Head of IT - Hyundai Motor Sweden

Arbetsbeskrivning Är du redo att ge dig ut på en spännande resa med det nyligen etablerade Hyundai Motor Sweden (HMS)? Nu förbereder vi oss för att göra skillnad inom fordonsbranschen och söker därmed en Head of IT till vårt huvudkontor i Stockholm. Som Head of IT på HMS kommer du att spela en avgörande roll i utformningen av vårt tekniska landskap. Du kommer att ansvara för att hantera IT-projekt, affärssystem, infrastruktur och säkerställa en smidig funktionalitet genom alla led. Du kommer att rapportera direkt till CFO och du får möjligheten att göra en betydande inverkan på vår organisations framgång. Här är en glimt av vad du kommer att vara ansvarig för: - Strategi och budget: Hantera IT-budgetar och utforma strategier som stödjer företagets mål, samtidigt som du främjar innovation och effektivitet. - Företagsarkitektur och projektledning: Skapa en stabil arkitektur och leda IT-projekt som stödjer företagets strukturella behov och snabba leverans. - Process- och leverantörsoptimering: Identifiera effektiviseringar i processer och underhåll starka leverantörsrelationer för att säkerställa avancerade lösningar. - Systemutveckling och samarbete: Övervaka alla systemutvecklingar och underhåll, och arbeta nära med Hyundai Motor Europe HQ (HME) för att uppfylla globala säkerhetskrav och främja organisatorisk samstämmighet. I början kommer du att vara själv och ta dig an en mängd olika uppgifter i en hands-on roll. Inom en snar framtid planerar vi att bygga upp ett team med en till två personer, för att stödja dig i ditt arbete. Detta ger dig en unik möjlighet att vara med och forma och påverka vår verksamhet från grunden. Din Profil För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du ha en kandidat- eller masterexamen inom relevant ämne för tjänsten alternativt tillägnat dig kopplad erfarenhet genom tidigare arbete. Du behöver också ha dokumenterad erfarenhet av att hantera IT-budgetar och bred kunskap om IT-koncept. - Du behöver vara flytande i både svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Erfarenhet inom fordonsbranschen är meriterande. - Du bör ha en strategisk vision och kunna genomföra långsiktiga IT-strategier som förutser trender och omvandlar dem till handlingsplaner. Effektiv kommunikation är avgörande för att underlätta förståelse och samarbete. - Organisatorisk förmåga är viktig för att navigera i komplexa utmaningar och hantera flera prioriteringar och deadlines. Vi värdesätter också en Can-Do inställning och problemlösningsförmåga. - Vi letar efter en kandidat med ansvarskänsla som tar initiativ och driver framåt med beslutsamhet. Förhandlingsförmåga är en fördel för att bygga starka och fördelaktiga relationer med leverantörer och partners. Om företaget Hyundai bygger nu upp sin verksamhet med kontor i Stockholm och Malmö. I dagsläget är vi ett 30 tal medarbetare och planerar att stärka upp till närmare 60 personer inom de kommande åren. Bli en av oss på Hyundai, där vår vision om 'Progress for Humanity’ driver allt vi gör. Vi är engagerade i att göra högkvalitativa, miljövänliga mobilitetslösningar tillgängliga för alla, leder vägen för att revolutionera branschen med nollutsläppsfordon, elektrifierade drivlinor, vätgasbränsleteknik och smarta städer. På Hyundai bygger vi inte bara bilar - vi formar framtiden för mobilitet. Nu när vi utökar vår närvaro i Sverige har du möjlighet att bli del av en spännande resa där vi på Hyundai formar framtiden för mobilitet i Sverige. Kontaktuppgifter Denna rekrytering genomförs i samarbete med AutoExecutive, Autorekryterings executive search-avdelning och fordonsbranschens främsta rekryteringspartner. Om du har några frågor angående denna rekryteringsprocess, tveka inte att kontakta Clemens Döring på [email protected] eller ring 070-789 85 81. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!

20 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
IT Operations and Project Manager

Overview We are looking for an experienced IT Operations and Project Manager to join our team and lead the delivery of IT services and projects for a global MedTech manufacturer. You will be responsible for managing the IT operations, infrastructure and support across the Nordics, UK and Ireland. You will also oversee the planning, execution, and monitoring of IT projects, ensuring alignment with business objectives and stakeholder expectations. This is an initial 12 month contract with the possibility of extension or permanent employment. The job is based in Halmstad. This role reports to the Director of IT Operations, and has 5 direct reports. Responsibilities • Manage the IT operations, infrastructure, security, and support for the ensuring high availability, reliability, and performance of IT systems and services. • Lead projects as required, overseeing the initiation, planning, execution, monitoring, following best practices and methodologies. • Coordinate and communicate with internal and external stakeholders, vendors, and partners, ensuring effective collaboration and delivery of IT services and projects. • Manage the IT budget, resources, and risks, ensuring compliance with policies, standards, and regulations. • Provide guidance, coaching, and feedback to the IT team, fostering a culture of excellence, innovation, and continuous improvement. • Report on the status, performance, and outcomes of IT operations and projects, providing insights and recommendations for improvement. Requirements • Bachelor´s degree in Computer Science, Information Systems, Engineering, or related field. • At least 5 years of experience in IT operations and project management, preferably in the MedTech, Healthcare, or Manufacturing industries. • Proven track record of delivering IT projects on time, within budget, and with a quality focus. • Strong knowledge of IT operations, infrastructure, and support best practices and tools. • Knowledge in IT project management methodologies, frameworks, and tools, such as Agile, Scrum, PMBOK, MS Project, Jira, etc. • Excellent communication, presentation, and interpersonal skills, with the ability to communicate effectively with technical and non-technical audiences. • Strong leadership, problem-solving, and decision-making skills, with the ability to manage multiple tasks and priorities in a fast-paced environment. • Fluent in Swedish and English, both written and spoken. Knowledge of other languages is a plus. About the employment The assignment is a consultative assignment with an appointment immediately, for 1 year. As a consultant, you will get an employment in Adecco Sweden. We have collective agreements. We want you to feel good and we offer healthcare benefits, discount on training cards, etc. In order to make you feel safe, you are also covered by insurance and occupational healthcare. The Adecco Group is the world´s leading provider of HR solutions. With more than 32,000 FTE employees and around 5,100 branches, in over 60 countries and territories around the world, we offer a wide variety of services, connecting around 700,000 associates with our clients every day. Read more at www.adecco.com About the application The assignment will be filled immediately and we are therefore recruiting continuously during the application period.  If you have questions about the assignment or the process, you are welcome to contact responsible recruiter Lisa Åberg via 0736847663 Welcome with your application!

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
IT Operations and Project Manager

Overview We are looking for an experienced IT Operations and Project Manager to join our team and lead the delivery of IT services and projects for a global MedTech manufacturer. You will be responsible for managing the IT operations, infrastructure and support across the Nordics, UK and Ireland. You will also oversee the planning, execution, and monitoring of IT projects, ensuring alignment with business objectives and stakeholder expectations. This is an initial 12 month contract with the possibility of extension or permanent employment. The job is based in Halmstad. This role reports to the Director of IT Operations, and has 5 direct reports. Responsibilities • Manage the IT operations, infrastructure, security, and support for the ensuring high availability, reliability, and performance of IT systems and services. • Lead projects as required, overseeing the initiation, planning, execution, monitoring, following best practices and methodologies. • Coordinate and communicate with internal and external stakeholders, vendors, and partners, ensuring effective collaboration and delivery of IT services and projects. • Manage the IT budget, resources, and risks, ensuring compliance with policies, standards, and regulations. • Provide guidance, coaching, and feedback to the IT team, fostering a culture of excellence, innovation, and continuous improvement. • Report on the status, performance, and outcomes of IT operations and projects, providing insights and recommendations for improvement. Requirements • Bachelor´s degree in Computer Science, Information Systems, Engineering, or related field. • At least 5 years of experience in IT operations and project management, preferably in the MedTech, Healthcare, or Manufacturing industries. • Proven track record of delivering IT projects on time, within budget, and with a quality focus. • Strong knowledge of IT operations, infrastructure, and support best practices and tools. • Knowledge in IT project management methodologies, frameworks, and tools, such as Agile, Scrum, PMBOK, MS Project, Jira, etc. • Excellent communication, presentation, and interpersonal skills, with the ability to communicate effectively with technical and non-technical audiences. • Strong leadership, problem-solving, and decision-making skills, with the ability to manage multiple tasks and priorities in a fast-paced environment. • Fluent in Swedish and English, both written and spoken. Knowledge of other languages is a plus. About the employment The assignment is a consultative assignment with an appointment immediately, for 1 year. As a consultant, you will get an employment in Adecco Sweden. We have collective agreements. We want you to feel good and we offer healthcare benefits, discount on training cards, etc. In order to make you feel safe, you are also covered by insurance and occupational healthcare. The Adecco Group is the world´s leading provider of HR solutions. With more than 32,000 FTE employees and around 5,100 branches, in over 60 countries and territories around the world, we offer a wide variety of services, connecting around 700,000 associates with our clients every day. Read more at www.adecco.com About the application The assignment will be filled immediately and we are therefore recruiting continuously during the application period.  If you have questions about the assignment or the process, you are welcome to contact responsible recruiter Lisa Åberg via 0736847663 Welcome with your application!

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Sektionschef

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll: Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att leda, utveckla och generera affärer i vår nya sektion vars verksamhet idag består av ca 25 medarbetare. Din roll innebär att du har ett fullfjädrat verksamhetsåtagande över sektionens två huvudområden, sjukvårdssystem/CBRN, och systemintegration som sker i olika områden inom försvarsmateriel. Du ansvarar över att vunna affärer blir genomförda samt att budget och verksamhetsmål uppnås på ett hållbart sätt för din medarbetare. Till din hjälp har du två gruppchefer som vardera har ansvar för sin del av dessa huvudområden. Du blir en del av avdelningen "Infrastructure & land Systems" ledningsgrupp, där vi tillsammans ser till att vår avdelning klarar de utmaningar vi gemensamt står inför, ser till att vi tillsammans med avdelningens cirka 135 personer kan leverera de åtaganden vi har, klara av vår tillväxt och bidrar till våra affärsmässiga mål samt att våra medarbetare trivs. Din roll: Vi söker dig som har ett prestigelöst arbetssätt och som vill utvecklas tillsammans med oss. Vi tror att du har en god förmåga att skapa förtroende i organisationen samt förmågan att lyfta blicken och tänka helhet. Du har givetvis en grundläggande teknisk utbildning samt flerårig ledarerfarenhet med verksamhetsansvar, antingen från en chefs- eller projektledarroll. Vi ser gärna att du har jobbat med produktutveckling och/eller produktledning gärna inom något av områdets ansvarsområde så som sjukvårdssystem och/eller CBRN. Du får gärna ha ett engagemang som tidvis tjänstgörande soldat eller reservofficer. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av: Du kommer att arbeta och leda en grupp bestående av erfarna ingenjörer, sjuksköterskor och projektledare. Du ingår i avdelningen "Infrastructure & land Systems", som är en av tre avdelningar inom affärsenheten " Tactical Support solutions", som i sin tur är en del av affärsområdet "Dynamics". Vår kund är både svensk och internationell. Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Tveka därför inte att söka redan idag! Varmt välkommen med din ansökan. Har du frågor eller vill veta mer? Kontakta gärna HR: Jessica Lundqvist, [email protected] Unionen: Tomas Hellman, [email protected] AF: Jerker Carlsson, [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
IT Projektledare till framtida uppdrag

Vill du vara en nyckelspelare i framtida IT-initiativ? Har du en passion för projektledning och vill vara med och forma nästa generation av teknologiska lösningar? Detta är en proaktiv annons med målet att hjälpa dig hitta en tjänst som matchar din kompetens och önskade karriärväg. Låter det som den utmaning du söker? Fortsätt läs nedan och ta steget mot en spännande utmaning! Om tjänsten Vi på Adecco söker en engagerad och erfaren IT-projektledare för framtida uppdrag. Vi söker dig som är redo att anta utmaningarna inom den snabbt utvecklande teknologiska framtiden. I rollen som proaktiv ledare får du möjligheten att vara den drivande kraften bakom tekniska initiativ, ledande inom teamet och ansvarig för att forma tekniska projekt från dess konception till dess fullbordan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan exempelvis bestå av: • Ta ledningen för IT-projekt med fokus på innovation och effektivitet. • Utveckla och genomför strategiska projektplaner. • Samordna och inspirera team för att maximera projektets framgång. • Utforska och implementera ny teknik för att möta framtidens krav. Om dig Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av att forma och genomföra strategier för transformation och digitalisering. I rollen som IT-projektledare hos våra kunder ser vi även att du har lätt för att anpassa dig till förändringar och hantera komplexa tekniska utmaningar, samt förmåga att skapa samarbete. Krav: • Cirka 3-5 års erfarenhet av tekniska projekt i ledande position. • Erfarenhet av rollen som projektkoordinator. • Erfarenhet av att utforma och genomföra tekniska strategier. • Stark förståelse för aktuella teknologier och trender. • God kommunikationsförmåga. • Förmåga att navigera genom tekniska förändringar. Om ansökan Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil. Då vi samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du blir kontaktad angående tjänster som aldrig når den öppna marknaden. När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss tidigare. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Kontaktuppgifter Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrika Holm via e-post: [email protected]. Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via e-post: [email protected].  Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan! Välkommen med din intresseanmälan! Sökord: IT-chef, Affärsutveckling, Digitalisering, Ledarskap, Digital Lead, Projektledare, Digital transformation, IT-strategi, Affärsstrategi, Förändringshantering, Verksamhetsutveckling, Förändringsledning, IT-styrning.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Global Technical Specialist

As a Global Technical Specialist for Hitachi Energy, you will work strategically with internal and external communications projects. We are seeking a highly motivated Technical Specialist with experience in SCADA/EMS/DMS/OMS Solutions including analytics and IT/OT integration. The right candidate will be responsible for strategy and design of the technical solutions in the sales opportunities. We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t fulfil all requirements. Your responsibilities You will be responsible for qualifying new opportunities by using analytic and diagnostic skills to match user requirements to Hitachi Energy Network Control Solutions You will perform presentations and demonstrations of the solutions. Responsible for the design of the technical solution strategy of the solution offered to the customer. You will actively participate in bid preparations. You will take responsibility for the development of demo scenarios for customer demos, workshops, and proof of concepts. Developed a deep understanding of the customer challenges through frequent customer visits, meeting a diverse range of existing and potential customers. Living Hitachi Energy's core values of safety and integrity means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background You hold bachelor’s or master’s degree in computer science or software engineering. You hold experience with an electric utility working with IT/OT integration and/or with a system integrator working with integration and analytics in the utility domain. Advantageous to have in-depth understanding of the use of applications within the electric utilities. Broad IT/OT knowledge with experience in 3rd party system integration and IT security. Excellent writing and presentation skills. Flexibility for travel required. Proficiency in English, additional languages such as French an advantage. As personal skills we would like you to be as team player, professional and self-motivated driver of business as well as technology. More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply no later than June 15th! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Annelie Jenåker, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges: Adnan Glibo, +46 107-38 63 78,  Unionen: Karin Ulvemark +46 730-70 01 20, Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387047. All other questions can be directed to Talent Partner Carina Ristrom, [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Head of IT - Hyundai Motor Sweden

Arbetsbeskrivning Are you ready to embark on an exciting journey with the newly established Hyundai Motor Sweden (HMS)? As we gear up to make waves in the automotive industry, we're seeking a visionary Head of IT to join us in our Stockholm head office. If you're passionate about driving innovation and thrive in a dynamic environment, this role might just be your perfect fit. As the Head of IT at HMS, you'll play a pivotal role in shaping our technological landscape. You'll lead the charge in managing IT operations, business systems, and infrastructure, ensuring seamless functionality across the board. Reporting directly to the CFO, you'll have the opportunity to make a significant impact on our organization's success. You will be responsible for: • Budget Management: Take the reins on managing IT budgets, ensuring resources are allocated efficiently to support our strategic initiatives. • Strategic Development: Craft and execute comprehensive IT policies and strategies that align with our business objectives, driving innovation and efficiency. • Enterprise Architecture: Define and maintain a robust enterprise architecture framework, laying the groundwork for scalable and sustainable IT solutions. • Project Management: Lead IT projects from inception to completion, ensuring alignment with enterprise architecture and business needs while maintaining a focus on timely delivery. • Process Optimization: Identify opportunities to streamline processes, leveraging technology to enhance operational efficiency and drive business growth. • Vendor Management: Cultivate strong relationships with vendors, overseeing contract negotiations and procurement processes to ensure the delivery of cutting-edge solutions. • System Development: Oversee the development, support, and maintenance of all local and global systems utilized by HMS, including SAP, BI platforms, and agency systems, while ensuring data integrity and security. • Collaboration: Partner closely with Hyundai Motor Europe HQ (HME) to implement global security requirements, fostering collaboration and alignment across the organization. In the beginning, you will be on your own, tackling a variety of tasks in a hands-on role. In the near future, we plan to build a team of one to two individuals to support you in your work. This provides you with a unique opportunity to be involved in shaping and influencing our operations from the ground up. Din Profil In order to be a good fit for this position you should hold a Bachelor’s or master’s degree in information technology, computer science, management information systems, or a related field. Additionally, you should possess broad knowledge of IT concepts and technologies, along with extensive experience in IT project management, covering all aspects from concept to delivery. A background in business and IT alignment is essential. Proficiency in both Swedish and English, both written and verbal, is required. Experience in the automotive industry is considered advantageous. You are equipped with strategic vision, capable of not only crafting but also executing long-term IT strategies that anticipate future trends and seamlessly translate them into actionable plans. Effective communication is pivotal; the ability to articulate complex technical concepts to a diverse audience foster understanding and alignment across the board. We highly value problem-solving acumen and a Can-Do attitude. You should possess the ability to analyze requirements, leading to the creation of innovative technical solutions. Adaptability is indispensable in our rapidly changing industry; embracing new ideas and approaches with enthusiasm is not just encouraged but essential. We place great importance on an ownership mentality - a candidate who takes initiative and propels initiatives forward with unwavering determination and resilience. Negotiation skills are a significant advantage; securing favorable outcomes in vendor contracts and partnerships not only adds value but also builds mutually beneficial relationships. Om företaget Hyundai is now expanding its operations with offices in Stockholm and Malmö. Currently, we have around 30 employees and plan to strengthen our team to nearly 60 people in the coming years. Join us at Hyundai, where our vision of 'Progress for Humanity' drives everything we do. We're committed to making high-quality, environmentally-friendly mobility accessible to all, leading the charge in revolutionizing the industry with zero-emission vehicles, electrified powertrains, hydrogen fuel cell technology, and smart cities. At Hyundai, we're not just building cars - we're shaping the future of mobility. As we expand our presence in Sweden, you have the opportunity to be part of an exciting journey and join us at Hyundai to shape the future of mobility in Sweden and beyond. Kontaktuppgifter This recruitment is conducted in collaboration with AutoExecutive, Autorekrytering’s executive search division and the automotive industry's premier recruitment partner. If you have any questions regarding this recruitment process, please feel free to contact Clemens Döring at [email protected] or call 070-789 85 81. We eagerly anticipate receiving your application!

15 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Ta nästa steg i karriären som CTO i innovativt företag!

Har du flera års erfarenhet från en teknisk roll och är redo för nästa spännande steg i karriären? Brinner du dessutom för ny teknik, utveckling och hållbarhet? Då kan rollen som CTO hos Celwise vara något för dig! Celwise är ett innovativt företag som utvecklat en avancerad och patenterad teknologi för papperstillverkning som förändrat pappersindustrin för alltid. Celwise befinner sig just nu i en expansionsfas och söker därför en CTO för att leda den tekniska utvecklingen och innovationen i bolaget. Här får du chans att arbeta med teknikutveckling samtidigt som du bidrar till ett mer hållbart samhälle! Låter det som något för dig? Ansök redan idag! OM TJÄNSTEN Celwise är ett innovativt företag i hållbarhetsbranschen som under det senaste decenniet utvecklat en avancerad och patenterad teknologi för papperstillverkning. Tack vare flera genombrottsteknologier som Celwise har tillämpat eller utvecklat har de skapat en process som förändrar sättet papper tillverkas och formas på. Det som förr endast var möjligt för plast kan nu göras bättre i papper, vilket bidrar till ett mer miljövänligt samhälle. Celwise går nu in i nästa expanderingsfas och söker därför en CTO till deras kontor i Norrköping. Som CTO hos Celwise kommer du erbjudas en central roll i bolaget från dag ett. Ditt huvudansvar kommer vara att leda den tekniska utvecklingen och innovationen och dina arbetsuppgifter kommer vara av bred karaktär med tekniken i fokus. På sikt kommer du även att leda Celwises teknikteam och stötta företagets kunder, som är några av världens mest kända varumärken, med din tekniska expertis. Tjänsten passar dig med ca 5, eller mer, års arbetslivserfarenhet från en teknisk roll och som är redo för nästa spännande steg i karriären. Vi ser gärna även att du har erfarenhet från ett mindre företag eller startup-bolag samt att du kan omsätta teori till praktik i ditt arbete då det är en stor del av rollen. Du kommer välkomnas till en platt organisation med högt i tak där du får vara en nyckelspelare från dag ett. Du kommer erbjudas goda utvecklingsmöjligheter både i din roll och inom bolaget samt få chans till att påverka dina arbetsuppgifter. Detta är en unik möjlighet där du kommer att få arbeta med nya tekniker och innovativa produkter samtidigt som du bidrar till en mer hållbar framtid! Du erbjuds: - En tjänst på ett företag i framkant som är på en spännande tillväxtresa. - En unik karriärmöjlighet där du får chans till att påverka och sätta din egen prägel på rollen. - En arbetsgivare som arbetar för ett mer hållbart samhälle. - En roll där du får driva verksamhetens teknikutveckling och arbeta med innovativa tekniker och produkter. - Möjligheten att bli en del av ett positivt och engagerat team med mycket teknisk kompetens och som har roligt tillsammans på jobbet. - En arbetsgivare med välkända och strategiska investerare som finansierar expansion samt några av världens mest kända varumärken som kunder. - En mycket erfaren och internationell ledningsgrupp. - Goda karriär- och utvecklingsmöjligheter i din roll och inom verksamheten. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utveckla och implementera tekniska lösningar i bolaget. * Undersöka och utvärdera ny teknik för att förbättra verksamheten. * Leda teknikteamet för att säkerställa effektivitet och kreativitet. * Stötta företagets säljfunktion med teknisk expertis i dialog med kunder och leverantörer. * Ansvara över bolagets utvecklingsarbete för att säkerställa att det genomförs på bästa sätt. * Koordinera och följ upp andra delar av utvecklingsarbetet, exempelvis test. * Rapportera till VD. VI SÖKER DIG SOM - Har en teknisk högskoleexamen, exempelvis inom maskinteknik, el/automation eller annan likvärdig ingenjörsutbildning. - Har ca 5, eller mer, års arbetslivserfarenhet från en teknisk roll där du arbetat med produktutveckling. Gärna i ett mindre företag eller startup-bolag. - Har erfarenhet inom agila arbetssätt. - Har ett stort intresse för ny teknik. - Har kunskap och erfarenhet inom patentering. - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då det krävs i det dagliga arbetet. Det är meriterande om du : - Har erfarenhet inom AI och/eller 3D-print. - Har erfarenhet från pappers- eller plastindustrin. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Innovativ - Problemlösande - Kommunikativ - Självgående Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Celwise Group has over the last decade developed a new advanced technology to create a system and process which radically changes the way paper is made and formed. We call this the Celwise Technology (pat.pend). Thanks to the marriage of many advanced and recent breakthrough technologies which Celwise has applied or developed, the paper making and forming industry is changed forever. What’s impossible for formed or folded paper or pulp is now a reality. What was only possible for plastics can now be done better in paper and molded pulp.

13 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Enhetschef till Digitaliseringsavdelningen vid E-hälsomyndigheten

Vi utvecklar en digital infrastruktur för hälsodata! Var med och förbättra hälsan i Sverige Samhället utvecklas fort och ny teknik ger oss stora möjligheter att förbättra hälsan i Sverige och göra livet lite enklare. E-recept och Läkemdeleskollen är exempel på hur vi utnyttjar tekniken idag. Men för att fullt ut kunna dra nytta av de möjligheterna som finns krävs en stabil digital nationell infrastruktur som gör det möjligt att dela och använda hälsodata på ett säkert sätt. Det håller vi på att bygga nu. Vill du vara med och göra vår hälsa bättre och mer tillgänglig? Vi utvecklar och vi växer. Välkommen till oss! Vi söker nu en enhetschef till vår nya enhet för utveckling av avdelningens processer och utvecklingsmetoder - Operational Excellens i Stockholm/Kalmar! Du är en trygg ledare med praktisk erfarenhet av agila arbetssätt och intresse för organisationsutveckling för att leda och stötta vår virtuella organisation! Du är genuint intresserad av människor och tycker om att skapa förutsättningar för andra att lyckas i sitt arbete. Du har kunskaper i mjukvaruutveckling och vill vara med på en utveckling mot ett agilt och produktfokuserat arbete. Enhetens uppdrag är att utveckla avdelningen i enlighet med myndighetens uppdrag och vidareutveckla arbetssätten. Den är en del av avdelningen digitalisering som även består bland annat av Utvecklingenheter, Arkitektur, UX, SecOps och service och support. Om tjänsten Som enhetschef har du personalansvar för medarbetare som ingår i effektiva och självgående team. Ditt viktigaste uppdrag är att skapa rätt förutsättningar för deras arbete, både som individer och som team.   Du har ett nära samarbete med teamen och är länken mellan myndighetens övergripande strategi samt chefer och medarbetare inom egna avdelningen och på andra avdelningar. Tar tillsammans med medarbetare fram och genomför praktiskt stöd, strukturer och lösningar för vår nybildade virtuella organisation, dess roller, tåg och team. Du arbetar med kompetensutveckling för långsiktig kompetensförsörjning. Vidare hanterar du upphandlingar samt budget och uppföljning av givna finansiella ramar. På enheten finns det så kallade LACE:et (Lean center of excellens) Du ser också till att vi fortsätter att utveckla en god myndighetskultur och att vi strävar efter vår ledarskapsidé. Om dig Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Vi söker därför dig som leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra samt skapar engagemang och delaktighet. Du kommunicerar också på ett tydligt sätt. Du tänker taktiskt utifrån strategiska ramar och har ett brett perspektiv på frågor. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar till detta. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt. Du ska även ha:  • Relevant universitets- eller högskoleexamen eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga • Minst 5 års erfarenhet av att samordna och leda förändring i stora eller medelstora organisationer • Minst 5 års erfarenhet av att leda medarbetare och grupper i rollen som chef • Goda kunskaper om en utvecklingsorganisations processer i en statlig eller medicintekniskt reglerad verksamhet • Praktisk erfarenhet av agil produktutveckling, god kännedom om SAFe-ramverket • Mycket god kunskap i svenska, tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har:  • Praktisk erfarenhet av att samordna frågor inom samt mellan olika organisationer • Erfarenhet av att ansvara för och leda och ett så kallat LACE eller liknande funktion • Erfarenhet att leda möten med chefer, ledningsgrupper och team. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta för dagens och framtidens e-hälsa. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner såsom friskvårdsbidrag och förtroendearbetstid. E-hälsomyndigheten vill vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder möjligheten till att arbeta delvis på distans. Anställningen är tillsvidare med inledande 6 månader provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm. E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av avdelningschef Jakob Algulin på tel: 010-106 07 08, HR-specialist Charlotte Wikhagen på tel: 010-106 08 32, Fabian Göransson, Saco på tel 010-458 62 34 och Ingela Gångfeldt, -ST på tel 010-458 62 90. Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv senast 2024-06-04! En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör e-hälsa och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Vi erbjuder också ett antal e-hälsotjänster och digitala lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. E-recepttjänsten och Covidbevis är de mest kända. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e- hälsa. Hos oss arbetar drygt 370 medarbetare fördelat på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se. Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

13 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Enhetschef till Digitaliseringsavdelningen vid E-hälsomyndigheten

Vi utvecklar en digital infrastruktur för hälsodata! Var med och förbättra hälsan i Sverige Samhället utvecklas fort och ny teknik ger oss stora möjligheter att förbättra hälsan i Sverige och göra livet lite enklare. E-recept och Läkemdeleskollen är exempel på hur vi utnyttjar tekniken idag. Men för att fullt ut kunna dra nytta av de möjligheterna som finns krävs en stabil digital nationell infrastruktur som gör det möjligt att dela och använda hälsodata på ett säkert sätt. Det håller vi på att bygga nu. Vill du vara med och göra vår hälsa bättre och mer tillgänglig? Vi utvecklar och vi växer. Välkommen till oss! Vi söker nu en enhetschef till vår nya enhet för utveckling av avdelningens processer och utvecklingsmetoder - Operational Excellens i Stockholm/Kalmar! Du är en trygg ledare med praktisk erfarenhet av agila arbetssätt och intresse för organisationsutveckling för att leda och stötta vår virtuella organisation! Du är genuint intresserad av människor och tycker om att skapa förutsättningar för andra att lyckas i sitt arbete. Du har kunskaper i mjukvaruutveckling och vill vara med på en utveckling mot ett agilt och produktfokuserat arbete. Enhetens uppdrag är att utveckla avdelningen i enlighet med myndighetens uppdrag och vidareutveckla arbetssätten. Den är en del av avdelningen digitalisering som även består bland annat av Utvecklingenheter, Arkitektur, UX, SecOps och service och support.   Om tjänsten Som enhetschef har du personalansvar för medarbetare som ingår i effektiva och självgående team. Ditt viktigaste uppdrag är att skapa rätt förutsättningar för deras arbete, både som individer och som team.   Du har ett nära samarbete med teamen och är länken mellan myndighetens övergripande strategi samt chefer och medarbetare inom egna avdelningen och på andra avdelningar. Tar tillsammans med medarbetare fram och genomför praktiskt stöd, strukturer och lösningar för vår nybildade virtuella organisation, dess roller, tåg och team. Du arbetar med kompetensutveckling för långsiktig kompetensförsörjning. Vidare hanterar du upphandlingar samt budget och uppföljning av givna finansiella ramar. På enheten finns det så kallade LACE:et (Lean center of excellens) Du ser också till att vi fortsätter att utveckla en god myndighetskultur och att vi strävar efter vår ledarskapsidé. Om dig Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Vi söker därför dig som leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra samt skapar engagemang och delaktighet. Du kommunicerar också på ett tydligt sätt. Du tänker taktiskt utifrån strategiska ramar och har ett brett perspektiv på frågor. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar till detta. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt. Vi söker dig som har:  • Relevant universitets- eller högskoleexamen eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga • Minst 5 års erfarenhet av att samordna och leda förändring i stora eller medelstora organisationer • Minst 5 års erfarenhet av att leda medarbetare och grupper i rollen som chef • Goda kunskaper om en utvecklingsorganisations processer i en statlig eller medicintekniskt reglerad verksamhet • Praktisk erfarenhet av agil produktutveckling, god kännedom om SAFe-ramverket • Mycket god kunskap i svenska, tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har:  • Praktisk erfarenhet av att samordna frågor inom samt mellan olika organisationer • Erfarenhet av att ansvara för och leda och ett så kallat LACE eller liknande funktion • Erfarenhet att leda möten med chefer, ledningsgrupper och team. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta för dagens och framtidens e-hälsa. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner såsom friskvårdsbidrag och förtroendearbetstid. E-hälsomyndigheten vill vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder möjligheten till att arbeta delvis på distans. Anställningen är tillsvidare med inledande 6 månader provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm. E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av avdelningschef Jakob Algulin på tel: 010-106 07 08, HR-specialist Charlotte Wikhagen på tel: 010-106 08 32, Fabian Göransson, Saco på tel 010-458 62 34 och Ingela Gångfeldt, -ST på tel 010-458 62 90. Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv senast 2024-06-04! En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör e-hälsa och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Vi erbjuder också ett antal e-hälsotjänster och digitala lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. E-recepttjänsten och Covidbevis är de mest kända. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e- hälsa. Hos oss arbetar drygt 370 medarbetare fördelat på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se. Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

13 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024