Informationsassistent

Sök bland 3 lediga jobb som Informationsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Assistent till marina kolonilotten

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för marina vetenskaper (https://www.gu.se/marina-vetenskaper) vid Göteborgs universitet har med sitt breda vetenskapliga kompetensområde och sin unika infrastruktur den mest kompletta miljön för marin forskning och marin utbildning i Sverige. Endast ett fåtal liknande organisationer finns i Europa. Genom avancerad forskningsinfrastruktur och verksamhetens tydliga koppling till samhällets behov och utmaningar bidrar institutionen till nya lösningar på de globala utmaningar som rör havet. Institutionen för marina vetenskaper bedriver forskning, utbildning och innovation relaterad till havet och dess resurser. Verksamheten bedrivs förutom i Göteborg även på forskningsstationerna Kristineberg Center för marin forskning och innovation och Tjärnö marina laboratorium, samt på forskningsfartyget Skagerak. Institutionen har en tvärvetenskaplig bredd som omfattar marin biologi, marin kemi, marin geologi, marin kulturvård och oceanografi, och forskningsområden spänner geografiskt från kust till världshav. Våra forskare och studenter har ofta framträdande roller i internationella expeditioner till Antarktis, Arktis, och de stora världshaven, men arbetar också i våra nybyggda laboratorier med avancerad utrustning och komplexa analysmetoder. Institutionen har också en bred utbildningspalett, inkluderande ett kandidatprogram, tre masterprogram och forskarutbildning inom det marina området.   Projektbeskrivning Centrum för hav och samhälle bildades under 2015 och vårt uppdrag är att initiera, stimulera och utveckla tvärvetenskaplig forskning och utbildning inom det marina och maritima området. Vi arbetar nära samtliga fakulteter vid Göteborgs universitet och har ett särskilt uppdrag att bidra till ökad samverkan med aktörer utanför akademin. Den utlysta tjänsten som assistent vid Centrum för Hav och Samhälle är en timanställning och i huvudsak inriktad på genomförande av publika event vid den marina kolonilotten i Frihamnen. En del av tjänsten kan också komma innefatta uppgifter inom ramen för Centrum för Hav och Samhälles övriga verksamhet.   Arbetsuppgifter  • Förevisa och guida besökare vid den marina kolonilotten • Skötsel av den marina kolonilotten • Planering, organisering och samordning av interna och externa aktiviteter såsom seminarier, studiebesök och workshops • I samarbete med projektkoordinator genomföra pedagogiska aktiviteter för skolbarn   Kvalifikationer  Behörig att anställas som assistent är den som har en akademisk examen inom ämnena biologi, marina vetenskaper eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Examen ska vara erhållen före sista ansökningsdatum. Följande kvalifikationer är ett krav för den utlysta tjänsten: • Tidigare praktisk erfarenhet av att arbeta med småskaliga odlingar till havs • Intresse och erfarenhet av att förmedla kunskap om havet för olika typer av grupper och samhällsaktörer • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på engelska och svenska För anställningen kommer den sökande att väljas som, efter en helhetsbedömning av skicklighet och erfarenhet inom ämnesområdet för anställningen, bedöms ha de bästa förutsättningarna för att självständigt genomföra de arbetsuppgifter som ingår i anställningen, kommunicera och samverka med övrig personal samt bidra till en positiv utveckling av verksamheten.   Anställning  Anställningen är en intermittent anställning from 2024-06-06 till 2024-12-31. Antalet timmar varierar beroende på behov. Placering är vid Centrum för Hav och Samhälle vid Naturvetenskapliga fakultetskansliet. Startdatum avtalas individuellt.   Kontaktuppgifter för anställningen  Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta  Per Knutsson, PhD, föreståndare för Centrum för Hav och Samhälle eller Marina Panova, PhD, vice-föreståndare för Centrum för Hav och Samhälle e-post: [email protected] websida:  Centrum för Hav och Samhälles hemsida.   Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande    Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska skrivas på svenska eller engelska och ska innehålla: • Ett personligt brev (max 1 sida) med kandidatens motivering för ansökan, samt hur kandidaten möter kriterierna för tjänsten • CV • En kopia på relevanta akademiska kvalifikationer (till exempel examensbevis) De högst rankade sökande kallas till en intervju som kommer att genomföras digitalt eller fysiskt.   Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-06-05   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Spelansvarsadministratör

Är du en strukturerad och ansvarsfull person som tycker attspelansvar är lika viktigt som vi gör? Då kan det vara dig vi söker. Nu söker vi nämligen efteren Spelansvarsadministratör för att hjälpa ossatt säkerställa regelefterlevnad och hög kvalitet inom vår spelansvarsavdelning. Vad kommer du att göra? Du kommer bli vårt proffs på både administration och spelansvar, och irollenkommer du att ha ett samordnande ansvar för rutiner, rapportering och handlingsplaner. Du kommer att utveckla metodik, riktlinjer och rutiner för kvalitetssäkring av information och säkerställa att vår hantering av spelansvarsfrågor uppfyller alla externa och interna regelverk och krav. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Samordna rapportering och uppdatera styrdokument Ta fram underlag till nykeltal Säkerställa att koncernens bolag följer Spellagen och Spelinspektionens föreskrifter. Utveckla och förbättra strukturer och rutiner. Bidra till tvärfunktionellt samarbete för ökad effektivitet. Är du den som kommer att göra det? I rollen krävs en stor skopa av självledarskap och att du har förmågan att lätt prioritera och driva ditt eget arbete framåt. Du bör ha en god organisatorisk förmåga och vi tror du känner igen dig ibeskrivningar som strukturerad och noggrann. Du ären lagspelare som trivs med mycket samarbete och att inspirera och engagera dina kollegor. Du är duktig kommunikatör och har lätt för att presentera underlag i olika forum och format. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha jobbat med spelansvar tidigare, och framförallt ser vi attdu har ett starkt engagemang för spelansvarsfrågor. Vi tror du har följande erfarenhet: Du har högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper genom erfarenhet. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Goda kunskaper inom spelansvarsområdet och är engagerad i frågor som rör spelansvar. Du är en stark teamspelare med förmåga att inspirera och engagera dina kollegor. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Vi är Svenska Spel Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans.Vi skapar hållbara spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och vår vinst gå tillbaka till samhället. Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på något av våra kontor i Solna eller Visby, eller någon helt annanstans i Sverige om du hellre vill det. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst, ibland är det hemma och ibland på kontoret. Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten, kontakta Anneli Berger-Ekman, Chef Verksamhetsstöd, Omsorg & Utredning,[email protected] För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition på [email protected] #LI-REMOTE

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Amanuens till Kommunikationsavdelningen, 25%

Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.   Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 300 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss Är du kommunikativ och skulle gilla att arbeta med evenemangsplanering och samordning? Då hoppas vi att du är nyfiken på hur det är att jobba på universitetets kommunikationsavdelning, nu finns chansen att strukturerat stötta upp hos oss via extrajobbet som amanuens. Vi ser fram emot din ansökan! Beskrivning Kommunikationsavdelningen bidrar till att öka Karlstads universitets synlighet och attraktivitet inom utbildning och forskning i Sverige och internationellt. Avdelningen arbetar bland annat med information om och marknadsföring av universitetets utbildning och forskning. Vi arbetar även med mediekontakter och PR, kommunikation till medarbetare, studenter och externa målgrupper, kriskommunikation, evenemang, studentrekrytering och webb samt sociala medier. Avdelningen har ett 20-tal medarbetare. Avdelningens team Marknad och evenemang ansvarar för studentrekrytering, evenemang och konferenser som arrangeras i både digitalt och fysiskt format. Den del av detta team där amanuenstjänsten kommer vara placerad arbetar bland annat med utbildningsmässor, Kaudagarna, studentambassadörer och övriga marknadsföringsaktiviteter för Karlstads universitets framtida studenter. Arbetsuppgifter Som amanuens arbetar du i en stöttande roll med planering och genomförande av våra evenemang och uppdrag kopplade till studentrekrytering både på Kau och runt om i landet. Även andra arbetsuppgifter inom avdelningens verksamhetsområde kan förekomma. Du har en flexibel roll vilket innebär att arbetsuppgifterna och ditt schema varierar. Ett exempel på uppgifter kan vara att etablera kontakt med gymnasieskolor och boka in inspirerande besök där elever får lära sig mer om olika utbildningsvägar och karriärmöjligheter. Andra arbetsuppgifter kommer vara att hantera bokningar och bemanning av studiebesök på Kau, mässplanering samt omvärldsbevakning. Sammanfattningsvis innebär arbetsuppgifterna som amanuens att i stort som smått ta sig ann alla de delar som behövs i stöttningen till kommunikationsavdelningens arbete inom studentrekrytering. Kvalifikationer Bara den som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå får anställas som amanuens (HF 5 kap §10). Sökande ska vara antagen till något av utbildningsprogrammen vid Karlstads universitet och ha minst ett och ett halvt år kvar till fullständig examen. Arbetet förutsätter att du har förmågan att kombinera studier med arbete. B-körkort är ett krav för tjänsten. Arbetsuppgifterna kräver att du är prestigelös, relationsskapande och serviceinriktad. Oförutsedda utmaningar hanteras som en möjlighet och du har god samarbets- och problemlösningsförmåga. Ett strukturerat arbetssätt krävs för att lyckas i rollen liksom god administrativ förmåga. Vidare ställer arbetet krav på god kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande är arbetslivserfarenhet eller erfarenhet av engagemang inom föreningsverksamhet som krävt liknande personliga egenskaper som ovan. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Villkor Anställning som amanuens omfattar 25 % av heltid, vilket motsvarar i genomsnitt 10 timmar per vecka över tid. Omfattningen på anställningen kan eventuellt komma att utökas till som högst 50 % av heltid efter överenskommelse under anställningstiden. Arbetets förläggning kan komma att variera över tid och sker enligt överenskommelse. Tillträde 15/8 2024 eller enligt överenskommelse, till och med 31/12 2024. Anställningen kan komma att förlängas, dock sammanlagt längst tre år under förutsättning att behörighetskravet enl. HF 5 kap 10 § fortfarande är uppfyllt.   Ansökan Till ansökan bifogar du väl dokumenterade meriter. Du ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med anvisningarna annonsen, att eventuella handlingar på språk annat än svenska, norska, danska eller engelska är översatta. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden. Ansökan ska innehålla: - CV - personligt brev, med beskrivning av dina kvalifikationer och intressen i förhållande till anställningens innehåll - kopior på betyg samt ev. tidigare examensbevis och intyg - intyg på pågående studier (eller antagningsbevis) - minst två referenspersoner (till exempel lärare eller tidigare chefer) Alla handlingar som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan (inte enbart länkar). Namnge varje uppladdat dokument så det tydligt framgår vad det innehåller. Sista ansökningsdag: 2024-05-19 Ange referensnr: REK2024/93                                                   Välkommen med din ansökan! Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

29 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024