Fastighetsekonom

Sök bland 23 lediga jobb som Fastighetsekonom och börja ditt nya yrkesliv idag!

Fastighetsekonom till fastighetsavdelningen i Upplands Väsby kommun

Är du en ekonom med ett öga för detaljer som också är lyhörd och har ett strategiskt perspektiv? Då kanske det är just dig vi söker att bli fastighetsekonom hos oss! Vi erbjuder dig Här får du möjlighet att vara en del av ett kontor som tror på god samverkan för att utveckla service som skapar värde för Väsbyborna. Hos oss blir du en del av en kommun som växer. Med en ökande befolkning behövs mer lokaler för kommunal service. Det gör fastighetsavdelningens arbete extra viktigt. Om oss Som Ekonom ingår du i fastighetsavdelning som består av tre enheter som totalt är ca 30 medarbetare, avdelningen är en del av kontoret för samhällsbyggnad med omkring 125 anställda. Fastighetsavdelningen består av driftenheten, förvaltningsenheten och projekt& fastighetsutvecklingsenheten. Avdelningen ansvar omfattar cirka 180 000 kvm lokaler såsom förskolor, skolor, vårdboenden, LSS boenden, gruppboenden, sporthallar, ett ridhus och en simhall. Avdelningen förväntas medverka aktivt vid kommunens övergripande planering, såväl vad gäller den fysiska planeringen som vid den övergripande planeringen av lokaler för kommunala verksamheter. Om tjänsten Ett övergripande ansvar för hela fastighetsavdelningens ekonomi ingår i befattningen. Du bidrar aktivt till att enhetschefer och fastighetschefen har de beslutsunderlag som krävs för att kunna styra och utveckla verksamheten framåt i enlighet med uppsatta mål. Dina huvudsakliga ansvarsområden är: - Planering, budgetering och prognos - Uppföljning och analys - Stötta alla medarbetare inom fastighetsavdelning i sin rapportering och budget uppföljning - Rapportera till avdelningens ledningsgruppen - Intern verksamhetsutveckling och genomföra komplexa utredningar inom området - Under implementationstiden av ett nytt fastighetssystem och en ny budget och prognosmodul – ansvarar du för manuell hantering av kommunens fastighetsekonomi i Excel - Digitalisera fastighetsekonomiprocessen med hjälp av de IT-stöd som finns, t.ex. fastighetssystemet Pythagoras, Stratsys och Qliksense. - Samarbetar med controllers vid kommunens ekonomiavdelningen i samband med olika ekonomiska rapporter Tjänsten ingår i ledningsgruppen för fastighetsavdelningen. Är du den vi söker? Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning med inriktning ekonomi eller annan bakgrund som bedöms likvärdig. - Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom verksamhetslokaler såsom förskolor, skolor, vårdboenden, LSS boenden, gruppboenden, sporthallar, ett ridhus och en simhall. - Helhetsförståelse av fastighetsekonomi och dess process. - Tekniska förmågor att hantera IT-stöd, exempelvis Excel och integrationer mellan system.  Det är meriterande om du har: - Erfarenhet från en politiskt styrd organisation. - Erfarenhet från fastighetsbolag och/eller fastighetsförvaltningar. - Goda redovisningskunskaper.  Som person är du strukturerad genom att du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du är stabil genom att du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och behåller ett gott humör vid press och motgångar. Du är också samarbetsorienterad, vilket för oss betyder att du anpassar dig och hittar win-win lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Vidare är du lösningsorienterad då du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem.  Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Senior Redovisningskonsult - Fastighetsbranschen

Vi på Azets växer och söker dig som är fastighetsorienterad i rollen som accounting controller consultant. Här får du släppa det löpande arbetet och istället fokusera på att säkerställa kvalité i bokföring samt arbeta med förbättring och utveckling av Azets fastighetskunder. Är du redo att hänga med Azets i utvecklingen av branschen och våra kunder? Med fokus på kvalitativ redovisning, controlling och rådgivning till kunder inom fastighetsbranschen säkerställer du kundnöjdhet och träffsäker leverans tillsammans med dina kollegor. Du utvecklar och förbättrar kund genom analys och nära relationer medan det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien. För att lyckas i ditt arbete har du med dig Azets värderingar, processer, rutiner och IT-system. I rollen som Controller Consultant har du stor påverkan på Azets fortsatta digitaliseringsresa, där ditt intresse av automation kommer ge en stor effekt i förbättringsarbetet. Vi på Azets växer och söker dig som är fastighetsorienterad i rollen som accounting controller consultant. Här får du släppa det löpande arbetet och istället fokusera på att säkerställa kvalité i bokföring samt arbeta med förbättring och utveckling av Azets fastighetskunder. Är du redo att hänga med Azets i utvecklingen av branschen och våra kunder? Med fokus på kvalitativ redovisning, controlling och rådgivning till kunder inom fastighetsbranschen säkerställer du kundnöjdhet och träffsäker leverans tillsammans med dina kollegor. Du utvecklar och förbättrar kund genom analys och nära relationer medan det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien. För att lyckas i ditt arbete har du med dig Azets värderingar, processer, rutiner och IT-system. I rollen som Controller Consultant har du stor påverkan på Azets fortsatta digitaliseringsresa, där ditt intresse av automation kommer ge en stor effekt i förbättringsarbetet. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Bokslutsarbete, månads- och årsbokslut * Finansiell controlling mot kund * Rådgivning till kund i både processer och redovisningsfrågor * Granskning av andras redovisningsarbete Vi söker dig som har: * Erfarenhet av årsbokslutsarbete och kundansvar * Arbetat med redovisning inom fastighetsbranschen * Erfarenhet av rådgivande roll inom redovisning * Professionella språkkunskaper i svenska och engelska Det är meriterande om du har: * Arbetat i Visma Business, Vitec och Palette. Det är viktigt att du är trygg i att utveckla arbetssätt samt processer, där du har den analytiska förmågan för att proaktivt kunna hitta förbättringsområde som förstärker och utvecklar kundrelationer. Vi ser att tidigare arbete som konsult underlättar detta. Om Azets Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 7500 anställda, varav 350 i Sverige. Här på Azets är samarbete ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi erbjuder dig bland annat hybrid-arbete, kontinuerlig utveckling och schyssta förmåner inom hälsa och välmående. Dessutom har vi väldigt kul på jobbet! Placering är i våra fina lokaler i centrala Malmö. Tjänsten är en tillsvidareanställning och urval sker löpande. Är du nyfiken och kan bidra, ansök redan idag! Kontakt: Åsa Andorff, Business Area Director Accounting [email protected] eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, [email protected]  #LI-Hybrid #LI-MK1

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Redovisningsspecialist - Fastighetsinriktning

Arbetar du inom fastighetsredovisning och vill arbeta på ett bolag där du kan få vidareutveckla vårt arbete inom redovisning mot fastighetskunder? Då välkomnar vi dig till Azets, här får du jobba med spännande fastighetsbolag.  I rollen som redovisningsspecialist inom fastighet kommer du arbeta med förbättring och kvalitétssäkring av redovisningsarbete mot våra fastighetskunder. Du arbetar fördjupat med bland annat moms, skatt och komponentavskrivningsfrågor. I dagsläget är det två härliga team med konsulter som arbetar med våra fastighetskunder. Med en växande affär söker vi fler specialister till vårt team. Du förbättrar och effektiviserar arbetssätt och processer löpande samtidigt som du sprider både kunskap och glädje i organisationen och mot kunder. Arbetar du inom fastighetsredovisning och vill arbeta på ett bolag där du kan få vidareutveckla vårt arbete inom redovisning mot fastighetskunder? Då välkomnar vi dig till Azets, här får du jobba med spännande fastighetsbolag.  I rollen som redovisningsspecialist inom fastighet kommer du arbeta med förbättring och kvalitétssäkring av redovisningsarbete mot våra fastighetskunder. Du arbetar fördjupat med bland annat moms, skatt och komponentavskrivningsfrågor. I dagsläget är det två härliga team med konsulter som arbetar med våra fastighetskunder. Med en växande affär söker vi fler specialister till vårt team. Du förbättrar och effektiviserar arbetssätt och processer löpande samtidigt som du sprider både kunskap och glädje i organisationen och mot kunder. Huvudsakliga fokuset:  * Nära samarbete med kund och Azets redovisningskonsulter i fastighetsteamen  * Kvalitetssäkra och förbättra redovisningsarbetet för fastighetsbolag  * Årsbokslut innehållande årsredovisningar och inkomstdeklarationer  * Rådgivning till kund i processer och redoivsningsfrågor  * Granskning av andras redovisningsarbete  Vi söker dig som har:  * Flerårig erfarenhet av redovisningsarbete för fastighetsbolag  * Tidigare arbetat med processtöd och rådgivning inom fastighetsredovisning  * Erfarenhet av förändringsledning och processutveckling  Meriterande med erfarenhet av Vitec, Business Central eller Visma Business.  Om oss  Hos Azets har vi över 7.500 medarbetare som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR. Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets.  Du som medarbetare får bland annat:   * Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. En komplett hemarbetsplats för god arbetsmiljö  * Utbildningspaket som individanpassas och goda interna karriärmöjligheter  * Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage och schysst friskvårdsbidrag  Placering är på Azets huvudkontor i Solna. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!  Kontaktperson:  Åsa Andorff, Business Area Director, [email protected]   Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, [email protected]  #LI-Hybrid #LI-MK1

15 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Strategisk fastighetsekonom

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Har du en gedigen bakgrund inom fastighetsbranschen och är du en senior person inom fastighetsekonomi? Har du bred erfarenhet och intresse för investeringskalkylering i komplexa projekt? Är du trygg med att arbeta i projektform, tvärfunktionellt och mot många gränssnitt inom organisationen? Är du van att utarbeta nyckeltal och ta fram relevanta beslutsunderlag för att stödja verksamheten och öka kompetensen hos medarbetarna? Är du självgående, kommunikativ, lyhörd, pedagogisk, har integritet och förmågan att skapa förtroendefulla relationer? Önskar du bidra till stadsutvecklingen i Göteborg och säkerställa god hushållning med skattemedel? Inrättandet av tjänsten är en del i förvaltningens uppdrag att stärka kompetensen inom fastighetsekonomi och där behöver vi din hjälp för att ta nästa steg i vår ekonomistyrning och strategiska rådgivning till verksamheten. Stadsfastighetsförvaltningen har ett brett förvaltningsuppdrag och en omsättning närmare 4 miljarder kronor samt investerar 2-3 miljarder årligen. Avdelningen fördelas på två enheter efter kompetensområde där den aktuella tjänsten kommer att tillhöra enheten för Drift-och verksamhetsekonomi, men i praktiken arbeta med förvaltningsövergripande frågor och även i nära samarbete med avdelningschef ekonomi. Som strategisk fastighetsekonom arbetar du huvudsakligen med: - I tidiga skeden medverka i stadens lokalförsörjning ur ett strategiskt och ekonomiskt perspektiv. - Bidra till att ekonomiavdelningen och hela förvaltningen höjer sin kompetens inom fastighetsekonomi och stötta i att fatta affärsmässigt strategiska beslut som gynnar såväl stadsutveckling som kommunens ekonomi. - Utvärdera olika alternativ utifrån verksamhetskrav och ekonomi inför beslut att initiera investerings- eller inhyrningsprojekt. - Utarbetande av nyckeltal och schabloner för att värdera nyttan av möjliga alternativ. - Stöd till våra verksamhetsavdelningar för att säkra att vi har bra beslutsunderlag när vi initierar projekt. - Framtagande av mallar för projektbudget och dess beräkningar på ett övergripande plan. - Arbeta fram metodik för LCC-kalkyler. - Säkerställa affärsmässighet och kostnadseffektiva projekt från ett strategiskt och övergripande perspektiv. - Stöd i fastighetsekonomiska frågor till hela förvaltningen och i dialog med våra hyresgäster ur ett strategiskt perspektiv. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har kandidatexamen i ekonomi, relevant naturvetenskaplig utbildning (exempelvis ingenjör) eller annan utbildning som är lämplig för tjänsten. Vi söker till exempel en ekonom med verksamhetserfarenhet från fastighetsbranschen eller en person med ingenjörsbakgrund från fastighetsbranschen tillsammans med förvärvade kunskaper inom fastighetsekonomi. Kanske är du idag VD för ett mindre fastighetsbolag och önskar ett större sammanhang där du får stor påverkan och kan bidra på ett positivt sätt till Göteborgs Stads verksamhet och stadsutveckling. Eftersom vi är på en utvecklingsresa behöver du trivas och vara framgångsrik i rollen som pedagog och ha en ödmjuk inställning till att det finns en del arbetssätt att utveckla samt finna glädje i att förbättra verksamheten. För att vara framgångsrik i uppdraget ska din bakgrund innehålla: Flerårig erfarenhet av fastighetsbranschen och av fastighetsekonomi, antingen inom privat eller offentlig sektor. Erfarenhet av bedömningar där verksamhetens behov och den totala ekonomin vägs samman som en viktig del i att fatta beslut. God kunskap om hur fastighetsmarknaden fungerar och förmåga att förstå hur motparten/marknaden kan tänkas resonera för att stötta ett affärsmässigt agerande. God erfarenhet av kalkylering inom fastighetsekonomi och fastighetsaffärer/verksamhet. Vana av att utarbeta beslutsunderlag med ekonomisk helhetsbedömning utifrån branschnyckeltal och relevanta jämförelser. God erfarenhet av att arbeta med såväl investeringsprojekt som inhyrningsprojekt. Van att presentera ekonomisk data och analys på ett pedagogiskt sätt med tydlig koppling till verksamhetsnytta och fastighetsmarknaden. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Egendomsförvaltningen på Uppsala stift söker ekonom

Egendomsförvaltningen på Uppsala stift förvaltar ca 50 000 hektar skogs- och jordbruksmark samt ca en miljard i fondmedel. Fastigheterna är belägna inom Uppsala stift, dvs Uppsala, Gävleborgs och delar av Stockholms län. Marknadsvärdet för de samlade tillgångarna är ca fyra miljarder kronor och den årliga omsättningen ca 120 miljoner kronor. Svenska kyrkans 13 stift utgör tillsammans en av Sveriges största markägare. Den egendom stiften förvaltar benämns Prästlönetillgångar och dessa ska enligt lag förvaltas så effektivt som möjligt och på ett sådant sätt att de ger bästa möjliga uthålliga totalavkastning. De ska därtill förvaltas på ett etiskt försvarbart sätt i enlighet med Svenska kyrkans grundläggande värderingar. Avkastningen från förvaltningen delas ut till Svenska kyrkans församlingar. Om tjänsten Huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonom: - Löpande ekonomisk redovisning, månadsavstämningar, rapporter och uppföljning - Virkesadministration - Budget, bokslut, prognoser och årsredovisning - Finansfrågor & viss controllerarbetsuppgifter - Råd och stöd åt kollegor inom avdelningen - Utveckla och säkerställa kvaliteten av funktionen Inom egendomsförvaltningen arbetar 12 kollegor inom skogs-, jordbruks- och fondförvaltning. I rollen som ekonom rapporterar du till avdelningschefen. Vem är du? Vi söker dig som har arbetat minst 3 år med kvalificerat ekonomiarbete, gärna inom privat företagande. Du har med fördel intresse för kapitalfrågor och erfarenhet av viss strategiskt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet inom virkesredovisning och vi ser gärna att du är en stjärna på Excel. Vidare har du en högskoleutbildning med inriktning ekonomi eller annan likvärdig utbildning. Som person är du noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har en god analytisk förmåga, är effektiv och ansvarstagande. Du kan jobba både självständigt och tillsammans med andra, samt driva egna frågor och stödja kollegor med sina. Vidare har du en god förmåga att uttrycka dig muntligt och i text samt är serviceinriktad till din natur. Du räds inte att ta kontakt med kunder, arrendatorer och kollegor. Vi erbjuder Vi erbjuder dig arbete med intressanta och meningsfulla frågor i en stimulerande arbetsmiljö. Kansliet erbjuder flexibla arbetssätt där det egna ansvarstagandet är viktigt likväl som nära samverkan med kollegor. Utöver det erbjuds hälsofrämjande förmåner. Ansök Ansök med ett personligt brev och ditt CV via ansökningsknappen senast 17 maj 2024. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Vi har tagit ställning till annonseringskanaler och undanber oss samtal från säljare.  Om Uppsala Stift Uppsala stifts grundläggande uppgift är att främja och ha tillsyn över församlingslivet, samt förvaltande uppgifter. Övergripande vision för Uppsala stift uttrycks i orden ’’Hållbar gemenskap där tro och liv kan växa’’. Alla medarbetare har en viktig roll att stödja vårt uppdrag och visionsarbete. Stiftet omfattar 52 församlingar och pastorat med flera tusen anställda, förtroendevalda och många ideellt engagerade. Uppsala stift sträcker sig från Kungsängen i söder till Gnarp i norr och har sitt kansli i Uppsala.

10 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Investeringsledare projektavdelningen - Lovön

Fortifikationsverket söker en investeringsledare till Lovön. Har du arbetat några år med budget och rapportering gärna inom bygg och förvaltning? Vill du arbeta nära enhetschef och projektledare och stötta dem i prognosarbete i deras investeringsprojekt? Söker du en roll där du får bidra till att öka Sveriges försvarsförmåga? Läs vidare och se om det är dig vi behöver! Fortifikationsverket är en statlig myndighet med uppdrag att förse försvarsnära myndigheter med säkra fastigheter. Vi äger och förvaltar vårt unika och breda fastighetsbestånd som finns över hela Sverige, samt bygger nytt när våra hyresgäster behöver.  Fortifikationsverket har sitt huvudkontor i Eskilstuna där ledningen för myndigheten och projektavdelningen i huvudsak är stationerade. Projektavdelningen ansvarar för Fortifikationsverkets brukarrelaterade bygginvesteringar och har idag ca 140 anställda varav ca 100 är projektledare. Avdelningen är indelad i tre divisioner; Öst, Mitt och Syd, som i sin tur består av operativa projektenheter. Varje projektenhet ansvarar för genomförande av bygg- och anläggningsprojekt, med en anställd enhetschef och projektledare som leder och samordnar arbetet i byggprocessen från tidigt skede till överlämnande till förvaltning och kund. Projektavdelningen har också en projektstab, en projektstödsenhet samt en projekteringsenhet.  Till division öst och projektenheten i Lovön söker vi nu en investeringsledare.  Din vardag som investeringsledare i en växande avdelning med många byggprojekt Som investeringsledare kommer du ha en viktig funktion i din projektenhet och du kommer arbeta nära enhetschefen. Du kommer att vara delaktig i planering och rapportering. Att granska underlag för investeringsbeslut samt för investeringsprojektens tidiga skeden och leda framtagande och sammanställning av prognoser inom dedikerad enhet är ansvarsområden som investeringsledaren arbetar med. Du kommer att leda projektens budget- och prognosarbete i samarbete med projektledare samt säkerställa att processer, gemensamt arbetssätt och rutiner inom enheten följs. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning eller gymnasieutbildning med kompletterande lämplig påbyggnadsutbildning. Inriktningen på din utbildning är inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller bygg. Du har arbetat flera år med budget, utredningar och rapportering, främst kopplat till projekt inom bygg och förvaltning. Vidare är det viktigt att du har en dokumenterad vana att arbeta med IT-systemstöd, besitter en god administrativ förmåga och har goda kunskaper i svenska. Eftersom rollen kan innebära resor i tjänsten är körkort klass B ett krav.  Det är meriterande om du har erfarenhet av Fortifikationsverkets verksamhet, främst inom bygg och förvaltning. Har du kunskap om Försvarsmaktens verksamhet och inom fastighets och entreprenadjuridik är det en stark fördel. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en hög säkerhetsmedvetenhet. För rollen kommer det krävas att du är samarbetsorienterad och strävar på ett prestigelöst sätt mot det gemensamma målet. Du är strukturerad, arbetar enligt en tydlig process och organiserar och planerar ditt arbete på ett bra sätt. Vidare krävs det att du är analytisk och hanterar stress på ett konstruktivt sätt.  Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.   Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 26 maj 2024. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Malin Sönnerlid, 010-44 44 717 eller rekryteringsspecialist Sonja Sand, 010- 44 44 983. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Investeringsledare - Karlskrona/Ronneby

Fortifikationsverket söker en investeringsledare till Karlskrona eller Ronneby. Har du arbetat några år med budget och rapportering gärna inom bygg och förvaltning? Vill du arbeta nära enhetschef och projektledare och stötta dem i prognosarbete i deras investeringsprojekt? Söker du en roll där du får bidra till att öka Sveriges försvarsförmåga? Läs vidare och se om det är dig vi behöver! Fortifikationsverket är en statlig myndighet med uppdrag att förse försvarsnära myndigheter med säkra fastigheter. Vi äger och förvaltar vårt unika och breda fastighetsbestånd som finns över hela Sverige, samt bygger nytt när våra hyresgäster behöver.  Fortifikationsverket har sitt huvudkontor i Eskilstuna där ledningen för myndigheten och projektavdelningen i huvudsak är stationerade. Projektavdelningen ansvarar för Fortifikationsverkets brukarrelaterade bygginvesteringar och har idag ca 140 anställda varav ca 100 är projektledare. Avdelningen är indelad i tre divisioner; Öst, Mitt och Syd, som i sin tur består av operativa projektenheter. Varje projektenhet ansvarar för genomförande av bygg- och anläggningsprojekt, med en anställd enhetschef och projektledare som leder och samordnar arbetet i byggprocessen från tidigt skede till överlämnande till förvaltning och kund. Projektavdelningen har också en projektstab, en projektstödsenhet samt en projekteringsenhet.  Till division öst och projektenheten i Lovön söker vi nu en investeringsledare.  Din vardag som investeringsledare i en växande avdelning med många byggprojekt Som investeringsledare kommer du ha en viktig funktion i din projektenhet och du kommer arbeta nära enhetschefen. Du kommer att vara delaktig i planering och rapportering. Att granska underlag för investeringsbeslut samt för investeringsprojektens tidiga skeden och leda framtagande och sammanställning av prognoser inom dedikerad enhet är ansvarsområden som investeringsledaren arbetar med. Du kommer att leda projektens budget- och prognosarbete i samarbete med projektledare samt säkerställa att processer, gemensamt arbetssätt och rutiner inom enheten följs. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning eller gymnasieutbildning med kompletterande lämplig påbyggnadsutbildning. Inriktningen på din utbildning är inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller bygg. Du har arbetat flera år med budget, utredningar och rapportering, främst kopplat till projekt inom bygg och förvaltning. Vidare är det viktigt att du har en dokumenterad vana att arbeta med IT-systemstöd, besitter en god administrativ förmåga och har goda kunskaper i svenska. Eftersom rollen kan innebära resor i tjänsten är körkort klass B ett krav.  Det är meriterande om du har erfarenhet av Fortifikationsverkets verksamhet, främst inom bygg och förvaltning. Har du kunskap om Försvarsmaktens verksamhet och inom fastighets och entreprenadjuridik är det en stark fördel. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en hög säkerhetsmedvetenhet. För rollen kommer det krävas att du är samarbetsorienterad och strävar på ett prestigelöst sätt mot det gemensamma målet. Du är strukturerad, arbetar enligt en tydlig process och organiserar och planerar ditt arbete på ett bra sätt. Vidare krävs det att du är analytisk och hanterar stress på ett konstruktivt sätt.  Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.   Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 26 maj 2024. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Knut Hawby, 010-44 44 777 eller rekryteringsspecialist Sonja Sand, 010- 44 44 983. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Investeringsledare - Karlskrona/Ronneby

Fortifikationsverket söker en investeringsledare till Karlskrona eller Ronneby. Har du arbetat några år med budget och rapportering gärna inom bygg och förvaltning? Vill du arbeta nära enhetschef och projektledare och stötta dem i prognosarbete i deras investeringsprojekt? Söker du en roll där du får bidra till att öka Sveriges försvarsförmåga? Läs vidare och se om det är dig vi behöver! Fortifikationsverket är en statlig myndighet med uppdrag att förse försvarsnära myndigheter med säkra fastigheter. Vi äger och förvaltar vårt unika och breda fastighetsbestånd som finns över hela Sverige, samt bygger nytt när våra hyresgäster behöver.  Fortifikationsverket har sitt huvudkontor i Eskilstuna där ledningen för myndigheten och projektavdelningen i huvudsak är stationerade. Projektavdelningen ansvarar för Fortifikationsverkets brukarrelaterade bygginvesteringar och har idag ca 140 anställda varav ca 100 är projektledare. Avdelningen är indelad i tre divisioner; Öst, Mitt och Syd, som i sin tur består av operativa projektenheter. Varje projektenhet ansvarar för genomförande av bygg- och anläggningsprojekt, med en anställd enhetschef och projektledare som leder och samordnar arbetet i byggprocessen från tidigt skede till överlämnande till förvaltning och kund. Projektavdelningen har också en projektstab, en projektstödsenhet samt en projekteringsenhet.  Till division öst och projektenheten Karlskrona/Ronneby söker vi nu en investeringsledare.  Din vardag som investeringsledare i en växande avdelning med många byggprojekt Som investeringsledare kommer du ha en viktig funktion i din projektenhet och du kommer arbeta nära enhetschefen. Du kommer att vara delaktig i planering och rapportering. Att granska underlag för investeringsbeslut samt för investeringsprojektens tidiga skeden och leda framtagande och sammanställning av prognoser inom dedikerad enhet är ansvarsområden som investeringsledaren arbetar med. Du kommer att leda projektens budget- och prognosarbete i samarbete med projektledare samt säkerställa att processer, gemensamt arbetssätt och rutiner inom enheten följs. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning eller gymnasieutbildning med kompletterande lämplig påbyggnadsutbildning. Inriktningen på din utbildning är inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller bygg. Du har arbetat flera år med budget, utredningar och rapportering, främst kopplat till projekt inom bygg och förvaltning. Vidare är det viktigt att du har en dokumenterad vana att arbeta med IT-systemstöd, besitter en god administrativ förmåga och har goda kunskaper i svenska. Eftersom rollen kan innebära resor i tjänsten är körkort klass B ett krav.  Det är meriterande om du har erfarenhet av Fortifikationsverkets verksamhet, främst inom bygg och förvaltning. Har du kunskap om Försvarsmaktens verksamhet och inom fastighets och entreprenadjuridik är det en stark fördel. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en hög säkerhetsmedvetenhet. För rollen kommer det krävas att du är samarbetsorienterad och strävar på ett prestigelöst sätt mot det gemensamma målet. Du är strukturerad, arbetar enligt en tydlig process och organiserar och planerar ditt arbete på ett bra sätt. Vidare krävs det att du är analytisk och hanterar stress på ett konstruktivt sätt.  Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.   Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 26 maj 2024. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Knut Hawby, 010-44 44 777 eller rekryteringsspecialist Sonja Sand, 010- 44 44 983. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Investeringsledare projektavdelningen - Revinge

Fortifikationsverket söker en investeringsledare till Revinge. Har du arbetat några år med budget och rapportering gärna inom bygg och förvaltning? Vill du arbeta nära enhetschef och projektledare och stötta dem i prognosarbete i deras investeringsprojekt? Söker du en roll där du får bidra till att öka Sveriges försvarsförmåga? Läs vidare och se om det är dig vi behöver! Fortifikationsverket är en statlig myndighet med uppdrag att förse försvarsnära myndigheter med säkra fastigheter. Vi äger och förvaltar vårt unika och breda fastighetsbestånd som finns över hela Sverige, samt bygger nytt när våra hyresgäster behöver.  Fortifikationsverket har sitt huvudkontor i Eskilstuna där ledningen för myndigheten och projektavdelningen i huvudsak är stationerade. Projektavdelningen ansvarar för Fortifikationsverkets brukarrelaterade bygginvesteringar och har idag ca 140 anställda varav ca 100 är projektledare. Avdelningen är indelad i tre divisioner; Öst, Mitt och Syd, som i sin tur består av operativa projektenheter. Varje projektenhet ansvarar för genomförande av bygg- och anläggningsprojekt, med en anställd enhetschef och projektledare som leder och samordnar arbetet i byggprocessen från tidigt skede till överlämnande till förvaltning och kund. Projektavdelningen har också en projektstab, en projektstödsenhet samt en projekteringsenhet.  Till division syd och projektenheten i Revinge söker vi nu en investeringsledare.  Din vardag som investeringsledare i en växande avdelning med många byggprojekt Som investeringsledare kommer du ha en viktig funktion i din projektenhet och du kommer arbeta nära enhetschefen. Du kommer att vara delaktig i planering och rapportering. Att granska underlag för investeringsbeslut samt för investeringsprojektens tidiga skeden och leda framtagande och sammanställning av prognoser inom dedikerad enhet är ansvarsområden som investeringsledaren arbetar med. Du kommer att leda projektens budget- och prognosarbete i samarbete med projektledare samt säkerställa att processer, gemensamt arbetssätt och rutiner inom enheten följs. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning eller gymnasieutbildning med kompletterande lämplig påbyggnadsutbildning. Inriktningen på din utbildning är inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller bygg. Du har arbetat flera år med budget, utredningar och rapportering, främst kopplat till projekt inom bygg och förvaltning. Vidare är det viktigt att du har en dokumenterad vana att arbeta med IT-systemstöd, besitter en god administrativ förmåga och har goda kunskaper i svenska. Eftersom rollen kan innebära resor i tjänsten är körkort klass B ett krav.  Det är meriterande om du har erfarenhet av Fortifikationsverkets verksamhet, främst inom bygg och förvaltning. Har du kunskap om Försvarsmaktens verksamhet och inom fastighets och entreprenadjuridik är det en stark fördel. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en hög säkerhetsmedvetenhet. För rollen kommer det krävas att du är samarbetsorienterad och strävar på ett prestigelöst sätt mot det gemensamma målet. Du är strukturerad, arbetar enligt en tydlig process och organiserar och planerar ditt arbete på ett bra sätt. Vidare krävs det att du är analytisk och hanterar stress på ett konstruktivt sätt.  Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.   Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 26 maj 2024. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Knut Hawby, 010-44 44 777 eller rekryteringsspecialist Sonja Sand, 010- 44 44 983. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Investeringsledare - Eskilstuna

Fortifikationsverket söker en investeringsledare till Eskilstuna. Har du arbetat några år med budget och rapportering gärna inom bygg och förvaltning? Vill du arbeta nära enhetschef och projektledare och stötta dem i prognosarbete i deras investeringsprojekt? Söker du en roll där du får bidra till att öka Sveriges försvarsförmåga? Läs vidare och se om det är dig vi behöver! Fortifikationsverket är en statlig myndighet med uppdrag att förse försvarsnära myndigheter med säkra fastigheter. Vi äger och förvaltar vårt unika och breda fastighetsbestånd som finns över hela Sverige, samt bygger nytt när våra hyresgäster behöver.  Fortifikationsverket har sitt huvudkontor i Eskilstuna där ledningen för myndigheten och projektavdelningen i huvudsak är stationerade. Projektavdelningen ansvarar för Fortifikationsverkets brukarrelaterade bygginvesteringar och har idag ca 140 anställda varav ca 100 är projektledare. Avdelningen är indelad i tre divisioner; Öst, Mitt och Syd, som i sin tur består av operativa projektenheter. Varje projektenhet ansvarar för genomförande av bygg- och anläggningsprojekt, med en anställd enhetschef och projektledare som leder och samordnar arbetet i byggprocessen från tidigt skede till överlämnande till förvaltning och kund. Projektavdelningen har också en projektstab, en projektstödsenhet samt en projekteringsenhet.  Till division öst och projektenheten i Eskilstuna söker vi nu en investeringsledare.  Din vardag som investeringsledare i en växande avdelning med många byggprojekt Som investeringsledare kommer du ha en viktig funktion i din projektenhet och du kommer arbeta nära enhetschefen. Du kommer att vara delaktig i planering och rapportering. Att granska underlag för investeringsbeslut samt för investeringsprojektens tidiga skeden och leda framtagande och sammanställning av prognoser inom dedikerad enhet är ansvarsområden som investeringsledaren arbetar med. Du kommer att leda projektens budget- och prognosarbete i samarbete med projektledare samt säkerställa att processer, gemensamt arbetssätt och rutiner inom enheten följs. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning eller gymnasieutbildning med kompletterande lämplig påbyggnadsutbildning. Inriktningen på din utbildning är inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller bygg. Du har arbetat flera år med budget, utredningar och rapportering, främst kopplat till projekt inom bygg och förvaltning. Vidare är det viktigt att du har en dokumenterad vana att arbeta med IT-systemstöd, besitter en god administrativ förmåga och har goda kunskaper i svenska. Eftersom rollen kan innebära resor i tjänsten är körkort klass B ett krav.  Det är meriterande om du har erfarenhet av Fortifikationsverkets verksamhet, främst inom bygg och förvaltning. Har du kunskap om Försvarsmaktens verksamhet och inom fastighets och entreprenadjuridik är det en stark fördel. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en hög säkerhetsmedvetenhet. För rollen kommer det krävas att du är samarbetsorienterad och strävar på ett prestigelöst sätt mot det gemensamma målet. Du är strukturerad, arbetar enligt en tydlig process och organiserar och planerar ditt arbete på ett bra sätt. Vidare krävs det att du är analytisk och hanterar stress på ett konstruktivt sätt.  Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.   Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 26 maj 2024. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Niclas Kirchhoff, 010-44 44 196 eller rekryteringsspecialist Sonja Sand, 010- 44 44 983. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024