Handlingskoordinator

Sök bland 5 lediga jobb som Handlingskoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!

Koordinator till STAR

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen är en av sju förvaltningar i Östersunds kommun. Förvaltningen har cirka 350 medarbetare fördelat på tre sektorer. En av sektorerna är Kompetens arbete och försörjning där Arbetsmarknadsenheten ingår. Inom sektorn finns också enheterna Lärcentrum och Försörjningsstöd. Inom sektorn arbetat cirka 85 medarbetare. Arbetsmarknadsenheten arbetar med att ge medborgare i vår kommun stöd till delaktighet i samhälle och arbetsliv. Vi gör det genom att erbjuda effektfulla och behovsanpassade insatser som tydligt främjar inträde på arbetsmarknaden eller studier. Insatserna och verksamheten präglas av kärnvärdena engagemang, omtanke och utveckling. Enheten består av drygt 30 medarbetare och leds av två chefer. Vi söker nu en koordinator till STAR, en nyckelroll där du kommer att bygga och underhålla samverkansstrukturer mellan myndigheter för att förbättra effektiviteten och resultaten för våra invånare. Rollen passar dig som brinner för samordning och har talang för att skapa effektiva samverkansstrukturer. STAR är tänkt att komplettera ordinarie verksamhet och samverkan, samt ha en särskild inriktning på individer med sammansatta behov där samordning av flera av samordningsförbundets parter behövs i rehabiliteringsprocessen. Tjänsten finansieras av Samordningsförbundet. Läs mer om STAR på Samordningsförbundets hemsida, samjamt.se Tjänsten är en projektanställning på 1 år med goda möjligheter till förlängning. ARBETSUPPGIFTER I rollen som koordinator kommer du att inneha en central samordnarroll mellan olika myndigheter och ansvara för att driva utvecklingsprocesser samt projektledning inom samverkansarbete. Du kommer att självständigt svara för måluppfyllelse gentemot en styrgrupp och leda en samverkansgrupp bestående av olika professioner. Ditt arbete kommer att innefatta både operativ och strategisk samordning och koordinering, där du bygger relationer, nätverkar och samskapar med kollegor och externa parter. KVALIFIKATIONER Krav är examen från högskola/universitet med inriktning beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att vara framgångsrik i denna roll bör du ha relevant erfarenhet eller ett starkt intresse för samordning och koordinering på flera nivåer. Du bör kunna arbeta självständigt såväl som i grupp och vara utmärkt på att bygga relationer samt ha förmågan att nätverka effektivt. Du bör ha erfarenhet av att leda grupper och projekt inom relevanta områden och besitta god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift. En djupgående kunskap om de verksamheter som omger målgruppen, särskilt de på väg mot arbete eller studier, är nödvändig. Det är även viktigt att du är strukturerad och har stark administrativ förmåga för att effektivt hantera de många uppgifter som rollen kräver. Flexibilitet, lyhördhet och prestigelöshet är egenskaper som värderas högt och en stark vilja att uppnå resultat är avgörande. Vi värderar också en vilja att sträva efter samsyn och samtidigt utmana invanda arbetssätt och mönster. Du är helt enkelt en fena på att balansera individnära arbete med strategiskt arbete gentemot styrgrupper och andra externa parter. Intervjuer kommer att ske under vecka 23 och tillträde till tjänsten är under september. Välkommen med Din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

2 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Service Koordinator

Take your next career step with our global team at ABB. We are driving the transformation of both society and industry for a more productive and sustainable future. At ABB, we are committed to advancing all aspects of diversity and inclusion: gender, LGBTQ+, disability, ethnicity and age. Together, we are on a journey where we all, as individuals and as a collective, welcome and value individual differences. ABB Electrification Service is one of the leading providers of electrical power products, systems and services around the world. We strive to be close to our customers and are therefore represented in several locations around Sweden – from Gällivare in the north to Malmö in the south. The market is growing and we need to be more, which is why we are now looking for a Service Coordinator in electric power. Our mission is to provide services that increase reliability, availability and profitability and reduce the environmental impact of the customer's production facilities. We cover the entire life cycle of the plant and help our customers to work with continuous improvements. ABB Electrification offers you the opportunity to develop as a Service Coordinator where you help customers and engineers every day to plan service, upgrades, replacements, troubleshooting and emergency assignments in switchgear facilities. The role means that you have the customer in focus and thrive in a central role with many internal and external stakeholders with the goal of meeting or exceeding customer expectations. You will report to the Project Manager for ELSE Sweden and at your disposal you will have a team of talented colleagues who will support you in the role. The position is hybrid with placement in Västerås. Your responsibilities Planning and coordination: Responsible for planning and coordinating service assignments, including resource management and scheduling of technicians. Communication and collaboration: Be the customer's first point of contact and collaborate with both internal and external stakeholders to ensure customer satisfaction and on-time delivery through effective communication and collaboration. Follow-up and reporting: Follow up on service efforts, document work performed and report to stakeholders to ensure transparency and accuracy in service deliveries. Your background Experience: You should have previous experience of working in Kraftservice as a Service Technician, Project Manager or Coordinator. Planning and organizational skills: Strong skills in planning, organizing, and prioritizing tasks. You are also service-minded and structured to ensure efficiency and accuracy in service deliveries. Communication Skills: Excellent communication skills and the ability to establish and maintain good relationships both internally and externally. Independence and initiative: Ability to work independently and take initiative, while being a strong team player who enjoys collaborating and supporting their colleagues. Technical understanding: Basic knowledge of electric power and technical understanding are meritorious to be able to understand and handle different service needs and challenges. Language skills: Fluency in Swedish and English, both spoken and written, to be able to communicate effectively with both internal and external stakeholders. Systems and IT: You should have good computer skills. Experience from SAP and Salesforce is an advantage. More about us ABB Electrification Service has about 65 employees in 10 locations across Sweden. We have a wide range of products and help customers to ensure the availability of their installed base. Our customers are found in pulp and paper, ironworks, energy companies, electricity grid companies, water & sewage, the chemical and mining industries. Recruiting Manager Andreas Norgren, +46 706 16 45 57, will be happy to answer any questions you may have about the position. Union Representatives – Swedish Association of Graduate Engineers: Senad Hujic, +46 730 88 30 06; Unionen: Hannah Norén, +46 706 34 03 46; The Leaders: Lenny Larsson, +46 706 32 85 47. Talent Partner Ludvig Ahlqvist. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. Please note that the hiring process at ABB Sweden includes a reference check, a drug test and, in some recruitments, an extended background check. We look forward to receiving your application, please apply before May 26th, selection is ongoing and positions may be filled before application deadline. (PDF documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take a look at our website www.abb.com. Publication ID: SE91617686_E1 To be employed by ABB, you must fully comply with all local employment requirements/processes that ABB has.

2 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Navcite söker expert inom logistik

Bli en del av Navcites innovativa team i Luleå och gör skillnad på riktigt för deras kunder. Nu söker vi en affärskonsult inom Supply Chain som vill bli en viktig del i deras tillväxtresa. Navcite är ledande inom affärslösningar och deras passion är att förenkla och förbättra deras kunders vardag med hjälp av sina affärssystem. Just nu är de på en spännande tillväxtresa, och behöver en affärskonsult inom Supply Chain som är redo att anta utmaningen och vara en del av ett innovativt team.   Varför du ska välja Navcite: De driver utvecklingen: De är stolta över att vara i framkant när det gäller affärslösningar för order- och logistikprocesser. Här får du chansen att vara en del av en organisation som ständigt strävar efter att förändra och förbättra branschen. Ditt arbete gör skillnad: Som affärskonsult är du den som hjälper företag att optimera och förenkla sina processer. Varje dag du arbetar hos Navcite gör du verklig skillnad för kunderna. Oändliga möjligheter: Navcite är mitt i en tillväxtfas, och din potential är obegränsad. Utmana dig själv och utvecklas tillsammans med företaget när de fortsätter att växa. Kultur: Företagskulturen präglas av positivitet och samarbete. Navcite vet att varje medarbetare är viktig, och ser till att ha kul tillsammans på vägen till framgång.   Dina ansvarsområden: Som affärskonsult inom order- och logistik kommer du att ta en ledande roll i att förstå och optimera allt från inköpsprocesser till tillverkningsordrar och godsmottagning för Navcites kunder. Du kommer att vara deras strategiska rådgivare och din kompetens kommer att användas för att få deras verksamheter att nå framgång. Vidare kommer du att bygga långsiktiga relationer och samarbeta med olika team och intressenter.  Dina kvalifikationer: För att trivas i den här rollen bör du ha några års erfarenhet av att arbeta med order- och logistikprocesser. Kanske du har en bakgrund inom godsmottagning, tillverkning eller distribution. Vi tror att du har ett öga för detaljer och en förståelse för hela flödet från inköp till leverans och du har erfarenhet av att jobba med system för att hantera logistikprocesser. Du har en god kommunikationsförmåga så att du kan överföra din expertis till Navites kunder och hjälpa dem implementera effektiva lösningar. Ta chansen att vara med på denna resa uppåt och framåt och använda din kompetens för att göra verklig skillnad för Navites kunder. Välkommen till en arbetsplats där vardagen präglas av innovation, tillväxt och möjligheter!   Övrig information I denna rekrytering samarbetar Navcite med OnePartnerGroup. Notera att du från start blir anställd av Navcite. OnePartnerGroup hjälper endast till med rekryteringsprocessen. Vi gör löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. För frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Peter Nilsson Sandlund, 070-549 94 82 / [email protected] eller Lena Jansson, 072-225 65 86 / [email protected]

2 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Dokumentationsansvarig

Vill du vara med och bygga framtidens tågflotta? Vill du vara en del av en verksamhet som är en förutsättning för att samhället ska fungera och göra hållbart resande till norm? Under de kommande åren kommer Västtrafiks spårfordonsflotta uppdateras med helt nya fordon och till det behöver vi stärka upp vårt team med en Dokumentationsansvarig med ansvar för fordonsdokumentation och dokumentationssystem – Är det du? Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götaland. Varje dag reser 410 000 personer med oss. Det är ett uppdrag som är viktigt i det stora och det lilla, för varje enskild resenär och för att vår region ska utvecklas. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen. Rollen I rollen som Dokumentationsansvarig är du vår expert på området underhållsdokumentation och system för dokumentpublicering. Du säkerställer att dokumentationen som beskriver hanteringen och underhållet av Västtrafiks spårfordon uppfyller gällande krav samt att den publiceras till berörda intressenter. I rollen har du även ett ansvar för att kontrollera att de krav på dokumentation som Västtrafik har avtalat med leverantörer uppfylls. Rollen ansvarar i huvudsak för att: All dokumentation för Västtrafiks spårfordon (spårvagn och tåg) uppfyller gällande krav. All dokumentation publiceras till relevanta intressenter, samt ansvarar för systemen för dokumentpublicering. Upprätta och löpande uppdatera resursplan för den support som behövs för dokumentationsaktiviteter inom området spårfordon på Västtrafik för att säkerställa att dokumentation uppfyller gällande krav Vara sammanhållande för området dokumentation och dokumentationspublicering för Västtrafik spårfordon. Ansvara för att säkerställa tillräckligt stöd till fordonsförvaltarna och till nya och pågående spårfordonsprojekt inom Västtrafik. Du kommer tillhöra fordonsavdelningen där du tillsammans med dina kollegor har det viktiga uppdraget att säkerställa hållbarhet och kvalité för Västtrafiks spårfordon. Du är även del i projekten för nya fordonsleveranser vilka innebär att Västtrafik kommer få över 100 nya tåg och spårvagnar levererade med omfattande dokumentation.   Västtrafik som arbetsplats Vi är många som jobbar på Västtrafik, med olika bakgrund och kompetens. Gemensamt har vi ett stort engagemang och en gemensam vision, en framtid där hållbart resande är en norm. Det händer alltid mycket hos oss. Vi växer och utvecklas i samklang med vad våra resenärer och samhället kräver av oss. Vi är vakna och nyfikna och i ständig förändring. Samtidigt har vi en arbetsplats med möjlighet till utveckling och fördjupning som erbjuder trygghet, stabilitet och goda förmåner. Vem är du? Våra medarbetare är olika. Alla behövs. Vi vet att olikheter berikar oss och gör oss bättre. Vill du vara med och utveckla det hållbara resandet i Västra Götaland? Då tror vi att du passar hos oss. För att lyckas i rollen har du en mycket god förmåga att samverka och samarbeta med andra på alla nivåer. Du är vetgirig och tar ansvar för att säkerställa att du förstår de frågor som ska hanteras och genom att du är noggrann säkerställs en dokumentation med hög kvalitet. Du gillar att driva igenom dina arbetsuppgifter tillsammans med andra och du säkerställer framdrift även självständigt. Du ser nyttan i att ständigt utvärdera och förbättra ditt ansvarsområde, och du strävar efter att optimera och förenkla för andra. Kvalifikationer Du har relevant högskole-/universitets-/yrkeshögskoleutbildning eller motsvarande utbildning och arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du bör ha med dig erfarenhet från arbete med drift- och underhållsdokumentation för fordon, flygplan eller avancerade maskiner, samt från arbete med dokumentpubliceringsverktyg, eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. För att klara av arbetet behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt i att kunna skriva teknisk information på engelska och svenska. Det är meriterande om du har arbetat i internationella projekt, har erfarenhet av arbete med drift och underhåll av spårfordon och därigenom god kännedom om standard EN-50126 (RAMS) eller motsvarande.  Även meriterande om du har god kännedom om myndighetskrav för drift och underhåll av spårfordon i Sverige, särskilt för Entity in Charge of Maintenance. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Villkor och ansökan Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare och möjliggör ett flexibelt arbetsliv. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Göteborg.  Arbetet innebär löpande resor till Västtrafiks depåer. Resor utomlands kan förekomma. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Varmt välkommen med din ansökan, CV och personligt brev senast den 2024-05-31. Intervjuer kommer att ske löpande under juni. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Jonas Sundgren, [email protected] eller till Magnus Tigerhed, [email protected].   Vi ser fram emot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Klientkoordinator Safe Havens traffickingcenter

Safe Havens Traffickingcenter på Kungsholmen i Stockholm är en lokal verksamhet inom Frälsningsarméns arbete mot människohandel. Vi söker nu en klientkoordinator på deltid. Om oss Safe Havens traffickingcenter är ett rättighetscenter för brottsoffer för människohandel, med Frälsningsarmén som huvudman, certifierade av Nationella Stödprogrammet (NSP). Advokatbyråerna Brottsbyrån och Asylbyrån är två kärnpartners som medverkar på centret varje vecka för att stötta centrets besökare. Målsättningen för verksamheten är att ge utsatta för människohandel perspektiv på och tillgång till sina rättigheter som de är formulerade i Europarådets konvention om bekämpande av människohandel. Centret erbjuder också den utsatte en kontaktperson, en legal buddy, som är volontärer på centret. Detta för att skapa tillit och trygghet för den utsatte. Safe Havens traffickingcenter har funnits i Stockholm sedan 2018. Du kan läsa mer om arbetet i denna rapport: Femårsrapport Safe Havens Safe Havens är en arbetsplats med möjlighet att påverka och utveckla arbetet. Det finns även möjlighet att arbeta hemifrån delar av arbetstiden. Som klientkoordinator måste man vara på arbetsplatsen på onsdag eftermiddag. Arbetsuppgifter Ansvarig för klientmottagning Du koordinerar och planerar centrets drop-in-verksamhet med verksamhetssamordnare som stöd. Du förbereder möten mellan klienter och juristerna tillsammans med volontärerna samt dokumenterar vilken uppföljning som behövs. Du har även mandat att skriva under dokumentation som berör en klients process (fullmakt, ansökningar m.m.) Volontäransvarig Du rekryterar volontärer in i verksamheten som du sedan koordinerar till rätt arbetsuppgifter. Du samordnar och bestämmer innehåll på utbildning för volontärerna och skapar en grupphandledning per termin med verksamhetssamordnare som stöd. Om dig Vi tror att du är en person med stort humanitärt intresse, har goda kunskaper om människohandel samt grundläggande juridisk förståelse för asylrätt samt brottmål. Vi ser gärna att du är jurist, socionom eller MR-utbildad. Även påbörjade studier är intressant för oss. Vi tror att du har grundläggande kunskap inom socialt arbete och traumamedvetet bemötande. Arbetet kräver en mycket god social förmåga för att kunna möta utsatta människor på ett lyhört och inkännande sätt. Du behöver kunna handleda och se volontärerna i sin roll så att de är trygga med sitt uppdrag vad gäller gränssättning och bearbetning av det de får höra i mötet med klienterna. Det är meriterande om du har erfarenhet av att använda journalsystem. Du behöver ha en god ledarförmåga och vara självgående i ditt ledarskap samt ha viss stresstålighet. God organisations- och strukturförmåga krävs. Goda kunskaper om Frälsningsarmén som samfund, värdegrundsmässigt och organisationsmässigt är meriterande. Ansökan och anställning Detta är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning på 6 månader. Omfattning 40-60 % Vi rekryterar löpande. Tillträdesdatum bestäms i samråd med den nyanställda. Ansöka i form av personligt brev samt CV till: Lovisa Landälv, verksamhetsamordnare Safe Havens traffickingcenter [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024