Butiksansvarig

Sök bland 24 lediga jobb som Butiksansvarig och börja ditt nya yrkesliv idag!

Arbetsledare på litet företag

Vi är ett mindre företag med ca 15 anställda. Vi sysslar med säkerhetsinstallationer så som inbrottslarmlarm, lås, passagesystem, brandlarm. Företaget har funnit sedan 1982 i Uppsala. Vi är certifierade och kvalitetssäkrade. Vi tror att du är en självständig person med hög social kompetens som är noggrann och ordningsam. Du tycker om att jobba både i grupp och ensam. Jobbet är mycket varierande och består i huvudsak av att ta arbetsleda våra tekniker och installatörer.

10 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Säljledare/Stf butikschef Haninge

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024! Sammanfattning av tjänsten Vill du arbeta för dagligvaruhandelns snabbast växande kedja som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Vill du utveckla människor och ge våra kunder en upplevelse som överträffar deras förväntningar? Välkommen till rollen som säljledare/ställföreträdande butikschef på Lidl! Din roll Som säljledare/ställföreträdande butikschef på Lidl är du butikschefens högra hand och har en given plats i butiksledningen. Du motiverar och inspirerar butiksteamet till att uppnå sin fulla potential varje dag och säkerställer att uppgifter utförs effektivt, korrekt och i tid. Du deltar självklart i det dagliga butiksarbetet och arbetar tillsammans med teamet för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Rollen innefattar uppgifter som: • Säkerställa och leverera utmärkt kundservice i butiken • Stötta butikschefen i det dagliga arbetet i butiken och se till att ni når resultat genom att leda, motivera och utveckla butikspersonalen samt delta i det dagliga arbetet på ett föredömligt sätt • Säkerställa att butiken lever upp till våra grundpelare inom kundvänlighet, varutillgänglighet, färskhet, renlighet och lönsamhet • Arbeta målinriktat med butikens nyckeltal • Samordna och organisera introduktion och vidareutbildning av alla butiksmedarbetare • Du har även totalansvaret för butiksdriften när butikschefen inte är på plats Din profil * Du har erfarenhet av att leda, engagera, inspirera och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö  * Du har god problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och delegera arbetsuppgifter  * Du har starkt kundfokus och mycket god kommunikationsförmåga där du kan ge feedback som utvecklar teamet och butiken * Du har viljestyrkan att slutföra saker i tid och motiveras av att överträffa satta mål och maximera produktiviteten * Du har möjligtvis tidigare erfarenhet av att arbeta som ställföreträdande butikschef, butikschef eller som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandeln * Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot handel * Om du har erfarenhet av att arbeta inom dagligvaruhandeln eller liknande bransch är det meriterande * Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuder Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Vårt dagliga arbete är, förutom att leda, inspirera och leverera utifrån tydligt satta mål även karaktäriserade av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Och eftersom vi växer, kan du fortsätta utvecklas. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt för att fortsatt kunna utmana branschen.  Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via förmånsportalen Benify. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer både dags-, kvälls- och helgarbete att förekomma. Vill du vara med på vår utmanarresa? Om ditt svar är ja, klicka på “Sök nu", fyll i formuläret, bifoga ditt CV samt personliga brev Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Platschef sökes till Regeringsgatan

Fitness24Seven söker en platschef till Regeringsgatan Vill du vara en del av Fitness24Sevens framgångssaga? Kan du tänka dig att leda personal i ditt områdeför att skapa bästa möjliga upplevelse för våra medlemmar? Nu söker vi en platschef till klustret Regeringsgatan. Välkommen med din ansökan – tillsammans skapar vi en hälsosammare vardag. Om rollen I rollen som platschef på Fitness24Seven är det du som ansvarar för att dina anläggningar inom ditt kluster har rätt personal på plats, nöjda medlemmar och når framgångsrika resultat. Som platschef ansvarar du för personalhantering och arbetsmiljö på dina anläggningar. Du ser även till att dina anläggningar fungerar utmärkt enligt vår standard TFF; tillgängligt, funktionellt och fräscht. I rollen somplatschef behöver du vara flexibel i att förflytta dig mellan dina anläggningar; Regeringsgatan, Hornstull och Lidingö. Anläggningarna består både av högt tryck och lugnare tempo. Vi letar efter en individ med starkt socialt sinne, en flexibel inställning och en passion för att föra sitt team mot toppen av sin potential. Tjänsten är på heltid och utgår från Regeringsgatan. Du rapporterar till Distrikt Manager. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter som platschef är att: Implementera och följa strategiska planer och mål för dina anläggningar Utveckla och följa försäljningsaktiviteter Arbeta utifrån uppsatta KPI:er för respektive anläggning Hantera all personal och arbetsmiljöfrågor för dina anläggningar, inklusive AFF, gymvärdar, personliga tränare och gruppträningsinstruktörer Rekrytera personal till anläggningar och hantera introduktionsprocessen för ny personal Planera och skapa arbetsschema åt personal Hantera budget för förbrukningsmaterial, reparationer och underhåll Samarbeta med andra avdelningar och kollegor för ett effektivt arbetsflöde och utveckling inom regionen Ha ett fungerande och professionellt samarbete med företagspartners så som fastighetsägare, lokalvårdare, leverantörer och andra samarbetspartners Arbetstider: Tjänsten är på 100% och är förlagd mellan måndag till fredag på ett rullande schema. Kvällar och helger kan förekomma. Vi söker dig Har en avslutad gymnasieutbildning Har dokumenterad erfarenhet av liknande roll eller roll med ledaransvar Har dokumenterad erfarenhet av sälj och service Är en naturlig ledare som har enkelt för att arbeta både proaktivt och på distans med ditt ledarskap En expert på att kommunicera - med såväl personal, instruktörer, personliga tränare som medlemmar, lokalvårdare, leverantörer och andra samarbetspartners Talar och skriver flytande svenska och engelska Innehar B-körkort Vad erbjuder vi? Som anställd på Fitness24Seven erbjuder vi en rad olika förmåner. Gratis gymkort som gäller på alla våra gym i 5 olika länder Pensionsförmåner, hälsoförsäkringar och friskvårdsbidrag Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget genom såväl interna som externa utbildningar Vara med och hjälpa andra till ett hälsosammare liv – tillsammans med andra entusiastiska kollegor Arbeta tillsammans med likasinnande enligt PEOPLE . Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest och bakgrundskontroll vid nyanställning av personal. Om Fitness24Seven För oss är det enkelt - oavsett vem du är ska du ha möjlighet att träna. Därför är vi måna om att träning och välmående ska vara tillgängligt för alla. Vårt unika koncept gör det möjligt för alla medlemmar att träna när som helst på dygnet, och så nära hemmet eller arbetsplatsen som möjligt - till ett attraktivt pris. Dessutom ingår gruppträning och tjejgym i medlemskapet utan extra kostnad. Sedan 2003 har vi gått från att ha 1 gym i Malmö till att idag ha fler än 270 anläggningar i 5 länder – Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar både med egna välgörenhetsprojekt och mot organisationer så som SOS-barnbyar. Välkommen till Fitness24Seven.

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Butikschef Individ Prestige Nordby

Individ Prestige är en högprofilerad klädesbutik belägen på Nordby Köpcenter i Strömstads Kommun. Individ Prestige etablerades 2009 och jobbar med starka varumärken som Polo Ralph Lauren, Hugo Boss, Jacob Cohen, Ganni, & Àvora. Vi söker nu en butikschef. I tjänsten ingår personalansvar, inköpsplanering och optimering av varulager. Du skall ha ett brinnande intresse för försäljning och service, då våra kunder förtjänar högsta servicegrad. Vi söker dig som är drivande och ambitiös, med stor vilja och stort engagemang. Vidare måste du vara positiv, stresstålig, ärlig, och ordningsam. Du brinner för att utveckla och effektivisera verksamheten och är duktig på att se möjligheter, motivera och skapa ett bra samarbetsklimat i gruppen. Erfarenhet inom personalansvar / ledarskap är meriterande. Tillträde enligt överenskommelse. Vi undanbeder oss all kontakt med rekryterings- och bemanningsföretag

6 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Newhouse på NK i Göteborg söker vikarierande butikschef

Din profil och om tjänsten Vi söker dig som älskar att sälja och att ge kunden den bästa servicen. Du har en stark kommersiell känsla med målsättning att kunden ska mötas av en spännande och inbjudande butik. Du ska arbeta aktivt för merförsäljning, ha en god produktkunskap och en strävan att överträffa förväntningar. Du har ett brinnande intresse för mode. Du är entusiastisk, positiv och trygg i din roll som säljare. Du har tidigare erfarenhet som butikschef eller säljare från modebranschen. Som person är du öppen och har lätt att skapa relationer och förtroende hos andra människor. Du ser det som en självklarhet att den personliga kontakten med kunden kommer i första hand och du har som målsättning att varje kund skall lämna butiken med ett leende. Du kommer att ansvara för butikens dagliga drift, vilket bland annat innefattar försäljnings- och personalansvar. Du bör ha en kreativ blick för att utveckla försäljningsmöjligheter. Du leder ditt team ute på butiksgolvet, snarare än bakom skrivbordet. Tjänsten är ett föräldravikariat som sträcker sig mellan mitten av augusti 2024 till den 31 augusti 2025. Lön efter kollektivavtal. Om företaget Newhouse är ett premiumvarumärke, som har en lång bakgrund inom textil. Bolaget ingår i en koncern vars historia sträcker sig 70 år bakåt i tiden. År 2015 tog den tredje generationen över bolaget. Koncernen har ca 50 anställda. Varumärket representeras genom tolv egna butiker, e-handel och återförsäljare. Huvudkontoret håller till i de anrika TEKO-kvarteren på Bryggaregatan i Borås. På kontoret har vi modellavdelning med sysal, säljorganisation, lager, ekonomi och administration. Vi har ett eget designteam och provsömmerska. Vi köper in tyger från de bästa tygproducenterna i Europa och producerar på utvalda fabriker där våra plagg har tillverkats i många år, under vårt överinseende. Vi är stolta över vår produktion och att jobba med fina material samt tillbehör som gör att plaggen andas kvalitet när de till slut når våra butiker och våra kunder i Norden. Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är 2024-05-31 Urval sker löpande. Mejla din ansökan och CV till [email protected].

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Butikschef Trollhättan

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024! Sammanfattning av tjänsten Vill du arbeta för dagligvaruhandelns snabbast växande kedja som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2023? Vill du leda och utveckla människor samt ge våra kunder en upplevelse som överträffar deras förväntningar? Välkommen till rollen som butikschef på Lidl!  Din roll Som butikschef på Lidl skapar du förutsättningarna för en inspirerande arbetsplats genom att leda ditt team, leverera resultat och tillsammans skapa en positiv kundupplevelse! Du är övergripande ansvarig för butikens försäljning och resultat och är den som leder butikens ledningsgrupp. För dig är kunden alltid nummer ett, men det är lika viktigt att du framgångsrikt motiverar och utvecklar din personal. Det gör du till stor del genom att delta i det dagliga butiksarbetet och agera som en förebild.  Rollen innefattar också uppgifter som: * Leverera utmärkt kundservice i din butik  * Ta fullt ansvar för butikens resultat och nyckeltal genom att löpande planera, följa upp och förbättra  * Leda och motivera ditt team för att få dem att prestera utifrån sin fulla potential  * Säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten i din butik * Effektivt delegera arbetsuppgifter och motivera ditt team för att nå planerade nyckeltal * Optimera butiksprocesser genom regelbundna analyser * Rekrytera, introducera, utbilda och vidareutveckla ditt team Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö. Du har god problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och delegera arbetsuppgifter. Du drivs av ditt starka kundfokus och prioriterar alltid kundupplevelsen. Att överträffa satta mål och maximera produktiviteten i ditt arbete ihop med ditt team ser du som en självklarhet. Utöver det är du en god kommunikatör och kan genom feedback utveckla ditt team och din butik. Vi ser även att du: * Har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot handel.  * Meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som ställföreträdande butikschef, butikschef eller som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandeln.  * Behärskar svenska flytande i både tal och skrift.  Vi erbjuder Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

30 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Butikschef

Är du vår nya butikschef? Ta nästa steg och var med och utveckla Bolist i Vansbro tillsammans med Handelsgruppen Bygg & Järn! Har du någonsin drömt om att vara en del av något större? Att vara en del av en familj som sträcker sig över flera orter, där varje dag är fylld med möjligheter? Då är det här din chans att bli en del av vårt team på Bolist Handelsgruppen Vansbro. Vår nuvarande butikschef gör sig redo för nya utmaningar och vi är redo att välkomna den som ska överta stafettpinnen och fortsätta driva utvecklingen av butiken. En värld av möjligheter: Handelsgruppen Bygg & Järn är hjärtat i en fantastisk gemenskap som sträcker sig över sju orter. Du hittar oss i Ekshärad, Hällefors, Leksand, Vansbro, Malung, Sälen och Idre. Med en omsättning på ca 300 miljoner kronor och med ca 60 medarbetare är vi stolta över att vara en del av Sveriges största bygg- och järnhandelskedja, Bolist. Vad du kan förvänta dig: Som butikschef till vår butik i Vansbro blir dina övergripande arbetsuppgifter att ansvara för butikens dagliga drift där du leder och fördelar arbetet mot de förväntade försäljnings- och lönsamhetsmål som finns inom organisationen. Det innebär att du tillsammans med övriga medarbetare ansvarar för butikens utveckling. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD. I den här rekryteringen kommer dina personliga egenskaper vara viktiga. Du som söker har en stark känsla för försäljning och service och besitter ett affärsmässigt förhållningssätt mot omgivningen. Du bör också ha erfarenhet av att leda andra. Du behöver vara driven och samtidigt ha ett väl utvecklat sinne för ordning och reda kombinerat med en administrativ förmåga. Du trivs i en miljö där man inte är rädd för förändringar och utveckling. Dina superkrafter: • Ledarskap i världsklass: Du behöver besitta förmågan att situationsanpassa ditt ledarksap, vara lyhörd mot verksamheten och ha en väl utvecklad förmåga att kommunicera. Genom en tydlig och öppen kommunikation bygger vi starka team. • Passion för utveckling: Att sträva efter förbättring och omfamna förändring ser du som en möjlighet till tillväxt. Genom att inspirera och engagera dina medarbetare att aktivt delta i förändringsprocesser, skapas en kultur av framåtanda. Varje utmaning en möjlighet att lära och växa. • Sälj och kundrelationsexpert: Kärnan i vår verkamhet är sälj och kundbearbetning. Vi erbjuder inte bara de bästa produkterna, vi erbjuder också den bästa servicen och varje kundmöte är en möjlighet att stärka kundrelationen. Bonuspoäng om du: • Har branschkunskap, antingen förvärvad genom tidigare arbete på en bygghandel eller genom att ha arbetat som exempelvis snickare. Förståelsen för de produkter och tjänster vi erbjuder möjliggör att du kan ge expertvägledning till både kunder och kollegor. • Är en datorninja! Att hantera kassa och affärssystem är en dans för dig. Vi är mitt uppe i en förändringsresa där mycket fokus läggs på vårt nya affärssystem. Vi erbjuder bland annat: • Ett glatt gäng medarbetare som blir som en andra familj. • Möjlighet att växa och utvecklas. Vad väntar du på? Skicka din ansökan med CV, personligt brev och löneanspråk till [email protected] och märk mailet med "Butikschef - Vansbro". Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningsperioden löpt ut.

30 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
MQ Marqet Kiruna söker en Butikschef

Är du en person som drivs av försäljning och ledarskap - Då är du den vi söker!    MQ Marqet har öppnat en ny butik i Kiruna dit vi söker en butikschef på heltid. Du kommer att driva och leda ett team där kunden står i fokus.   I din roll som butikschef är du ansvarig för butikens försäljning, drift och resultat. Du kommer att få möjligheten att tillsammans med butikens medarbetare skapa en härlig arbetsmiljö där du som ledare driver och leder arbetet.   I ditt arbete som butikschef tillbringar du stor del av din arbetstid i butiken där du coachar, följer upp och fungerar som förebild för säljarna. Du kommer även att få ansvara för varuvisningen enligt MQs koncept och riktlinjer, genom att planera och leda butikskommunikationen avseende t ex kampanjer och försäljningsaktiviteter.   För att lyckas i rollen tror vi att du är en engagerad och inspirerande ledare som motiveras av att utveckla dina säljare och skapa ett vinnarteam som har roligt på jobbet. Genom säljteknik och ett stort intresse i kundmötet skapar du återkommande kunder. Vidare har du god ekonomisk förståelse samt vana att hantera olika IT-system så som schemaläggningssystem och rekryteringssystem.    För att trivas i rollen som butikschef är du en målinriktad och självgående tävlingsmänniska. Att du brinner för mode och trender ser vi som en självklarhet!   Har du tidigare erfarenhet av ledarskap inom detaljhandeln? Toppen, det ser vi som meriterande!   Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.   Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven. Välkommen med din ansökan! MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker. Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande. Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

30 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Säljande reservdelsansvarig

Om oss: Håkanssons Maskinaffär AB är ett familjeägt företag med en lång historia av att leverera kvalitativa premiumprodukter till Kronobergs landsbygd. Sedan 1922 har vi stolt servat våra kunder inom jordbruk, småskaligt skogsbruk, entreprenadverksamhet och grönytevård från våra anläggningar i Växjö och Ljungby. Vi är återförsäljare av Kubotas breda sortiment tillsammans med andra välkända märken, vilket säkerställer en komplett leverans av högkvalitativa maskiner och tjänster. Ditt uppdrag: Vi söker nu en säljande reservdelsansvarig till vår anläggning i centrala Växjö. Du blir ansvarig för reservdelar och tillbehör och är den som ser till att vår verkstad och butik har rätt produkter tillgängliga. Vår butik är uppbyggd kring STIHL:s produkter av batteri- och motordrivna handhållna maskiner. Dina arbetsuppgifter inkluderar att hantera och administrera inkommande beställningar samt att kontrollera och optimera lagersaldon. Vidare ansvarar du för inventering av lager och butik och är den första våra kunder möter när de besöker vår butik. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll inom reservdelshantering med kunskap inom inventering, lageroptimering och inköp. Administration och kundkontakt ingår i tjänsten, vilket förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Som person är du strukturerad, prestigelös och kommunikativ med förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du prioriterar alltid kundens bästa och gör ditt yttersta för att leverera bästa möjliga service. Vi tror att du arbetar inom branschen idag och har kunskap och intresse av våra produkter, och ser möjligheten att utvecklas i en annan roll. Specifik erfarenhet i all ära, men viktigast av allt är din vilja att utvecklas och lära dig nytt. Kunskap i affärssystemet Kobra och truckkort är meriterande, B-körkort är ett krav. Ansökan: Välkommen med din ansökan till [email protected]. Kontakta Johan Löfgren för frågor om tjänsten, 0702099926. Vi hanterar ansökningar löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Platschef XL-BYGG Stenvalls Kalix

Har du ett stort intresse för affärer och kunder? Är du en inspirerande och trygg ledare som brinner för att coacha dina medarbetare och tillsammans utveckla affärsmannaskapet? Som Platschef på XL-BYGG Stenvalls blir du ledare för ett team med fantastiskt engagemang och stark drivkraft.    DET HÄR FÅR DU JOBBA MED  Rollen som Platschef innebär ett helhetsansvar över budget, personal, B2B-försäljning samt att ständigt utveckla verksamheten. Du ansvarar för arbetsmiljö och att företagets policys efterlevs. Det ingår att vara väl insatt i XL-BYGG Stenvalls affärsmål och visioner och att driva verksamheten därefter. Affärsmässighet och initiativförmåga genomsyrar ditt förhållningssätt och du är mån om att nå både kvalitet och höga resultat. Du arbetar både strategiskt och operativt.    Som Platschef ingår du i ledningsgruppen för XL-BYGG Stenvalls och är delaktig i företagets strategiska planering och ledning.   Vi har en gemensam värdegrund som guidar oss i hur vi är mot varandra och mot våra kunder. Vårt värdeord sammanfattas ”ENKELT”. Det innebär att vi strävar efter att vara effektiva, nytänkande, kompetenta, engagerade, lagspelare och trovärdiga.   VI SÖKER  Vi ser att du är en trygg och engagerad ledare som vill arbeta nära och tillsammans med ditt team. I ditt ledarskap har du som utgångspunkt att alla medarbetare ska utvecklas och växa i sin roll. Du gillar att möta människor och har förmågan att skapa och vårda kundrelationer. Du gillar att bygga och skapa affärer och att nå resultat med fokus på kundnöjdhet.   Du har erfarenhet av att leda under förändring och är duktig på att få med dina medarbetare på resan. Du är bekväm i situationer där du snabbt behöver fatta kloka beslut för företaget. Genom dina tidigare arbetslivserfarenheter har du en god förståelse för arbetsflöden och processer och förmågan att se lösningar och effektiviseringar.   Det är meriterande om du har erfarenhet från handel och bygg och vi ser gärna att du har arbetat i en ledande befattning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.    INFORMATION OM TJÄNSTEN   Tillsvidaretjänst med placering i Kalix. Skicka in din ansökan så snart som möjligt i och med att intervjuer sker löpande. Vi behandlar din ansökan med diskretion. Tillträde enligt överenskommelse.    Välkommen med din ansökan!       XL-BYGG Stenvalls - En norrländsk kedja XL-BYGG Stenvalls har 12 anläggningar i norra Sverige, från Kiruna i norr till Umeå i söder. Verksamheten riktar sig mot proffs kunder och privatkunder och erbjuder byggmaterial av hög kvalitet och ett kundanpassat sortiment. Vår ambition är att det ska vara enkelt att handla hos oss med snabb hjälp, genomtänkta tjänster och riktigt hög service. Framför allt är det personalen som är vår styrka. Vi strävar efter att vara en naturlig del av kundernas byggprojekt - oavsett om de är proffs byggare eller hemma fixare. Inte bara med rätt produkter till rätt priser. Vi vill vara med från början till slut och göra allt för att våra kunder ska lyckas med det de bygger. Vi verkar i en bransch som ständigt är i rullning, där det händer mycket från dag till dag. Vi är i en god tillväxt- och utvecklingsresa och vi bollar mycket kollegor sinsemellan för att bli ännu bättre. Tillsammans är vi starka! Tillsammans med över 80 andra bygghandlare i Sverige ingår XL-BYGG Stenvalls i XL-BYGG AB som är en rikstäckande grupp välsorterade, enskilda företag inom byggfackhandeln. Det gör att vi på XL-BYGG Stenvalls kan ta tillvara på fördelarna med att ingå i Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja och samtidigt behålla den småskalighet, lokala anpassning och norrländska förankring som genomsyrar vår verksamhet. Vi ingår i koncernen Stenvalls Trä AB som är ett familjeföretag som startades som ett snickeri i Sikfors i Norrbotten år 1947. Vi har utvecklats till en koncern, från sågkedja till butikskedja. I koncernen har vi också utvecklat flera andra bolag inom olika specialområden, bland annat Kallax Flyg och Genesis IT. En utvecklingsresa som vi bara börjat. För entreprenörskapet är vår livsnerv, att hela tiden utvecklas och bli bättre. Krav: Körkort: * B (Personbil)

25 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024