Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet

Sök bland 144 lediga jobb som Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vill du bli vår nya driftledare/driftingenjör?

Är du en problemlösare som gillar tekniska utmaningar? Har du ett genuint intresse för teknik och fastighetsdrift och trivs bäst i en miljö som präglas av nära samarbeten och högt engagemang? Lockas du av tanken att skapa samhällsnytta på riktigt? Då kan du vara vår nya driftledare/driftingenjör.    Järfällahus fortsätter sin utvecklingsresa och söker nu dig som vill vara med och driva utvecklingen av trygga och trivsamma boendemiljöer i Järfälla!   Om rollen Som driftledare/driftingenjör ingår du i en grupp som består av sex medarbetare som tillsammans ansvarar för att fastigheterna ständigt utvecklas och drivs energieffektivt, säkert och med hög tillgänglighetsgrad. Beståndet består av 5601 bostäder och cirka 500 kommersiella lokaler. Många av fastigheterna är byggda på 60-talet och har fortfarande samma tekniska lösningar. Målet är att modernisera fastigheterna med nya energieffektiva lösningar och flytta dem från 60-talet till 2030-talet rent tekniskt. I målet ingår även att utveckla styr- och övervakning av fastigheterna, producera egen el och anpassa våra fastigheter mot extrema väderförhållanden.   Exempel på arbetsuppgifter: • Agera som stöd och bistå med kompetensöverföring vid komplexa drift- och systemfrågor • Säkerställa, utveckla och följa upp driftgruppens övervakning av media och övergripande styrsystem • Analysera fastigheternas energianvändning och ta fram förslag på lösningar som minskar energianvändningen med budget • Ta fram förslag på vattensparåtgärder med budget • Delta och ta fram underlag för upphandlingar inom driftområdet samt ansvara för vissa driftentreprenader och avropa dessa tjänster enligt lagen om offentlig upphandling • Delta i arbetet med det stora renoveringsprojektet, Hållbar renovering • Initiera och låta utföra drift- och underhållsåtgärder på tekniska installationer • Ansvara för att myndighetsbesiktningar utförs och följs upp • Omvärldsbevakning inom angränsande lagstiftning och myndighetskrav • Nära samarbete med andra kollegor inom bolaget och även andra aktörer gällande drift, underhåll och projekt. • Nära samarbete med andra kollegor inom bolaget och även andra aktörer gällande drift, underhåll och projekt     Om dig För att trivas i rollen är du en person som går i gång och stimuleras av att lösa problem. Du är en noggrann person som planerar och strukturerar ditt arbete. Vidare är du driven och tar ansvar för ditt eget arbete samtidigt som du förstår vikten av att samverka och inkludera övriga inom ditt team liksom övriga medarbetare inom bolaget. Du har även en god kommunikativ förmåga.   Din bakgrund • Du har en utbildning inom området eller har tillförskaffat motsvarande erfarenhet på annat sätt samt har en hög kunskapsnivå inom energi- och energiuppföljningskunskap • Du har tidigare erfarenhet av en liknande roll som driftledare eller driftingenjör och har en god förståelse för förvaltnings- och driftsprocesser • Du har mycket goda kunskaper inom VVS och styr- och reglerteknik • Du har erfarenhet av energioptimering och moderna styr- och övervakningssystem • Du ska kunna läsa och förstå driftkort, flödesscheman och planritningar • Du har mycket god datorvana inom exempelvis styrsystem, fastighetssystem och Officepaketet • Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med framtagande av budget för åtgärdsförslag • Du har goda kunskaper i angränsade lagstiftning   Är du vår nya medarbetare? Tycker du att beskrivningen stämmer in på dig? Då är du välkommen att vara med på vår resa att utveckla verksamheten i linje med våra värdeord; engagerad, omtänksam och professionell. På Järfällahus arbetar vi aktivt med samverkan och inkludering, där alla tidigt får vara med och bidra med sin kompetens över verksamhetsgränserna och i olika projekt. Du blir en del av en spännande organisation med trevliga och kompetenta kollegor där du får möjligheten att vara med och påverka utvecklingen av en ännu tryggare och mer attraktiv boendemiljö i Järfälla.   Om Järfällahus Järfällahus är ett allmännyttigt bostadsföretag, som ägs av Järfälla kommun. Vi äger och förvaltar över 5 601 lägenheter, 480 kommersiella lokaler och 4 600 fordonsplatser. Hos oss arbetar 110 medarbetare. Som kommunens egna bostadsbolag spelar vi en viktig roll i kommunens tillväxt. Vi ska säkra ett varierat utbud av attraktiva lägenheter med hyresrätt för kommunens växande befolkning. Vi ska driva en långsiktig hållbarhet i kommunens utveckling och arbetar aktivt för goda boendemiljöer och en attraktiv närmiljö för de boende. Våra fastigheter ska i ökad utsträckning energieffektiviseras och vi ska verka för en grön omställning. Vi ska vara ett föredöme som samhällsägt företag när det gäller socialt ansvarstagande. Det innebär bland annat att vi i samarbete med Järfälla kommun och andra aktörer arbetar med trygghetsfrågor, att motverka segregation och att tillgänglighetsanpassa lägenheter.   På Järfällahus arbetar vi efter våra ledord/värdeord engagerad, professionell och omtänksam. Vill du veta mer om Järfällahus och vad vi jobbar med? Besök oss på: www.jarfallahus.se   Ansökan Tycker du att beskrivningen stämmer in på dig? Då är du välkommen att vara med på vår resa att utveckla verksamheten i linje med våra värdeord. Rekrytering sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan redan idag. Du gör det genom att klicka på Ansök. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.   Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Michael Makdissi, miljö- och energistrateg genom att mejla [email protected] eller Hans Barje, driftingenjör, genom att meja [email protected].

16 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
SERVICETEKNIKER

Allt vi gör, gör vi för Umeå Umeå Energi ansvarar för hög leveranstillgänglighet av bredband, el, kyla och värme, vilket omfattar allt ifrån planering och byggnation till produktion, drift och underhåll. Våra energi-och kommunikationslösningar spelar stor roll i våra kunders vardag. Varje dag. Hos oss arbetar du med samhällsviktiga tjänster, där du är en del i utvecklingen av en hållbar region. Vi erbjuder dig en varierad yrkesroll, där du får goda möjligheter att utvecklas och växa tillsammans med oss. Samtidigt som du kan bibehålla balansen mellan arbete och fritid. Självklart ingår en rad förmåner, med fokus på att du ska må bra. Ditt uppdrag Som servicetekniker hos Umeå Energi erbjuder vi dig en varierande vardag där du blir är viktig pusselbit för att säkerställa våra kunders trygghet i deras anläggningar, och en betydelsefull del av Umeås hållbara utveckling. Infrastrukturen spelar en avgörande roll för ett fungerande samhälle, vilket du inom denna roll kommer vara en del av att bidra till. Du kommer dagligen möta våra kunder och har en möjlighet att bidra till kundnöjdhet på ett serviceinriktat sätt. Arbetet är varierande då arbetsuppgifterna är säsongsstyrda och du får även omväxling då arbetet utförs både inomhus och utomhus. Några av dina arbetsuppgifter: Genomförande av servicebesök och mätarbyten i fjärrvärme- och fjärrkylakunds undercentral Utföra drift, underhåll och felavhjälpning av markvärme- och fjärrvärmecentraler för villa- och företagskunder Drift- och underhållsarbeten i fjärrvärme- och fjärrkylanät Vara en del av att ta fram åtgärdsförslag för energibesparingar åt kund Inom denna tjänst ingår beredskapstjänstgöring omkring var sjunde vecka, där du tar emot felanmälningar direkt från kund och vid akut fel åker ut och åtgärdar problemet. Vår verksamhet anpassar sig regelbundet för att möta lagkrav och ändringar i branschen. Det innebär att våra verktyg och arbetssätt ibland förändras, och därmed även dina arbetsuppgifter. Dessa förändringar är underlag för en bred kompetensutveckling. Ditt team: Du kommer att arbeta nära de övriga serviceteknikerna, leveranskoordinatorn och projektingenjörer inom området Distribution Värme, Kyla & Tjänster. Det är en positiv, engagerad och hjälpsam grupp med stort driv som arbetar för att skapa kundnöjdhet och trevliga dagar på jobbet. För att lyckas i rollen har du: Lägst gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller arbetslivserfarenhet av arbetsuppgifter som bedöms likvärdiga B-körkort Meriterande för tjänsten: Arbete med drift/underhåll av fastigheters undercentraler Arbete med styr-och regler, inställning/optimering av värmesystem Arbete i kundnära gränssnitt Arbete med drift/underhåll av fjärrvärme/fjärrkylanät eller liknande Personliga egenskaper Vi söker dig som är kundorienterad, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du möter en varierad vardag där du får känna tillfredsställelse av att lösa olika problem – både på egen hand och tillsammans med teamet. Arbetet sker i stor utsträckning självständigt, och vi värdesätter därför en förmåga att både ta ansvar, vara noggrann och visa initiativförmåga. Som en del i ett team är det även viktigt att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Ansök senast: 2 Juni 2024 Övrig information: För mer information om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Per Anundi, 070-534 95 14. För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Elin Persson, 076-767 96 87. Fackliga företrädare når du via vår växel, 090-16 00 00. Som samhällsviktig verksamhet är det viktigt för oss med en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare samt att våra tillgångar och information är skyddade. Som ett led i vårt systematiska säkerhetsarbete genomför vi därför en bakgrundskontroll på slutkandidaten för den här tjänsten. Några av våra roller kräver säkerhetsprövning, om det är aktuellt för tjänsten du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede. På jobb.umeaenergi.se kan du läsa mer om våra drivkrafter och utmaningar, samt ta del av några av våra medarbetares vardag.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Drifttekniker, Caverion - Gävle

Är du intresserad av ett stimulerande och utvecklande arbete? Tycker du om att arbeta i en bra arbetsmiljö och med trevliga arbetskamrater? Till vår filial i Gävle söker vi drifttekniker. Vårt team har lång erfarenhet och bred kompetens inom flera teknikdiscipliner såsom ventilation, kyla, styr och regler, el och VS. Vi går mot en spännande framtid och bygger ett team som består av en sammansvetsad grupp med nära samarbete med varandra. Dina arbetsuppgifter Som Drifttekniker på Caverion arbetar du med tillsyn, skötsel, underhåll, installationsarbete och felsökning inom allmän fastighets och processteknisk utrustning. Du arbetar även med att säkra den dagliga driften av befintliga system. Du kommer även att medverka vid planeringen av förebyggande underhållsarbete. Viktigt att du är serviceinriktad och tycker om kundkontakter och är engagerad och kan jobba både självständigt och i team med dina kollegor. För att arbeta som Drifttekniker hos oss bör du vara uppdaterad vad gäller ny teknik samt vara en kreativ problemlösare inom ditt område. I rollen ingår även • Merförsäljning genom att se möjligheter, föreslå förbättringar och uppdateringar av de tekniska systemen via uppföljningsrapporter • Uppföljning och återrapportering • Planering av eget arbete • Utföra tekniska serviceuppdrag Din bakgrund • Fastighets teknisk utbildning eller likvärdig teknisk utbildning • Kunskaper inom ventilation, el, VVS och bygg är meriterande • Flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter • Vana att arbeta självständigt med dagliga kundkontakter • Som person är du servicetänkande, kreativ problemlösare och utåtriktad • B-körkort Kort om Caverion - Building performance När du jobbar på Caverion växer du med oss. I takt att du skaffar dig nya kunskaper, får du också nya möjligheter. Vi uppmuntrar våra medarbetare att lära som en del av jobbet- att ställa frågor, be om hjälp och dela med sig av kunskaper. Du får också hos oss ett stort nätverk inom alla teknikområden. Vi finns i 10 länder, i Sverige är vi ungefär 2500 medarbetar och vi finns på 71 orter från Ystad till Kiruna. Läs mer på caverion.se Building Performance betyder att vi bygger våra omgivningar på ett smart och hållbart sätt så att företag lyckas, och att människor mår bra. Vill du veta hur? Ta en tur Caverion Smart City Kontakt & Ansökan Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Marcus Davidsson tel. 070-202 67 29 mail, [email protected] alt. servicechef Staffan Adengård tel. 070-209 84 75 mail, [email protected] Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes Din ansökan vill vi ha senaste den 23 juni 2024. OBS: Skicka gärna in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Östersundshem söker besiktningsman

Har du erfarenhet av fastighetsbranschen och uppdrag att besiktiga lägenheter i olika former, renoveringar och inre underhållsprojekt? Har du dessutom haft leverantörskontakter, drivit processer och har god vana av att hantera digitala system? Då kanske det är du som är vår nya kollega i rollen som besiktningsman!   Dina arbetsuppgifter hos oss Som besiktningsman arbetar du huvudsakligen med arbetsuppgifter kopplade till bolagets inre underhåll, däribland lägenhetsbesiktningar i olika former, renoveringar och inre underhållsprojekt. I dialog med närmsta chef och dina kollegor hanterar du tvisteärenden samt ansvarar för hela projektkedjan från förstudie till färdigställande. I tjänsten ingår även att identifiera och ta fram egna förslag till förbättringsområden.   Vem är du Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning eller påbyggnad inom fastighet och/eller bygg, alternativt motsvarande erfarenhet från tidigare anställningar som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet av projektledning samt att arbeta med besiktningar och utredningar i olika former kopplade till fastigheter. Vidare har du goda kunskaper inom hyresjuridik, upphandling inkl. LOU och är van att hantera fastighetssystem som till exempel Vitec eller Momentum. Som besiktningsman har du daglig kontakt med leverantörer såväl som hyresgäster och fungerar som en länk mellan hyresgästerna och bolaget, vilket ställer särskilda krav på uppträdande och social kompetens. Stor vikt kommer att läggas på de personliga egenskaperna, där vi söker dig som är ansvarstagande med ett affärsmässigt tänk. Du är driven, samarbetsvillig och strukturerad. Svenska - flytande i tal och skrift, engelska - goda kunskaper i tal och skrift. Van användare av Office-paketet. B- körkort.   Om Östersundshem  Östersundshem AB är ett helägt dotterbolag till Östersunds Rådhus AB, som i sin tur ägs av Östersunds kommun till 100 procent. Östersundshem har idag 55 anställda och omsatte 2021 cirka 293 miljoner kronor. Bolaget har cirka 3 600 bostäder och 140 lokaler. Östersundshems uppdrag är att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva, trygga och hållbara bostäder i Östersunds kommun där alla ska känna sig delaktiga och hemma i livets olika faser.   Övrig information Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare, tillämpar 6 månaders provanställning Ansökan: Sker genom att du registrerar CV och ett personligt brev på www.onepartnergroup.se  Sista ansökningsdag: 2024-05-31   Vad händer när du sökt tjänsten? I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Britta Kereby på 070-521 84 34 alternativt [email protected]  I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lagermedarbetare till Kojapo i Göteborg

Sedan starten 1972 har vi varit en stabil aktör i det system som säkerställer att dricksvatten kan distribueras till svenska industrier, fastigheter och hushåll på ett säkert sätt. Från början verkade vi inom åkeribranschen där vi ofta lade märke till stora säkerhetsbrister i samband med VA-arbeten. Vi bestämde oss för att göra något åt det. Sedan 1979 heter vi Kojapo och säljer och hyr ut ett brett sortiment kvalitets- och säkerhetsprodukter som underlättar arbetet och framförallt minskar säkerhetsriskerna för alla de fackmän som arbetar i och kring schakter, brunnar samt avlopps- och vattenreningsverk. Våra produkter förebygger belastningsskador, akuta skador och till och med dödsfall som kan ske när säkerhetsrutiner vid schaktning och släntning brister. Kojapo är i en tillväxtfas och vi söker nu en ny kollega som vill vara med på vår resa och det i rollen som lagermedarbetare på vår depå i Göteborg. Vi söker dig som är handlingskraftig, strukturerad och initiativrik och som trivs med att arbeta i ett litet och tajt team. Vi erbjuder dig en ansvarsfull, självständig och flexibel roll där du ges möjligheten att vara med och utveckla lagret på vår depå i Göteborg. Om jobbet! Jobbet som lagermedarbetare hos oss innebär ett spännande och omväxlande arbete där nedan är några av de dagliga sysslorna: * Utföra inventering och hantering av lagret. * Hantera in- och utleverans. * Upprätthålla underlag för fakturering av reparationer m.m. * Boka transporter. * En viss del av arbetet kommer ske utomhus. * Utföra svetsnings- och reparationssysslor vid behov. * Följa säkerhetsföreskrifter och företagspolicyer vid arbete. * Utföra underhållsarbete för att säkerställa driftens effektivitet. Du utgår från vår depå i södra Göteborg och rapporterar till Depåchef. Vissa resor kan förekomma i tjänsten. Vem är du? Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av lager & logistikarbete. Då det ingår vissa reparationssysslor i rollen vill vi att du har erfarenhet av det samt att du är en händig person som inte räds tyngre lyft. Har du även erfarenhet av svetsning är det mycket meriterande. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en strukturerad, noggrann och handlingskraftig person som är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ men som också tycker om att arbeta i ett team. Att arbeta på vårt lager innebär att man är ansiktet utåt och inåt. Det är därför viktigt att du gillar möten med människor såväl externt som internt. Du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift både på svenska och engelska samt god datavana. B-körkort samt truckkort är ett krav. Vad kan vi erbjuda dig? Att jobba hos oss ger dig möjlighet att få vara med i en spännande fas där vi har som tydligt mål att expandera. Du kommer till ett mindre och trevligt företag där stämningen är god och där man hjälper varandra. Hos oss kommer du att utgöra en mycket viktig roll. För rätt person erbjuder vi ett utmanande och givande arbete med möjligheten att vara med och påverka företagets positiva utveckling. Kontaktperson I denna rekrytering samarbetar Kojapo med Jefferson Wells. Tjänsten söker du via länken nedan. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Huhta på 08-452 33 69 alternativt på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Kojapo undanbeder sig samtal och mail från rekryterings- och bemanningsföretag samt säljare, tack!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Fastighetsskötare till New Yorkers butiker i södra Sverige och Danmark

Följ med NewYorker in i framtiden Med mer än 1.200 butiker i 48 länder är NewYorker ett av Europas största modeföretag. Att erbjuda starka egna varumärken och mångsidiga kollektioner till en trend- och livsstilsmedveten generation har blivit nyckeln till framgång. Men framgångsreceptet bygger i första hand på kreativa medarbetare, som arbetar innovativt och engagerat, grupporienterat och professionellt.  Till vårt fantastiska team inom Underhålls- och Fastighetsservice söker vi nu en ny kollega.   Huvudsakliga arbetsområden: • Löpande skötsel och underhåll av teknisk utrustning i våra butiker • Reparationer av belysning • Målning • Enklare reparationer av inredning • IT arbete • Underhåll av AC-system • Samarbete med underhållserviceavdelningen i Tyskland samt övriga fastighetsskötare i Skandinavien • Regelbundna resor i södra Sverige och Danmark med företagsbil • Enstaka resor inom Norden och till Tyskland kan också förekomma Din profil: • Utbildning samt erfarenhet inom bygg • eller fastighetsskötsel • Kunskap inom el och elektronik, utbildning inom området är en merit • Teknisk förståelse och kännedom • Förmåga att arbeta självständigt och planera arbetet • Öppen och med god samarbetsförmåga • Serviceinriktad • Svenska och engelska i tal och skrift samt tyska är meriterande • Körkort klass B och god körvana • Med fördel bosatt i Växjö, Malmö eller Göteborg   Vi erbjuder: Inom fastighetsservice hos New Yorker kommer du bli del i en snabbt föränderlig verksamhet. Du besöker våra butiker och våra duktiga butiksmedarbetare varje dag. Givetvis får du god introduktion, upplärning och stöd för att klara dina ansvarsområden. Du kommer arbeta i en internationell miljö och samarbeta med medarbetare i hela Skandinavien Tjänsten erbjuder mycket eget ansvar och ett varierat arbete. Vi erbjuder tjänstepension och kollektivavtalade försäkringar. Arbetstid/Varaktighet: Heltid. Tillsvidare. Upplysningar lämnas av Benton Basson [email protected] Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats, se länk. Ansökningar som inkommer per post, mail eller i butik behandlas inte. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt men allra senast 2024-06-04. Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med ansökan och CV! New Yorker Sverige KB

15 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Fastighetstekniker/Drifttekniker till Teknik- och serviceförvaltningen

Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna? Bygg och Drifts fastighetsgrupp på Teknik- och serviceförvaltningen, befinner sig i en expansiv fas. Därför söker vi nu två Drifttekniker som vill vara med oss i uppdraget att ge våra medborgare god service. I arbetet som drifttekniker inom fastighetsgruppen ingår det att arbeta med såväl inre som yttre fastighetsskötsel och underhåll på våra fastigheter runt om Örebro. Om tjänsten  I rollen som drifttekniker kommer du tillhöra administration och fastighetsgruppen och bli en del av ett team om sex drifttekniker med en arbetsledare. Du startar och slutar din dag i våra nya lokaler på Berglunda, Berglundavägen 24 i Örebro och arbetstiden är vardagar mellan kl. 7-16. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att på egen hand arbeta inom fastighetsskötsel samt drift och underhåll av tilldelat fastighetsbestånd. Du hanterar felanmälningar via en app i din telefon/dator i ett ärendehanteringssystem. Du kontaktar själv våra hyresgäster och bokar tid med dem för avhjälpande. Du har en servicebil som du använder dagtid i ditt arbete. Arbetet ställer krav på din förmåga att prioritera samt ta initiativ och självständigt driva arbetet framåt. Det gör att du som har mångsidiga praktiska kunskaper kommer att trivas hos oss.  Exempel på arbetsuppgifter: • arbete med fastighetsskötsel, drift, rondering och tillsyn av fastighetsbeståndet • åtgärdande och dokumentation av inkomna felanmälningar • systematiska kontroller, avläsningar och skötselåtgärder • löpande rapportering i våra verksamhetssystem • beställning av mindre underhåll, service samt uppföljning av beställda arbeten • kontakt med våra hyresgäster och även andra instanser vid behov • igångsättning och avstängning av sommarvatten • avisering till hyresgäster av exempelvis sotning och slamsugning Om arbetsplatsen Teknik- och serviceförvaltningens egen regi verksamhet Bygg och drift, inom Park och gata ansvarar för utförandet av drift och underhåll av det som definieras​ som allmän platsmark i detaljplan.​ ​ Enheten verkar för att skapa en ren, trygg och tillgänglig stad för våra medborgare​ samt för de som vistas i Örebro kommun.​ ​Verksamhetens arbete omfattar drift och underhållsåtgärder av bl.a. våra gator, parker, grönytor och offentlig plats samt utförande av byggnation inom anläggningsområdet både gällande gatumark och grönytor. Bygg och drift arbetar även gränsöverskridande inom programområdet med drift, underhåll och fastighetsskötsel på uppdrag av exempelvis Mex samt Kultur- och Fritidsförvaltningen. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb. Kvalifikationer Du är praktiskt lagd, noggrann och skicklig på att dokumentera ditt arbete. Du är även socialt engagerad och har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer. Att ta eget ansvar och samarbeta med andra är något du trivs med, samtidigt som du kan arbeta effektivt självständigt. För att lyckas i uppdraget behärskar du förmågan att analysera, bearbeta och tolka information. Dessutom behärskar du det svenska språket på ett sätt som möjliggör god kommunikation, både muntligt och skriftligt enligt verksamhetens krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • YH-utbildning inom fastighetsteknik eller liknande utbildning, alternativt längre erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • grundläggande datorkunskaper • B-körkort Meriterande: • utbildning eller motsvarande erfarenhet av arbete riktad mot fastighetsskötsel av fastigheter som är skyddade av kulturminneslagen • erfarenhet av arbete med elinstallation • erfarenhet av arbete med VVS, bygg • arbete ärendehanteringssystem • arbete styr- och reglerteknik • heta arbeten • SBA • fallskydd utbildning • ventilation Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse Antal tjänster: 2 Övrig information Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 29 maj. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Tekniker

Uppsala universitet är uppdelat i ett tiotal intendentur/campusområden. Campus Gamla Torget är beläget i centrala Uppsala och innefattar ett flertal byggnader, intendenturen på campuset har till uppgift att ge stöd till områdets enheter. Campusområdet innefattar sex enheter med institutioner, institut och bibliotek. Där finns ca. 600 lärare, forskare och administratörer samt 3000 studenter. Intendenturen Gamla Torget har för närvarande åtta anställda. Arbetsuppgifter  Som servicetekniker vid intendenturen på campus Gamla Torget får du en mångfacetterad arbetsdag där du möter studenter, personal och externa gäster. Arbetet består av både praktiska och administrativa arbetsuppgifter. Som anställd vid intendenturen har du mycket kontakt med olika personer i verksamheten på både svenska och engelska. Du kommer att se till att campusets undervisningslokaler, allmänna utrymmen och arbetsplatser håller hög nivå, både funktionellt och tekniskt. Support avseende AV-teknik förekommer, exempelvis uppstartsstöd vid undervisning och möten. I dina arbetsuppgifter kommer även receptionstjänst att ingå. Arbete på kvällar och helger kan förekomma. Övriga arbetsuppgifter inom intendenturen kan tillkomma då Campus Gamla Torget är under utveckling såväl organisatoriskt som fysiskt. Kvalifikationskrav Vi söker dig som har: - Relevant teknikinriktad utbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig - God förmåga att sätta dig in i it-system samt en allmänt god datorvana - God teknisk förståelse, samt är bekväm med att hantera verktyg och maskiner - God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska - God kommunikationsförmåga Önskvärt/meriterande i övrigt Som person ser vi gärna att du är serviceinriktad, flexibel och har en god praktisk problemlösningsförmåga. Du har ett nyfiket sinne, tycker om att ha varierande arbetsuppgifter och har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Du tar egna initiativ har en stor vilja och förmåga att hjälpa till då en stor del av arbetet består av att stödja och hjälpa anställda och studenter i deras arbete. Meriterande erfarenheter och kunskaper: - Erfarenhet av AV-teknik och support - Erfarenhet av post och pakethantering - Erfarenhet av beställningar av kontorsmöbler, kontorsmateriel eller liknande - Erfarenhet av receptionsarbete - Kunskap om Uppsala universitet och dess verksamheter Du förväntas skaffa dig kunskap kring, och kunna sätta dig in i, de system som används inom intendenturen. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och att du passar in i, och kompletterar, befintlig personalgrupp. Om anställningen  Anställningen är tidsbegränsad t o m 2025-06-08. Omfattningen är 100%. Tillträde 2024-08-19 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Intendent Greger Hjelm, 018-471 7740, [email protected]. Välkommen med din ansökan senast den 31 maj 2024, UFV-PA 2024/1471. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Drifttekniker till Coor i Göteborg

Är du en drifttekniker som gillar utmaningar och möjligheten att få vara med att påverka i förändrings- och utvecklingsarbeten? Ser du styrkan i att arbeta i team med olika kompetenser? Då är den här rollen i Göteborg något för dig!   Coor sköter drift och underhåll på hundratals fastigheter till ett flertal kunder i Göteborg med omnejd. Inom vårt arbetsteam finns bland annat kompetenser inom el, fastighetsteknik, brandteknik, VVS, ventilation, fastighetsskötsel, mark- och miljöskötsel. Du erbjuds möjlighet att arbeta och utvecklas i ett innovativt företag med hög ambitionsnivå och servicekänsla med kunden i fokus.  Om rollen  Som drifttekniker kommer du att arbeta brett och varierande inom fastighetsrelaterade tjänster i en dynamisk miljö. Du kommer tillhöra ett arbetsteam som har god samverkan mellan kompetenserna i en stöttande, trivsam och inkluderande arbetskultur.   I dina arbetsuppgifter som drifttekniker ingår bland annat:  • Utföra löpande ronderingar, tillsyn och skötsel av fastigheter   • Ansvara för att felanmälningar blir utförda i tid och med rätt behov/kunskap  • Kommunikation med underentreprenörer och Coors egen personal, muntligt och skriftligt.  • Medverka vid upprättande och uppföljning av underhållsplaner och förbättringsförslag   • Göra riskbedömningar i arbetsmiljön och komma med förslag till utveckling  • Utföra uppdragsbaserade arbeten utöver avtal • Vara kundfokuserad och ha en affärsmässig god kundrelation  Placeringsort Göteborg, tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med 6 månaders provanställning. Arbetstid måndag-fredag kl 07-16.   Vår kandidat har:  • Utbildning inom fastighets-/driftteknik eller motsvarande erfarenhet • B-körkort   • 2 års arbetslivserfarenhet inom driftteknik är meriterande  • Erfarenhet av el, styr- och regler, ventilation och kyla, VVS-tekniska anläggningar är meriterande  • God dator- och systemvana • God förmåga i tal och skrift i svenska  • God förståelse för engelska   Du är en initiativrik och målinriktad lagspelare med modet att kunna ta beslut för att ha framfart i arbetet. Du är en trygg och social person som bidrar till en god stämning i teamet och har en positiv och lyhörd kommunikation med medarbetare, kund och underleverantörer. Du arbetar strukturerat och noggrant.   Vi erbjuder:  • Som drifttekniker hos oss får du arbeta brett med olika typer av fastigheter  • Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats på ett expansivt företag  • En fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag  • Att bli en del av ett härligt team som motiverar och ställer upp för varandra och där vi dagligen arbetar tillsammans för att skapa och upprätthålla den fina kultur som vi har byggt upp   • Kompetens- och karriärsutveckling för att våra medarbetare ständigt utvecklas och nyttjar sin fulla potential  Kontaktuppgifter och övrig information   Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Driftchef Fredrik Edvardsson, [email protected]. Vi hanterar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen med hänsyn till GDPR.  Vissa av Coors kunder äger och förvaltar skyddsobjekt och säkerhetsklassade anläggningar och det medför att en del roller är säkerhetsklassade. Krav för anställning i detta fall är godkänd säkerhetsprövning inklusive bakgrundskontroll. Vill du veta mer klicka här.   Vi ser fram emot att höra från dig!  #TipsaCoor!  Hos oss blir du en del av en kultur där olikheter för oss framåt. Vi vet att magi skapas i mötet mellan olika bakgrunder, kompetenser och personligheter. Vi ser det varje dag. Totalt är vi över 12 000 medarbetare och tillsammans kan vi åstadkomma mycket. Kom och gör oss bättre, utifrån vem du är. På Coor är du skillnaden.

14 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Drifttekniker

Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet. Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök. ARBETSUPPGIFTER På Hallstahammars kommuns fastighetsavdelning så jobbar vi med förskolor, skolor, vårdbyggnader och andra kommunägda fastigheter. • Arbetsuppgifterna innefattar: - underhåll av värmecentraler, värmesystem - underhåll av ventilationssystem - underhåll av styr- och reglerutrustning - rondering i driftutrymmen - rondering av teknisk utrustning - vidareutveckling av teknisk utrustning Arbetet som drifttekniker varierar väldigt mycket och den ena dagen är inte den andra lik. Fördelen med arbetet är att du får ett eget ansvar över hur du lägger upp ditt arbete tillsammans med dina två kollegor. Din roll i verksamheten är väldigt viktig då vi till stor del baserar vår budget kring felanmälningarna du utför. Du kommer att arbeta med allt vad fastigheter innebär och även en del uteskötsel. Beredskap kan förekomma. KVALIFIKATIONER 5 års dokumenterad yrkeserfarenhet som drifttekniker inom fastighetsbranschen. Dokumenterad erfarenhet av arbete inom styr- och regler. Självgående drifttekniker med eget ansvar. God vana från IT-miljö och databaserade fastighetssystem. Stresstålig och ha en positiv syn på arbete och arbetsliv. B-körkort är ett krav. Meriterande: "heta arbeten". ÖVRIGT Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.

14 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024