adding PEOPLE AB jobb

Lediga jobb hos adding PEOPLE AB

Controller & Accountant

Lyssna på Addpeoples podcast där Finance Manager Henrik Högberg berättar mer om Etac och den lediga tjänsten: https://www.addpeople.nu/lediga-jobb/4200863 Därför är du viktig Får du saker och ting att hända? Gillar du utveckling och analys? Då kan det här vara helt rätt tjänst för dig! På Etac tänker vi framåt – så även på Finance-avdelningen. Nu vill vi utvecklas tillsammans med dig! Du som är driven, analytisk och önskar flexibilitet där du får forma din egen roll kommer förhoppningsvis trivas hos oss och med tjänsten som Controller & Accountant. Vi längtar efter att få lära känna dig! Det här är Etac Etac är en världsledande utvecklare och leverantör av ergonomiska hjälpmedel. Genom våra specialiserade produktvarumärken, erbjuder vi lösningar för ett brett spektrum av dagliga behov och vårdmiljöer, för människor i alla skeden av livet. Oavsett om produkten är för ett barn eller en äldre person är vårt mål att främja individens förmågor och förbättra vårdgivarens arbetsmiljö – genom kvalitet, funktionalitet och design. Etac har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge, Storbritannien, Nederländerna, Tyskland, Frankrike, Italien, Polen, Australien och USA, och ett stort distributionsnätverk med aktörer runt om i världen. I Anderstorp är vi 130 medarbetare, globalt ungefär 1400. Globalt omsätter vi cirka 400 miljoner euro årligen. Läs mer om oss på www.etac.com. Vår kultur Hos oss på Etac genomsyras verksamheten av engagemang och passion ända ut i fingerspetsarna. Vår vision är att alla människor ska ha möjlighet till en egen vardag, oavsett vilka fysiska förutsättningar man har. Vår värdegrund i kombination med våra medarbetares höga kompetens och ambitionsnivå gör att vi tillsammans skapar värde åt människor – varje dag. Det i sin tur skänker oss ett arbetsklimat som vi trivs att arbeta i! Fokus i din roll Som Controller & Accountant får du en bred roll där bara ditt eget driv och innovationskraft sätter gränsen för vad du kan åstadkomma. Du erbjuds stor möjlighet att analysera, utveckla och påverka inom såväl redovisning som controlling. Som Controller & Accountant kommer du få ägna dig bland annat åt analys, prognos, uppföljning och utveckling. Att driva förbättringsprojekt för att öka effektivitet och kvalitet i alla led är något du kommer få engagera dig i – ett område som vi sätter stort värde på att utveckla tillsammans med dig. Du ansvarar även för vår redovisning där du kommer att få göra bokslut, årsredovisningar, koordinera revisionsprocesser, genomföra externredovisning och andra tillhörande arbetsuppgifter. Här arbetar du nära dina två kompetenta kollegor och din närmsta chef. Om vi får önska Vi vet inte vem du är - än, men vi har en idé om vad du har med dig sedan tidigare! Vi tror att du har ett brinnande intresse för controlling. Kanske har du några års erfarenhet i rollen som controller eller så har du arbetat med redovisning tidigare, alternativt är du nyexaminerad och vill växa med ett globalt bolag? Det viktigaste för oss är dina personliga egenskaper, att du har viljan och drivet att lära nytt i kombination med din analytiska förmåga att förstå helheter och samband. För att lyckas effektivt i rollen ser vi att du har en god IT-/systemförståelse och är vass på Excel. Meriterande är: Förståelse för fabriksekonomi Erfarenhet från M3 Cloud eller annat affärssystem Erfarenhet från Power BI Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet Är det rätt plats för dig? Genom dina egna initiativ och ditt utvecklingsinriktade arbetssätt kommer du långt i den här rollen. För att trivas hos oss behöver du vara bekväm i att själv skapa dina egna arbetsuppgifter och tryggt navigera i organisationen för att förstå helheten. Att ena stunden arbeta med redovisning och nästa stund med utveckling och analys tror vi är en kombo som passar dig. Det är naturligt för dig att vilja ta ansvar och sätta värde på att leverera hög kvalitet. Vi tror också att du är en lagspelare och gillar att vara en del av en mindre sammansvetsad arbetsgrupp! Vi ser att du har en vilja att förstå fabriksekonomin, att du kan hitta samband, skapa förståelse för helheter och ta fram relevanta analyser och rapporter. Allt med målet att utveckla avdelningen, och skapa bättre effektivitet och kvalitet för Etac. Har vi träffat mitt i prick? Ansök redan idag! Bra att veta Placering i Anderstorp Du rapporterar till Henrik Högberg, Finance Manager Tjänsten avser en tillsvidareanställning Visa gärna ditt intresse snarast. Urval sker löpande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vid frågor, kontakta Elina Terne 073 – 039 70 04.

29 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Strategisk inköpare med systemansvar

Lyssna på Addpeoples podcast där vi berättar mer om Orkla House Care och rollen som Strategisk inköpare här: https://www.addpeople.nu/lediga-jobb/4545283 Därför är du viktig Vi på Orkla House Care tillverkar högkvalitativa måleriverktyg som vi är stolta över. Du som vill arbeta med inköpsarbete i en ny roll med stor möjlighet att forma din tjänst kommer bli betydelsefull hos oss. Vill du ha en roll i en internationell inköpsorganisation med såväl strategiskt som operativt fokus? Då kanske vi är rätt för varandra. Det här är Orkla House Care Du vet den där känslan av lycka som kommer när du har avslutat ett målningsprojekt? På Orkla House Care arbetar vi varje dag med att hjälpa våra kunder att uppnå den känslan, genom att erbjuda dem de bästa verktygen för deras arbete. Vi är en ledande leverantör av penslar, rullar och andra måleriverktyg. Dessutom levereras relevanta förbrukningsartiklar som maskering och slipmedel samt städutrustning. Som företag vill vi göra det enklare för våra kunder och konsumenter att lyckas med sina utmaningar inom vår kategori, genom våra varumärken: Anza, Jordan, Harris, Hamilton, Spekter och S.A.M. Orkla House Care ägs till 100 procent av Orkla ASA och är ett av affärsområdena inom Orkla Consumer and Financial Investments. Verksamheten har cirka 750 anställda och omsätter runt 1,5 miljarder norska kronor. Huvuddelen av produkterna är egenproducerade och distribueras via Bankeryd i Sverige och via Bromsgrove i Storbritannien. På siten i Bankeryd, som också är vårt logistikcentrum, finns förutom fabriksorganisationen också representanter för finans, HR, försäljning, strategiskt inköp, utveckling, kundservice och marknad. Med en stolt historia, fokus på innovation och i nära samarbete med våra kunder fortsätter vi vår satsning för framtiden. Mer information hittar du på www.orklahousecare.com. Vår kultur På Orkla House Care är vi stolta över vårt företag och produkterna vi tillverkar. Vi lyckas genom vårt engagemang, vår kompetens och genom att ha hjärtat med oss i allt vi gör. Känslan på Orkla House Care är familjär, där vi alla är måna om varandra och gärna tar oss tid för socialt umgänge när tillfälle ges! Det finns en gedigen kunskap i vårt företag och med vår naturliga framåtanda kommer vi satsa på ytterligare utveckling inom kvalitetsområdet framåt. Fokus i din roll Du som vill påverka din vardag och arbeta med inköpsarbete i en - för oss - helt ny tjänst, kommer bli betydelsefull för Orkla House Care. I rollen kommer du att samarbeta med kollegor inom inköpsfunktionen främst i Sverige och England. Tillsammans med en kategorichef och ytterligare en inköpare på kontoret i Bankeryd kommer du att ingå i ett team som främst ansvarar för råvarumaterialförsörjningen men även för indirekt material på bolaget. Här kliver du in i en varierad roll med ett stort ansvar där du kommer att arbeta strategiskt med bland annat att leta nya leverantörer (främst inom indirekt material), göra kostnadsanalyser, förhandla med nya/befintliga leverantörer och skriva avtal. Rollen innebär också ett stort administrativt ansvar, då du kommer bli en nyckelperson i resan att införa Orklas centrala leverantörsportal där ett globalt synsätt för koncernen står på agendan framåt. Om vi får önska Helst har du en teknisk högskoleutbildning och några års arbetslivserfarenhet inom strategiskt inköp, alternativt en längre arbetslivserfarenhet inom kvalificerat strategiskt inköpsarbete. Din arbetslivserfarenhet finns helt eller delvis inom stora bolag med komplex inköpsorganisation/struktur. Du har tidigare erfarenheter av arbete med: förhandlingar affärssystem leverantörsportaler (helst som superuser/ansvarig) kvalitetssäkring av produkter. Du är flytande i tal och skrift i svenska och engelska. Är det rätt plats för dig? För att lyckas i denna roll tror vi att du har god samarbetsförmåga, uppskattar att skapa och upprätthålla bra relationer och är öppen och kommunikativ som person. Vidare ser vi att du är av analytisk natur, att du ser till både helhet och detaljer, är noggrann och strukturerad, men samtidigt har förmågan att vara flexibel och anpassningsbar när det behövs. Passar vår beskrivning in på dig? Visa ditt intresse redan idag! Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placering i Bankeryd med möjlighet att någon/några dagar arbeta på distans. Resor i tjänsten inom Europa ingår med runt 15 övernattningar per år. Visa intresse så snart som möjligt och senast den 16 juni, löpande urval tillämpas. Har du frågor om tjänsten, kontakta Ida Jergell, 073-706 80 80 eller Pernilla Nylén, 070-790 64 45.

29 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Distriktssäljare Värmland/Dalarna

Lyssna på Addpeoples podcast där vi berättar mer om Carpings och den lediga tjänsten här: https://www.addpeople.nu/lediga-jobb/4506587 Därför är du viktig Har du en bakgrund inom försäljning? Har du dessutom intresse av VVS? Då kanske du är Carpings nya Distriktssäljare i distriktet Värmland/Dalarna! Vill du vara en viktig del i vår fortsatta resa? På Carpings strävar vi efter att alltid ligga i framkant med produkter av hög kvalitet och säkra leveranser. Som distriktssäljare hos oss har du förmånen att tillhöra ett familjeföretag med en stark gemenskap och ett stabilt ägande. Du erbjuds en varierad försäljningsroll och en spännande möjlighet att utvecklas och växa! Det här är Carpings AB Hugo Carping är Sveriges äldsta familjeägda VVS-grossist som nu har hunnit fylla hela 77 år. Företaget ingår tillsammans med VS Produkter och Bra Gross i Carpingsgruppen. Den samlade omsättningen är ca 390 mkr och sysselsätter ca 75 personer. Vi förser marknaden med ett brett sortiment av VVS-material, och arbetar alltid med välkända varumärken. Vi har en gedigen kompetens inom VVS, och har försäljning i vårt DNA. Det innebär att vi anpassar oss till det kunderna vill ha, samtidigt som vi lägger stor kraft att själva utveckla vår bransch i positiv riktning. Att Carpings är ett oberoende och fristående företag tror vi också är en av anledningarna till vår framgång. Vi på Carpings brukar säga att vi är stora nog att lita på men små nog att bry oss om! Besök gärna www.carpings.se för att läsa mer om bolaget. Fokus i din roll Carpings söker nu en Distriktssäljare till distriktet Värmland/Dalarna. Som distriktssäljare hos oss blir du en del av ett team på ytterligare tio personer som bearbetar den svenska VVS-marknaden. Ditt ansvar blir att fortsätta utveckla distriktet i termer av kundnöjdhet och försäljningsresultat. En viktig del blir att förse kunderna med deras dagliga behov av VVS-material, men även att sälja in och räkna på större projekt. Du arbetar med såväl befintliga kunder som med uppsökande försäljning. Dina kunskaper inom VVS kommer vara nyckeln till att kunna ge dina kunder professionella råd om våra produkter. Anställningen inleds med en introduktion på huvudkontoret i Arlöv. Trivs du med att arbeta fritt under ansvar så är den här tjänsten rätt för dig! Eftersom du utgår från ditt hemmakontor är det en fördel om du har en central placering i distriktet, så att du effektivt kan förflytta dig i området. Du rapporterar till vår försäljningschef. Vem söker vi? Kanske har du idag en säljbakgrund inom VVS? Alternativt är du VVS-installatör med ett intresse för sälj och vill sadla om? Eller så jobbar du i en närliggande bransch med ett stort driv att lära dig ett nytt sortiment. För oss är det viktigt att hitta rätt person med följande meriter med sig sedan tidigare: Gärna praktisk erfarenhet av VVS Meriterande med tidigare säljerfarenhet B-körkort är ett krav Är det rätt plats för dig? Du vill finnas nära kunden - det är vår övertygelse att det är där affärerna utvecklas. Relationsbyggande och en känsla för ordning och struktur är viktigt för denna roll – det är då vi får kundernas förtroende. Naturligtvis är du driven och målinriktad, och du vet vad som krävs för att få affärerna i hamn. Du har energi och nyfikenhet där du sätter kunden i fokus och här igenom uppnår goda resultat. Rollen innebär även nykundsbearbetning – här blir din ihärdighet och ditt starka driv två nyckelfaktorer för att lyckas. Vill du bli en del av vårt härliga team som varje dag vill överträffa våra kunders högt ställda förväntningar – då är du varmt välkommen med din ansökan. Bra att veta Du rapporterar till försäljningschef Placering Värmland/Dalarna Tillsvidareanställning Välkommen med din ansökan senast 9 juni, urval sker löpande Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess Vid frågor, hör av dig till Elina Terne, 073-039 70 04 eller [email protected]

20 maj 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Distriktssäljare Värmland/Dalarna

Lyssna på Addpeoples podcast där vi berättar mer om Carpings och den lediga tjänsten här: https://www.addpeople.nu/lediga-jobb/4506587 Därför är du viktig Har du en bakgrund inom försäljning? Har du dessutom intresse av VVS? Då kanske du är Carpings nya Distriktssäljare i distriktet Värmland/Dalarna! Vill du vara en viktig del i vår fortsatta resa? På Carpings strävar vi efter att alltid ligga i framkant med produkter av hög kvalitet och säkra leveranser. Som distriktssäljare hos oss har du förmånen att tillhöra ett familjeföretag med en stark gemenskap och ett stabilt ägande. Du erbjuds en varierad försäljningsroll och en spännande möjlighet att utvecklas och växa! Det här är Carpings AB Hugo Carping är Sveriges äldsta familjeägda VVS-grossist som nu har hunnit fylla hela 77 år. Företaget ingår tillsammans med VS Produkter och Bra Gross i Carpingsgruppen. Den samlade omsättningen är ca 390 mkr och sysselsätter ca 75 personer. Vi förser marknaden med ett brett sortiment av VVS-material, och arbetar alltid med välkända varumärken. Vi har en gedigen kompetens inom VVS, och har försäljning i vårt DNA. Det innebär att vi anpassar oss till det kunderna vill ha, samtidigt som vi lägger stor kraft att själva utveckla vår bransch i positiv riktning. Att Carpings är ett oberoende och fristående företag tror vi också är en av anledningarna till vår framgång. Vi på Carpings brukar säga att vi är stora nog att lita på men små nog att bry oss om! Besök gärna www.carpings.se för att läsa mer om bolaget. Fokus i din roll Carpings söker nu en Distriktssäljare till distriktet Värmland/Dalarna. Som distriktssäljare hos oss blir du en del av ett team på ytterligare tio personer som bearbetar den svenska VVS-marknaden. Ditt ansvar blir att fortsätta utveckla distriktet i termer av kundnöjdhet och försäljningsresultat. En viktig del blir att förse kunderna med deras dagliga behov av VVS-material, men även att sälja in och räkna på större projekt. Du arbetar med såväl befintliga kunder som med uppsökande försäljning. Dina kunskaper inom VVS kommer vara nyckeln till att kunna ge dina kunder professionella råd om våra produkter. Anställningen inleds med en introduktion på huvudkontoret i Arlöv. Trivs du med att arbeta fritt under ansvar så är den här tjänsten rätt för dig! Eftersom du utgår från ditt hemmakontor är det en fördel om du har en central placering i distriktet, så att du effektivt kan förflytta dig i området. Du rapporterar till vår försäljningschef. Vem söker vi? Kanske har du idag en säljbakgrund inom VVS? Alternativt är du VVS-installatör med ett intresse för sälj och vill sadla om? Eller så jobbar du i en närliggande bransch med ett stort driv att lära dig ett nytt sortiment. För oss är det viktigt att hitta rätt person med följande meriter med sig sedan tidigare: Gärna praktisk erfarenhet av VVS Meriterande med tidigare säljerfarenhet B-körkort är ett krav Är det rätt plats för dig? Du vill finnas nära kunden - det är vår övertygelse att det är där affärerna utvecklas. Relationsbyggande och en känsla för ordning och struktur är viktigt för denna roll – det är då vi får kundernas förtroende. Naturligtvis är du driven och målinriktad, och du vet vad som krävs för att få affärerna i hamn. Du har energi och nyfikenhet där du sätter kunden i fokus och här igenom uppnår goda resultat. Rollen innebär även nykundsbearbetning – här blir din ihärdighet och ditt starka driv två nyckelfaktorer för att lyckas. Vill du bli en del av vårt härliga team som varje dag vill överträffa våra kunders högt ställda förväntningar – då är du varmt välkommen med din ansökan. Bra att veta Du rapporterar till försäljningschef Placering Värmland/Dalarna Tillsvidareanställning Välkommen med din ansökan senast 9 juni, urval sker löpande Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess Vid frågor, hör av dig till Elina Terne, 073-039 70 04 eller [email protected]

20 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Distriktssäljare Östra Skåne

Lyssna på Addpeoples podcast där vi berättar mer om Carpings om den lediga tjänsten här: https://www.addpeople.nu/lediga-jobb/4506449 Därför är du viktig Har du en bakgrund inom försäljning? Har du dessutom intresse av VVS? Då kanske du är Carpings nya Distriktssäljare i distriktet Östra Skåne! Vill du vara en viktig del i vår fortsatta resa? På Carpings strävar vi efter att alltid ligga i framkant med produkter av hög kvalitet och säkra leveranser. Som distriktssäljare hos oss har du förmånen att tillhöra ett familjeföretag med en stark gemenskap och ett stabilt ägande. Du erbjuds en varierad försäljningsroll och en spännande möjlighet att utvecklas och växa! Det här är Carpings AB Hugo Carping är Sveriges äldsta familjeägda VVS-grossist som nu har hunnit fylla hela 77 år. Företaget ingår tillsammans med VS Produkter och Bra Gross i Carpingsgruppen. Den samlade omsättningen är ca 390 mkr och sysselsätter ca 75 personer. Vi förser marknaden med ett brett sortiment av VVS-material, och arbetar alltid med välkända varumärken. Vi har en gedigen kompetens inom VVS, och har försäljning i vårt DNA. Det innebär att vi anpassar oss till det kunderna vill ha, samtidigt som vi lägger stor kraft att själva utveckla vår bransch i positiv riktning. Att Carpings är ett oberoende och fristående företag tror vi också är en av anledningarna till vår framgång. Vi på Carpings brukar säga att vi är stora nog att lita på men små nog att bry oss om! Besök gärna www.carpings.se för att läsa mer om bolaget. Fokus i din roll Carpings söker nu en Distriktssäljare till distriktet Östra Skåne. Som distriktssäljare hos oss blir du en del av ett team på ytterligare tio personer som bearbetar den svenska VVS-marknaden. Ditt ansvar blir att fortsätta utveckla distriktet i termer av kundnöjdhet och försäljningsresultat. En viktig del blir att förse kunderna med deras dagliga behov av VVS-material, men även att sälja in och räkna på större projekt. Du arbetar med såväl befintliga kunder som med uppsökande försäljning. Dina kunskaper inom VVS kommer vara nyckeln till att kunna ge dina kunder professionella råd om våra produkter. Anställningen inleds med en introduktion på huvudkontoret i Arlöv. Trivs du med att arbeta fritt under ansvar så är den här tjänsten rätt för dig! Eftersom du utgår från ditt hemmakontor är det en fördel om du har en central placering i distriktet, så att du effektivt kan förflytta dig i området. Du rapporterar till vår försäljningschef. Vem söker vi? Kanske har du idag en säljbakgrund inom VVS? Alternativt är du VVS-installatör med ett intresse för sälj och vill sadla om? Eller så jobbar du i en närliggande bransch med ett stort driv att lära dig ett nytt sortiment. För oss är det viktigt att hitta rätt person med följande meriter med sig sedan tidigare: Gärna praktisk erfarenhet av VVS Meriterande med tidigare säljerfarenhet B-körkort är ett krav Är det rätt plats för dig? Du vill finnas nära kunden - det är vår övertygelse att det är där affärerna utvecklas. Relationsbyggande och en känsla för ordning och struktur är viktigt för denna roll – det är då vi får kundernas förtroende. Naturligtvis är du driven och målinriktad, och du vet vad som krävs för att få affärerna i hamn. Du har energi och nyfikenhet där du sätter kunden i fokus och här igenom uppnår goda resultat. Rollen innebär även nykundsbearbetning – här blir din ihärdighet och ditt starka driv två nyckelfaktorer för att lyckas. Vill du bli en del av vårt härliga team som varje dag vill överträffa våra kunders högt ställda förväntningar – då är du varmt välkommen med din ansökan. Bra att veta Du rapporterar till försäljningschef Placering Östra Skåne Tillsvidareanställning Välkommen med ansökan senast 9 juni, urval sker löpande Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess Vid frågor, hör av dig till Elina Terne, 073-039 70 04 eller [email protected]

20 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Strategisk inköpare till TECCA

Därför är du viktig Är du redo att ta nästa steg i din karriär och axla en mångfacetterad roll inom inköp? Gillar du att arbeta med affärsdriven varuförsörjning på strategisk nivå? Då kan du vara den person vi på TECCA söker till rollen som Strategisk inköpare. Vi befinner oss nu på en förändringsresa och därför behöver vi dig som kan utmana oss att hitta smartare arbetssätt, nya affärsmöjligheter och förbättra våra kommunikationskanaler! Hos oss får du möjligheten att påverka hela försörjningskedjan och spela en viktig nyckelroll inom bolaget. Det här är TECCA TECCA skapar framtidens innovativa lösningar och produkter för hållbart byggande. Med kontor i Jönköping och Vetlanda levererar vi pålitliga byggmaterial till småhusindustri och bygghandel med huvudfokus på lösningar som skyddar byggnationer såväl under byggprocessen som när byggnaden står klar. Vi är runt 30 anställda och omsätter ca en halv miljard SEK. Vår kultur Vi vill vara en kraft som är med och utvecklar byggbranschen i riktning mot en mer hållbar värld. Vi har hög motivation och drivs av att göra avtryck på marknaden och i världen. Personligt välmående tillsammans med stark laganda är grunden för vår kultur. Vi är övertygade om att höga krav och förväntningar går att kombinera med omtanke gentemot varandra, rätten att göra misstag och ständigt utvecklas. Fokus i din roll Vill du arbeta i en dynamisk roll som kräver expertis och mångsidighet? Vi letar efter en skicklig individ som kan axla det övergripande avtalsansvaret för en mångfasetterad leverantörsflora. Som ansvarig för KPI-kravställning och uppföljning kommer du att vara i centrum för att säkerställa att våra affärsrelationer håller hög standard. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Analysera och optimera försörjningsstrategier för att maximera besparingar. Driva projekt och aktiviteter för att förbättra inköpsprocesser, planering, flöden och lagerhantering. Fatta välgrundade beslut vid val av leverantörer för att säkerställa bästa möjliga samarbeten. Optimera lagernivåer för att säkra kontinuerliga leveranser och minimera förseningar. Om vi får önska Vi söker en erfaren person med en bakgrund inom inköp och branscher som emballage, plast, bygg eller konstruktion. Men - drivkraft är något vi alltid värdesätter, ibland till och med mer än expertis, eftersom rätt inställning och potential kan leda till stora framgångar. Så stämmer några av punkterna nedan in på dig, tveka inte att visa ditt intresse: Erfarenhet av inköp, med en tyngdpunkt på strategiskt inköp. Goda kunskaper i Excel för att kunna analysera och hantera data på ett effektivt sätt. Har du en bredare kunskap inom inköp och försörjningskedjan blir vi extra glada, gärna inom det juridiska. Utbildning är inte ett krav för denna roll, men relevant erfarenhet, kompetens och personlighet är avgörande. Din förmåga att navigera på engelska är en grundläggande förutsättning, med tanke på den internationella karaktären hos några av våra leverantörer. Du är bekväm med att hantera juridiska termer och kan komplettera dina kollegor i frågeställningar som uppkommer. Är det rätt plats för dig? För att trivas och lyckas i den är rollen ser vi det som en förutsättning att du tycker om att göra affärer och drivs av nöjda kunder och leverantörer! Vi tror att du har en stark analytisk och strategisk förmåga, tillsammans med en nyfikenhet för verksamheten och människorna runt omkring dig. Det är viktigt att du är bekväm med, och tycker om, högt ställda krav och tuffa målsättningar. Du är skicklig kommunikativt och det är naturligt för dig att skapa goda relationer med såväl kollegor som externa samarbetspartners. Du gillar att arbeta strukturerat och metodiskt med bibehållen förmåga att omprioritera och vara flexibel utifrån olika situationer. Därtill ser vi också att du är en person som använder ditt engagemang för att identifiera problem och arbeta lösningsfokuserat. Stämmer vår beskrivning in på dig? Är du redo för en utmanande roll där din insats gör skillnad? Visa ditt intresse för tjänsten redan idag! Bra att veta Tillsvidareanställning heltid Placering Vetlanda eller Jönköping Du rapporterar till kommersiell chef Fredrik Garp Visa ditt intresse senast den 9 juni 2024, dock kan urval ske löpande Frågor? Kontakta Ida Jergell, 073-706 80 80 eller Elina Terne, 073 – 039 70 04.

20 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
CFO

Därför är du viktig Med ytterligare ett förvärv blev vi dubbelt så stora över en natt - en spännande resa som vi ser fram emot! Som CFO kommer du att vara en viktig pusselbit för oss, där tar du ansvar för att skapa vår nya plattform för gemensamma analyser och uppföljningar. Dessa bidrar till att vi kan nå våra framtida mål och förverkliga ännu fler visioner. Vi hoppas att du vill vara med och forma den här resan med oss! Det här är Prototypen I vår industrikoncern, som idag går under namnet Prototypen, finns våra bolag Östrand & Hansen AB, Hjo Verktyg AB och Karlskoga Automation AB. Vi är en partner som ger idéer och råd och fungerar som bollplank när det gäller att utveckla kundernas produktion. Vi har en stor spännvidd i våra tjänster - allt från mekanikkonstruktion, elkonstruktion, PLC- & robotprogrammering, elskåpsbyggnation, egen komponenttillverkning i våra avancerade maskinparker, till montering, leverans och driftsättning av kompletta lösningar och system. Vi utför även service och reparationer på verktyg och maskiner. Totalt är vi ca 60 medarbetare och har en omsättning på drygt 120 miljoner. Vår kultur Vi har en öppen och välkomnande företagskultur. Här får du arbeta i en utvecklande och uppmuntrande miljö där du utvecklas tillsammans med kompetenta kollegor. Merparten av det vi levererar är specialanpassat utifrån kundens behov och önskemål. Varje projekt är således unikt. I våra projekt arbetar vi kontinuerligt för att skapa en hållbar konsumtion och produktion, med bas i de globala miljömålen. Läs mer om oss på www.ostrand-hansen.se, www.hjoverktyg.com och www.kauto.se. Fokus i din roll Som CFO hos oss kommer du att vara en viktig del i att utveckla både en effektiv ekonomifunktion och en affärsdriven organisation i stort. För oss är det viktigt att du vill arbeta verksamhetsnära och vara en aktiv del av verksamheten med ekonomistyrningen i fokus. En ekonom som gillar teknik helt enkelt. Din roll innebär att skapa en plattform för våra produktionsbolag, där det finns en gemensam syn på analyser, kalkylmodeller och uppföljningar. Du arbetar både operativt och strategiskt. Du stöttar verksamheten och ledningen med dina kunskaper och fungerar som ett aktivt stöd ut i organisationen. Rapportering av månads- och årsbokslut, prognoser och budget ingår i din roll. Ditt ansvarsområde innebär även att utveckla arbetssätt och processer, vilket du gör tillsammans med ditt team som idag består av två ekonomer. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen. Om vi får önska Vi vet inte vem du är än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare: Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från controllerrollen där du arbetat med ekonomiska analyser och uppföljning, med fördel från den tillverkande industrin. Tekniskt intresse med förståelse för produktionsprocessen. Vana vid att arbeta strategiskt och affärsnära. Svenska och engelska i tal och skrift. Är det rätt plats för dig? Här gäller att vilja vara med på vår resa och genuint ha ett intresse för att skapa något nytt, som i sin tur innebär att vi kan utveckla vår affär framåt! Att vara nära verksamheten där du bidrar med engagemang, nyfikenhet och kompetens är viktigt. Därför ser vi att du är relationsskapande, prestigelös och kommunikativ. Din kommunikativa förmåga gör att du skapar mervärde ut i organisationen med idéer, struktur och processtänk. Vill du också tillhöra en växande organisation med familjekänsla – då kan den här rollen vara något för dig! Varmt välkommen med din ansökan! Bra att veta Placeringsort Bankeryd (alternativ Karlskoga om det passar bättre). Du rapporterar till VD Mikael Ronder. Tillsvidareanställning. Visa ditt intresse snarast, urval sker löpande. Vid frågor, kontakta Anette Beckman 072-500 30 23, eller Ida Jergell 073-706 80 80.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
EHS Manager

Därför är du viktig På FläktGroup bryr vi oss om vår gemensamma miljö och människorna runt omkring oss. Som EHS Manager får du chans att utveckla och påverka inom hela EHS-området, miljö, hälsa och säkerhet. Du blir en viktig drivkraft och motor i att se till att processer och rutiner följs och genomförs! Det här är FläktGroup Varje dygn andas du in över 20 000 liter luft och spenderar i genomsnitt 90% av din tid inomhus. Inomhusventilationslösningar påverkar alla – oavsett om du ser våra produkter eller inte. FläktGroup är marknadsledande av innovativa och energieffektiva lösningar för inomhusklimat, som säkerställer komfort, säkerhet och prestanda samtidigt som vi minskar klimatavtrycket. Vi har satt den tekniska standarden i över 100 år och kan med våra breda produktportfölj möta de mest omfattande kundkraven. FläktGroup ägs av Triton och har huvudkontor i Tyskland. Vi är verksamma över hela världen och har produktionsanläggningar i Europa, Asien och USA. Together We Create Excellence. For Life. Läs mer om oss på www.flaktgroup.com Vår kultur Hos oss på FläktGroup finns det en närhet till hela kedjan, vilket skapar en tydlig helhet. Här jobbar kunniga specialister och generalister inom flera olika yrkesområden, där vi behöver varandra för att lyckas. Vår vardag kännetecknas av en flexibel och öppen inställning där vi tillsammans hjälps åt för att hitta den bästa lösningen oavsett vilka utmaningar vi stöter på, både i vårt arbete och för våra kunder. Hos oss blir du en del av ett lag, vem som gör målet spelar ingen roll. Här finns en kultur där du både vågar uttrycka din åsikt, enkelt tar kontakt med andra och där du kan vara dig själv. För det är tillsammans vi skapar något enastående. För hela livet. Fokus i din roll I rollen som EHS Manager bär du helhetsansvaret för Environment, Health och Safety på FläktGroup. Ditt fokus kommer vara på utveckling och förbättring inom hela vår organisation. Här kliver du in i en kvalificerad och utvecklande roll där du ingår i ledningsgruppen och har många kontaktytor inom organisationen, både i produktionen och med stödfunktioner Rollen är bred och det innebär bland annat internrevisioner, tillbudshantering, ansvar för våra ISO-certifieringar (ISO 14001, ISO 45001 och även kvalitet ISO 9001), koncernrapportering, myndighetskontakter och omvärldsbevakning. I din roll ingår det också att implementera koncerngemensamma standarder och initiativ inom EHS, samt att genom att agera expertresurs ansvara för lagefterlevnaden inom miljö- och arbetsmiljö. Vidare arbetar du även systematiskt och förebyggande med frågor kopplat till energieffektivitet och hållbarhet, inklusive uppföljning av aktiviteter för området. Vi tror att du når framgång i rollen genom ett närvarande, engagerat och kommunikativt förhållningssätt. En stor del av dina arbetsuppgifter är i samspel med andra chefer inom organisationen med syfte att nå en hållbar och långsiktig utveckling inom EHS-området. Du trivs därför med att jobba nära kärnverksamheten och har förmågan att självständigt driva ditt område. Om vi får önska Vi vet inte vem du är, än, men vi har en idé om vad du har med dig sedan tidigare: Relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Tidigare erfarenheter av ledningssystem, ISO certifieringar(ISO 14001, ISO 45001 och även kvalitet ISO 9001), revisionsarbete och att driva systematiskt förbättringsarbete inom hela EHS-området och då gärna hos ett tillverkande bolag. Lång erfarenhet av säkerhet som fokusområde i din tidigare roll. En fördel är om du har erfarenhet av TIA eller annat avvikelsehanteringssystem. Meriterande om du har erfarenhet av en global organisation. Du talar och skriver obehindrat i svenska och engelska. Är det rätt plats för dig? Du ska ha förmåga att utmana befintliga arbetssätt för att maximera effektivitet och uppnå önskade resultat. Genom att vara en förebild med en positiv inställning och entusiasm kommer du att inspirera och motivera chefer i organisationen till att sträva mot gemensamma mål inom miljö, säkerhet och hälsa. Din kravställande inställning kommer att säkerställa att hög kvalitet samt säkerhet upprätthålls inom organisationen. Du är trygg i dig själv, vet vad som krävs för att nå dina mål och har ett stöttande mindset – tillsammans når vi resultat! Brinner du för miljö, säkerhet och utveckling lika mycket som vi? Välkommen med din ansökan! Bra att veta Placeringsort Jönköping Du rapporterar till Plant Manager Tillsvidareaställning Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering Visa ditt intresse senast den 2 juni 2024, urval sker dock löpande. Vid frågor, kontakta Ida Jergell, 073-706 80 80 eller Elina Terne, 073 – 039 70 04.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024