Lediga jobb i Kalmar län

Sök totalt 1285 lediga jobb i Kalmar län

Biträdande rektor för årskurserna 7-9 Lindsdalsskolorna

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Utbildningsförvaltningens verksamheter har utvecklats starkt under de senaste tio åren, med ökande resultat för eleverna, höga värden när det gäller nöjdhet och trygghet, och inte minst en av Sveriges högsta lärarbehörigheter. Vi vill fånga alla barns och elevers lust att lära samt uppmuntra varje individ att vilja utvecklas. Lindsdalsskolorna är en enhet med två skolor: Lindsdalsskolan och Sjöängsskolan. Vi finns i norra delen av Kalmar. Här går ca 1 100 elever och ca 135 personer arbetar här. Vi är en F-9 skola, 4-5 paralleller i alla årskurser. Vi har en rektor och tre och biträdande rektorer (du blir den tredje biträdande rektor). Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Denna tjänst gäller för årskurserna 7-9. Biträder rektor i dennes ledning av enhetens verksamhet med den dagliga och pedagogiska ledningen och samordningen. I tjänsten ingår fullt personal-, verksamhetsansvar och elevhälsaarbete. Nu söker vi dig som är trygg och tydlig ledare med känsla för pedagogiskt ledarskap. Du är intresserad av skolutveckling och systematiskt kvalitetsarbete. I tjänsten ingår att vara operativ i det vardagliga arbetet för pedagogerna och eleverna. Du ingår i en ledningsgrupp tillsammans med rektor och biträdande rektorer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation för årskurserna 7-9 och erfarenhet av läraryrket. Du är en person som tillsammans med ledning- personal och vårdnadshavare ansvarar för att elever får: trygghet, kunskaper och färdigheter av god kvalitet som når målen enligt läroplanen. Du är flexibel och lösningsfokuserad och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har gedigen digital kompetens. Erfarenhet av tidigare skolledaruppdrag och rektorsutbildning är meriterande. ÖVRIGT För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Undersköterskor/specialistundersköterskor till hemtjänsten

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Kalmar kommun har en äldreomsorg i nationell framkant. Kalmar kommun ska vara drivande när det gäller nya idéer, samverkan och ständigt förbättringsarbete med omsorgstagarna i centrum. Tillsammans gör vi Kalmars vård och omsorg ännu bättre dygnet runt. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Kom och jobba med vårt härliga gäng i Kalmar kommuns hemtjänst. Ett lärorikt, utvecklande och roligt jobb. Du är en förlängd arm för de äldre och får möjlighet att hjälpa där det verkligen behövs, ingen dag är den andra lik! Genom ett processorienterat arbetssätt skapar vi tydliga strukturer och flöden i vår verksamhet med omsorgstagarens i fokus. Här bygger vi vår verksamhet på ett tvärprofessionellt förhållningssätt nerifrån och upp där vi vill att du ska vara med och påverka. Som undersköterska inom hemtjänsten är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att uppmuntra, stödja och motivera. En ny utmaning som hemtjänsten står inför är arbetet med nära vård vilket innebär arbetsuppgifter delegerad av legitimerad personal så som medicinsk sjukvård och rehabiliterande insatser. Inom hemtjänsten i Kalmar är vårt mål att du som är utbildad undersköterska ska arbeta som undersköterska, därav pågår nu ett arbete sedan ett par år att särskilja arbetsuppgifter däribland hemstäd som idag utförs av annan profession. KVALIFIKATIONER Du är utbildad undersköterska alternativt utbildad specialistundersköterska. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom äldreomsorgen och utökad delegering. Du har en god kommunikativ förmåga, lätt för att samverka och för att bygga goda relationer, då en stor del av arbetet innebär att skapa trygghet och kontakt med våra omsorgstagare, deras anhöriga och andra professioner. Vi är i en digitaliseringsutveckling vilket kräver god datorvana i olika system och att du vill vara med och driva ett innovativt utvecklingsarbete. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är positiv, ansvarstagande och har en förmåga att anpassa dig efter nya förutsättningar. Körkort är meriterande. För att kunna komma i fråga för en anställning inom omsorgsförvaltningen i Kalmar kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. På polisens hemsida https://polisen.se/ väljer du registerutdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning. ÖVRIGT För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Budget- och finanscontroller

Hela Öland attraherar varje år fler och fler människor. Unika miljöer, hög livskvalitet och närheten till både stad och hav gör Öland till en attraktiv plats att besöka och leva på. Södra Öland i sin tur präglas även av stark framåtanda, engagemang och vårt fantastiska Världsarv. Mörbylånga kommun ligger på den södra delen av Öland och består av ca 1200 engagerade och kompetenta medarbetare som drivs av att göra skillnad i vårt samhälle. Nu söker vi fler medarbetare som vill bidra till att Öland fortsätter vara en fantastisk plats att bo, arbeta och besöka. ARBETSUPPGIFTER Mörbylånga kommun erbjuder ett utmanande och intressant arbete med att i huvudsak utgöra kvalificerat stöd till kommunledningen inom budget- och finansfrågor. I tjänsten ingår också att stödja kommunstyrelsens verksamhetschefer och administratörer med budget, prognos och ekonomiska analyser. Kommunstyrelsens verksamheter innefattar verksamheterna kommunledning och politik, internt stöd och hållbar utveckling. Ditt uppdrag omfattar främst: - ansvara för och leda det kommunövergripande budgetarbetet. Mörbylånga kommun använder sig av SKR:s prislappsmodell. - ansvara och planera kommunens finanshantering och långsiktiga finansiella ekonomi. - ansvara för, leda och stöda verksamhetsområdets budget-, prognos-, uppföljnings- och analysarbete med därtill hörande redovisning och bokslutsarbetet - sammanhålla verksamhetsområdets målstyrning och interna kontroll - bereda, rapportera och föredra ärenden till ledningen och kommunstyrelsen - delta i eller leda utvecklingsprojekt och utredningsuppdrag inom ekonomifunktionen - delta i övriga förekommande uppgifter som ingår i ekonomienhetens uppdrag. Du ingår i ett team och samverkan sker dagligen med kollegor på ekonomienheten och i verksamhetsområdet, då främst med kommundirektören, administrativa chefen, ekonomichefen och näringslivschefen, men även andra verksamhetsansvariga inom verksamhetsområdet. Du utgör ett naturligt bollplan som sakkunnig inom ditt ansvarsområde. Du bidrar till en gemenskap där vi skickliggör varandra och där vi tar ansvar för att stötta och stärka varandra i omställning och ständig utveckling. Enheten leds av ekonomichefen och består av 15 medarbetare inom ekonomi, inköp och lön. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med väl dokumenterade kunskaper och flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete i liknande roll. Du är en kommunikativ person med relevant högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har god IT-vana och är skicklig användare av Officepaketet. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska såväl i tal som i skrift. Vi ser gärna att du har goda kunskaper vad avser finanshantering och ekonomisk analys och att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Har du även erfarenhet av att arbeta med budgetarbete inom kommunal verksamhet och av kvalificerat nyttjande av Visma Public, QlikSense och Stratsys ses det som meriterande. Som person tar du egna initiativ, är nyfiken och noggrann och värderar kvalitet högt i ditt arbete. Du har stor ansvars- och servicekänsla, är lösningsfokuserad och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Att vara analytisk och ha en god samarbetsförmåga är också egenskaper vi värdesätter. Du har ett konsultativt arbetssätt samt förmedlar och informerar om ekonomiska underlag på ett tydligt och förenklat sätt samt arbetar med ständiga förbättringar i våra ekonomiska processer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Är du den vi söker? Då välkomnar vi dig till vårt gäng, där vi ger och tar för att tillsammans lösa våra uppgifter på bästa sätt. I denna rekrytering tillämpas löpande urval, sök redan idag! ÖVRIGT Mörbylånga kommun eftersträvar en jämnare könsfördelning i våra personalgrupper. Detta är en del av kommunens övergripande jämställdhetsarbete och som vi tar hänsyn till vid rekryteringsförfarandet. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mörbylånga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Mörbylånga kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Vikarierande lärare i spanska

Torsås kommun - en kommun med närhet och livskvalité i södra Kalmar län. Kommunen, med ca 7 000 invånare, kan beskrivas som ett Sverige i miniatyr. Här finns havet, kusten, stränderna, slättlandet, sjöarna och skogarna. Näringslivet domineras av tillverkningsindustrin men har också en stor potential inom besöksnäring och andra områden. Här kan vi erbjuda en hög livskvalitet med närhet och stor trygghet för invånare och besökare. Torsås kommun har fem förvaltningar och två helägda bolag. I Torsås kommun vågar vi hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks genom att vi tar tillvara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter arbetar nära varandra gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef, vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och får mycket gjort. Torsås kommuns värdegrund bygger på orden Delaktighet, Utveckling, Tydlighet och Trygghet. Ett förhållningssätt som varje medarbetare och förtroendevald visar i det dagliga arbetet och i möte med medborgare och kunder. Korrespondensgymnasiet är en gymnasieskola som erbjuder distansundervisning för hela program i EK-, HU-, SA- och NA-programmet. Vår skola riktar sig till elever med dokumenterad medicinsk, psykisk eller social problematik eller har andra särskilda skäl (T.ex elitsatsning inom idrott eller boende utomlands). Skolans ca 550 elever bor i olika delar av Sverige och världen. ARBETSUPPGIFTER För att möta våra elevers behov arbetar vi med undervisningsgrupper där vårt förhållningssätt är individanpassat och flexibelt, vilket ställer krav på hög och bred kompetens hos alla som arbetar hos oss. Vi söker en legitimerad gymnasielärare med behörighet i spanska. Du kommer bl.a. att arbeta med: - Nätbaserad distansundervisning i dina ämnen. - Utveckling av metodik och pedagogik inom digitaliserad, nätbaserad undervisning. Vi erbjuder flexibla arbetsformer, 50/50 med utgångspunkt på Korrespondensgymnasiet i Söderåkra vilket innebär att personal enligt schema kan jobba från en annan ort än i våra lokaler. KVALIFIKATIONER Legitimerad gymnasielärare. Gärna med kunskaper och erfarenheter av distansstudier eller distansundervisning, liksom utbildning med inriktning på, och/eller erfarenhet av, elever med specialpedagogiska behov. Du har stor förmåga att skapa goda och förtroendefulla relationer till elever och förmåga att skapa förutsättningar för elever att interagera med varandra. För att kunna utveckla och upprätthålla god kvalité på undervisningen bör du ha kunskap om digitala kommunikationsvägar. Vi söker Dig med starkt engagemang för ungdomar, som är öppen för nya arbetssätt, har en positiv människosyn, är ansvarstagande och resultatmedveten, och som gärna antar nya utmaningar. Vi lägger stor vikt vid dessa personliga egenskaper. Verksamheten bygger på kontinuerlig samverkan och utveckling, vilket innebär att du har stor förmåga att samarbeta med andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Torsås kommun har en väl inarbetad värdegrund som genomsyrar hela verksamheten och som är baserad på delaktighet, utveckling, tydlighet och trygghet. Det är viktigt att din värdegrund stämmer med vår och att du vill arbeta för en god och positiv arbetsmiljö. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR) Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Ekonomiassistent till Tecomatic AB

Om företaget Med miljön och klimatet i fokus arbetar vi på Tecomatic med våra kunder för att säkra renare vatten, en starkare infrastruktur och en bättre miljö. Vi projekterar och färdigställer erosionsskydd och anläggningar för rening av dagvatten samt sedimenttömning av dammar. Genom vår unika kompetens och mångåriga praktiska erfarenhet är vi en värdefull aktör i allt från rådgivning till hela entreprenader. Tecomatic har hela Sverige som verksamhetsområde med kontor i Stockholm, Kalmar och Örnsköldsvik. Läs gärna mer på vår hemsida www.tecomatic.com Tjänstebeskrivning Är du en stjärna på löpande redovisning? Önskar du att vidareutveckla dina ekonomiska kunskaper? Då kan det vara dig vi söker. Vår organisation växer och vi förstärker med ytterligare en kollega. Välkommen med din ansökan! En stor del av arbetet kommer att handla om löpande bokföring, fakturering, hantering av in- och utbetalningar samt diverse avstämningar. Du kommer att stämma av balanskonton och göra månadsbokslut samt vara behjälplig vid årsbokslut. Utöver detta tillkommer arbetsuppgifter så som reskontraadministration och hantering av tidrapporter och utlägg. Du fungerar som en servicefunktion gentemot organisationen, kunder och leverantörer när det gäller andra vanligt förekommande administrativa uppgifter. Då du har många både interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad, social och positiv. Vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter: • Koordinering av möten och andra företagsevent • Bistå projektledarna med administrativa uppgifter • Assistera vid upphandlingar och inköp av material • Framtagande av interna instruktioner / dokumenthantering • Uppdatering / administration kring företagets fordonspark I denna roll erbjuds du möjligheten att utvecklas inom området lön. Företagets löneadministration är idag utlagd på extern part och vår plan är att ta hem denna. Det här gör att du får chansen att på sikt administrera våra anställdas löner som till antalet är ett 30-tal. Tjänsten är ny så du kommer få ett stort mandat i utformningen av rollen och utveckling av rutiner och processer kopplat till området. Du kommer att ha ett nära samarbete med och vara ett viktigt administrativt stöd till olika avdelningar inom företaget. Du uppskattar flexibilitet, trivs med att arbeta med olika projekt och har en positiv inställning till förändring. Som ekonomiassistent hos oss ingår du i ett engagerat team och du rapporterar direkt till Ekonomichef. Tjänsten är heltid och placeringsorten är Kalmar. Kvalifikationer Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi / redovisning och som har jobbat några år med ovan beskrivna ekonomiuppgifter. Självklart har du goda kunskaper i Officepaketet med tyngdpunkt i Excel. Du kan uttrycka dig väl på svenska, i såväl tal som skrift. Tjänsten som ekonomiassistent förutsätter insikt i och förmåga att tillämpa gällande regelverk inom ekonomiområdet. Eftersom arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med andra människor behövs kommunikativ skicklighet och stor samarbetsförmåga. Vi söker dig som har en förmåga att självständigt planera och driva ditt arbete och kan prioritera när det behövs. Vidare är du en person som har sinne för siffror och är noggrann, strukturerad och analytisk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vad erbjuder vi dig? Vi ger dig en spännande resa i en organisation som växer, där det ständigt är något på gång och där din röst räknas. Vi på Tecomatic är en familjär arbetsplats med många skratt och gemensam kafferast varje dag. Vi ställer höga krav på oss själva, men prestige tror vi inte alls på. Snabba beslutsvägar och nya förslag välkomnas och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina erfarenheter och idéer! Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt på telefon 0734-666 884 eller e-post [email protected] Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, senast XX 2024. I den här rekryteringen kommer vi att arbeta med ett löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag. Med anledningen av den nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Funderar du på att flytta till Kalmar län? Då kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På www.flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

16 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Sommarjobba som truckförare

Arbetsbeskrivning Nu söker vi ännu ett år sommarjobbare till vår kund Axalta i Västervik! Är du driven och lösningsorienterad med en positiv attityd? Kan du köra truck och vill spendera en sommar i en dynamisk och snabbrörlig arbetsmiljö som präglas av produktivt samarbete? Då kan detta vara tjänsten för dig! Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval och rekrytering sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum, ansök därför så snart som möjligt via vår hemsida www.randstad.se. Personligt brev rekommenderas. Om du har frågor angående tjänsten, kontakta gärna [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Arbetstiderna är förlagda under dagtid på vardagar, och arbetet pågår från v.25 till v.33 där fabriken har stängt v.30-31. Det finns möjlighet till fortsatt arbete efter sommaren är slut. Kvalifikationer För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du som söker: har truckkort och erfarenhet av att köra (främst B3) är flytande i svenska; läsförståelse, skrift och tal Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du: är initiativtagande är kommunikativ med god social förmåga samarbetar väl i team är noggrann är ansvarsfull Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Sommarjobb som maskinoperatör

Arbetsbeskrivning Nu söker vi ännu ett år sommarjobbare till vår kund Axalta i Västervik! Är du driven och lösningsorienterad med en positiv attityd? Vill du spendera en sommar i en dynamisk och snabbrörlig arbetsmiljö som präglas av produktivt samarbete? Då kan detta vara tjänsten för dig! Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval och rekrytering sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum, ansök därför så snart som möjligt via vår hemsida www.randstad.se. Personligt brev rekommenderas. Om du har frågor angående tjänsten, kontakta gärna [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Som maskinoperatör arbetar du med blandning av pulverfärg och ansvarar för tillverkningsprocessen. Du arbetar självständigt i processerna men tillsammans med ett team i din avdelning. Travers- och truckkörning förekommer. Arbetstiderna är förlagda under 2-skift på vardagar, och arbetet pågår från v.25 till v.33 där fabriken har stängt v.30-31. Det finns möjlighet till fortsatt arbete efter sommaren är slut. Kvalifikationer För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du som söker: har gymnasial utbildning kan jobba 2-skift är flytande i svenska; läsförståelse, skrift och tal Vi lägger störst vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du: har ett driv och vilja att lära dig är initiativtagande är kommunikativ med god social förmåga samarbetar väl i team är noggrann är ansvarsfull Det är mycket meriterande om du även har: truckkort traverskort Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Personlig assistent som vikarie samt extra i sommar

Just nu söker vi en vikarie som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent hos vår manliga kund i utkanten av Kalmar. Vad innebär den här tjänsten? Du kommer vara behjälplig vår kund i alla vardagliga sysslor som förekommer i och utanför hemmet. Hade varit roligt om du delar vår kunds intresse för naturen. Vår kund är ute på dagliga promenader i ur och skur. Arbetstiderna är förlagda på både vardagar dagtid samt helger dagtid. Tjänsten är en behovsanställning med lite extra i sommar Vem söker vi? Vi söker en kvinna i åldern 30-60 år som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). har körkort och bil då det är svårt att ta sig till kund med buss Övrig information Anställningsform: Behovsanställning Omfattning: Vid behov samt lite extra i sommar Arbetstider: Vardagar och helger dagtid Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2024-05-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef| Linda Eliasson 010-130 30 06 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024