Begravningsrådgivare/Begravningskoordinator

Sök bland 9 lediga jobb som Begravningsrådgivare/Begravningskoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!

Begravningsrådgivare

Om jobbet Vårt härliga team behöver utökas och vi söker fler kandidater som vill vara en del av oss på Strängnäs Begravningsbyrå och Eskilstuna Begravningsbyrå. Du utgår från Strängnäs där du arbetar 50 % och din arbetstid i Eskilstuna är 50 %. Brinner du för att ge service och vill göra skillnad för kunder med behov av att ordna begravning då finns nu möjlighet att söka tjänst hos oss som begravningsrådgivare. Vad rollen innebär I denna roll arbetar du med kunder för att planera och koordinera begravningstjänster som är meningsfulla och personliga. Du kommer att ansvara för att ge vägledning och övervaka de logistiska detaljerna kring begravningen. I våra begravningsuppdrag följer vi kunden hela vägen vilket innebär att du också representerar vid begravningsceremonin. Varje dag möter du olika människor med olika behov och inget uppdrag är det andra likt och i din uppgift ingår att lotsa kunden fram till önskat resultat av begravningsceremoni. I rollen ingår också att ha olika kontaktnät för att kvaliteten i uppdraget ska uppnås på bästa sätt. Vem vi söker För att lyckas i uppdraget behöver du ha en mycket god kommunikativ förmåga och en stark vilja att ge service, vilket innebär att du är van att sätta dig in i kunders behov och är nyfiken på att utveckla begravningsuppdragen efter deras önskemål. Du är noggrann, ansvarsfull, ambitiös och med en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer. Du är bekväm med att möta olika människor i olika livssituationer och är förtroendeingivande och prestigelös. Vi värdesätter driv och engagemang. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och helst engelska och har gärna fler språkkunskaper. Goda digitala kunskaper är ett krav liksom en stor vana av att kunna administrera. Vad du erbjuds Ingen dag är den andra lik och du erbjuds en varierad roll med många spännande möten med olika människor som har olika behov. Du kommer att få arbeta med glada, engagerade medarbetare där alla hjälps åt för att hålla kvalitet i varje moment. Vi erbjuder kollektivavtal, pensionsavsättning och friskvårdsbidrag. Om du tror att du har vad som krävs för att göra skillnad för våra kunder uppmuntrar vi dig att ansöka om denna spännande roll. Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning tillämpas. För mer information om tjänsten Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Egilie via mejla [email protected] Ansökan Skicka in din ansökan innehållandes CV, personligt brev till [email protected] så snart som möjligt, intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Verksamheten Stiftelsen IGNIS äger IGNIS Begravningsbyråer, Frid Begravning, Eskilstuna Begravningsbyrå, Westlings Begravningsbyrå och ABJ. Stiftelsen drivs utifrån ideellt syfte med fokus att verka för goda begravningsseder och ett värdigt omhändertagande av avlidna. IGNIS Begravningsbyråer är en av Sveriges största privata auktoriserade begravningsbyrå. Att vi är auktoriserade innebär bland annat att våra medarbetare har genomgått auktorisationsutbildningar anordnade av Sveriges Begravningsbyråers Förbund

14 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Begravningsrådgivare

Om jobbet Vårt härliga team behöver utökas och vi söker fler kandidater som vill vara en del av oss på Hallsénius och Stenholms Begravningsbyrå. Brinner du för att ge service och vill göra skillnad för kunder med behov av att ordna begravning då finns nu möjlighet att söka tjänst hos oss som begravningsrådgivare. Vad rollen innebär I denna roll arbetar du med kunder för att planera och koordinera begravningstjänster som är meningsfulla och personliga. Du kommer att ansvara för att ge vägledning och övervaka de logistiska detaljerna kring begravningen. I våra begravningsuppdrag följer vi kunden hela vägen vilket innebär att du också representerar vid begravningsceremonin. Varje dag möter du olika människor med olika behov och inget uppdrag är det andra likt och i din uppgift ingår att lotsa kunden fram till önskat resultat av begravningsceremoni. I rollen ingår också att ha olika kontaktnät för att kvaliteten i uppdraget ska uppnås på bästa sätt. Som rådgivare hos oss arbetar du ambulerande. Vem vi söker För att lyckas i uppdraget behöver du ha en mycket god kommunikativ förmåga och en stark vilja att ge service, vilket innebär att du är van att sätta dig in i kunders behov och är nyfiken på att utveckla begravningsuppdragen efter deras önskemål. Du är noggrann, ansvarsfull, ambitiös och med en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer. Du är bekväm med att möta olika människor i olika livssituationer och är förtroendeingivande och prestigelös. Vi värdesätter driv och engagemang. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och helst engelska och har gärna fler språkkunskaper. Goda digitala kunskaper är ett krav liksom en stor vana av att kunna administrera. Vad du erbjuds Ingen dag är den andra lik och du erbjuds en varierad roll med många spännande möten med olika människor som har olika behov. Du kommer att få arbeta med glada, engagerade medarbetare där alla hjälps åt för att hålla kvalitet i varje moment. Vi erbjuder pensionsavsättning och friskvårdsbidrag. Om du tror att du har vad som krävs för att göra skillnad för våra kunder uppmuntrar vi dig att ansöka om denna spännande roll. Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning tillämpas. För mer information om tjänsten Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Lotta Egilie 073-844 40 38 eller mejl: [email protected] Ansökan Skicka in din ansökan innehållandes CV, personligt brev så snart som möjligt, intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Verksamheten Stiftelsen IGNIS äger IGNIS Begravningsbyråer, Frid Begravning, Eskilstuna Begravningsbyrå, Westlings Begravningsbyrå och ABJ. Stiftelsen drivs utifrån ideellt syfte med fokus att verka för goda begravningsseder och ett värdigt omhändertagande av avlidna. IGNIS Begravningsbyråer är en av Sveriges största privata auktoriserade begravningsbyrå. Att vi är auktoriserade innebär bland annat att våra medarbetare har genomgått auktorisationsutbildningar anordnade av Sveriges Begravningsbyråers Förbund

14 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Transportör för transport av avlidna

Den personliga viljan att hjälpa andra, glädjen och strävan i att göra skillnad för medmänniskor är den viktigaste egenskapen hos våra medarbetare. Våra medarbetares unika egenskaper är kraften, kapaciteten och det sällsynta med Begravningsbolaget®. Hos oss växer du som människa genom livsporträtt som visar livet ur andras perspektiv, erfarenheter, kunskap och berättelser. Genom mötet med människor. Söker du ett meningsfullt extraarbete är du varmt välkommen med din ansökan till tjänsten som Transportör och representant vid begravningar. TRANSPORT AV AVLIDNA & BEREDSKAP När en person avlider behöver den avlidne transporteras ett antal gånger. Den avlidne ska hämtas från platsen den avlider och föras till närmsta bårhus i väntan på begravning. Den avlidne ska sedan bäddas ner i kistan och kanske kläs i egna kläder som anhöriga valt. För oss är det viktigt att anhöriga kan känna sig trygga i att den avlidne hanteras med stor värdighet och omsorg, därför utförs detta arbete av våra egna medarbetare. Som transportör hos oss är du därför delaktig i samtliga moment som har med omhändertagandet av den avlidne. Arbetsmoment utförs som oftast i Storstockholm men uppdrag på andra orter kan förekomma. PERSONLIGA EGENSKAPER Arbetsuppgifterna är människoorienterade och därför söker vi dig som har hög servicekänsla och förmågan att skapa förtroende hos andra. Du måste vara god lyssnare och uppskatta att arbeta med människor. Vi prioriterar personlig utveckling och välmående för våra anställda och vill möta varandra och våra kunder med lyhördhet och medmänsklighet. Du erbjuds ett meningsfullt arbete omgiven av varma kollegor. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har gymnasieutbildning eller motsvarande samt tidigare erfarenhet av arbete inom vården är meriterande. I arbetsuppgifterna förekommer tunga lyft vilket förutsätter en god fysik. Att du har B-körkort är ett krav. Du ska även vara bekväm i trafiken och att hantera en stor bil. TJÄNSTENS OMFATTNING Tjänsten är 100 % och tillsvidare efter genomförd provanställning om 6 månader. Är du rätt person har vi goda möjligheter att anpassa önskemål och behov. Välkommen med din ansökan, för att ansökan skall gå vidare i vår uttagnings process skall den innehålla CV, Personligt brev, foto. Vid provanställningens start kommer vi begära utdrag ur belastningsregistret.

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Fonus söker kundrådgivare/ceremonivärd till Hisingen, Göteborg

Fonus är Sveriges mest anlitade begravningsbyrå och består av cirka 500 fantastiska medarbetare runt om i landet. Vi har sedan 1945 hjälpt våra kunder genom hela processen att planera och genomföra en vacker begravning. Det har gett oss lång erfarenhet av att utforma alla typer av begravningar. Din nästa utmaning? Fonus söker nu efter fler medarbetare som bryr sig om våra kunder, kollegor och vårt samhälle. Vi tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där vi tillsammans ansvarar för vår egen och företagets utveckling. Som kundrådgivare kommer du ha daglig kontakt med våra kunder och tillsammans skapa ett fint minne när livet går vidare. Arbetet utförs delvis på kontoret där du tar emot kunder och delvis i kyrkor och kapell, där du agerar representant vid ceremonier. Du kommer att hantera avlidna, koordinera och ha kontakt med externa leverantörer som blomsteraffärer, kyrkor, myndigheter etc. Till vårt kundområde Hisingen, Nordöstra Göteborg och Södra Bohuslän med kontor i Göteborg, Kungälv och Stenungsund söker vi en kollega, som ska utgå från vårt kontor på Hisingen i Göteborg. Inom kundområdet arbetar vi som ett team och hjälper varandra vilket innebär att du kommer få möjlighet att arbeta i hela kundområdet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Fonus tillämpar sex månaders provanställning. Vad erbjuder vi? För att få rätt förutsättningar att lyckas i din roll som kundrådgivare erbjuder vi ett utbildningsprogram och en egen handledare. Vårt ledarskap präglas av frihet under ansvar och du har möjlighet att påverka både ditt eget arbete och företagets utveckling. Vi bryr oss om våra medarbetares välbefinnande och har även ett förmånligt kollektivavtal som ger dig trygghet.   Vem är du? Du är vår röst och ansikte utåt och därför ser vi att du har ett stort engagemang för våra kunder, utstrålar trygghet och motiveras av att på bästa sätt hjälpa till i olika situationer. Du är nyfiken, gillar att förändra saker till det bättre och tvekar inte att komma med nya idéer. I arbetet krävs det att du har körkort och tillgång till egen bil. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: • Erfarenhet av kundservice och försäljning • Erfarenhet av kundmöten och arbete med kunden i fokus • God administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Officepaketet Det är även meriterande om du talar flera språk eller har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet. Intresserad? Vill du veta mer, kontakta Kundområdeschef Denis Vukotic på [email protected]. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka inte att höra av dig. Sista ansökningsdag är 2024-06-03. Välkommen med din ansökan! Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.

10 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Bli vår nya stjärna i Vallentuna

Är du serviceinriktad, vill ha ett omväxlande arbete och tycker om att göra det lilla extra? Då kan rollen som begravningsrådgivare vara något för dig. Eller är duredan etableradi branschen ochletar efter en utvecklande arbetsplats, oavsett så är du mer än välkommen till oss. Vi som arbetar på Hallsénius Begravningsbyrå erbjuder personliga möten där vi vägleder vår kund som har förloraten närstående.Arbetet på en begravningsbyråhandlar självklart om sorg och förlust, men också om livet. Dels livet som tystnat och lämnat unika spår, dels livet som måste gå vidare på ett nytt sätt hos nära och kära. Som begravningsrådgivare erbjuder du trygghet, struktur och kunskap i ett läge där den du möter ofta känner saknad, stress och oro.Många har aldrig upplevt döden nära och heller aldrig planerat en begravning. Man behöver stöd när orken tryter och livspusslet ska gå ihop, men också någon som lyssnar när minnen väcks. Just minnen är fin inspiration när du planerar det personliga och unika avskedet. Viktiga egenskaper hos den vi söker är att du är trygg i dig själv, lyhörd, empatisk, engagerad och strukturerad. Vi lägger större vikt vid din person än utbildning och tidigare yrkesroller. Av naturliga skäl kan arbetsbelastningen ibland vara ojämn och arbetstiderna oregelbundna. Din dag kan t ex bestå av kundbesök, kontakter med leverantörer, administration, planering och genomförande av begravningar. Därför måste du vara av flexibel natur och tycka om att ge god service i alla lägen. För att kunna hantera alla arbetsuppgifter behöver du ha B-körkort, ha hög nivåi tal och skrift i svenska samt engelska. Vi förutsätter att du hargrundläggande datavana.Förmåga att arbeta iGoogle adminverktyget, Bitnet, Timecut eller liknande branschspecifika administrationssystem är meriterande. Hos oss arbetar du självständigt under eget ansvar och är en del av en positiv gemenskap. I vårt team litar vi på varandra och ställer upp för varandra. Du får en praktisk introduktion och vi gör sambesök för att både du och kunden ska känna trygghet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse och ansökningarna behandlas löpande så tveka inte att höra av dig.Har du frågor om tjänsten får du gärna kontakta Kontorschef Maria Brunstedtpå [email protected] eller08-54473281. Din ansökan gör du här eller skickar till samma e-postadress senast den 24 maj 2024.Varmt välkommen med din ansökan.OM OSSHallsénius Begravningsbyråär en del av Klarahill. Klarahill startade 2014 och består av kunniga lokala familjeföretag som tillsammans driver en femtedel av de auktoriserade begravningsbyråerna inom Sveriges begravningsbyråers förbund (SBF).Det personliga är centralt, både när det gäller bemötande och skräddarsydda personliga begravningar. Juridiken som är aktuell vid ett dödsfall erbjuder man via Verahill Familjejuridik. Läs mer på klarahill.se

3 maj 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Transportör-Begravningsbyrå

Ledig tjänst - Vi söker en engagerad och ansvarstagande transportör/rådgivare till vårt team på Bröderna Perssons Begravningsbyrå & Juridik. Bröderna Perssons Begravningsbyrå är ett Landskrona företag från 1893 med fullservice inom begravningar och familjejuridik och är medlem i Sveriges Begravningsbyråers Förbund (SBF). Vi finns på Eriksgatan 124 i Landskrona och Svalegatan 1 B i Svalöv samt Hälsovägen 40 i Helsingborg. Som transportör av avlidna kommer du att vara ansvarig för att hantera och transportera avlidna med omsorg och proffessionalism. Vi söker dig som har en stark känsla av empati och respekt för avlidna och deras familjer, god fysisk hälsa och förmåga att hantera tunga lyft. Körkort för personbil (B-körkort) är ett krav. Du är pålitlig och ansvarfsfull och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Erfarenhet inom begravningsbranchen eller liknanade områden är meriterande, men inte ett krav. Vi erbjuder intern utbildning för rätt kandidat och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Om du är intresserad av att bli en del av vårt team skicka in din ansökan till [email protected] senast den 1 juni.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Vill du bli vår nya begravningsrådgivare?

Vill du bli vår nya Begravningsrådgivare ? Vi vet inte riktigt vilken bakgrund du har, men vi vet att du är Engagerad, empatisk och en god lyssnare som också kan leda samtalet. En fantastisk administratör(!) och en kul kollega. Du behöver inte ha arbetat inom branschen, du kanske istället har en bredare yrkeserfarenhet. Du kanske har jobbat på bank eller som bokningskoordinator ? Du måste ha en självklar förmåga att kommunicera med olika människor. Du har lika lätt att uttrycka dej i tal som i skrift. Det är full fart hela tiden så du måste trivas i en miljö där du i telefon svarar på alla frågor, samtidigt som du håller ordning på alla olika bokningar för varje begravning och dessutom tar hand om dom som spontant kommer in för frågor eller bokade samtal. I jobbet ingår också att ibland vara vår representant i kyrkor och kapell. Vi är idag 3 personer på kontoret i Älvsjö centrum och nu söker vi ytterligare en person som vill jobba 75 eller 100%. På kontoret finns ofta en hund, så du kan inte vara allergisk. Du måste ha körkort. Vi ser gärna att du pratar flera språk än svenska och engelska. Tror du att du skulle trivas hos oss? Skicka då en CV och skriv några rader om dej själv och varför du tycker jobbet verkar intressant. Berätta också om du vill jobba 75 eller 100%. Om du har frågor, så mejla gärna. Vi har ingen möjlighet att hinna svara på frågor i telefon. Vi vill heller inte ha kontakt med några rekryteringsbolag. Sista ansökningsdag 27/5 men vi kan tillsätta tjänsten redan innan så skicka snarast in din ansökan.

27 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Begravningsrådgivare / Begravningskoordinator

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som Begravningsrådgivare/Begravningskoordinator. Är du en person som har lätt för att skapa förtroende och vara kommunikativ? Stimuleras du av att hjälpa människor i ett speciellt skede i livet? Då kan du vara vår nya Begravningsrådgivare/Begravningskoordinator. Lerums Begravningsbyrå är auktoriserade och medlem av SBF (Sveriges Begravningsbyråers förbund) och består i dag av 3 medarbetare och behöver nu utöka vårt team med 1 person. Företaget har en anrik historia som grundades 1941 och präglas av en ständigt pågående utveckling och är i dag en helhetsbyrå. Ansvarsområden I rollen ingår: Helhetsansvar och rådgivning kring ett begravningsuppdrag Arrangemang av begravningar Representera vid begravning, avsked m.m Bistå i planering av framtida begravningar Stöd åt familjer genom hela processen Kistläggning och transporter av avlidna, TUNGA LYFT Kontakter med anhöriga och gäster, kunder kring t ex minnesgåvor och allmänna frågor. Kvalifikationer Vi söker dig som är bra på att kommunicera, skapa förtroende samtidigt som du har integritet som din trygga grund. Du är empatisk och har lätt för att sätta dig in i andras situation. Du kommer att ha en koordinerande roll, så det är viktigt med noggrannhet, att kunna hålla igång flera uppgifter parallellt och att du har en stark administrativ sida. Att ge god service är viktigt för dig och din personlighet präglas av att alltid ge kunden det bästa. Du har goda IT-kunskaper och kommunicerar flytande på svenska i både tal och skrift. Har du branscherfarenhet ser vi det som meriterande. Egen bil krävs. Endast ansökan via nedan mail beaktas.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Bli vår nya stjärna

Är du serviceinriktad, vill ha ett omväxlande arbete och tycker om att göra det lilla extra? Då kan rollen som begravningsrådgivare vara något för dig. Eller är duredan etableradi branschen ochletar efter en utvecklande arbetsplats, oavsett så är du mer än välkommen till oss. Vi som arbetar på Hallsénius Begravningsbyrå erbjuder personliga möten där vi vägleder vår kund som har förloraten närstående.Arbetet på en begravningsbyråhandlar självklart om sorg och förlust, men också om livet. Dels livet som tystnat och lämnat unika spår, dels livet som måste gå vidare på ett nytt sätt hos nära och kära. Som begravningsrådgivare erbjuder du trygghet, struktur och kunskap i ett läge där den du möter ofta känner saknad, stress och oro.Många har aldrig upplevt döden nära och heller aldrig planerat en begravning. Man behöver stöd när orken tryter och livspusslet ska gå ihop, men också någon som lyssnar när minnen väcks. Just minnen är fin inspiration när du planerar det personliga och unika avskedet. Viktiga egenskaper hos den vi söker är att du är trygg i dig själv, lyhörd, empatisk, engagerad och strukturerad. Vi lägger större vikt vid din person än utbildning och tidigare yrkesroller. Av naturliga skäl kan arbetsbelastningen ibland vara ojämn och arbetstiderna oregelbundna. Din dag kan t ex bestå av kundbesök, kontakter med leverantörer, administration, planering och genomförande av begravningar. Därför måste du vara av flexibel natur och tycka om att ge god service i alla lägen. För att kunna hantera alla arbetsuppgifter behöver du ha B-körkort, ha hög nivåi tal och skrift i svenska samt engelska. Vi förutsätter att du hargrundläggande datavana.Förmåga att arbeta iGoogle adminverktyget, Bitnet, Timecut eller liknande branschspecifika administrationssystem är meriterande. Hos oss arbetar du självständigt under eget ansvar och är en del av en positiv gemenskap. I vårt team litar vi på varandra och ställer upp för varandra. Du får en praktisk introduktion och vi gör sambesök för att både du och kunden ska känna trygghet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse och ansökningarna behandlas löpande så tveka inte att höra av dig.Har du frågor om tjänsten får du gärna kontakta Kontorschef Maria Brunstedtpå [email protected] eller08-54473281. Din ansökan gör du här eller skickar till samma e-postadress senast den 24 maj 2024.Varmt välkommen med din ansökan.OM OSSHallsénius Begravningsbyråär en del av Klarahill. Klarahill startade 2014 och består av kunniga lokala familjeföretag som tillsammans driver en femtedel av de auktoriserade begravningsbyråerna inom Sveriges begravningsbyråers förbund (SBF).Det personliga är centralt, både när det gäller bemötande och skräddarsydda personliga begravningar. Juridiken som är aktuell vid ett dödsfall erbjuder man via Verahill Familjejuridik. Läs mer på klarahill.se

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024