Ekonomichef

Sök bland 95 lediga jobb som Ekonomichef och börja ditt nya yrkesliv idag!

CFO

Därför är du viktig Med ytterligare ett förvärv blev vi dubbelt så stora över en natt - en spännande resa som vi ser fram emot! Som CFO kommer du att vara en viktig pusselbit för oss, där tar du ansvar för att skapa vår nya plattform för gemensamma analyser och uppföljningar. Dessa bidrar till att vi kan nå våra framtida mål och förverkliga ännu fler visioner. Vi hoppas att du vill vara med och forma den här resan med oss! Det här är Prototypen I vår industrikoncern, som idag går under namnet Prototypen, finns våra bolag Östrand & Hansen AB, Hjo Verktyg AB och Karlskoga Automation AB. Vi är en partner som ger idéer och råd och fungerar som bollplank när det gäller att utveckla kundernas produktion. Vi har en stor spännvidd i våra tjänster - allt från mekanikkonstruktion, elkonstruktion, PLC- & robotprogrammering, elskåpsbyggnation, egen komponenttillverkning i våra avancerade maskinparker, till montering, leverans och driftsättning av kompletta lösningar och system. Vi utför även service och reparationer på verktyg och maskiner. Totalt är vi ca 60 medarbetare och har en omsättning på drygt 120 miljoner. Vår kultur Vi har en öppen och välkomnande företagskultur. Här får du arbeta i en utvecklande och uppmuntrande miljö där du utvecklas tillsammans med kompetenta kollegor. Merparten av det vi levererar är specialanpassat utifrån kundens behov och önskemål. Varje projekt är således unikt. I våra projekt arbetar vi kontinuerligt för att skapa en hållbar konsumtion och produktion, med bas i de globala miljömålen. Läs mer om oss på www.ostrand-hansen.se, www.hjoverktyg.com och www.kauto.se. Fokus i din roll Som CFO hos oss kommer du att vara en viktig del i att utveckla både en effektiv ekonomifunktion och en affärsdriven organisation i stort. För oss är det viktigt att du vill arbeta verksamhetsnära och vara en aktiv del av verksamheten med ekonomistyrningen i fokus. En ekonom som gillar teknik helt enkelt. Din roll innebär att skapa en plattform för våra produktionsbolag, där det finns en gemensam syn på analyser, kalkylmodeller och uppföljningar. Du arbetar både operativt och strategiskt. Du stöttar verksamheten och ledningen med dina kunskaper och fungerar som ett aktivt stöd ut i organisationen. Rapportering av månads- och årsbokslut, prognoser och budget ingår i din roll. Ditt ansvarsområde innebär även att utveckla arbetssätt och processer, vilket du gör tillsammans med ditt team som idag består av två ekonomer. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen. Om vi får önska Vi vet inte vem du är än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare: Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från controllerrollen där du arbetat med ekonomiska analyser och uppföljning, med fördel från den tillverkande industrin. Tekniskt intresse med förståelse för produktionsprocessen. Vana vid att arbeta strategiskt och affärsnära. Svenska och engelska i tal och skrift. Är det rätt plats för dig? Här gäller att vilja vara med på vår resa och genuint ha ett intresse för att skapa något nytt, som i sin tur innebär att vi kan utveckla vår affär framåt! Att vara nära verksamheten där du bidrar med engagemang, nyfikenhet och kompetens är viktigt. Därför ser vi att du är relationsskapande, prestigelös och kommunikativ. Din kommunikativa förmåga gör att du skapar mervärde ut i organisationen med idéer, struktur och processtänk. Vill du också tillhöra en växande organisation med familjekänsla – då kan den här rollen vara något för dig! Varmt välkommen med din ansökan! Bra att veta Placeringsort Bankeryd (alternativ Karlskoga om det passar bättre). Du rapporterar till VD Mikael Ronder. Tillsvidareanställning. Visa ditt intresse snarast, urval sker löpande. Vid frågor, kontakta Anette Beckman 072-500 30 23, eller Ida Jergell 073-706 80 80.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Avdelningschef Ekonomi till Uppsala Arenor och fastigheter

Nu söker vi en trygg och erfaren avdelningschef inom ekonomi till ett långt uppdrag på ett år med start omgående! Om uppdraget Uppdraget är ett heltidsuppdrag med start omgående och ca 1 år framåt med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara placerad på kontoret i Uppsala och det kommer att finnas möjlighet till distansarbete till viss del. Rollen som avdelningschef Ekonomi innebär att leda och fördela det löpande arbetet på ekonomiavdelningen och driva strategiska frågor på bolagsövergripande nivå. I rollen ingår attarbeta brett inom bolaget, med många kontaktytor såsom ledningsgrupp, styrelse och medarbetare. Att skapa och vidareutveckla samt förvalta processer ingår också i denna roll. Som avdelningschef ansvarar du även för löpande förbättringsarbete, du identifierar och prioriterar utvecklingsområden tillsammans med medarbetare och kollegor i ledningsgruppen.Ekonomiavdelningen består av två enheter, redovisning och lön samt businesscontrollers som rapporterar till avdelningschefen. Dina arbetsuppgifter Som avdelningschef arbetar du aktivt med businesscontrollers för att förbättra den ekonomiska rapporteringen och planering, inklusive budget och prognoser. Tillsammans med kollegor levererar ni bästa tänkbara stöd och service till bolagets affärsområden och ledningsgrupp i samtliga frågor inom ekonomi och lön. Business controllers rapporterar direkt till denna roll, samt enhetschef för redovisning och lön.I korthet sammanfattas dina arbetsuppgifter: Ansvara för ekonomifrågor på bolagsövergripande nivå. Arbeta nära övriga bolagsledningen i frågor som rör ekonomi och lönsamhet. Rapportering till styrelse och övriga koncernen. Du leder och fördelar arbetet på ekonomiavdelningen. Du ansvarar för att utveckla processer och rutiner inom ekonomiavdelningen tillsammans med samtliga medarbetare. Du driver utvecklingsarbete inom uppföljning och ekonomistyrning tillsammans med business controllers. Dina kvalifikationer För att axla rollen samt vara kvalificerad krävs att du har: Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande. 3-5 års erfarenhet av liknande roll och arbetsuppgifter. Du är en trygg ekonom med erfarenhet som controller i botten. Starka ledaregenskaper. Svenska flytande i såväl tal som skrift. Som person ser vi att du är en trygg och utåtriktad ledare. Du har förmåga att se helheten och arbeta mot företagets mål genom att få med dig dina medarbetare. Vi ser även att du är strukturerad, organiserad och har god samarbetsförmåga. Meriterande Vi ser att det är meriterande om du arbetat med kommunal verksamhet tidigare i en liknande roll och gärna har erfarenhet som controller sen tidigare. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 20/5 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

16 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
WaterAid söker en Ekonomi- och administrationschef

Vi söker dig som är erfaren chef, som drivs av resultat och utveckling, och som vill vara med och bygga en innovativ, digital, kommunikativ och snabbfotad kultur. Tillsammans ser vi till att människor världen över får tillgång till rent vatten, toaletter och hygien. Vårt arbete bidrar till minskad fattigdom och stärkt klimatanpassning – och ökar chansen att barn och vuxna kan leva ett friskt och värdigt liv där de kan gå i skolan och arbeta. Som medarbetare på WaterAid Sverige är du en del av vår svenska organisation samtidigt som du arbetar nära kollegor i WaterAids globala federation. I din roll som ekonomi- och administrationschef för WaterAid Sverige leder du ett team med tre medarbetare bestående av en redovisningsekonom, en global controller och en administrativ assistent. Du ansvarar för legal redovisning, ekonomistyrning och rapportering både internt och externt. Du driver strategiskt och visionärt ekonomi- och administrationsarbete framåt samt leder, planerar och kvalitetssäkrar avdelningens arbete och leverans. I rollen förväntas du driva förbättrings- och effektiviseringsarbete kopplat till våra ekonomisystem för att utveckla och förenkla för verksamheten i budget och uppföljningsarbete. Du uppmuntras att ta stort ansvar i ledningsgruppen och förväntas bidra även utanför ekonomiområdet till hur WaterAid ska utvecklas framåt. Du medverkar även i ett globalt ledningsforum inom ekonomi och finansiering. Du kommer att ha regelbunden kontakt med globala kollegor runtom i världen. I övrigt innefattar rollen: Huvudansvar för relation med och regeluppfyllnad gentemot Svensk Insamlingskontroll. Rapportering internt och externt samt samordning med myndigheter, revisorer, bank etc. Utveckling och systemansvar för ekonomi- och IT-system. Löpande utveckling och förbättring av alla processer och rutiner relaterade till uppdraget, samt säkerställa att alla styrdokument och allt arbete inom avdelningen följer federationsövergripande riktlinjer och processer, lagar och branschriktlinjer.  Om dig Vi söker dig med god erfarenhet inom redovisning, som är bokslutssjälvständig och tidigare har gjort årsbokslut och årsredovisningar. Du har tidigare haft en liknande chefsroll, har deltagit i ledningsgruppsarbete och har erfarenhet av att leda och driva utveckling och effektiviseringsarbete inom ekonomi och systemfrågor. Vi tror att du har arbetat i ideell verksamhet/insamlingsorganisation och har erfarenhet av att ha verkat i en global organisation eller företag. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Du har god strategisk och analytisk förmåga då du behöver kunna sätta dig in i olika frågor på kort tid. Vi söker dig som är van att navigera i en komplex och global miljö, och tycker om att samverka och skapa goda relationer. Eftersom ekonomifunktionen är central inom organisationen är det viktigt att du pedagogiskt och tydligt kan förklara frågor inom ditt expertisområde även för kollegor som inte är lika insatta som du. Vi tror också att du är: Noggrann, strukturerad och prestigelös. Öppen, förändrings- och lösningsinriktad. Driven och självgående med en vilja att jobba både operativt och strategiskt. Mål- och resultatfokuserad.  Vi erbjuder En spännande roll inom en organisation som verkligen gör stor skillnad. Du blir en del av ett team som arbetar nära varandra och tillsammans bidrar till ett större sammanhang. Med en generös hybridarbetspolicy har du möjlighet att arbeta hemifrån eller från våra lokaler i Solna utanför Stockholm. Du får ett brett internationellt nätverk av kollegor och externa kontakter, såväl i våra medlemsländer som i de länder där WaterAid har programverksamhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt efter överenskommelse. Har vi fångat ditt intresse? I den här rekryteringen samarbetar WaterAid med Eqonomy/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor, vi tar inte emot ansökningar via mejl. Om du går vidare i processen kommer du senare att få genomföra två arbetspsykologiska tester. På WaterAid tar vi safeguarding på största allvar och vi gör vårt yttersta för att inte sårbara unga och vuxna ska utsättas för någon form av skada eller brott. Därför gör vi för slutkandidaten även en bakgrundskontroll. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonatan Lundberg via [email protected]. Varmt välkommen att söka! Om WaterAid WaterAid Sverige är del av den internationella federationen WaterAid och tillsammans med våra över 1 400 kollegor verkar vi i 30 länder. Vi är en global organisation med en bred mix av kompetenser. Vårt gemensamma uppdrag är tydligt. Vi jobbar för att alla människor överallt ska ha tillgång till rent vatten, toaletter och hygien. WaterAid Sverige är en inspirerande arbetsplats som erbjuder en spännande och händelserik vardag på jobbet. Att arbeta för oss är utvecklande och givande. Du får insyn i hur organisationen arbetar både i Sverige och globalt. WaterAid Sverige har hög medarbetarnöjdhet och är en arbetsplats där medarbetare skattar inkludering, eget inflytande, bemötande, ledarskap, innovationskultur, samarbete med kollegor, hållbar arbetsbelastning och generell trivsel mycket högt. Vi erbjuder olika typer av kompetensutveckling, vi har en generös friskvårdspeng och en friskvårdstimme per vecka samt många olika typer av inspirerande personalaktiviteter. Vi tror att en variation av perspektiv, erfarenheter och bakgrunder skapar kompetenta, innovativa och nyfikna team. Välkommen med din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

16 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Ekonomichef till välmående företag

Bli vår kunds nya ekonomichef och ta ledningen i en framgångsrik resa! Vi är på jakt efter en inspirerande ekonomichef som vill vara en del av ett välmående och medelstort företag med placering på deras kontor i Göteborg. Som kundens ekonomichef kommer du att inneha en central roll inom deras ekonomiavdelning och vara ansvarig för att driva och utveckla flera nyckelområden. Arbetsuppgifter; Strategisk Ekonomistyrning - Löpande bokföring och redovisning, månads- och årsbokslut samt årsredovisning, ekonomiska analyser och rapportering till VD. Effektiv Budgethantering - Ledande i budgetprocessen för att säkerställa optimal resursallokering och långsiktig ekonomisk stabilitet. Framgångsrik Likviditetsplanering - Säkerställa att våra finansiella resurser används på ett effektivt sätt för att stödja företagets tillväxt och mål. Översyn av Leverantörs- och Kundrelationer - Bevaka och hantera leverantörs- och kundreskontra, för att säkerställa en sund och hållbar affärsrelation. Vi söker dig som har; Ekonomisk Utbildning och Erfarenhet - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet. Gedigen erfarenhet inom ekonomi samt att du tidigare har haft roller som ekonomiansvarig eller ekonomichef. Teknisk Skicklighet - Djupa kunskaper i Excel och Office-paketet för att effektivt analysera och presentera ekonomiska data. Du är även gedigna kunskaper inom olika förekommande ekonomisystem. Kommunikativ mångfald - Förmåga att flytande kommunicera på svenska i tal och skrift. För att blomstra i denna roll bör du vara; Teamorienterad - En lagspelare som trivs i en miljö där samarbete och gemenskap är nyckeln till framgång. Strukturerad och Noggrann - Med ett öga för detaljer och en förmåga att arbeta metodiskt för att leverera högkvalitativa resultat. Analysdriven - Med förmågan att extrahera insikter från ekonomiska data och använda dem för att driva affärsbeslut. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och leda en viktig del av vår kunds framgångsresa, ser vi fram emot din ansökan!  Bli en del av kundens team och ta chansen att forma framtiden för vårt företag tillsammans med oss.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Ekonomichef/controller

Vi på Swedish Match har tillverkat tändstickor i över 150 år, en historia som vi är mycket stolta över. Våra varumärken och produkter finns representerade i över 100 länder runt om i världen och alla våra tändstickor tillverkas i svensk asp. Swedish Match Industries AB är en av världens ledande tillverkare av tändstickor och är en global aktör. Vi producerar dagligen omkring 4 miljoner tändsticksaskar från våra fabriker i Sverige. Om Rollen I rollen som Ekonomichef på Swedish Match Industries kommer du ansvara för att leda och utveckla vårt arbete inom ekonomifunktionen. Tjänsten är bred och du blandar strategiska och operativa arbetsuppgifter. Bokslutsrapporter, affärsanalyser, konstnadsuppföljning, budgetarbete och prognoser är en del av det du kommer jobba med. Du ingår i ledningsgruppen och ansvarar för bolagets finansiella strategi. Du coachar, motiverar och utvecklar ditt ekonomiteam med två medarbetare och du rapporterar till VD. Din Profil Vi söker dig som har flerårig erfarenhet som ekonomichef och gärna med controllerinriktning, det är mycket meriterande om du har jobbat inom en större företagsgrupp som är börsnoterad med internationella ägare. Du är en trygg och coachande ledare som har goda kunskaper inom ekonomi och controlling samt erfarenhet av att driva förändring- och utvecklingsprojekt. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. För att lyckas i rollen är du en engagerad person som trivs att arbeta i händelserik miljö med varierande arbetsuppgifter. Du motiverar och inspirerar dina medarbetare och har förmågan att bygga och vårda långsiktiga relationer. I ditt sätt att arbeta är du strukturerad, effektiv, analyserande med förmågan att prioritera. Du har ett starkt resultatdriv, initiativrik och har förmåga att se hela affären. Vidare är du en prestigelös, självgående, social, lösningsorienterad och förstår vikten av att tillsammans med dina medarbetare bidra, utvecklas och växa tillsammans med oss. Vi erbjuder På Swedish Match får du chansen att vara en del av ett väletablerat och innovativt företag med högkvalitativa produkter och välkända varumärken. På Swedish Match är vi övertygade om att en mångfaldig personalstyrka är positiv för vår verksamhet. Vårt fortsatta mål är därför att vara en öppen och inkluderande arbetsgivare. I denna miljö har alla medarbetare lika möjligheter att uppnå sin fulla potential oavsett personliga egenskaper. Vi behöver alla hjälpas åt framåt i detta viktiga arbete. Våra kärnvärden är Passion, Ägarskap, Innovation och Kvalitet. Dessa värderingar är ständigt närvarande i vårt dagliga arbete och vägleder oss att prestera som ett vinnande lag. Våran internationella prägel har förstärkts under senaste åren med våra nya ägare Philip Morris, för dig som medarbetare kan detta skapa möjligheter när vi ingår i ett större sammanhang. I den här rekryteringen samverkar Swedish Match Industries med Stella Rekrytering & Ledarskap. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsult Sören Holmlind på 0515 - 128 00, ansök senast den 28/5. Som en del i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare. Varmt välkommen att bli en del av Swedish Match Industries! Om Swedish Match Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktsegmenten Rökfria produkter, Cigarrer och Tändprodukter. Swedish Match är ett dotterbolag till Philip Morris International sedan november 2022 och har totalt 7523 medarbetare. Med ett flexibelt, innovativt och hållbart tillvägagångssätt arbetar vi med att ha rätt strategi, människor, kompetenser, produkter och struktur på plats. Allt för att snabbt kunna möta förändrade marknadsförutsättningar. Vårt företag Swedish Match Industries AB är en av världens ledande tillverkare av tändprodukter med produktionsenheter i Tidaholm och Vetlanda. Vi tillverkar tändsticksaskar och braständare i en mängd olika format och förpackningsvarianter. Några av de mest kända motiven är Solstickan, Tordenskjold, Nitedals Hjelpestikker, Sampo, Three Stars, The Palmtree, The Flower Basket och The Swallow. Cirka 50 procent av produktionen säljs inom Europa och resten till länder i Afrika, Centralamerika, Karibien, Oceanien och Mellanöstern. Vi har totalt ca 175 medarbetare, varav 140 i Tidaholm och 35 i Vetlanda. Läs mer: www.swedishmatch.com.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Chef för ekonomifunktion

Servicekontoret är kommunens interna basresurs för den tekniska och administrativa utförarverksamheten i staden. Vi är idag drygt 350 medarbetare som bidrar till en god vardag för våra invånare och för Borås Stads bästa Vi är inne i en spännande fas där vi utvecklar vår ekonomifunktion och dess processer. Hos oss arbetar vi med en hög utvecklingstakt, moderna tekniska förutsättningar och erbjuder mycket goda kompetensutvecklingsmöjligheter. Under 2024 flyttar vi till fräscha och helt nybyggda kontorslokaler men erbjuder också möjligheter till tillfälligt distansarbete.   Borås Stad erbjuder många förmåner och har en aktiv personalklubb. boras.se/arbetahososs. I Borås Stad arbetar ungefär 11 000 personer som varje dag skapar en bättre vardag för över 114 000 boråsare. Alltid med engagemang och hjärta. Inom staden finns omkring 250 olika yrken som alla har detta gemensamt: de gör vardagen mer meningsfull för boråsarna. Servicekontoret är sedan 1992 kommunens interna basresurs för den tekniska och administrativa utförarverksamheten i staden. Alla verksamheter på Servicekontoret bedrivs under företagsliknande former enligt något som kallas för beställar/- utförarmodellen, där Servicekontoret är utförare. Det innebär bland annat att det inte finns någon kommunal budgettilldelning utan alla kostnader som uppstår för utförda arbeten och tjänster faktureras ut till de som beställt dem. Detta är baserat på avtal och överenskommelser som slutits med beställarförvaltningarna/bolagen. Vi är cirka 350 anställda på Servicekontoret och vår verksamhet spänner från anläggningsarbeten, fastighetsservice, verkstadsmekanik till IT-service, central redovisningsservice, löneservice, tryckeri och telefonväxel. Chef för ekonomifunktion Arbetsuppgifter Som enhetschef på Affärsstöd har du ett övergripande ansvar för att på ett affärsmässigt sätt leda och utveckla verksamheten med hög servicegrad och stort kundfokus. Du ansvarar för avdelningens verksamhet, ekonomi, såsom budget och bokslut men också månadsuppföljningar, personal- och arbetsmiljöfrågor, processer, samt kvalitets- och miljöfrågor. Eftersom vår verksamhet bedrivs enligt ett beställar-/ utförarmodellen, där Servicekontoret är utföraren, kommer du att agera representant med stort kundfokus samt säkerställa att avdelningen kan möta uppställda krav. Du arbetar kontinuerligt med uppföljningar av verksamheten och samverkar med interna och externa kontaktytor som andra förvaltningar och bolag, avdelningschefer, HR-specialister, kunder, fackliga organisationer etc. Som enhetschef deltar du på förvaltningens nämndmöten och representerar din enhet. Du ingår i Servicekontorets ledningsgrupp och företräder Servicekontoret vid olika tillfällen. Du rapporterar till förvaltningschefen. Du kommer som enhetschef för Affärsstöd arbetsleda sju stycken medarbetare. Dina ansvarsområden kommer innebära arbete med förvaltningens årsredovisning och tertialrapporteringar. Ansvar för bokhållaruppgiften, moms- kund och leverantörsreskontra, bokslutet. Vidare har du ett övergripande ansvar för förvaltningens ekonomistyrningsprinciper. Du tillser att integrationer sker mellan vårt försystem KomMa och ekonomisystemet Agresso. Du kommer inom ramen för din tjänst att ingå i koncernens ekonomichefsnätverk. Övrig information Kvalifikationer I denna tjänst förutsätter vi att du har följande kompetenser: ·Som lägst en kandidatexamen inom ekonomi eller en utbildning som vi bedömer motsvarande. ·Mångårig chefserfarenhet av att leda en ekonomifunktion Erfarenhet och gedigen kunskap av bokslut, redovisning och budget. ·Goda IT-kunskaper inom Microsoft (Office) något eller några affärssystem. ·Talar och skriver obehindrat i Svenska språket. Vi ser det som meriterande om du har: ·Genomgått ledarskapsutbildningar ·Har erfarenhet av chefsarbete inom offentlig förvaltning med inriktning mot teknisk förvaltning de senaste tre åren. ·Chefserfarenhet inom medel-stora organisationer ·Erfarenhet av att leda och genomföra organisationsförändringar ·Erfarenhet och kunskap av Agresso, KomMa ·Kunskap om organisationsstrukturer ·Gedigen analytisk förmåga. Du har lätt för att skapa överblick, är driven och bekväm med att fatta beslut. Din nya roll innebär samarbete både internt och externt vilket kräver att du är utåtriktad och självständig och har lätt för att få kontakt med människor. Du är positiv och trygg i ditt chefskap och ledarskap och utvecklar dina medarbetare samt verksamheten genom delaktighet och samverkan. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, positiv och van att hitta lösningar. Du har en förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med kunder, kollegor och andra intressenter. Arbetet innebär många kontakter, vilket ställer krav på flexibilitet och mycket god kommunikationsförmåga. Vi kommer fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Chef för ekonomifunktion

Servicekontoret är kommunens interna basresurs för den tekniska och administrativa utförarverksamheten i staden. Vi är idag drygt 350 medarbetare som bidrar till en god vardag för våra invånare och för Borås Stads bästa Vi är inne i en spännande fas där vi utvecklar vår ekonomifunktion och dess processer. Hos oss arbetar vi med en hög utvecklingstakt, moderna tekniska förutsättningar och erbjuder mycket goda kompetensutvecklingsmöjligheter. Under 2024 flyttar vi till fräscha och helt nybyggda kontorslokaler men erbjuder också möjligheter till tillfälligt distansarbete.   Borås Stad erbjuder många förmåner och har en aktiv personalklubb. boras.se/arbetahososs. I Borås Stad arbetar ungefär 11 000 personer som varje dag skapar en bättre vardag för över 114 000 boråsare. Alltid med engagemang och hjärta. Inom staden finns omkring 250 olika yrken som alla har detta gemensamt: de gör vardagen mer meningsfull för boråsarna. Servicekontoret är sedan 1992 kommunens interna basresurs för den tekniska och administrativa utförarverksamheten i staden. Alla verksamheter på Servicekontoret bedrivs under företagsliknande former enligt något som kallas för beställar/- utförarmodellen, där Servicekontoret är utförare. Det innebär bland annat att det inte finns någon kommunal budgettilldelning utan alla kostnader som uppstår för utförda arbeten och tjänster faktureras ut till de som beställt dem. Detta är baserat på avtal och överenskommelser som slutits med beställarförvaltningarna/bolagen. Vi är cirka 350 anställda på Servicekontoret och vår verksamhet spänner från anläggningsarbeten, fastighetsservice, verkstadsmekanik till IT-service, central redovisningsservice, löneservice, tryckeri och telefonväxel. Chef för ekonomifunktion Arbetsuppgifter Som enhetschef på Affärsstöd har du ett övergripande ansvar för att på ett affärsmässigt sätt leda och utveckla verksamheten med hög servicegrad och stort kundfokus. Du ansvarar för avdelningens verksamhet, ekonomi, såsom budget och bokslut men också månadsuppföljningar, personal- och arbetsmiljöfrågor, processer, samt kvalitets- och miljöfrågor. Eftersom vår verksamhet bedrivs enligt ett beställar-/ utförarmodellen, där Servicekontoret är utföraren, kommer du att agera representant med stort kundfokus samt säkerställa att avdelningen kan möta uppställda krav. Du arbetar kontinuerligt med uppföljningar av verksamheten och samverkar med interna och externa kontaktytor som andra förvaltningar och bolag, avdelningschefer, HR-specialister, kunder, fackliga organisationer etc. Som enhetschef deltar du på förvaltningens nämndmöten och representerar din enhet. Du ingår i Servicekontorets ledningsgrupp och företräder Servicekontoret vid olika tillfällen. Du rapporterar till förvaltningschefen. Du kommer som enhetschef för Affärsstöd arbetsleda sju stycken medarbetare. Dina ansvarsområden kommer innebära arbete med förvaltningens årsredovisning och tertialrapporteringar. Ansvar för bokhållaruppgiften, moms- kund och leverantörsreskontra, bokslutet. Vidare har du ett övergripande ansvar för förvaltningens ekonomistyrningsprinciper. Du tillser att integrationer sker mellan vårt försystem KomMa och ekonomisystemet Agresso. Du kommer inom ramen för din tjänst att ingå i koncernens ekonomichefsnätverk. Övrig information Kvalifikationer I denna tjänst förutsätter vi att du har följande kompetenser: ·Som lägst en kandidatexamen inom ekonomi eller en utbildning som vi bedömer motsvarande. ·Mångårig chefserfarenhet av att leda en ekonomifunktion Erfarenhet och gedigen kunskap av bokslut, redovisning och budget. ·Goda IT-kunskaper inom Microsoft (Office) något eller några affärssystem. ·Talar och skriver obehindrat i Svenska språket. Vi ser det som meriterande om du har: ·Genomgått ledarskapsutbildningar ·Har erfarenhet av chefsarbete inom offentlig förvaltning med inriktning mot teknisk förvaltning de senaste tre åren. ·Chefserfarenhet inom medel-stora organisationer ·Erfarenhet av att leda och genomföra organisationsförändringar ·Erfarenhet och kunskap av Agresso, KomMa ·Kunskap om organisationsstrukturer ·Gedigen analytisk förmåga. Du har lätt för att skapa överblick, är driven och bekväm med att fatta beslut. Din nya roll innebär samarbete både internt och externt vilket kräver att du är utåtriktad och självständig och har lätt för att få kontakt med människor. Du är positiv och trygg i ditt chefskap och ledarskap och utvecklar dina medarbetare samt verksamheten genom delaktighet och samverkan. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, positiv och van att hitta lösningar. Du har en förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med kunder, kollegor och andra intressenter. Arbetet innebär många kontakter, vilket ställer krav på flexibilitet och mycket god kommunikationsförmåga. Vi kommer fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Ekonomichef

Tjänsten är placerad inom Kultur- och fritidsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi erbjuder alla som bor och verkar i Linköpings kommun ett brett och varierat utbud av kultur- och fritidsaktiviteter.   Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter Som ekonomichef på Kultur- och fritidsförvaltningen samordnar du den ekonomiska planeringen, samt förankrar och säkerställer en effektiv och ändamålsenlig budgetprocess i enlighet med kommunens styrning och ledningsmodell. Du är även ett strategiskt och operativt stöd till förvaltningsdirektören, samt utgör ett viktigt stöd till chefer inom förvaltningen. Du kommer att bereda och vara föredragande gentemot nämnden och förvaltningen i frågor som rör ekonomiprocessen. Du ansvarar också för att beskriva ekonomisk påverkan och konsekvenser i ärenden till nämnden. Du förväntas även skriva handlingar till nämnden.  I uppdraget som ekonomichef säkerställer du att kommunens ekonomistyrningsregler efterföljs, följer aktivt utvecklingen inom ekonomiområdet via omvärldsbevakning, erfarenhetsutbyte och nätverkande. I uppdraget ingår även att utveckla ekonomiprocesser samt säkerställa att de harmoniserar med andra kommunövergripande processer. I din roll representerar du förvaltningen i det kommunövergripande nätverket ledningsforum ekonomi.  Du är en del av förvaltningens stabsorganisation och har biträdande kultur- och fritidsdirektör som chef. Som ekonomichef ingår du i förvaltningsdirektörens ledningsgrupp. Du kommer att vara chef för förvaltningens centrala ekonomigrupp bestående av två ekonomer. Du kommer också ha nära samarbete med stabens administrativa chef kopplat till ekonomiadministration. Din arbetsplats Kultur- och fritidsförvaltningen har cirka 260 medarbetare. Förvaltningen står inför en spännande organisationsförändring där vi under hösten tillsammans sätter den nya strukturen för förvaltningen. Den nya förvaltningen kommer att bestå av fyra avdelningar - kultur, idrott, ungdom och bibliotek med underliggande enheter samt den centrala staben. Du välkomnas till en öppen och ljus kontorsmiljö i hjärtat av Linköping. Här arbetar vi tillsammans för att skapa och utveckla de bästa förutsättningarna för kultur, idrott och fritid inom Linköpings kommun. Vill du veta lite mer om kommunen som arbetsgivare och hur det är att arbeta inom kommunen kan du ta del av den ca tre minuter långa filmen via länken nedan:  https://api.screen9.com/preview/V_aNJC77Qh48iZkJWnjqhJQq7yByx2sJolHWP2OIhE0tuF8cCe0f_USBVwEySLko Du som söker Du som söker har en högskoleexamen inom ekonomi eller annan högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Du har erfarenhet av budgetarbete på övergripande nivå, flerårig erfarenhet av kvalificerade uppgifter inom planering, prognos, analys och uppföljning av verksamhet och ekonomi samt erfarenhet av att utveckla och kvalitetssäkra ekonomiprocesser. Vidare har du chefserfarenhet eller erfarenhet av arbetsledande funktion. Det är meriterande om du har arbetat med budget och bokslut inom offentlig förvaltning. Arbetet innefattar att skriva och formulera underlag och vara föredragande i nämnd, därför är goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift ett krav. För att lyckas i rollen som ekonomichef har du god förmåga att se helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du visar gott omdöme i dina beslut och uttalanden genom att väga samman komplex information och arbeta proaktivt i den mån det är möjligt. Du arbetar bra med andra människor och skapar goda relationer genom att vara lyhörd och god kommunikation. I ditt ledarskap är du den som leder, motiverar och samordnar grupper på ett effektivt sätt för att nå gemensamma mål. Du som söker är uthållig i ditt arbete, har god problemlösande analysförmåga samt arbetar på tills resultat har uppnåtts. Du är även trygg i ditt ledarskap samt har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Vi ser fram emot att läsa din ansökan efter sista ansökningsdag den 29 maj. I denna rekrytering använder vi oss av tester som en del i vår bedömning.  Varmt välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: 240901 eller enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100%  Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 13083 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Nu söker vi en affärsdriven Ekonomichef till Treano Bygg!

Treano är verksamma i hela Skåne och fortsätter kontinuerligt att växa. Vår ambition är att bygga Skåne hållbart inom byggservice, entreprenad, projektutveckling och Sawi Exclusive Homes, med vår vision om att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare. Sawi Exclusive Homes by Treano är ett koncept inom Treano som fokuserar på att bygga exklusiva och unika hem. Tillsammans är vi idag ca 200 drivna medarbetare med en årlig omsättning på ca en miljard kronor, vilket gör oss till en av de större och mer snabbväxande byggaktörerna i Skåne. Vårt huvudkontor finns i Malmö och vi har även lokalkontor nära våra kunder i Ystad, Trelleborg, Lund, Helsingborg, Hässleholm och Kristianstad. Vill du arbeta som Ekonomichef i en varierad och affärsnära roll med personalansvar för fyra engagerade medarbetare? Brinner du för att effektivisera och digitalisera processer, samtidigt som du trivs att arbeta både strategiskt och operativt samt med möjlighet att påverka stort. Då har vi rollen för dig! Hos Treano Bygg kan du se fram emot en nyckelroll där laganda och delaktighet är en självklarhet och där du får vara med på vår fortsatta framgångsresa! I rollen som Ekonomichef blir du en del av ett framåtlutat bolag som har visionen att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare! Som Ekonomichef rapporterar du direkt till vVD, tillika ägare. Du leder en grupp med fyra ekonomiassistenter och ditt uppdrag är att ansvara för det strategiska och operativa arbetet inom ekonomi för hela bolaget samt övriga koncernbolag. Placering i Malmö på vårt huvudkontor. Du har en nyckelroll för vår framtida utveckling och arbetar proaktivt med förbättringar som bidrar till framåtdrift, utveckling och positiva resultat. Några av dina arbetsuppgifter: * Stöd och rådgivning till vVD * Redovisningsarbete i koncernens småbolag * Årsbokslut samt årsredovisning * Resultatuppföljningar och analyser * Budget och prognoser (5 ggr/år) * Att identifiera och analysera nyckeltal samt föreslå effektiviseringar * Konsolidering * Utveckling och förbättring av processer och rutiner, * Att coacha dina medarbetare för att nå uppsatta mål. Du är en utvecklingsinriktad doer… och för oss är din personlighet det viktigaste. Du är affärsdriven, kommunikativ och tar personligt ansvar för att driva ditt och din grupps arbete framåt. Treano Byggs kultur präglas av att alla drar sitt strå till stacken och hjälper till där det behövs, stort som smått. Det är därför viktigt att du är prestigelös och tycker om att samarbeta med andra. Det här krävs för rollen: * Relevant utbildning inom ekonomi. * Flera års erfarenhet av brett ekonomiarbete - årsbokslut, årsredovisning osv. * Systemkunnig - vi står inför ett byte av ekonomisystem och du blir en nyckelspelare i detta arbete. * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi är ett värdegrundsstyrt byggbolag och hos oss är det utveckling som gäller. Därför tror vi att du också är utvecklingsinriktad och förändringsbenägen samtidigt som du bidrar med din analytiska och kommunikativa förmåga. Detta innebär också att det kommer att finnas stora möjligheter till utveckling i både rollen och bolaget!   Välkommen med din ansökan! Skicka in ditt CV och personliga brev så snart du har möjlighet då urval sker löpande. Läs mer om oss här - https://www.treano.se/

15 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Ekonomiansvarig till Rosenqvists Irrigation i Kristianstad

Vi söker en driven och ansvarsfull Ekonomiansvarig till Rosenqvists Irrigation. Som Ekonomiansvarig har du övergripande ansvar för företagets ekonomi och blir ett värdefullt stöd för dina kollegor. Du erbjuds en viktig roll i ett lokalt bolag som satsar inför framtiden. Till hösten flyttar Rosenqvists Irrigation till nya lokaler i Vä, strax utanför Kristianstad och tar steget in på nya marknader. Dina arbetsuppgifter Som Ekonomiansvarig har du ett helhetsansvar för Rosenqvists Irrigations ekonomi tillsammans med VD. Du sitter med i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Dina främsta arbetsuppgifter består av: * Ta fram budget i samarbete med VD * Arbete med prognoser och forecasts * Analys och sammanställning av rapporter * Löpande bokföring, skatt, moms, in- och utbetalningar, kund- och leverantörsreskontra osv * Månads- och årsbokslut * Framtagning och uppföljning av nyckeltal * Likviditet och kassaflöde Du arbetar nära VD och Operations Manager och finns där som ett viktigt bollplank i olika ekonomiska frågeställningar. Du bidrar med förslag till förbättringar för att effektivisera processer och arbetssätt. Din profil Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har tidigare arbetat som ekonom med helhetsansvar inom producerande verksamhet. Erfarenhet av affärssystemet Pyramid eller Monitor är meriterande. För tjänsten krävs det goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga. Vi söker dig som ansvarstagande och resultatfokuserad. Du är stabil och trygg i din roll som ekonom. Det är viktigt att du har god förmåga att hantera förändringar och gärna bidrar med förslag till förbättringar. En positiv inställning och förmåga att skapa goda relationer är viktigt för att passa in i teamet. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Rosenqvists Irrigation med Jefferson Wells, en del av Manpowergroup. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Svensson, 044-203871, [email protected] eller Alexandra Ivstam, 044-203863, [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Mer om Rosenqvists Irrigation Rosenqvists Irrigation är Sveriges enda producent av bevattningsmaskiner och har levererat över 6000 bevattningsmaskiner genom åren och våra bevattningsmaskiner är ett begrepp i branschen. Vi återfinns fram till september i Gringelstad strax utanför Kristianstad. Vi levererar kompletta bevattningslösningar oavsett verksamhet och storlek på projekt. Rosenqvists Irrigation har en marknadsledande ställning inom bevattningssystem till det svenska lantbruket, men har även en rad kunder runt om i världen.

14 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024