Gruppchef, teknik

Sök bland 61 lediga jobb som Gruppchef, teknik och börja ditt nya yrkesliv idag!

Gruppchef Kraftsystemanalys Lokalnät

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar. Om oss Vi på Kraftsystemanalys är cirka 25 medarbetare utspridda i landet och uppdelade i två olika grupper som tillsammans ansvarar för felbortkopplingen i vårt elnät. Vi säkerställer ett elnät med en hög leveranssäkerhet och arbetar för att minska avbrotten och dess kundpåverkan. Din roll Som gruppchef hos oss kommer du att bli ansvarig för gruppen som arbetar med kraftsystemanalys på vårt lokalnät. Gruppen består av 13 personer och som arbetar i olika tekniska roller som innebär exempelvis tekniska utredningar av våra anläggningar, felbortkopplingar, upprättandet av selektivplaner och andra viktiga uppgifter som behövs inom kontrollanläggning. Du är också en värdefull person i att vårda våra samarbeten med våra etableringar runtom i landet som arbetar med vårt lokalnät. Din roll innebär att leda och arbeta nära teamet för att utveckla våra arbetssätt, vår föränderliga verksamhet och dina medarbetare. Du kommer ha ett nära samarbete med gruppchefen som leder regionnätsgruppen eftersom grupperna har mycket utbyten och samverkan. På E.ON och inom elnätsbranschen pågår det just nu mycket nya projekt och vi behöver dig för att säkerställa att vi prioriterar rätt frågeställningar, att vi arbetar för den transformation som vi vill genomgå och att vi har rätt förutsättningar, resurser och kompetens för att kunna utföra de projekt som vi förväntas leverera. Du kommer att vara en del av en nära ledningsgrupp för den nybildade avdelningen Anläggningsanalys, som arbetar tillsammans för att skapa tillit, långsiktighet och ömsesidigt givande samarbeten. Dina erfarenheter Det här är en grupp med en hög teknisk kompetens, och för att kunna stötta, utmana och coacha din grupp, samtidigt som du säkerställer rätt projektresurser, så behöver du själv ha en teknisk bakgrund. I den här rollen innebär det att du har en förståelse för hur elnätet fungerar. Det är meriterande om du arbetat med förändringsledning eller verksamhetsutveckling eftersom vi lägger stort fokus på att utforska nya arbetssätt och verktyg. Vi söker efter dig som har ett ärligt intresse för människor och som känner att dina styrkor kommer fram i de tillfällen där du får vägleda, stötta eller ta hand om personer i din omgivning. Slutligen så är det också viktigt att du tycker om att tänka nytt och kan ifrågasätta samtidigt som du skapar stabilitet i vardagen – alltid med säkerheten och välmående i första hand. Hur är det hos oss? Din chef Demijan Panic är en lyhörd och mån om att skapa de bästa förutsättningarna ges för att kunna genomföra ett gott arbete. Teamet kännetecknas av en välkomnande kultur där det är högt i tak och där samarbete står i centrum. Demijan ser mycket fram emot att välkomna dig till denna spännande och mycket viktiga roll. På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas. Vi arbetar för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin egen hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är t.ex. arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill! Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är 30 maj. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad, vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef: Demijan Panic, +46 705 826823 För fackliga frågor, vänligen kontakta: Unionen, [email protected] Akademikerna, [email protected] Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129 Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
TEKNISK UTVECKLINGSCHEF TILL VEAB HEAT TECH, HÄSSLEHOLM

VEAB Heat Tech AB grundades 1967 och är idag Europas ledande utvecklare och tillverkare av produkter som värmer och kyler luft samt skapar ett hållbart behagligt inomhusklimat. Nu stärker VEAB Heat Tech AB sin organisation för framtiden och söker därför en teknisk utvecklingschef som vill vara med på deras fortsatta resa. Här kommer du till ett stabilt bolag med stark laganda där man satsar för framtiden! Om tjänsten Rollen som Teknisk utvecklingschef är en nysatsning där du kommer att vara en nyckelperson när det gäller företagets produktutveckling och tillväxtstrategi. Tjänsten innebär ansvar för konstruktionsteamet bestående av 4 st självgående konstruktörer samt en nära och tät dialog med andra avdelningar för att utveckla VEAB Heat Tech:s erbjudande. Du kommer även att jobba med att identifiera och skapa nya affärsmöjligheter för organisationen genom att hålla dig uppdaterad via interna kontakter, kund- och leverantörsmöten, mässor och marknadstrender. Du har ett stort tekniskt intresse med örat nära marknaden. Arbetsuppgifter: * Driva teknologi- och produktutvecklingsprojekt avseende både befintliga och kommande produkter * Personal, arbetsmiljö- och budgetansvar för konstruktionsteamet * Arbeta fram Visioner & Roadmap för nya och befintliga produkter som driver affärsvärdet framåt * Förvalta och förbättra en utvecklingsprocess som uppmuntrar innovation och leverans av affärsvärde. Som teknisk utvecklingschef ingår du i VEAB Heat Tech:s ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Rollen är placerad i Hässleholm och resor förekommer. Din profil Vi söker dig som har en teknisk bakgrund och ett stort intresse för produktutveckling. Du har tidigare jobbat med utvecklingsprojekt, gärna inom elteknik, värmepumpar, ventilation eller liknande. Har du ledarerfarenhet är det starkt meriterande men inget krav. Denna roll kräver att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat då du kommer att ha internationella kontakter. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper! Du kommer ingå i en utvecklingsorienterad ledningsgrupp med tydliga ambitioner och vi söker dig som tydligt uppvisar en positiv livssyn, stark ansvarskänsla och stor omtanke om dina medmänniskor. För att bli framgångsrik i denna roll måste du vara teknisk, nyfiken, affärsmässig samt kunna hantera både taktiska och strategiska frågor. Vidare är du lyhörd, kommunikativ och har förmågan att kunna engagera, motivera och skapa en bra arbetsmiljö. Då du kommer att ha många kontakter både internt, externt och internationellt behöver du vara en god relationsbyggare och genuint nyfiken på andra människor och kulturer. Du behöver vara en utmärkt kommunikatör med förmågan att samarbeta och förhandla med interna och externa partners för att säkerställa ömsesidig framgång. Om VEAB Heat Tech VEAB Heat Tech AB grundades 1967 och är idag Europas främsta tillverkare av elektriska kanalvärmare. Bolaget ligger i Hässleholm och här har vi försäljning, utveckling, produktion och ledning av bolaget. Våra produkter exporteras till ett fyrtiotal länder jorden runt. VEAB Heat Tech var ett familjeföretag fram till 2001 då vi införlivades i Systemair-koncernen. Systemair är en betydande europeisk aktör inom produkter för ventilation med kontor i alla europeiska länder. VEAB Heat Tech omsätter ca 220 miljoner SEK och vi är 100 anställda. Läs gärna mer HÄR. Kontakt och ansökan I den här rekryteringen samarbetar VEAB Heat Tech med Jefferson Wells, en del av Manpower Group. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linda Svensson på tele 044 - 20 38 71, alternativt per mail till [email protected] Vi ser fram emot Din ansökan senast 7 juni.

16 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Gruppchef Geoteknik

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Har du bra idéer på hur man ska få till den bästa av arbetsplatser? Är du sugen på att prova på hur det är att arbeta som chef och ledare? Tycker du om att ta hem affärer och skapa värde för våra kunder? Vi söker nu en engagerad medarbetare som vill axla rollen som gruppchef geoteknik. Gruppen är en av tre som ingår i sektion Sydväst som i dagsläget utgörs av knappt 30 medarbetare. Sektionen består av både juniora och seniora medarbetare, fältverksamhet samt geotekniskt laboratorium. Något som är extra spännande med denna roll är att gruppen man leder är fördelad över ett större geografiskt område. Det innebär att du kommer leda teamet både fysiskt, men också digitalt. Som gruppchef arbetar du nära medarbetarna och med anbudsarbete, resursfördelning samt personalfrågor. Du kommer att ingå i ledningsgruppen geoteknik som verkar tillsammans för att skapa bra arbetsmiljö, vinna projekt samt för att utveckla vår verksamhet vidare i enighet med vår strategi. I tjänsten ingår även arbete i projekt. Inom vårt affärsområde Samhällsbyggnad är vi idag drygt 1400 medarbetare som tillsammans med våra kollegor inom andra områden på AFRY skapar framtidens hållbara lösningar. I Sverige är vi över 120 personer totalt inom geoteknik och vi har ett givande nationellt samarbete i vårt geotekniknätverk för att stärka våra arbetsmetoder. Kravspecifikation Vi söker dig som är redo för att ta nästa steg i karriären, idag jobbar du som Uppdragsledare / chef inom geoteknik. I din roll bör du ha varit en ledare, men det måste inte ha varit med personalansvar. Du har relevant utbildning från högskola alternativt universitet, eller har anskaffat dig likvärdig kunskap på annat sätt. Du är även väl bekant med branschrelaterade programvaror. Då resor förekommer krävs det b-körkort. Du måste även kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. I denna rekrytering lägger vi särskild stor vikt vid dina personliga kompetenser, vi söker dig som är affärsmässig, engagerad och en teamplayer. Du förstår och tillämpar verksamhetens strategier och prioriteringar, samt fokuserar på värdeskapande projekt och tar kalkylerade risker för att uppnå verksamhetens mål. Att vara passionerad och motiverad är nyckeln till framgång. Du har en positiv inställning och är beredd att investera tid och energi. I vår mångsidiga arbetsmiljö är förmågan att samarbeta med olika team och individer avgörande. Vi söker någon som kan kommunicera effektivt, lyssna och arbeta tillsammans med andra för att nå gemensamma resultat. På AFRY ser vi oss som modiga och hängivna lagspelare, vilket vi hoppas att även du kan identifiera dig med. Som person är du ansvarstagande och flexibel för att passa in i konsultrollen och du trivs med rollen som tekniskt stöd/mentor för mindre erfarna kollegor. Givetvis är du nyfiken på ditt teknikområde och sugen på att lära dig allt om geoteknik. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ytterligare information Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdatum är den 19 maj. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Nu har vi beskrivit den vi söker, har du några frågor om tjänsten eller om hur det är att arbeta på AFRY? Då är du varmt välkommen att höra av dig! Kontaktuppgifter för frågor Lena Ekmark, Sektionschef Geoteknik T: +46 10 505 94 49 [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

16 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Servicechef till Kalmar Motor AB i Kalmar

Om företaget Vill du vara med och driva en grön omställning inom flygbranschen för en av världens ledande leverantörer av utrustning till flygplatser? Motiveras du av personalledning inklusive dagliga prioriteringar och att skapa struktur, arbetsglädje och välmående i en internationell miljö? Då skulle vi verkligen vilja ha dig med i laget. Kalmar Motor AB söker en engagerad Servicechef för att leda och utveckla vårt service-team i Kalmar Kalmar Motor är specialiserade på att utveckla och tillverka dragtraktorer till flygplan för den globala flygindustrin. Produktsortimentet omfattar både konventionella dragstångs- och dragstångslösa (TBL) traktorer, med kapacitet att hantera såväl regionala flygplan som upp till ”wide bodies”. Kalmar Motor anses vara marknadsledande inom el- och hybridteknik och driver branschen för en mer hållbar framtid. Företaget grundades 1969 och består idag av en organisation på ca 80-90 anställda med hög grad av entreprenörskap och laganda. Kalmar Motor är en del av Vestergaard Companys globala organisation, med +300 anställda och bolag runt om i världen. Kalmar Motor utvecklar produkter under filosofin ”Creative Simplicity”, vilket resulterar i lägre driftskostnader, till nytta för både våra kunder och miljön. Läs gärna mer om oss: www.kalmarmotor.com Tjänstebeskrivning Som Servicechef kommer du att ha ansvaret för att leda, driva och utveckla det dagliga och långsiktiga arbetet inom serviceorganisationen på Kalmar Motor AB. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: • Leda serviceavdelningen operativt med tyngdpunkt på eftermarknad för att säkerställa högsta servicenivå och öka kundnöjdhet. • Utveckla serviceverksamheten i nära samarbete med vår globala servicedirektören. • Ansvara för att optimera och förbättra serviceprocesser för att effektivisera leverans av eftermarknadstjänster • Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att produkter och tjänster möter kundernas förväntningar och behov. • Ansvara för budget, prognoser och rapportering relaterade till serviceavdelningen. • Personalansvar över serviceteamet Som Servicechef är du en nyckelperson i att säkerställa en högkvalitativ och effektiv serviceleverans till våra kunder. Resor förkommer i tjänsten, som annars är placerad i Kalmar. Du rapporterar till VD. Kvalifikationer Vi söker dig som är en erfaren service/eftermarknadschef inom fordons- eller tillvekningsbranschen. Du har arbetat med att leda och utveckla team samt har en gedigen teknisk kunskap. Vi tror att du har en relevant utbildning inom teknik eller företagsekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet vilket ger dig en bred förståelse för både tekniska och ekonomiska aspekter av verksamheten. Som strategiskt tänkande Servicechef har du förmågan att analysera och planera för att optimera verksamheten och säkerställa hållbara resultat. Dina ledaregenskaper är en viktig del av rollen. Du är van vid att motivera och inspirera ditt team, samtidigt som du skapar en positiv och energifylld arbetsmiljö. Genom din kommunikativa förmåga kan du tydligt förmedla riktningar och förväntningar till ditt team, samtidigt som du är lyhörd för deras synpunkter och idéer. I en resultatorienterad miljö är du van vid att sätta upp tydliga mål och följa upp prestationer. Du har förmågan att identifiera och hantera utmaningar och ser dem snarare som möjligheter till förbättring. Genom din lösningsorienterade inställning kan du effektivt ta itu med problem och driva igenom förändringar för att uppnå önskade resultat. Din förmåga att hantera flera projekt samtidigt är en viktig egenskap som servicechef. Du är organiserad och strukturerad i ditt arbete och kan prioritera uppgifter på ett effektivt sätt. Du är van vid att arbeta under tidstryck utan att kompromissa med kvaliteten på ditt arbete. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Tyska eller andra språk är meriterande. Som servicechef hos oss kommer du att ha möjligheten att vara en del av ett framgångsrikt team i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. Vi erbjuder konkurrenskraftiga förmåner och möjlighet till personlig och professionell utveckling. Låter det intressant? Kalmar Motor ABs samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 0766776873. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast söndagen 9 Juni. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Group Manager Vechicle Control

Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm." What you will do We are looking for a Group Manager Vehicle Control with the leadership ability and ambition to bring out the best in people to join the Electrical and Software Architecture department at Volvo Buses.  We believe it is you and your personality that is the most important asset of all. Are you a passionate leader with a coaching approach for developing people, operations, and products? Do you thrive in leading change and have the ability to create a climate based on trust and cross functional teamwork, where everyone is accountable and proud of the products and solutions we deliver to support our customers success? Great, then we could be a match! JOB DESCRIPTION Platform Development is a function within Global Bus Technology at Volvo Buses. We are responsible for developing platform solutions within the areas of Electrical & Software Architecture and Chassis & Drivelines.  We are now seeking a Group Manager Vehicle Control within Electrical & Software Architecture who has the drive and passion to contribute to Volvo Buses profitability and who see that the key to success is to develop people and technologies to have products meeting future needs. This group has a central role in the department with many interfaces to the other groups within Volvo buses as well as within Volvo group, since it is responsible for development of end user functions, systems and components within the platform area. This includes ownership of the platform core ECUs and functions such as vehicle modes. This group secures that we have a stable platform for the other product teams in the department to develop their functions upon.  As a Group Manager in the Electrical & Software Department at Volvo Buses you will have the responsibility to develop the group, technology and the people to support future needs contributing to Volvo Buses profitability. You will report to the Director of Electrical and Software Architecture.  Within your responsibility you will define, communicate and execute strategies and targets for the group and you will be the owner of the technology area. You will be part of delivering technical solutions to concept, industrialization, maintenance as well as advanced engineering projects according to quality, delivery, cost and feature targets. Prioritization and direction setting for short- and long-term activities are part of your day-to-day activities.  Since we are a rather small company, we all work with broad responsibilities and cross-functionally through the entire company, across many different departments, cultures, and competence areas and to manage your future challenges you will need to build a broad network within and outside of the Volvo Group. THIS IS US, YOUR NEW COLLEAGUES We at the Electrical & Software Architecture department are purpose driven, inspire each other to teamwork and recognize achievements. We use our curiosity and engagement as energy into our continuous transformation journey, staying relevant in our ever-changing world. THIS PROBABLY DEFINES YOU We see that you are business oriented with a clear customer focus, preferably from automotive. You have a technical knowledge within the electrical and electronics area with a university degree in engineering or equivalent. You have previous leader experience with the ability to recruit and develop efficient teams.  We think you are a structured, inclusive, collaborative and a team-oriented leader with a high customer focus. You are curious and continuously searching for new knowledge by promoting continuous learning and improvement.  You have excellent communicational skills and ability to work in a global environment with various cultures and languages. You are open minded, flexible and can easily adapt. You are also driven and able to motivate others to perform at their best. We see you as engaged and innovative.  ARE WE A PERFECT MATCH? The societies where many of us live would not function without the type of products and services the Volvo Group provides. Like a circulatory system, our trucks, buses, engines, construction equipment and different, related services are involved in several of the functions that most of us rely on every day. We want to be there for our customers providing uptime and reliability, all over the world every day. Volvo Buses is leading the biggest technology shift in public transport in decades with our electromobility offer. We work with passion; we trust each other and we embrace change to stay ahead. We make our customers win. Do you have a passion for electrical and electronics development and would you like to be a part of Volvo Buses next step in advancing our products, then Welcome to our team and Volvo Buses! Interviews will be held continuously, do not wait to apply. Last application date is 2 nd of June.  CURIOUS, AND HAVE SOME QUESTIONS? CALL ME! Malin Sjöberg, Director Electrical & Software Architecture, +46 31 3221613 We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Gruppchef Scania Oskarshamn

Gruppchef Produktion Täcklacksmåleriet Scania Oskarshamn - Utveckla människor och verksamhet Som gruppchef i Täcklacksmåleriet på Scania Oskarshamn är du inte bara ansvarig chef. Du är ledare, lärare och tränare i tillämpningen av vårt produktionssystem och de arbetssätt och metoder som måleriet arbetar efter. Det är ditt närvarande ledarskap som kommer att avgöra vilka resultat som uppnås. Rollen innebär ett självständigt, utmanade och framförallt utvecklande arbete både i förhållande till gruppen men även inom kvalité och teknik. Dina arbetsuppgifter Som gruppchef i Täcklacksmåleriet blir du ansvarig för att leda din grupp av medarbetare i både det dagliga produktionsarbetet men även strategiskt på längre sikt. I denna roll har du det övergripande ansvaret för din avdelnings leveranser. Du ansvarar för arbetsmiljö och driver samt säkerställer din grupps utveckling och även för strategiska frågor som rör gruppens resurser, kompetens och processer. Du leder en lokal ledningsgrupp där du tillsammans med dina stödfunktioner planerar och genomför avdelningens aktiviteter. En arbetsdag som gruppchef hos oss kan innefatta: · Följa upp och stötta i gruppens leveranser och säkerställa kvalitet · Individuell coaching av medarbetare · Efterfråga och driva avdelningens förbättringsarbete · Tvärfunktionellt arbete med stöttning från våra stödfunktioner med experthjälp inom HR, ekonomi och arbetsmiljö Vi värdesätter mångfald, inkludering och jämställdhet. Som ledare innebär det att öka medvetenheten kring dessa frågor och skapa fokus på ett kontinuerligt arbete med ett jämställt och inkluderande beteende. Det betyder att vi tar tillvara på allas olikheter, personligheter, drivkrafter och kompetenser i syfte att bygga upp våra team för att lyckas och utvecklas tillsammans. Vi söker Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och ett intresse av att arbeta med människor där du har en egen drivkraft i att utveckla din grupp och skapa god laganda. Du har en positiv och ansvarstagande inställning som sprider energi och glädje till dina medarbetare samt kollegor. Du fäster stor vikt vid att bygga och utveckla lag och individer genom din roll som tränare. I ditt ledarskap har du en tydlig vision och konkreta mål för avdelningens utveckling. För att lyckas i din roll kommer du få utbildning inom ledarskap och god stöttning från olika stödfunktioner. Du har en teknisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå alternativt har du förvärvat motsvarande kunskaper och erfarenheter genom arbetslivet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Rekrytering sker löpande. Arbetstid 2-skift, dagtid jämn vecka. För mer information Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta: Erik Gustafsson, Verkstadschef MBCT, telefon:0491-762333 Välkommen med din ansökan senast 2024-05-31

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Manager, Recovery Special Products

Take the Next Step in Your Career: Manager, Recovery Special Products, Gothenburg Valmet Services Business Line offers sustainable services for customers in the Pulp, Board and Paper, Tissue, and Energy industries. Our core focus is on improving asset reliability and production performance through Expert Field Services, Improvement Projects, and Agreements. In the Recovery and Energy Service Technology unit, we provide sustainable energy generation and recovery solutions. We prioritize an exceptional customer experience by being close to our customers, working with trustworthy service providers, and maintaining an unwavering commitment to safety. As the Manager of Recovery Special Products, you will be at the forefront of creating, developing, and implementing the Recovery and Energy Service technology strategy by leading the development of the service offering. Your focus in Recovery business development will be on special products such as Liqourspray station, RoddingMaster, Smeltspout Robot, and smelt spouts. Working closely with colleagues in a direct and matrix organization, you will drive long-term growth, profitability, and customer satisfaction. You will lead a team of highly skilled product and process experts and report to the Head of the Technology Unit. Your main responsibilities will include: Driving business development in recovery boiler and special products. Leading a global team of experts for special products. Developing, implementing, and governing the technology growth strategy. Enhancing the competencies and skills of the direct and matrix team. Researching and developing new ideas, concepts, products, and services. Developing a cost-competitive offering and managing the product portfolio globally. Providing sales and operational support in launches and project deliveries. Participating in acquisition proposals and strategic investment. In this role, you will have a key role in implementing our technology strategy. Requirements To be successful in this role, you will need: A minimum of a bachelor's degree in a related field. An understanding of the recovery and energy business. Business acumen and the ability to deliver results under pressure. The ability to succeed in an international matrix environment. Effective written and oral communication skills in English, along with strong presentation and analytical skills. A proven track record in managing growth and profitability. Leadership experience in a managerial role with a history of achieving results both individually and as a team. The willingness and ability to travel internationally. We offer We offer you a role within the technology unit management team and a great opportunity to influence the success of the service business. Our working environment is team-oriented, international, and inspiring. You will play a key role in merging Valmet’s extensive knowledge base with new technologies to create state-of-the art service offerings. This roles provides an opportunity to make a significant impact on our business and advance your career in a truly global environment. At Valmet, we get things done by working together. We offer an attractive workplace that is committed to being free from discrimination and providing equal opportunities for everyone. More information Did we catch your interest? Join our team and send your application with your CV via the provided link as soon as possible but no later than June 4, 2024. Please note that we will evaluate applications on a rolling basis. For more information about this position, please contact Owe Asp, Director, Recovery and Energy Services Technology Unit, +46 708 220 929 or [email protected]. For more information about the recruitment process, please contact Sofia Pålsson, Human Resources, [email protected] Great people often know great people - please share if you have a friend who would be perfect this job. When everything works together Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With over 19,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries, and serve an even wider base of process industries with our automation systems and flow control solutions. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork. Join the team! www.valmet.com/careers

15 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Gruppchef fastighetsskötsel

Uppsala Fastighetstjänst fortsätter att expandera och behöver nu stärka upp med en tredje gruppchef för fastighetsskötseln. Om du är en lösningsorienterad person med några års erfarenhet inom fastighetsskötsel och ledarskap ser vi fram mot din ansökan. Hos oss möter du en organisation med stort driv och ett öppet och trevligt klimat! Om tjänsten Som gruppchef ansvarar du för att kundrelationerna utvecklas på rätt sätt och leder din personalgrupp mot uppsatta mål. Du säkerställer att det finns ett gott arbetsklimat och trivsel inom arbetsgruppen. Din grupp består av ca 10 medarbetare inom fastighetsskötsel och trädgård. En stor del av ditt arbete är kundkontakt och dina kunder består både av bostadsrättsföreningar och kommersiella fastighetsägare. Du jobbar med att utveckla nya affärer och har ett stort fokus på kvalitét och försäljning. I arbetsuppgifterna ingår även många administrativa uppgifter, från offerter till tidsrapportering. Till din hjälp har du två erfarna kollegor i samma roll som du. Du rapporterar direkt till VD. Om dig Du som söker har en bakgrund inom fastighetsskötsel och har goda kunskaper inom området i kombination med mycket god administrativ förmåga. Du har erfarenhet av ledarskap och kundkontakt, men du behöver inte nödvändigtvis ha haft ett formellt personalansvar tidigare. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och vi ser gärna att du behärskar det engelska språket. God systemvana och B-körkort är krav för tjänsten. Skulle du dessutom ha goda kunskaper om maskiner och inköp är det ett plus. Som person är du lösningsorienterad och har ett driv att förbättra och utveckla. Du har ett ekonomiskt sinne och affärsmässighet kommer naturligt för dig. Du är tillgänglig för såväl din personal som dina kunder och hanterar relationer på ett serviceinriktat sätt. Vi lägger stor vikt vid noggrannhet och flexibilitet, då även detta är egenskaper som ger kundnöjdhet. Vidare är du positiv och gör ditt bästa för att bidra till god stämning. Vårt erbjudande Att arbeta på Uppsala Fastighetstjänst innebär att vara en i laget. Lagandan och gemenskapen är mycket viktig för oss då det är något som får alla att trivas, såväl anställda som kunder. Våra anställda har även stora möjligheter att påverka sin arbetssituation och sina arbetsuppgifter då vi månar om tillfredsställd personal, att gå till jobbet ska inte kännas tungt och tråkigt utan vara roligt och tillfredsställande. Fast vi är ett företag under stark utveckling behåller vi vår platta organisation och säkerställer att det aldrig är långt till beslut. Uppsala Fastighetstjänst eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning. Annat viktigt att veta Tjänsten är på heltid. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsulter Andrea Hartwig på 076-7230727. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Krav Erfarenhet från fastighetsskötsel. Erfarenhet från administratvt arbete. Ledarskap. Svenska i tal och skrift. Systemvana. B-körkort. Meriterande Kunskaper om maskiner. Kunskaper om inköp. Om arbetsgivaren - Uppsala Fastighetstjänst Uppsala Fastighetstjänst AB är ett mångsidigt och innovativt familjeföretag som verkar inom fastighetsskötsel, trädvård, mark & entreprenad och bygg. Vi arbetar på uppdrag av såväl bostadsrättsföreningar, kommun som privatpersoner vilket gör oss till ett flerfacetterat företag. Uppsala Fastighetstjänsts motto och affärsidé är att tillhandahålla kompetent utförda tjänster med högsta kvalitet och garanterad kundnöjdhet då återkommande kunder är de bästa.

14 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Gruppchef Kundleverans

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar. Om oss Avdelningen Kundleverans Nord och enheten som vi ingår i, Anslutnings- & Serviceaffärer, har som uppdrag att ansluta nya kunder till vårt elnät och säkerställa tillgänglighet. Vi är på en spännande resa med fokus på förändring och vidareutveckling där vi med väletablerade och gränsöverskridande samarbeten deltar aktivt i energiomställningen. Med en stark framtidstro jobbar vi för en hållbar energidistribution både för kund och samhälle. Teamet Lokalnät Distribution i Nässjö är vi 10 medarbetare som jobbar och ansvarar för lokalnätet i Östra Småland, men totalt på etableringen så är vi ca 25 st. som jobbar med elnätet. Vi arbetar engagerat och gränsöverskridande tillsammans med våra kunder för att bygga ett hållbart samhälle och driva utvecklingen mot framtidens elnät.   Din roll Som chef för gruppen Kundleverans Nässjö leder och utvecklar du dina medarbetare genom ett inkluderande och coachande ledarskap och med tillit som grund. Du jobbar aktivt med medarbetarutveckling, hanterar personalrelaterade frågor och säkerställer att medarbetarna har rätt förutsättningar. I rollen leder du arbetet på etableringen med fokus på samordning, kommunikation och affärsmässighet. Du planerar, följer upp projekt och beställningar samt säkerställer leverans mot kund och en god relation till våra entreprenörer. Du ingår i ledningsgruppen Kundleverans där ni jobbar brett kring gemensamma förändringsinitiativ, stöttar varandra i processer och medverkar i utvecklingsarbete på nationell nivå. Dina erfarenheter Vi söker dig som har några års erfarenhet av att leda en grupp i personal- och verksamhetsfrågor med fördel inom energisektorn eller annan teknisk bransch. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att driva kulturförflyttning och förändringsledning men vi tror också att du med rätt inställning kan utvecklas inom det området hos oss. Det är meriterande för tjänsten om du har erfarenhet av entreprenadverksamhet eller av beställarrollen. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har förmågan att påverka dina medarbetare och kollegor på ett positivt sätt genom att vara tydlig men samtidigt ödmjuk och lyhörd, alltid med medarbetarens bästa i åtanke. Vi tror att du får med dig personalen i verksamhetens förändringsarbete genom ett stöttande ledarskap samt med ett stort engagemang och öppenhet för feedback. Vi hoppas att du vågar utmana och har en öppen inställning till förändring samtidigt som du skapar stabilitet i vardagen och är närvarande. Du är trygg i din kommunikation och affärsmässig i dialog med exempelvis kommuner, kunder och entreprenörer. Hur är det hos oss? Vi välkomnar dig till ett engagerat och hjälpsamt team bestående av projektledare, projektörer och nättekniker. Gruppen består av femton medarbetare som tillsammans driver kundinitierade åtaganden från förfrågan till slutförande i nära samarbete med bland annat våra entreprenörer. Du kommer att ingå i ledningsteamet för Kundleverans Nord och ha ett nära samarbete med dina chefskollegor. I den här rollen får du också möjligheten att ingå i nationella samarbeten och projekt för att driva just de frågor som du brinner för. Din närmsta chef, Jakob Aldrin, ser fram emot att välkomna dig till teamet. Jakob utövar ledarskap genom att välja att ge förtroende och vara en väldigt delegerande chef, med betoning på frihet under ansvar. Han ger möjligheten för medarbetare att ta egna beslut och undviker att detaljstyra. Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är 28 maj.  För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef: Jakob Aldrin +46 (0)73-021 92 30 För fackliga frågor, vänligen kontakta: Unionen, [email protected] Akademikerna, [email protected] Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129 Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Technical Manager

Are you a leader who can involve and lead people through change? Are you also a person with great technology skills and analyzing understanding with experience from manufacturing? If yes, then this might be an opportunity just for you! Essity – a leading global hygiene and health company and the home of brands like Libero, TENA, Libresse, Tork, Sorbact and JOBST is offering an exciting and challenging opportunity for you who want to contribute with your expertise, energy and creativity. We are looking for a new colleague to join as a Technical Manager in our factory in Mölnlycke. Mölnlycke Plant is producing special airlaid material and the product range covers wash gloves, soft wipes, hygiene sheet, cell cloth (Cellduk) and Libero Dry Wipes. The brands are: TENA, Tork and Libero. We are a small organization (around 47 employees) with high continuous improvement mindset. We have 5 converting lines and one machine that produce unique Airlaid material. Our culture is focused on collaboration, innovation, well-being and care, development and commitment. We’re looking for people who embody our values, aren’t afraid to challenge, innovate, experiment and move at a fast pace. We’re always looking for ways to improve our products and ourselves. If this is you, we’d love to talk. About the role This role is a permanent position without probation period. The Technical Manager provides leadership and direction in the technical functions in the factory and support with resources, skills and methods to reach the factory targets in the area of Safety, Quality, Delivery, Cost, Productivity and Technical ability. In the position as Technical Manager in Mölnlycke you will lead a team of 3 Engineers and Technicians. You will provide strategic directions for the maintenance functions at the site and own the Site Maintenance Master Plan. Support management of technical stops, corrective maintenance, and the elimination of breakdown times by applying Daily Direction Setting (DDS) and problem-solving tools. Coordinates the Unit to maintain spares stocks and maintenance budget within the targets. Plans savings via strong focus on planned maintenance and implementation of time-based maintenance tools and condition monitoring. Perform benchmarks between Lines, teams and other factories. Train and transfer the knowledge to the Technical Team in Maintenance enablers. As Technical Manager, you will be responsible for developing the department annual budgets, Site maintenance budget and supervising/controlling budget performance. You will also develop and lead the Site Maintenance Strategies in alignment with Essity best practices and processes. Who You Are To be successful in this position you need to have great technology understanding and experience from manufacturing. You need to have a holistic perspective and be a good leader who can collaborate and communicate very well with your team members. You are an inspiring person who have the talent to share new solutions in the way many can understand and follow. University degree or equal experience from working in production/maintenance. Minimum 5 years working experience within a similar role. Proven knowledge and experience of applying of TPM (Total Productive Maintenance) methodologies. Minimum 3 years leadership experience. Fluent in English and Swedish– both oral and written. Application Interested? Please send your application in English. If you are up for the challenge and think this sounds like you, apply today! Kindly note that due to GDPR we will not accept applications via mail. Please use the link to apply via our career site. As we will be making ongoing selections, interviews might start before the application deadline. We will conduct alcohol and drug-test before a contract can be signed. Union representatives: Susanna Hammarroth, Unionen +46 738 22 0968 Lisa Palmqvist, Sveriges Ingenjörer: +46 703 86 1437

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024