Ekonomiassistent

Sök bland 297 lediga jobb som Ekonomiassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Ekonomiassistent till Tecomatic AB

Om företaget Med miljön och klimatet i fokus arbetar vi på Tecomatic med våra kunder för att säkra renare vatten, en starkare infrastruktur och en bättre miljö. Vi projekterar och färdigställer erosionsskydd och anläggningar för rening av dagvatten samt sedimenttömning av dammar. Genom vår unika kompetens och mångåriga praktiska erfarenhet är vi en värdefull aktör i allt från rådgivning till hela entreprenader. Tecomatic har hela Sverige som verksamhetsområde med kontor i Stockholm, Kalmar och Örnsköldsvik. Läs gärna mer på vår hemsida www.tecomatic.com Tjänstebeskrivning Är du en stjärna på löpande redovisning? Önskar du att vidareutveckla dina ekonomiska kunskaper? Då kan det vara dig vi söker. Vår organisation växer och vi förstärker med ytterligare en kollega. Välkommen med din ansökan! En stor del av arbetet kommer att handla om löpande bokföring, fakturering, hantering av in- och utbetalningar samt diverse avstämningar. Du kommer att stämma av balanskonton och göra månadsbokslut samt vara behjälplig vid årsbokslut. Utöver detta tillkommer arbetsuppgifter så som reskontraadministration och hantering av tidrapporter och utlägg. Du fungerar som en servicefunktion gentemot organisationen, kunder och leverantörer när det gäller andra vanligt förekommande administrativa uppgifter. Då du har många både interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad, social och positiv. Vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter: • Koordinering av möten och andra företagsevent • Bistå projektledarna med administrativa uppgifter • Assistera vid upphandlingar och inköp av material • Framtagande av interna instruktioner / dokumenthantering • Uppdatering / administration kring företagets fordonspark I denna roll erbjuds du möjligheten att utvecklas inom området lön. Företagets löneadministration är idag utlagd på extern part och vår plan är att ta hem denna. Det här gör att du får chansen att på sikt administrera våra anställdas löner som till antalet är ett 30-tal. Tjänsten är ny så du kommer få ett stort mandat i utformningen av rollen och utveckling av rutiner och processer kopplat till området. Du kommer att ha ett nära samarbete med och vara ett viktigt administrativt stöd till olika avdelningar inom företaget. Du uppskattar flexibilitet, trivs med att arbeta med olika projekt och har en positiv inställning till förändring. Som ekonomiassistent hos oss ingår du i ett engagerat team och du rapporterar direkt till Ekonomichef. Tjänsten är heltid och placeringsorten är Kalmar. Kvalifikationer Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi / redovisning och som har jobbat några år med ovan beskrivna ekonomiuppgifter. Självklart har du goda kunskaper i Officepaketet med tyngdpunkt i Excel. Du kan uttrycka dig väl på svenska, i såväl tal som skrift. Tjänsten som ekonomiassistent förutsätter insikt i och förmåga att tillämpa gällande regelverk inom ekonomiområdet. Eftersom arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med andra människor behövs kommunikativ skicklighet och stor samarbetsförmåga. Vi söker dig som har en förmåga att självständigt planera och driva ditt arbete och kan prioritera när det behövs. Vidare är du en person som har sinne för siffror och är noggrann, strukturerad och analytisk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vad erbjuder vi dig? Vi ger dig en spännande resa i en organisation som växer, där det ständigt är något på gång och där din röst räknas. Vi på Tecomatic är en familjär arbetsplats med många skratt och gemensam kafferast varje dag. Vi ställer höga krav på oss själva, men prestige tror vi inte alls på. Snabba beslutsvägar och nya förslag välkomnas och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina erfarenheter och idéer! Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt på telefon 0734-666 884 eller e-post [email protected] Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, senast XX 2024. I den här rekryteringen kommer vi att arbeta med ett löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag. Med anledningen av den nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Funderar du på att flytta till Kalmar län? Då kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På www.flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

16 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Sommarjobba som redovisningsekonom

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Nu söker vi en redovisningsekonom för ett uppdrag över sommarn till vår kund i Umeå. Du kommer ingå i ett engagerat team som stöttar och ger högkvalitativ service till företagets nordiska slutkunder. Tjänsten är ett sommarvikariat under perioden juni-augusti med goda chanser till förlängning.  Primära arbetsuppgifter: • Registrera inbetalningar i olika valutor i olika system. • Hantera återbetalningar till kunder • Kundreskontra • Bankkontoavstämningar Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, 40 timmar i veckan med arbetstider måndag – fredag 8–17. Uppdragets period sträcker sig från och med 3/6–2024 fram till 30/8–2024. Du anställs av oss på The Place och arbetar som konsult på vårt kundföretag i Umeå. Vem vi tror att du är För att lyckas och trivas i rollen, tror vi att du har följande bakgrund: • En pågående utbildning eller har examen i civilekonomiprogrammet • Gärna tidigare erfarenhet från en ekonomiavdelning inom kundreskontra och redovisning • God förståelse för affärssystem • Svenska och engelska flytande i tal och skrift • Erfarenhet av att arbeta med utländska valutor är meriterande Vi tror att du är en positiv, flexibel och serviceinriktad person. Du har god samarbetsförmåga, är noggrann och effektiv. Vi tror även att du motiveras och tar ansvar över dina arbetsuppgifter på egen hand, samtidigt som du trivs att arbeta tillsammans med andra kollegor för att utveckla teamets arbete. Kundföretaget Vårt kundföretag är ett globalt finansieringsföretag som ingår i en större koncern. De skapar anpassade finansieringslösningar för både partners och kunder som bidrar till tillväxt och effektivitet. I Norden är de ca 230 anställda och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Umeå, Helsingfors och Oslo. The Place – Where happy work happens Låter detta intressant? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Ekonomiassistent 50% till Solberga pastorat

Vi söker nu en Ekonomiassistent, med omfattning 50%, för vårt fastighetsbolag Jörlanda prästgårdsbostäder. Sista ansökningsdag senast den 30 maj. Är det dig vi söker? Välkommen till Solberga pastorat och våra tre församlingar Solberga, Jörlanda och Hålta. Våra församlingar finns på kuststräckan mellan Kungälv och Stenungsund invid Hakefjorden. Gudstjänstlivet i våra församlingar präglas av att många församlingsbor regelbundet kommer till våra gudstjänster. Här möts också västkusttradition och influenser från nyinflyttade från storstaden. Solberga pastorat söker just nu en Ekonomiassistent på deltid för vårt fastighetsbolag Jörlanda prästgårdsbostäder. Omfattningen kommer vara 50%. Placering: Jörlanda Huvudsakliga arbetsuppgifter Hantering av hyror; fakturor och inbetalningar Leverantörsbetalningar Påminnelsehantering mm Avstämningar Kontakt med hyresgäster Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi och några års arbetslivserfarenhet som Ekonomiassistent. Vi tror också att du kommunicerar väl på svenska i tal och skrift. Som person är du utåtriktad och service minded. I den här rollen är det även viktigt att du är proaktiv och tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt. Till sist tror vi att du trivs i en roll med breda kontaktytor! Du kommer att ha övrig personal på pastorsexpeditionen som dina närmaste medarbetare. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, att du är medlem i Svenska kyrkan och delar dess tro och värderingar. Information om tjänsten Lämnas av Yvonne Haag, tel. 0303-66964 Facklig företrädare Vision: Lars Svernling 0523-668410

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Ekonomiassistent på deltid (60%) till Företag i Landskronatrakten

Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad kvalitetsleverantör med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Ekonomiassistent på deltid (60%) till Företag i Landskronatrakten Är du en Ekonomiassistent som vill du jobba med ett prestigelöst gäng och tycker det är kul med siffror? Är du en strukturerad och positiv person som tycker om att både arbeta självständigt och tillsammans med andra i ett växande och framgångsrikt företag? Då ska du se hit! Här erbjuds du en deltidstjänst på 60% men som eventuellt kan bli 100% på sikt Arbetsuppgifter: Som Ekonomiassistent kommer du framför allt arbeta med leverantör- och kundreskontra samt sköta vissa avstämningar och diverse kontorsuppgifter. Om dig: Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande och erfarenhet av liknande arbete. Du är en fixare som gillar siffror och har goda kunskaper i Officepaketet och i synnerhet av Excel. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du är en självständig, noggrann och företagsam person. Du trivs där det händer mycket och har inget emot förändringar. Vidare, är du kommunikativ, lättsam och jordnära som person. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid(60%) Placering i Landskrona. Start enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta Kristian Berglund, Standby Workteam, tel. 0709-605372. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Ekonomiassistent

Ekonomiadministratör till dynamiskt team på Chalmers! Är du en person som trivs i en samarbetsorienterad miljö och vill vara en del av ett dedikerat team på Chalmers? Då kan du vara den person vi letar efter! Om ekonomifunktionen på Chalmers Ekonomifunktionen på Chalmers präglas av en professionell hantering av vår ekonomistyrning och ekonomiadministration. Funktionen finns representerad både i det verksamhetsnära arbetet på våra 13 ämnesinstitutioner och i den lärosätesövergripande ledningen med sina stödorgan. Chalmers är ett tekniskt- och naturvetenskapligt universitet med uppdrag att skapa och sprida kunskap, kompetens och lösningar som alla har nytta av, såväl individ som samhälle. Allt för ett en hållbar framtid. Antalet anställda uppgår till ca 3 000 personer och årligen utbildas ca 11 000 studenter på våra två campus Johanneberg och Lindholmen. Beskrivning av tjänsten Nu söker vi en entusiastisk och pålitlig ekonomiassistent som kommer att arbeta tillsammans med vårt team av erfarna ekonomer och controllers. Du kommer genom att delta i olika ekonomiflöden stötta dina kollegor och vara en nyckelspelare i teamet. Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning och är intresserad av ekonomi. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: - Löpande bokföring och ekonomisk rapportering - Bokföring av transaktioner, inklusive utredning - Insamling och hantering av underlag - Fakturering inom och utanför Chalmers - Anläggningshantering - Övrig ekonomiadministration Anställningsform Tidsbegränsad anställning på heltid under ett år. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Är nyutbildad inom ekonomi eller har praktisk erfarenhet av ekonomiarbete - Van användare av digitala stödsystem - Är strukturerad och gillar ordning och reda - Är noggrann och har god analytisk förmåga - Trivs med att arbeta i team och har förmågan att kommunicera effektivt - Har en positiv attityd och är redo att ta dig an nya utmaningar - Kan arbeta självständigt Då rollen kan komma att ändras löpande, utifrån behov ser vi att du är prestigelös och beredd på att hoppa in i olika flöden för att avlasta och driva frågor. Du kommer att ha ett mycket nära samarbete med övriga kollegor på den central ekonomiavdelningen där du kan få hjälp och stöd i ditt dagliga arbete. Att arbeta på Chalmers Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid. Våra förmåner för anställda omfattar bland annat: ⦁ Flexibilitet att arbeta på distans med hänsyn till verksamhetens behov.  ⦁ Semester upp till sju veckor per år. ⦁ Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid. ⦁ Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid. Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers. Ansökningsförfarande Ansökan ska vara märkt med namn och referensnummer 20240305. Dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan: CV Personligt brev • 1-2 sidor Övrigt (valfritt) • Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag: 2024-05-28 Vid frågor, vänligen kontakta Maria Hallin, enhetschef Verksamhetscontrolling [email protected] Per Setterberg, avdelningschef Planering, Analys, Ekonomi (PAE), [email protected] *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***   Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!

16 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Ekonomiassistent på deltid (60%) till Företag i Landskronatrakten

Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad kvalitetsleverantör med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Ekonomiassistent på deltid (60%) till Företag i Landskronatrakten Är du en Ekonomiassistent som vill du jobba med ett prestigelöst gäng och tycker det är kul med siffror? Är du en strukturerad och positiv person som tycker om att både arbeta självständigt och tillsammans med andra i ett växande och framgångsrikt företag? Då ska du se hit! Här erbjuds du en deltidstjänst på 60% men som eventuellt kan bli 100% på sikt Arbetsuppgifter: Som Ekonomiassistent kommer du framför allt arbeta med leverantör- och kundreskontra samt sköta vissa avstämningar och diverse kontorsuppgifter. Om dig: Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande och erfarenhet av liknande arbete. Du är en fixare som gillar siffror och har goda kunskaper i Officepaketet och i synnerhet av Excel. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du är en självständig, noggrann och företagsam person. Du trivs där det händer mycket och har inget emot förändringar. Vidare, är du kommunikativ, lättsam och jordnära som person. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid(60%) Placering i Landskrona. Start enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta Kristian Berglund, Standby Workteam, tel. 0709-605372. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Ekonomiassistent på deltid (60%) till Företag i Landskronatrakten

Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad kvalitetsleverantör med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Ekonomiassistent på deltid (60%) till Företag i Landskronatrakten Är du en Ekonomiassistent som vill du jobba med ett prestigelöst gäng och tycker det är kul med siffror? Är du en strukturerad och positiv person som tycker om att både arbeta självständigt och tillsammans med andra i ett växande och framgångsrikt företag? Då ska du se hit! Här erbjuds du en deltidstjänst på 60% men som eventuellt kan bli 100% på sikt Arbetsuppgifter: Som Ekonomiassistent kommer du framför allt arbeta med leverantör- och kundreskontra samt sköta vissa avstämningar och diverse kontorsuppgifter. Om dig: Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande och erfarenhet av liknande arbete. Du är en fixare som gillar siffror och har goda kunskaper i Officepaketet och i synnerhet av Excel. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du är en självständig, noggrann och företagsam person. Du trivs där det händer mycket och har inget emot förändringar. Vidare, är du kommunikativ, lättsam och jordnära som person. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid(60%) Placering i Landskrona. Start enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta Kristian Berglund, Standby Workteam, tel. 0709-605372. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Ekonomiassistenter (levreskontra) till Peab, Ängelholm

Är du en framåt, nyfiken och noggrann ekonomiassistent? Då har du nu möjligheten att bli en del av Peab i Ängelholm. Vi söker passionerade individer som vill vara en del av en öppen, prestigelös arbetsplats med en härlig arbetsatmosfär. Som ekonomiassistent kommer du ingå i Peab och arbeta med spännande och varierande uppgifter. Konsultuppdraget startar omgående med en sex månaders visstidsanställning, och för rätt person finns möjlighet till förlängning och eventuell övertag hos kund därefter. Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Löpande redovisning - Kund/ Leverantöreskontra - Månads- och bankavstämningar - Påminnelser - Utbetalningar - Nyuppläggning av leverantörer - Momsfrågor - Allmän kontorsadministration/inköp/fakturahantering I ditt arbete ingår också att hjälpa, stötta dina kollegor i olika ekonomifrågor och även dela med dig av din kunskap. Vem är du? Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är flexibel, social, strukturerad och prestigelös. Att trivas med att arbeta i team och att dela med dig av din kunskap är en självklarhet för dig. Du är van användare av ekonomisystem och har lätt för att sätta dig in i nya. Flytande svenska i tal och skrift samt förståelse för engelska är ett krav. Om verksamheten Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 60 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm. Det är viktigt för oss att du delar deras kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det Peab gör. Varmt välkommen med din ansökan men vänta inte med att skicka in din ansökan! Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Ta steget in i en stimulerande arbetsmiljö där ditt engagemang och din kompetens kommer att uppskattas och belönas. Peab Support ser fram emot att välkomna en ny stjärna till sitt team! Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

16 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Ekonomiassistent

Flora Assistans är ett bolag som anordnar assistans för funktionshindrade personer, både barn och vuxna. Vi söker nu en driven, lojal, och noggrann ekonomiassistent till vårt kontor. Du kommer att arbeta med bokföring, in- och utbetalningar, fakturering, löner, budgetarbete, avstämningar, förberedelser till bokslutsarbete m m. Vi arbetar med affärssystemen Fortnox, Visma 600 m fl och det är önskvärt att du är bekant med dessa. Arbetet ställer stora krav på noggrannhet och lojalitet samtidigt som du måste vara fokuserad och ha god social kompetens. Arbetet kräver att du behärskar svenska i tal och skrift. Urval sker löpande och vi ber dig därför skicka in din ansökan snarast. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till PEAB i Ängelholm

Utvecklas och utmanas som ekonomiassistent tillsammans med ett företag som investerar och interagerar med sina medarbetare! Det finns nu en möjlighet för dig som är i början av ekonomikarriären att omgående ta dig an en roll som ekonomiassistent på kontoret i Ängelholm! Ansök redan idag, vi går igenom urvalet löpande. OM TJÄNSTEN Som börsnoterade vid NASDAQ Stockholm är Peab en väletablerad verksamhet men med ett stort hjärta. I Valhall Park utanför Ängelholm arbetar koncernens nordiska shared service center Peab Support. Ekonomiavdelningen som består av leverantörsreskontra och kundreskontra arbetar dagligen med att supportera organisationen i ekonomiska ärenden i en utvecklande anda. Här finns det ett stort engagemang med spetskompetens! Academic Work söker därav för Peabs räkning en ekonomiassistent till deras avdelning inom leverantörsreskontra. Behovet är omgående och vi söker dig som är intresserad av att ta sig an en roll med positiv energi i en utvecklande miljö. I denna tjänst får du ta klivet in i en supporterande ekonomiroll på en stor ekonomiavdelning som ger dig en möjlighet att både växa och ta ansvar. Som ekonomiassistent arbetar du med leverantörsreskontra, i ett nära samarbete med ditt team i en positiv och välkomnande miljö där du ges möjligheten att sätta dig in i varierande arbetsuppgifter högt som lågt. Du erbjuds - Ett initialt konsultuppdrag på 6 månader med god chans till förlängning ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Sköta leverantörsreskontra * Månads- och bankavstämningar * Hantera utbetalningar * Hantera uppläggning av leverantörer * Hantering av påminnelser * Momsfrågor VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från Universitet/Högskola/KY/YH - Har ett tydligt ekonomi- och systemintresse - Har erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration - Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift Det är även meriterande om du har goda erfarenheter av Excel, van vid att hantera större mängder data. Stor vikt i denna process kommer dessutom läggas på din motivation och inställning för tjänsten samt dina personliga egenskaper. Som person ser vi att du är: * Strukturerad * Samarbetsvillig * Flexibel Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024