Ekonomidirektör/Finanschef

Sök bland 14 lediga jobb som Ekonomidirektör/Finanschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Ekonomidirektör till Österåkers kommun

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker. Vill du vara med och bidra till en hållbar framtid samt till Österåkers kommuns fortsatta framgångsrika utveckling? Då har vi din nya utmaning! Vi söker nu en Ekonomidirektör med gedigen erfarenhet som vill vara med och bidra till Österåkers kommuns stabilitet och fortsatta utveckling. Österåker präglas av idérikedom och delaktighet. Medarbetare och invånare är medskapare av vår framtidskommun och tillsammans bidrar vi till en gemenskap och positiv utveckling för kommunens bästa.  Vi värderar den höga kvalitén inom samtliga av verksamhetsområden och ser detta tillsammans med vår goda ekonomi som grundförutsättning för att fortsätta utveckla verksamheterna, allt för att kunder, invånare och brukare ska få den service och de tjänster de behöver. Vår vision "Med kvalitet, trygghet och valfrihet i fokus, skapar vi en hållbar framtid.  Österåker – möjligheternas skärgårdskommun" ligger oss alla varmt om hjärtat och som Ekonomidirektör kommer du få en mycket betydande roll i arbetet mot visionen. I rollen ingår det övergripande ansvaret för kommunledningens ekonomiavdelning, vilket innefattar bland annat ekonomistyrning, finansiering, upphandling, löpande redovisning samt budgetprocess. Ditt nya jobb Som Ekonomidirektör kommer du att leda arbetet för Ekonomiavdelningen inkluderat Upphandling & Inköpsenheten, Redovisningsenheten, Ledningsstöd samt Lokalförsörjning. Du rapporterar till Kommundirektören och ingår i den kommunövergripande ledningsgruppen. Ekonomiavdelningen ansvarar för den långsiktiga ekonomiska planeringen (LEP), driva arbetet med kommunens samlade budget, uppföljningsprognos, bokslut, bevakar/följer upp kommunens finansiella mål, ansvarar för analyser samt utveckla strategiska modeller och arbetsprocesser. Du leder ditt team för att nå kommunens gemensamt uppsatta mål.  Din profil Vi söker dig som har en akademisk examen med inriktning mot ekonomi eller motsvarande. Du har mångårig erfarenhet av ekonomi- och verksamhetsstyrning på strategisk nivå i en politisk styrd organisation.  Vidare vill vi att du har: • Ledarerfarenhet • Dokumenterad erfarenhet av utvecklingsarbete • Goda kunskaper och god förståelse för förvaltningsekonomi och kunskap inom ekonomistyrning • God kommunikativ förmåga i tal och skrift • Genuint samhällsengagemang och god förståelse för samhällsekonomiska samband • Förståelse och intresse för den bredd av verksamheter som finns inom kommunen • Det är meriterande med erfarenhet av att leda chefer Som ledare är du framåtblickande, genom tydlighet och förtroende möjliggör du att dina medarbetare är medskapare för att bidra till Österåkers kommuns framgång.  Som person är du lösningsorienterad och tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Vidare är du strukturerad i ditt arbete med tydlig process, organiserar och planerar väl i arbetet, slutför projekt som påbörjats samt håller deadlines.  Anställningens omfattning  100% Anställningsform Tillsvidare Tillträde Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag 2024-05-29 Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt. Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen. Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Finanschef hos Idébanken Startup Sverige AB

Om företaget: Idébanken Startup Sverige AB strävar efter att skapa socioekonomisk påverkan och stödja samhällsförändring genom att stärka entreprenörer. Vi är en ledande organisation som erbjuder omfattande support för företagsutveckling, organisation, finansiering och personal. Nu söker vi en erfaren och visionär finanschef för att leda och forma vårt finansteam. Vad vi erbjuder: Strategiskt ledarskap: Var en nyckelperson i att forma och genomföra företagets strategi. Karriärmöjligheter: Vi tror på att investera i din professionella och personliga utveckling. Social påverkan: Var en del av en organisation som strävar efter att göra en positiv skillnad. Nyckelområden i rollen: Finansiell ledning: Övervaka och leda företagets finansiella operationer. Policyutformning: Skapa och implementera finansiella policys och riktlinjer. Rapportering och budgetering: Ansvara för finansiell rapportering och budgetprocesser. Strategisk Planering: Utveckla och implementera strategier för långsiktiga finansiella mål. Ledning och utveckling: Bygga och leda det finansiella teamet med styrka och vision. Din Profil: Starkt Ledarskap: Har en utvecklad vision och förmågan att leda och motivera. Kommunikationsmästare: Utmärkta kommunikations- och förhandlingsegenskaper. Erfarenhet och utbildning: Mer än 5 års erfarenhet inom finansiell ledning och relevant examen. Marknadskännedom: Stark förståelse för marknadsdynamik och kundbeteende. Språkkunskaper: Behärska svenska och engelska både i skrift och tal. Ansökan: Om du är redo för nästa steg i din karriär och vill vara en del av en organisation som främjar företagande och innovation, skicka din ansökan, CV och personligt brev till [email protected] senast 2024-01-31. Besök vår webbplats för att lära dig mer om Idébanken Startup Sverige AB: https://www.idebankenstartup.com Vi ser fram emot att välkomna en passionerad och erfaren finanschef till vårt team!

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Chief Financial Officer (CFO)

Position: Chief Financial Officer (CFO) The Ocean Straw Grooup AB Location: Karlstad, Sweden About Us: We are a pioneering company in the sustainable products industry, committed to positively impacting the environment. Our client base includes premier entities within the hospitality and events sectors, primarily in B2B but also extending to B2C. Headquartered in Karlstad, sweden, we maintain a global operational reach. The Role: We seek a seasoned Chief Financial Officer (CFO) with a deep understanding of international trade, particularly in the Middle East and Asia, combined with substantial financial management expertise. The ideal candidate will drive our financial strategy, optimize our trading operations, and contribute to our overall business growth. Key Responsibilities: • Lead financial initiatives and develop strategies to boost financial health and expand trade operations in the Middle East and Asia. • Manage financial activities encompassing planning, risk management, recordkeeping, and financial reporting. • Analyze financial outcomes related to profits, trends, and costs while ensuring compliance with budgets. • Provide strategic advice to enhance financial performance and new business opportunities. • Ensure robust internal controls are in place and comply with legal regulations for financial and tax reporting in multiple jurisdictions. Qualifications: • Bachelor’s degree in Commerce, specializing in Accounting, Finance, and Banking from the University of The Punjab, Lahore. • Professional certifications in Supply Chain Management (CSCMP) and Quality Control (CQC). • Over 12 years of experience in finance and international trade, with extensive management exposure in the Middle East and Asia. • Proficient in financial software such as Peachtree and QuickBooks, along with MS Office. • Expertise in handling LCs, SBLCs, and bank guarantees; proficient in managing international trade documentation. Travel Requirements: The ideal candidate must be willing and able to travel regularly to Sweden for workshops and meetings at our headquarters. Additionally, the role requires participating in delegations sent abroad to represent our company. This aspect of the job is crucial for maintaining effective communication and alignment with our core team and for fostering relationships with international partners. Skills: • Proven leadership skills, with a strong focus on team development and collaborative work. • Excellent analytical, problem-solving, and strategic planning capabilities. • Outstanding communication and interpersonal skills, capable of engaging effectively across diverse cultures. • Highly skilled in project management and multitasking. • Comprehensive understanding of economic principles, financial markets, and banking. Languages: • Bilingual proficiency in English and Urdu. • Elementary proficiency in Arabic. Additional Requirements: Holder of a Dubai international driving license. Offer: We offer a competitive salary package, substantial opportunities for professional growth, and the chance to work with a company that values sustainability and ethical practices. How to Apply: Interested candidates should send their CV and a cover letter detailing their suitability for this role to [email protected]. Sincerely, Mathias L Nyström Founder ⎜Chairman Of The Board [email protected] The Ocean Straw Group AB ___________________________________ www.theoceanstraw.com

13 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Affärsorienterad CFO till internationellt retailbolag

Vi söker en CFO för kunds räkning till ett växande internationellt retailbolag Executive Recruitment söker för kunds räkning en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamheter vår kunds länder. Arbetet kan till stor del ske remote.   Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i företagets ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. Rollen verkar även för att säkerställa relevant systemstöd för de finansiella processerna samt agerar kravställare i de fall som systemskifte krävs för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera och digitalisera verksamheten.   Övergripande arbetsuppgifter   Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot satta mål och visioner. Du rapporterar till VD och styrelse.   Du har personalansvar och är ansvarig för att coacha och utveckla medarbetare samt ledare inom Ekonomifunktionen.    • Koncernredovisning • Kassaflödesanalyser och nyckeltalsberäkningar. • Budgetarbete och prognoser, analyser och uppföljning • Strategisk och proaktiv verksamhetsstyrning • Övergripande ansvar. för den löpande ekonomiska redovisningen • Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner • Intern styrning och kontroll • Avtalshantering • Personalansvar Din bakgrund Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som CFO/ekonomichef i minst 5 år samt har erfarenhet av koncernredovosning och ledningsgruppsarbete. Vår kund förespråkar Agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare, meriterande inom retail och arbetat internationellt.   Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner.    Vem är du? Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring. Du är van att presentera och kommunicera på olika nivåer, från butiksgolvet upp till styrelsenivå.   Söker du en utvecklingsorienterad roll i ett dynamiskt företag är detta något för dig.   I denna rekrytering är Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.   Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida.   Executive Recruitment erbjuder search/headhunting/rekrytering samt Interim av ledningsgrupp, management och högre specialister inom E-Commerce, Retail, FMCG och närliggande branscher. Vi är seniora recruiters och specialister som har samlat all vår interna spetskompetens, erfarenheter och kontaktnät. Med vårt Executive-erbjudande har vi skräddarsytt ett unikt koncept för högre tjänster och ledningsgrupp med fortsatt fokus på företag inom Retail, FMCG (Fast Moving Consumer Gods) Detaljister, leverantörer samt närliggande branscher i Sverige och Europa.

6 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Affärsorienterad CFO till internationellt retailbolag

Vi söker en CFO för kunds räkning till ett växande internationellt retailbolag Executive Recruitment söker för kunds räkning en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamheter vår kunds länder. Arbetet kan till stor del ske remote.   Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i företagets ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. Rollen verkar även för att säkerställa relevant systemstöd för de finansiella processerna samt agerar kravställare i de fall som systemskifte krävs för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera och digitalisera verksamheten.   Övergripande arbetsuppgifter   Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot satta mål och visioner. Du rapporterar till VD och styrelse.   Du har personalansvar och är ansvarig för att coacha och utveckla medarbetare samt ledare inom Ekonomifunktionen.    • Koncernredovisning • Kassaflödesanalyser och nyckeltalsberäkningar. • Budgetarbete och prognoser, analyser och uppföljning • Strategisk och proaktiv verksamhetsstyrning • Övergripande ansvar. för den löpande ekonomiska redovisningen • Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner • Intern styrning och kontroll • Avtalshantering • Personalansvar Din bakgrund Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som CFO/ekonomichef i minst 5 år samt har erfarenhet av koncernredovosning och ledningsgruppsarbete. Vår kund förespråkar Agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare, meriterande inom retail och arbetat internationellt.   Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner.    Vem är du? Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring. Du är van att presentera och kommunicera på olika nivåer, från butiksgolvet upp till styrelsenivå.   Söker du en utvecklingsorienterad roll i ett dynamiskt företag är detta något för dig.   I denna rekrytering är Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.   Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida.   Executive Recruitment erbjuder search/headhunting/rekrytering samt Interim av ledningsgrupp, management och högre specialister inom E-Commerce, Retail, FMCG och närliggande branscher. Vi är seniora recruiters och specialister som har samlat all vår interna spetskompetens, erfarenheter och kontaktnät. Med vårt Executive-erbjudande har vi skräddarsytt ett unikt koncept för högre tjänster och ledningsgrupp med fortsatt fokus på företag inom Retail, FMCG (Fast Moving Consumer Gods) Detaljister, leverantörer samt närliggande branscher i Sverige och Europa.

6 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Affärsorienterad CFO till internationellt retailbolag

Vi söker en CFO för kunds räkning till ett växande internationellt retailbolag Executive Recruitment söker för kunds räkning en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamheter vår kunds länder. Arbetet kan till stor del ske remote.   Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i företagets ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. Rollen verkar även för att säkerställa relevant systemstöd för de finansiella processerna samt agerar kravställare i de fall som systemskifte krävs för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera och digitalisera verksamheten.   Övergripande arbetsuppgifter   Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot satta mål och visioner. Du rapporterar till VD och styrelse.   Du har personalansvar och är ansvarig för att coacha och utveckla medarbetare samt ledare inom Ekonomifunktionen.    • Koncernredovisning • Kassaflödesanalyser och nyckeltalsberäkningar. • Budgetarbete och prognoser, analyser och uppföljning • Strategisk och proaktiv verksamhetsstyrning • Övergripande ansvar. för den löpande ekonomiska redovisningen • Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner • Intern styrning och kontroll • Avtalshantering • Personalansvar Din bakgrund Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som CFO/ekonomichef i minst 5 år samt har erfarenhet av koncernredovosning och ledningsgruppsarbete. Vår kund förespråkar Agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare, meriterande inom retail och arbetat internationellt.   Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner.    Vem är du? Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring. Du är van att presentera och kommunicera på olika nivåer, från butiksgolvet upp till styrelsenivå.   Söker du en utvecklingsorienterad roll i ett dynamiskt företag är detta något för dig.   I denna rekrytering är Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.   Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida.   Executive Recruitment erbjuder search/headhunting/rekrytering samt Interim av ledningsgrupp, management och högre specialister inom E-Commerce, Retail, FMCG och närliggande branscher. Vi är seniora recruiters och specialister som har samlat all vår interna spetskompetens, erfarenheter och kontaktnät. Med vårt Executive-erbjudande har vi skräddarsytt ett unikt koncept för högre tjänster och ledningsgrupp med fortsatt fokus på företag inom Retail, FMCG (Fast Moving Consumer Gods) Detaljister, leverantörer samt närliggande branscher i Sverige och Europa.

6 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Affärsorienterad CFO till internationellt retailbolag

Vi söker en CFO för kunds räkning till ett växande internationellt retailbolag Executive Recruitment söker för kunds räkning en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamheter vår kunds länder. Arbetet kan till stor del ske remote.   Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i företagets ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. Rollen verkar även för att säkerställa relevant systemstöd för de finansiella processerna samt agerar kravställare i de fall som systemskifte krävs för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera och digitalisera verksamheten.   Övergripande arbetsuppgifter   Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot satta mål och visioner. Du rapporterar till VD och styrelse.   Du har personalansvar och är ansvarig för att coacha och utveckla medarbetare samt ledare inom Ekonomifunktionen.    • Koncernredovisning • Kassaflödesanalyser och nyckeltalsberäkningar. • Budgetarbete och prognoser, analyser och uppföljning • Strategisk och proaktiv verksamhetsstyrning • Övergripande ansvar. för den löpande ekonomiska redovisningen • Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner • Intern styrning och kontroll • Avtalshantering • Personalansvar Din bakgrund Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som CFO/ekonomichef i minst 5 år samt har erfarenhet av koncernredovosning och ledningsgruppsarbete. Vår kund förespråkar Agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare, meriterande inom retail och arbetat internationellt.   Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner.    Vem är du? Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring. Du är van att presentera och kommunicera på olika nivåer, från butiksgolvet upp till styrelsenivå.   Söker du en utvecklingsorienterad roll i ett dynamiskt företag är detta något för dig.   I denna rekrytering är Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.   Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida.   Executive Recruitment erbjuder search/headhunting/rekrytering samt Interim av ledningsgrupp, management och högre specialister inom E-Commerce, Retail, FMCG och närliggande branscher. Vi är seniora recruiters och specialister som har samlat all vår interna spetskompetens, erfarenheter och kontaktnät. Med vårt Executive-erbjudande har vi skräddarsytt ett unikt koncept för högre tjänster och ledningsgrupp med fortsatt fokus på företag inom Retail, FMCG (Fast Moving Consumer Gods) Detaljister, leverantörer samt närliggande branscher i Sverige och Europa.

6 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
För kund räkning söker vi omgående en kvalificerad finanschef.

FinanschefVi söker omedelbart en kvalificerad finanschef för en spännande konsulttjänst på uppdrag av en av våra kunder. Finanschefen kommer att verka som uthyrd konsult via Hyrpersonal Sverige i ett inledande skede. Detta är en unik möjlighet för en erfaren ekonom att ta ledningen för finansavdelningen och bidra till företagets ekonomiska strategi och utveckling. Arbetsuppgifter och ansvar: • Leda finansavdelningen med ansvar för bolagets ekonomistyrning och dess fortsatta utveckling • Stödja VD genom att följa upp verksamheten, hantera kostnader och genomföra ekonomiska analyser • Ansvara för löpande analys av ekonomiska resultat, rapportering, prognoser och budget • Initiera och leda ekonomiska projekt och samordna leverantörsavtal • Förbereda underlag för beslut i ledningsgruppen (ej under inhyrningsperioden) Vi söker dig som har: • Civilekonomexamen och minst fem års erfarenhet inom ekonomistyrning • Erfarenhet av rapportering till VD och styrelse samt god förståelse för verksamhetsutveckling • Meriterande: Arbetsbakgrund inom media eller detaljhandel och i internationella koncerner • Starka analytiska färdigheter, affärsmässighet och förmåga att arbeta självständigt • Ledarerfarenhet, förmåga att samarbeta och förhandlingsvana • Goda kunskaper i Excel, Navision och analysverktyg samt flytande svenska och engelska Erbjudande:För rätt person finns möjligheten till en långsiktig anställning hos vår kund efter inhyrningsperioden på 1-6 månader. Vi strävar efter att skapa en engagerande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa i din roll som finanschef. Skicka in din ansökan snarast möjligt för att vara med i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot att höra från dig! Uppdraget är inom ramen av exeutive search och interim management är i detta stadie strikt konfidentiellt. Välkommen till oss på Hyrpersonal Sverige Medarbetare hos oss har stor möjlighet att vara med och påverka verksamheten och beslut gällande strategisk inriktning, långsiktiga mål och den dagliga verksamheten. Vid tror att det bidrar till ett härligt, engagerat företag som vi bygger tillsammans med medarbetarna. Gemensamt formar vi den arbetsplats vi vill vara en del av och tillsammans skapar vi ett roligt och givande arbetsklimat. Krav: Körkort: * B (Personbil)

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
CFO till Broviken, Stockholm

Broviken är en privatägd företagsgrupp som investerar i nordiska företag inom tjänstesektorn, drivna av starka entreprenörer och ledningsgrupper. Broviken förvaltar ca 1,4 miljarder SEK och har sedan starten 2018 gjort 33 investeringar inklusive tilläggsförvärv. Vi investerar långsiktigt i hållbara och lönsamma företag med tillväxtpotential och med en omsättning om ca 50 - 500 MSEK. Koncernens totala omsättning uppgår till ca 5 miljarder SEK. Broviken är en långsiktig ägarpartner utan bortre tidsgräns. Vi söker nu en CFO till Broviken Gruppen, en nyinstiftad roll i ett bolag i stark tillväxt och som förbereds för börsnotering. Som CFO rapporterar du till VD. Brovikens moderbolag består idag av åtta personer i en partnerstruktur och man arbetar med gemensamt ledningsansvar och med ett team-orienterat synsätt. Som CFO kommer du att ha koncernekonomichefen som din närmaste medarbetare. Brovikens plattformsbolag, f.n. 18 stycken, rapporterar direkt till moderbolaget.  I din roll som CFO roll får du en betydande möjlighet att bidra till Broviken Gruppens fortsatta tillväxtresa och att arbeta nära Brovikens bolag i ett flertal spännande branscher. Fokus på att stötta Brovikens bolag och att bidra till deras fortsatt lönsamma utveckling mot en hållbar och digital framtid. Som CFO har du det övergripande ansvaret för Brovikens ekonomi- och finansfunktion. Rollen innebär därmed ansvar för gruppens rapporteringsprocesser, finansiering, finanspolicy, ekonomiska analyser, cash management, intern kontroll och Brovikens hållbarhetsarbete. Du skall vara drivande i strategi-, budget- och prognosarbete samt arbeta naturligt med kontinuerlig processeffektivisering. Vi söker dig som har akademisk utbildning i ekonomi, mycket god affärsförståelse och minst 10 års erfarenhet som ekonomichef/CFO, företrädesvis i tjänsteföretag. Du får gärna ha erfarenhet från att ha medverkat i arbetet att genomföra en börsnotering och/eller erfarenhet från att ha jobbat i noterad miljö. Vana från att arbeta med företagsvärdering och att driva förvärvsprocesser är meriterande. Du behöver också genuint förstå och vara intresserad av de möjligheter och utmaningar som skapas inom digitalisering och ESG.   Du är prestigelös och har ett starkt intresse av att utveckla verksamheter och människor. Du är en god kommunikatör med hög integritet och energinivå, men också förståelse för vad det innebär att arbeta i starkt decentraliserade organisationer. Känner du igen dig i beskrivningen är du välkommen att söka via www.maquire.se senast den 26 maj. Vi arbetar löpande med intervjuer så ansök gärna snarast. Vid frågor kontakta Elisabeth Lidstedt 0735-194051.

2 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
CFO

Arbetsbeskrivning Vi söker en affärsmässig och utvecklingsinriktad CFO som vill vara med på vår fortsatta resa framåt. Som CFO hos Botek kommer du att få arbeta i en bred och verksamhetsnära roll och vara delaktig i såväl operativa som strategiska beslut. Du arbetar tätt ihop och rapporterar till VD och sitter med i ledningsgruppen. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Ulricehamn. I dina arbetsuppgifter ingår: Ansvara för redovisning och det löpande ekonomiarbetet samt planering, utveckling och effektivisering av detta Löpande bokföring, skatt, moms, statistik Månads- och Årsbokslut Årsredovisning och deklaration Vara ett stöd till organisationens chefer i ekonomiska frågor, processer och verktyg Delaktig i budget, prognos och forecast Rapportering samt uppföljning och analys av resultat till övrig ledning och ägare Ansvar för utveckling av affärssystem Uppföljning och framtagning av nyckeltal KPI:er För att lyckas i den här rollen tror vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet. Du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har god erfarenheter från att arbeta med förbättringsförslag och lösningar för att driva verksamheten framåt. Vi arbetar i Pyramid, har du erfarenhet från det ser vi det som positivt. Då vi är en internationell koncern behöver du vara flytande i både svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du proaktiv, engagerad och driven med en god förmåga att skapa ordning och struktur. Du har en väl utvecklad analytisk ådra och ett lösningsorienterat angreppssätt med en vilja att kontinuerligt utveckla processer och rutiner. Din goda kommunikationsförmåga och sociala framtoning kommer väl till pass, då du i denna roll har många kontaktytor både inom och utanför organisationen För att passa in och trivas i vår organisation är du en prestigelös och bra lagspelare. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. I den här rekryteringen samarbetar Botek AB med Randstad. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För information: Liza Dahlin, rekryteringskonsult e-mail: [email protected] Ansvarsområden Ansvara för redovisning och det löpande ekonomiarbetet samt planering, utveckling och effektivisering av detta Löpande bokföring, skatt, moms, statistik Månads- och Årsbokslut Årsredovisning och deklaration Vara ett stöd till organisationens chefer i ekonomiska frågor, processer och verktyg Delaktig i budget, prognos och forecast Rapportering samt uppföljning och analys av resultat till övrig ledning och ägare Ansvar för utveckling av affärssystem Uppföljning och framtagning av nyckeltal KPI:er Kvalifikationer För att lyckas i den här rollen tror vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet. Du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har god erfarenheter från att arbeta med förbättringsförslag och lösningar för att driva verksamheten framåt. Vi arbetar i Pyramid, har du erfarenhet från det ser vi det som positivt. Då vi är en internationell koncern behöver du vara flytande i både svenska och engelska i tal och skrift. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

19 april 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024