Lediga jobb i Norrbottens län

Sök totalt 2312 lediga jobb i Norrbottens län

Projektingenjör väg

Som projektingenjör på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Projektingenjör väg Arbetsuppgifter Hos oss får du en unik möjlighet med stort eget ansvar att kunna jobba med såväl mindre investeringsprojekt som med miljardbyggen. Genom våra affärer och i samverkan med andra kan vi, som en ledande beställare, också påverka branschen och utvecklingen. Det gör vi genom att beställa hållbara, innovativa lösningar och smart infrastruktur. Som projektingenjör fungerar du som stöd till projektledare och specialister. Du deltar i olika investeringsprojekt där du ansvarar för bl.a. administration, handläggning och uppföljning i projektets alla skeden. I din roll ingår att vara delaktig i upphandlingar, projekt- och byggmöten samt vara insatt i kontraktsinnehåll för konsultuppdrag och entreprenader. Som projektingenjör arbetar du även med omvärldsbevakning och bedömning av risker och möjligheter i projekten. Du är också en viktig del i att säkerställa att projekten genomförs enligt gällande lagstiftning och bestämmelser. När du har blivit varm i kläderna i rollen som projektingenjör kan du få möjlighet att leda mindre projekt med stöd av en projektledare. Vi delar hela tiden erfarenheter, förbättrar våra arbetssätt och tänker nytt. Allt med ambitionen att utveckla såväl dig som vår verksamhet. Trafikverket är stolt över att nyligen ha blivit utsedda till en av Sveriges tio mest attraktiva arbetsgivare och nominerade till årets employer branding företag 2023. Med andra ord - hos oss trivs man! Vi månar om worklife balance och erbjuder i denna tjänst möjlighet till distansavtal som innebär att du kan arbeta upp till 40% av din arbetstid på distans. Övrig tid är du placerad på vårt kontor i Luleå. Övrig information De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Vänligen hänvisa inte enbart till ditt CV. I denna rekryteringsprocess används webbaserade tester som en del i urvalet. Tester är planerade att skickas ut via mail i slutet av vecka 24. Intervjuer hålls via Skype och är planerade till vecka 26. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: [email protected] i dina e-postkontakter. Kvalifikationer Vem är du? Du är analytisk och motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är bekväm i en administrativ roll där det ställs krav på egenskaper så som struktur och effektivitet. Då du kommer ingå i många olika samarbeten behöver du vara samarbetsorienterad och kommunikativ i ditt förhållningssätt. Vi söker dig som har: universitets eller högskoleexamen med inriktning mot teknik eller ekonomi, alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig minst 1 års aktuell arbetslivserfarenhet av att arbeta i projekt inom bygg och anläggningsbranschen har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har körkort för personbil Det är meriterande om du har: erfarenhet av arbete med riskanalyser relevant erfarenhet av arbete med prognos- och ekonomihantering samt tidsplanering relevant erfarenhet av att ha arbetat med klimat och hållbarhetsanalyser Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Projektledare väg

Hur skulle du i rollen som projektledare bidra till att leverera bra väginfrastruktur med hög kvalité, till rätt pris, i rätt tid? Trafikverket kan erbjuda dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Hos oss lönar sig alltid goda prestationer, men vi är samtidigt noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid. Exempelvis erbjuds du som anställd hos oss möjligheten att arbeta 40 % av arbetsveckan på distans. Vi är även stolta över att ha utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Projektledare väg Arbetsuppgifter Som projektledare kommer du att driva, leda, samordna och följa upp projekt från kust till fjäll, i stad och på landsbygd inom hela det geografiska området som distriktet omfattar. Du ansvarar för projekten från planering till färdig anläggning. Att det genomförs utifrån beslutad omfattning samt inom bestämda tids- och kostnadsramar. Tillsammans med projektingenjör och i vissa fall även med delprojektledare och specialister formar ni projektets arbetssätt avseende strategi, tidsstyrning, ekonomi och administration. Det är ett varierande arbete med frihet under ansvar och många möjligheter att bredda sin kunskap. Ditt uppdrag innebär att du: . Säkerställer en gemensam målbild av effekt -och projektmål för berörda parter. . Sätter ramar för projektet med tydliga samarbetsformer och har ett affärsmässigt agerande i förhållande till leverantörer. . Arbetar proaktivt avseende risker, säkerhet och arbetsmiljö i projekten. . Skapar utrymme för utveckling och innovation vid upphandling samt säkerställer korrekt affärs- och ersättningsformer. . Säkrar en god styrning och effektiv uppföljning av kontrakten avseende tid, kostnad och innehåll. . Samverkar och samråder både internt och externt. . Svarar för omvärldskontakter med allmänheten, kommuner och andra intressenter. Projektledare i arbetsgruppen berättar: "I rollen som projektledare på Trafikverket har du möjligheten att påverka Sveriges infrastruktur på riktigt. Vi har stor frihet under ansvar både i det lilla som i det stora och även om det tillhör rollen att fatta självständiga beslut, finns alltid en chef eller ett ombud som har ens rygg. Du har stöd i tydliga regelverk, kompetenta kollegor och en specialistorganisation med stor teknisk kompetens. Jobbet är sällan enformigt och det finns alltid något nytt att lära. Vår arbetsgrupp är en härlig blandning av människor med olika ålder, bakgrund och färdigheter. Gemensamt har vi ett brinnande intresse för allt vad väganläggning innebär och en vilja att skapa mer infrastruktur i norr. Välkommen till oss!" Övrig information I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Tester är planerade att skickas ut via mail i vecka 24. Intervjuer är planerade att hållas digitalt över skype i vecka 25 och 26. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! #LI-Hybrid Kvalifikationer Du är en prestigelös person med god analytisk förmåga som utifrån ett helhetsperspektiv tar dig an komplexa frågeställningar genom god samverkan med andra. Du planerar och strukturerar arbetet på ett målmedvetet sätt och är en ledare som skapar tillit, bygger förtroende, levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt tillsammans med teamet. Du har en välutvecklad kommunikationsförmåga, vilket innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt, är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Vi söker dig som har: universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120p) med teknisk inriktning, eller annan utbildningsbakgrund i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig flerårig relevant och aktuell erfarenhet som projektledare, platschef eller likvärdig ledande funktion som entreprenör, konsult eller beställare inom bygg och anläggning goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift körkort för personbil Det är meriterande om du har: erfarenhet av projekteringsledning och/eller uppdragsledning för projektering aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av vägentreprenader erfarenhet av att ansvara för budget, prognoser och ekonomisk uppföljning erfarenhet av att tillämpa AMA och entreprenadjuridik god och relevant kontrakts- och förhandlingsvana Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Psykiatrisjuksköterska i Norra Sverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. psykiatrisjuksköterskaiNorra Sverige I rollen som sjuksköterska inom psykiatriarbetar du med omvårdnad inom psykiatrisk sluten- och öppenvård. Du hjälper patienter att hantera psykisk ohälsa eller psykisk sjukdom, att hantera känslor av meningslöshet och att stärka personens känsla av att ha kontroll över sitt liv. Det är viktigt att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv och att se både patient och närstående i deras livssituationer. Lön inom 24 timmarNär du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det.Krav: Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. VUB inom psykiatri. Var:Norra Sverige Omfattning: 100% Tidsperiod:22 Jul (v/b 22/7) – 11 Aug (v/b 5/8) Arbetstider:Enligt överenskommelse Journalsystem:VårdAdministrativt System (VAS).Sista ansökningsdag: 22 Maj 2024 Vi erbjuder: Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schemalösningar Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB?Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

Vill du vara en del av ett stort, internationellt bolag där du har möjlighet att växa? Har du erfarenhet inom administration och tycker det känns spännande att arbeta med HMS-frågor? Då ska du läsa vidare! Tega Industries står inför en spännande tillväxtperiod och behöver nu utöka teamet med en administratör till Gällivare. Här får du en mångsidig och viktig roll där du varvar administrativt arbete med fältbesök. På Tega erbjuds du dessutom en konkurrenskraftig lön, goda förmåner och stora möjligheter till vidareutveckling. Läs mer och skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande! Information om tjänsten Tega är en global ledare inom design och tillverkning av förbrukningsvaror för gruv-, mineralbearbetnings- och materialhanteringsindustrierna. Bolaget grundades år 1976 och är en multinationell koncern med huvudkontor i Kolkata, Indien. För närvarande samarbetar Tega med över 700 kunder i över 70 länder. Nu behöver teamet i Gällivare utökas med en administratör. Verksamheten i Gällivare består i dagsläget av ett familjärt och kompetent team av kollegor i olika roller. Som nyanställd hos Tega kommer du, tillsammans med närmsta chef gemensamt sätta upp en lämplig onboarding-process för bästa möjliga introduktion in i rollen. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Tega. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Tegas önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]  Du erbjuds På Tega erbjuds du en rad attraktiva förmåner. Förutom en konkurrenskraftig lön erbjuds du som anställd bland annat: • En extra månadslön/år • Ett generöst friskvårdsbidrag • Goda möjligheter för vidareutbildning både via interna såväl som externa utbildningar • Stora utvecklingsmöjligheter inom bolaget • Årliga kickoffer och andra roliga aktiviteter tillsammans med teamet Arbetsuppgifter Som administratör på Tega har du en viktig ansvarsroll där du stöttar verksamheten med varierande administrativa uppgifter. Du ansvarar för exempelvis fakturering, offerter, orderhantering, dokumentation och inventering. Du kommer arbeta nära ledningen och sätta struktur för verksamhetens administration. På sikt kommer du även hantera HMS-frågor så som riskanalyser, skyddsronder samt avvikelsehantering. Du arbetar efter bekväma arbetstider, dagtid mån-fre. Med undantag för repstopp vilka äger rum cirka 2-4 gånger per år. Vi söker dig som: •  Innehar B-körkort • Avslutad gymnasial utbildning • Har tidigare arbetslivserfarenhet inom administration Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur du kommer trivas i rollen som administratör på Tega. Vi ser att du är en kommunikativ person som trivs i samspelet med andra människor och har en god förmåga att hantera många arbetsuppgifter parallellt. Vi tror även att du är strukturerad och noggrann person som känner stort ansvar för ditt arbete. Du följer upp ärenden och är en do:er som tar tag i saker direkt. Varmt välkommen med din ansökan! START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Gällivare URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Degerhäll #TegaIndustries #Industri #Samordning #Administration #HMS Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Fastighetsskötare/Fastighetstekniker

Fastighetsmästaren förvaltar bostadsrätter, hyresrätter och affärslokaler åt externa fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och övriga kunder inom privat och offentlig förvaltning. Fastighetsmästaren äger, utvecklar och förvaltar ett stort antal egna fastigheter med lägenheter, kontor och affärslokaler i Norrbotten. Vi finns på orterna Gällivare, Kiruna och Haparanda. Hos oss hittar du välskötta bostäder och lokaler med attraktiva lägen. Till Gällivare söker vi nu en: Fastighetsskötare/Fastighetstekniker Är du en fastighetsskötare/fastighetstekniker som är intresserad av nya utmaningar? Då kan det här vara något för dig! Din roll: Du ingår i en styrka av 3–5 personer som jobbar med fastighetsunderhåll, drift och el och du kommer huvudsakligen att arbeta med drift, underhåll och skötsel av fastigheter och utemiljöer. På Fastighetsmästaren Supply AB arbetar vi i en teknisk miljö och i arbetsuppgifterna ingår underhåll av vatten- och värmeanläggningar, vägar, fordon samt allmän teknisk service på hela området. Under vintern är snöröjning en del av arbetet. Att arbeta som fastighetsskötare hos oss passar dig som trivs med ett omväxlande, rörligt och självständigt arbete med mycket kontakt med människor. Din servicekänsla och ditt utåtriktade sätt tillsammans med en praktisk läggning utgör en bra grund för att du ska lyckas i rollen. Kompetensprofil Har du utbildning inom fastighet/drift, bygg, VVS eller liknande är det meriterande. Du trivs att arbeta både självständigt och i grupp. Du är en ansvarstagande och serviceinriktad person som gillar att arbeta efter målet nöjd kund, i syfte att upprätthålla goda och långsiktiga kund-och affärsrelationer. Du har en god social förmåga och har en naturlig fallenhet för att leverera servicetjänster. Vidare är du en god ambassadör för Fastighetsmästaren AB och delar våra värderingar Ärlighet, Entreprenörskap, Ansvar och Kvalitet. Körkortskrav B Varaktighet, arbetstid Tillsvidare Heltid Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Ersättning Individuell lönesättning Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-16 Ansökan kan skickas till e-postadress: [email protected] Kontakt Niclas Engman Avdelningschef 070-2365188 Företag Fastighetsmästaren Supply AB Besöksadress Lasarettsgatan 22, 982 32 Gällivare

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Dental hygienist

Are you passionate about dental health and making a real difference in patients' lives? Do you thrive in a dynamic and supportive team environment? If so, we have an exciting opportunity for you to join our team at Norrdental in the vibrant city of Luleå. Luleå Airport is the fifth largest in the country and it takes just 10 minutes to reach by car from the city centre. The Port of Luleå is Sweden's northernmost and one of the largest in the country. Luleå University of Technology, with 16,000 students and 1,700 employees, provides world-class research and education. Luleå is a city of dynamic enterprise, with everything from the steel and tech industries to a broad service industry, a growing trade and tourism industry, as well as new, creative industries such as film production and digital design. Facebook chose Luleå as the location for their data center, because of our beneficial climate and abundant supply of clean energy. Luleå is a sports city with clubs active in most sports. We have top-tier men's and women's teams in the basketball and ice hockey leagues Luleå offers great communications to both Arlanda Airport as well as to Stockholm . If you want to read more about Luleå please follow this link: Välkommen till Luleå (visitlulea.se) Norrdental ,the practice Located in the heart of Luleå, Norrdental is a newly built state pf the art fully digitilise 5 surgery practice offering complex implant treatments, endodontics and prosthodontic and restorative dentistry. We are one of few private practices with CBCT-3D OPG and microscope. The Opportunity We are currently seeking experienced qualified dental staff to join our passionate team You will work closely in teams with your colleagues at the clinic, therefore good teamwork skills is required. There are possibilities to influence the focus of your own work depending on interest, experience and competence. Requirements and skills: - Qualified nurse within EU/EEA *EU/EEA citizenship - Qualified Hygieniest within EU/EEA *EU/EEA citizenship - English language proficiency at CEFR level B2 Ability to work in a team with colleagues of all professions Great focus on qualitative work Good communication skills An eager to constantly develop your professional skills A minimum of 3 years' experience in a dental practice (Dental Nursing experience preferred) Our offer - Over base starting salary. Salaries are negotiable depending on experience/competence. - Support with moving costs - Support for partners/spouses to find work opportunities in the region - A minimum of 25 days of paid vacation per year - A modern working environment -A high standard of clinical equipment at the clinics - Courses/auscultations In this recruitment we cooperate with Arbetsförmedlingen EURES . How to apply Email full CV and Personal letter with current Picture to [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Dental nurse

Are you passionate about dental health and making a real difference in patients' lives? Do you thrive in a dynamic and supportive team environment? If so, we have an exciting opportunity for you to join our team at Norrdental in the vibrant city of Luleå. Luleå Airport is the fifth largest in the country and it takes just 10 minutes to reach by car from the city centre. The Port of Luleå is Sweden's northernmost and one of the largest in the country. Luleå University of Technology, with 16,000 students and 1,700 employees, provides world-class research and education. Luleå is a city of dynamic enterprise, with everything from the steel and tech industries to a broad service industry, a growing trade and tourism industry, as well as new, creative industries such as film production and digital design. Facebook chose Luleå as the location for their data center, because of our beneficial climate and abundant supply of clean energy. Luleå is a sports city with clubs active in most sports. We have top-tier men's and women's teams in the basketball and ice hockey leagues Luleå offers great communications to both Arlanda Airport as well as to Stockholm . If you want to read more about Luleå please follow this link: Välkommen till Luleå (visitlulea.se) Norrdental ,the practice Located in the heart of Luleå, Norrdental is a newly built state pf the art fully digitilise 5 surgery practice offering complex implant treatments, endodontics and prosthodontic and restorative dentistry. We are one of few private practices with CBCT-3D OPG and microscope. The Opportunity We are currently seeking experienced qualified dental staff to join our passionate team You will work closely in teams with your colleagues at the clinic, therefore good teamwork skills is required. There are possibilities to influence the focus of your own work depending on interest, experience and competence. Requirements and skills: - Qualified nurse within EU/EEA *EU/EEA citizenship - Qualified Hygieniest within EU/EEA *EU/EEA citizenship - English language proficiency at CEFR level B2 Ability to work in a team with colleagues of all professions Great focus on qualitative work Good communication skills An eager to constantly develop your professional skills A minimum of 3 years' experience in a dental practice (Dental Nursing experience preferred) Our offer - Over base starting salary. Salaries are negotiable depending on experience/competence. - Support with moving costs - Support for partners/spouses to find work opportunities in the region - A minimum of 25 days of paid vacation per year - A modern working environment -A high standard of clinical equipment at the clinics - Courses/auscultations In this recruitment we cooperate with Arbetsförmedlingen EURES . How to apply Email full CV and Personal letter with current Picture to [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Vill du utbilda i matematik och ellära?

Vill du vara med och bidra till Sveriges framtid och tillväxt? Vill du vara med och utveckla vuxna i utbildning? Vill du dela med dig av den kunskap du samlat på dig under ditt yrkesliv? Tycker du om att föreläsa? Om du har svarat ja på alla frågor är det självklart att du ska utbilda med oss på Ackebrink! Ackebrink AB är ett kunskapsföretag som hjälper yrkeshögskoleanordnare med att hitta duktiga yrkeskompetenta och branscherfarna utbildare till sina kurser och utbildningar. Läs mer om oss på ackebrink.se. Vi erbjuder dig möjligheten att utbilda morgondagens kollegor inom just din bransch. Utbildningsuppdrag via oss innebär att du jobbar ute hos Yrkeshögskoleanordnare . Det är en fantastisk dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Du jobbar direkt med vuxna motiverade studerande som läser olika yrkeshögskoleutbildningar på olika orter runt om i Sverige. Vi tror du är egen företagare som vid sidan av dina övriga uppdrag vill utbilda blivande yrkeskollegor eller att du har en lucka i ditt yrkesliv och därför äntligen kan ta chansen att få utbilda andra. Vi söker dig som brinner för att kunskapsöverföra till andra och som trivs i en utbildande roll. Du är prestigelös som person men vågar sätta ner foten där det behövs. Du gillar att befinna dig i sociala sammanhang och handleda både grupper och individer och locka fram det bästa hos båda. Du behöver inte ha utbildat förut men älska att förmedla kunskap och brinna för att utbilda blivande branschkollegor! Vi söker någon som vill utbilda morgondagens kyl- och värmepumpstekniker i matematik och ellära i början av höstterminen. Undervisningen är på plats i Luleå. Man undervisar cirka 2,5 dagar i veckan. Det är deras första kurs. Kursen innehåller X matematiska problemställningar kopplade mot yrkesområdet X Ellära - Beräkna ström, spänning, effekt och resistans kopplat mot kyla och värme X Redogöra för el-komponenter i en krets Vill du veta mer om faktiskt kursinnehåll ta kontakt med oss. Vi tar endast emot ansökan via mail! Utbildarintroduktion Alla våra utbildare genomgår innan kursstart en lärarintroduktion, där vi går igenom vad som förväntas av dig som utbildare. Vi hjälper dig även med att planera din första kurs och ditt kursmaterial. Vi ger dig även tips, råd och stöd på vägen. Ackebrink har funnits i mer än 15 år och år 2013 och 2014 blev vi utnämnda till ett Gasellföretag. Idag levererar vi upp mot 250 kurser per år och våra kunder finns idag från Luleå i norr till Malmö i söder. Vi levererar utbildningskonsulter inom allt från projektledning och ekonomi till sprängteknik, VA-teknik och matematik med mycket mera. Om du nu inte har just den här kompetensen men är grym på något annat, skicka gärna in en ansökan till oss eller registrera dig via vår hemsida så kontaktar vi dig - ackebrink.se/kontakta-mig

16 maj 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
SSAB - Onsite IT Support Specialist

Dive into the heart of technology at SSAB, where innovation meets diversity. As an Onsite IT Support Specialist, you'll be at the forefront of solving complex hardware and software issues, managing operating systems, and providing exceptional service to end-users. With a strong foundation in the ITIL framework and a proficiency in both Swedish and English, you'll contribute to our dynamic team by offering high-quality IT support and navigating through challenges with a problem-solving mindset. Location Luleå. Becoming part of the SSAB family means joining a journey. A journey that we believe is essential for the sustainability of this planet. Steel has been one of the most important materials for developing our society and it will continue to be so. In the roofs over our heads, in the bridges connecting our cities and in the cars of tomorrow. At SSAB we are proud of our history and leadership in high-strength steel. But we are also aware that the production of steel is one of the largest emitters of greenhouse gases in the world. That has to change. That is why we have developed the world’s first fossil free steel production and has committed to becoming largely fossil-free by around 2030. As part of SSAB you will be instrumental in realizing this goal and push for the green transformation of the whole steel industry. About the position We are seeking an Onsite Support Specialist to play a pivotal role in elevating our business and production support through cross-functional collaboration. Reporting to the Onsite Manager, this role encompasses enhancing our ServiceDesk onsite support and actively supporting our business operations. It offers the chance to tackle diverse challenges, facilitating broad experience across various IT areas, with some domestic travel involved. Your core mission involves delivering superior onsite IT support, contributing to our ongoing efforts to improve business processes. This position is an opportunity to showcase your skills, gain invaluable experience, and make a significant impact within a supportive and dynamic environment. This position will be based at our mill or HQ in Sweden, and you will be appointed to one of these locations, providing a unique vantage point to contribute to our operations. Main responsibilities Provide onsite IT support for hardware and software issues. Manage and troubleshoot operating systems like Windows and Linux. Engage with end-users to understand and solve their IT-related problems. Address basic networking challenges, including setting up and maintaining LANs, WLANs, and understanding of IP protocols. Oversee server management, including configuring, maintaining, and troubleshooting both physical and virtual servers About You Demonstrable experience in a ServiceDesk role, with a strong track record of problem-solving and providing high-quality IT support. Fluency in Swedish and English is essential. Experience with ITSM tools, such as ServiceNow, demonstrating the ability to manage tickets and workflows efficiently. Ability to work effectively in a fast-paced environment, adapting to various situations and managing multiple priorities with a proactive attitude. A Bachelor's degree in Information Technology, Computer Science, or a related field is preferred. Our offer At SSAB we strive for a diverse and inclusive environment. We use our values – driven, true and ahead – in making everyday decisions, keeping the customer at the heart of what we do. This makes us all team players, each with the drive to improve. When joining SSAB you will become part of an organization of passionate problem solvers working together on important challenges. We will support your growth by providing a safe and friendly workplace that contributes to work-life balance. If you set out to achieve it, at SSAB you will have the possibility of broadening your skills and grow within your field or beyond. We offer a wide range of appreciated benefits to our employees. Some examples of these are listed here: Profit sharing Life balance through reduction of working hours Wellness grants Recruitment process 1. Apply (in english) 2. Interview 3. Come and meet us 4. Health Examination 5. Sign Got questions about this position? Please contact Salar Khezri, IT Manager, mail [email protected] or Gustaf Sundström, Onsite Support Manager, mail gustaf.sundströ[email protected] We decline contacts from recruitment agencies and ad sellers regarding this advertisement. Trade union information is provided by Akademikerföreningen, Unionen and Ledarna, which can be reached via our switchboard on phone +46 243 700 00 - Borlänge, +46 920 920 00 - Luleå, +46 155 254 000 - Oxelösund. Words from your future manager "Hi, My name is Gustaf Sundström and I will be your manager at the ServiceDesk department. At SSAB, we're more than just a team; we're a family dedicated to innovation, excellence, and supporting each other's growth. We value collaboration, dedication, and the willingness to embrace new challenges. Here, you'll have the opportunity to work on diverse projects, gain invaluable experience across different IT areas, and make a real difference in our day-to-day operations. Whether at our mill or HQ , you'll be an essential part of our team, supporting the future of our business." SSAB is a Nordic and US-based steel company that builds a stronger, lighter and more sustainable world through value added steel products and services. Working with our partners, SSAB has developed SSAB Fossil-free™ steel and plans to reinvent the value chain from the mine to the end customer, largely eliminating carbon dioxide emissions from our own operations. SSAB Zero™, a largely carbon emission-free steel based on recycled steel, further strengthens SSAB’s leadership position and our comprehensive, sustainable offering independent of the raw material. SSAB has employees in over 50 countries and production facilities in Sweden, Finland and the US. SSAB is listed on Nasdaq Stockholm and has a secondary listing on Nasdaq Helsinki. Join us on our journey! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X and YouTube.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Undersköterskor till kirurgavdelning 53, Sunderby sjukhus

Vill du vara med i nystarten av en kirurgavdelning på Sunderby sjukhus? Vi söker dig som är intresserad av utvecklingsarbete och förändringsarbete, som vill vara med från start och bygga upp en ny avdelning. På avdelning 53 kommer du möta både akutkirurgiska patienter samt även planerade kirurgiska patienter. Vi arbetar med personcentrerad vård, tvärprofessionella samarbeten och evidensbaserad vård. Vi söker Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Du bör ha gått kursen akutsjukvård (200 poäng) eller enligt ny kursplan hälso- och sjukvård 1 och 2.  Har du erfarenhet från kirurgisk omvårdnad eller akutsjukvård är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du självgående, kontrollerad i stressade situationer. Du är ansvarstagande, engagerad och kan ta initiativ samt har en god samarbetsförmåga som kommer fram genom att tillsammans med dina arbetskollegor skapa ett positivt arbetsklimat med patienten i fokus.  Det här får du arbeta med Hos oss får du vara med från start och tillsammans med dina kollegor bygga upp en ny kirurgavdelning. Tillsammans ska vi arbeta med våra rutiner och riktlinjer för vår verksamhet. Som undersköterska på avdelningen har du ett omväxlande och utvecklande arbete där du arbetar både självständigt och i team. Du kommer ha hand om både akuta patienter samt även inplanerade kirurgiska besök. Arbetsuppgifterna omfattat förutom den allmänna patientomvårdnaden kvalificerade uppgifter som dränhantering, sårvård men även provtagningar, patientundervisning, riskbedömningar och dokumentation i journalsystemet. Vi har kontinuerlig kompetensutveckling och utbildning för medarbetare. Vi lägger stor vikt på arbetsmiljöarbetet och som en del i detta har vi beslutat att införa schemalagd kompetensutveckling med ett program för varje schemaperiod. Låter detta intressant? Vi behöver dig och din kompetens Det här erbjuder vi dig - Schemalagd tid för kompetensutveckling - Introduktion anpassad efter erfarenhet och behov för att skapa trygghet för dig i din nya arbetsgrupp - Kontinuerlig utbildning inom klinikens områden - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstid dag, kväll och helgtjänstgöring. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024