Långsiktigt lagerjobb i Bålsta

Strax norr om Stockholm, i Bålsta, bygger SGDS Gruppen ett av Europas modernaste lager för smart och effektiv logistik av produkter till byggbranschen. Dahl och Optimeras kunder kommer att omhändertas via det nya centrallagret.Eftersom logistik, produkters tillgänglighet och korrekt tajming är viktigt blir SGDS Gruppens lager ett flexibelt omnikanallager som ska hantera alla våra ca. 180 butiker runt om i Sverige, vissa av dem obemannade. Lagret kommer också att hantera den växande digitala handeln via webbsidor och EDI. Oftast sker leverans dagen efter beställning. Då branschen ständigt expanderar kommer de att hantera byggmaterial för alla behov inom vs, va, kyla, industri- och fastighetsbranscherna. I det nya lagret kommer ett 350-tal kollegor arbeta, det ska vara en plats där alla trivs. Därför blir det väl genomtänkt och bra utrustat med stimulerande arbetsmiljö, säkerhet, bekväma mat- och fikaplatser, motion, vila, arbets- och mötesplatser. Uppdraget Vi på Libera söker nunya kollegor inom rollen som lagerarbetare till SGDS nya lager i Bålsta. Vi riktar oss både till dig somhar erfarenhet av logistikverksamhet sedan tidigare men även till dig med bakgrund från en annan branschsomär nyfiken på en karriär inom ett av världens mest expansiva områden – logistik.Som lagermedarbetare hos SGDS ansvarar du tillsammans med dina kollegor för inleveranser, plockning av order och utlastning. Arbetet innebär till viss del mer klassiska moment som truckkörning och fysiskt arbete men även mindre fysiska moment så som övervakning av flödet och de robotar som finns på din avdelning.Dina ansvarsområden innebär bland annat: Registrering av inkommande gods i affärssystemet Stämma av leverans mot följesedel Plock och pack Processövervakning i det automatiserade logistikflödet Stötta i påfyllning av inkommande gods, interna trucktransporter Nå uppsatta mål, personliga likväl som gruppens Arbetstiden är huvudsakligen förlagd till dagtid (mån-fre)men det finnsäven möjlighet till schema som är förlagt påeftermiddag/kväll. Vem du är Vi ser att du som söker är driven, självgående och trivs i verksamheter som styrs av leveransprecision. Samarbete med kollegor är viktigt för arbetet och för trivsel, därför betyder dina personliga egenskaper mycket.Vi söker dig som är effektiv och noggrann med intresse för både praktiska och administrativa arbetsuppgifter. Då en stor del delen av verksamheten är automatiserad ser vi gärna att du har ett tekniskt intresse och lätt för att lära dig nya system och processer. Har du truckkort sedan tidigare ser vi det som en fördel annars kommer truckutbildning ske innan start.Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete inom lager eller produktion men ser det även som meriterande med erfarenhet inom andra tekniska yrken och butik- och serviceyrken. Vi arbetar mot en jämn könsfördelning och ser därförgärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Denna tjänst ingår i Liberas uthyrningsverksamhet mot kund med möjlighet till övertagande hos kunden. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

31 maj 2024
Sista ansökan:
17 november 2024
Resturangbiträde Arabiska grillen

Hej vi söker en medarbetare till nya resturangen Arabiska grillen i uppsala för omgående anställning flexibel avtal vi ser gärna att du kan antigen svenska eller arabiska flyttande och är lättlärd Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

31 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Drifttekniker dricksvattenproduktion

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se Samhällsbyggnadsförvaltningen består av verksamheterna Strategisk planering, Mark och exploatering, Fastighet, Allmän plats med park, gata och trafik, Vatten och avlopp, Måltidsservice samt Stab. På förvaltningen jobbar ungefär 400 personer och vi har ett nära samarbete inom förvaltningen och med andra förvaltningar som jobbar med den fysiska och tekniska samhällsutvecklingen för kommunen. Vi satsar på gemensamma personalfrämjande aktiviteter som skapar en god stämning mellan medarbetarna på förvaltningen. Genom ett stort engagemang, god service och kunskap bidrar vi till en hållbar och väl fungerande vardag nu och i framtiden för Enköpingsborna. Vatten - och avloppsverksamheten har ca 50 medarbetare och vi ska leverera tjänster inom VA, som till exempel dricksvatten och omhändertagande av avloppsvatten. Vi ansvarar också för att kommunens ledningsnät och avlopps- och vattenverk. Enköpings kommun växer kraftigt och vi står inför stora utmaningar och satsningar inom VA-området. Nytt avloppsreningsverk byggs för att möta framtidens utmaningar samt planeras för ny dricksvattenförsörjning. Vi söker ytterligare en drifttekniker till vårt härliga dricksvattenteam till vårt härliga gäng på vatten- och avloppsavdelningen! Du kommer vara en del av en grupp på totalt 14 personer inom driften som stöttar och hjälper varandra i arbetet. Vi anser att hälsa är viktigt och erbjuder ett friskvårdsbidrag på 2000 kr per år. ARBETSUPPGIFTER I teamet för dricksvatten ansvarar man för reparationer, drift och underhåll av kommunens dricksvatten-anläggningar, så som Vattenverk, tryckstegringar och vattentorn. I rollen som drifttekniker består arbetet både av daglig tillsyn och akuta utryckningar samt möten, både interna och externa. I arbetet ingår till exempel provtagning av dricksvatten men även en del administrativt arbete, så som provtagnings planering, uppdatera driftinstruktioner, larmrutiner, övervakning och registrering av underhåll i övervakningssystem mm I tjänsten ingår beredskapsarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Driftteknikerutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Några års arbetslivserfarenhet • Har vana från arbete med styrsystem, till exempel Cactus eller motsvarande • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Körkort B • Goda datakunskaper inom Officepaketet Vi ser positivt med erfarenheter från olika områden, så som livsmedels- eller processindustrin, men självklart värdesätter vi högt om du har erfarenhet från va-sektorn. Eftersom vatten klassas som livsmedel är det meriterande om du har gått en kurs i livsmedelshygien. Något som vi även ser som meriterande, är om du har arbetat med någon typ av övervakningssystem tex Cactus. För att platsa i vårt gäng lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och din sociala kompetens. Du måste vara självgående och ha en god samarbetsförmåga. I jobbet krävs det även att du är en problemlösare som inte ger upp. Vi ser också att egenskaper som initiativtagande, flexibilitet och att kunna vara kreativ när du löser dina arbetsuppgifter kommer till stor nytta. Du är noggrann och lägger stor vikt vid att leva upp till mål och kvalitetsstandards. Denna tjänst är säkerhetsklassad och vår rekryteringsprocess innehåller därför en säkerhetsprövning. Beroende på erfarenhet så kan provanställning komma att användas. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter" https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping/kommunen-som-arbetsgivare.html Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

31 maj 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Vi söker ekonomiadministratörer till Livsmedelsverket i Uppsala!

Om tjänsten Just nu letar vi efter erfarna ekonomiadministratörer till Livsmedelsverket i Uppsala. • Omfattning: heltid, 100% • Start: 2024-08-05 • Längd: t.o.m. 2024-12-31, med möjlighet till förlängning Du blir anställd av oss på Dreamwork men kommer att arbeta på myndighetens huvudkontor i Uppsala. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Arbetsuppgifterna kan bland annat omfatta: • Ekonomiadministration med fakturahantering, kund- och leverantörsfakturor, kontering m.m. i ekonomisystem (exempelvis Agresso) • Support och hantering av handlingar, diarium och arkivering (i exempelvis Public360) • Löpande operativt arbete inom ekonomienheten. Vem är du? Utöver att du ska ha haft erfarenhet av ovan beskrivna arbetsuppgifter bör du för att vara aktuell för rollen ha: • Gymnasium eller likvärdig utbildning • Minst ett års arbetslivserfarenhet från ekonomiadministrativt arbete, t.ex. löpande redovisning och kund-och leverantörsfakturahantering • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso) • Förmågan att kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift • God data- och IT-vana. Som person ser vi att du har en hög serviceanda och en god initiativförmåga som är kopplat till en vilja att leverera med god kvalitet. Du har en god samarbetsförmåga och kan lätt knyta an till andra personer och medarbetare. Ditt arbetssätt är strukturerat och målinriktad, och du är van vid att självständigt hitta lösningar och fatta egna beslut. Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

31 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Psykolog

Tierps vårdcentral Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Är du vår nya kollega? Välkommen till oss i Tierp, en av landets största vårdcentraler med stor och bred verksamhet. Vi söker nu dig som är intresserad av att komma till vårt team som arbetar med psykisk hälsa på vårdcentralen och erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med möjlighet till distansarbete. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi satsar på trygga anställningar och bra förmånspaket via vårt kollektivavtal. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här (https://www.regionuppsala.se/Global/Jobba%20hos%20oss/karri%E4rwebben/F%F6rm%E5nsbroschyr%20Region%20Uppsala_2019.pdf). Ditt uppdrag Arbetsområdet är psykisk ohälsa som inte kräver psykiatrins resurser. Du arbetar självständigt med vuxna personer från 18 år och uppåt. Du arbetar och samverkar tvärprofessionellt med övriga yrkeskategorier på vårdcentralen där du har ett nära samarbete med kurator och rehabkoordinator på vårdcentralen. Arbetet innebär framförallt psykologisk rådgivning, bedömning och behandling, individuellt och i grupp. Handledning och fortbildningsuppdrag av annan personal kan förekomma. I tjänsten finns även möjlighet att delta i ett pågående forskningsprojekt, vilket bla. syftar till att utveckla psykolog rollen i Primärvården genom ett teambaserat arbetssätt Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad psykolog med erfarenhet från arbetet i primärvård och kompetens inom KBT. Vi vill att du har erfarenhet av diagnostik och att du arbetar utifrån evidensbaserade metoder. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, vilket för oss betyder att du vill bidra till ett gott arbetsklimat genom att vara positiv, har ett flexibelt arbetssätt och god förmåga att samarbeta med övriga i teamet, samtidigt som du har vana och drivkraft att arbeta självständigt. Vår verksamhet Tierps vårdcentral ligger mellan Uppsala och Gävle med goda pendlingsmöjligheter. Från Uppsala går både upptåget och bussar en gång i halvtimmen under rusningstid och vårdcentralen ligger på gångavstånd från stationen. Vi har ca 19500 listade patienter, vilket gör oss till en av landets största vårdcentraler. Vi är ca 130 medarbetare som arbetar i team med alla tjänster inom vårdcentralens uppdrag, varav en del utgörs av jourmottagningen. Våra patienter är både unga och äldre och bor i Tierp och omkringliggande glesbygd. Tierps vårdcentral ingår i projektet "Stegvis vård psykisk ohälsa" som du kan läsa mer om här (https://regionuppsala.se/samverkanswebben/samverkan-och-utveckling/halsa-och-vard/halsa-och-vard/stegvis-vard-psykisk-halsa/). Vårdcentralen tillhör förvaltningen Nära vård och hälsa i Region Uppsala. Vi vill att du ska trivas och utvecklas hos oss. Därför ger vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter i en stimulerande miljö. Våra vårdcentraler finns i hela länet. Vill du veta mer? Vill du veta mer om mottagningen och arbetet är du varmt välkommen att ringa gruppchef Anna Norling, 0293-203 55. Du kan även kontakta representanter från de fackliga organisationerna som nås via växeln för Region Uppsala, 018-611 00 00. Ansökan Välkommen med din ansökan via länken nedan. Till din ansökan bifogar du legitimation och andra relevanta bilagor. Intervjuer och urval sker löpande. Vi vill ha din ansökan senast den 28 juni. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

31 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Distriktssköterska till BVC

Tierps vårdcentral Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Distriktssköterska till BVC Nu söker vi dig som vill arbeta som distriktsköterska på BVC och som vill utvecklas tillsammans med oss på Tierps vårdcentral! Vi erbjuder ett vikariat på 50% under ca ett år med tillträde enligt överenskommelse. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här (https://www.regionuppsala.se/Global/Jobba%20hos%20oss/karri%E4rwebben/F%F6rm%E5nsbroschyr%20Region%20Uppsala_2019.pdf). Ditt uppdrag Uppdraget som BVC sjuksköterska innebär att du arbetar hälsoförbyggande enligt nationella riktlinjer med barn i åldrarna 0-5 år och deras familjer. Vi arbetar familjecentralbaserat och jobbar för samlokalisering med familjecentralen. Ett nytt projekt är i startgroparna för att hitta bra former för ett utökat hembesöksprogram. Du kommer att arbeta med utvecklingsarbete som exempelvis ovan nämnda projekt och sedvanliga arbetsuppgifter enligt barnhälsovårdsprogrammet för distriktsköterska på barnavårdscentral. Där ingår mottagningsarbete, hembesök, hålla i föräldragrupper och telefonrådgivning (både barn och vuxna). En del i det familjecentralsinriktatade arbetssättet innebär att vi är på öppna förskola en gång i veckan. Vi har BVC-mottagningar i Tierp, Skärplinge och Örbyhus. I teamet finns kollegor med mångårig erfarenhet och bred kompetens och det finns möjlighet att utvecklas tillsammans så som individuellt. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning, distriktssköterska. Om du dessutom har erfarenhet av arbete som BVC-sköterska så ses det som meriterande. Som person är du bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och det krävs även att du är flexibel i ditt arbetssätt. Arbetet förutsätter att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team men även att du har förmåga till självständigt arbete. Vår verksamhet Tierps vårdcentral ligger mellan Uppsala och Gävle med goda pendlingsmöjligheter. Från Uppsala går både upptåget och bussar en gång i halvtimmen under rusningstid och vårdcentralen ligger på gångavstånd från stationen. Vi har ca 19 700 listade patienter, vilket gör oss till en av landets största vårdcentraler. Vi är ca 120 medarbetare som arbetar i team med alla tjänster inom vårdcentralens uppdrag. Vi har även en jourmottagning. Våra patienter är både unga och äldre och bor i Tierp och omkringliggande glesbygd. Vill du veta mer? Vill du veta mer om mottagningen och arbetet är du varmt välkommen att kontakta gruppchef Anna Norling på tel 029 32 03 55 eller e-mail [email protected]. Du kan även kontakta representanter från de fackliga organisationerna som nås via växeln för Region Uppsala, 018-611 00 00. Ansökan Välkommen med din ansökan via länken nedan. Glöm inte att bifoga kopia på din legitimation och andra intyg som styrker din åberopade kompetens. Sista ansökningsdag är den 28 juni. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa växeln 018-611 00 00 och be om att få komma i kontakt med HR-specialist säkerhet så kommer du bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka genom att fylla i ansökningsformuläret. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

31 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Byggnadsförvaltare inom jordbruk

Har du erfarenhet av projektledning och stort intresse för jordbruk? Hos den största enskilda jordbruksförvaltningen i landet finns nu en unik möjlighet för dig som vill arbeta på en långsiktig arbetsplats med en 400-årig historia! Om tjänsten Som byggnadsförvaltare inom vårt jordbruksområde har du ansvar för kontakter med arrendatorer, hyresgäster, entreprenörer och myndigheter i samband med underhåll av, och investeringar i byggnader och anläggningar. Du är du en viktig del i att skapa goda förutsättningar för vår långsiktiga förvaltning, på Uppsala Akademiförvaltning vill vi utvecklas och skapa goda och hållbara resultat för att optimera stiftelsernas avkastning och värde. Tjänsten är en heltidstjänst och placeringsort är Uppsala, På kontoret finns flera engagerade och rutinerade medarbetare som stöttar med erfarenheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Budgetering och ekonomisk uppföljning avseende underhåll och investeringar • Ta fram beslutsunderlag för underhållsåtgärder och investeringar • Träffa uppgörelser med arrendatorer om de ekonomiska villkoren för underhåll och investeringar • Ansvara för löpande underhåll och upphandlingar på byggnader och anläggningar • Fungera som projektledare i samband med investeringar på arrendeställena • Upprätta byggnadsbeskrivningar och situationsplaner på arrendegårdarna • Rekryterar hyresgäster, upprättar hyresavtal och hanterar tillhörande administration • Ansvara för byggnads- och ritningsarkiv Lämplig bakgrund Du har en bygg/tekniskutbildning, byggnadsingenjör eller annan likvärdig utbildning. För att klara av den här tjänsten krävs att du har erfarenhet av projektledning inom området. Troligen har du erfarenhet av jordbruk och stort intresse för byggnader på jordbruksfastigheter. Arbetet kräver att du har mycket goda kunskaper i Svenska, B-körkort och tillgång till bil. Personliga egenskaper Arbetet ställer krav på din initiativförmåga och att du är resultatorienterad med stor ansvarskänsla. Du har förmåga att arbeta självständigt, noggrant, strukturerat och med hög kvalitet. Du kan etablera goda relationer och samarbeten såväl internt bland kollegor som externt med våra olika intressenter. Om företaget Uppsala Akademiförvaltning förvaltar stiftelser anknutna till Uppsala universitet. Verksamheten är indelad i fyra verksamhetsgrenar; Fastigheter, Finans, Jord och Skog. Vi är drygt 25 anställda med kontor i moderna lokaler i centrala Uppsala. Jordbruksförvaltningen omfattar cirka 15 000 hektar mark, varav cirka 13 300 hektar åkermark och cirka 1 000 hektar betesmark. Det gör oss till den största enskilda jordbruksförvaltningen i landet. Tyngdpunkten i vårt innehav finns i mellersta Uppland och södra delarna av Västmanland. Ytterligare innehav finns i Västergötland och Sörmland. Läs mer på www.uaf.uu.se Ansökan I den här rekryteringen har Uppsala Akademiförvaltning valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Ezitis Holmström, 076 647 16 57 alternativt jordbrukschef Christoffer Nessvi, 076 - 812 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-06-14. Varmt välkommen med din ansökan!

31 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Ekonomiassistenter sökes till offentlig kund i Uppsala!

Jurek söker nu ekonomiassistenter med minst ett års erfarenhet för ett konsultuppdrag till offentlig kund i Uppsala. Välkommen in med din ansökan! Arbetsuppgifter Vår kund har behov av ekonomiassistenter där följande arbetsuppgifter kommer förekomma;  • arbete med löpande redovisning och bokföring • arbete med huvudbokföring • arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.) • kontering • kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon • arbete med leverantör- och kundreskontra • delta i bokslutsarbete • besvara förfrågningar om in- och utbetalningar. Vem är du? För att kunna lyckas i rollen kan du arbeta självständigt och ta egna initiativ i ditt arbete på ett strukturerat och målinriktat arbetssätt. Du har en hög serviceanda samt en god samarbetsförmåga med dina medarbetare. Vidare har du initiativförmåga kopplat till viljan att leverera med god kvalitet. För att vara kvalificerad för tjänsten har du: • minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från ekonomiadministrativt arbete, tex löpande redovisning och kund- och leverantörsfakturahantering • gymnasium eller likvärdig utbildning • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso) • kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift • god data- och IT-vana  Du ska även ha erfarenhet av: • Ekonomiadministration med fakturahantering, kund- och leverantörsfakturor, kontering m m. (Agresso) • Support och hantering av handlingar, diarium och arkivering (Public 360) • Löpande operativt arbete inom ekonomienheten Du erbjuds Ett konsultuppdrag med start 2024-08-05 som pågår fram till 2024-12-31, med möjlighet till förlängning på sex (6) månader. Omfattning kommer vara 100 %. Du kommer bli anställd hos på Jurek Talents AB och vara uthyrd till vår kund i Uppsala. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elvira Björebäck via mail: [email protected] Om verksamheten Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

31 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Slöjdlärare åk 3-9 till Tiundaskolan

Tiundaskolan Har du lärarlegitimation och erfarenhet av undervisning i slöjd? Vill du vara en i en arbetsgrupp som tillsammans arbetar i slöjd och bild! Då kan du vara den vi söker till oss på Tiundaskolan! Välkommen med din ansökan! Tiundaskolan är en kommunal F-9 skola placerad i Luthagen med cirka 730 elever och 75 medarbetare. Skolan har ett komplett elevhälsoteam som arbetar förebyggande och hälsofrämjande. Tiundaskolan är en del av Trivselprogrammet. Vi vill att du delar vår grundsyn om alla människors lika värde och lika rättigheter i samhället. På Tiundaskolan finns ett fritidshem som bestå av cirka 65 elever. Här kan du läsa mer om Tiundaskolan (https://tiundaskolan.uppsala.se/) Ditt uppdrag I tjänsten ingår att planera, genomföra och utvärdera undervisningen i slöjd i årskurs 3-9 i nära samarbete med dina ämneskollegor. Du utgår från den elevgrupp du möter och förväntas skapa en varierad och utmanande undervisning. Under läsåret 2024/2025 kommer majoriteten av din undervisningstid ske i slöjdarten trä- och metall. Du kommer tillhöra en arbetsgrupp av flera slöjd och bildlärare som har salar bredvid varandra och gemensamt arbetsrum. Under läsåret 2024/2025 arbetar du med mentorskap på högstadiet. Du kommer ingå i ett av högstadiets arbetslag. Du kommer att samarbeta med skolans övriga personal och delta i vårt gemensamma utvecklingsarbete i ett F-9 perspektiv. Din bakgrund Vi söker dig som har svensk lärarlegitimation med behörighet att undervisa i slöjd i årskurs 3-9. Har du behörighet att undervisa i bild ses det som meriterande. Vi ser att du har erfarenhet av undervisning i slöjd. Det är en fördel om du har erfarenhet av undervisning i bild och av att undervisa i årskurs 3-9. För att lyckas i arbetet behöver du ha god kännedom om skolans styrdokument och grundskolans läroplan. Du behöver även ha god kännedom om digitala lärverktyg och hur de används i undervisningen för att fördjupa lärandet. Som person är du kreativ och kommer ofta med nya idéer och angreppssätt. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Vidare är du bra på att skapa, underhålla och utveckla relationer. Jobbet passar dig som tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Dessutom samarbetar och relaterar du till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Maria Franzén, rektor, 018-726 19 19. Facklig företrädare: Sveriges lärare, Saida Hussein Kolmie, 018-727 64 52. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

31 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Vi söker en administratör till Linköpings Universitet!

Om tjänsten Vi söker nu, för Linköpings Universitets räkning, en erfaren och driven administratör. • Omfattning: 100% • Start: 2024-08-05 • Längd: t.o.m. 2025-06-27, med möjlighet till förlängning. Du blir anställd av oss på Dreamwork men kommer att arbeta på plats på Linköpings Universitet. Du kommer att arbeta på avdelningen för verksamhetsstöd som tillhör den Matematiska institutionen (MAI) på Linköpings Universitet. Avdelningen arbetar med att stödja institutionens och universitetets verksamhet genom att säkerställa en väl fungerande administration utifrån verksamhetens behov. Dina arbetsuppgifter i huvudsak De huvudsakliga arbetsuppgifterna för detta avrop innebär flera olika uppdrag inom flera administrativa områden där man växlar mellan att vara specialist och generalist. Arbetsuppgifterna består främst i att: • Vara avdelningsadministratör för en av institutionens ämnesavdelningar, vilket innebär att ge administrativt stöd till avdelningens arbete med utbildning, forskning och samverkan • Arbeta som administrativt stöd till studierektor på en av avdelningarna vilket bland annat innebär att ta fram underlag för fördelning av arbetsuppgifter rörande undervisning och examination för medverkande lärare inför nästkommande termin eller år • Vara institutionens lokalombokare för undervisningslokaler • Arbeta på institutionens studerandeexpedition • Andra administrativa arbetsuppgifter som kan uppkomma. Vem är du? För att vara aktuell för rollen krävs att du som söker har: • Minst slutbetyg från 3-årigt gymnasium • Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift • Mycket goda kunskaper i Officepaketets standardprogram och särskilt erfarenhet av att arbeta i Excel. Du bör även ha studier på universitet- eller högskolenivå samt finnas tillgänglig från och med den 5 augusti 2024. Som person ser vi att du är strukturerad med en god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, har en god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och har goda kommunikationsfärdigheter. Du har även en mycket god förmåga att arbeta självständigt och ett initiativrikt förhållningssätt. Dessutom har du engagemang för ditt arbeta och deltar aktivt för att bidra till utveckling. Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

31 maj 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024