Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd

Sök bland 18 lediga jobb som Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd och börja ditt nya yrkesliv idag!

Husvärd

I hjärtat av Stockholm jobbar vi med en vision – att alla som satsar på sina studier ska ha ett hem att kalla sitt. För oss är det självklart att ett bra boende är grunden för en lyckad studietid och en stabil start på vuxenlivet. Vår uppgift är att skapa studentboenden för framtiden, och det gör vi genom ett samarbete som präglas av framåtanda och laganda. Vi värdesätter och respekterar varje medarbetare och skapar en arbetsplats där samarbete och engagemang står i centrum. Det är i den gemenskapen och det delade ansvaret som vår drivkraft och framåtanda växer. Tillsammans gör vi det möjligt för studenter att öppna dörren till ett rikare och mer givande studentliv som är mer än bara en bostad. HUSVÄRD Vi söker nu en husvärd till ett av våra områden som kommer att ingå i ett engagerat förvaltningsteam där ni tillsammans ansvarar för att skapa trivsel och utveckling i våra bostadsområden. Vi erbjuder dig ett varierat arbete med både praktiska och administrativa uppgifter där kundbemötande och problemlösning hör vardagen till. Arbetsuppgifter - Ta emot, registrera och följa upp felanmälningar - Praktiskt utföra och planera för inre och yttre underhåll samt reparationer - Planera och utföra lägenhetsbesiktningar vid in- och utflyttningar - Planera, beställa och följa upp reparations- och löpande underhållstjänster från ramavtalsentreprenörer för inre- och yttre skötsel - Utföra systematisk tillsyn och rondering - Aktivt ta fram förslag till underhållsplanen för fastigheterna - Utföra systematiskt brandskyddsarbete (SBA) Kvalifikationer Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och några års erfarenhet från fastighetsbranschen. Har du en eftergymnasial utbildning är det meriterande. Språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav då våra hyresgäster är såväl svenska som internationella studenter. Du behöver ha goda allmänna IT-kunskaper och vana vid att arbeta i olika system för att kunna planera ditt arbete. B-körkort är ett krav. Som person behöver du vara handlingskraftig samt kvalitetsmedveten och kan självgående planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har förmåga att omsätta idéer i praktiken och tycker om att jobba mot uppsatta mål. Eftersom arbetet som husvärd innebär en nära relation med våra hyresgäster är det viktigt att du är du är lyhörd och bemöter alla människor med respekt. Det här erbjuder vi Ett meningsfullt uppdrag – Att bidra till ett bättre studentliv är vårt gemensamma mål. Det är ett uppdrag som kräver engagemang och som vi tillsammans tar oss an med glädje och beslutsamhet, varje dag. Personlig och professionell utveckling - Vi är övertygade om att lärarande och utveckling är en kontinuerlig resa. Därför ger vi dig möjligheterna och resurser att ständigt utvecklas och växa i din roll. En arbetsmiljö som ger energi – Vi värdesätter en arbetsplats där trivsel och samarbete står i centrum. Våra personalföreningar bidrar till detta med ett utbud av aktiviteter som bygger gemenskap och glädje. Omtanke om ditt välbefinnande – Din hälsa är viktig för oss. Därför erbjuder vi förmåner och aktiviteter som främjar en aktiv och hälsosam livsstil samt ett generöst friskvårdsbidrag. Flexibla arbetstider – För att underlätta balansen mellan arbete och privatliv erbjuder vi flexibla arbetstider, tidigare fredagar och fem extra ledighetsdagar per år. Ansökan Är du den vi söker? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 31 maj. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Urval kommer att ske löpande. Har du frågor kontakta Fastighetsförvaltare Henrik Englund, tfn: 08-458 10 49. Besök gärna vår hemsida för mer information.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Bovärd

Verksamhetsområde Fastighet och investering består av kommunens projektenhet, fastighetsenhet, drift- och förvaltningsenhet samt stab. Vi är tillsammans cirka 60 medarbetare som arbetar med att bygga, förvalta och underhålla våra kommunala fastigheter. Inom drift- och förvaltningsenheten arbetar områdesförvaltare, drifttekniker, servicetekniker, internposten och vi är sammanlagt 19 medarbetare. Vi sitter idag tillsammans med övriga enheter inom Fastighet och investering. Lerums kommun förvaltar ca 240 000m² lokalarea fördelat på ca 250 fastigheter. Vårt uppdrag är att förse de kommunala verksamheterna med lokaler och underhålla dem på ett långsiktigt fastighets- och kommun ekonomiskt sätt. ARBETSUPPGIFTER Som Bovärd hos oss arbetar du med den dagliga driften av våra fastigheter. Du kommer att vara ansiktet utåt och vara en del av ett team som ansvarar för skötsel kring våra boenden. Tjänsten erbjuder en variation i arbetsuppgifter där felavhjälpande underhåll hos våra hyresgäster står i fokus och stort krav på serviceanda och kunden i fokus. I mötet med våra hyresgäster kommer du ibland behöva använda dig av engelska. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: • Sköta den dagliga driften av fastigheten så som yttre och inre underhåll • Enklare reparationer i våra boende • Följa upp ärende i felanmälningssystemet • Sköta brandlarm och utrymningslarm • Kontakt med entreprenörer • Vara behjälplig med att planera och utföra förebyggande underhåll i fastigheterna KVALIFIKATIONER För att trivas i rollen som Bovärd hos oss ser vi att du har följande kvalifikationer: • Erfarenhet som bovärd • B körkort • Gymnasiet kompetens, meriterande med teknisk utbildning • Grundläggande byggteknisk förståelse • Kan kombinera fysiskt arbete med administrativa uppgifter • Har en vana av att arbeta under eget ansvar och har god prioriteringsförmåga Som person ser vi att du brinner för service och älskar att arbeta med människor. Du trivs i en snabbväxande miljö där ingen annan dag är den andra lik. Du är driven, positiv, driftig och kan arbeta likaväl självständigt som i grupp. Vi ser att du är en problemlösare och alltid vill göra det lilla extra för att våra gäster ska trivas och vara nöjda med sin vistelse hos oss. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Lokalsamordnare till FM- och Måltidsservice

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Vill du vara en del av en nytänkande förvaltning som bidrar till en bättre vardag för de som bor, verkar och vistas i Halmstads kommun? På serviceförvaltningen jobbar vi tillsammans för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service inom alla våra områden. Vi erbjuder tjänster inom bland annat måltider, fastighets- och verksamhetsservice, IT, fordon, personal- och lönehantering samt kommunvägledning. Vi är en professionell organisation i ständig utveckling, varje dag ger en ny möjlighet att prova nya metoder och arbetssätt. Ibland lyckas vi och ibland lär vi oss – båda är bra! Vi ger ett gott bemötande till alla, från barnen och pedagogerna på förskolan till våra äldre på äldreboendena. Vi är förvaltningen som är med våra kommuninvånare hela livet. Vill du också vara med? FM- och Måltidsservice är två kommunala organisationer som strävar efter att skapa en säker och funktionell miljö för våra kommuninvånare och verksamheter. FM-service ansvarar för städning, fastighet- och grönyteskötsel i och vid kommunens lokaler. Måltidsservice ansvarar för samtliga måltider som serveras i kommunala förskolor, skolor, gymnasium och äldreomsorg. Vi har även catering, seniorrestauranger och matdistribution. Tillsammans tillhandahåller vi den bästa servicen till våra kollegor inom Halmstads kommun. Du kommer att utgå från våra flexibla lokaler på Torsgatan 1 där vi har aktivitetsbaserade kontor. ARBETSUPPGIFTER Har du flerårig erfarenhet av att arbeta med lokal- och fastighetsfrågor? Är du bra på att samarbeta och har en god administrativ förmåga? Vill du vara med och utforma en ny tjänst med stort egenansvar? Då kan detta vara jobbet för dig. Tjänsten som lokalsamordnare är en del av utvecklingsdelen i FM- och Måltidsservice i Halmstad. Du kommer att rapportera direkt till verksamhetscheferna för FM- och Måltidsservice, verksamhetschefen för Måltidsservice kommer vara din närmaste chef och dina närmaste kollegor är områdeschefer och utvecklare. Som lokalsamordnare kommer du att ha ett övergripande ansvar för planering och samordning samt svara för verksamheternas behov i lokalerna i framtida byggprojekt. De lokaler som avses är exempelvis kök, städutrymmen och vaktmästarytor. Dina arbetsuppgifter inkluderar rapportering och uppföljning av lokalinvesteringar, deltagande i byggprocessens alla delar inklusive uppföljning, säkerställande av utrustning, underhållsplaner samt hantering av tillstånd och godkännanden från relevanta myndigheter. Du kommer även utforma rutiner och checklistor gällande lokaler och utrustning vid uppstart, avveckling och flytt av verksamhet. FM- och Måltidsservices verksamheter finns utspridda hos andra förvaltningar vilket kräver att du har god samordnings- och samarbetsförmåga. Det kräver även att du kan se frågor ur ett brett perspektiv och kan hålla ihop olika delar för att nå resultat både på kort och lång sikt. Du kommer att representera oss i olika forum och sammanhang och det är därför viktigt att du har en god kommunikativ förmåga. Du kommer ha befogenheter att göra inköp enligt kommunens riktlinjer för avropare samt ha utrymme att ta egna initiativ för att säkerställa att våra mål och kvalitetskrav uppnås. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har flerårig och aktuell erfarenhet av att arbeta med lokal- och fastighetsfrågor. Har du arbetat med det inom kommunal verksamhet är det meriterande. Du behöver även ha erfarenhet av projektledning och samordning inom relevant område samt stor vana av att granska offerter och följa upp avtal. Du har en eftergymnasial examen inom administration, exempelvis genom högskola eller yrkeshögskola. Alternativt har du förvärvat vad arbetsgivaren bedömer som likvärdig relevant kunskap på annat sätt. Du behöver vara lyhörd och förstå våra verksamheters behov för att kunna representera oss. Du har god svenska i tal och skrift och mycket goda kunskaper i att skriva och formulera rapporter. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, självgående och strukturerad. Du ser det som självklart att ta egna initiativ och du gör prioriteringar som präglas av gott omdöme. Du har fokus på att nå resultat och tar ansvar för att du alltid levererar det som förväntas. Du är tillmötesgående och har inga problem att samarbeta. Du har förmågan att organisera och koordinera samt kan anpassa dig efter förändrade omständigheter och arbetsuppgifter. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten. Vi ser fram emot att höra från dig! ÖVRIGT Intervjuer kommer främst att hållas 7 juni till 13 juni. Vi uppmuntrar till god hälsa och regelbunden rörelse. Halmstads kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag till alla anställda. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit. Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

14 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Teamleader till anläggningvärd och aktiviteter

Är du en ledare med personligt engagemang och handlingskraft som brinner du för service och värdskap. Är du handlingskraftig och strukturerad ledare som kan leverera service och värdskap med energi och positiv inställning, då är det här jobbet för dig! Vi söker nu en Teamleader för anläggningsvärdar och aktiviteter inom affärsområde BO. Om tjänsten: Som Teamledare kommer du att ansvara för den dagliga drift och skötsel av våra anläggningsområden och aktiviteter. Det innebär planering, koordinering och ledning av arbetsuppgifter inom ditt ansvarsområde för att säkerställa en effektiv drift samt en hög nivå av service och säkerhet. Du kommer arbeta operativt och administrativt. Det förekommer även arbete i vår höghöjdsbana och då inkluderar det en utbildning. Ditt uppdrag: Du blir en del av vårt värdteam som servar våra gäster på hotell, motell, stugby och camping med gott värdskap. Ansvar för felanmälningar i boenden, kvalitetssäkring och underhåll av aktivitetsområden. Delta i dagliga rutiner med särskilt fokus på höghöjdsbanan. Du får den utbildning som krävs för arbete, underhåll och säkerhetskontroller i vår höghöjdsbana. Utveckla arbetsrutiner för att optimera verksamheten. Engagera och motivera ditt team för en ökad gästnöjdhet. Fungera som länken mellan din avdelning och andra avdelningar. Kortsiktig planering och kvalitetssäkring. Vem söker vi? Du är en erfaren ledare som trivs i en miljö där gästens upplevelse står i centrum. Du bör även: Vara kreativ och ha förmågan att tänka innovativt kring aktiviteter och gästnöjdhet. Ha god kommunikationsförmåga och kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift. Ha B-körkort Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig en spännande och utmanande roll i en dynamisk och glädjefylld arbetsmiljö. Hos oss finner du förmåner såsom personalförmåner, friskvårdsbidrag och möjligheter till professionell utveckling. Vårt team präglas av engagemang och en stark gemenskapskänsla. Omgiven av vacker natur erbjuder vår anläggning en unik arbetsplats. Omfattning:Deltid/Heltidstjänst med varierande arbetstider inklusive kvällar och helger. Tillträde:Omgående eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag:2024-05-26. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Kontaktperson:Amanda [email protected] Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av vårt team på Gekås Ullared!

14 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Nu söker vi en Kundvärd!

Vi söker en händig och serviceminded person med hög arbetsmoral för arbete i Husby och Tensta. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från liknande serviceinriktad roll och gärna med erfarenhet från underhåll av fastigheter. Du är inte rädd för att ta egna initiativ till saker du ser behövs göras. Ansvarsområden inkluderar: Ansvarsområden Ansvar för kontakter med bostads- och lokalhyresgäster vid frågor och kundvårdsärenden Ansvar för att utföra löpande tillsyn/rondering av fastigheterna och utföra lättare felavhjälpande åtgärder Ansvar för löpande kommunikation med hyresgäster Ansvar för att utveckla hyresgästupplevelsen Delta i planering och genomförande av trygghets- och trivselfrämjande åtgärder i samråd med områdeschef Ansvar för inflyttningsprocessen Nyckelansvarig avseende lägenhetsnycklar och passagebrickor Ansvar för visning av tomställda lägenheter Ansvar för reception samt utlämning av nycklar till entreprenörer I övrigt delta i förekommande eller nya uppgifter, kopplat till befattningen. Krav på utbildning:Gymnasieutbildning ochB-körkort.Meriterande eftergymnasial utbildning med inriktning fastighetsteknik, fastighetsdrift eller VVS. Krav:Kunskaper om fastighetsförvaltning och fastighetsägaransvaret. Dokumenterat god administratör.Meriterande:Kunskap i hyreslag och erfarenhet av att tolka och tillämpa lagar och anvisningar. Övriga språkkunskaper utöver svenska ÖvrigtPlacering: Husby/TenstaArbetstider: Mån-fre 07-16.00Omfattning: omgående- 30 augusti2024 med chans till förlängning Låter det som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan då rekrytering sker löpande! Om Arena PersonalArena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

13 maj 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Fastighetsvärd till Olov Lindgren AB

Är du en engagerad och ansvarstagande person som söker en spännande roll inom fastighetsförvaltning? Olov Lindgren AB söker nu en fastighetsvärd med erfarenhet inom trädgårdsarbete till deras team i Stockholms innerstad. Om du brinner för service, kvalitet och att göra en konkret skillnad, kan detta vara din nästa karriärresa! Om Olov Lindgren Olov Lindgren AB är ett familjeägt fastighetsbolag som grundades 1938. I dagsläget är vi cirka 90 anställda som förvaltar 116 fastigheter i Stockholm. Affärsidén är att förvärva och bygga samt förvalta och utveckla egna hyresfastigheter med bostäder och lokaler i Stockholmsområdet. Som långsiktig fastighetsägare tar vi ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvar. Vår vision är hållbara miljöer där människor känner tillit till varandra. Våra kärnvärden genomsyrar hela verksamheten och utgår ifrån begreppen engagemang, omtanke, långsiktighet och utveckling. Läs mer på www.olovlindgren.se. Ditt uppdrag som fastighetsvärd Som fastighetsvärd hos Olov Lindgren AB blir du en del av deras team med utgångspunkt från deras områdeskontor i Roslagstull. I ditt uppdrag hanterar du ett varierande fastighetsbestånd beläget i Stockholms innerstad, dvs. Östermalm, Vasastan Kungsholmen. Dina huvudsakliga ansvarsområden omfattar både inre och yttre skötsel och underhåll av bostadsfastigheter, säkerhetsarbete, lägenhetsvisningar, nyckelhantering och trädgårdsarbete. Du kommer att vara den som planerar och leder trädgårdsarbetet, därför ser vi gärna att du har förmågan att på ett naturligt sätt ta dig an en ledarroll. Du kommer även att ha en viktig roll i att följa upp och säkerställa kvaliteten på arbeten som är utföra av externa leverantörer. Denna roll kräver ditt engagemang och din passion för att skapa en positiv och välkomnande miljö för hyresgästerna. Du rapporterar till närmsta förvaltningschef. Tjänsten är på heltid och inleds med en provanställning på 6 månader. Exempel på arbetsuppgifter: Utföra yttre och inre tillsyn och skötsel enligt vår driftplan Hantera felavhjälpande underhåll och ta fram förslag på planerat underhåll Genomföra besiktningar och arbete inom skydds- och trygghetsområden Lägenhetsvisningar och nyckelhantering Genomföra, planera och leda trädgårdsarbeten så som gräsklippning, plantera blommor, rensa ogräs Övervaka och samordna städningen av gemensamma utrymmen samt ansvara för klimatkontroll Uppföljning och kontroll av leverantörer   Är du den vi söker? Som person är du kundfokuserad, initiativtagande, anpassningsbar och uthållig. Du trivs i en roll där ditt engagemang och din omtanke för fastigheterna och dess hyresgäster spelar en central roll. Kvalifikationer för tjänsten: Gymnasial utbildning Utbildning inom trädgård är starkt meriterande Erfarenhet av en roll som fastighetsskötare, bovärd, trädgårdsarbetare, reparatör eller liknande där trädgårdsarbete ingått Erfarenhet av reparationer och underhåll Goda kunskaper inom trädgårdsarbete, växtkännedom Goda kunskaper i SBA och erfarenhet av brandlarmsskötsel Starka sociala färdigheter och erfarenhet av kundkontakt Goda datakunskaper, inklusive Officepaketet och digitala ärendehanteringssystem Förmåga att kommunicera på flera språk är meriterande B-körkort Ansökan och kontaktuppgifter Detta är en direktrekrytering till Olov Lindgren som hanteras av Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Lundqvist på tel. 073-526 33 29 alt. via mejl: [email protected] för mer information om tjänsten. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag! Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är även medlemmar i Byggföretagen, (före detta BI). https://www.isakssonrekrytering.se

13 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Fixartjänst med digitala kunskaper till vår Förebyggande och hälsofrämjande

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Förebyggande enheten är en enhet med uppdrag att utveckla det förebyggande och hälsofrämjande arbetet samt att ge stöd till kommuninvånare och medarbetare inom vård och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med anhörigstöd, demensteam, administratörer, seniorträffar, volontärverksamhet och förebyggande informationsträffar/hembesök. ARBETSUPPGIFTER Partille kommuns fixartjänst är ett stöd för den som fyllt 70 år och behöver hjälp i hemmet. Med hjälp av denna service vill vi öka tryggheten i hemmet genom att förebygga fall- och halkolyckor men även finnas till hands för att ge teknikstöd och fungera som lots för de äldre. Därför söker vi nu dig som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter i en nyckelroll som gör skillnad för människor. Tjänsten är ett vikariat under perioden augusti 2024 tom april 2025. Du kommer att fungera som Förebyggande och hälsofrämjande enhetens förlängda operativa arm. Uppdraget omfattar två viktiga områden; teknikstöd och förebygga fallolyckor. Samtidigt fungerar du som en lots i enhetens övergripande arbete med att minska ofrivillig ensamhet. • Teknikstöd: Du ger ett tekniskt stöd med läsplatta/dator/mobiltelefon, ställer in kanaler på TV/digitalbox, arrangerar/medverkar på teknikstöd på olika mötesplatser. Är med och utvecklar digitala mötesplatser för seniorer. Håller kurser. Arbetar till viss del med sociala medier och digital kommunikation. • Förebygga fallolyckor och öka tryggheten i hemmet: Du genomför praktiska sysslor såsom att montera brandvarnare, byta glödlampor, hämta/ställa upp saker i höga skåp, vinds- och källarförråd mm. i seniorernas hemmiljö. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har goda kunskaper inom IT/teknik och har ett pedagogiskt sätt att lära ut till äldre. Vi ser det som meriterande om du har utbildning inom samtalsmetodik eller motsvarande. B-körkort är ett krav. För att lyckas i uppdraget ser vi att du även behöver ha ett visst hantverkskunnande. Vi söker dig som är utåtriktad, inlyssnande samt har förmågan att skapa kontakt och bemöta människor på ett professionellt sätt. Du kan på ett självständigt sätt planera och strukturera upp din dag på ett effektivt sätt. Vi utgår från målgruppens behov som är föränderligt över tid vilket gör att du kontinuerligt kan behöva tänka om och tänka nytt i arbetet. Tycker du om att arbeta med människor utifrån ett förebyggande och hälsofrämjande perspektiv, har ansvarskänsla samt med seniorens behov i fokus, kan det här vara ett uppdrag för dig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

7 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Östhammarshem söker en bovärd!

Stiftelsen Östhammarshem är ett mindre, allmännyttigt bostadsföretag som förvaltar 2000 lägenheter och 65 st. lokaler i Östhammars kommun. Företaget har 27 st. medarbetare och huvudkontoret hittar du i Gimo. Våra lägenheter är fördelade på kommunens sex orter: Alunda, Gimo, Hargshamn, Östhammar, Öregrund och Österbybruk. Vi värderar högt att kunna tillhandahålla trivsamma boenden i den varierade miljö vår kommun erbjuder. Om jobbet Som bovärd på Östhammarshem är du ansiktet utåt mot våra hyresgäster. Du säkerställer att våra fastigheter mår bra samtidigt som du levererar god service till våra hyresgäster i deras hem. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: • Förebyggande och felavhjälpande åtgärder • Utföra enklare arbeten och reparationer inom bland annat vatten, avlopp, värme och ventilation samt byten av vitvaror • Genomföra ronderingar och bedriva tillsyn i förebyggande syfte • Installera och åtgärda lås och dörrar • Bedöma den tekniska utrustningen och standarden samt beställa expertis vid behov. • Vara delaktig vid in- och utflyttningsprocessen • Fastighetsnära snöröjning • Dokumentation av ärenden och fakturakontroller i våra datasystem Vem söker vi? Vi söker dig som har: • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsteknik alternativt en gymnasial utbildning inom snickeri, el eller VVS • Erfarenhet av att arbeta med fastighetsunderhåll • B-körkort • Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift • God administrativ vana då du hanterar dina arbetsorder i telefon och datasystem Är du utbildad inom snickeri är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som bovärd styr du mycket över din tid, så vi söker dig som är ansvarsfull och kan prioritera. Du är en problemlösare med stort driv som gärna kommer med idéer om hur vi kan förbättra i ditt område. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp. På Östhammarshem är det viktigt att samarbeta, hjälpas åt och att lära av varandra. Vårt mål är att leverera den bästa servicen till våra hyresgäster och där kommer du ha en nyckelroll. En förutsättning för att trivas hos oss är därmed att du är servicemedveten och tycker om kontakt med hyresgäster och entreprenörer. Vi erbjuder Vi är en arbetsplats med stor bredd inom fastighetsförvaltning där alla arbetar med hyresgästens och fastighetens bästa i fokus. Hos oss händer det alltid nya roliga och spännande projekt. Vi arbetar dagligen med att försöka förmedla den glädje vi känner inom företaget ut till våra kunder. Vi bjuder gärna på oss själva för att på så vis stötta och hjälpa varandra i våra dagliga arbetsuppgifter. Om anställningen Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning kan komma att tillämpas) Arbetstider: Vardagar 07.00 -16.00 Start: Enligt överenskommelse Placering: Du anställs inom Östhammarshem, din placering är dock inledningsvis i Östhammar. Vill du veta mer? Kontakta gärna områdeschef Håkan Olsson, [email protected] eller fastighetschef Jonas Köhler, tfn: 0173–425 59. Vi gör löpande urval och intervjuer så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-05-26. I samband med att du skickar in din ansökan till oss, godkänner du vår hantering av personuppgifter: https://www.osthammarshem.se/sa-hanteras-dina-personuppgifter Skicka din ansökan med CV och personligt brev till: [email protected]. I ämnesraden skriver du ”Ansökan bovärd”.

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Manpower söker Fastighetsförvaltare för Riksbyggen

Om Riksbyggen Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Rikskundsenheten arbetar med Riksbyggens kommersiella kundsegment och vi söker nu en fastighetsförvaltare med placering på vårt kontor i Umeå eller Skellefteå. Vi på Manpower söker en fastighetsförvaltare för att täcka ett behov hos Riksbyggen i Umeå/Skellefteå. Detta uppdrag förväntas pågå tills årsskiftet 2024. Uppdraget kommer att påbörjas omedelbart. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan! Vi söker dig som vill ta en tidsbegränsad anställning som konsult hos oss på Manpower. Du kommer att vara anställd av oss men arbeta för Riksbyggen. Uppdraget är på heltid, vardagar, startar omgående Om uppdraget I denna roll kommer du att ingå i Riksbyggens team och ha ansvar för att förvalta kommersiella hyresfastigheter i Umeå och Skellefteå. Ditt uppdrag som Fastighetsförvaltare är att genomföra kvalitetssäkrad leverans enligt avtal och att hantera fastighetens driftnetto med ekonomiskt ansvar för förvaltningsobjekten. Du kommer att samarbeta med leverantörer och kunder för att säkerställa att arbetet utförs i enlighet med gällande regelverk och att fastighetens värde bibehålls. Arbetsuppgifter inkluderar att analysera drifts- och underhållsbehov, upprätta och revidera underhållsplaner, samt delta i projektledning och upphandling av underhållsåtgärder. Du kommer också att handlägga hyresjuridiska frågor, störningsärenden och försäkringsfrågor. I rollen ingår även att säkerställa att myndighetsbesiktningar och lagstadgade kontroller genomförs. Vem är du? Vi söker dig med akademisk utbildning från universitet/högskola eller motsvarande kunskap med inriktning fastighetsförvaltning. Erfarenhet av fastighetsekonomi, tolkning av avtalsdokument, och kunskap om lagar och myndighetskrav är viktiga förutsättningar. Har du tidigare erfarenhet av fastighetsteknik och/eller underhållsprojekt så är det meriterande. Du har en god kommunikationsförmåga på svenska, både i tal och skrift, samt B-körkort och tillgång till egen bil. Det är viktigt för oss att du är självständig, ansvarsfull och har en serviceinriktad inställning. Du måste kunna starta anställningen på Manpower omgående. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpower anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Sök tjänsten i dag! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Petter Östergren, [email protected], 0660-59978. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

2 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Stiftelsen Albert och Anna Göranssons Minne söker husvärd till Hedåsgården

Om jobbet De Göranssonska Stiftelserna verkar i Sandvikens kommun för Sandvikenborna. Stiftelsernas främsta syfte är att förbättra livssituationen och livskvalitén för invånarna i Sandvikens kommun. Göranssonska Stiftelserna delar årligen ut medel till sökande organisationer och privatpersoner. Satsningar görs främst inom barn- och ungdomsverksamhet, verksamhet för funktionshindrade samt verksamheter riktade till äldre och behövande. Stiftelsen Albert och Anna Göranssons Minne, som är en del av Göranssonska stiftelserna, är sedan sommaren 2021 beläget på Hedåsgården vid Storsjön i Sandviken. Området består av cirka åtta hektar mark samt ett antal fastigheter som inrymmer olika verksamheter, bland annat: Administrationen för Göranssonska Stiftelserna, Hedåsgårdens Seniorcenter samt Ringblomman. Vi söker en ny medarbetare som vill vara med och göra skillnad på riktigt. Vi söker en husvärd tillika handledare med praktiska kunskaper som operativt ingår i vår drift och skötselorganisation som i övrigt består av människor, som av olika anledningar, befinner sig en bit ifrån den ordinarie arbetsmarknaden. Det krävs att du är engagerad, har en vilja till utveckling, är lagspelare men framför allt har ett genuint intresse för människor och deras individuella utveckling. ARBETSUPPGIFTER Det är av vikt att du har praktiska kunskaper inom vaktmästeri, snickeri, trädgårdsskötsel eller andra liknande områden då du kommer att lära ut färdigheter till övriga medarbetare. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att: planera, organisera, fördela och leda det dagliga arbetet samt ge medarbetarna ett individuellt stöd så att de växer med uppgiften. Du har ansvar för att arbetsuppgifterna blir utförda tillsammans med dina medarbetare. Arbetsuppgifterna varierar och anpassas utifrån individens förutsättningar. Tjänsten är operativ och du deltar sida vid sida i gruppens arbete. KVALIFIKATIONER Du som söker ska ha en gymnasial utbildning inom hantverkarområdet eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare är det meriterande om du har utbildning eller erfarenhet av socialt arbete, LSS eller likande. Körkort är ett krav. Rollen som husvärd/handledare ställer krav på att du är strukturerad, flexibel, har en positiv inställning och handlar i enlighet med ledningens fattade beslut. Du har god samarbetsförmåga, en lagspelare samt agerar prestigelöst. Du tänker på verksamheten i ett helhetsperspektiv och stimuleras av att vara med och utveckla och förbättra din verksamhet. ÖVRIGT Rekrytering sker löpande under annonsperioden så vänta inte med din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Ansök till: [email protected]

30 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024