligen ansök så snart som möjligt, men senast den 31 maj 2024! Urval och intervjuer kommer att äga rum under ansökningsperioden. Vi använder logik- och personlighetstester i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan genomföras för denna tjänst. Varmt välkommen att ansöka nu för att bli en del av Scania-teamet och vara med på vår resa mot en mer hållbar morgondag! Rekvisition 6129

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Speciallärare inriktning intellektuell funktionsnedsättning

Fornbackaskolan Fornbackaskolan är en tvåparallellig F-6-skola med cirka 340 elever och 90 personal. Vi är en grundskola och en anpassad grundskola. På skolan finns också en egen särskild undervisningsgrupp och tre kommungemensamma särskilda undervisningsgrupper. Fornbackaskolan är en mångkulturell skola som ligger mitt i ett bostadsområde där de flesta av våra elever bor. På Fornbackaskolan strävar vi efter att ha en god studiero i alla lärmiljöer och att alla elever upplever att de blir sedda. Genom vårt demokratiska uppdrag strävar vi efter att främja ett skolklimat där alla barn och elever känner sig trygga och respekterade. Skolans atmosfär upplevs som lugn och välkomnande. Skolans välförankrade traditioner är en del av den trygghet som finns i skolan. Vid skolans huvudingång finns ett skolbibliotek. Där arbetar en pedagog tillsammans med en pedagoghund. Vi strävar efter att vår utemiljö ska vara tilltalande. Vi tror på en aktiv rast där elever och medarbetare får möjlighet att umgås i olika former, där lekfullhet och skapande står i centrum. Vi är delaktiga i trivselprogrammet, som är ett program för aktivitet och inkludering, där vänliga och respektfulla trivselledare i årskurs 3-6 skapar möjligheter för ökad aktivitet på rasterna. På skolan arbetar vi utifrån ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt. Här är betydelsen av kommunikation och interaktion centralt. Lärarna använder sig av kooperativa stödstrukturer för att uppmuntra eleverna till att kommunicera och använda språket aktivt. Fokus ligger även på att utvidga elevernas ordförråd genom att introducera nya ord i meningsfulla sammanhang och erbjuda eleverna tillfällen att använda orden i samtalsövningar eller egna producerade texter.  För att möta elevernas behov arbetar vi på Fornbackaskolan med att erbjuda en tillgänglig lärmiljö. Målet med en inkluderande lärmiljö är att alla elever får möjlighet att utvecklas. Genom att lärarna identifierar elevernas behov anpassas undervisningen genom exempelvis: - Varierade instruktionsmetoder visuellt, auditivt (använda digitala verktyg) - Välplanerade lektioner som övergår från det praktiska till det teoretiska - Genomtänkta gruppindelningar samt främja samarbete bland eleverna - Anpassning av uppgift/läromedel: mera utmanande uppgifter för de som har kommit längre   Dina arbetsuppgifter: Uppdraget som lärare på den anpassade grundskolan är, förutom att planera och genomföra lektioner med eleverna i klassen, också att arbeta nära klassens elevassistenter och organisera arbetet så att alla elever får det de behöver.  Förutom den kunskapsmässiga utvecklingen behöver eleverna också stöd i sin sociala utveckling. Ett nära samarbete med vårdnadshavare och andra myndigheter är nödvändigt för elevernas bästa. Du har ett nära samarbete med skolans specialpedagog.   Vem är du? - Vi söker i första hand dig som är legitimerad speciallärare med inriktning intellektuell funktionsnedsättning. Men även du som är legitimerad grundskollärare med erfarenhet och intresse av att arbeta i anpassad grundskola är välkommen att söka. Meriterande: - Du har erfarenhet av arbete med barn som har flerfunktionsnedsättningar. - Du erfarenhet och intresse av läs- och skrivinlärning. - Du har erfarenhet av språk och kommunikation samt kunskaper inom TAKK och AKK. Personliga egenskaper: - Vi söker dig som är trygg, stabil och har god självinsikt i din yrkesroll. - Du tycker att det är stimulerande att arbeta lösningsfokuserat och se det som en utmaning att få elever som utmanar på olika sätt, att utveckla sina förmågor så att de når kunskapskraven. - Du är lyhörd för elevens behov, tydlig, respektfull och har en god förmåga till samarbete med elever, vårdnadshavare och övriga pedagoger. - Du kan möta varje elev på deras villkor och anpassa undervisningen efter de behov som gruppen och individerna har. - Du har förmåga att skapa goda relationer och kan kommunicera väl med eleverna, vårdnadshavare och övrig personal. Som person kan du inspirera och engagera eleverna och möta dem utifrån deras individuella förutsättningar. - Du har en positiv inställning och tycker om att samarbeta.   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder er Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner En mångkulturell miljö med något nytt att lära sig varje dag tillsammans med elever och kollegor. Ni ingår i ett kollegialt lärande med era kollegor och har många möjligheter till samverkan med olika skolformer. Fornbackaskolan ligger mitt bland husen i Fornhöjden i Södertälje ca. 1 km från pendelstationen Östertälje. Bussen går regelbundet förbi skolan och hållplatsen finns ca. 100 meter från skolan.   Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

17 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Specialistundersköterskor i demens till Ljungbackens Vård och omsorgsboende

Ljungbacken vård- och omsorgsboende ligger invid ett skogsområde i närheten av Järna centrum. Boendet består av 60 lägenheter. Dina arbetsuppgifter I din anställning som specialistundersköterska inom vård- och omsorgsboenden ansvarar du för insatser till äldre enligt Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Du får möjlighet att nyttja din specialistkompetens inom demens för att skapa värde för våra brukare. Arbetet är självständigt, men bygger till stor del på samverkan med andra kollegor. Inom äldreomsorgen vill vi tillsammans skapa goda levnadsvillkor för våra brukare och bidra till verksamhetens utveckling. Du har din placering på ett vård- och omsorgsboende och utför omvårdnadsinsatser i ordinarie verksamhet. Till en viss del av din tjänst arbetar du med demensvårdsutveckling. Du kan bli utlånad till annat boende 4 veckor per termin. I ditt uppdrag kommer du att vara en del av ett större nätverk, ledd av en samordnare. Du arbetar individ-fokuserat för att stödja brukare med demenssjukdom, stötta anhöriga och omvårdnadspersonal. Arbetet kommer till stora delar innebära att handleda, kompetensutveckla och utbilda omvårdnadspersonal inom ditt specialistområde.  I uppdraget ingår bl.a. att: - Driva förbättringsarbete kring avvikelser och inkomna klagomål Kollegial handledning och reflektionsstunder - Tillsammans med övriga kollegor och aktivitetsansvariga utföra både individuella och gruppaktiviteter med våra brukare. - Handleda både individuellt och i grupp, med målsättningen att stärka det personcentrerade arbetssättet - Utarbeta individuella planer och vägleda teamet kring den demenssjuke personens behov, med stöd i BPSD-registret - Hålla i utbildningar inom demensområdet - Främja samarbete i det multiprofessionella teamet - Hålla i anhörigträffar/utbildningar - Delta i nätverksträffar tillsammans med andra specialiserade inom demens ca en gång i månaden.   Vem är du? Du är utbildad undersköterska med högskoleutbildning inom demens eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Du har ett genuint intresse för att skapa en god vardag och livskvalitet för äldre och demenssjuka. Du tycker om att arbeta tillsammans med andra, dela din kunskap och stödja dina kollegor i att växa och utvecklas. Du har goda kunskaper i svenska, datorvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kan också kommunicera budskap till olika målgrupper och har förmågan att motivera till utveckling och ständigt lärande. Att anpassa arbetsdagen utefter boendes behov är en självklarhet för dig och du är flexibel utifrån verksamhetens behov. Personliga egenskaper: - Du tycker om att arbeta med äldre och ser helheten i omsorgen. - Du tar eget ansvar och samarbetar med kollegor, arbetsledning och anhöriga. - Att ha ett gott bemötande är naturligt för dig och du vill gärna utveckla äldreomsorgen enligt socialstyrelsens riktlinjer Krav: - Du är utbildad undersköterska med högskoleutbildning inom demens eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. - Du behärskar svenska i tal och i skrift enligt CEFR-skalan nivå B2. - Du är van datoranvändare och kan dokumentera enligt socialtjänstlagen. - Uppdraget kräver tidigare erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg Meriterande: - Du vill arbeta med förbättringar, du vill utvecklas i din profession och du har erfarenhet av att ansvara för egna ansvarsområden så som dokumentation/hygien/aktiviteter/palliativomvårdnad. - Du har också vana att utifrån dina kunskaper inom ditt ansvarsområde handleda och föra din kunskaper vidare till dina medarbetare - Erfarenhet av arbete med omsorg av demenssjuka och BPSD Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Ljungbacken är en dynamisk arbetsplats där det händer mycket positiva saker i vardagen. Många av våra medarbetare har arbetat i verksamheten under en längre tid och det finns stort engagemang, mycket arbetsglädje i vardagen och en vilja att bidra till verksamhetens utveckling. Vi arbetar medvetet för att vara tydliga i vår kommunikation. Vårt mål som ledning är att du växer både i din profession och som person, för vi vet att den individuella utvecklingen förbättrar verksamhetens kvalitet - vi arbetar enligt det Salutogena arbetssättet både som ledare och omsorgspersonal. Detta gör vi för att skapa goda förutsättningar till en bra vardag. Vi månar om Vi-känslan i verksamheten och ser därför att också du ser värdet i att behålla och förstärka den Vi-känsla som finns. Två tjänster. Arbetstiderna är schemalagda dag, kväll, helg. Tillträde efter överenskommelse Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Välkommen till oss! Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Lärare mot fritidshem

Nu söker vi ytterligare en lärare mot fritidshem till vårt härliga gäng på Brunnsängskolan! Brunnsängskolan är en F–9-skola med ca 600 elever. Vår verksamhetsidé är ”Skolan där du blir sedd” och den genomsyrar hela verksamheten. Skolan ligger i Brunnsängsområdet och är en mångkulturell skola med elever från ca 40 olika länder. På skolan arbetar vi aktivt med allas rätt att bli respekterad för den man är, ett arbete som ger ett gott resultat med ökad medvetenhet hos alla att visa respekt för varandra. Skolan präglas av ett bra samarbete mellan lärare och elever.    Dina arbetsuppgifter Om du blir en del av oss kommer du att: Samverka med kollegor för att öka lärande, trygghet och trivsel hela skoldagen. Planera, genomföra och utvärdera fritidspedagogiska aktiviteter utifrån fritidshemmets styrdokument och skolans utvecklingsområden. Samarbeta i arbetslag med både lärare och fritidspersonal.  Planera och leda riktade aktiviteter under den svåraste lektionen, rasten.  Under skoltid kan lärande aktiviteter där eventuell behörighet i praktiskt estetiskt ämne blir tongivande.   Vem är du? Som lärare mot fritidshem på Brunnsängskolan är du intresserad och engagerad i det fritidspedagogiska uppdraget. Det är viktigt att du som söker tjänsten har genomförandekraft  och brinner för att göra hela skoldagen meningfull för eleverna. Du ska vara legitimerad lärare mot fritidshem och trygg i din ledarroll. Du ska sätta eleverna i fokus och vilja att arbeta mot gemensamma mål i arbetslaget. Skolans värdegrund vilar på en ansvarskultur där det är viktigt att alla är med och definierar behoven och tillsammans prioriterar efter de resurser som finns. Du ska ha förmågan att vara med att skapa en lustfylld och meningsfull skoldag för eleverna.  Vi letar efter någon som vill vara med och göra Brunnängskolans fritidshem till Södertäljes bästa! Personliga egenskaper: - Du är en tydlig och trygg ledare.  - Du ser uppdraget på fritidshemmet som ett gemensamt uppdrag där du tillsammans med kollegor organiserar undervisningen på grupp- och individnivå. - Du har förmåga att inspirera och engagera både elever och kollegor samt bidra till en lustfylld och meningsfull skoldag. - Du, liksom vi, sätter eleverna i fokus för ökat lärande, trygghet och trivsel. - Du har förmåga att skapa goda relationer både med elever, vårdnadshavare och kollegor. - Du är flexibel, tar initiativ och är trygg i mötet med nya utmaningar. - Du agerar professionellt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. - Du har god förmåga att samarbeta med kollegor och bidra till att utveckla fritidsverksamhet utifrån styrdokumenten. Krav: - Du har examen som lärare i fritidshem - Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. - Är väl förtrogen med skola som organisation och är väl bekant med uppdrag och styrdokument. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper Meriterande: - Du har behörighet att undervisa i slöjd. - Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner På Brunnsängskolan har vi en stor skolgård och närheten till Brunnsängs IP ger goda möjligheter för rörelse och fysisk aktivitet. Vi har en modern skolbyggnad med ljusa öppna  lokaler. På skolan arbetar vi i arbetslag (F-1 samt 2-3) där ni träffas en gång i veckan för gemensam planering. Fritids har träffas ytterligare en gång i veckan för att tillsammans planera verksamheten. Tid för egen planering variera beroende på uppdraget. Tjänsten är en heltidstjänst där både öppning på morgonen samt stängning på eftermiddagen kan förekomma.    Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

17 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Konstruktör till välkänd kund inom fordonsindustrin

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till framtidens transportlösningar? Vi söker nu en konstruktör till vårt team i Södertälje. Här får du möjlighet att arbeta med kablagekonstruktion i en av världens mest avancerade produktionsanläggningar och bli en del av ett företag som ständigt driver teknologin framåt. Om företaget Företaget är en global ledare inom tunga fordon och industriella motorer med en imponerande historia av innovation och kvalitet. Med sin huvudanläggning i Södertälje driver företaget fram teknologin för framtiden och utvecklar hållbara lösningar för transportindustrin. Verksamheten sträcker sig över hela världen, och är kända för att erbjuda högpresterande fordon och motorer som inte bara uppfyller, utan överträffar, de högsta industriella standarderna. Företaget investerar konsekvent i forskning och utveckling för att ligga i framkant av branschinnovation och för att förse sina kunder med de senaste teknologiska framstegen. Den centrala produktionsanläggningen i Södertälje är en av de mest avancerade i världen och fungerar som navet för den globala verksamheten. Genom att fokusera på innovation, kvalitet och hållbarhet fortsätter företaget att forma framtiden för transport och industri. Dina arbetsuppgifter Vi söker efter en konstruktör som vill ansluta sig till vårt team och arbeta med kablagekonstruktion. Denna spännande möjlighet erbjuder dig chansen att vara med och designa kablagekonstruktionshandlingar för våra fordonsprojekt, från koncept till färdig produkt. Du kommer att delta i förbättringsarbete och metodutveckling tillsammans med dina kollegor. I din roll kommer du ha ett tätt samarbete med andra konstruktörer inom området, men även med andra interna avdelningar samt produktionspersonal. Det förekommer även viss kontakt med externa leverantörer. Du kommer att tillhöra ett team om ca 15 personer. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du tillsammans med dina kollegor och andra avdelningar utvecklar högpresterande och hållbara lösningar för transportindustrin. Din profil Vi tror att du som söker har en relevant utbildning gärna inom maskinteknik eller elektromekanik, alternativt att du har fördjupat dina kunskaper inom konstruktion genom yrkeserfarenhet. Det är meriterande om du har tidigare kunskaper inom CAD samt erfarenhet av konstruktion eller tillverkning av kablage, mekanik, elektromekanik eller angränsande områden. Tjänsten kräver att du utrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Känner du igen dig i egenskaper som kommunikativ, nyfiken och analytisk? Bra! Då har du sannolikt goda förutsättningar att nå framgång i rollen. Vi vill jobba med dig som drivs av utmaningar och har en förmåga att koordinera och prioritera ditt arbete. Du är en strukturerad och engagerad person som sätter laget före jaget. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökningsförfarande Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill möjlighet till anställning hos kunden vid en överenskommen tidpunkt. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Algeskog på 036-18 82 96, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024