Enhetschef inom social omsorg/Föreståndare inom social omsorg

Sök bland 89 lediga jobb som Enhetschef inom social omsorg/Föreståndare inom social omsorg och börja ditt nya yrkesliv idag!

Enhetschef till Funktionsstöd med inriktning mot barn och unga

Beskrivning Inom verksamhetsområdet Funktionsstöd arbetar vi för att göra skillnad för människor varje dag. I verksamhetsområdet ingår boende, daglig verksamhet, boendestöd, personlig assistans och barn- och ungdomsverksamhet. Verksamhetsområdet utför insatser enligt Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS), men utför också insatser enligt socialtjänstlagen (SOL) och hälso- och sjukvård (HSL). Vår verksamhet arbetar med utgångspunkt i att den enskilde skall erbjudas ett individuellt anpassat stöd utifrån dennes förmågor, intressen och önskemål. Vi arbetar för att de individer vi stöttar ska få ett så självständigt liv som möjligt med fokus på trygghet och säkerhet.  Då vår enhetschef går vidare mot nytt uppdrag söker vi nu en efterträdare som vill fortsätta  utveckla vår väl fungerande barn- och ungdomsverksamhet samt daglig verksamhet med inriktning mot media. Arbetsuppgifter Vi söker dig som har förmågan att leda och motivera andra. Du är strukturerad och tycker om att arbeta i förändring. Du kommer att planera och utveckla verksamheten utifrån mål och behov.  Som enhetschef inom Funktionsstöd kommer du vara ansvarig för att verkställa beslut och insatser mot barn och unga samt daglig verksamhet för vuxna. Du leder enheten och verksamheterna enligt gällande lagstiftningar inom området samt med stort fokus på barnperspektivet. I rollen som enhetschef ingår verksamhets-, personal- och ekonomiansvar och du arbetar utifrån en helhetssyn i kommunen. Du kommer att ingå i en ledningsgrupp med 16 enhetschefer där du kommer ha ett närmare samarbete med en av dina nya kollegor. Som stöd för dig och dina kollegor, finns bland annat metodutvecklare, rekryterare och bemanningsplanerare.  Kvalifikationer Som enhetschef skall du ha högskoleexamen som socionom, eller annan examen som arbetsgivaren bedömer relevant. Kurser med inriktning mot ledarskap, socialt arbete och funktionshinder är en förutsättning för att klara uppdraget. Du skall ha goda kunskaper och erfarenhet av arbete med barn inom LSS, där du också har tidigare chefserfarenhet. Det är meriterande om du har utbildningar inom eller arbetat med lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik, AKK och IBIC.  Du har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är också van att arbeta med komplexa processer där det krävs ingående kunskaper kring angränsande lagstiftningar till exempel föräldrabalken, SOL, Skollagen med flera. Tjänsten medför att man sitter i möten med många professioner, till exempel habiliteringen, skola, socialtjänsten.  Stor vikt kommer att läggas vid erfarenhet och personliga egenskaper Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske 7 och 14 juni. Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

16 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Kundansvarig /Assistanschef

Poolarna Assistans, vi är det lilla familjära Assistans bolaget med stort hjärta. Vi söker nu en person som delar vår passion för människors lika värde. Vi är dedikerade till att erbjuda högkvalitativ assistans till personer med funktionsnedsättningar. Vi söker nu ytterligare en kundansvarig till vårt kontor i Örebro. Vi tror att du som söker är engagerad, lyhörd och noggrann person, med stor kunskap och erfarenhet av assistans, inom lagstiftningen LSS och SFB. Som kundansvarig hos oss har du en central och viktig roll i assistansuppdragen. Det innebär att arbeta för att säkerställa att våra kunder får den omsorg och hjälp de behöver för att leva ett självständigt liv. Det innebär också att se till att våra assistenter har god kunskap om uppdraget och arbetar i en god arbetsmiljö. Som samordnare leder du arbetet enligt gällande beslut, det dagliga arbetet innefattar att rekrytera personal, samordna kontakter med såväl myndigheter som personal, schemaläggning och dokumentation. Resor förekommer i tjänsten och arbetstiden kan ibland vara kvällstid eller helg. Vi ser gärna att du som söker är en social, trygg och ärlig person med hög stresstolerans. Vi ser gärna att du har akademisk utbildning och erfarenhet inom området. Det är viktigt att du har förmågan att leda personal inom vård och omsorg. Dessutom är det avgörande att du behärskar svenska språket i så väl tal och skrift. Vi ser fram emot att utöka vårt team och fortsätta vårt arbete, där vi tillsammans kan vi skapa en mer inkluderande rättvis värld för alla. Varmt Välkommen med din ansökan

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Enhetschef Personlig assistans och LSS boende

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag. ARBETSUPPGIFTER I Enköpings kommun är chefs-och ledarskapet ett prioriterat område sedan flera år tillbaka. Vi tror att bra ledare är den enskilt viktigaste faktorn för att locka nya medarbetare och få befintliga att fortsätta utvecklas med oss. Bra ledare bidrar till en god arbetsmiljö och till att medarbetarna kan utveckla bra och effektiva verksamheter för Enköpingsborna. Vi tror också att lösningarna på våra utmaningar ligger i en utveckling som drivs av kompetenta ledares och medarbetares kreativitet, inre motivation och vilja att bidra till ständiga förbättringar. För att nå dit präglas vår styrning och ledning av ett förhållningssätt grundat på tillit. Vi söker en vikarierade enhetschef inom Personlig assistans till januari 2025. Tjänsten omfattar medarbetare, verksamhet, arbetsmiljö, ekonomiskt ansvar samt kvalitetssäkring. Du arbetar både strategiskt och operativt. Till din hjälp har du koordinatorer som bland annat ansvarar för den dagliga bemanningen. Som enhetschef i LSS verksamheten ingår du i ett ledningsteam bestående av resultatenhetschef, andra enhetschefer, sjuksköterskor, metodhandledare och administratörer. Du har stort självbestämmande över ditt arbete men har samtidigt ett nära samarbete med kollegor och resultatenhetschef i teamet. Du är en närvarande chef som leder och motiverar medarbetarna, har utvecklingssamtal, leder medarbetarmöten och sköter rekryteringar. Vi söker dig som ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du har ansvar för att kunden får det stöd denna har rätt till och arbetar för en god arbetsmiljö och stämning för såväl medarbetare som kund. Vi arbetar utifrån ett salutogent synsätt. Det innebär att vi strävar efter att göra vardagen meningsfull, begriplig och hanterbar för kunder och medarbetare. Vi förväntar oss att du bidrar till att enhetens visioner, mål och planer är kända och följs. Du kommer gå en utbildning i Utvecklande ledarskap som följs upp årligen. Du ingår också i ett lärande chefsnätverk. KVALIFIKATIONER Du har en akademisk examen som exempelvis socionom, beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för uppdraget. Du behärskar svenska väl i tal och skrift, har B-körkort och relevant arbetslivserfarenhet. Det är meriterande med erfarenhet inom Personlig assistans samt av ledarskap inom LSS eller annan liknande verksamhet, kunskaper om arbetsmiljö, arbetsrätt och LSS-lagen. Du ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du samarbetar väl med andra, är prestigelös och relaterar på ett lyhört sätt. Du leder, motiverar och stärker dina medarbetare genom att skapa engagemang och delaktighet. Du är flexibel i arbetssätt och tanke och kan ta beslut med hela verksamheten i åtanke. Du är en effektiv person som tycker om när det händer mycket och klarar att skifta fokus snabbt. Du är trygg som person och har god självkännedom. Du är uppdragsfokuserad, strukturerad och agerar utifrån aktuella lagar, mål och uppdrag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, dina ledaregenskaper och att du har intresse av en organisation i förändring. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Om du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning inom LSS ska du beställa det här utdraget: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här: https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Biträdande regionchef till Klaragården

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Arbetar du kanske som verksamhetschef idag och vill vara med och påverka samt utveckla LSS för vuxna? Är du redo för att ta nästa kliv i en mer övergripande och affärsutvecklande roll? Då är det här ett jobb för dig! Vi på Klaragården söker nu efter en biträdande regionchef som kommer jobba med att driva, leda och utveckla regionens verksamheter, chefer och medarbetare. Om rollen: Vi befinner oss i en spännande tillväxtresa och i rollen som biträdande regionchef, kommer du att vara med och stärka upp arbetet i vårt marknadsområde. Inom region Klaragården har vi totalt 13 verksamheter och bedriver boende enligt LSS § 9:9 i Västergötland, Östergötland och Sörmland och vänder sig till individer tillhörande personkrets 1 och 3. Som biträdande regionchef kommer du att verka som regionchefens förlängda arm. Ni kommer tillsammans och i ett tätt samarbete driva utvecklings- och förändringsarbete i syfte att nå en hög affärsmässighet, kvalitet och produktivitet. I rollen ansvarar du för personalförsörjning, kvalitet och metodarbete samt uppföljning av resultat. Du rapporterar till regionchef. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för rekrytering och kompetensförsörjning inom regionen Starta upp nya verksamheter Driva regionala projekt Följa upp resultat, schemaläggning, bemanning och resursoptimering Säkerställa lagefterlevnad, avtalstrohet samt att rutiner och policys följs Löpande kvalitets- och metodutveckling Bedriva samarbete med stödfunktioner HR, ekonomi, kvalitet och metod Vid behov fungera som tillförordnad verksamhetschef, då ordinarie chef är tillfälligt frånvarande Vem är du? Du har tidigare chefserfarenhet och ser möjligheter i det lilla och det stora med förmåga att driva strategiska mål på både kort och lång sikt. Som ledare hittar du ständigt möjliga lösningar på utmaningar och har en positiv grundinställning. Att hålla i och lyckas ta projekt hela vägen i mål med efterföljande uppföljning är en självklarhet för dig. Du förmedlar kunskap och motiveras av att driva processer, förändring och förbättringsarbete. Vidare är du kommunikativ, relationsskapande och förmedlar information tydligt och kan bidra med konstruktiv feedback. För att lyckas i rollen behöver du även vara flexibel, strukturerad med förmåga att hantera många uppgifter parallellt. I övrigt är du flexibel inför resa i tjänsten. Kvalifikationer: Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller likvärdig utbildning Utbildning i socialrätt minst 7,5 hp (om ej utbildad socionom) Minst tre års erfarenhet av ledande befattning inom LSS Erfarenhet från budgetarbete och ekonomisk analys Grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö Erfarenhet av att starta upp LSS-boenden för vuxna Vi ser det även som meriterande om du har: Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Arbetat mot offentlig sektor Erfarenhet av att ha arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet Erfarenhet av att leda i förändringsprocesser Erfarenhet av att leda andra chefer Placering Tjänsten innebär placering i Östergötland men du behöver kunna resa i tjänsten i hög omfattning. Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss får du bidra med att utveckla vår organisation och ett av branschens ledande företag. Vi erbjuder dig spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Hos oss har du stöttande chefer nära samt övriga centrala stödfunktioner inom koncernen. Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag är 31/5. Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om tjänsten Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten kontakta regionchef Therese Linerhav [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Enhetschef till Stöd och omsorg, Funktionshinderomsorg, särskilt boende

Funktionshinderomsorg vuxna består av ca 80 grupp- och servicebostäder för personer som beviljats insatser enligt LSS. Vi är ungefär 700 medarbetare inom området, där personalansvaret idag är fördelat på ca 36enhetschefer. Verksamheten arbetar aktivt med att skapa förutsättningar för ett närvarande ledarskap. Vi är övertygade om att just närheten till både brukare och personal är en viktig framgångsfaktor i vår väg till måluppfyllelse för de vi finns till för. Vi söker nu dig som vill vara chef och samtidigt skapa de bästa förutsättningarna för våra brukare. Välkommen att bli en av oss! Om jobbet Som enhetschef hos oss har du ansvar för verksamhet, brukare, personal och ekonomi på ett antal särskilda boenden. Hur många medarbetare just du kommer ha beror lite på målgruppen och hur stora boendena är, men de flesta chefer hos oss har ca 20-25 medarbetare.  Vi vill att våra chefer prioriterar ett fysiskt närvarande ledarskap och jobbar löpande med kvalitets- och arbetsmiljöfrågor Chefsuppdraget hos oss är utvecklande och flexibelt, du får arbeta både med brukar- och personalfrågor. Du har möjlighet att påverka utvecklingen inom verksamhetsområdet men också att tillsammans med dina medarbetare utveckla vardagen för våra brukare. Dina arbetsuppgifter kan till exempel innebära att: systematiskt följa upp så att målen för kvalitet, arbetsmiljö och ekonomi uppnås se till att beslutade aktiviteter genomförs ge medarbetarna handledning och återkoppling i arbetet så att omsorgsarbetet utvecklas kommunicera värderingar och uppmuntra till dialog, samarbete och lärande. Det finns såklart stunder då enhetschefsuppdraget är utmanande. En sådan utmaning för dig som enhetschef är den arbetskraftsbrist som råder och du kommer behöva jobba en del med personalplanering, bemanning och rekrytering.   Som stöd i arbetet har du dina enhetschefskollegor, du ingår i ett team där ni har dialog och samverkar i gemensamma frågor. Du samverkar också med ett HSL-team bestående av sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Du kommer rapportera till en av två biträdande verksamhetschefer som följer upp och stöttar dig i ditt uppdrag. Det finns också stödfunktioner inom administration, ekonomi och HR.  Som nyanställd chef hos oss får du en verksamhetsspecifik introduktion och en mentor. Du får också genomgå ett kommungemensamt introduktionsprogram kopplat till chefs-och ledarskap. Läs gärna mer om våra förmåner under rubriken ”Om Umeå kommun”.  Om dig Vi söker dig som har högskoleutbildning, kanske som socionom men annars en likvärdig utbildning. Vi ser helst att du har erfarenhet som chef och det är bra om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. Det viktigaste är att du brinner för våra brukare! Som enhetschef arbetar du ofta i ett högt tempo och du får vara med om att förutsättningar kan ändras snabbt. För att trivas i uppdraget måste du därför uppskatta att bli utmanad och vara lösningsfokuserad som person. Du är tydlig i din ledarroll och du arbetar målinriktat och systematiskt med ständiga förbättringar. Du är också prestigelös och klarar av att prioritera i pressade situationer. Som chef i Umeå kommun vill vi att du företräder kommunen på ett förtroendeingivande och positivt sätt. Du sätter medborgarnyttan i fokus och för dialog med dina medarbetare om mål och planer så att de förstår sin roll och betydelse för helheten. Det är också viktigt att du står för gemensamma värderingar och är en förebild för dina medarbetare. Du uppmuntrar dina medarbetare till nyfikenhet, kreativitet och samverkan och synliggör såväl den enskilde medarbetaren som arbetslaget. Bifoga gärna personligt brev, cv och examensbevis. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Enhetschef till Eneby Serviceboende

Nu söker vi en driven verksamhetschef/enhetschef till vårt team. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollenFör oss är det viktigt att du som enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten,kan du också säkerställa attföretagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet. Du kommer även delvis arbetamed kunderna i deras vardag.Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar.Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till din verksamhetschef. Om Eneby Serviceboende Eneby är ett serviceboende enligt LSS som vänder sig till dig med autism eller autismliknande tillstånd och/eller intellektuell funktionsnedsättning. Personalen som arbetar här har stor erfarenhet av utmanande beteende såsom verbalt och fysiskt utåtagerande, självskada och suicidalt beteende och ångestproblematik samt även viss missbruksproblematik. Personalen arbetar med tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Boendet har personal lätt tillgänglig då personalutrymmet ligger i direkt anslutning till de boendes lägenheter samt det gemensamma utrymmet. Eneby har en sjuksköterska kopplad till boendet som går att nå dygnet runt. Boendet har även vaken nattpersonal under årets alla dagar. I våra årliga brukarundersökningar får Eneby alltid höga betyg gällande upplevd trygghet från våra boende. Aktivt ledarskapFör att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram.Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare.Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskapVi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klickahär. ÖvrigtAnställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställningLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdag: Enligt överenskommelseSista ansökningsdag: 2024-06-09Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] kontakt:Vision, Magnus Sällström, [email protected] AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.www.nytida.se

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Enhetschef till socialpsykiatri

Hos oss är var och en av oss en viktig del i helheten! Välkommen med din ansökan. Vansbro kommun kan erbjuda dig ett meningsfullt arbete med goda arbetsvillkor och ständigt lärande. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar bättre trivsel och resultat på arbetsplatsen, därför är det viktigt för oss att du känner dig delaktig i vår utveckling av verksamheten och stolthet över den verksamhet som vi tillsammans skapar för våra medborgare i Vansbro kommun. Vansbro kommun är den lilla kommunen med det stora innehållet. Längs älven sträcker sig kommunens lokalsamhällen Äppelbo, Vansbro, Dala-Järna och Nås med kringliggande byar i de västra delarna av Dalarna. I Vansbro kommun är vi mycket stolta över bredden inom näringslivet som skapar en mycket god arbetsmarknad med ett brett och rikt föreningsliv samt god kommunal service i samtliga kommundelar. Hos oss finns en närhet och enkelhet som ger stora möjligheter till livskvalité. Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete, där du är med och bidrar till verksamhetens utveckling. Som enhetschef leder, planerar, organiserar samt utformar Du verksamheten utifrån uppsatta mål inom fastställda ekonomiska ramar. Som chef ska du ge rätt stöd medarbetare så att de får möjlighet att växa och utvecklas i sina roller. Du kommer att ha ekonomi-, verksamhets-, arbetsmiljö- och personalansvar. Du ska samverka med både interna och externa aktörer. Kvalifikationer Vi söker dig som har en för uppdraget relevant högskoleutbildning eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har ledarskapsutbildning. Du har tidigare arbetat som chef och det är meriterande om du tidigare har arbetat som chef inom socialpsykiatri/LSS. Du har kunskaper inom personal- och ekonomifrågor, arbetsrätt, arbetsmiljö och kompetensförsörjning. Kunskap om den lagstiftning som rör verksamheten (SoL, LSS) är meriterande samt god förståelse för arbete i en politiskt styrd organisation. Vi söker dig som är flexibel, stresstålig och strukturerad och har en god förmåga att leda, fatta och förmedla beslut. Du är en god ledare med intresse av att utveckla både verksamheten och dina medarbetare. Du samarbetar på ett konstruktivt sätt med både personal, samverkanspartners och kollegor. Du skapar engagemang och delaktighet för att effektivt nå gemensamma mål. Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Körkort är ett krav. Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Erfaren verksamhetschef sökes till Klaragårdens nystartade LSS-boende!

Om KlaragårdenKlaragården startades 2008 och har sedan dess bedrivit verksamheter inom ramen för LSS. Med tidens gång har Klaragården idag ett flertal verksamheter och nu kommer nästa verksamhet iKvicksund att öppnas under hösten 2024.Klaragården drivs i en anda av humanism och enkelhet där strävan är att den boende ska känna så stor hälsa som möjligt. Med rutiner och struktur i vardagen skapas trygghet genom vetskap om framtiden. Om rollen Vi söker efter dig som med en trygg och fast hand vill leda arbetet på vår nya LSS-verksamhet i Kvicksund som öppnar under hösten 2024. Som verksamhetschef leder du arbetet på LSS enheten med ansvar för den dagliga driften och verksamhetsplaneringen. Du ger medarbetarna de bästa förutsättningarna, för att bidra med en god och kvalitativ vård- och omsorg. Med ansvar för personal, ekonomi och kvalitet följer du upp verksamhetens mål och bidrar i det systematiska kvalitetsarbetet. Vidare har du arbetsmiljöansvar samt är tillståndsbärare för din enhet. Du ingår i ett team med andra verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD. Du sitter med i den operativa ledningsgruppen i marknadsområdet och rapporterar till regionchef. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Bedriva löpande kontakt med brukare, medarbetare och anhöriga Ekonomi och budget kopplat till verksamheten Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med stödfunktioner inom koncernen Vem är du?Din utbildningsbakgrund behöver stämma överens med de formella krav som gäller för att vara tillståndsbärare för en LSS-verksamhet. Du är en trygg ledare med tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna inom LSS. Som ledare är du modig, rak och tydlig i din kommunikation, och du gillar att arbeta verksamhetsnära. För att lyckas i rollen behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt och kan anpassa dig till förändringar i det dagliga arbetet. Du tillämpar ett coachande, lösningsfokuserat arbetssätt och arbetar mot uppsatta mål. Dessutom har du förståelse för och kunskaper i ekonomi och kan följa upp och analysera verksamhetens resultat. Kvalifikationer: Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning, enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) Utbildning i socialrätt minst 7,5 hp (om ej utbildad socionom) Tidigare erfarenhet av arbete inom LSS-boenden 9:9 Chefserfarenhet Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift B-körkort Meriterande om du därtill har: Utbildningar inom metodik för socialt arbete, tex tydliggörande pedagogik. Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt PlaceringStörsta delen av din arbetstid är förlagd i verksamheten för att möjliggöra det nära ledarskapet. Verksamheten finns lokaliserad i Kvicksund. Vad kan vi erbjuda dig?Hos oss får du bidra med att utveckla vår organisation och ett av branschens ledande företag. Vi erbjuder dig spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Hos oss har du stöttande chefer nära samt övriga centrala stödfunktioner inom koncernen. Om rekryteringsprocessenRekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi genomför en bakgrundskontroll i rekryteringsprocessen och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om tjänstenVi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för respektive verksamhet. Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidareTillträde: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten kontakta regionchef Therese [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Kurera Omsorg söker söker uppdragschef inom personlig assistans, Malmö

Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning Nu söker vi en uppdragschef till vårt personliga assistans-team i Malmö! Kurera Omsorgs grund bygger på en personligt utformad personlig assistans. Som uppdragschef är din huvuduppgift att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Det innebär att du planerar hur assistansen ska utföras utifrån våra kunders önskemål. Som uppdragschef ansvarar du för schemaläggning, personal, rekrytering, kontakt med myndighet och kommun samt daglig problemlösning som uppstår runt dina kunder och assistansgrupper. Du som söker Vi söker dig som är självständig, ansvarstagande, flexibel och har god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från assistansbranschen och tycker om att arbeta tillsammans med människor. Du som söker är en person med stor förmåga att utveckla goda kundrelationer, har ett genuint intresse för människor och har lätt för struktur och administration. Har du en utbildning inom socialpedagogik, personlig assistans, beteendevetenskap eller en socionomutbildning är det meriterande för oss. Körkort är ett krav. Vi erbjuder dig En stimulerande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, eget ansvar och stora möjligheter till utveckling. Kurera Omsorg är en verksamhet under ständig utveckling där vi vill att du är med och formar vårt arbetssätt och framtid. Om Kurera Omsorg Kurera Omsorg är ett omsorgsföretag med tre verksamhetsgrenar; Personlig Assistans, Familjehem och Öppenvård & Boende. Kurera Omsorg har sitt huvudkontor i Malmö samt ett kontor med personlig assistans i Västervik. Att vara tre verksamhetsgrenar ger goda synergieffekter. Samtliga våra medarbetare arbetar med socialt arbete men ur olika vinklar, med olika bakgrund. Våra medarbetare betyder allt för oss. Utan engagerade och nytänkande medarbetare är vi ingenting. Därför tar vi rekryteringar på största allvar och bryr oss om vår personal, under hela anställningstiden hos oss. Vi är tillgängliga för ärliga samtal och vill veta hur vi kan utvecklas att bli bättre. Alltid med målet att våra kunder också ska ha det så bra som möjligt hos oss. Kurera Omsorg kan även erbjuda sociala arbetslösningar som andra omsorgsföretag har svårare att utföra. Vi har till exempel familjehemsplaceringar med personlig assistans och vi har möjlighet till att skapa praktikplatser och jobb för placerade ungdomar och unga vuxna.  Hos oss finns specialkompetenser och en vi har en unik vårdfläta för barn, ungdomar och vuxna. På Kurera Omsorg strävar vi efter att utföra vårt arbete med engagemang, ansvar, nytänkande och glädje. Vi vill göra skillnad och bryr oss på riktigt. Är detta ett jobb för dig? Tveka in att ansöka nu. Lycka till!

15 maj 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
Enhetschef

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande arbete och tillsammans med oss göra skillnad i vårt mål att ge samtliga klienter ett liv värt att leva. Då har du möjligheten att söka tjänsten som Enhetschef på Finjagården. Vi söker nu Enhetschef till våra enheter Loftet och Parken. Enheterna arbetar med personer som har en samsjuklighet i kombination med missbruk. Tillståndet är i åldern 21-60 år och har totalt 20 platser. Arbetsuppgifter Som Enhetschef kommer du att leda, driva och utveckla verksamheten tillsammans med verksamhetschefen. Du kommer ha arbetsmiljöansvaret och du har ett team med kompetenta medarbetare. Du har budgetansvar och kommer arbeta nära vår placeringssamordnare. Du ansvarar för boendenas dagliga drift. En viktig del i arbetet är att skapa engagemang och delaktighet samt finnas där som stöd till din personal. Du kommer ingå i enhetschefsgruppen som är vårt operativa organ. Till din hjälp i rollen som Enhetschef har du en hel del olika stödfunktioner som till exempel HR, Ekonomi, Fastighet och IT. För oss är det viktigt att jobba tillsammans där vi hjälper och inspirerar varandra. Vem söker vi ? Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap. Till detta är du en handlingskraftig och resultatorienterad lagspelare med god självkännedom. Du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidmakthålla kontakter samt har en god analytisk förmåga. Du har goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av ekonomisk uppföljning. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Finjagårdens ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom psykiatri och samsjuklighet samt missbruksvård. Ytterligare information om tjänsten Tjänsten är tillsvidare, provanställning tillämpas. Vår förhoppning är att du kan starta din anställning så fort som möjligt. Du kommer att rapportera till verksamhetschefen och du kommer att rapportera till ledningsgruppen. Kvalifikationer: Utbildad socionom eller har en utbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. B körkort Meriterande: Erfarenhet av målgruppen Erfarenhet av att leda en verksamhet Erfarenhet av driva ett förändringsarbete Vi erbjuder Vi erbjuder en spännande roll där ingen dag är den andra lik och du får möjlighet att påverka och styra arbetet i riktning mot uppsatta mål. Du erbjuds ett flexibelt jobb med frihet under ansvar i en välkomnade och hjärtlig kultur med högt i tak och goda utvecklingsmöjligheter. Övrigt Rekrytering sker löpande, vid intresse skicka snarast din ansökan (CV och personligt brev) till [email protected] Vid ev kallelse till intervju medtag referenser, utbildningsintyg samt utdrag från polisen enligt HVB-hem: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Välkommen med din ansökan till oss!

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024