Expeditör, spedition

Sök bland 6 lediga jobb som Expeditör, spedition och börja ditt nya yrkesliv idag!

Sommarjobb som Transportledare till Dagab

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar under sommarmånaderna juni-augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Dagab. Om företaget: Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Dagab utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Deras verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur de agerar mot sina medarbetare. På så sätt ger Dagab sina kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos Dagab är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga deras medarbetare är för Dagab. Välkommen du med! Arbetsuppgifter: I rollen som transportledare på Dagab är du en central del i den operativa verksamheten och säkerställer trygga och effektiva transporter. Ditt huvudfokus är planering av utgående gods. I rollen ingår löpande arbete med flödesplanering, transport- och systemoptimering. Vidare arbetar du med undersökningsarbete och problemlösning av administrativa och operativa transportfrågor. Du sammanställer prognoser, ansvarar för transportrelaterat förbättringsarbete och är övergripande ansvarig för dagliga och komplexa problem i flöden och system. Ett urval av arbetsuppgifter: • Kontinuerligt arbeta med transport- och systemoptimering samt planering av flöden • Undersökningsarbete inom både administrativa och operativa transportfrågor • Att sammanställa prognoser och säkerställa kvaliteten på transportflödet • Daglig dialog med våra interna och externa samarbetspartners Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning inom logistik/transport/spedition, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet • Goda systemkunskaper i MS Office i synnerhet i Excel, meriterande med kunskaper i SAP • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift   Du har en positiv inställning och är lösningsfokuserad i situationer där du stöter på utmaningar eller problem. Du är resultatinriktad, ser konsekvenserna av din arbetsinsats och anstränger dig för att leverera hög kvalitet. Din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant är avgörande, särskilt när det gäller att hantera komplexa och snabbt föränderliga flöden. Du trivs i ett högt arbetstempo med varierande arbetsuppgifter och har en förmåga att kunna driva dig själv och de i din omgivning framåt mot utsatta mål. Att du tar initiativ till att lära dig mer och har en vilja att utveckla din egen förståelse för flöden, system och verksamheten i sin helhet. Övrig information: Start: Omgående Plats: Handelsgatan 5, 702 27 Örebro Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Sommarjobb som Transportplanerare till Dagab

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar under sommarmånaderna juni-augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Dagab. Om företaget: Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Dagab utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Deras verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur de agerar mot sina medarbetare. På så sätt ger Dagab sina kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos Dagab är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga deras medarbetare är för Dagab. Välkommen du med! Arbetsuppgifter: I rollen som transportledare på Dagab är du en central del i den operativa verksamheten och säkerställer trygga och effektiva transporter. Ditt huvudfokus är planering av utgående gods. I rollen ingår löpande arbete med flödesplanering, transport- och systemoptimering. Vidare arbetar du med undersökningsarbete och problemlösning av administrativa och operativa transportfrågor. Du sammanställer prognoser, ansvarar för transportrelaterat förbättringsarbete och är övergripande ansvarig för dagliga och komplexa problem i flöden och system. Ett urval av arbetsuppgifter: • Kontinuerligt arbeta med transport- och systemoptimering samt planering av flöden • Undersökningsarbete inom både administrativa och operativa transportfrågor • Att sammanställa prognoser och säkerställa kvaliteten på transportflödet • Daglig dialog med våra interna och externa samarbetspartners Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning inom logistik/transport/spedition, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet • Goda systemkunskaper i MS Office i synnerhet i Excel, meriterande med kunskaper i SAP • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift   Du har en positiv inställning och är lösningsfokuserad i situationer där du stöter på utmaningar eller problem. Du är resultatinriktad, ser konsekvenserna av din arbetsinsats och anstränger dig för att leverera hög kvalitet. Din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant är avgörande, särskilt när det gäller att hantera komplexa och snabbt föränderliga flöden. Du trivs i ett högt arbetstempo med varierande arbetsuppgifter och har en förmåga att kunna driva dig själv och de i din omgivning framåt mot utsatta mål. Att du tar initiativ till att lära dig mer och har en vilja att utveckla din egen förståelse för flöden, system och verksamheten i sin helhet. Övrig information: Start: Omgående Plats: Handelsgatan 5, 702 27 Örebro Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Erfaren speditör inom sjöexport

I denna roll kommer du ingå i ett team som ansvarar för en av företagets strategiska och globala storkunder. Du arbetar brett med både LCL, FCL, RORO och speciallösningar. Som speditör hos oss får du ett roligt, varierandeoch fartfyllt jobb där du får en helhetsbild av logistikkedjan. På GEODIS kan vi erbjuda ett dynamiskt, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Vi vill vara en arbetsplats som erbjuder lika möjligheter för alla - jämställdhet och mångfald är en förutsättning för vår framgång. Vi är stolta över att ha en jämställd ledningsgrupp och 56 % kvinnliga chefer.Om tjänstenSom Sjöspeditör har du den övergripande kontrollen över kundens godsflöde och daglig kontakt med våra kunder och leverantörer. Du ansvarar för dina egna kunduppdrag - sjösändningar från bokning till slutfakturering. Du har regelbundna kontakter med GEODIS nätverk runt om i världen och nära samarbete med kundansvariga, leverantörer och kundrepresentanter. Du blir del av ett team med kunniga kollegor som är måna om den nära kundrelationen. I dina arbetsuppgifter ingår: Aktivt arbete med kundrelation och att ge vår kund riktigt god service Planering och bokning av transport Leveransbevakning/avvikelserapportering Utfärdande av transportdokument Fakturering samt kostnadskontroll Delta i kund- och leverantörsmöten Bidra till teamets utveckling och förbättring av arbetssätt, rutiner och processer Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Placering är på vårt nyrenoverade huvudkontor i centrala Göteborg, med närhet till kollektivtrafik, butiker och lunchrestauranger. Vi erbjuder möjlighet till hybridarbete i linje med vår remote work policy, gemensam frukost varje vecka, lunchsubvention, en härlig gemenskap och mycket mer! Din profilVi söker dig som vill vara med och leverera förstklassig service och smarta lösningar till våra kunder. Vi tror att du har minst några års erfarenhet av att arbeta med sjöspedition, främst inom export. Det är meriterande om du har arbetat med storkund och/eller speciallösningar tidigare. Eftergymnasial utbildning inom logistik eller spedition är en merit. Svenska och engelska används dagligen i arbetet, därför behöver du tala och skriva båda språken obehindrat. Det är önskvärt att du är en van användare av Office365 och ett plus om du har jobbat i vårt produktionssystem CW1 tidigare. Rollen passar dig som har god samarbetsförmåga och tycker om att jobba i team. Vi tror att du motiveras av att hitta effektiva transportlösningar för varje kund. Du är mån om att alltid ge god service och att leverera ditt arbete med hög kvalitet. Du tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt, är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt. Liksom vi, brinner du för arbetet som speditör! Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.AnsökanLåter detta som en intressant roll för dig, tveka inte att ansöka idag! Intervjuer kommer hållas löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, men senast 2024-05-26. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Linnéa Sjölin, tel. 0735 117 357 eller [email protected]. GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen, kontaktperson Tommy Sidén:tel 0101 631 828.

13 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Senior Speditör inom flyg till EDS Logistics // Göteborg

Har du en stark drivkraft att nå nya mål och att bygga långsiktiga kundrelationer? Välkommen till en spännande roll hos en av logistikbranschens främsta aktörer! Hos oss väntar en utvecklande arbetsmiljö med internationell närvaro och möjligheten att sätta ditt avtryck på en snabbväxande logistikkoncern! Om din nya roll:Till vårt centrala kontor i Vasastan söker vi nu dig som vill bli en del av vårt gäng på EDS. EDS är ett tillväxtbolag och en del av SPOC Logistics Group AB tillsammans med systerbolaget Sendify. Tillsammans är vi en spännande aktör på marknaden med ett starkt fokus på digitalisering. Som senior speditör för vår flyg-och sjöavdelning blir din uppgift att ansvara för hela transportprocessen för att säkerställa smidiga leveranser och lösa eventuella logistikproblem. Detta genom att bland annat hantera dokumentation och tullklarering för internationella transporter, sköta kommunikationen med våra leverantörer och stötta teamet för att se till att det dagliga arbetet flyter på inom avdelningen. Dessutom kommer du att identifiera nya affärsmöjligheter och forma vägen framåt för teamet och våra processer på resans gång.Vad vi erbjuder dig: En spännande och utmanande arbetsmiljö där du får utvecklas och sätta ditt avtryck på resan framåt för vår expansiva logistikgrupp där både EDS och Sendify ingår Ett brett utbud av kurser och utbildningar som stöttar din professionella utveckling Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme Härliga, drivna och sociala kollegor som trivs i varandras sällskap, såväl under intensiva arbetsdagar som under afterwork- och teamaktiviteter Det här har du med dig: Några års erfarenhet inom flygspedition Ett nätverk av leverantörer Omfattande kunskaper inom Air Export, NFO och IATA DGR Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande om du har tidigare erfarenhet av merförsäljning Om oss:Vi grundades 2011 med ambitionen att vara det självklara valet när det kommer till innovativa, skräddarsydda logistiklösningar av högsta kvalitet. 2017 grundades vårt systerbolag Sendify som idag, tillsammans med EDS, tillhör SPOC Logistics Group AB. Tillsammans är vi en spännande utmanare i logistikbranschen, både på den svenska marknaden som den internationella. Två gånger har vi blivit nominerade av DI Gasell som ett av de snabbast växande företagen i Sverige. Idag har vår koncern en omsättning på 500 MSEK och vårt bolag består av ett team på 12 medarbetare som arbetar med några av de största företagen inom den svenska tillverkningsindustrin. Vill du bli en del av EDS? Skicka in din ansökan idag! START: Enligt överenskommelsePLATS: GöteborgOMFATTNING: HeltidLÖN: Fast lönKONTAKT: Daniella Ravan, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

10 maj 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024
Senior Speditör inom sjö till EDS Logistics // Göteborg

Har du en stark drivkraft att nå nya mål och att bygga långsiktiga kundrelationer? Välkommen till en spännande roll hos en av logistikbranschens främsta aktörer! Hos oss väntar en utvecklande arbetsmiljö med internationell närvaro och möjligheten att sätta ditt avtryck på en snabbväxande logistikkoncern! Om din nya roll:Till vårt centrala kontor i Vasastan söker vi nu dig som vill bli en del av vårt gäng på EDS. EDS är ett tillväxtbolag och en del av SPOC Logistics Group AB tillsammans med systerbolaget Sendify. Tillsammans är vi en spännande aktör på marknaden med ett starkt fokus på digitalisering. Som senior speditör för vår flyg-och sjöavdelning blir din uppgift att ansvara för hela transportprocessen för att säkerställa smidiga leveranser och lösa eventuella logistikproblem. Detta genom att bland annat hantera dokumentation och tullklarering för internationella transporter, sköta kommunikationen med våra leverantörer och stötta teamet för att se till att det dagliga arbetet flyter på inom avdelningen. Dessutom kommer du att identifiera nya affärsmöjligheter och forma vägen framåt för teamet och våra processer på resans gång.Vad vi erbjuder dig: En spännande och utmanande arbetsmiljö där du får utvecklas och sätta ditt avtryck på resan framåt för vår expansiva logistikgrupp där både EDS och Sendify ingår Ett brett utbud av kurser och utbildningar som stöttar din professionella utveckling Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme Härliga, drivna och sociala kollegor som trivs i varandras sällskap, såväl under intensiva arbetsdagar som under afterwork- och teamaktiviteter Det här har du med dig: Några års erfarenhet inom sjöspedition Ett nätverk av leverantörer Omfattande kunskap inom containersjöfart – extra plus i kanten med RoRo-erfarenhet Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande om du har tidigare erfarenhet av merförsäljning Om oss:Vi grundades 2011 med ambitionen att vara det självklara valet när det kommer till innovativa, skräddarsydda logistiklösningar av högsta kvalitet. 2017 grundades vårt systerbolag Sendify som idag, tillsammans med EDS, tillhör SPOC Logistics Group AB. Tillsammans är vi en spännande utmanare i logistikbranschen, både på den svenska marknaden som den internationella. Två gånger har vi blivit nominerade av DI Gasell som ett av de snabbast växande företagen i Sverige. Idag har vår koncern en omsättning på 500 MSEK och vårt bolag består av ett team på 12 medarbetare som arbetar med några av de största företagen inom den svenska tillverkningsindustrin. Vill du bli en del av EDS? Skicka in din ansökan idag! START: Enligt överenskommelsePLATS: GöteborgOMFATTNING: HeltidLÖN: Fast lönKONTAKT: Daniella Ravan, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

10 maj 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024
Commercial Forwarder Specialist till Blue Water Shipping!

Har du erfarenhet som speditör och motiveras av att utveckla nätverk och partnerskap? Är du van vid att tänka utanför ramarna och hitta speciallösningar för komplexa transporter? Vill du vara en del av en spännande tillväxtresa? Då kan rollen som Commercial Forwarder Specialist till Blue Water Shipping vara något för dig! Om Blue Water Shipping Blue Water Shipping är en global leverantör av logistiktjänster inom modern Supply Chain Management. I hjärtat av Blue Water Shipping finns en organisation bestående av kompetenta medarbetare som är skickliga på att erbjuda kompletta och skräddarsydda lösningar för alla frakt- och transportbehov över hela världen. Sedan företaget grundades 1972 har år ambition varit att ge sina kunder branschens bästa service och högsta kvalitet. Om tjänsten som Commercial Forwarder Specialist I rollen som Commercial Forwarder Specialist kommer du ansvara för att driva dialogen med kunder, åkerier och andra partners för att säkerställa både långsiktiga avtal och mer akuta komplexa transportlösningar. Ditt fokus kommer ligga vid förhandling av vägtransporter på den europeiska marknaden inom import, export och cross trade. Transporternas komplexitet kan exempelvis handla om vikt, omfång och tidsbegränsningar. Genom att utveckla och driva kontinuerlig dialog med kunder och åkerier internationellt hittar du effektiva lösningar som stärker Blue Water Shippings affär. Du kommer att vara en del av ett kompetent och prestigelöst team med hög entreprenörsanda. Du utgår ifrån Blue Water Shippings kontor i Malmö med möjlighet att arbeta 1-2 dagar hemifrån på sikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utveckla och driva dialog med kunder och åkerier inom Europa för att stärka affären för både komplex och standard vägtransport. Driva förhandlingar samt följa upp krav och leverans med kunder och åkerier. Samarbeta tätt med övriga funktioner inom Blue Water Shipping för att optimera kvalitativa och effektiva transportlösningar. Om dig Vi söker dig som sannolikt har en eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi, försäljning och/eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. För att lyckas i rollen söker vi dig som har minst fem års arbetslivserfarenhet inom logistik, framför allt värderas erfarenhet av spedition och förhandling av avtal med åkerier på den europeiska marknaden. Det är dessutom meriterande om du har ett internationellt nätverk inom branschen som du kan nyttja framåt. Du talar flytande svenska och engelska och besitter god systemvana. Som person ser vi att du har en god förmåga att förstå helheten och har ett kommersiellt affärstänk i fokus. Du motiveras av att hitta lösningar på problem och trivs bra i en relationsskapande roll med breda kontaktytor. Vidare söker vi dig som är ansvarstagande, har ett flexibelt förhållningssätt och som är en lyhörd lagspelare. Viktigt för tjänsten är: • Relevant utbildning inom logistik eller ekonomi alternativt arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom logistik med fokus på spedition och förhandling av avtal. • Att du har ett kommersiellt driv och förmåga att skapa långsiktiga relationer. • Flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Blue Water Shippings erbjudande På Blue Water Shipping får du vara med på en spännande resa med ett bolag som befinner sig i en expansiv tillväxtfas. Du blir del av ett kompetent och högpresterande team med entreprenörsanda. Utöver det erbjuder Blue Water Shipping ett förmånligt erbjudande med 30 semesterdagar och friskvårdsbidrag. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, 100%. Placering: Malmö. Lön: Enligt överenskommelse. Finner du tjänsten som Commercial Forwarder Specialist hos Blue Water Shipping intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

10 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024